စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







(Beginner) ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဝိပႆနာ အလုပ္ေပးတရား




ေဖ့စ္ဘုတ္မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္က ၎၏ မိခင္သည္ တရားဓမၼ အားထုတ္မႈတြင္ အေတြ႕ အႀကံဳ မရွိ ပါ။ ယခုအခါ တရားအားထုတ္ရန္ ဆႏၵျပင္းျပ ေနပါသည္။ မိခင္အတြက္ ဝိပႆ နာ အလုပ္ ေပးတရား ေရးသားေပးပါဟု ေရငတ္သလို ေတာင္းဆုိလာ၏။ မိမိက ဝိပႆနာ ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာတစ္ဆူ ပါရဂူ မဟုတ္ေသာ္လည္း အေမးရွိက အေျဖရွိရမည္ ဟူသည့္ အတိုင္း ဝိပႆနာ အလုပ္ေပးတရားႏွင့္ ပတ္သက္၍ မိမိ တတ္သမွ် မွတ္သမွ် ဉာဏ္မွီသမွ် ေရးသားရ ေပေတာ့မည္တကား။

အလုပ္ေပးတရားဟူသည္ တရားဓမၼကို လက္ေတြ႕႐ႈပြား အားထုတ္လိုသူမ်ားအတြက္ တရား လုပ္ငန္းစဥ္ကို လမ္းညႊန္ေဟာၾကားေပးေသာ တရားမ်ိဳးဟု နားလည္ ရပါသည္။ ဝိပႆနာ နယ္တြင္ ေက်ာ္ေစာထင္ရွားေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာၾကား ေတာ္မူေသာ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားမွ သင့္ေတာ္ရာ တရားေတာ္မ်ားကို ေရြးခ်ယ္၍ ေက်နပ္ ေလာက္ေအာင္ ကိုယ္တုိင္ ပြားမ်ားအားထုတ္ေတာ္ မူခဲ့ၾကသည္။ ကိုယ္တုိင္ အားထုတ္ခဲ့ ေသာ တရားေတာ္မ်ားကို ေယာဂီမ်ားအတြက္ ျပန္လည္ ေဟာေဖာ္ညႊန္ျပျခင္းျဖင့္ အလုပ္ ေပးတရားဟု ထင္ရွားလာရသည္။

သို႔ေသာ္ “အျမင့္တက္ အမွည့္ရႏိုးႏိုး” ဆုိသကဲ့သို႔ ေယာဂီမ်ား အေနျဖင့္ နာမည္အႀကီးဆံုး တရားနည္းလမ္းကိုမွ လိုလားေတာင့္တေသာ အာသာဆႏၵကိုမူ သတိျပဳ ေရွာင္က်ဥ္သင့္ သည္သာ။ တစ္ခါက မုဒံုႏွင့္ ေမာ္လၿမိဳင္နယ္ရွိ နာမည္ေက်ာ္ တရားရိပ္သာမ်ားတြင္ လွည့္ လည္၍ တရားအားထုတ္ေနေသာ ရဟန္းငယ္တစ္ပါးအား သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕မွ ဆရာေတာ္တစ္ ပါးက “သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕မွာလည္း သုခကာရီ အမွတ္ (၁) (၂) (၃) စသည့္ ရိပ္သာေတြ ရွိပါတယ္။ သထံုမင္းကြန္းေဇတဝန္ ဆရာေတာ္ႀကီးထံမွ နည္းခံေသာ ေရႊကူဆရာေတာ္နည္းျဖင့္ ျပသပါ တယ္။ ဆြမ္းစသည့္ ပစၥည္းေလးပါး ျပည့္စံုၿပီး ၁၂ ရာသီ ဖြင့္လွစ္ထားပါတယ္။ သပၸါယလည္း မွ်တပါတယ္။ လာေရာက္၍ အားထုတ္ၾကည့္ပါ” ဟု ဖိတ္ေခၚ၏။

