စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







ျမဳတ္-ေမ်ာ-ေပၚ-လြတ္ တရားမ်ား


PLEASE CLICK SAYADAW PICTURE FOR  PDF file.

နမားဆရာေတာ္ေရးသားခဲ့ေသာ စာအုပ္မ်ားမွေရးသားတင္ျပထားပါသည္။

မဂၢင္လမ္းသို ့

ေမ်ာတရား = သမထလုပ္သူမ်ား သြားရာ
ျမဳတ္တရား= အာရုံ ၆ပါး လိုက္စား အကုသိုလ္မ်ားသာလုပ္သူ
ေပၚတရား= ဒါန၊ သီလကုသိုလ္မ်ားလုပ္သူ
လြတ္တရား= မဂၢင္လမ္း (ရုပ္ကို ေလွကဲ့သို ့သံုး၊ စိတ္အားဉာဏ္အားနဲ ့အဆက္မျပတ္ေလွာ္)

နံပါတ္ ၅ ပုဂၢိဳလ္


မဂၢင္လမ္းသို ့သာ


သကဒါဂါမ္ ပုဂၢိဳလ္
ဤေလာက၌ အခ်ိဳ ့ေသာပုဂၢိဳလ္သည္ ေပၚၿပီးလွ်င္ ကူး၏၊
ဤေလာက၌ တခ်ိဳ ့ေသာပုဂၢိဳလ္သည္ ကုသိုလ္တရားတို ့၌ သဒၶါသည္ေကာင္း၏၊ ဟီရိ၊ၾသတၱပၸ၊သုတ၊စာဂ၊ဝီရိယ၊ပညာသည္ေကာင္းျမတ္ၾက၏၊ထို ့ေၾကာင့္ေပၚလာသည္၊
ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ၃ ပါးေသာသံေယာဇဥ္အေႏွာင္အဖြဲ ့တို ့မွအၾကြင္းမဲ့ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ ရာဂ၊ေဒါသ၊ ေမာဟတို ့ေခါင္းပါးျခင္းေၾကာင့္ တႀကိမ္သာလွ်င္ကာမဘံုသို ့လာ၍ ဝဋ္ဒုကၡ တို ့၏ အဆံုးကိုျပဳေသာ သကဒါဂါမ္ျဖစ္၏၊

အသိဥာဏ္ျဖင့္         ပညာကိုေလ့လာကာ       ႏွလံုးသြင္းက်င့္ႀကံရမည္


သံေဝဂဉာဏ္ျဖစ္ေအာင္ ကိေလသာမ်ားေခါင္းပါးေစရန္- ျမင္ၿပီးသိၿပီးသားအနိစၥအၾကမ္းစားမ်ားကို အႏုစားျဖစ္ေအာင္ ဆင္ျခင္ပြားမ်ားရသည္၊ ေရလႈပ္လွ်င္ ေရေပၚမွ အမႈိက္သရုိက္မ်ား လႈပ္ရသကဲ့သို ့ ဤခႏၶာကိုယ္ႀကီးသည္လည္း ေလဝင္ေလထြက္ ဝါေယာဓာတ္ကိုမွီ၍ ေနေနရ၏၊ ဤဝါေယာဓာတ္ရွိမွသာ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးအသက္ရွင္ႏိုင္သည္၊ ဤဝါေယာဓာတ္ျဖစ္လိုက္ ပ်က္ လိုက္ျဖစ္ေနသကဲ ့သို ့ခႏၶာကိုယ္ရွိ ရုပ္ႏွင့္နာမ္တို ့သည္ တသြင္သြင္ စီးေနေသာျမစ္ေရသည္ သမုဒၵရာပင္လယ္သို ့ေရွ ့ရႈၿပီးစီးေနသကဲ့သို ့ျဖစ္လိုက္ ပ်က္လိုက္ႏွင့္ေနေသာ ဤရုပ္စဥ္ နာမ္စဥ္ သည္လည္း ေသဖို ့ရာေရွ ့ရႈၿပီး အၿမဲတမ္းေဖာက္ျပန္ေနသည္ပါကလားဟု သံေဝဂဉာဏ္ ရင့္ေအာင္ ပြားမ်ားေပးရမည္၊
 
