စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







အေၾကြးရဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲဆိုးက်ိဳး

November 7

အေၾကြးတဲ့… ဥစၥာေၾကြး၊ ၀ဋ္ေၾကြး ႏုတ္ေၾကြး အကုသိုလ္ေၾကြး စသည္ျဖင့္ အေၾကြးဆိုတဲ့ အမည္ေတြက ေပါမွေပါ။

အေၾကြးရဲ့သေဘာက ျပန္ေပးဆပ္ရလွ်င္ အရင္းေရာ အတိုးေရာပါ ေပးဆပ္ရတဲ့ သဘာ၀ရွိပါတယ္၊
အေၾကြးမ်ားေလ ေပးဆပ္ရမႈက မ်ားျပားေလပါပဲ။ ဘာေၾကြးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့..။

ဘာေၾကာင့္ ေၾကြးယူၾကရတာလဲဆိုေတာ့ ကိုယ့္မွာ လုိအပ္ခ်က္ေတြ ရွိေနလို႔ပါ၊ ဥစၥာမဲ့ေန ဥစၥာမြဲေနလို႔, ဥစၥာေတြ မခ်မ္းသာလို႔ေပါ့။

အဲသလို ဥစၥာမဲ့ေနသူေတြက ဥစၥာနဲ႔ျပည့္စံုသူေတြထံမွာ အေၾကြးယူၾကပါတယ္၊ အဲဒီလို အေၾကြးယူမႈဟာ စိတ္ဆင္းရဲ ကိုယ္ဆင္းရဲစရာေကာင္းလွပါတယ္။

အေၾကြးယူၿပီးေတာ့ အတိုးေပးဆပ္ဖို႔ပါ ၀န္ခံကတိေပးၾကရျပန္တယ္၊ အဲသလို အတိုးေပးဖို႔ ၀န္ခံရတာဟာလဲ ဘယ္သူမွ စိတ္ခ်မ္းသာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

အကယ္၍မ်ား အတိုးေပးမယ္၀န္ခံၿပီး ေပးဆပ္သင့္တဲ့ အခ်ိန္ မေပးႏိုင္ မဆပ္ႏိုင္ျပန္ေတာ့ ေၾကြးရွင္ရဲ့ မညွာမတာအေျပာအဆိုေတြနဲ႔ ေတာင္းဆိုမႈကို ေခါင္းငံု႕ၿပီး ခံရတဲ့ ဒုကၡႀကီး ႀကံဳေတြ႕ရျပန္ေရာ။

တစ္ခ်ိဳ႕ဆို ဘယ္လိုေျပာေျပာ ဘယ္လို ႀကိမ္းေမာင္းၿပီး ေတာင္းေသာ္လည္း အေၾကြးေတြ ျပန္ဆပ္ႏိုင္စြမ္း မရွိၾကပါဘူး၊ အဲဒီလို အေၾကြးျပန္မဆပ္ႏိုင္သူေတြကေတာ့ ေၾကြးရွင္ေတြက အျမဲတမ္း ေနာက္ကေန တေကာက္နဲ႔ လိုက္လံေတာင္းရမ္းျခင္းကို ခံရျပန္တယ္။

ဘယ္လိုေတာင္းေတာင္ မေပးႏိုင္သူအတြက္ေတာ့ ဖမ္းခ်ဳပ္မႈ တုပ္ေႏွာင္မႈေတြက သူ႔အတြက္ ေနာက္ဆက္တြဲ ဆိုးက်ိဳးဒုကၡ ထပ္ၿပီးေတာ့ ေပၚေပါက္လာျပန္တာေပါ့။ ဒါကေတာ့ ဥစၥာမြဲသူတစ္ေယာက္က ေလာကအေၾကြးယူမႈရဲ့ေနာက္ဆက္တြဲ ဆိုးက်ိဳးပါပဲ၊

