စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







အရုိးရွင္းဆံုးသာဓက


  တစ္ခါေတာ့ ဘုရားရွင္ဟာ ရက္ကန္းသည္မ်ားရွိတဲ့ ရြာတစ္ရြာကို ဆြမ္းခံၾကြပါတယ္။ အံ့ၾသစရာေကာင္းတာက တစ္ရြာလံုးသာႏွံ႕သြားတယ္။ ဘုရားရွင္ကို ဆြမ္းေလာင္းသူတစ္ေယာက္မွ မရွိတာပါဘဲ။ ဘာ့ေၾကာင့္ ဒီလုိျဖစ္ရတယ္ဆုိတာ ရြာကအထြက္က်မွ သိရပါတယ္။ ရြာကအထြက္မွာ မာရ္နတ္ၾကီးက ဘုရားရွင္ကို သေရာ္ေလွာင္ေျပာင္ပါတယ္။



ဒီရြာသားေတြရဲ႕စိတ္ကို ငါလွည့္စားထားလုိက္တာ သင္ ယေန႔ ဆြမ္းမစားရေတာ့ဘူး မဟုတ္လားတဲ့၊ မာရ္နတ္ရဲ႕လက္ခ်က္ပါ။ ဒီေနရာမွာ အ႒ကထာဆရာက ေစာဒကတက္ျပပါတယ္။ သဗၺညဳတဉာဏ္ဟာ အလံုးစံု သိတယ္ဆုိျပီး ဒီရြာ ဆြမ္းခံၾကြရင္ မာရ္နတ္လွည့္စားလုိ႔ ငါဆြမ္းရမွာ မဟုတ္ဘူးဆုိတာ ဘုရားရွင္က မသိဘူးလားတဲ့ - အေျဖက မသိဘူးတဲ့။

ဘာျဖစ္လုိ႔မသိလဲဆုိေတာ့ မဆင္ျခင္လုိ႔မသိတာပါတဲ့၊ သဗၺညဳတဉာဏ္ဆုိေသာ္လည္း အျမဲတမ္းအလုိလိုသိေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆင္ျခင္တဲ့အခ်ိန္မွသိတာပါတဲ့။ ဒါဆုိရင္ ဆြမ္းခံၾကြခါနီးမွာ ဒီအေၾကာင္းကို မဆင္ျခင္ဘူးလားဆုိေတာ့ မဆင္ျခင္ဘူးတဲ့။ ဒီသဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ၾကီး ပစၥည္းေလးပါးရွာတဲ့ ေနရာမွာ အသံုးခ်ဖုိ႔မဟုတ္ပါဘူး။

တရားေဟာ၊ တရားျပတဲ့ ေနရာမွာ အသံုးခ်ဖုိ႔ပါ။ ၀ရဇိန္လက္နက္ကို မုဆုိးလုိက္ဖုိ႔ အသံုးမခ်သလုိပါပဲ။ ၀ရဇိန္လက္နက္ဆုိတာ တစ္ေလာကလံုးကို သိမ္းပိုက္ဖုိ႔ အသံုးခ်သင့္တာ မဟုတ္လား။ ဒီသေဘာအတုိင္းပါပဲ။ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ၾကီးဟာ ေ၀ေနယ်ေတြ တရားရဖို႔အတြက္သာ အသံုးခ်သင့္တာပါ။ ဒါကို ဘုရားရွင္က သိျပီးသားပါ။

၀ိပႆနာပညာ၊ မဂ္ပညာထက္ ခက္ခဲတဲ့ပညာ ေလာကမွာ မရွိပါဘူး။ ခက္ခဲတဲ့ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းပညာကို ဒြိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ေရာ၊ တိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ေရာ ႏွစ္ဦးလံုးတက္ေျမာက္ႏုိင္ပါတယ္။ မဂ္ဉာဏ္၊ ဖုိလ္ဉာဏ္က်ေတာ့ ဒြိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္ ဘယ္လိုမွ မရႏုိင္ေတာ့ဘူးဆုိတာ ငါ့ရွင္ သိျပီးသားပါ။ ဆုိလုိတာက ေလာကီပညာဆုိတာ ၀ိပႆနာပညာနဲ႔ စာလုိက္ရင္ အနိမ့္ဆံုးအဆင့္မွာ ရွိတယ္လုိ႔ ေျပာခ်င္တာ။ သညာသိ၊ ၀ိညာဥ္သိေလာက္ရွိရင္ကို တတ္ေျမာက္ႏုိင္တယ္။ ၀ိပႆနာ ပညာက်ေတာ့ ပညာသိထိ ရွိမွရတယ္။