ေျခတလွမ္းလွမ္းတိုင္း ေသဘို ့ရာနီးနီးလာၿပီဟုသတိခ်ပ္၍အမွတ္ဆက္ဆင္ျခင္ႏိုင္ရမည္။
သတ္ဖို ့ရာအတြက္ ႏြားသတ္ရုံသို ့ဆြဲငင္သြားေသာႏြားသည္ ပထမေျခလွမ္းထက္ ဒုတိယေျခလွမ္းက ေသဖို ့ရာနီးသကဲ ့သို ့ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈမ်ားသည္ ေျခလွမ္းႏွင့္တူသည္၊

တေန ့ထက္တေန ့၊တနာရီထက္တနာရီ၊ တမိနစ္ထက္တမိနစ္ ေသဖို ့ရာ နီးနီးလာသည္ဟု ရႈ
တေန ့ထက္တေန ့၊ တနာရီထက္တနာရီ၊ တမိနစ္ထက္တမိနစ္ ေသဖို ့ရာ နီးနီးလာပါကလားဟု သံေဝဂဉာဏ္ရရန္ ဆင္ျခင္ေပးရမည္၊


 


သစ္ပင္ေလးမ်ားသည္ ထြက္ခါစတြင္ နီနီ၊ ၎မွ စိမ္းဝါဝါ၊ ၎မွ အစိမ္းႏု၊ ၎မွ အစိမ္းရင့္၊၎မွ ဝါၿပီးေၾကြက်သကဲ့သို ့ ငါ၏ခႏၶာကိုယ္သည္လည္းေမြးခါစကနီနီေလး၊ ၎မွ ႀကီးစ-ႀကီးလာ၊ ရင့္စ-ရင္လာ၊ အိုစ-အိုလာကာ ေသရမွာပါကလားဟု ဆင္ျခင္ေပးရမည္၊


ဝိပႆနာရႈသည္မွာ ဉာဏ္ရွင္ထား၍ ဖလားအေရာင္တင္လွ်င္ပြတ္သကဲ့သုိ ့ဖလားကိုဘယ္လက္ျဖင့္ ၿမဲၿမဲကိုင္ၿပီး ညာလက္ကဖလားကို အတြင္းအျပင္ႏံွ ့ေအာင္ပြတ္ရသလို

အသိႏွင့္သတိက ရုပ္နာမ္ကို ၿမဲၿမဲအာရုံျပဳ ထားၿပီး

ဉာဏ္က မျမဲပံုကို ဥပမာအမ်ိဳးမ်ိဳးတင္စားၿပီးရႈရသည္၊
ဤကဲ့သုိ ့ရႈပါမ်ားလွ်င္ ကာမရာဂႏွင့္ ဗ်ာပါဒတရားမ်ားေခါင္းပါးလာမည္၊
ေခါင္းပါးသည္ဆိုသည္မွာ ဤသို ့တည္း၊ ပုထုဇဥ္ဘဝတံုးကေဒါသျဖစ္လာလွ်င္သတ္ခ်င္သည္၊
သကဒါဂါမ္ျဖစ္ၿပီးေသာ္ ေဒါသျဖစ္က မသတ္ခ်င္ပါ၊ စိတ္ေတာ့ဆိုးေသးသည္၊


ပုထုဇဥ္၏ေဒါသ သကဒါဂါမ္၏ေဒါသ
ပုထုဇဥ္ဘဝတံုးက ဒီအာရုံကို မရလွ်င္ေသရမေလာက္ပင္ပန္းသည္၊
သကဒါဂါမ္ျဖစ္ၿပီးေသာ္ ရလွ်င္လဲယူမည္၊ မရလွ်င္လည္းအေရးမၾကီးျဖစ္သြားသည္၊ဤသည္ကို ကာမရာဂႏွင့္ ဗ်ာပါဒတရားမ်ားေခါင္းပါးလာသည္၊ေလာဘ၊ ေဒါသတို ့ေလ်ာ့နည္းလာသည္ဟုဆို၏၊




ပုထုဇဥ္လိုတာမရလွ်င္ သကဒါဂါမ္လိုတာမရလွ်င္
ဤသည္ကား ခ်မ္းသာမႈကိုပို၍ခံစားရေစေတာ့သည္၊


