စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







စုန္းတို႔ နတ္တို႔ ပူး၀င္ျခင္းႏွင့္ အဘိဓမၼာအျမင္

ေမးတဲ့သူေတြရွိတဲ့အတြက္ အားလံုးသိဘို႔ ဗဟုသုတအလို႔ငွာ ေလ့လာမိသမွ်ကို တင္ျပတာပါ..။
(၁)စုန္း နတ္တို႔ ခႏၶာကိုယ္ကို ပူး၀င္ပံု
လူထဲကို ပူး၀င္တဲ့ စုန္း နတ္တို႔ဟာ အရင္ဆံုး လူ႔ႏွလံုးကို ပိတ္လို႔ျဖစ္ေစ၊ ႏွလံုးေသြ ေဖာက္ျပန္ေအာင္ လုပ္လို႔ျဖစ္ေစ တစ္ခုခုလုပ္ၿပီး စိတ္ႏုန္႔ေအာင္ လုပ္ပါတယ္။ ဘ၀င္က်ၿပီး သတိေမ့ေလ်ာ့တဲ့အခါမွာ သူတို႔ရုပ္ကို သိမ္ေမြ႕ေအာင္ ဖန္ဆင္းၿပီး လူတစ္ကိုယ္လံုးအတြင္းကို စိမ့္၀င္ပ်ံ႕ႏွံ႔ေစပါတယ္။ ဥပမာ ႏို႔ရည္ႏွင့္ ေရ ေရာလိုက္သလို လူခႏၶာထဲက အာကာသဓာတ္ထဲကို သူတို႔ရဲ့ ရုပ္ေတြ စိမ့္၀င္သြားပါတယ္။ ႏို႔ထဲေရထဲလိုက္လို႔ စိတ္၀င္သြားတာဟာ အာကာသဓာတ္ဆိုတဲ့ အၾကားရွိလို႔ပါ။ အၾကားမရွိဘဲ ႏုိ႔အတြင္းကို ေရမစိမ့္၀င္ မပ်ံ႕ႏွံ႕ႏိုင္ပါ။ ေရထဲကိုလည္း ႏို႔ မစိမ့္၀င္ မပ်ံ႕ႏွံ႔ႏိုင္ပါ။ ခုလဲဒီလိုပါပဲ။ လူရုပ္နဲ႔ နတ္စုန္းတို႔ရဲ့ရုပ္ တစ္ခုအၾကားတစ္ခု စိမ့္၀င္ၿပီး အကုန္လံုးပ်ံ႕ႏွံ႔ေနၾကတယ္။ အဲဒီနတ္ အဲဒီစုန္း မထြက္မခ်င္း လူစိတ္က ဘ၀င္က်ေနရတယ္၊ (အိပ္ေပ်ာ္တဲ့ စိတ္ဟာလဲ ဘ၀င္စိတ္ပါပဲ။) လူစိတ္က ဘ၀င္ကေန မထပဲျဖစ္ေနတယ္ေပါ့။ တစ္ကိုယ္လံုး ရုပ္ေတြလည္း နတ္၊ စုန္းတို႔ရဲ့ ရုပ္ေတြဟာ အဓိကလိုျဖစ္ေနေတာ့ နတ္၊ စုန္းတို႔ အလိုရွိတိုင္း လႈပ္ရွားေျပာဆို ေတာ့တာပါပဲ။
(၂) ပူးရာကထြက္လွ်င္ ဘာျဖစ္တတ္သလဲ ဘယ္သူေတြကို ပူးႏိုင္သလဲ
နတ္ပူး စုန္းပူးရာက ထြက္သြားတဲ့အခါ လူတစ္ကိုယ္လံုး ရုပ္ေတြဟာ အနည္းငယ္ေခ်ာင္သြားတဲ့အတြက္ ဟာသလို ျဖစ္ေနရစ္လို႔ လူေမာပန္းေနတတ္တယ္။ သည္လို ပူး၀င္ရာမွာလည္း ပူး၀င္လိုသူတိုင္းကို ပူး၀င္လို႔မရပါဘူး။ ပူး၀င္လိုသူရဲ့ စိတ္ကို ႏုန္႔ေစ ထိုင္းေစ ဘ၀င္က်ေစၿပီး ေမ့ေလ်ာ့ေအာင္လည္း တတ္ႏိုင္မွ မိမိရုပ္ကလည္း သိမ္ေမြ႕ေအာင္ ဖန္ဆင္းႏိုင္မွ ပူး၀င္လို႔ ရပါတယ္။ ဒီလိုမွ မဟုတ္ရင္ မပူး၀င္ႏိုင္ပါဘူး။ လူတိုင္းကို မပူး၀င္ႏိုင္ဘူးဆိုတာသိပါ။ စိတ္အားငယ္သူေတြကို ပိုၿပီး ပူး၀င္ႏိုင္သတဲ့…။
(၃) ဘာတန္ခိုးေတြေၾကာင့္လဲ
