စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







ေပ်ာ္ရႊင္ေစဖို႔ နည္းလမ္းေလးေတြ


                    
၁။ က်န္းမာေရး ေကာင္းေအာင္ ေရမ်ားမ်ား ေသာက္ပါ။

၂။ မနက္စာကို ရွင္ဘုရင္လို စားပါ။ ေန႔လယ္စာကို သူေဌးလို စားျပီး ညေနစာကို သူေတာင္းစားလို စားပါ။

၃။ သဘဝအစား အစာမ်ားကို မ်ားမ်ား စားပါ။ ထုတ္လုပ္စာမ်ားကို ေလ်ာ့စားပါ။
၄။ အလုပ္တစ္ခု လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ေတြးေတာ ဆင္ျခင္ပါ။

၄။ တရားထိုင္ပါ။

၅။ အားကစားလုပ္ပါ။

၆။ စာဖတ္ပါ။

၇။ တိတ္ဆိတ္ ျငိမ္သက္ျပီး စိတ္ကို လန္းဆန္းေစမည့္ ေနရာမွာ တစ္ေန႔ကို ၁၀ မီနစ္ခန္႔ေလာက္ ေနေပးပါ။

၈။ တစ္ေန႔ကို ၇ နာရီေလာက္ အိပ္ေပးပါ။

၉။ တစ္ေန႔မွာ မီနစ္ ၃၀ ခန္႔ေလာက္ လမ္းေလွ်ာက္ေပးပါ။ လမ္းေလွ်ာက္ေနစဥ္မွာ ျပံဳးပါ။

၁၀။ စိတ္ေတြ အရမ္း မြမ္းက်ယ္ေနျပီး အလုပ္အတြက္ ဘာမွ မၾကံစည္နိုင္ဘူးဆိုလွ်င္ စိတ္ကို လန္းဆန္းေစမည့္ ခရီး တစ္ခု ထြက္လိုက္တာဟာ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။

၁၁။ အလုပ္ကို ပံုမွန္လုပ္ပါ။ ဒီေန႔ နည္းနည္းလုပ္ျပီး ေနာက္ေန႔ အမ်ားၾကီး လုပ္တာမ်ိးကို ျဖစ္နိုင္ရင္ ေရွာင္ပါ။

၁၂။ အခ်ိန္တိုင္းကို တန္ဖိုးရိွစြာ အသံုးခ်ပါ။

၁၃။ တစ္ပါးသူ ေအာင္ျမင္တာကို ျမင္လွ်င္ မနာလို မျဖစ္ပါနဲ႔။ မိမိကိုယ္တိုင္ ၾကိဳးစားပါ။

၁၄။ သူငယ္ခ်င္းေတြ အေပၚမွာ အနစ္နာခံပါ။ ထိုသို႔ အနစ္နာခံျခင္းေၾကာင့္ သင့္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြကို ပိုမိုရရိွေစနိုင္ပါတယ္။

၁၅။ ဘဝဟာ အလြန္တိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အမုန္းပြါးမႈေတြကို ေလ်ာ့ျပီး လူတိုင္းနွင့္ တည့္ေအာင္ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံပါ။

၁၆။ အရင္တုန္းက သူငယ္ခ်င္းေတြက ေပးခဲ့ေသာ လက္ေဆာင္ေတြကို သိမ္းထားပါ။ ထိုလက္ေဆာင္ေတြက ေနာင္တစ္ခ်ိန္ သင့္ကို ေပ်ာ္ရႊင္ပါလိမ့္မယ္။

၁၇။ တစ္ေနတာ အတြက္ မ်ားမ်ားျပံဳးပါ။ မ်ားမ်ား ရယ္ပါ။

၁၈။ အျငင္းအခုန္ ျဖစ္လွ်င္ အေလ်ာ့ေပးပါ။ အေလ်ာ့ေပးျခင္းဟာ သင့္စိတ္ကို သက္သာေစပါတယ္။

