စေကာကရင္တို႕၏ မဂၤလာပြဲ
အခမ္းအနားမွာ တိမ္ေကာသေလာက္နီးပါး ျဖစ္ေနခဲ့ပါသည္။
ေျမျပန္႕ေနစေကာကရင္မ်ားအနက္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ စေကာကရင္အမ်ားစုမွာ
မဂၤလာဆြမ္းေကၽြးအခမ္းအနားမ်ားႏွင့္
လက္ခ်ည္ျခင္းခရစ္ယာန္ကိုးကြယ္သူမ်ားမွာလဲ ခရစ္ယာန္တို႕၏ ထံုးတမ္းစဥ္လာအရ
အဖဘုရားသခင္ေရွ႕ေမွာက္မဂၤလာေဆာင္ျခင္း စသည္ျဖစ္ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ား
ေရာယွက္ေနၾကေလျပီ။
ထိုေၾကာင့္ ယခုတိုင္ ဆင္ႏႊဲေနခဲ့ေသာ ေတာင္ေပၚကရင္(သို႕) စေကာကရင္တို႕၏ ဓေလ့ထံုးတမ္းကို ေဖာ္ျပေပးသြားမွာျဖစ္ပါသည္ရွင္။
ဤအေလ့အထသည္ ေမ့အဘိုးအဘြားမ်ားႏွင့္ ေရွးလူၾကီးမ်ား၏ အေျပာႏွင့္သာ နားယဥ္ခဲ့ျပီး ေမကိုယ္တိုင္လဲ တစ္ၾကိမ္တစ္ခါမွ် မေရာက္ခဲ့ဖူးေၾကာင္းကို ၾကိဳတင္၍ ဝန္ခံပါသည္။
လက္ထပ္ၾကမည္ဟု ရည္ရြယ္ထားျပီးလွ်င္ မိန္းကေလးျဖစ္သူမွာကိုယ္တိုင္ယက္ထားေသာ ေစာင္ျဖဴ(သို႕) ပုဝါျဖဴကို ကတိသစၥာျပဳသည့္အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ေပးအပ္ထားရသည္။( ပိုးကရင္မ်ားလည္း ထိုနည္းတူစြာပင္ျဖစ္သည္)မဂၤလာေဆာင္သည့္ေန႕တြင္ သတို႕သား ျဖစ္သူမွာ ေခၽြရံေပါင္းသင္းမ်ားစြာႏွင့္ သတို႕သမီးရွိရာ ေနအိမ္သို႕ သြားရပါသည္။ ေတာင္ေပၚကရင္တို႕၏ အေလ့အထအရ မဂၤလာေဆာင္သည့္ သတို႕သားသည္ ဆင္ရိုင္း(သို႕) မုန္ယိုေနေသာ ဆင္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားပါသည္။ သို႕ပါေသာေၾကာင့္ သတို႕သားႏွင့္တကြ အေပါင္းအပါမ်ား သြားရာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ သစ္ကိုင္းမ်ား ခ်ိဳးေျချခင္း ၊သစ္ပင္မ်ား ဆြဲနႈတ္ျခင္း ၊မိမိမ်က္ေစ့ေရွ႕ ျခံစည္းရိုးတိုင္မ်ား ဆြဲနႈတ္ျခင္း စသည့္ အျပဳအမႈမ်ားကို သတို႕သမီးအိမ္သြားရာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကပါသည္။
(ထိုေန႕တြင္ ျခံစည္းရိုးတိုင္ ဆြဲနႈတ္ပါကလည္း မည္သည့္အိမ္ရွင္မွ် စိတ္မဆိုး ေဒါသမထြက္ၾကပါ)
