စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ ကုိးကြယ္ပူေဇာ္ျခင္းဧ။္ အက်ဳိး “

     
ဗုဒၶဘာသာဝင္တုိင္း မိမိတုိ႔အိမ္တြင္ ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္မ်ား ထားရွိကုိးကြယ္ ထားၾကသည္ ။
ယင္းကဲ့သုိ႔ ကုိးကြယ္ရသည့္ အေၾကာင္းရင္းႏွင့္ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ား စ၍ျဖစ္ေပၚလာပုံကုိ သိရွိထားသင့္ေပသည္ ။

– ေဂါတမ ဘုရားရွင္ သာဝတၲိျပည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္၌ သီတင္းသုံး စမၸာယ္ေတာ္မူစဥ္က ျဖစ္ပါတယ္ ။တစ္ေန႔ေသာအခါ သာဝတၲိျပည့္ရွင္ ဘုရင္ ပေသနဒီေကာသလမင္းႀကီးဟာ မွဴးမတ္ဗုိလ္ပါတုိ႔ႏွင့္တကြ ေက်ာင္းေတာ္သုိ႔ဘုရားရွင္အား ဖူးေတြ႕ရန္ ေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ၊ ဘုရားရွင္ ေဒသစာရီ ႂကြခ်ီေတာ္မူတဲ့အခ်ိန္ ျဖစ္လုိ႔ မဖူးေတြ႕ရဘဲ ျပန္သြားရပါတယ္ ။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ျပန္ႂကြလာတာ သိရွိရလုိ႔ တစ္ခါျပန္လာၿပီး ရွိခုိးပူေဇာ္တဲ့ အခါမွာေတာ့ –
” အရွင္ျမတ္ဘုရား ေဒသစာရီ ႂကြခ်ီေတာ္ မူစဥ္တြင္ လူအမ်ားမွာ ဖူးေတြ႕ခ်င္ေသာ္လည္း မေတြ႕ႏုိင္ပါသျဖင့္ ေကာင္းမႈကုသုိလ္မ်ားကုိမျပဳလုပ္ႏုိင္ ျဖစ္ရပါသည္ ၊ သုိ႔အတြက္ အရွင္ျမတ္ဧ။္ကုိယ္စား ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ကုိ ထုလုပ္ကုိးကြယ္ ပူေဇာ္လုိပါသည္ ခြင့္ျပဳေတာ္မူပါ ”
ဆုိၿပီး ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားလာပါတယ္

ဒီအခါမွာ ဘုရားရွင္က သာဓုေခၚေတာ္မူၿပီး ” ျမတ္ေသာမင္းႀကီး, ေရွးဘုရားမ်ားဧ။္ ရုပ္တု ဆင္းတုေတာ္တုိ႔ကုိလည္း ကုိးကြယ္ကုန္ဧ။္။ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္တုိ႔ကုိ ထု၍၊ သြန္း၍၊ ကုိးကြယ္အပ္ကုန္ဧ။္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သဒၶာ၊ ပညာ၊ ဝီရိယ နွင့္ ျပည့္စုံ၍ ၊ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာေသာ
အစီးအပြားတုိ႔ကုိ သိျမင္ကုန္ေသာ မင္း၊ ပုဏၰား၊ သူေဌး၊ သူႂကြယ္၊ သူဆင္းရဲ၊ ေယာက္်ား၊ မိန္းမတုိ႔သည္ မိမိတုိ႔တတ္စြမ္းသည့္ အားေလ်ာ္စြာေရႊျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ေငြျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ပတၲျမားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ေၾကးျဖင့္လည္းေကာင္း၊ သံျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ခဲျဖင့္လည္းေကာင္း၊
သစ္သားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ေက်ာက္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အဆင္းလွေသာေဆးျဖင့္လည္းေကာင္း သြန္းေသာ္လည္း သြန္းရာဧ။္၊ ထုေသာ္လည္းထုရဧ။္၊ ေရးေသာ္လည္းေရးရာဧ။္ ။ ထုိသုိ႔ သြန္း၊ ထု၊ ေရးရာ၌ ငါဘုရား ေဗာဓိပင္ႏွင့္ ေရႊပလႅင္မွာ မာရ္စစ္သည္တုိ႔ကုိ ေအာင္ေတာ္မူဟန္ကုိလည္းေကာင္း၊
အနိမိသ၌ ရပ္ေတာ္မူ၍ ေနေသာဟန္ကုိလည္းေကာင္း၊ ရတနာစႀကၤ ံ၌ စႀကၤ ံသြားေတာ္မူဟန္ကုိလည္းေကာင္း၊ ပဥၥဝဂၢီ ငါးဦးတုိ႔ကုိ ဓမၼစၾကာတရား
ေဟာေတာ္မူဟန္ကုိလည္းေကာင္း၊ ေက်ာင္းေတာ္၌ ေလ်ာင္းစက္၍ နားေနေတာ္မူဟန္ကုိေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပရိနိဗၺာန္ ျပဳေတာ္မူဟန္ကုိလည္းေကာင္း
သြန္းရာ ၊ ထုရာဧ။္ ” ဟူ၍ မိန္႔ေတာ္မူၿပီး ခြင့္ျပဳေတာ္မူပါတယ္ ။