၁၉။ အေဝး တစ္ေနရာကို ေရာက္ေနလွ်င္ မိသားစုထံသို႔ ဖုန္းခဏခဏ ေခၚပါ။

၂၀။ အေတြးအေခၚ ေကာင္းတဲ့သူ ေကာင္းေသာ အၾကံဥာဏ္ေပးနုိုင္သူ ထံမွ အၾကံဥာဏ္ယူပါ။

Ref : generalknowledge
ေက်ာ္လင္းႏိုုင္ (ရိုုးရာေလး)


https://web.facebook.com/YoYarLay/photos/a.247917771918149.56547.171647766211817/1072914696085115/?type=3&theater 

ျမန္မာေဖာင့္ ကို ကြန္ပ်ဴတာ မွာ ရိုက္နည္း




ေတြ႕၊ ေကြ႕၊ ေစြ႕၊ ေပြ႕၊ ေမြ႕၊ ေရြ႕၊ ေရႊ႕၊ ရဲ႕ (shift+U)

႐ုိက္၊ ႐ုိ၊ ႐ုပ္၊ ႐ုန္း၊ ႐ူ၊ ႐ူး၊ ႐ုတ္၊ ႐ႈ၊ ႐ႈပ္ (~ key+shift+ရ) - ရေကာက္အျပတ္ကုိ သုံးၿပီး ႐ုိက္မယ္။

ၿပီ၊ ၿပိဳ၊ ၿပိဳင္၊ ၿပီး၊ ၿငိ၊ ၿငီး (Shift+N)

ႀကိ၊ ႀကီး၊ ႀကိဳ၊ ႀကိဳက္၊ ႀကိဳင္ (Shift+B)

တုိ႔၊ စုိ႔၊ ဖုိ႔၊ မုိ႔၊ ပုိ႔၊ နဲ႔၊ န္႔၊ မွဲ႔ (shift+Y)

တဲ့၊ မဲ့၊ ပဲ့၊ ဖဲ့၊ ကဲ့၊ င့္၊ ဆံ့၊ တံ့၊ ငံ့ (h key)

ေႁမြ၊ ႁပြမ္း၊ ႁပြန္၊ ႁပြတ္ (~ key+shift+N)

မွဴးႀကီးမတ္ရာ၊ အလွဴ၊ ဗုိလ္မွဴးႀကီး၊ တုိင္းမွဴး (shift+S and shift+L)

ေကာင္းမႈ၊ မႈခင္း၊ မႈတ္ (shift+I)

ႂကြ၊ ေႂကြ၊ ႂကြက္၊ ႂကြမ္း၊ ႂကြယ္ (~ key+shift+M)

ခၽြန္၊ ကၽြန္၊ ခၽြတ္၊ ကၽြတ္၊ ကၽြဲ၊ ခၽြဲ (shift+R)

မွ်၊ မွ်င္၊ မွ်စ္၊ ေမွ်ာ္ (shift+Q)

ဉာဏ္ (~ key+N)

ပၪၥမ၊ ပၪၨင္း (~ key+shift+O)

မႏၲေလး၊ မႏၲန္ (shift+~ key+W)

အတၱ၊ အနတၱ (~ key+W)

အဇၩတၱ၊ ေဗာဇၩင္ (~ key+shift+>)

ဒႆန၊ ျပႆနာ (~ key+O>)

က႑၊ ဘ႑ာ (shift+2)
 