ထုိအခါ နာမည္ေက်ာ္ ရိပ္သာမ်ားတြင္ လွည့္လည္အားထုတ္ေနေသာ ရဟန္းငယ္က “ဟုတ္ လား။ သံျဖဴဇရပ္က ရိပ္သာေတြက ေတာ္ေတာ္ နာမည္ႀကီးသလား” ဟု ျပန္လည္ ေမးလိုက္ ေသာဟူ၏။ တရားနည္းလမ္း ရွာေဖြရာတြင္ သပၸါယေလးပါး ညီညႊတ္မွ်တမႈကို ရွာေဖြရမည္ လား၊ နာမည္ေက်ာ္ေသာ တရားနည္းကို ရွာေဖြရမည္လား။ ႐ိုးရွင္းစြာ စဥ္းစားၾကည့္႐ံုျဖင့္ အေျဖ ေပၚလြင္ပါသည္။

ရွိေစေတာ့။ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို လက္လွမ္းမမွီႏိုင္ေသာ ေယာဂီမ်ားအတြက္ ေဝဘူဆရာ ေတာ္ဘုရားႀကီး၏ လမ္းညႊန္ခ်က္မွာ လြန္စြာျပည့္စံု၍ မွတ္သားထိုက္ပါသည္။

“ပိဋကတ္သံုးပံုဆုိတာ အလြန္က်ယ္ဝန္းတယ္။
ပိဋကတ္သံုးပံုကို အဆီထုတ္ပါလွ်င္ ေဗာဓိပကၡိယတရား ၃၇ ပါး ရတယ္။
ေဗာဓိပကၡိယတရား (၃၇) ပါးကို အဆီထုတ္ပါလွ်င္ မဂၢင္ (၈) ပါး ရတယ္။
မဂၢင္ (၈) ပါးကို အဆီ ထုတ္ပါလွ်င္ သိကၡာသံုးပါး ရတယ္။ သိကၡာသံုးပါးဆုိတာ အဓိသီလ အဓိစိတၱ အဓိပညာပါပဲ။

သိကၡာသံုးပါးကို အဆီထုတ္လွ်င္ “ဧေကာဓေမၼာ - တရားတစ္ခု” ရတယ္။
႐ုပ္ေပၚနာမ္ေပၚမွာေနၿပီး ယခုလို ေဆာင္ထားေတာ့ (႐ႈမွတ္ေနေတာ့) ကာယကံ ေသာင္း က်န္းမႈ ဝစီကံ ေသာင္းက်န္းမႈ မရွိဘူး။ အဲဒါ အဓိသီလလို႔ ေခၚတယ္။

အဓိသီလ အားေကာင္းေတာ့ စိတ္ေတြဟာ ကိေလသာ ေသာင္းက်န္းမႈ မရွိဘဲ ၿငိမ္ဝပ္ပိျပား ၿပီးေတာ့ တည္ေနတယ္။ အဲဒါ အဓိစိတၱလို႔ ေခၚတယ္။

အဓိစိတၱ (သမာဓိ) အားေကာင္းလို႔ အခ်ိန္ၾကာလွ်င္ ဘယ္လူ ဘယ္နတ္ ဘယ္ျဗဟၼာမွ ဖန္တီးလို႔ မျဖစ္ဘူး။ လွ်ပ္တစ္ျပက္အတြင္း ကုေဋတစ္သိန္း ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ပ်က္ေနတဲ့ ႐ုပ္ကို နာမ္က သိေနလွ်င္ ျဖစ္ပ်က္ကို သိေတာ့တာပဲ။ ျဖစ္ပ်က္ကို သိတာ အဓိပညာလို႔ ေခၚတယ္”

ေဝဘူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကုိ ၿခံဳငံု၍ ဝိပႆနာ လုပ္ငန္းစဥ္ တစ္ခု လံုးအတြက္ လမ္းညႊန္ေဟာၾကားထားေသာ အလုပ္ေပးတရားဟု မွတ္ယူႏိုင္၏။ အားထုတ္ ခါစ ေယာဂီတစ္ဦး အေနျဖင့္ အစပထမတြင္ ေဗာဓိပကၡိယတရား (၃၇) ပါး မဂၢင္ (၈) ပါးစ ေသာ တရားေတာ္မ်ားကို နားလည္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေသးေပ။ နားလည္ရန္ မဆုိထားဘိ။ ေဗာဓိပကိၡယ၊ ဣေၿႏၵ၊ ဗိုလ္၊ ေဗာဇၩင္၊ မဂၢင္စေသာ အမည္နာမမ်ားႏွင့္ တရားအဂၤါ အခ်က္အ လက္မ်ားကိုပင္ အေတာ္ေလး ႀကိဳးစာ၍ းေလ့လာမွတ္သား ရေပမည္။

သုိ႔ေသာ္ သဒၶါ ဝီရိယမွန္မွန္ျဖင့္ ဘာဝနာလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ဆုိပါလွ်င္ သေဘာတရားႏွင့္ လက္ေတြ႕ေပါင္းစပ္မိၿပီး တျဖည္းျဖည္း က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သိျမင္နားလည္ လာေပမည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ဘာဝနာ လုပ္ငန္းစဥ္ကို ၿခံဳငံု၍ မိန္႔ဆုိ ေတာ္မူၿပီးေနာက္ အေသးစိပ္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကိုလည္း ဤသို႔ ဆက္လက္၍ ညႊန္ျပ ေတာ္မူပါ သည္။

“အမ်ားနားလည္ေအာင္ ေျပာရမယ္ဆုိလွ်င္ ခႏၶာကိုယ္မွာ ထင္ရွားတဲ့ အစိပ္အပိုင္း တစ္ခုျဖစ္ တဲ့ ႏွာဖ်ားႏွာဝမွာ ထြက္ေလဝင္ေလ ႏွစ္ရပ္ဟာ အၿမဲတုိက္ဝင္ တိုက္ထြက္ေနတယ္။

ႏွာဖ်ား ႏွာဝမွာ ကာယပသာဒ အၾကည္က အထိခံ၊ ထြက္ေလဝင္ေလျဖစ္တဲ့ ေလႏွစ္ရပ္ ဝါ ေယာေဖာ႒ဗၺက ထိတယ္။ ထုိအထိခံနဲ႔ “ထိတာက႐ုပ္ သိတာကနာမ္” ဆုိေတာ့ ဒကာ ဒကာမႀကီးတုိ႔ သူမ်ားကို ေမးမေနနဲ႔။ ကိုယ့္ႏွာဝကို ဉာဏ္နဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္၊ ဝင္ေတာ့ ထိၿပီး ဝင္မယ္။ ထြက္ေတာ့လည္း ထိၿပီး ထြက္မယ္။ ထိတာကို သိ သိေနလွ်င္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ျဖစ္ခြင့္ မရလို႔ ေလာဘမီး ေဒါသမီး ေမာဟမီး ၿငိမ္းတယ္။ ၿငိမ္းေတာ့ ေအးတယ္။

မထိခင္ကလည္း သိလို႔ မျဖစ္ဘူး။ သိၿပီးျပန္ေတာ့လည္း သိလို႔ မျဖစ္ဘူး။ ထိတုန္းကိုသာ သိရမွာ ျဖစ္တယ္။ အဲဒါကို ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္လို႔ ဆုိတယ္။

ထိတာကို သိ သိေနလွ်င္ “႐ုပ္နာမ္သာ ရွိပါကလား” လို႔ သိလိမ့္မယ္။ ႐ုပ္နာမ္မွတစ္ပါး ငါ သူ တစ္ပါး ေယာက္်ား မိန္းမ မရွိဘူးဆုိတာ၊ ဘုရားရွင္ တရားေတာ္ အမွန္ပါကလားလို႔ ကိုယ့္ ဟာကိုယ္ သိလိမ့္မယ္။ သူမ်ားကို ေမးေနဖုိ႔ မလိုပါဘူး။ ႏွာဖ်ားႏွာဝမွာ ေလထိတာကို သိ သိ ေနလွ်င္ ထိုအခ်ိန္မွာ အတၱဆုိတဲ့ကိုယ္ မရွိဘူး။

ထိုသိေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဉာဏ္အျမင္ စင္ၾကယ္တယ္။ သမၼာဒိ႒ိ ျဖစ္တယ္။ ထိတာကို သိေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ႐ုပ္နာမ္မွတစ္ပါး ဘာမွ မရွိပါလားလို႔ သိတာကို နာမ္႐ုပ္ကိုပိုင္းျခားၿပီး သိတာမို႔ “နာမ႐ူပ ပရိေစၦဒဉာဏ္” လို႔ ေခၚတယ္။

တထိတည္းထိ တသိတည္း သိေနလွ်င္ အတၱစင္၍ ဉာဏ္အျမင္ စင္ၾကယ္တဲ့ အက်ိဳးရတယ္။ ဒါဟာ တဒဂၤပဟာန္ ခနအခ်ိန္ေလးမွာ ရတဲ့အက်ိဳး။ နည္းတယ္လို႔မ်ား မမွတ္လိုက္ၾကနဲ႔။

ကမၼ႒ာန္း ထိုင္ရတာ ဘာမွလည္း မေတြ႕ေပါင္၊ ဘာမွလည္း မရေပါင္လို႔ မမွတ္လိုက္ၾကနဲ႔။ ျမင့္ျမတ္တဲ့ဘဝ ဘုရားသာသနာနဲ႔ ေတြ႕ႀကံဳခိုက္မွာ ဒီလို အက်ိဳးထူးမ်ား ရႏိုင္တယ္”

ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ မိန္႔ဆုိခ်က္မ်ားမွာ လြန္စြာပင္ ရွင္းလင္းျပတ္သား၍ ျပည့္စံုသည္ဟု ဆုိရပါမည္။ “ဧေကာဓေမၼာ တစ္ခုေသာတရားဆုိတာ ႐ုပ္ပ္ေပၚနာမ္ေပၚမွာ ယခုလို ေဆာင္ ထားေတာ့ (႐ႈမွတ္ေနေတာ့)၊ ကိေလသာ ေသာင္းက်န္းမႈ မရွိလို႔ ၿငိမ္းတယ္။ ၿငိမ္းေတာ့ ေအးတယ္။ ဒကာ ဒကာမႀကီးမ်ား သူမ်ားကို ေမးေနဖို႔ မလိုဘူး။ ကိုယ့္ႏွာဝမွာ ဉာဏ္နဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္။ တထိတည္းထိေနတာကို သိ သိေနလွ်င္ ဉာဏ္အျမင္ စင္ၾကယ္တယ္။ ႐ုပ္နာမ္မွတစ္ပါး ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါ မရွိပါလားလို႔ ဘုရားရွင္ ေဟာတဲ့တရား တယ္မွန္ပါလားလုိ႔ ကိုယ္တုိင္ သိလိမ့္မယ္။ မ်က္စိတစ္မွိတ္ လွ်ပ္တစ္ျပက္ အတြင္း ကုေဋတစ္သိန္း ျဖစ္ပ်က္ ေနတဲ့ ႐ုပ္ကိုနာမ္က သိသိေနလွ်င္ ရုပ္နာမ္ျဖစ္ပ်က္ကို ျမင္မယ္” စေသာ မိန္႔ဆိုခ်က္မ်ားမွာ ပိဋကတ္သံုးပံု အလံုးစံု ပါဝင္၍ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို လက္လွမ္းမမွီသူမ်ားအတြက္ လြယ္ကူ ရွင္းလင္းစြာ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေသာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။