စုန္းဟာ လူပင္ျဖစ္ေပမယ့္ အတတ္ပညာရဲ့ အစြမ္း နတ္ရဲ့ အာႏုေဘာ္အစြမ္းတို႔ႏွင့္ ယွဥ္ေနတဲ့အတြက္ စိတ္ကိုလည္း ႏု႔ံေစႏိုင္တယ္၊ ေမ့ေလ်ာ့ေအာင္လည္း တတ္ႏိုင္ၾကတယ္၊ သူတို႔ရုပ္ကို သိမ္ေမြ႕ေအာင္လည္း တတ္ႏိုင္ၾကတယ္။ ဒါ့အျပင္ ကိုယ္ေပ်ာက္၊ ေခြးေယာင္ေဆာင္၊ ကိုယ့္အေၾကာင္းကို အေ၀းက ေျပာေပမယ့္ ၾကားႏိုင္ျခင္း စက္ႀကိဳးဆင္ျခင္း ေကာင္းကင္ သြားႏိုင္ျခင္း စတဲ့ တန္ခိုးေတြ ျပဳလုပ္ႏိုင္ၾကတယ္။ စုန္းတို႔ရဲ့ တန္ခိုးကို နတ္အာႏုေဘာ္အစြမ္းနဲ႔ ယွဥ္တဲ့တန္ခိုးကို ပါဠိေတာ္မွာ ေဟာေတာ္မူတဲ့ တန္ခိုးဆယ္ပါးမွာ ကမၼဇိဒၶိတန္းခိုးလို႔ မွတ္ရပါမယ္။ အတတ္ပညာအစြမ္းႏွင့္ယွဥ္တဲ့ တန္ခိုးကေတာ့ ၀ိဇၨာမယိဒၶိလို႔ မွတ္ပါ။
(၄) စုန္းအမ်ိဳးအစား
ဒီေနရာမွာ စုန္း(၇)မ်ိဳးကို ေျပာခ်င္ေသးတယ္။ (၁) ဆင္ကြပ္။ (၂) နဖားတပ္။ (၃) ရြာသူ၊ (၄) ရြာသမီး၊ (၅) ကေ၀၊ (၆) အိမ္တလိမ့္၊ (၇) ေဇာဂိနီ လို႔ စုန္း ခုႏွစ္မ်ိဳးရွိသတဲ့။ သည္ ၇-မ်ိဳးမွာလဲ အေမာက္ေပါက္ပံု ကြဲလို႔ စုန္းမ်ိဳးေတြ ကြဲျပားေသးသတဲ့။ အခု ၇-မ်ိဳးထဲမွာ (၂) အိမ္တလိမ့္စုန္း၊ (၂)ေဇာဂိနီစုန္းတို႔က အတတ္ပညာမဖက္ သက္သက္ မိမိကိုယ္ခႏၶာထဲမွာ ဗိမာန္ႏွင့္တကြ ျဖစ္ၿပီး ေနလာတဲ့ ဂႏၶဗၺနတ္ရဲ့ အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ မိမိတို႔ ၾကံစည္တိုင္း ျဖစ္ႏိုင္၊ ဖမ္းစားႏိုင္ေတာ့သတဲ့။ အဲဒီ စုန္းမ်ိဳးကို မသင္ဘဲ တတ္တဲ့အတြက္ ၀မ္းတြင္းစုန္းလို႔ ေခၚၾကပါတယ္။ က်န္တဲ့ စုန္း ၅-မ်ိဳးကေတာ့ အတတ္ပညာနဲ႔ ျဖစ္တဲ့ စုန္းေတြပါ။ ပညာႏွင့္ ဘူးသြင္းျခင္းဆိုတဲ့ ဗိမာန္ေဆာက္လို႔ ေပးရင္ ဂႏၶဗၺနတ္လည္း ကိုယ္ထဲမွာ ေနလာသတဲ့။ ပညာအာႏုေဘာ္၊ နတ္အာႏုေဘာ္ အစြမ္းႏွစ္ပါးႏွင့္ ယွဥ္ၾကတယ္လို႔ ဆိုရမွာေပါ့။ အခုေျပာခဲ့တာေတြဟာ ေသကၡ်ေတာင္ဆရာေတာ္ ဦးတိေလာကမေထရ္ေရးသားေတာ္မူတဲ့ ပ႑ိတေ၀ဒနီယက်မ္း ၁၄၅-ကေန ထုတ္ႏုတ္တင္ျပတာပါ။
(၅)စုန္းအမ်ိဳးမည္နဲ႔ သူတို႔ရည္ စြမ္းရည္