ေတာင္ေပါင္းတစ္ရာရွိတယ္။ ထား - အျမင့္ဆံုးေတာင္ေပၚေရာက္သြားရင္ က်န္တဲ့ေတာင္ေတြထပ္တက္စရာ မလုိေတာ့ဘူး။ အားလံုးကိုငံု႔ၾကည့္လုိ႔ရတယ္။ ထုိ႔အတူ အျမင့္ဆံုးမဂ္ဉာဏ္၊ သဗၺညဳတဉာဏ္ကိုေတာင္ ရထားတဲ့ ဘုရားရွင္အေနနဲ႔ ေလာကီပညာေတြကို သင္စရာမလိုေတာ့ဘူး။ အာရုံျပဳၾကည့္လိုက္တာနဲ႔ အကုန္တတ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ကို ဘာမွသံသယ၀င္စရာလည္း မရွိပါဘူး။

အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္မွာ ႏြားေက်ာင္းသားက်င့္စဥ္၊ ေစ်းသည္က်င့္စဥ္ အကုန္ေဟာထားတယ္။ အေၾကာင္းမဲ့ေဟာတာ မဟုတ္ဘူး။ ႏြားေက်ာင္းသားကို တရားေဟာတဲ့အခါ သူ႔အသံုးအႏူန္းကိုယူျပီး ေဟာဖို႔ပါ။ ေစ်းသည္ကို တရားျပတဲ့အခါ ေစ်းသည္ေတြနားလည္တဲ့ ေ၀ါဟာရနဲ႔ တရားျပဖုိ႔ပါ။ ဘုရားရွင္လို ပုဂၢိဳလ္ကို ေျပာမေနပါနဲ႔။ ေတာင္တြင္းၾကီးက မကာရေလာပ အေက်ာ္ခင္ၾကီးေဖ်ာ္ကိုပဲၾကည့္ပါလား။

မ, တစ္လံုးေက်တယ္၊ မသိတာ မတတ္တာမရွိဘူး။ ဘုရင္က မယံုႏုိင္ဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ငါ့ရွင္က ဘုရားကို တရားနဲ႔ပတ္သက္တာ ေလာက္ပဲသိတယ္။ က်န္တာေတြ မသိႏုိင္ဘူးလို႔ထင္တာမ်ိဳးေပါ့။ ဒါနဲ႔ ခင္ၾကီးေဖ်ာ္ေက်ာင္းကို စစ္တုရင္ခ်န္ပီယံတစ္ဦးကို လႊတ္လုိက္တယ္။ ဆုိလုိတာက ရဟန္းဆုိေတာ့ ပိဋကတ္နဲ႔ ပတ္သက္တာပဲတတ္မွာပါ။ စစ္တုရင္မတတ္ေလာက္ဘူးလုိ႔ ထင္လုိ႔ေပါ့။

တကယ္ကစားတဲ့အခါ ပထမတစ္ပြဲပဲ ဆရာေတာ္ရူံးတယ္။ ရူံးမွာေပါ့။ စစ္တုရင္ကို ခုမွျမင္ဖူးတာကို။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ပြဲကစျပီး ခ်န္ပီယံၾကီး ရူံးလုိက္တာ တစ္ေနကုန္ပဲ။ ေနာက္ဆံုး ဆရာေတာ္ကို ဘယ္လုိမွႏုိင္ေအာင္ မကစားႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ စစ္တုရင္ ထုိးနည္းကို က်မ္းစာအုပ္ေရးေပးပါလုိ႔ ေတာင္းပန္လုိ႔ စစ္တုရင္ထုိးနည္း လကၤာရွည္ၾကီး ေရးေပးခဲ့ရတယ္။

ေနာက္တစ္ခါ ဘုန္းၾကီးဆုိေတာ့ ဆိုင္းမတီးတတ္ေလာက္ပါဘူးလုိ႔ ယူဆတဲ့အတြက္ ေက်ာင္း၀ုိင္းထဲမွာ ဆုိင္းသြားတီးခိုင္းတယ္။ ဆရာေတာ္တစ္ၾကိမ္သြားၾကည့္တာနဲ႔ တတ္သြားတယ္ အဲဒီမွာ တီးတဲ့သူေတြကို ဘယ္သူကဘယ္လုိတီး၊ ဘယ္ေနရာမွာ ပတ္မၾကီးတီး စသည္ျဖင့္ ေျပာေပးတယ္။ ဆရာေတာ္ ေျပာတဲ့အတုိင္း တီးၾကည့္တဲ့အခါ အလြန္သုတိသာယာတဲ့ တီးကြက္တစ္ခု ရသြားသတဲ့။

