စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







အလင္းအေမွာင္ေတြ ေထာင့္ျဖတ္က်ေနတာေတြ႔ရရင္ ရင္ခုန္တယ္ဆိုတဲ့ ပန္းခ်ီရဲေႏွာင္း



ရဲေႏွာင္းရဲ႕ ပန္းခ်ီကားေတြက အလင္းနဲ႔အေရာင္ ေတြရဲ႕ ကူးလူးဆက္ႏႊယ္မႈ၊ စုစည္းညီၫြတ္မႈ ေတြကို ထင္ဟပ္ထား ၿပီး အေရာင္ေတြရဲ႕ တြန္းထိုး႐ုန္းၾကြမႈ (Contrast) ကိုလည္း ပံုေဖာ္ျပတဲ့ Expression ပန္းခ်ီကားေတြပါ။ ထူးျခားတာ က အလင္းက်ေရာက္မႈကို အလင္းအတိုင္း တင္ျပတာ မဟုတ္ဘဲ အေရာင္ျပင္းျပင္းနဲ႔ ကိုယ္စားျပဳ ေရးဆြဲထားတာ ရယ္၊ ပကတိ အေနအထားက အေရာင္ထက္ စိတ္ျမင္ အေရာင္ေတြနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတာရယ္ ျဖစ္ပါတယ္။
ပန္းခ်ီရဲေႏွာင္းကို ဖခင္ ဦးေအာင္ခင္ဦး (ေခၚ) ကာတြန္းအေနာင္နဲ႔ မိခင္ ေဒၚျမတ္ျမတ္ထင္တို႔က သန္လ်င္ၿမိဳ႕မွာ  ေမြးဖြားတာပါ။  သားသမီး  ၃ ေယာက္မွာ အငယ္ဆံုးသား ျဖစ္ပါတယ္။ မိခင္ဘက္ကေရာ ဖခင္ဘက္ကေရာ အႏုပညာ အစဥ္အလာ မ်ိဳး႐ိုးရွိသူ ျဖစ္ပါတယ္။
“ဟုတ္တယ္။ က်ေနာ္ ငယ္ငယ္ကတည္းက အႏုပညာနဲ႔ နီးစပ္ခဲ့တာ ပါ။ ဘယ္အရြယ္တုန္းက စိတ္ဝင္စားလာတယ္ ဆိုတာ မေျပာတတ္ဘူး။ အေဖက ကာတြန္းဆြဲတယ္။ က်ေနာ္ ငယ္ငယ္ကတည္းက ေတြ႔ဖူး ျမင္ဖူးတယ္။ က်ေနာ္ ငယ္ငယ္ကတည္းက ပံုေလးေတြဆြဲ ျဖစ္ခဲ့တာလို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ အႏုပညာတို႔ ဘာတို႔ ေတာ့ မသိေသးဘူး ေပါ့” လို႔ အသက္ ၃၇ ႏွစ္အရြယ္ ပန္းခ်ီ ရဲေႏွာင္းက အႏုပညာနဲ႔ သူ႔ဘဝဆက္စပ္မႈ စတင္ရာကို ေျပာျပပါတယ္။
သူဟာ ပန္းခ်ီအျပင္ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ ႐ိုက္ကူး ျခင္း၊ အင္စေတာ္ေလးရွင္း အႏုပညာ လက္ရာ ဖန္တီးျခင္းကိုလည္း ႏွစ္သက္တယ္ လို႔ ေျပာပါ တယ္။ ဒါေပမယ့္ ပန္းခ်ီဆရာ ဆိုတဲ့ ဝိေသသထူးကို တျခားဖန္တီးမႈေတြထက္ ဂုဏ္ယူစိတ္ ႀကီးမားတယ္ လို႔ ေျပာျပပါတယ္။
“က်ေနာ့္ရဲ႕ မွတ္ပံုတင္မွာ အလုပ္အကိုင္ကို ပန္းခ်ီဆရာလို႔ ေဖာ္ျပထားတယ္။ သူငယ္ခ်င္း ပန္းခ်ီ ဆရာေတြကို မင္းတို႔က ပန္းခ်ီဆရာ မျဖစ္ေသးဘူး၊ ငါက ပန္းခ်ီဆရာျဖစ္ၿပီးသား၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ မွတ္ပံုတင္မွာ အလုပ္အကိုင္က ပန္းခ်ီဆရာလို႔ ေဖာ္ျပထားတယ္ေလ ဆိုၿပီး ေနာက္ေျပာင္ခဲ့တယ္။ က်ေနာ္က အဲဒီေလာက္ထိ ပန္းခ်ီဆရာ ဆိုတာကို ဂုဏ္ယူတာပါ” လို႔ ပန္းခ်ီရဲေႏွာင္းက ဆိုတယ္။