ေနာက္ ေလာကီအဂၤုတၱိဳရ္က်မ္းမွာ လာတယ္လို႔ ဆိုတဲ့ သရုပ္ျပအဘိဓာန္ (၂၃၂)မွာပါတဲ့ စုန္း (၇)မ်ိဳးကလဲ မွတ္သားစရာေကာင္းလို႔ တင္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ (၁) ေျခစုန္း ။ ။ ၄င္းကား သစ္သီး သစ္ပြင့္ကိုစားသည္။ ေျခကိုလည္းေကာင္း၊ ေျခရာကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကိုယ္တိုင္ ကိုင္ရမွ ဖမ္းစားႏိုင္သည္။ ၄င္းကို (ရြာသူ) ဟုသမုတ္သည္။ (၂) ေခါင္းစုန္း။ ။ ၄င္းကား သစ္သီးမွည့္ အခ်ိဳ အခ်ဥ္ကို စားသည္။ အရိပ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေျခရာကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကိုယ္တိုင္ ထိရမွ ဖမ္းစားႏိုင္သည္။ ၄င္းကို (နဖားတပ္)ဟုသမုတ္သည္။ (၃) ကိုယ္စုန္း။ ။ ၄င္းကား မစင္ကို ေခ်းေျခာက္ကို စားသည္။ ေျခရာကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ အရိပ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကိုယ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကိုယ္တိုင္ ထိရမွ ဖမ္းစားႏိုင္သည္။ ၄င္းကို (ဆင္ကြပ္)ဟုသမုတ္သည္။ (၄) ေမာက္လံုးစုန္း။ ။ ၄င္းကား အေသြး အသား အေရကို စားသည္။ ကိုယ္တိုင္ ျမင္ရ၊ ထိရ၊ နန္းရွဳပ္ရမွ ဖမ္းစားႏိုင္သည္။ ၄င္းကို (စုန္း)ဟုသမုတ္သည္။ (၅) ေမာက္ျပားစုန္း။ ။ ၄င္းကား အအူး အသည္း အျမစ္တို႔ကို စားသည္။ ကိုယ္တိုင္ ျမင္ရ၊ ထိရ၊ နန္းရွဳပ္ရမွ ဖမ္းစားႏိုင္သည္။ ၄င္းကို (ရြာသမီး)ဟုသမုတ္သည္။ (၆) အိန္တလိမ့္စုန္း။ ။ ၄င္းကား အေၾကာ္အေလွာ္ အဆိမ့္ အအိမ့္တို႔ကို စားသည္။ အမည္နာမကို သိမွ၊ မိမိလက္ေအာက္ရွိ ၃၇-မင္း နတ္တို႔ကို ေစပါးခိုင္းခန္႔ ဖမ္းစားႏိုင္သည္။ ၄င္းကို (ေဇာ္ဂနီ)ဟုသမုတ္သည္။ (၇) ကေ၀ေျမာက္စုန္း။ ။ ၄င္းကား လူေသြး လူသား လူရိုးတို႔ကို စားသည္။ အမည္နာမကို သိက မိမိလက္ေအာက္ရွိ နတ္တို႔ကို ေစပါးခိုင္းခန္႔ ဖမ္းစားႏိုင္သည္။ ၄င္းကို (ကေ၀)ဟု သမုတ္သည္။ မွတ္ခ်က္။ ။ ေျခစုန္း၊ ေခါင္းစုန္း၊ ကိုယ္စုန္း၊ ၄င္းသံုးေယာက္ကား ေသေအာင္ မဖမ္းစားႏိုင္၊ မႀကံစည္ႏိုင္ကုန္။ ေမာက္လံုး၊ ေမာက္ျပား၊ အိန္တလိမ့္၊ ကေ၀ေျမာက္ ၄င္းေလးေယာက္ကား လူကို ေသေအာင္ ဖမ္းစားႏိုင္ၾက ႀကံစည္ႏိုင္ၾကေသာ တန္ခိုးသတၱိရွိၾကကုန္၏။ (အျခားစုန္းအေၾကာင္းကို မူ ကေ၀သာရက်မ္း၊ ေလာကီအဂုၤတၱိဳရ္က်မ္းေတြမွာ ေလ့လာၾကပါကုန္။)