နံပါတ္ ၆ ပုဂၢိဳလ္

အနာဂါမ္ ပုဂၢိဳလ္
ဤေလာက၌ အခ်ိဳ ့ေသာပုဂၢိဳလ္သည္ ေပၚၿပီးလွ်င္ ေထာက္မိေသာေနရာသို ့ေရာက္၏၊
ဤေလာက၌ တခ်ိဳ ့ေသာပုဂၢိဳလ္သည္ ကုသိုလ္တရားတို ့၌ သဒၶါသည္ေကာင္း၏၊ ဟီရိ၊ၾသတၱပၸ၊သုတ၊ စာဂ၊ဝီရိယ၊ပညာ သည္ေကာင္းျမတ္ၾက၏၊ထို ့ေၾကာင့္ေရေပၚေပၚလာရသည္၊
ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ေအာက္ပိုင္းသံေယာဇဥ္အေႏွာင္အဖြဲ ့ငါးပါးတို ့၌အၾကြင္းမဲ့ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ ျဗဟၼဘံု၌ ဥပပါတ္ပဋိသေႏၶေန၍ ထိုဘံု၌သာလွ်င္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳမည္၊ ထိုဘံုမွျပန္လည္ျခင္းသေဘာမရွိသူ အနာဂါမ္ျဖစ္၏၊
အနာဂါမ္မဂ္ျဖင့္ ကာမရာဂႏွင့္ ဗ်ာပါဒတရားႏွစ္ပါးစလံုးကို အၾကြင္းအက်န္မရွိေအာင္ သတ္ေသာမဂ္ျဖစ္သည္၊
ေသာတပတၱိမဂ္ျဖင့္ျမင္ခဲ့ၿပီးေသာ အနိစၥကိုမ႑ိဳင္ထားၿပီး မတင့္တယ္မႈႏွင့္ ဂရုဏာတရားကိုတြဲဖက္၍ ပြားေပးရသည္၊ ေသာတပတၱိမဂ္ျဖင့္ျမင္ခဲ့ၿပီးေသာ အနိစၥကိုအရင္ပြား၊ ဆင္ျခင္ရႈပြားပံုက
ဤခႏၶာသည္ ဘီလူးကလူေယာင္ဖန္ဆင္းထားသကဲ့သို ့၊


အျပင္မွအျမင္                          အတြင္းက်က်သိေနလွ်င္ ဘာတခုမွ ႏွစ္သက္စရာမရွိပါ၊

အျပင္ကတင့္တယ္လွပသေယာင္ထင္ရေသာ္လည္း အတြင္းတြင္ ေၾကာက္စရာေကာင္းလွ၏၊ အၿမဲတမ္းေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးေန၏၊ အလြန္ရြံစရာေကာင္းလွ၏ ၊ ဟူ၍ အနိစၥႏွင့္မတင့္တယ္မႈကို တြဲၿပီးရႈပါေလ၊(ဤသည္ ကာမရာဂကိုသတ္ျခင္းျဖစ္၏)

တဖန္ ငါ၏ရုပ္တရားႀကီးသည္ အၿမဲတမ္းေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးေနသကဲ့သို ့ သတၱဝါတိုင္း၏ ရုပ္တရားသည္လည္း ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးေနသျဖင့္ သနားစရာသတၱဝါမ်ားပါကလား ဟူ၍ အနိစၥႏွင့္ ဂ႐ုဏာကိုတြဲ၍ရႈပါေလ။(ဤသည္ ဗ်ာပါဒ ေခၚ ေဒါသကိုသတ္ျခင္းျဖစ္၏)
အနိစၥႏွင့္မတင့္တယ္မႈကိုတလွည့္ရႈလိုက္၊အနိစၥႏွင့္ ဂ႐ုဏာကိုတလွည့္ရႈလိုက္ ႏွင့္ ရႈဖန္မ်ားလာလွ်င္ သံေဝဂဉာဏ္မ်ားရင့္လာကာ ကာမရာဂ ဗ်ာပါဒတရားတို ့သည္ အၾကြင္းမဲ့ခ်ဳပ္သြားလိမ့္မည္၊
ယခင္တုန္းက ကာမရာဂ၊ ေဒါသမီးမ်ားသည္ ယခုတြင္ ထိုမီးမ်ားမေလာင္ေတာ့သျဖင့္ သက္သာရာ သႏၱိသုခ ခ်မ္းသာကို ရရေလေတာ့သည္၊
နံပါတ္ ၇ ပုဂၢိဳလ္

