စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







တာ၀တႎသာနတ္ျပည္ျဖစ္ေပၚလာပံုနွင့္ သိၾကားမင္းအေၾကာင္း

Monday, February 27 at 5:51pm

တာ၀တႎသာနတ္ျပည္ျဖစ္ေပၚလာပံု

တာ၀တႎသာ နတ္ျပည္နဲ႔ စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္ (၂) ျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္စိုးစံရပံုေလးပါ …….

သိၾကားမင္း (ကိုမာဃ)နဲ႔ သူ႕ရြာသူရြာသားမ်ား နတ္ျပည္ေရာက္ေတာ႔ တာ၀တႎသာ နတ္ျပည္ရယ္ လို႔ မရွိေသးပဲ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ထိပ္ကေန ေအာက္အထိ အသူရာဆိုတဲ့ နတ္ေတြက ႀကီးစိုးေနၾက သည္။ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္တဲ့ ေ၀ပစိတၱိနတ္မင္းႀကီး အမွဴးျပဳတဲ့ အသူရာနတ္ေတြကသာ အုပ္စိုးေန ၾကသည္။ ထိုအသူရာနတ္မ်ားသည္ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း၊ ခပ္ရမ္းရမ္း ကာမဂုဏ္ေတြကိုု ခံုမင္ခံစားတတ္ ေသာ နတ္မ်ားျဖစ္သည္။ အထူးအားျဖင့္ ေသရည္ေသရက္တို႔အား အလြန္အမင္း ခံုမင္ၾကေလ သည္။

အသူရကာယ္ကို ပိုင္းၾကည္႔ ရင္ (၂) မ်ိဳး ရွိပါတယ္။ ၿပိတၱာ အသူရာနဲ႔ နတ္ အသူရာ တို႔ျဖစ္ၾက ပါတယ္။ အသူရကာယ္ရဲအဓိပၸါယ္ အစိုးရမႈ ၊ ေပ်ာ္ပါးျမဴးထူးမႈတို႔လြန္ကဲျခင္းေၾကာင္႔ နတ္ကဲ႔သို႔ ကိုယ္ရွိန္၀ါ မေတာက္ပေသာ သတၱ၀ါမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ အသူရကာယ္ဘံုမွာေနတဲ႔ အမ်ားစုက ၿပိတၱာ ေတြ ျဖစ္ျပီးေတာ႔ သူတို႔ ေနရာဟာ သူတို႔ရဲ႕ဘံုပဲ၊ အတည္တက် မရွိဘူး။ ေပတ ၀တၱဳေတြ မွာပါတဲ့ ၿပိတၱာ အမ်ိဳးအစားႀကီး (၄) မ်ိဳးထဲမွာ ကာလကဥၥိက ၿပိတၱာ အမ်ိဳးအစားေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ပင္လယ္၊ ျမစ္ ၊ ေခ်ာင္း ကမ္းေျခေတြမွာ အေနမ်ားၾကတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ တခ်ိဳ႕ပါဠိေတာ္ေတြမွာ ၿပိတၱာနဲ႔ အသူရကာယ္ကို ေပါင္းၿပီး အပါယ္(၃) ပါးလို႔ပဲ ေဟာထားတာေတြ ရွိတယ္။ နတ္ျဖစ္လိုက္ ၿပိတၱာျဖစ္လိုက္ ေ၀မာနိက ၿပိတၱာအသူရာ ဆိုတာလည္း ရွိေသးတယ္။