အဲသလိုပါပဲ…သာသနာ့ရွဳေထာင့္ကေန ၾကည့္ရင္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟာ အျပစ္ကင္းစင္ ကုသိုလ္တရားေတြမွာ
၁။ ရတနာသံုးပါးမွာ ယံုၾကည္သက္၀င္တတ္တဲ့ သဒၶါတရားမွ်ေလာက္ေတာင္ မရွိ၊ (ယံုၾကည္မႈမရွိ)
၂။ ဒုစရိုက္အကုသိုလ္တရားေတြကို ျပဳဖို႔ ရွက္ျခင္းဆိုတဲ့ ဟိရိတရား ေသာ္မွလည္း မရွိ။ (အရွက္မရွိ)
၃။ ဒုစရိုက္အကုသိုလ္တရားေတြကို လန္႔္ျခင္းဆိုတဲ့ ၾသတပၸတရား ေသာ္မွလည္း မရွိ။ (အေၾကာက္မရွိ)
၅။ ထထၾကြၾကြကာယိက၀ီရိယေသာ္မွလည္း မရွိ။ (အားထုတ္မႈမရွိ)
၆။ ကံသာလွ်င္ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာပဲ ဆိုတဲ့ ပညာေသာ္မွလည္း မရွိ။ (အသိဉာဏ္မရွိ)
အဲဒီတရား ေျခာက္ပါး မရွိတဲ့ သူဟာ ပစၥည္းေတြ ဘယ္ေလာက္ရွိရွိ လူမြဲပါပဲ၊ လူဆင္းရဲပါပဲတဲ့..

ကုသိုလ္တရားေတြမွာ ယံုၾကည္မႈသဒၶါပါးခဲ့မယ္ဆိုရင္၊ ဒုစရိုက္ေတြကို ျပဳဖို႔ အရွက္တရားကင္းခဲ့မယ္ဆိုရင္၊ ဒုစရိုက္ေတြလုပ္ဖို႔ ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြံ႕မႈ နည္းခဲ့မယ္ဆိုရင္၊ ကုသိုလ္ရဖို႔ အားထုတ္မႈေတြ ေခါင္းပါးခဲ့မယ္ဆိုရင္၊ အသိဉာဏ္ပညာ ဆြံ႕ရွားခဲ့မယ္ဆိုရင္…

ကိုယ့္နဲ႔လည္း မေကာင္းမႈေတြ ျပဳမိမယ္၊ စကားနဲ႔လည္း မေကာင္းတာေတြ ေျပာမိမယ္၊ စိတ္နဲ႔လည္း မဟုတ္တာေတြ မတရားတာေတြ ႀကံစည္ ထင္တိုင္းျပဳက်င့္ေတာ့တာေပါ့… အဲဒီလိုလုပ္လိုက္တာဟာ တရားေျခာက္ပါး မြဲေနသူ ေၾကြးယူလိုက္တာပါပဲ။

ငါ့ရဲ့ ကိုယ္ ႏုတ္ စိတ္ေတြနဲ႔ လုပ္ေနတဲ့ မေကာင္းမႈ ဒုစရိုက္ေတြကို အျခားသူေတြ မသိေစခ်င္တဲ့ (ကိုယ့္အေၾကာင္း မသိေစခ်င္တဲ့) ဖံုးကြယ္မႈဆိုတဲ့ စိတ္အညံ့စားေလးျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ စိတ္ေလးတင္မက အေတြးေပါက္ကလာတဲ့ ဖံုးကြယ္ဖို႔လဲ ေျပာထြက္လာတယ္၊ သူ႔အေၾကာင္း လူမသိေစရေအာင္ ကာယကံေျမာက္လဲ လုပ္တတ္ပါတယ္။ အဲဒါဟာ အေၾကြးရဲ့ အတိုးယူမႈ အတိုးေတြ ပြားေနမႈပါပဲတဲ့..။

ဘယ္လိုပဲ ဖံုးကြယ္ ဖံုးကြယ္ ကိုယ္နဲ႔ ရင္းႏွီးသူေတြက ကိုယ့္အေၾကာင္းသိသူေတြက " ဒီေကာင္ ဒီအက်င့္မ်ိဳး ဒီလိုအလုပ္မ်ိဳး ဒီလို၀သီမ်ိဳးကို ရွိတယ္" လို႔ ေျပာဆိုၾကေလေတာ့ ေၾကြးေတာင္းခံရတာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။

