စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







ေစ်းဝယ္သူတို႔ သင့္စတိုးဆုိင္မွ လုိခ်င္တဲ့ အရာေတြ



ေစ်းဝယ္သူ တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ မိတ္ေဆြ ရဲ႕ စတုိးဆိုင္ကို ဝင္လိုက္တာနဲ႔ ကုန္ပစၥည္းေတြပဲ လိုခ်င္ ဝယ္ခ်င္တယ္လို႔ ယူဆပါသလား…။ ေခတ္စနစ္ေတြဟာ ေျပာင္းလဲ လာေနပါျပီ။ ကုန္ပစၥည္း ကို ဗဟုိက်တဲ့ စားသံုးမွု စနစ္မွသည္ ဝန္ေဆာင္မွုကို ဗဟုိက်တဲ့ စားသံုးမွု စနစ္ကို ဦးတည္လာေနျပီမို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ ေရြးခ်ယ္စရာ မ်ားလာျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ရွင္းပါတယ္။ အကယ္၍ မိတ္ေဆြဆုိင္သာ ဝန္ေဆာင္မွု မေကာင္းရင္ သူ အျခားဆုိင္သြားေတာ့မွာပါ။ ဒီခတ္က ေနရာတိုင္းမွာ စတုိးဆုိင္ ရွိျပီျဖစ္တဲ့ ေခတ္ျဖစ္ေနတာကိုး..။ ဒီေတာ့ ဝန္ေဆာင္မွုလုိ႔ ေျပာရင္ အင္မတန္ ဂြင္က်ယ္ပါတယ္။ အေသးစိတ္ အားျဖင့္ ဘာေတြ အနည္းဆံုး ေကာင္းဖို႔ လိုတယ္ဆုိတာ ေလ့လာ ၾကည့္ရေအာင္…။

၁) သန္႔ရွင္း၊ သပ္ရပ္တဲ့ ျပင္ဆင္မွု ပံုစံ
လူတိုင္း အသန္႔ၾကိဳက္ပါတယ္။ ဆုိင္မွာ ခင္းက်င္းျပသထားမွုဟာ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ရွိေနျပီး ၾကမ္းျပင္၊ နံရံ မ်ားက အစ သန္ပရွင္းေနဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ညဘက္ဆုိလည္း မီးအလင္းေရာင္ ေကာင္းေကာင္း ေပးႏုိင္ ရပါမယ္။ ဆိုင္ရဲ႕ အျပင္အဆင္ဟာ လူတစ္ေယာက္ ဒီဆုိင္မွာ ေစ်းဝယ္သင့္မဝယ္သင့္ ပထမဆံုး စဥ္းစားထည့္တြက္တဲ့ အခ်က္ထဲမွာ ပါဝင္ ပါတယ္။