ေကာသလမင္းႀကီးဟာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ခြင့္ျပဳေတာ္မူခ်က္ကုိ ရတယ္ဆုိရင္ပဲ ဝမ္းသာအားရ နန္းေတာ္ကုိ ျပန္လာခဲ့ပါတယ္ ။ မူးမတ္ေတြနဲ႔ တုိင္ပင္ကာစႏၵကူးနံ႔သာႏွစ္ကုိ ရေအာင္ရွာေစၿပီး ဆင္းတုေတာ္ကုိ ထုလုပ္ရန္ စီစဥ္ေစပါေတာ့တယ္ ။ ဒီအေၾကာင္းကုိ သိၾကားမင္းသိတဲ့အခါ ဝိသုၾကဳံနတ္သားကုိေခၚၿပီး ဘုရားရွင္ရဲ႕ ပမာဏေတာ္နဲ႔ အမွ်ျဖစ္တဲ့ ေကာင္းမြန္သပၸာယ္ အလြန္တင့္တယ္ေတာ္မူေစရန္ ရုပ္တု ဆင္းတုေတာ္ကုိ ၾကပ္မတ္ထုလုပ္ေစဖုိ႔
ေစလႊတ္ပါတယ္ ။ နတ္သားလဲ ဗိသုကာအသြင္နဲ႔ နတ္ျပည္ကဆင္းသက္လာကာ ကူညီထုလုပ္ေပးပါတယ္။ ထုလုပ္ၿပီးတဲ့အခါ ေကာသလမင္းႀကီးဟာ
အားရတဲ့အေလ်ာက္ ဝိသုၾကဳံနတ္သားကုိ အဖုိးအခမ်ားေပးပါတယ္ ။ ဝိသုၾကဳံနတ္သားက ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ အဖုိ႔ကုိသာ အလုိရွိေၾကာင္း ေျပာလာတဲ့အတြက္
ေကာသလမင္းက အလွဴအဖုိ႔ကုိ အမွ်ေပးေဝပါတယ္ ။