ထိုသို႕ ဆင္ရိုင္းအသြင္ဟန္ ျမင္ျမင္သမွ် ဖ်က္စီးလာခဲ့ၾကေသာ သတို႕သားႏွင့္ အေပါင္းေဖာ္မ်ားမွာ နႈတ္မွလည္း သီခ်င္းဆိုလာခဲ့ၾကရာ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး ဆူညံေလ့ရွိပါသည္.။ (ညာသံေပး၍ ဆိုရေသာ ထို မဂၤလာသီခ်င္းမ်ားကိုေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ပါ)
သတို႕သမီးအိမ္ေရွ႕သို႕ေရာက္လွ်င္ မဂၤလာပြဲမတိုင္ခင္ သတို႕သမီးေနအိမ္မွ ၾကိဳတင္ခ်က္ထားေသာ ေကာက္ညွင္းဆန္ အရက္မ်ားကို သတို႕သမီးအိမ္မွ အနည္းငယ္စီ ဧည့္ဝတ္ျပဳေလသည္။
ထိုေနာက္ သတို႕သားျဖစ္သူမွာ သတို႕သမီး ေနအိမ္ေရွ႕တြင္ အသင့္ခ်ထားေသာ ပုဆိန္ကို ေကာက္ကိုင္၍ အသင့္ျပင္ဆင္ထားေသာ ထင္းတံုးၾကီး(သို႕) ပင္စည္ပိုင္း (၃)တံုးကို ေပါက္ခြဲျပရပါသည္။ ထိုေနရာတြင္ သတို႕သား၏ ၾကံ့ခိုင္မႈကို ၾကည့္လို၍ ပင္စည္ အျမစ္ပိုင္းမ်ားကို သံုးေလ့ရွိသည္။အေပၚအက်ီ ၤကို ခၽြတ္၍ အားမာန္အျပည့္ ထင္းခြဲေနေသာ သတို႕သား၏ ေခၽြးတျဖိဳင္းျဖိဳင္းႏွင့္ ခႏၶာအလွကို မဂၤလာပြဲေရာက္လာသူ ဧည့္ပရိတ္သတ္မ်ားက အကဲခတ္ရင္း သတို႕သားေလာင္း၏ ထင္းခြဲမႈကို အျမန္ဆံုး ျပီးဆံုးေစရန္ အားေပးၾကေလသည္။
ထိုပင္စည္ပိုင္းၾကီး(၃)တံုးအား ထင္းအျဖစ္ခြဲျခမ္းျပီးပါမွ သတို႕သားျဖစ္သူမွာ သတို႕သမီးဆီရာ အိမ္ေပၚသို႕ လွမ္းတက္ခြင့္ရေပသည္။ ထို႕ေနာက္ သတို႕သမီးမွ အသင့္ျပင္ဆင္ေပးထားေသာ မဂၤလာ၀တ္စံုကို လဲလွယ္၀တ္ဆင္၍ သက္ၾကီးရြယ္အိုမ်ားေရွ႕ေမွာက္တြင္ မဂၤလာသက္ေသ ခ်ည္ျဖဴျဖစ္ လက္ခ်ည္ျခင္း၊ ႏွီးေဒါင္းလန္ၾကီးထဲတြင္ ျပင္ဆင္ထားေသာ မဂၤလာထမင္း အတူတူစားေသာက္ျခင္းျဖစ္ မဂၤလာပြဲ ျပီးဆံုးေစပါသည္။
မဂၤလာေမာင္ႏွံသည္ (၃)ရက္တိုင္တိုင္ ႏွီးေဒါင္းလန္(သို႕) ထမင္းတစ္ပန္ထဲတြင္ အတူတကြ စားသံုးရသည္။ မဂၤလာပြဲျပီးဆံုးလွ်င္ေတာ့ သတို႕သမီးျဖစ္သူမွာ ေတာင္ေပၚကရင္လွပ်ိဳျဖဴမ်ား ဝတ္ဆင္သည့္ အျဖဴေရာင္သင္တိုင္းရွည္မွာ အျခားအေရာင္ပါေသာ သင္တိုင္းအက်ီ ၤတိုႏွင့္ ထမီမ်ားကို ေျပာင္းလဲ ဝတ္ဆင္ရေပသည္။
ေတာင္ေပၚကရင္လွပ်ိဳျဖဴမ်ားသည္ အျဖဴေရာင္ ဂ်ပ္ခုတ္အက်ီ ၤေခၚ ကရင္သင္တိုင္းရွည္ကိုသာ ဝတ္ဆင္ၾကရသည္။ အိမ္ေထာင္ရွိ အမ်ိဳးသမီးမ်ားမွာေတာ့ ထိုအက်ီ ၤျဖဴကို ဝတ္ဆင္ခြင့္မရေတာ့ေပ။ေတာင္ေပၚကရင္တို႕၏ အယူအဆအရ ကရင္သင္တိုင္းရွည္ အျဖဴမွာ အပ်ိဳစင္မ်ားအတြက္သာ ျဖစ္ေပသည္။