ခုနေျပာခဲ့တဲ့ တရားေတြ တနည္းသူေတာ္ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာေတြ ပါးေနသူ ရွားေနသူ မြဲေနသူဟာ ေတာထဲမွာပဲေနေန၊ သစ္ပင္ေအာက္မွာပဲ သီးတင္းသံုးသံုး၊ ဆိပ္ၿငိမ္ရာမွာပဲ ေရာက္ ေရာက္.. ေနခ်င္တဲ့ ေနရာေန ေရာက္ခ်င္တဲ့ ေနရာေရာက္ သူ႔ေနာက္က အရိပ္မည္းအျဖစ္ ႏွလံုးမသာမယာမႈ ယုတ္ညံ့တဲ့ေတြးေခၚမႈအလိုဆိုးေတြ တၿပံဳးႀကီးလိုက္ေနမွာပါ၊ အဲဒါဟာ ေၾကြးရွင္ေတြ လုိက္လံ အေၾကြးေတာင္းေနတာပါပဲ။

ေနာက္ဆံုး ကိုယ္နဲ႔ ႏုတ္နဲ႔ စိတ္နဲ႔ လုပ္ခဲ့မိတဲ့ ဒုစရိုက္အကုသိုလ္အေၾကြးေတြနဲ႔ ဘ၀တစ္ခု ခ်ဳပ္ၿငိမ္းခဲ့မယ္ဆိုရင္ ေနာက္ဘ၀မွာ ငရဲ၊ တိရစၧာန္ စတဲ့ ေထာင္တြင္းမွာ အက်ဥ္းခ်ခံရမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါဟာ အေၾကြးရဲ့ အက်ိဳးဆက္ပါပဲ..။

ပကတိဥစၥာအေၾကြးက လူကို ဒုကၡအမ်ိဳးမ်ိဳး စိတ္ဆင္းရဲမႈ အဖံုဖံု ျဖစ္ေစသလို အကုသိုလ္အေၾကြး ဒုစရိုက္အေၾကြးဟာလဲ ဘ၀မွာ ဒုကၡအမ်ိဳးမ်ိဳး စိတ္ဆင္းရဲမႈ အဖံုဖံု ျဖစ္ေစၿပီး အပါယ္ေထာင္ထဲပါ တြန္းပို႔ႏိုင္ပါတယ္။

ငရဲဘ၀ဆိုတဲ့ ေထာင္၊ တိရစၦာန္ဘ၀ဆိုတဲ့ အခ်ဳပ္ဟာ ပကတိအခ်ဳပ္ေထာင္ထက္ကို ပိုၿပီး ၾကမ္းတမ္းပါတယ္၊ ခံစားမႈကစူးရွလြန္းလွပါတယ္၊ ဒီေထာင္တြင္းကို ေရာက္သြားသူမ်ားဟာ ေယာဂေလးပါးေဘးတို႔ရဲ့ လြတ္ေျမာက္ရာ အရဟတၱမဂ္ဖိုလ္ရဖို႔ အခြင့္အေရးေတြအတြက္ မလြယ္ကူေတာ့ဘူး။ ဒါဟာ ႀကီးက်ယ္တဲ့ ဆံုးရွံဳးနစ္နာမႈပါပဲ။

ျမတ္စြာဘုရားကေတာ့ ငရဲဆိုတဲ့ေထာင္ တိရစၧာန္ဆိုတဲ့ေထာင္ေလာက္ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ေထာင္၊ ခံစားမႈခါးသီးတဲ့ေထာင္ ကို သဗၺညဳတဉာဏ္နဲ႔ ၾကည့္ေတာင္ မျမင္ေတာ္မူဘူးလို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ငရဲ တိရိစၧာန္ေထာင္ထဲကို ေရာက္သြားေစႏိုင္တဲ့ အကုသိုလ္အေၾကြးေတြကို မယူမိေစဖို႔ သတိထားရမွာေပါ့…

♣♣ စာကိုး…ဆကၠနိပါတ္ အဂၤုတၱိဳရ္၊ ဣဏသုတၱံ၊ ဗုဒၶကိုယ္တိုင္ေျဖၾကားခဲ့ရေသာ
 ေမးခြန္းႏွင္ျပႆနာမ်ား(ဒဂုန္ဦးစန္းေငြ)….


♣♣ ပံုပိုင္ရွင္ အမည္မသိပါ။ အသံုးျပဳခြင့္ေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံလိုက္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...