တကယ္လို႔ ပန္းခ်ီဆရာမျဖစ္ခဲ့ရင္ ဘာျဖစ္မလဲ လို႔ေမးတာကိုေတာ့ သူက ေက်ာင္းဆရာျဖစ္မယ္ ထင္တယ္လို႔ ေျဖပါတယ္။ “ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ့္ အေဖကပံုေလးေတြ ဆြဲၿပီး စာသင္ေပးတာကို အရမ္းအားက်လို႔ပါ” လို႔ သူကဆက္ေျပာတယ္။
သူဟာ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္က ယဥ္ေက်းမႈတကၠသိုလ္ တက္ေရာက္ၿပီး ပန္းခ်ီပညာ ေလ့လာဆည္းပူးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
“ေျပာရရင္ ရယ္စရာပဲဗ်၊ တျခားသူေတြ ပန္းခ်ီ ေက်ာင္းတက္တာ ၄ ႏွစ္၊ က်ေနာ္ကေတာ့ ၆ ႏွစ္ဗ်။ ဒုတိယႏွစ္နဲ႔ တတိယႏွစ္မွာ တႏွစ္စီက်ခဲ့လို႔ပဲ။ အဲဒီ မွာဗ်ာ က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္း တခ်ိဳ႕ေတာင္ ေက်ာင္းမွာ ျပန္ၿပီး ဆရာလုပ္ေနၿပီ၊ က်ေနာ္က ေက်ာင္းမၿပီးေသး ဘူး။ အဲေလာက္ထိ ထူးခြ်န္တာ” သူက လို႔ ရယ္ရယ္ ေမာေမာနဲ႔ ေျပာပါတယ္။
တကၠသိုလ္မွာ ဒုတိယႏွစ္ တက္ေနစဥ္ သူငယ္ခ်င္းေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ ရဲမာန္ (ဝလံုး)၊ စ်ာမင္းထိုက္၊ စိုးမိုးႏိုင္ တို႔နဲ႔တြဲၿပီး “အရပ္ ၄ မ်က္ႏွာ” လို႔ အမည္ေပးထားတဲ့ ပန္းခ်ီျပပြဲတခုကို နတ္ေမာက္ ဂယ္လာရီမွာ ပထမဆံုး ျပသႏိုင္ခဲ့တယ္ လို႔ သူက ဆိုပါတယ္။
ေနာက္ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္မွာ မႏၲေလးက သူငယ္ခ်င္း ေရေဆးပန္းခ်ီဆရာ ဇင္မင္းထြန္းနဲ႔တြဲၿပီး Duet Show ဆိုၿပီး ေလာကနတ္ ပန္းခ်ီျပခန္းမွာ ျပသႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ၂၀ဝ၃ ခုႏွစ္မွာေတာ့ Second Duet Show ကို တူကေလး ဉာဏ္လူသစ္နဲ႔ တြဲၿပီး ျပသခဲ့ေၾကာင္း၊ ေနာက္ သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ႕ Another 7 ဆိုတဲ့ အမည္နဲ႔ ျပဳလုပ္တဲ့ အင္စေတာ္ ေလးရွင္း ျပပြဲမွာလည္း ပါဝင္ခဲ့ေၾကာင္းနဲ႔ အျခား အုပ္စုျပပြဲ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ပါဝင္ျပသခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ ရန္ပံုေငြ လႉဒါန္းပြဲ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာလည္း သူ ပါဝင္ျပသခဲ့တယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။ လတ္တေလာမွာေတာ့ ႏိုဝင္ဘာ ၁ ကေန ၄ ရက္ေန႔အထိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္ နဝေဒးလမ္းက Think ဂယ္လာရီမွာ ျပဳလုပ္တဲ့ “ပါဒ” (Parda) အုပ္စု ပန္းခ်ီျပပြဲမွာ ပါဝင္ျပသလ်က္ ရွိပါတယ္။