ရဟႏၱာ ပုဂၢိဳလ္
ဤေလာက၌ အခ်ိဳ ့ေသာပုဂၢိဳလ္သည္ ေပၚၿပီးလွ်င္ ကူးေျမာက္၏၊ ကမ္းတဘက္သို ့ေရာက္၏၊ နိဗၺာန္တည္းဟူေသာ ၾကည္းကုန္းထက္၌ တည္၏၊ မေကာင္းမႈကို မျပဳၿပီျဖစ္၏၊
ဤေလာက၌ တခ်ိဳ ့ေသာပုဂၢိဳလ္သည္ ကုသိုလ္တရားတို ့၌ သဒၶါသည္ေကာင္း၏၊ ဟီရိ၊ၾသတၱပၸ၊သုတ၊စာဂ၊ဝီရိယ၊ပညာသည္ေကာင္းျမတ္ၾက၏၊ထို ့ေၾကာင့္ေပၚလာသည္၊
ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ အာသေဝါတရားတို ့၏ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ အာသေဝါတရားကင္းေသာ လြတ္ေျမာက္ေသာ အရဟတၱဖိုလ္စိတ္ႏွင့္ လြတ္ေျမာက္ေသာ အရဟတၱဖိုလ္ပညာကို အခုဘဝ၌ ပင္လွ်င္ ထူးေသာဉာဏ္ျဖင့္ ကိုယ္တိုင္မ်က္ေမွာက္ျပဳလ်က္ ေရာက္၍ေန၏၊
အရဟတၱမဂ္သည္ ဘဝရာဂႏွင့္တကြ ကိေလသာအားလံုးကိုသတ္ေသာမဂ္ျဖစ္သည္၊ သို ့အတြက္ ေသာတပတၱိမဂ္တုန္းက ျမင္ခဲ့ေသာ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱတရားတို ့ကို တလွည့္စီဆင္ျခင္ကာ ခႏၶာကိုယ္ကိုေနာက္ထပ္မရခ်င္ေအာင္ သူနာကိုဥပမာထား၍ ရႈရမည္၊




သူနာကဲ့သို ့ရႈ
ဤခႏၶာကိုယ္ႀကီးသည္ အႏွစ္မရွိေသာေၾကာင့္ မခိုင္မာ၊ မခိုင္မာေသာေၾကာင့္မၿမဲ၊ မၿမဲေသာေၾကာင့္ဆင္းရဲ၏၊ မၿမဲေသာေၾကာင့္ အိုရ၏၊ နာရ၏၊ ေသရ၏၊ ခ်စ္သူႏွင့္ကြဲရ၏၊ စင္စစ္မွာမၿမဲမႈသည္ပင္ အိုေအာင္၊ နာေအာင္၊ ေသေအာင္ ႏွိပ္စက္၍ေနသည္မည္၏၊ သူသတ္ေယာက်ား အၿမဲတမ္းဓားမိုးစံေနရေသာ သူႏွင့္တူ၏၊
ယေန ့မနက္ဖန္ေသရေတာ့မည္ဟု အထင္ေရာက္ေအာင္ရႈရမည္၊ ခႏၶာကိုယ္ကိုျပဳျပင္တိုင္း သူနာကိုဥပမာထား၍ ျပဳျပင္ရမည္၊
ထမင္းစားေသာအခါ သူနာေဆးစားသည္ႏွင့္တူပါကလားဟုလည္းေကာင္း၊
ေရခ်ိဳးေသာအခါ သူနာကိုဖန္ေဆးသည္ႏွင့္ တူပါကလားဟုလည္းေကာင္း၊
အဝတ္ဝတ္ေသာအခါ သူနာကို ပတ္တီးစီးသည္ႏွင့္ တူပါကလားဟုလည္းေကာင္း၊
အိမ္ - ေက်ာင္းမ်ားကိုလည္းေဆးရုံ ႏွင့္တူပါကလားဟုလည္းေကာင္း၊
ခႏၶာကိုယ္ကို ၿငီးေငြ ့၍ ေနာက္ထပ္မရခ်င္ေအာင္ ဆင္ျခင္ရမည္၊