(၆) မဟာေဗာဓိတစ္ေထာင္ရဲ့ ပညာသည္မလုပ္ႏိုင္သည့္ စားေသာက္နည္း
ပညာသည္ မလုပ္ႏိုင္သည့္ စားနည္း (မဟာေဗာဓိတစ္ေထာင္ဆရာေတာ္ ၂၂-၁၁-၁၉၉၉ ခု နယူးဇီလံ ႏိုင္ငံ ၀ါလင္တန္ၿမိဳ႕ ထီးတင္ပြဲ၌ မိန္႔ေတာ္မူသည့္စကားျဖစ္သည္)
ႏိုင္ငံတိုင္း ႏိုင္ငံတိုင္းမွာ ပညာသည္ေတြရွိတယ္။ ပညာသည္ေတြ မလုပ္ႏိုင္တဲ့ စားနည္းဆိုတာ ရွိေသးတယ္။ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ၊ ဂစၦာမိ သရဏံ ဗုဒၶံ။ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၦာမိ၊ ဂစၦာမိ သရဏံ ဓမၼံ။ သံဃံ သရဏံ ဂစၦာမိ၊ ဂစၦာမိ သရဏံ သံဃံ။ အဲသလိုဆိုစား ဘယ္သူမွ လုပ္လို႔မရဘူး။ က်ဳပ္တို႔ဆီမွာ ေမာက္ကေတာ္ဆိုတာ နည္းနည္း နာမည္ႀကီးတယ္။ က်ဳပ္ဒကာ ဦးသန္းေရႊတဲ့၊ သူက သြားဆဲတယ္။ ဘုန္းႀကီး သူက နာမည္ႀကီးတယ္တဲ့၊ ဘာလုပ္ရမလဲ တဲ့။ ဒါနဲ႔ စိတ္ထဲ ရြတ္စားခိုင္းတယ္။ ဟိုကေကၽြးတာ ငါးေၾကာ္တဲ့။
သူက ကိုင္ၿပီးေတာ့ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ၊ ဂစၦာမိ သရဏံ ဗုဒၶံ။ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၦာမိ၊ ဂစၦာမိ သရဏံ ဓမၼံ။ သံဃံ သရဏံ ဂစၦာမိ၊ ဂစၦာမိ သရဏံ သံဃံ။ အဲသလိုဆိုေတာ့ ၾကြက္ပုပ္ႀကီးျဖစ္လာသတဲ့။ လႊင့္ပစ္ေတာ့ မီးဖိုထဲက ဒကာမက လူးလွိမ့္ၿပီး “ ဆရာရယ္ က်ဳပ္သတ္တာ ဘယ္ေလာက္ရွိၿပီ၊ (၇)ေယာက္ေလာက္ရွိၿပီတဲ့၊ ဒီပညာလွဴပါ့မယ္တဲ့။ က်ဳပ္ကလည္း မတတ္ပါဘူးဗ်ာ။ ခုနအတိုင္း ရြတ္လိုက္တာ ေျပာလိုက္တယ္တဲ့။ အဲသေလာက္ ေကာင္းတယ္။ သူမ်ားေကၽြးလို႔ အစာမေၾကဘူးဆိုရင္ အဲဒါရြတ္စား အစာေၾကတယ္။ မနက္ မနက္ ဦးဆံုးစားတဲ့ အစာကို- ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ၊ ဂစၦာမိ သရဏံ ဗုဒၶံ။ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၦာမိ၊ ဂစၦာမိ သရဏံ ဓမၼံ။ သံဃံ သရဏံ ဂစၦာမိ၊ ဂစၦာမိ သရဏံ သံဃံ။ ေရေသာက္ ထမင္းစား အဲသလိုဆို စားၾကေနာ္ …။
ဤကား မိမိေလ့လာမိသမွ် တင္ျပျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္..။

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...