ဤသည္မွာ ေတာင္ေပၚေန စေကာကရင္တို႕၏ မဂၤလာပြဲအခမ္းအနားပင္ျဖစ္ေပသည္။
..... (¯`v´¯)♥
.......•.¸.•´
....¸.•´
... (
☻/
/▌♥♥
/ \ ♥♥ ေမသဇင္
ထိုေၾကာင့္ ယခုတိုင္ ဆင္ႏႊဲေနခဲ့ေသာ ေတာင္ေပၚကရင္(သို႕) စေကာကရင္တို႕၏ ဓေလ့ထံုးတမ္းကို ေဖာ္ျပေပးသြားမွာျဖစ္ပါသည္ရွင္။
ဤအေလ့အထသည္ ေမ့အဘိုးအဘြားမ်ားႏွင့္ ေရွးလူၾကီးမ်ား၏ အေျပာႏွင့္သာ နားယဥ္ခဲ့ျပီး ေမကိုယ္တိုင္လဲ တစ္ၾကိမ္တစ္ခါမွ် မေရာက္ခဲ့ဖူးေၾကာင္းကို ၾကိဳတင္၍ ဝန္ခံပါသည္။
လက္ထပ္ၾကမည္ဟု ရည္ရြယ္ထားျပီးလွ်င္ မိန္းကေလးျဖစ္သူမွာကိုယ္တိုင္ယက္ထားေသာ ေစာင္ျဖဴ(သို႕) ပုဝါျဖဴကို ကတိသစၥာျပဳသည့္အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ေပးအပ္ထားရသည္။( ပိုးကရင္မ်ားလည္း ထိုနည္းတူစြာပင္ျဖစ္သည္)မဂၤလာေဆာင္သည့္ေန႕တြင္ သတို႕သား ျဖစ္သူမွာ ေခၽြရံေပါင္းသင္းမ်ားစြာႏွင့္ သတို႕သမီးရွိရာ ေနအိမ္သို႕ သြားရပါသည္။ ေတာင္ေပၚကရင္တို႕၏ အေလ့အထအရ မဂၤလာေဆာင္သည့္ သတို႕သားသည္ ဆင္ရိုင္း(သို႕) မုန္ယိုေနေသာ ဆင္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားပါသည္။ သို႕ပါေသာေၾကာင့္ သတို႕သားႏွင့္တကြ အေပါင္းအပါမ်ား သြားရာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ သစ္ကိုင္းမ်ား ခ်ိဳးေျချခင္း ၊သစ္ပင္မ်ား ဆြဲနႈတ္ျခင္း ၊မိမိမ်က္ေစ့ေရွ႕ ျခံစည္းရိုးတိုင္မ်ား ဆြဲနႈတ္ျခင္း စသည့္ အျပဳအမႈမ်ားကို သတို႕သမီးအိမ္သြားရာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကပါသည္။
(ထိုေန႕တြင္ ျခံစည္းရိုးတိုင္ ဆြဲနႈတ္ပါကလည္း မည္သည့္အိမ္ရွင္မွ် စိတ္မဆိုး ေဒါသမထြက္ၾကပါ)
ထိုသို႕ ဆင္ရိုင္းအသြင္ဟန္ ျမင္ျမင္သမွ် ဖ်က္စီးလာခဲ့ၾကေသာ သတို႕သားႏွင့္ အေပါင္းေဖာ္မ်ားမွာ နႈတ္မွလည္း သီခ်င္းဆိုလာခဲ့ၾကရာ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး ဆူညံေလ့ရွိပါသည္.။ (ညာသံေပး၍ ဆိုရေသာ ထို မဂၤလာသီခ်င္းမ်ားကိုေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ပါ)