မီးေလာင္ေနေသာအိမ္ႀကီးကဲ့သို ့ရႈ
ဤခႏၶာကိုယ္ႀကီးသည္ ဇရာမီး အၿမဲေလာင္ေနေသာေၾကာင့္ မီးေလာင္ေနေသာအိမ္ႀကီးႏွင့္တူပါကလား ဟူ၍ ရႈဖန္မ်ားလတ္ေသာ္ သံေဝဂဉာဏ္ ရင့္သန္ လာေသာအခါ ထိုမီးေလာင္ေသာအိမ္ကိုလဲ မလိုခ်င္ေတာ့၊ ထိုအိမ္ထဲသို ့လဲ မဝင္ခ်င္ေတာ့ သလို ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို မလိုခ်င္ေသာစိတ္၊ မရခ်င္ေသာစိတ္ ျဖစ္၍လာေလေတာ့သည္၊
ဘဝရာဂမီးခ်ဳပ္၍ ကိေလသာအားလံုးပယ္သတ္ကာ အပူမ်ားခ်ဳပ္၍ အပူ၏ဆန္ ့က်င္ဖက္ အၿငီမ္းပရမတ္ အေအးဓာတ္ နိဗၺာန္သို ့ေရာက္ ရေလသည္၊
ညစ္ေနာက္ပူေဆြးျခင္းကင္းေသာျမတ္စြာဘုရား၏ သန္ ့ရွင္းၾကည္လင္ေသာ ႏွလံုးေရၾကည္ေတာ္ကို ရုိေသစြာျဖင့္ လက္စံုမိုး ဦးထိပ္ထား၍ ရွစ္ခိုးကေတာ့လိုက္ပါ၏ အရွင္ဘုရား၊

အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ အက်ိဳးျမတ္မ်ားေအာင္ ဘံုမ်ိဳးျမင့္ကာ ဉာဏ္ပြင့္ၿပီးနိဗၺာန္သို ့ေရာက္ေစတတ္ေသာ တရားေတာ္ျမတ္မ်ားကို ရုိေသစြာျဖင့္ လက္စံုမိုး ဦးထိပ္ထား၍ ရွစ္ခိုးကေတာ့လိုက္ပါ၏

ေက်ာက္တလံုးေတာရဆရာေတာ္ဘုရား အရွင္ဝါေသ႒ာဘိဝံသေျမာက္ဦးဆရာေတာ္ အရွင္ဝါယမိႏၵ ႏွင့္တကြ အားလံုးေသာသံဃာ ေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ားကို ရုိေသစြာျဖင့္ လက္စံုမိုး ဦးထိပ္ထား၍ ရွစ္ခိုးကေတာ့လိုက္ပါ၏
အရိယာအရွင္ျမတ္တို ့ေတြ ့ေသာ အပူၿငီမ္းရာ နိဗၺာန္သို ့သာေရာက္ရပါေစဘုရား၊
ေက်းဇူးရွင္ ေက်ာက္တလံုးေတာရဆရာေတာ္ဘုရား အရွင္ဝါေသ႒ာဘိဝံသ၏
ဓမၼလက္ေဆာင္စကား( ဒီဇင္ဘာ ၂၄ ရက္ ၂ဝဝ၉)
ဒီေလာကအေမွာင္တြင္းေတာ ့- ေရွာင္ကြင္းလို ့ပယ္ၿပီ
ေရာင္ကင္းတဲ ့ေကသီနယ္ - ေအကသီ ဆင္ျမန္း
သမုဒယ ဝဋ္က်ိဳးေႏွာင္ကို - ဇြတ္မတိုးေပါင္အခုေတာ ့ရြယ္မွန္း။
မွတ္ခ်က္-http://www.nandathitsa.com/မွကူးယူတင္ၿပသည္

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...