မိမိေလ့လာမွတ္သားမိသေလာက္ ျမန္မာျပည္၌ ဝိပႆနာနယ္ပယ္တြင္ ထင္ရွားေက်ာ္ေစာ ေသာ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမ်ား၏ အလုပ္ေပး တရားေတာ္မ်ားမွာ ေဟာၾကားပံု ေဟာၾကား နည္း ေဒသနာ ေဝါဟာရ ကြဲျပားျခားနားေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ေသာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားမွာ သ ေဘာသဘာဝ ကြဲျပားျခားနားျခင္း မရွိ။ သေဘာတရားခ်င္း တူညီေနသည္ဟု ထင္ျမင္ယူ ဆ မိပါသည္။

ဥပမာ ေဝဘူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက “႐ုပ္ကို နာမ္က သိေနလွ်င္ ျဖစ္ပ်က္ကို သိေတာ့တာ ပဲ” ဟု မိန္႔ဆုိေတာ္မူသလို မဟာစည္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက “အာ႐ံုႏွင့္မွတ္စိတ္ တစ္ထပ္ တည္းက်ေအာင္႐ႈ” ဟု မိန္႔ဆိုေတာ္မူပါသည္။ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး မိန္႔ဆိုေတာ္မူ ေသာ “အာ႐ံုႏွင့္ မွတ္စိတ္”ဆုိသည္မွာ အာ႐ံုဟူသည္ကား ႐ႈမွတ္ရမည့္ ႐ုပ္တရား၊ မွတ္စိတ္ ဆုိသည္မွာ ႐ုပ္တရားကို မ်က္ေျခမျပတ္ ႐ႈမွတ္ေနေသာ (သိမွတ္ေနေသာ) နာမ္တရားပင္ မဟုတ္ပါလား။

ထုိ႔အတူ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကလည္း “အ႐ႈခံ ႐ႈဉာဏ္” ဟု မိန္႔ဆိုေတာ္ မူပါသည္။ အ႐ႈခံဟူသည္ ႐ႈမွတ္ေနရမည့္ ႐ုပ္တရား (သို႔မဟုတ္) ဓမၼာ႐ံုေခၚ နာမ္တရား ျဖစ္စဥ္မ်ားကို ႐ႈဉာဏ္ နာမ္တရားကပင္ သိမွတ္ ႐ႈမွတ္ေနျခင္းကို ဆုိလိုသည္ မဟုတ္ပါလား။

ထို႔အတူ ကသစ္ဝိုင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႏွင့္ ဉာဏစာဂီ (ေနာင္ေသာ္ ေတဇစကၠီ) ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးတုိ႔က “ေပၚသိ ေပၚသိ နိဗၺာန္ထိ” ဟု မိန္႔ဆိုေတာ္ မူပါသည္။ ႐ုပ္ခႏၶာ၌ျဖစ္ေစ၊ နာမ္ခႏၶာ၌ျဖစ္ေစ ျဖစ္ေပၚတုိင္း ျဖစ္ေပၚတိုင္း ႐ႈဉာဏ္ (သို႔မဟုတ္) မွတ္စိတ္ျဖစ္ေသာ နာမ္ တရားက သိမွတ္ေနရန္ပင္ မဟုတ္ပါေလာ။

ထုိ႔အတူ စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက လည္း “ထိ သိ သတိ” “ထိမႈသိမႈ ထိုႏွစ္ခု သတိ ၾကပ္ၾကပ္ျပဳ” ဟု မိန္႔ဆုိေတာ္မူပါသည္။ “ထိေသာ္ သိလိမ့္မယ္။ သိတဲ့အေပၚမွာ သတိထား။ ႏွာေခါင္းမွာရွိတဲ့ ကာယပသာဒ ရုပ္အၾကည္နဲ႔ ထြက္ေလဝင္ေလရွိတဲ့ ေဖာ႒ဗၺရုပ္၊ သူတို႔ႏွစ္ဥိး ထိေတာ့ သိမႈ နာမ္တရားေလး ေပၚလာလိမ့္မယ္။ အဲဒီ ထိမႈသိမႈဆုိတဲ့ နာမ္႐ုပ္ႏွစ္ပါးကိုပဲ သတိျပဳ၊ သတိထား႐ႈ" ဟု ဆုိသျဖင့္ အ႐ႈခံ အာ႐ံုျဖစ္ေသာ ႐ုပ္တရားကို ႐ႈဉာဏ္ မွတ္စိတ္ ျဖစ္ေသာ နာမ္တရားက သိမွတ္ေနရန္ မိန္႔ဆိုျခင္းပင္ ျဖစ္သည္ မဟုတ္ပါလား။

