သင့္ရဲ႕၀န္ထမ္းတစ္ဦးဆီမွ မၾကာေသးခင္က အလြန္ေကာင္းမြန္ေသာ
အစီအရင္ခံစာတစ္ေဆာင္ သင္လက္ခံရရွိခဲ့တယ္။ အဆိုပါ အစီအရင္ခံစာမွာ
ေကာင္းမြန္ျပည့္စံုလြန္းတဲ့
အတြက္ေၾကာင့္ ဘုတ္အဖြဲ႕၀င္ လူႀကီးမ်ားကိုယ္တိုင္က ထို၀န္ထမ္းရဲ႕႔အားထုတ္မႈကို
အသိအမွတ္ျပဳမႈ တစ္ခုခုလုပ္ဖို႔ သင့္အား တိုက္တြန္းၾကတယ္။
လစဥ္ပံုမွန္အစည္းအေ၀းပြဲမွာ
သင္ဟာထလုိက္ၿပီးေတာ့ အဆိုပါ၀န္ထမ္းအား အဖြဲ႔အစည္းကိုယ္စား
ခ်ီးက်ဴးေၾကာင္း၊ ဌာနအတြက္လည္း ဂုဏ္ယူစရာျဖစ္ေၾကာင္း အမ်ားေရွ႕မွာ
ေျပာဆိုလိုက္ပါတယ္။ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးသြားရမယ့္အ
စား အဆိုပါ၀န္ထမ္းရဲ႕
မ်က္ႏွာမွာ ရွက္ရႊံျခင္း၊ ေၾကာက္လန္႔ျခင္း မ်ားေပၚလာပါတယ္။ ေခါင္းကို
နိမ့္ႏိုင္သမွ် နိမ့္ထားၿပီးေတာ့ အခန္းထဲကေန ခပ္သြက္သြက္
ထြက္သြားပါေတာ့တယ္။
သင္ဘာမ်ားမွားသြားလို႔လဲ။
လူအမ်ိဳးမ်ိဳး စိတ္အေထြေထြကို စီမံခန္႔ခြဲရတာ လြယ္ကူေသာကိစၥတစ္ခုေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ဒါေပမဲ့ လူေတြကို ဘယ္လို စိတ္ဓာတ္တက္ၾကြေအာင္ကူညီရမလ
ဲ၊ ထင္ျမင္ခ်က္ေတြကို ဘယ္လိုေပးရမလဲဆိုတာေတြကို နားလည္ထားရင္ေတာ့ အတုိင္းအတာတခုထိ ထိေရာက္စြာ စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္ပါလိမ့္မယ္
။ အထက္ပါျဖစ္ရပ္အတြက္ ဆိုရင္ေတာ့ McClelland’s Theory ကို နားလည္သေဘာေပါက္ထားရင္ ေသခ်ာစြာ ကိုယ္တြယ္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
McClelland’s Human Motivation Theory ေျပာတာက လူေတြမွာ ၄င္းတို႔ကို စိတ္ဓာတ္တက္ၾကြေစတဲ့အရာသံုး
ခု ရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့ ေအာင္ျမင္မႈကို တပ္မက္ျခင္း၊ အေပါင္းအသင္းအေခၽြအရံမ်ားျခ
င္းကို
တပ္မက္ျခင္း နဲ႔ အာဏာကို တပ္မက္ျခင္း တို႔ပဲျဖစ္တယ္။ လူတိုင္းမွာ အဆိုပါ
သံုးခုထဲက တစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခုကေတာ့ ရွိေနၾကပါတယ္။ အဲဒီ
စိတ္ဓာတ္တက္ၾကြေစတဲ့အေၾကာင္
းေတြက ေမြးရာပါေတြမဟုတ္ပဲ ပါတ္၀န္းက်င္ နဲ႔
ဘ၀ အေတြ႕အၾကံဳေတြက ဖန္တီးသြားခဲ့ၾကတာပါ။ သီအိုရိအရ လူေတြကို
စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္ဖုိ္႔ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ႕ စိတ္ဓာတ္တက္ၾကြေစတဲ့
အေၾကာင္းေတြကို ပထမဆံုး ရွာေဖြရပါမယ္။ သူဟာ ေအာင္ျမင္မႈကို တပ္မက္သူလား၊
အေပါင္းအသင္းမ်ားျခင္းကို တပ္မက္သူလား၊ အာဏာကို တပ္မက္သူလား စသျဖင့္
သံုးသပ္ရပါမယ္။
(၁) သင့္၀န္ထမ္းက ေအာင္ျမင္မႈကို တပ္မက္ေသာသူျဖစ္ရင္ သူ႔ကို
ေအာင္ျမင္ႏိုင္ေလာက္တဲ့ တာ၀န္ေတြ ေပးျခင္းျဖင့္ သူ႔ရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို
ျမွင့္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ သူ႔ကို ထင္ျမင္ခ်က္ (Feedback) ေပးတဲ့ ေနရာမွာလဲ
ျဖစ္ရပ္ အမွန္အတိုင္းေပးဖို႔လိုပါတယ
္။ သူတို႔ဟာ သူတို႔လုပ္ေနတာေတြမွန္လားဆိ
ုတာ သိခ်င္ေနၾကပါတယ္။
(၂) သင့္၀န္ထမ္းက အေပါင္းအသင္းအေခၽြအရံမ်ားျခ
င္းအေပၚ
တင္မက္တဲ့သူျဖစ္ရင္ေတာ့ သူတို႔ကို အသင္းအဖြဲ႕နဲ႔ အလုပ္လုပ္ခိုင္းပါ။
သူတို႔ဟာ စြန္႔စားရတာေတြကို မႏွစ္သက္တဲ့အတြက္ တာ၀န္ေပးရာမွာ
ဆံုးရံႈးမႈနည္းမယ့္ တာ၀န္မ်ိဳးကို ေပးသင့္ပါတယ္။ သူတို႔
ထင္ျမင္ခ်က္ေပးရင္ေတာ့ ႏွစ္ကိုယ္ၾကားေပးတာ အေကာင္းဆံုးပါ။
ခ်ီးက်ဴးရင္ေတာင္မွ ႏွစ္ကိုယ္ၾကားခ်ီးက်ဴးတာဟာ သူတို႔အတြက္ အလြန္အမင္း
သက္ေတာင့္ သက္သာျဖစ္ေစပါတယ္။
(၃) သင့္၀န္ထမ္းက အာဏာကို တပ္မက္တဲ့သူျဖစ္ရင္ေတာ့ အလုပ္တာ၀န္တစ္ခုခုမွာ
သူတို႔ကို တာ၀န္ခံအေနနဲ႔ ဦးေဆာင္ခုိင္းပါ။ သူတို႔ဟာ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈကို
ႏွစ္သက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ရလဒ္တစ္ခုကို သတ္မွတ္ၿပီး တာ၀န္ေပးလိုက္ရင္ေတာ့
ေရကုန္ေရခန္း အလုပ္လုပ္ၾကမွာပါ။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ ေစ့စပ္ညွိႏႈိင္းရတဲ့
ေနရာမ်ိဳးေတြမွာ အဆိုပါ၀န္ထမ္းမ်ိဳးေတြ ေအာင္ျမင္မႈရၾကပါတယ္။
ထင္ျမင္ခ်က္ေပးတဲ့ေနရာမွာေတ
ာ့ ဒဲဒိုးနဲ႔ တိုက္ရိုက္ေပးဖို႔လိုအပ္ၿပီ
းေတာ့ သူတို႔ေအာင္ျမင္ႏိုင္မယ့္ ရည္မွန္ခ်က္ေတြ ခ်ေပးျခင္းအားျဖင့္ သူတို႔ စိတ္ဓာတ္ကို အျမဲျမွင့္တင္ေပးႏိုင္မွာပါ
။
http://www.entrepreneurs-mm.com/blog/%E1%80%9C%E1%80%B0%E1%80%90%E1
No comments:
Post a Comment