နတ္ေတြ ျဖစ္ျပီး ဒီအသူရာေတြက ဘာလို႔ ဒီတာ၀တႎသာမွာ ေနၾကလဲဆိုရင္ ကမာၻတစ္ခုစပ်က္တဲ႔ အခါ ဒု ဗိ ၻကႏၲာရ ကပ္နဲ႔ ေသသူေတြ ဟာ နတ္ျပည္ကို မ်ားမ်ားေရာက္ၾကတယ္။ အဲဒီ့ကာလမွာ သတၱ၀ါေတြအားလံုး ငတ္ေနၾကေတာ့ သနားစိတ္နဲ႔ ကိုယ္႔မွာရွိတာေလး ခြဲေ၀ေကြ်းတာဟာ ဒါနျဖစ္ လာျပီး ေကာင္းမႈျပဳသလို ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ ။ လံုး၀ပ်က္ျပီဆိုရင္ေတာ့ ျဗဟၼာ့ျပည္ကိုပဲ ေရာက္ၾကရပါ တယ္။ ေနာက္ေတာ႔မွ နတ္ျပည္ေတြကို ျပန္ေရာက္လာၾကတယ္၊ သိၾကားမင္းတို႔ တာ၀တႎသာကို ေရာက္တဲ့ ကာလဟာ အဲဒီလို ကမာၻတစ္ခု ျပန္ျဖစ္တဲ႔ ကာလျဖစ္ပါတယ္ ။

အသူရာနဲ႔ သိၾကားမင္း (ဦးမာဃ)တို႔ ဇာတ္လမ္းေတြကိုေတာ႔ ဓဇဂၢသုတ္ ျမန္မာျပန္ကို အေသ အခ်ာ ဖတ္ရင္ ၾကားဖူးသိဖူးၾကပါလိမ္႔မယ္။ အသူရာနတ္ေတြကို ပုဗၺေဒ၀ါ လို႔လည္း ေခၚတယ္။ ေရွးဦးစြာ ရွိေသာနတ္မ်ား လို႔ လည္း ဆိုတယ္။ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ တည္လာကတည္းက အစဦးဆံုး ေနသူေတြမို႔လို႔ ပုဗၺေဒ၀ါလို႔ ေခၚတာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တမိ်ဳးကေတာ႔ အသူရာ ဆိုတာ သူရက သတၱိ၊ ရဲရင့္ျခင္း၊ အ -က .မရွိ၊ မ။ သူရာ ဆိုတဲ႔ ေသရည္၊ ေသရက္ကို ေသာက္လြန္းလို႔ အသူရ -သတၱိ၊ ရဲရင့္ျခင္း မရွိေသာသူေတြလို႔ ေခၚပါတယ္။


ဦးမာဃတို႔ ေသတာနဲ႔ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ထိပ္ကို ေရာက္ေတာ႔ အသူရာေတြက မူးေနၾကတယ္။ အမူးသမားေတြနဲ႔ေတာ့ အတူမေနႏိုင္ဘူး ဆိုၿပီးေတာ႔ အသူရာေတြကို ျမင့္မိုရ္ေတာင္ေျခ ပင္လယ္ကမ္းစပ္က လက္ပံေတာကို ပစ္ခ်လိုက္ၾကတယ္။ အသူရာနတ္ေတြ အမူးေျပေတာ႔ ပင္လယ္ကမ္းစပ္၊ ဆားငံရည္နဲ႔ ဆားနံ႔ေတြကိုရတဲ့အခါ ၊ ဆားဓာတ္ပါတ႔ဲေလေတြ တိုက္တဲ႔ အခါ သူတို႔ ကိုယ္မွာ စပ္ဖ်င္းဖ်င္းျဖစ္ျပီး အားလံုး အမူးေျပလာၾကတယ္။

