စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







သက္သတ္လြတ္ႏွင့္ အသားၾကီးဆယ္မ်ိဳး (အရွင္ဆႏၵာဓိက-ေရႊပါရမီေတာရ)



သက္သတ္လြတ္ႏွင့္ အသားၾကီးဆယ္မ်ိဳး (အရွင္ဆႏၵာဓိက-ေရႊပါရမီေတာရ)

အရွင္ဘုရား
            ဗုဒၶဘာသာ၀င္ လူ၀တ္ေၾကာင္ေတြကို သက္သတ္လြတ္စားဖို႔၊ ဆင္ ျမင္း ကၽြဲ ႏြား ၀က္ ဆိုတဲ့ အသားၾကီးငါးမ်ိဳး ေရွာင္ၾကဥ္ဖို႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ ႔ မိန္႔ဆိုေဟာၾကားခ်က္ ေထရ၀ါဒပိဋကတ္ေတာ္မွာ ရွိ-မရွိ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား …
                                                                                     အရွင္ရာဇိႏၵ (ရေ၀ႏြယ္-အင္းမ)
ဦးဇင္းရေ၀ႏြယ္ေရ…
            ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶအဆံုးအမနဲ႔ ဆန႔္က်င္တဲ့ အေျပာအဆို၊ အေရးအသားေတြကို အေၾကာင့္သင့္ အက်ိဳးသင့္ ရွင္းျပျပီး ဖယ္ရွားသုတ္သင္ရမယ့္ တာ၀န္ဟာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိင္းရဲ ႔ အထမ္းမျဖစ္ ထမ္းေဆာင္ရမယ့္ " ဘုရားေပးတာ၀န္ " တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။
            (ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမည္ခံျပီး ေျပာဆိုေရးသားတာေတြကုိ ေျပာတာပါ။ တျခားဘာသာ၀င္ေတြရဲ ႔ ကုိယ့္ဘာသာဆိုင္ရာ ေျပာဆုိေရးသားမႈေတြကိုေတာ့ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္စရာ လံုး၀ မလိုပါဘူး။)
            ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ျဗဟၼဇာလသုတၱန္မွာ " အဘူတံ အဘူတေတာ နိေဗၺေဌတဗၺံ - မမွန္တာကို မမွန္ဘူးလို႔ ေျဖရွင္းျပရမယ္ " လို႔ မိန္႔ၾကားေတာ္မူထားပါတယ္။ ဘုရား တရား သံဃာ ရတနာသံုးပါးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ မဟုတ္မမွန္တာေတြကုိ " ဘာေၾကာင့္မဟုတ္ဘူး၊ ဘာေၾကာင့္မမွန္ဘူး " လို႔ အေၾကာင္း အက်ိဳးခုိင္လံုစြာ ေျဖရွင္းျပရမယ္ ..တဲ့။ သည္းခံတာပဲ ေကာင္းပါတယ္ဆိုုျပီး ႏႈတ္ဆိတ္ျငိမ္တိတ္ မေနရဘူး..တဲ့။ အဲဒီလုိ ဘာမွ ျပန္ေျဖရွင္းမျပဘဲ ႏႈတ္ပိတ္ေနတာဟာလည္း သည္းခံျခင္းအစစ္မဟုတ္ပါဘူး …တဲ့။
            ရေ၀ႏြယ္ေရ…
            ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ရတနာသံုးပါးကုိ ဆည္းကပ္ကုိးကြယ္တဲ့ လူ၀တ္ေၾကာင္ ဒကာ ဒကာမေတြကုိ သက္သတ္လြတ္စားဖို႔ လံုး၀မိန္႔ၾကားေတာ္ မမူခဲ့ပါဘူး။ လူ၀တ္ေၾကာင္ေတြကုိသာ မဟုတ္ပါဘူး။ သာသနာ့ အတြင္းသား ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိလည္း သက္သတ္လြတ္စားဖို႔ လံုး၀ ပညတ္ေတာ္မမူခဲ့ပါဘူး။