ဒီျပပြဲကို Think ဂယ္လာရီနဲ႔ KZL ဂယ္လာရီတို႔ ပူးေပါင္း စီစဥ္တာ ျဖစ္ၿပီး သန္လ်င္၊ ေက်ာက္တန္း ၿမိဳ႕နယ္ေတြက ပန္းခ်ီဆရာ ၁၂ ေယာက္ရဲ႕ ပန္းခ်ီ ကား ၇၅ ကား ပါဝင္ပါတယ္။ ျပပြဲမွာ ပန္းခ်ီကား ေရာင္းရေငြရဲ႕  ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို  သန္လ်င္နဲ႔ ေက်ာက္တန္းက အႏုပညာကို တကယ္ သင္ယူလိုေပမယ့္ ေငြေၾကးခ်ိဳ႕တဲ့ေနတဲ့ ကေလးေတြ အတြက္ အႏုပညာ သင္တန္းေတြ တက္ေရာက္သင္ယူႏိုင္ေရးမွာ ေထာက္ပံ့ေပးဖို႔ ရည္ရြယ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
အဲဒီထဲမွာ ပန္းခ်ီရဲေႏွာင္းရဲ႕ ပန္းခ်ီကား ၁၁ ကား ပါဝင္တာလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ပန္းခ်ီ ကားအမ်ားစုက Landscape ပန္းခ်ီကားေတြျဖစ္ၿပီး Series လိုက္ေရးဆြဲထားတယ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။ ပန္းခ်ီ ကားေရးဆြဲဖို႔ သူဘယ္လို ျပင္ဆင္ပါလိမ့္။
“ပန္းခ်ီကားက ေနာက္မွ ေရးျဖစ္တာပါ။ အဓိကကေတာ့ ၾကည့္တာပဲ။ ဝန္းက်င္မွာ ေတြ႔ရတတ္တဲ့ အလင္းအေမွာင္ ေတြ ေထာင့္ျဖတ္ က်ေနတာေတြ ေတြ႔ရင္ စိတ္လႈပ္ရွား ရင္ခုန္ရတယ္။ အဲဒီမွာ က်ေနာ္ မွတ္သားမိတတ္ ပါတယ္။ ဒါမွ မဟုတ္ ပါလာတဲ့ စကၠဴစ တခုမွာ စကက္ခ်္အေသးေလးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေရးထားလိုက္တယ္။ ေနာက္ ပန္းခ်ီဆြဲတဲ့အခါ က်ေနာ္ မွတ္မိေနတဲ့ အလင္း၊ အေမွာင္နဲ႔ Tone ေတြကို ျပန္ေရးတာပါပဲ” လို႔ေျပာျပတယ္။
သူ ပန္းခ်ီေရးဆြဲတဲ့ အခါ မူရင္းအေနအထား အေရာင္အေသြးအတိုင္း အတိအက် ေရးဆြဲတာ မဟုတ္ဘဲ သူ႔စိတ္ကူး ထဲမွာ ရွိလာတဲ့ အတိုင္း၊ ျဖစ္လာတဲ့ အတိုင္း ေရးဆြဲတယ္ လို႔ ေျပာပါတယ္။
“က်ေနာ္က Reality အတိုင္း အတိအက် ေရးတာမ်ိဳး မရွိဘူး။ ကိုယ္ ျမင္လိုက္တဲ့ အလင္းအေမွာင္ ေထာင့္ျဖတ္အလွကို ျပန္မွတ္မိတဲ့ အတိုင္း၊ ျပန္ခံစား မိတဲ့အတိုင္း၊ စိတ္ထဲမွာ ေပၚလာတဲ့ အတိုင္း ျပန္လည္ ေရးဆြဲလိုက္တာ ပါပဲ” ရဲေႏွာင္းက ဆိုပါတယ္။
အလင္းနဲ႔ အေမွာင္၊ အေရာင္နဲ႔ အေသြးေတြရဲ႕ တြန္းထိုး႐ုန္းၾကြမႈနဲ႔ စုစည္းညီၫြတ္မႈေတြကို ထင္ ဟပ္တဲ့ ရဲေႏွာင္းရဲ႕ ပန္းခ်ီ ကားေတြထဲမွာ ႐ိုးသားမႈ ႐ိုးရွင္းမႈေတြ ပါဝင္ေနသလို သူ႔ရဲ႕ အေနအထိုင္ အေျပာအဆိုေတြမွာလည္း ႐ိုးသားမႈေတြ ထင္ဟပ္ေနပါတယ္။     ။

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...