ေျပာင္းဖူးအက်ဳိးအာနိသင္ ေဆးဖက္ဝင္ပုံ



ေျပာင္းဖူးသည္ ပူေႏြး စိုစြတ္ေသာ ရာသီဥတုတြင္ ျဖစ္ထြန္းေအာင္ျမင္ေသာ အသီးအႏွံ တမ်ိဳး ျဖစ္သည္။ ေျပာင္းဖူးသည္ ခ်ိဳေသာ အရသာရွိသည့္ အျပင္ အနည္းငယ္ ဖန္ေသာ အရသာလည္း ရွိသည္။ ဗီတာမင္ ဘီ1၊ ဗီတာမင္ ဘီ5၊ ဗီတာမင္ စီ၊ ေဖာ့စရပ္စ္၊ မဂၢနီစ္ႏွင့္ အမွ်င္ဓာတ္မ်ား ၾကြယ္၀သည္။ ထို႔အျပင္ အမိုင္ႏိုအက္ဆစ္ ႏွင့္ အသားဓာတ္မ်ားလည္း ပါ၀င္သည္။ ေျပာင္းဖူးကို ပံုမွန္ စားသံုးေပးပါက ႏွလံုး ေသြးေၾကာမ်ားကို သန္မာေစသည္။ ႏွလံုးေသြးေၾကာ စီးဆင္းမႈကို အေထာက္အကူ ျပဳေစသည္။ ထို႔အျပင္ ႏွလံုးေရာဂါ ျဖစ္ပြားမႈကို ကာကြယ္ ေပးႏိုင္ရံုသာမက အူမႀကီး ကင္ဆာေရာဂါကိုလည္း ၃၇% အထိလည္းေလွ်ာ့ခ်ေပးနိင္သည္။အာနိသင္ ပမာဏအားျဖင္႔ ေျပာင္းဖူးမွာ ၃၅ % ပါ၀င္ျပီး ေျပာင္းဆံေမႊးကေတာ႔ ၆၅ % အထိ ပါဝင္ေလ႔ရွိပါတယ္။ 

ကိုရီးယားနုိင္ငံမွာ .....ေျပာင္းဆံကို ေျခာက္ေအာင္ ရက္ပိုင္းေနလွန္းျပီး ဘူးေလးနွင့္ ေသခ်ာထည့္ကာ လက္ဖက္ေျခာက္ ေရေႏြးၾကမ္းကဲ႔သို ျပဳလုပ္ေသာက္သံုးၾကပါတယ္။ ေျပာင္းေစ႔ကို စားဖြယ္မ်ိဳးႏွင္႔ သေရစာမ်ိဳးစံု ျပဳလုပ္စားသံုးၾကသလို၊ ေျပာင္းဆံရိုးကိုလည္း အေျခာက္လွမ္းျပီး ေရေႏြးႏွင္႔ျပဳတ္၍ေသာက္သံုးၾကပါတယ္။ ေျပာင္းဆံေမႊးကိုလည္း ထိုနည္းအတူပါပဲ ..... ဘာတခုမွ လြင္႔ပစ္စရာမရွိေလာက္ေအာင္ အဖိုးတန္လွပါတယ္။ ေျပာင္းဖူး ႏွင္႔ ေျပာင္းဆံေမႊး ေရေႏြးကို ေသာက္သံုးျခင္းျဖင္႔ ရရွိနုိင္ေသာ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားမွာ

(1) အစာအဆိပ္အေတာက္ကိုေျပေစျခင္း
(2) အသားျဖ ူေစျပီး အရည္ျပားတြန္ ့မႈ႔ကိုတားစီးေပးျခင္း
(3) ေက်ာက္ကပ္ကို က်န္းမာေစျခင္း
(4) ကင္ဆာအဖု အနာေတြကို သက္သာေစျခင္း
(5) မ်က္နွာေဖါျခင္း က်ေစျခင္း
(6) ခ်ိဳစိမ့္စိမ့္အရသာက စိတ္ကိုၾကည္ႏူးေစျခင္း
(7) ေသြးခ်ိဳႏႈန္းကိုထိန္းေပးတဲ့အတြက္ ဆီးခ်ိဳ သမားမ်ား အတြက္ သဘာဝေဆးျဖစ္ျခင္း
(8) ပန္းေသပန္းညွိုးေရာဂါ ကာကြယ္ေပးျခင္း
(9) ပိုးမႊားနွင့္ အရည္ျပားယားယံျခင္းကို ကာကြယ္ျခင္း

(10) ေယာင္ကိုင္းျခင္းမ်ားကို သက္သာေစျခင္း
ေျပာင္းဖူးမွာFerulic Acid မ်ားစြာ ပါဝင္ပါတယ္။ ဒါက အင္တီေအာက္ဆီး ဒင့္တစ္မ်ိဳးျဖစ္တာေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္ တြင္း ေရာင္ရမ္းမႈ၊ အိုမင္းမႈနဲ႔ ကင္ဆာ ေရာဂါတခ်ိဳ႕အမ်ိဳးအစားေတြကို မျဖစ္ ေအာင္ ကာကြယ္ေပးပါတယ္။