            သက္သတ္လြတ္စားရံုသက္သက္နဲ႔ ကုသိုလ္မရႏုိင္လို႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က သက္သတ္လြတ္စားဖို႔ တုိက္တြန္းေတာ္မမူခဲ့တာပါ။
            ပါးစပ္ထဲ ထည့္သြင္းလုိက္တဲ့ အစားအစာတစ္ခုကို " ဟုိဟာပဲ၊ ဒီဟာပဲ " လို႔ ေရြးခ်ယ္သတ္မွတ္ လိုက္ရံုနဲ႔ အလိုလိုေနရင္း ကုသိုလ္စိတ္၊ အကုသိုလ္စိတ္ ျဖစ္မသြားပါဘူး။ အစားအစာဟာ အစားအစာပါပဲ။ ဘာအစားအစာကုိပဲ စားစား ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္ျပီးစားရင္ ကုသိုလ္ရပါတယ္။ အကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ စဥ္းစားေတြးေတာျပီး စားရင္ အကုသိုလ္ရပါတယ္။    
            အစားအစာက အဓိကမဟုတ္၊ စိတ္ကသာ အဓိက ျဖစ္တဲ့အတြက္ အစာစားရင္း ကုသိုလ္ရခ်င္ရင္ အစာကုိ ေရြးခ်ယ္ေနစရာမလိုဘဲ စိတ္ကိုသာ ျပဳျပင္ေနဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ကုိယ္နဲ႔မွ်တတဲ့ အစားအစာကုိ ေရြးခ်ယ္တဲ့ " ေဘာဇနသပၸာယ " ကေတာ့ တစ္ပိုင္းတစ္က႑ေပါ့။ (သက္သက္လြတ္ႏွင့္ သပၸာယ အေၾကာင္း ေဆာင္းပါးသီးသန္႔ ေရးပါမယ္။)
            သက္သတ္လြတ္အစားအစာကုိ ပါးစပ္ထဲ ထည့္လိုက္ရံုနဲ႔ အလိုလုိေနရင္း ကုသိုလ္ရမသြားသလို အသားငါးအစားအစာကုိ ပါးစပ္ထဲ ထည့္လုိက္ရံုနဲ႔လည္း အလိုလိုေနရင္း အကုသိုလ္ျဖစ္မသြားပါဘူး။
            သက္သတ္လြတ္စားရင္း ေလာဘ၊ ေဒါသျဖစ္စရာေတြ ေတြးေနမယ္၊ အကုသိုလ္ျဖစ္စရာစကားေတြ ေျပာေနမယ္ဆိုရင္ သက္သတ္လြတ္စားရင္း အကုသိုလ္ တုိးေနပါတယ္။ အသားငါးစားရင္း ေလာဘ၊ ေဒါသျငိမ္းေၾကာင္း ဘာ၀နာတစ္ခုခုကုိ ပြားေနမယ္၊ ကုသိုလ္ျဖစ္စရာ စကားေတြ ေျပာေနမယ္ဆိုရင္ အသားငါးစားရင္း ကုသိုလ္တုိးေနပါတယ္။
            အေတြးေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္က သပ္သပ္၊ အစားေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္က သပ္သပ္ရယ္လို႔ မရွိပါဘူး။ သက္သတ္လြတ္အစားအစာဟာ ကုသိုလ္အစားအစာ မဟုတ္သလို အသားငါး အစားအစာဟာလည္း အကုသိုလ္အစားအစာ မဟုတ္ပါဘူး။
            သက္သတ္လြတ္စားရံုသက္သက္နဲ႔ ကုသိုလ္ရတယ္ဆုိရင္ ႏို႔စို႔ကေလးေတြ အေမႏုိ႔ စို႔ေနတဲ့အခ်ိန္၊ ျမီးေကာင္ေပါက္ ေကာင္မေလးေတြ သရက္ေပါင္း၊ ဆီးေပါင္း စားေနတဲ့အခ်ိန္၊ ရုပ္ရွင္ ဗြီဒီယိုၾကည့္သူေတြ ေနၾကာေစ့၊ ကြာေစ့ ၀ါးေနတဲ့အခ်ိန္၊ အရက္သမား ဘီယာသမားေတြ အရက္ ဘီယာေသာက္ေနတဲ့အခ်ိန္၊ အရက္ဘီယာေသာက္ရင္း အာလူးေၾကာ္၊ ေျမပဲေလွာ္ ျမည္းေနတဲ့အခ်ိန္ေတြမွာလည္း သူတို႔တစ္ေတြ အလကားေနရင္း ကုသိုလ္ရေနမွာေပါ့။ အဲဒါေတြအားလံုး သက္သတ္လြတ္ေတြခ်ည္းပဲ မဟုတ္လား။
            ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ျပီးသမွ် ဘုရား၊ ပေစၥကဗုဒၶါ၊ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ေတြ အားလံုး အသားငါး အစားအစာေရာ၊ အသီးအရြက္ အစားအစာပါ ၾကံဳရာ ရရာကုိ စားရင္း က်င့္ၾကံၾကိဳးကုတ္ အားထုတ္ခဲ့ၾကလို႔ ဘုရားအျဖစ္၊ ပေစၥကဗုဒၶါအျဖစ္၊ ရဟႏၲာအျဖစ္ကုိ ေရာက္ေတာ္မူခဲ့ၾကပါတယ္။ သက္သတ္လြတ္စားတဲ့ ကုသိုလ္ေၾကာင့္ ဘုရား၊ ပေစၥကဗုဒၶါ၊ ရဟႏၲာျဖစ္သြားတဲ့သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ မရွိပါဘူး။
            သက္သတ္လြတ္စားရံုသက္သက္နဲ႔ ကုသိုလ္မရႏုိင္တဲ့အတြက္ အရွင္ေဒ၀ဒတ္ရဲ ႔ " ရဟန္းေတာ္ တုိင္း သက္သတ္လြတ္စားရန္ " ပညတ္ေပးဖုိ႔ အဆိုျပဳခ်က္ကုိ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က " ဗီတိုအာဏာ " ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ၾသဇာၾကီးတဲ့ " ဗုဒၶအာဏာ " နဲ႔ ျပတ္ျပတ္သားသား ပယ္ခ်ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
            ကိုယ့္အတြက္ သီးျခားရည္စူးျပီး သတ္တာလို႔ မျမင္ရင္ ၊ မၾကားရင္၊ မယံုမွားရင္ လူ၀တ္ေၾကာင္ေတြအေနနဲ႔ ဘယ္အသားကုိမဆုိ စားေသာက္သံုးေဆာင္ႏုိင္ပါတယ္။ လူ၀တ္ေၾကာင္ေတြ ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ့္အသား တစ္ခုမွ မရွိပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္ေတြကေတာ့ " လူသား၊ ဆင္သား၊ ျမင္းသား၊ ေခြးသား၊ ေျမြသား၊ ျခေသၤ့သား၊ က်ားသား၊ က်ားသစ္သား၊ ၀က္၀ံသား၊ ေအာင္းသား " ဆိုတဲ့ " အသားၾကီးဆယ္မ်ိဳး " ကုိ လံုး၀ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကရပါတယ္။
            ျမတ္စြာဘုရားရွင္ လက္ထက္တုန္းက " သုပၸိယာ " ဆိုတဲ့ ဥပါသိကာမ တစ္ေယာက္က အသားစြပ္ျပဳတ္ လိုအပ္ေနတဲ့ ၀မ္းေလွ်ာရဟန္းတစ္ပါးကုိ ေစ်းထဲမွာ အသား၀ယ္မရတဲ့အတြက္ မိမိရဲ ႔ ေပါင္သားကုိ လွီးျဖတ္ စြပ္ျပဳတ္လုပ္ျပီး  ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းခဲ့ပါတယ္။
            ျမတ္စြာဘုရား သိသြားတဲ့အခါ ဘာအသားလဲလို႔ မစူးစမ္းဘဲ စြပ္ျပဳတ္ေသာက္လိုက္တဲ့ ရဟန္းေတာ္ကုိ ကဲ့ရဲ ႔ ရႈတ္ခ်ျပီး ရဟန္းေတာ္မ်ား လူသား လံုး၀မစားဖို႔ ပညတ္ခ်က္ ထုတ္လုိက္ပါတယ္။ " ဘာအသားလဲလို႔ မစူးစမ္း၊ မေမးျမန္းဘဲ အသားဟင္းမစားရ၊ စားလွ်င္ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္ေစ " လို႔လည္း ၀ိနည္းစည္းကမ္း သတ္မွတ္လိုက္ပါတယ္။