ဟာ…ဒါငါတို႔ နတ္ျပည္ မဟုတ္ဘူး။ ဘယ္ေကာင္ေတြ တို႔နတ္ျပည္ကို လုသြားလဲ ...ဆိုျပီး ၾကည့္လို္က္ေတာ႔ ဦးမာဃတို႔က တာ၀တႎသာကို သိမ္းပိုက္ၿပီး စံျမန္းေနတာေၾကာင့္ စစ္ျပန္လာ တိုက္တယ္။ သိၾကားမင္းဦးမာဃတို႔က သတိရွိေတာ့ အသူရာေတြ စစ္ရႈံးတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ စိတ္ညစ္ ညစ္နဲ႔ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ခါးပန္းမွာတင္ ေသာက္ၾက၊ မူးေတာ့အိပ္ၾကျပန္တယ္။ ေနာက္ သခြပ္ပြင့္ခ်ိန္ မွာ ျပန္လာတုိက္ျပန္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ႏွစ္တိုင္း စစ္တိုက္ေနရေတာ႔ သိၾကားမင္းဦးမာဃလည္း ဒီကိစၥကို အျပတ္ရွင္းမယ္ဆိုၿပီးေတာ႔ ေနာက္မွ ေပၚလာတဲ႔ စတုမဟာရာဇ္ နတ္မင္းၾကီး (၄) ပါးေခါင္းေဆာင္တဲ႔ စတုမဟာရာဇ္ နတ္ေတြနဲ႔ ေပါင္းၿပီး တိုက္ဖို႔ စီစဥ္တယ္။ ေနာက္တခါ အသူရာေတြ လာလဲတိုက္ေရာ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ အလယ္မွာက စတုမဟာရာဇ္နတ္ေတြနဲ႔ အရင္ စတိုက္ရတယ္။ ဒီအခါမွာ သိၾကားမင္းေခါင္းေဆာင္တဲ႔ တာ၀တႎသာ နတ္ေတြကလည္း ဆင္းျပီး တုိက္ၾကတယ္။ ဒီမွာ အသူရာေတြကို နတ္ေတြက ေၾကာက္ေနၾကလို႔ သိၾကားမင္းက အားေပးတဲ႔ စစ္ထြက္မိန္႔ခြန္းကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ဓဇဂၢသုတ္ကို ဘုရားေဟာပါပဲ ။

ဒီစစ္ပြဲမွာေတာ႔ သိၾကားမင္းတို႔က ေအာက္ေျခအထိ လိုက္တိုက္ၿပီး အသူရာေခါင္းေဆာင္ ေ၀ပစိတၱိ အသူရာနတ္မင္းႀကီးကို ဖမ္းလာတယ္။ သုဓမၼာဇရပ္ နတ္အစည္းအေ၀းခန္းမေရွ႔မွာ ႀကိဳး ငါးေခ်ာင္းနဲ႔ ခ်ည္ၿပီး ဖမ္းထားလိုက္တယ္။ ဒီမွာတင္ ျမင့္မိုရ္ေတာင္က သိၾကားနဲ႔ အသူရာ စစ္ပြဲၿပီး သြားပါတယ္။ သိၾကားမင္းလဲ တာ၀တႎသာနဲ႔ စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္ (၂) ျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္သူ ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒီေတာ႔ နတ္ျပည္ (၂) ျပည္က နတ္သမီး ( ၂) ကုေဋ ၊ (၄) သန္းကို မိဖုရား ေျမွာက္တယ္။ အႀကီးအကဲ မိဖုရားၾကီး (၄) ေယာက္က သူတို႔ကို အုပ္ခ်ဳပ္တယ္။ ဒီလို စည္းစိမ္ ေတြ ကို ခံစားေနရလို႔ သူ႔စည္းစိမ္္ေတြကို လာလုမွာစိုးလို႔ ပႏၲဳကဗၼလာ ေက်ာက္ဖ်ာစီရင္ျပီး အကာအကြယ္ လုပ္ထားတယ္။ ဥပမာ - လူတစ္ေယာက္ေယာက္ က သိၾကားမင္း ျဖစ္ခ်င္လို႔ တရားေတြ သိပ္က်င္႔ေနၿပီ၊ ဆုေတာင္းေတြ ျပင္းထန္ေနျပီဆိုရင္ ဒီေက်ာက္ဖ်ာက တင္းမာလာ တယ္။ ဒါဆို သိၾကားမင္းကသိၿပီး ဒီလူကို သမာဓိပ်က္ေအာင္ လုပ္တာလဲရွိတယ္။ သိၾကားမင္း စည္းစိမ္ မလိုခ်င္ဘူး။ ကိုယ္႔ဟာကို သံသရာပ်က္ဖို႔ တရားက်င္႔ေနတာဆိုရင္ေတာ႔ သူက အဲဒီ့ ပုဂိၢဳလ္ကို ကန္ေတာ႔တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