တစ္ခါကဆုိရင္ ကြန္ပစ္တဲ့ တံငါသည္တစ္ေယာက္ဟာ ပစ္လုိက္တုိင္း ငါးမပါတဲ့အတြက္ စိတ္ပ်က္ျပီး ကမ္းကိုျပန္လာတယ္။ ဒါကို လမ္းေလွ်ာက္သြားရင္း ျမင္သြားတဲ့ဆရာေတာ္က ေလွေပၚကိုတက္လုိက္သြားတယ္။ ငါးအေျခအေနကိုၾကည့္တယ္။ ျပီးေတာ့ တစ္ခါမွ ကြန္မပစ္ဖူးတဲ့လူကို ေလွေပၚမွာတင္ ပစ္ပံုပစ္နည္းသင္ျပတယ္။ ျပီးေတာ့ ပစ္ခုိင္းတယ္။ ပစ္ျပီးဆြဲတင္တဲ့အခါ ငါးေတြ ပိုက္ကြန္နဲ႔ အျပည့္နီးပါး ပါလာတာကို ေတြ႕ၾကရတယ္။ မ်က္ျမင္သက္ေသတြကိုျပီးမွ ငါးေတြကို ျပန္လႊတ္လုိက္တယ္။

တစ္ခါကျဖစ္ရပ္ကေတာ့ ပိုေတာင္အံ့ၾသစရာေကာင္းတယ္။ ထင္းေရာင္းစားတဲ့ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ရွိတယ္။ တစ္ခါေတာ့ အိမ္၀ုိင္းထဲပံုထားတဲ့ ထင္းပံုၾကီးေဘးမွာ ဖ်ာခင္းအိပ္ရင္း အိပ္မက္မက္တယ္။ အိပ္မက္ထဲမွာ ၀တ္ျဖဴစင္ၾကယ္နဲ႔ လူတစ္ေယာက္က အသုခံလုိ႔ေျပာျပီး ေပ်ာက္သြားတယ္။

ထင္းသည္ေယာက္်ားက ဒီအေၾကာင္းကို ပညာရွိအမည္ခံလူေတြကို အကုန္နီးပါးလုိက္ေမးတယ္။ ဘယ္သူမွ ေက်နပ္ေအာင္ျပန္မေျဖၾကဘူး။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ခင္ၾကီးေဖ်ာ္ဆီေရာက္လာတာေပါ့။ ခင္ၾကီးေဖ်ာ္က အခုလုိ ခ်က္ျခင္း အဓိပၸါယ္ေဖာ္ျပလုိက္တယ္။

အ - အမၺရုကၡမူေလ - သရက္ပင္ရင္း၌
သု - သု၀ဏၰဃဋံ - ေရႊအုိးကို
ခံ - ခနတိ = တူးပါေလ

“အိမ္၀ုိင္းထဲက သရက္ပင္ရင္းမွာတူး - ေရႊအုိးကိုရမယ္ေပါ့။ အဲဒီအေျဖကို ၾကားရတဲ့အခါ ထင္းသည္ေယာက္်ားက စိတ္ပ်က္သြားတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ သူ႔အိမ္၀ိုင္းထဲမွာ သရက္ပင္မရွိတာ သူသိေနတာကိုး။ ဒီတစ္ခါေတာ့ ခင္ၾကီးေဖ်ာ္ မွားျပီလုိ႔လည္း စိတ္ထဲက ေျပာေနမိတယ္။ စိတ္ညစ္ညစ္နဲ႔ အိမ္ျပန္လာလုိက္တာ၊ အိမ္ေရာက္တာနဲ႔ မထင္မွတ္တဲ့ေနရာမွာ သရက္ပင္ေပါက္တစ္ပင္ကို ေတြ႕လုိက္ရတယ္။

မေန႔ညက သူတုိ႔အိမ္၀ိုင္းထဲ ပံုထားတဲ့ ထင္းပံုၾကီးဟာ ၀ယ္သူမရွိေသးလို႔ ၾကာေနတာေပါ့။ ကေန႔ ေန႔ခင္းမွ ၀ယ္သူေပၚလာလုိ႔ အိမ္ကမိန္းမက သူလာေအာင္ မေစာင့္ဘဲေရာင္းပစ္လုိက္တာ။ သူလာေတာ့ ထင္းေတြမရွိေတာ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ထင္းပံုေအာက္မွာ ေရာက္ေနတဲ့ သရက္ေစ့က အပင္ေလးေပါက္ေနတာေပါ့။ အဲဒီအပင္ေလး ေအာက္မွာ တူးၾကည့္လိုက္တာ တကယ့္ကို ေရႊအိုးတစ္လံုးရသြားတယ္။

“ေလာကီပညာထဲမွာ အဂၢိရတ္ပညာဟာ ခက္ခဲဆံုးထဲမွာပါတယ္။ လူတစ္ေထာင္ ဖိုထိုးရာမွာ တစ္ေယာက္ေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္။ မန္လည္ဆရာေတာ္ဟာ ေခတၱေလ့လာရုံနဲ႔ နားလည္တတ္ကြ်မ္းသြားျပီး ဒကာတစ္ေယာက္ကို သူ႔ေရွ႕ထားျပီး ဖိုထုိးခိုင္းလုိက္တာ ဓာတ္လံုးေအာင္ျမင္သြားတယ္။ အဲဒီဓာတ္လံုးနဲ႔ ဆက္ထုိးတဲ့ေၾကးေတြ ေရႊျဖစ္တာ လက္ေတြ႕ျမင္ၾကရတယ္။