ေက်းဇူးရွင္ ဝန္းသိုၿမိဳ႕ ခႏၲီးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဘဒၵႏၲသုဇန မဟာေထရ္ကလည္း “ဘယ္ ဟာက အမွား။ ဘယ္ဟာကအမွန္ဟု မဆိုရ။ အားလံုး အမွန္ခ်ည္းပဲဟု မွတ္ယူရမည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ အာ႐ံုတစ္ပါး စိတ္ထြက္ မသြားေစဘဲ အားထုတ္ဖန္မ်ား၍ သတိ သမာဓိဉာဏ္ ရင့္သန္အားျပည့္ လာတဲ့အခါ ထိေနတာကလည္း ရုပ္တရား၊ ထြက္တာဝင္ တာလည္း ရုပ္တရား၊ ႐ႈတာရႈိက္တာလည္း ရုပ္တရား၊ ေဖာင္းတာပိန္တာကလည္း ရုပ္တ ရား၊ အားလံုးကုန္ ႐ုပ္တရားခ်ည္းပဲဟု မေတြမေဝ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းႀကီး သိျမင္လာတယ္။

ရုပ္ကိုသိေတာ့ ႐ုပ္တရားကို အာ႐ံုျပဳေနတဲ့ သိမွတ္မႈကိုလည္း နာမ္တရားလို႔ သိေရာေပါ့။ ႐ုပ္ႏွင့္နာမ္သာလို႔ သိသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ၎႐ုပ္နာမ္တုိ႔၏ မၿမဲဆင္းရဲ၊ ငါေကာင္မဟုတ္၊ သူေကာင္မဟုတ္၊ နာမ္႐ုပ္ အနတၱ၊ ေလာဘတဏွာ သမုဒယသစၥာေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ ဝ၊ ဒုကၡသစၥာ အေပါင္းအစုမွ်သာဟု ရွင္းလင္းစြာ သိ၍ ဝိပႆနာဉာဏ္ အျမင္ရၿပီး တစ္ဉာဏ္ၿပီး တစ္ဉာဏ္၊ ေလာကီဉာဏ္ ဆံုးသြားတဲ့အခါ လမ္းဆံုးလွ်င္ ရြာေတြ႕ ဆုိသကဲ့သုိ႔ မိမိတုိ႔ အလိုရွိ ေတာင့္တေနတဲ့ ေလာကုတၱရာ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ ျပဳႏိုင္ၾကတာခ်ည္း ျဖစ္လို႔၊ နည္းမွန္လမ္းမွန္ဟု ယံုယံုၾကည္ၾကည္ျဖင့္ အားထုတ္ၾကပါေလ သူေတာ္ေကာင္းတို႔” ဟု မိန္႕ဆိုေတာ္ မူေလသည္။