ေကာသလမင္းႀကီးဟာ ဆင္းတုေတာ္ၿပီးတယ္ဆုိရင္ပဲ ဘုရားရွင့္ထံ သြားေရာက္၍ ဆင္းတုေတာ္ကုိ ႂကြေတာ္မူၿပီး ရႈၾကည့္ေတာ္မူဖုိ႔ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားပါတယ္ ။
ဘုရားရွင္ နန္းေတာ္ကုိ ေရာက္ေတာ္မူတဲ့အခါ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တန္ခုိးေတာ္ေၾကာင့္ စႏၵကူးႏွစ္ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ဟာ ထက္ဝယ္မွ ေျဖၿပီး ပလႅင္ထက္မွ ဆင္းသက္မည့္
ဟန္ျပကာ တင့္တယ္စြာ ေနပါတယ္ ။ ဒီအခါမွာ ဘုရားရွင္က ” ငါ့ညီေတာ္ , ငါကားသက္ေတာ္ ရွစ္ဆယ္ျပည့္လွ်င္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳရေပမည္ ၊ ငါ့ညီကား ငါဘုရားဧ။္ကုိယ္စား
ေနရစ္ရမည္ျဖစ္၍ ပလႅင္မွ မသက္ေလႏွင့္ ” ဟူ၍မိန္႔ေတာ္မူလုိက္တဲ့အခါက်ပါမွ စႏၵကူးႏွစ္ဆင္းတုေတာ္ဟာ ေနၿမဲတုိင္းတည္ေနပါတယ္ ။
ဘုရားရွင္ေတာ္ ဆြမ္းကိစၥ ၿပီးစီးတဲ့အခါ ေကာသလမင္းဟာ ဘုရားရွင္ကုိ ” အရွင္ျမတ္ဘုရား, အၾကင္သူတုိ႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားဆင္းတုေတာ္၊ ရုပ္တုေတာ္ကုိ ထုလုပ္
သြန္းေလာင္း ေရးျခယ္၍ ပူေဇာ္သည္ရွိေသာ္ အဘယ္သုိ႔ေသာ အက်ဳိးထူးကုိ ရပါသနည္း ” ဆိုၿပီး ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားပါတယ္ ။

ဒီအခါမွာ ဘုရားရွင္က ” ျမတ္ေသာမင္းႀကီး , အၾကင္သူတုိ႔သည္ ဘုရားရွင္ ဆင္းတုေတာ္၊ ရုပ္တုေတာ္ကုိ ပူေဇာ္ကုိးကြယ္ၾကသည္ရွိေသာ္ မေကာင္းေသာလားရာျဖစ္ေသာ
ဒုဂၢတိဘုံတုိ႔၌ မျဖစ္ၾကကုန္။ လူအျဖစ္၌ ျဖစ္သည္ရွိေသာ္ ကုၠေျႏၵခ်ဳိ႕တဲ့သည့္ အျဖစ္၌လည္းေကာင္း၊ ယုတ္ေသာအမ်ဳိး၌လည္းေကာင္း၊ ေလာကႏၲရိတ္ ငရဲ၌လည္းေကာင္း
မျဖစ္ကုန္ ။ အဆင္းလွပ၍ တင့္တယ္ေသာရုပ္အဆင္း ရွိျခင္းသည္လည္းေကာင္း၊ ဘုန္းႀကီးသည္ဧ။္ အျဖစ္၌လည္းေကာင္း၊ ျမတ္ေသာလာဘ္ကုိ ရျခင္းသည္လည္းေကာင္း၊
စည္းစိမ္ဥစၥာ ျပည့္စုံျခင္း၊ ႀကံစည္အပ္ကုန္ေသာ အႀကံအစည္တုိ႔ ျပည့္စုံျခင္း သည္လည္းေကာင္း ရရွိႏုိင္ေပသည္။ အသက္ရွည္သည္ဧ။္ အျဖစ္၊ ခြန္အားႀကီးသည္ဧ။္ အျဖစ္၊
ၿမဲေသာပညာ ရွိသည္ဧ။္ အျဖစ္၊ ရဲရင့္သည္ဧ။္ အျဖစ္၊ အၾကားအျမင္ မ်ားသည္ဧ။္ အျဖစ္၊ ထက္ေသာပညာ ရွိသည္ဧ။္ အျဖစ္၊ ႀကီးေသာတန္ခုိး ရွိသည္ဧ။္ အျဖစ္၊ အနာေရာဂါ
ကင္းသည္ဧ။္ အျဖစ္တုိ႔မွာလည္း ဘုရားဆင္းတုေတာ္၊ ရုပ္တုေတာ္တုိ႔ကုိ ကုိးကြယ္ပူေဇာ္ၾကကုန္ေသာ အက်ဳိးဖလမ်ားျဖစ္ၾကကာ အဆုံး၌ ေတာင့္တပါက ေတာင့္တသည့္အတုိင္း
ျဖစ္ကာ ျမတ္ေသာနိဗၺာန္သုိ႔ ခ်မ္းသာစြာ ကပ္ေရာက္ရေပဧ။္ ” ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါတယ္ ။