အားလံုးျမင္ေအာင္ ျပျပီးတာနဲ႔ ဆရာေတာ္ၾကီးဟာ ဓာတ္လံုးကို ျမစ္လည္းေခါင္းမွာ ပစ္ခ်ပစ္လုိက္တယ္။ ေလာကုတၱရာပညာနဲ႔စာရင္ ေလာကီပညာဟာ ဘာမွ မဟုတ္ေသးဘူးဆုိတာ ဒကာေတြသိေအာင္ လက္ေတြ႕ျပတာပါ။ ငါ့ရွင္ကို သိေစခ်င္တာက ခင္ၾကီးေဖ်ာ္တုိ႔ မန္လည္ဆရာေတာ္တုိ႔ဆုိတာ ရဟႏၱာလည္းမဟုတ္ပါဘူး။ အဘိဉာဏ္ရ ေလာက္ေအာင္ သမာဓိလည္းမရွိပါဘူး။ ပိဋကတ္မွာ က်က္စားႏုိင္တဲ့ ခဏိက သမာဓိအစြမ္းေလာက္သာ ရွိတာပါ။

ဒီလုိ ဆရာေတာ္မ်ားေတာင္ ေလာကီပညာေတြကို ခဏေလ့လာရုံနဲ႔ တစ္ဖက္ကမ္းခတ္ေအာင္ တက္ေျမာက္ကြ်မ္းက်င္ေသးရင္ ကိေလသာလည္းကုန္၊ အရဟတၱမဂ္ကိုလည္းရ၊ သဗၺညဳတဉာဏ္ကိုလည္း ပိုင္ဆုိင္တဲ့ ဘုရားရွင္အတြက္ ခက္ခဲတဲ့အရာမဟုတ္ပါဘူး။ ကေလးကစားစရာ အဆင့္ေလာက္ပဲ ရွိပါတယ္။

ငါ့ရွင္ေတာင္ မစိုးရိမ္တုိက္သစ္မွာေနစဥ္က တပည့္ေတာ္ကို ထူးျခားတဲ့ ဓမၼဒႆနေတြနဲ႔ တန္ဆာဆင္တဲ့ ပြမ္ပြမ္ျမည္တဲ့ ကားကေလးဆုိတဲ့တရားကို ေဟာျပဖူးတယ္။ တပည့္ေတာ္ အရမ္းသေဘာက်တယ္။ ငါ့ရွင္ေဟာခ်င္တာက မဂၢင္ရွစ္ပါးပါ။ လီဗာကို နင္းတာက ၀ီရိယ သမၼာ၀ါယမမဂၢင္၊ အႏၱရာယ္ရွိတဲ့အတြက္ ဘရိတ္အုပ္တာက သတိ - သမၼာသတိမဂၢင္ စသည္ျဖင့္ ေဟာျပတာ တပည့္ေတာ္ တကယ္ကို သေဘာက်ခဲ့တယ္။

ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆုိေတာ့ လူေတြအျမဲ မ်က္စိယဥ္၊ နားယဥ္ေနတဲ့ ကားတစ္စီးက အစိတ္အပုိင္းေတြကို ဥပမာေပးျပီး ေဟာသြားတာကို။ လီဗာတုိ႔၊ ဘရိတ္တုိ႔၊ ကားတို႔ဆုိတာ နာမည္တပ္ထားတဲ့ ပညတ္ေတြပဲ။ ဒီပညတ္ေတြကို ငါ့ရွင္က တရားအျဖစ္ အသံုးခ်ျပခဲ့တာပဲ။ ဒီလုိ အသံုးခ်ျပႏုိင္တာဟာ ငါ့ရွင္ကိုယ္တုိင္ ဒီဘရိတ္တုိ႔၊ လီဗာတုိ႔ဆုိတဲ့ ပညတ္နာမည္ေတြကို နားလည္တတ္ကြ်မ္းေနလုိ႔ေပါ့။ ဒီေလာက္ဆုိရင္ သဗၺညဳတဉာဏ္ဟာ သိစရာမွန္ရင္ အကုန္သိတယ္ဆုိတဲ့အခ်က္ကို ငါ့ရွင္လက္ခံႏုိင္ေလာက္ပါျပီ…။

ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ) “ကြ်ႏု္ပ္ဘ၀မွ ေဆာင္စရာႏွင့္ ေရွာင္စရာမ်ား” စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။


ဒီေနရာမွ ကူးယူမွ်ေဝပါသည္။ 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...