အထက္ပါ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမ်ား၏ မိန္႔ဆုိခ်က္ကို အႏွစ္ခ်ဳပ္ သတၳဳခ်၍ ေကာက္ယူမည္ ဆုိေသာ္ ေဝဘူဆရာေတာ္ဘုရား မိန္႔ဆုိသည့္အတိုင္း “ဧေကာဓေမၼာ တစ္ခုေသာတရား” အ႐ႈခံ ႐ုပ္တရားကို ႐ႈဉာဏ္ နာမ္တရားျဖင့္ အစဥ္မျပတ္ ႐ႈမွတ္ေနေရးသာ ပဓာန ျဖစ္သည္ ကို ေတြ႕ရေပမည္။ အေရးႀကီးသည္ကား ေယာဂီတစ္ဦး အေနျဖင့္ မိမိတုိ႔ ႏွစ္သက္ရာ ႐ႈမွတ္ ပံု ႐ႈမွတ္နည္း တစ္ခုခုကို လက္ကိုင္ထား၍ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ ရႈမွတ္ပြားမ်ားေနရန္သာ လိုအပ္မည္ ျဖစ္ ၏။

႐ႈမွတ္နည္း တစ္ခုခုကို လက္ကိုင္ထား၍ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ ႐ႈမွတ္ေနမည္ဆုိေသာ္ ေယာဂီ၏ သႏၲာန္ တြင္ တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ ယံုၾကည္မႈ သဒၶါတရား၊ တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ တရားေတာ္ကို ႀကိဳး ႀကိဳးစားစား အားထုတ္လိုမႈ ဝီရိယတရား၊ အမွတ္ရမႈ သတိ၊ စိတ္တည္ၾကည္မႈ သမာဓိ၊ ႐ုပ္နာမ္ တရားတုိ႔၏ အနိစၥစေသာ လကၡဏာေရးသံုးပါးတုိ႔ကို သိျမင္မႈ ပညာတရားမ်ား တုိးပြား လာေပမည္။ ထိုအခါ ေယာဂီ အေနျဖင့္ ေဗာဓိပကၡိယတရား (၃၇) ပါး စသည္ကို ဃဃနန သိျမင္ နားလည္သည္ျဖစ္ေစ၊ မသိျမင္ နားမလည္သည္ျဖစ္ေစ၊ ေယာဂီ၏ သႏၲာန္တြင္ ေဗာဓိပကိၡယတရားမ်ား တစ္ေန႔ တစ္ျခား တုိးပြားျဖစ္ေပၚေနမည္သာ ျဖစ္၏။ သဒၶါ ဝီရိယစေသာ တရား ငါးမ်ိဳး အားေကာင္းလာျခင္း၊ အစိုးတရ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းသည္ နိဗၺာန္မဂ္ဖုိလ္ကို မ်က္ေမွာက္ ျပဳေစႏိုင္ေသာ ေဗာဓိဉာဏ္၏ အသင္းဝင္ ေဗာဓိပကိၡယ တရားမ်ားပင္ မဟုတ္ပါလား။

ထို႔ေၾကာင့္ အလုပ္ေပးတရားဟူသည္ မိမိ ႏွစ္သက္ရာ နည္းလမ္းတစ္ခုခုကို ယံုယုံၾကည္ ၾကည္ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ အားထုတ္ေဆာင္ရြက္ရန္သာ ျဖစ္ပါ၏။ အေရးႀကီးသျဖင့္ ထပ္မံ၍ ေျပာ လိုက္ပါရေစ။ ဘယ္နည္းက အေကာင္းဆံုး ျဖစ္မလဲ။ ဘယ္တရားရိပ္သာက နာမည္အႀကီး ဆံုးလဲဟု ေတြေဝေငးေမာ၍ မေနဘဲ မိမိ ႏွစ္သက္ရာ၊ မိမိတုိ႔ႏွင့္ နီးစပ္ရာ တရားနည္းလမ္း တစ္ခုခုကို လက္ကိုင္ျပဳ၍ ယံုယံုၾကည္ၾကည္ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ အားထုတ္ ေဆာင္ရြက္ၾကပါဟု အႀကံ ျပဳ တိုက္တြန္းႏႈိးေဆာ္ လိုက္ရပါ၏။

သတၱဝါမွန္သေရြ႕ တရားေတြ႕ ခ်မ္းေျမ႕သာယာ ရွိပါေစ။

ဦးမာနိတ (က်ံဳကဒတ္)
2015 Feb 21- 10:26 pm
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...