၂) ေဖာ္ေရြတဲ့ ဝန္ေဆာင္မွု
ဒါဟာ အရမ္းအေရးၾကီးတဲ့ တစ္ခုပါပဲ။ ေစ်းကြက္စီးပြားေရး စနစ္နဲ႔အတူ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေရး စနစ္ေၾကာင့္ လူတို႔ရဲ႕ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ နဲ႔ အေတြးအေခၚမ်ားလည္း ေျပာင္းလဲ လာပါျပီ။ အထပ္မွာ ေဖာ္ျပသခဲ့လို ပါပဲ။ ဒီေခတ္က ကုန္ပစၥည္းကို ဦးတည္စားသံုးတဲ့ ေခတ္တစ္ခု မဟုတ္ေတာ့ပဲ ဝန္ေဆာင္မွုကိုပါ တြဲဖက္ စားသံုးတဲ့ ေခတ္ကို ေရာက္ရွိလာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဝင္လာျပီး ပစၥည္းမျဖစ္မေန ဝယ္ပါဆုိတဲ့ အၾကည့္မ်ိဳး၊ ဆက္ဆံမွုမ်ိဳး၊ စားသံုးသူကို ထမင္းရွင္အျဖစ္ မျမင္ပဲ ကေလးတစ္ေယာက္လို ျမင္ျပီး ဝန္ေဆာင္မွု ေပးျခင္း တို႔ဟာ စားသံုးသူမ်ားကို ဆံုးရွံုးသြားရပါေစ လိမ့္မယ္။ ဆိုင္တံခါး ဖြင့္လိုက္ဝင္လာတဲ့သူကို မဂၤလာပါ။ ထြက္သြားတဲ့သူကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အစရွိသျဖင့္ ေျပာေပးတာတို႔၊ စားသံုးသူက မသိလို႔ ကုန္ပစၥည္းအေၾကာင္း ေမးတဲ့အခါ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ရွင္းျပ၊ ေျပာျပေပးႏုိင္တာတုိ႔ဟာ ဝန္ေဆာင္မွု ေကာင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္၍ လိုအပ္မယ္ဆုိရင္ ကုန္ပစၥည္းခပ္မ်ားမ်ား ဝယ္တဲ့ စားသံုးသူကို ဆုိင္ေရွ႕အျပင္ထိ ထြက္ျပီး တကၠဆီဆုိလည္း တကၠဆီ၊ ကိုယ္ပိုင္ကားဆုိလည္း ကိုယ္ပိုင္ကား အဲ့ေလာက္ထိ ပုိ႔ေပးရင္ အျမင္မွာ ေလာကြတ္ေခ်ာ္သလို ျဖစ္ေပမယ့္ ဒါမ်ိဳး ဝန္ေဆာင္မွုသာ ရလိုက္ရင္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းမလဲ ဆုိတာ စားသံုးသူတိုင္း စိတ္ကူးယဥ္ၾကပါလိမ့္မယ္။

၃) ျမန္ဆန္၊ အဆင္ေျပတဲ့ ေငြေပးေခ်မွု စနစ္
ေငြေပးေခ်မွု စနစ္က ျမန္ဆန္ရမယ္။ အဆင္ေျပဖုိ႔လည္း လိုအပ္ ပါတယ္။ အကယ္၍ ေငြရွင္းေကာင္တာ ဝန္ထမ္းက တြက္ခ်က္ေပးတာ ၾကာေနတာမ်ိုးတို႔ ျဖစ္ရင္ စားသံုးသူကုိ ဒီကုန္ပစၥည္း ငါလိုေကာ လိုအပ္ရဲ႕လားဆုိတဲ့ အေတြးကို ရပ္ေနတုန္းမွာ ေတြးသြားေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္၍ ခပ္ျမန္ျမန္ လမ္းစဥ္တစ္ခုသာ အသံုးျပဳမယ္ဆုိရင္ စားသံုးသူမ်ားရဲ႕ ဝယ္ယူႏုိင္ေခ်ကို ျမင့္တင္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခု အမ်ားစု ၾကံဳေတြ႔ရတဲ့ ျပႆနာကို သိၾကမွာပါ။ အေၾကြ ကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။ အေၾကြမရွိလို႔ တစ္ရွဴး၊ ခ်ိခ်ဥ္ အစရွိသျဖင့္တို႔ ေပးျခင္းဟာ ေလာေလာဆယ္အတြက္က အေျဖတစ္ခုလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ သူဟာ အျပီးျပည့္စံုဆံုး လမ္စဥ္မဟုတ္ပါဘူး။ ႏုိင္ငံတကာမွာဆုိရင္ ဒီလို ျပႆနာ ၾကံုခဲ ပါတယ္။ အကယ္၍ ေစ်းဆုိင္အေနနဲ႔ အီလက္ထေရာနစ္ ေငြေပးေခ်မွု စနစ္ တစ္ခုခုကိုသာ အသံုးျပဳမယ္ ဆုိရင္ ဒီလို ျပႆနာကို ၾကံဳေတြ႔ရေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါမ်ိဳးကလည္း ျမန္မာျပည္မွာ ျဖစ္လာေနျပီ ျဖစ္ ပါတယ္။