            အစာေရစာ ရွားပါးတဲ့တစ္ခ်ိန္တုန္းက အလိုလို ေသဆံုးသြားၾကတဲ့ ရွင္ဘုရင္ရဲ ႔ ဆင္ေတြ၊ ျမင္းေတြကုိ လူေတြက ဆင္သား၊ ျမင္းသားဟင္း ခ်က္စားၾကျပီး ရဟန္းေတာ္ေတြကိုလည္း ေလာင္းလွဴၾကပါတယ္။ ဘုဥ္းေပးတဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြကုိ လူေတြက " ကုိယ္ေတာ္ေတြ ဘာလို႔ ဆင္သား၊ ျမင္းသား စားၾကတာလဲ၊ ဆင္တို႔၊ ျမင္းတို႔ဆိုတာ ရွင္ဘုရင္ရဲ ႔ အသံုးအေဆာင္ေတြ၊ မင္းအဂၤါေတြပဲ၊ ရွင္ဘုရင္သာသိရင္ ကုိယ္ေတာ္ေတြကုိ ေက်နပ္မွာမဟုတ္ဘူး " လုိ႔ ကဲ့ရဲ ႔ ၾကတဲ့အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ရဟန္းေတာ္ေတြ ဆင္သား၊ ျမင္းသား မစားဖို႔ ပညတ္ေတာ္မူရျပန္ပါတယ္။
            လူေတြ ေလာင္းလွဴလို႔ ေခြးသား၊ ေျမြသား ဘုဥ္းေပးၾကျပန္ေတာ့လည္း " စက္ဆုပ္စရာၾကီး၊ ရြံစရာၾကီး၊ ဘာလို႔ ဘုဥ္းေပးၾကတာလဲ " လို႔ ကဲ့ ရဲ ႔ၾကျပန္တဲ့အတြက္ ေခြးသား၊ ေျမြသား မစားဖို႔ ပညတ္ေတာ္မူရျပန္ပါတယ္။ ေျမြသားမစားဖို႔ ပညတ္တဲ့ေနရာမွာေတာ့ " သုပႆ " ဆိုတဲ့ နဂါးမင္းက " သဒၶါတရားမရွိတဲ့ နဂါးမ်ိဳး၊ ေျမြမ်ိဳးေတြက ရဟန္းေတာ္ေတြကုိ ဘာမဟုတ္တဲ့ အေၾကာင္းေလးေတြ ေလာက္နဲ႔လည္း ညွဥ္းဆဲႏွိပ္စက္ႏုိင္တဲ့အတြက္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ေျမြသားမစားဖို႔ ေတာင္းပန္ပါတယ္ " လို႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားခဲ့တာလည္း အေၾကာင္းတရားတစ္ခု အျဖစ္ ပါ၀င္ပါတယ္။
            ေတာမုဆိုးေတြ ေလာင္းလွဴတဲ့ ျခေသၤ့သား၊ က်ားသား၊ က်ားသစ္သား၊ ၀က္၀ံသား၊ ေအာင္းသားေတြ ဘုဥ္းေပးျပီး ေတာထဲမွာ သီတင္းသံုးၾကျပန္ေတာ့လည္း ခႏၶာကုိယ္က ထြက္တဲ့ ျခေသၤ့သားနံ႔၊ က်ားသားနံ႔၊ က်ားသစ္သားနံ႔၊ ၀က္၀ံသားနံ႔၊ ေအာင္းသားနံ႔ေတြေၾကာင့္  ျခေသၤ့ေတြ၊ က်ားေတြ၊ က်ားသစ္ေတြ၊ ၀က္၀ံေတြ၊ ေအာင္းေတြက ရဟန္းေတာ္ေတြကုိ အမ်ိဳးမ်ိဳး ညွဥ္းဆဲတိုက္ခိုက္ ရန္ျပဳ ၾကျပန္တဲ့အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အဲဒီအသားေတြ မစားၾကဖို႔ ရဟန္းေတာ္ေတြကုိ ပညတ္ခ်က္ ထုတ္ျပန္ေတာ္မူရျပန္ပါတယ္။
            အာပတ္အျပစ္အေနနဲ႔ကေတာ့ လူသားစားရင္ ထုလႅစၥည္းအာပတ္၊ က်န္အသားကိုးမ်ိဳးစားရင္ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္ပါတယ္။ ဒီဆယ္မ်ိဳးကုိ အသားသာ မစားေကာင္းတာမဟုတ္ပါဘူး။ အရုိး၊ အေရ၊ အသား၊ အေသြး၊  အေမြး ဘာကိုမွ မသံုးေကာင္းပါဘူး။ သံုးရင္ အာပတ္သင့္ပါတယ္။
            အသားၾကီးဆယ္မ်ိဳးကလြဲရင္ ဘယ္အသားငါးကုိမဆုိ ရဟန္းေတာ္မ်ား ဘုဥ္းေပးတာ ေကာင္းပါတယ္။ ဘာအာပတ္မွ မသင့္ပါဘူး။ ဘာအကုသိုလ္မွ မျဖစ္ပါဘူး။ ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာ ဘယ္လုိေကာင္းက်ိဳးမ်ိဳးကုိမွ မတားျမစ္ႏုိင္ပါဘူး။