ဒီေနရာမွာ တစ္ခုရွိတာက သက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္စြာဘုရား၌လည္းေကာင္း၊ ပရိနိဗၺာန္ စံဝင္သြားၿပီျဖစ္ေသာ ဘုရားရွင္ဧ။္ကုိယ္စား ေစတီ၊ ပုထုိး၊ ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္တုိ႔၌လည္းေကာင္း
သဗၺညဳတဥာဏ္, အရဟံ အစရွိေသာ ဂုဏ္ေတာ္တုိ႔၌ ၾကည္ညဳိတတ္ေသာစိတ္ကုိ အညီအမွ်ထားႏုိင္သည္ရွိေသာ္ မပုိမေလ်ာ့ တူညီေသာအက်ဳိးကုိ ရႏုိင္သည္ ျဖစ္ဧ။္ လုိ႔ဆုိတဲ့
ပဥၥဌကပါဠိေတာ္ စတုတၲ ဝဂၢဝီသ ဝိမာနဝတၲဳမွာ လာတဲ့အတုိင္း ဒီေနရာမွာ စိတ္ထားတတ္ဖုိ႔ေတာ့ လုိတာေပါ့ ။ စိတ္ထားတဲ့ေနရာက်ျပန္ေတာ့လည္း မိမိကုိယ္တုိင္ ဘုရားရွင္တုိ႔ရဲ႕
ဂုဏ္ေတာ္၊ ေက်းဇူးေတာ္ေတြကုိ ထုိက္ေလ်ာက္သည့္အားေလ်ာ္စြာသိထားနားလည္ထားမွသာ စိတ္ထားတတ္ရာေရာက္မွာပါ ။ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြအေနနဲ႔ ဘုရားရွင္ရဲ႕
ဂုဏ္ေက်းဇူးေတြကုိ ဂဃနဏ သိထားၾကဖုိ႔ အမွန္လိုအပ္ပါတယ္၊ မိရုိးဖလာအစဥ္အဆက္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ျဖစ္လာတဲ့အတြက္ ဆင္းတုေတာ္၊ရုပ္တုေတာ္ကုိ ဝတ္ခ်ဝတ္ျဖည့္ေနရေသာ္လည္း
ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္၊ ေက်းဇူးေတာ္ေတြကုိ ေျပာပေလာက္ေအာင္ နားလည္မထားဘူးဆုိရင္ ကုိးကြယ္ပူေဇာ္ေနမႈဟာ အက်ဳိးမမ်ားႏုိင္ေတာ့ပါဘူး ။

ေနာက္ၿပီးေတာ့လဲ သက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္စြာဘုရားကုိ မိမိအိမ္မွာ ပင့္ဖိတ္ထားသကဲ့သုိ႔ ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ကုိ ရုိေသေလးစား အမွဴးထားဖုိ႔လုိပါတယ္၊ ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ေရွ႕ေတာ္မွာ
မဖြယ္မရာ၊ မအပ္စပ္တဲ့ ေျပာဆုိ ျပဳမူ ေနထုိင္မႈေတြကုိလဲ ေရွာင္ၾကဥ္ရမွာပါ ။ ပန္း၊ ဆီမီး၊ ေရခ်မ္း၊ ဆြမ္း စသည္တုိ႔ကုိလဲ တကယ့္သက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္ဘုရားကုိ ဆက္ကပ္ပူေဇာ္သကဲ့သုိ႔
လွဴဒါန္းကပ္လွဴပူေဇာ္ၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္ ။ အဲဒီလုိ ျပဳဖြယ္ကိစၥေတြကုိ အျပည့္အစုံ ျပဳက်င့္ႏုိင္ပါမွ အထက္ပါအက်ဳိးမ်ားကုိ အမွန္တကယ္ ရရွိႏုိင္မွာျဖစ္ေၾကာင္း သိေစအပ္ပါသည္ ။ ။

*** ၂၀၁၀ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလထုတ္ အပၸမာဒ ၊ လွသန္း(ျပည္)ဧ။္ ေဆာင္းပါးမွ –

ေပးပို႕သူ>>Wara DarYee

https://www.facebook.com/searchmyanmar/photos/a.356889637687313.84429.120

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...