၄) ခပ္ေအးေအး အဲကြန္းအခန္း
ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ရာသီဥတုကုိ အမ်ားစု သိၾကမွာပါ။ ပူအိုက္တဲ့ ေဒသေတြမွာ ဖြင့္ထားတဲ့ ဆိုင္ေတြ ဆုိရင္ ဆို္င္ထဲမွာ အဲကြန္းေလး ဖြင့္ေပးထားႏိုင္ဖို႔ လိုအပ္ ပါတယ္။ ေလေအးေၾကာင့္ လူတို႔ဟာ အတူပါရွိလာတဲ့ အပူမ်ား ျငိမ္းသြားျပီး စိတ္ကုိ ရႊင္လမ္းေစပါတယ္။ စိတ္ရႊင္လမ္းလာတာေၾကာင့္ သူ႔အေနနဲ႔ ယင္းေနရာမွာပဲ ေစ်းဝယ္ခ်င္စိတ္ကို ပိုလို တိုးတက္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္တို႔လို ပူအိုက္တဲ့ ျမိဳ႕မွာ ဆုိရင္ ပိုလို႔ေတာင္ အေရးၾကီး ပါတယ္။

၅) ေရြးခ်ယ္စရာ စံုလင္မွု
ကုန္ပစၥည္း အမ်ိဳးအစားတစ္ခုမွာပဲ ေရြးခ်ယ္စရာ အနည္းဆံုး ၂ မ်ိဳး၊ ၃ မ်ိဳးေလာက္ ရွိေနရင္ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ စားသံုးသူ အေနနဲ႔ သူတို႔မွာ ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ရွိတယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ခံစားခ်က္ကို ေထာက္ခံေၾကာင္း ကုန္ပစၥည္းနဲ႔ သက္ေသျပ ခင္းက်င္းေပးျခင္းဟာ စားသံုးသူက မိမိ အေပၚ ပိုလို႔ ယံုၾကည္ အားကိုးလိုစိတ္ တုိးေစ ပါတယ္။ လူတစ္ကိုယ အၾကိဳက္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္တာေၾကာင့္ အမ်ိဳးအစား မတူကြဲျပား ၾကိဳက္ၾကတဲ့ စားသံုးသူ ၃ ဦးအတြက္ သူတို႔ ၃ ဦးစလံုးစီ ဝယ္ယူႏုိင္မယ့္ ကုန္ပစၥည္း ကိုယ္စီ ရွိေနမယ္ဆုိရင္ ဒါဟာ မိမိရဲ႕ အားသာခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

၆) ရာသီ အလိုက္ ကုန္ပစၥည္းမ်ား

သီတင္းကြ်တ္ အခ်ိန္ခါ သမယ ဆုိရင္ ကုန္ပစၥည္းမ်ား ရယ္ဒီ ထည့္ထားျပီးတဲ့ ကန္ေတာ့ဆြဲျခင္းမ်ား ေရာင္းအား တက္ပါတယ္။ ေႏြရာသီဆုိရင္ အေအး ဗူး အစံု အေရာင္းသြက္ ပါတယ္။ သၾကၤန္ဆုိရင္ ဖုန္းေရစုိခံအိပ္နဲ႔ အျခား သၾကၤန္တြင္းသံုး ပစၥည္းမ်ား ျဖစ္တဲ့ မ်က္မွန္၊ ဖိနပ္ မ်ားလည္း ေရာင္းအား သြက္ပါတယ္။ ရာသီအလိုက္ လူၾကိဳက္မ်ားႏိုင္မယ့္၊ ဝယ္ႏုိင္မယ့္ ပစၥည္းမ်ားကို မိမိရဲ႕ ဆိုင္မွာ ဦးစားေပး ခင္းက်င္း ေဖာ္ျပျခင္းဟာလည္း လိုအပ္ ပါတယ္။