            ရေ၀ႏြယ္ေမးတဲ့ " ဆင္ ျမင္း ကၽြဲ ႏြား ၀က္ " ထဲက ဆင္နဲ႔ ျမင္းကုိေတာ့ ရဟန္းေတာ္မ်ား လံုး၀ေရွာင္ၾကဥ္ရပါတယ္။ ကၽြဲ ႏြား ၀က္ ကိုေတာ့ ေရွာင္ၾကဥ္စရာ မလိုပါဘူး။ ကုိယ္နဲ႔တည့္ရင္ စားႏုိင္ပါတယ္။
            လူ၀တ္ေၾကာင္ေတြကေတာ့ ဆင္း ျမင္း ကၽြဲ ႏြား ၀က္ ငါးမ်ိဳးစလံုး ဆႏၵရွိသလို စားႏုိင္ပါတယ္။ မတည့္လို႔ ေရွာင္တာကလြဲရင္ အကုသိုလ္ ေၾကာက္ျပီးလည္း ေရွာင္စရာမလိုပါဘူး။ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ေကာင္းက်ိဳးေတြမရမွာ၊ ကိုယ္က်င့္ေနတဲ့ က်င့္စဥ္ေတြ မေအာင္ျမင္မွာ ေၾကာက္ျပီးလည္း ေရွာင္စရာ မလိုပါဘူး။ အသားၾကီး ငါးမ်ိဳး ေရွာင္ၾကဥ္ရံုနဲ႔လည္း အလိုလိုေနရင္း ကုသိုလ္ရမသြားပါဘူး။ ကုိယ့္ဘာသာကုိယ္ မစားခ်င္လို႔ မစားတာကိုလည္း ဘာမွထူးျပီး ခ်ီးမြမ္းစရာ မရွိပါဘူး။
            အဆန္းမထြင္ဘဲ ဘုရားေဟာမူရင္းအတုိင္း လုိက္နာက်င့္ၾကံၾကတဲ့ ဘုရားသားေတာ္ ရဟန္းေတာ္ (အမွန္အကန္) ေတြက ဘုရားေဟာ ပိဋကတ္ေတာ္နဲ႔အညီ ေျပာၾကေရးၾကတာကုိ ဘယ္သူ႔ ပုတ္ခတ္တာ၊ ဘယ္၀ါ့ ေစာ္ကားတာလုိ႔ မေက်မနပ္ တံု႔ျပန္ၾကတာ လံုး၀ သဘာ၀မက်ပါဘူး။
            ဘုရားေဟာမရွိလို႔ မရွိဘူးေျပာတာ၊ ဘုရားေဟာနဲ႔ မညီလို႔ မညီဘူးေျပာတာ စိတ္ဆုိးစရာ၊ ေဒါသထြက္စရာ မဟုတ္ပါဘူး။ ၀မ္းေျမာက္စရာ၊ ေက်းဇူးတင္စရာပါ။ အယူမွန္ သမၼာဒိ႒ိကုိ ျမတ္ႏုိးတယ္ဆိုရင္ေပါ့။ ကိုယ့္အေျပာ၊ ကုိယ့္လုပ္ရပ္ကုိ ဘုရားေဟာနဲ႔ မညီဘူးလို႔ အေျပာမခံခ်င္ရင္ အစကတည္းက ဘုရားေဟာနဲ႔ညီေအာင္ ေျပာျပီး ဘုရားေဟာနဲ႔ညီေအာင္ လုပ္ရံုပါပဲ။
            " အဘူတံ အဘူတေတာ နိေဗၺေဌတဗၺံ- မမွန္တာကုိ မမွန္ဘူးလို႔ ေျဖရွင္းျပရမယ္ " ဆိုတဲ့ ဗုဒၶအဆံုးအမထဲက " မမွန္ " ဆိုတာ ဘုရားေဟာ အမွန္၊ တရားသေဘာအမွန္နဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့ " မမွန္ " ကုိေျပာတာပါ။ ကုိယ့္အၾကိဳက္၊ ကုိယ့္အမွန္နဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့ " မမွန္ " ကုိ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္ၾကိဳက္ လို႔ ကုိယ္မွန္တယ္ထင္ေနတဲ့ အမွန္မွားနဲ႔ ဆန္႔က်င္တုိင္းတာ " မမွန္ " လို႔ လိုက္ေျဖရွင္းေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေျဖေလ ရႈပ္ေလ၊ ရွင္းေလ မွားေလ ျဖစ္ေနမွာ ေသခ်ာပါတယ္ ။   ။
" မက်င့္လည္းမွားက်င့္လည္းမွား "တဲ့
အျဖစ္ဆုိးမ်ိဳးမွ လြတ္ေျမာက္ႏုိင္ၾကပါေစ။ 
(အရွင္ဆႏၵာဓိက-ေရႊပါရမီေတာရ ၏ ႏုိ႔ႏွစ္လံုးဖိုးေက်ပါတယ္စာအုပ္မွ)
          

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...