သတို႕သမီးအိမ္ေရွ႕သို႕ေရာက္လွ်င္ မဂၤလာပြဲမတိုင္ခင္ သတို႕သမီးေနအိမ္မွ ၾကိဳတင္ခ်က္ထားေသာ ေကာက္ညွင္းဆန္ အရက္မ်ားကို သတို႕သမီးအိမ္မွ အနည္းငယ္စီ ဧည့္ဝတ္ျပဳေလသည္။
ထိုေနာက္ သတို႕သားျဖစ္သူမွာ သတို႕သမီး ေနအိမ္ေရွ႕တြင္ အသင့္ခ်ထားေသာ ပုဆိန္ကို ေကာက္ကိုင္၍ အသင့္ျပင္ဆင္ထားေသာ ထင္းတံုးၾကီး(သို႕) ပင္စည္ပိုင္း (၃)တံုးကို ေပါက္ခြဲျပရပါသည္။ ထိုေနရာတြင္ သတို႕သား၏ ၾကံ့ခိုင္မႈကို ၾကည့္လို၍ ပင္စည္ အျမစ္ပိုင္းမ်ားကို သံုးေလ့ရွိသည္။အေပၚအက်ီ ၤကို ခၽြတ္၍ အားမာန္အျပည့္ ထင္းခြဲေနေသာ သတို႕သား၏ ေခၽြးတျဖိဳင္းျဖိဳင္းႏွင့္ ခႏၶာအလွကို မဂၤလာပြဲေရာက္လာသူ ဧည့္ပရိတ္သတ္မ်ားက အကဲခတ္ရင္း သတို႕သားေလာင္း၏ ထင္းခြဲမႈကို အျမန္ဆံုး ျပီးဆံုးေစရန္ အားေပးၾကေလသည္။
ထိုပင္စည္ပိုင္းၾကီး(၃)တံုးအား ထင္းအျဖစ္ခြဲျခမ္းျပီးပါမွ သတို႕သားျဖစ္သူမွာ သတို႕သမီးဆီရာ အိမ္ေပၚသို႕ လွမ္းတက္ခြင့္ရေပသည္။ ထို႕ေနာက္ သတို႕သမီးမွ အသင့္ျပင္ဆင္ေပးထားေသာ မဂၤလာ၀တ္စံုကို လဲလွယ္၀တ္ဆင္၍ သက္ၾကီးရြယ္အိုမ်ားေရွ႕ေမွာက္တြင္ မဂၤလာသက္ေသ ခ်ည္ျဖဴျဖစ္ လက္ခ်ည္ျခင္း၊ ႏွီးေဒါင္းလန္ၾကီးထဲတြင္ ျပင္ဆင္ထားေသာ မဂၤလာထမင္း အတူတူစားေသာက္ျခင္းျဖစ္ မဂၤလာပြဲ ျပီးဆံုးေစပါသည္။
မဂၤလာေမာင္ႏွံသည္ (၃)ရက္တိုင္တိုင္ ႏွီးေဒါင္းလန္(သို႕) ထမင္းတစ္ပန္ထဲတြင္ အတူတကြ စားသံုးရသည္။ မဂၤလာပြဲျပီးဆံုးလွ်င္ေတာ့ သတို႕သမီးျဖစ္သူမွာ ေတာင္ေပၚကရင္လွပ်ိဳျဖဴမ်ား ဝတ္ဆင္သည့္ အျဖဴေရာင္သင္တိုင္းရွည္မွာ အျခားအေရာင္ပါေသာ သင္တိုင္းအက်ီ ၤတိုႏွင့္ ထမီမ်ားကို ေျပာင္းလဲ ဝတ္ဆင္ရေပသည္။
ေတာင္ေပၚကရင္လွပ်ိဳျဖဴမ်ားသည္ အျဖဴေရာင္ ဂ်ပ္ခုတ္အက်ီ ၤေခၚ ကရင္သင္တိုင္းရွည္ကိုသာ ဝတ္ဆင္ၾကရသည္။ အိမ္ေထာင္ရွိ အမ်ိဳးသမီးမ်ားမွာေတာ့ ထိုအက်ီ ၤျဖဴကို ဝတ္ဆင္ခြင့္မရေတာ့ေပ။ေတာင္ေပၚကရင္တို႕၏ အယူအဆအရ ကရင္သင္တိုင္းရွည္ အျဖဴမွာ အပ်ိဳစင္မ်ားအတြက္သာ ျဖစ္ေပသည္။
ဤသည္မွာ ေတာင္ေပၚေန စေကာကရင္တို႕၏ မဂၤလာပြဲအခမ္းအနားပင္ျဖစ္ေပသည္။
..... (¯`v´¯)♥
.......•.¸.•´
....¸.•´
... (
☻/
/▌♥♥
/ \ ♥♥ ေမသဇင္
Views: 27
No comments:
Post a Comment