၇) ကုန္ပစၥည္း အမ်ိဳးအစားဆိုင္ရာ လမ္းညြန္ဆိုင္းဘုတ္
အကယ္၍ မိမိရဲ႕ စတိုးဆုိင္ဟာ က်ယ္တယ္ဆုိရင္ ဒါဟာ လိုအပ္ပါတယ္။ လက္ရွိ ရန္ကုန္မွာ ေစ်းဝယ္သူ အမ်ားစု ၾကံဳေတြ႔ရတဲ့ ျပႆနာ ဘယ္ဟာေလးေတာ့ လိုခ်င္ရင္ ဘယ္ေနရာမွာ ရွာရမွန္း မသိလို႔ ဝန္ထမ္းကို ေမးရတာမ်ိဳးတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဆိုင္ရဲ႕ အၾကီးအေသးေပၚ မူတည္ျပီးေတာ့ ဘယ္ေနရာမွာေတာ့ ဘယ္လို ကုန္ပစၥည္းေလး ရွိပါတယ္ ဆုိတဲ့ အမွတ္အသား လဏၡဏာ ဆိုင္းဘုတ္မ်ား လိုအပ္ ပါတယ္။

၈) ပရိုမိုးရွင္း ကာလ ႏွင့္ ပစၥည္း
လူတုိင္း ပရိုမိုးရွင္း လုိခ်င္သူခ်ည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္၍ မိမိဆိုင္မွာ ေရာင္းခ်ေနတဲ့ ကုန္ပစၥည္းတစ္ခုခုဟာ သုိ႔မဟုတ္ အခ်ို႕ဟာ ေလ်ာ့ေစ်းနဲ႔ ရႏိုင္ေနျပီ ဆုိရင္ ဒါကို သိသာ၊ ထင္သာ၊ ျမင္သာ ရွိေအာင္ ေဖာ္ျပထားေပးရန္ လိုအပ္ပါတယ္။ ဘယ္ႏိုင္ငံမွာ ျဖစ္ျဖစ္ ေလ်ာ့ေစ်းနဲ႔ ရႏုိင္ေၾကာင့္ စာသာ ကပ္ထားရင္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ယင္း ပစၥည္းရဲ႕ ေရာင္းအားက တက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ေလ်ာ့ေစ်း အျမဲတမ္း ရႏုိင္တဲ့ ေနရာေလးတစ္ခုပါလားလို႔ လူတို႔ရဲ႕ စိတ္မွာ စြဲသြားျပီ ဆုိရင္ ယင္း စတုိးဆိုင္ကို မလြဲမေသြ လာေရာက္ ဝယ္ယူၾကမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

၉) ထူးျခားတဲ့ အစီအစဥ္မ်ား

ထူးျခားတဲ့ အစီအစဥ္ဆုိတာ ကံစမ္းမဲလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ အခမဲ့ လက္ေဆာင္တစ္ခုခုကို အမွတ္တရတစ္ခုအေနနဲ႔ ေပးတာမ်ိဳးလည္း ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ယင္းကဲ့သုိ႔ အစီအစဥ္ တစ္ခုခုလုပ္ရင္ စားသံုးသူကို စိတ္အေနာက္အယွက္မျဖစ္ေစဖို႔ေတာ့ ေရွာင္ၾကဥ္ရန္ လိုအပ္ ပါတယ္။ ဥပမာ သီခ်င္းသံ အက်ယ္ၾကီး ဖြင့္တာေတြ၊ အေနာက္အယွက္ ျဖစ္ေပမယ့္ ပန္းဖလက္နဲ႔ ေၾကာ္ျငာ လက္ကမ္းစာေစာင္ေတြ အစရွိသျဖင့္တို႔ကေတာ့ ေကာင္းတဲ့ အစီအစဥ္ေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ ေသြးေပါင္ခ်ိန္စက္ လူတိုင္း အခမဲ့ ခ်ိန္ႏို္င္တဲ့ စူပါမားကပ္တစ္ခု ဗုိလ္တစ္ေထာင္မွ ေတြ႔ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ အျခား ဆိုင္မ်ားနဲ႔ မတူပဲ မိမိရဲ႕ ဆုိင္မွာ ထူးျခားတဲ့ အစီအစဥ္ေကာင္းမ်ားလည္း ေပးစြမ္းႏုိင္လည္း ဒါဟာ စားသံုးသူ လိုခ်င္တဲ့ အရာမ်ားထဲက တစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေအာင္ခမ္း (ရိုးရာေလး)


https://www.facebook.com/yoyarlaydotcom/photos/a.247917771918149.56547.1716477662

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...