(11) ႏွလံုးေသြးေၾကာဆိုင္ရာ က်န္းမာေရးကို ေကာင္းမြန္ေစျခင္း
ေျပာင္းဖူးရဲ႕ ေနာက္ထပ္ က်န္းမာ ေရးအက်ိဳးေက်းဇူးတစ္ရပ္က အဆုတ္ ကင္ဆာကို ကာကြယ္ေပးတာပါ။ ေျပာင္း ဖူးမွာ Beta Cryptoxanthin ပါဝင္တာ ေၾကာင့္ အဆုတ္ကင္ဆာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခကို ေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။ ေဆးလိပ္ေသာက္ တဲ့ သူေတြဟာ ေျပာင္းဖူးကို ပံုမွန္စားေပး ရင္ အဆုတ္ကင္ဆာျဖစ္ႏႈန္း ၃၇% ထိ ေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။

(12) မွတ္ဥာဏ္ကို အားေကာင္းေစျခင္း
ေျပာင္းဖူးမွာ သိုင္ယာမင္း (သို႔) ဗီတာမင္ B1 ပါဝင္တာေၾကာင့္ မွတ္ဥာဏ္အစြမ္းကို ေကာင္းမြန္ေစပါ တယ္။ ဒီအာဟာရဟာ ဦးေႏွာက္ဆဲလ္ ေတြကို အားေကာင္းေစၿပီး ေတြးေခၚႏိုင္ တဲ့ လုပ္ငန္းေဆာင္တာကို တိုးတက္ေစ ပါတယ္။ ေျပာင္းဖူးဟာ အယ္လ္ဇိုင္းမား ေရာဂါျဖစ္ႏိုင္ေျခကို ေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။

(13) ေသြးတြင္း ကိုလက္စထေရာကို ေလ်ာ႔က်ေစျခင္း
ေျပာင္းဖူးတစ္ခြက္စာ ပမာဏမွာ တစ္ေန႔တာ လိုအပ္တဲ့ အမွ်င္ဓာတ္ ၁၈ ဒသမ ၄ ရာခိုင္ႏႈန္း ပါဝင္ေနပါတယ္။ အမွ်င္ဓာတ္ ပါဝင္မႈ ျမင့္မားတာက ေျပာင္းဖူးရဲ႕ အႀကီးမားဆံုး အက်ိဳးေက်း ဇူးတစ္ရပ္ျဖစ္ပါတယ္။ အမွ်င္ဓာတ္က ေသြးတြင္း ကိုလက္စထေရာအဆင့္ ေလ်ာ့က်ေစၿပီးအူမႀကီးကင္ဆာ ျဖစ္ႏို္င္ေျခကို ေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။ အမွ်င္ ဓာတ္ဟာ ဆီးခ်ိဳေသြးခ်ိဳေရာဂါရွိသူေတြ မွာ ေသြးတြင္းသၾကားဓာတ္ ပမာဏကို ေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။
ေလ့လာမႈအရ ေျပာင္းဖူးဟာ သစ္သီးေတြနဲ႔ ဟင္းသီးဟင္းရြက္အမ်ားစု ထက္ အာဟာရဓာတ္ ပိုမိုပါဝင္ပါတယ္။ လူအမ်ားစုဟာ ေျပာင္းဖူးထဲကို အဆီ၊ ဆား နဲ႔ သၾကားေတြ ထည့္ၿပီး ခ်က္ျပဳတ္ စားေသာက္ေလ႔ရွိပါတယ္။ အကူအရသာ မပါ၀င္ဘဲ ေျပာင္းဖုူးကို ျပဳတ္ၿပီး သုပ္စားတာ (သို႔) စြပ္ျပဳတ္ ျပဳတ္ေသာက္တာေတြက က်န္းမာေရးနဲ႔ ပိုညီညြတ္ေစတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
Ref; to Good Health / Mary nuam / Myanmarpyithar
မွ အက္မင္ ခ်စ္မုိး

https://web.facebook.com/permalink.php?story_fbid=270128479989773&id=213719942297294 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...