သိၾကားမင္းနဲ႔ ေသနိမိတ္မ်ား။

သိၾကားမင္းႀကီးဟာ ဘုရားရွင္ရဲ႔ ဗုဒၶ၀င္မွာ ဘုရားျဖစ္ခါနီးကတည္းေန ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္အထိ အေရးပါတယ္။ ဘုရားမျဖစ္ခင္မွာလည္း ကူညီတာေတြ ရွိတယ္။ ျဖစ္မယ့္ညမွာလည္း မာရ္နတ္ မလာခင္အထိရွိတယ္။ ဘုရားျဖစ္ၿပီး သတၱသတာဟ (၇) ဌာနမွာလည္း သူေစာင္႔ေနတယ္။ ဥပမာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ ရာဇာယတန သတၱာဟ (လင္းလြန္းပင္)၊ ေဗာဓိပင္ရဲ႕ ေတာင္ဘက္ (၄၀)လံ အကြာမွာ နယုန္လျပည္႔ေက်ာ္ (၁၃)ရက္မွ ၀ါဆိုလဆန္း ( ၄)ရက္ေန႔ အထိ (၇) ရက္ ပတ္လံုး သမာပတ္ ၀င္စား ပါတယ္ ။ (၇) ရက္ျပည့္တဲ႔ မနက္မွာပဲ သိၾကားမင္းက တဇုသီး ၊ တံပူေတြ ဆပ္ကပ္ပါတယ္။ ကိုယ္လက္သန္႔စင္ အေပါ႔ ၊ အေလးသြားျပီး (၄၉)ရက္တာ ပင္ပန္းခဲ႔ရသမွ်ကို ဘုရားရွင္ သည္းခံေတာ္မူပါတယ္။

ေနာက္ မဂၤလသုတ္ ၊ ရတနသုတ္ …… စသည္မ်ားမွာလည္း သူပါပါတယ္။ ရဟႏၱာႀကီးေတြရဲ႕ ဇာတ္ေတာ္ေတြမွာလည္း သူပါပါတယ္။ အရွင္မဟာကႆဖကို လူဟန္ေဆာင္ၿပီး ဆြမ္းကပ္ခဲ့ တယ္။ ဒီလို သာသနာတြင္းမွာ ေနရကာမွ တခ်ိန္မွာေတာ႔ သိၾကားမင္းက သူေသေတာ့မယ္လို႔ စိတ္ထင္လာတယ္။ ဘာေၾကာင္႔လဲဆိုရင္ သူ႕မွာ ပုဗၺနိမိတ္ (၅)ပါး ေပၚလာလို႔ပါပဲ ။

ခုဒၵက -၁-၂၄၇ -ဣတိ၀ုတ္ ပါဠိေတာ္ မွာ ဖတ္ၾကည္႔လို႔ ရပါတယ္ ။ သုခမွတ္စု (စာ-၈၂)မွာလည္း ပါပါတယ္။ မူရင္း။ ။ မာလာ မိလာယႏၱိ ၊ ၀တၱာနိ ကိလိႆႏၱိ ၊ ကေစၧဟိ ေသဒါ မုစၥ ႏိၱ ၊ ကာေယ ေ၀၀ဏၰိယံ ၾသကၠမတိ ၊ေဒေ၀ါ ေဒ၀ါသေန နာဘိရမတိ ။ ( ခု - ၁- ၂၄၇ )

နတ္တို႔သည္ နတ္သက္ေႂကြခါနီးတြင္ ပုဗၺနိမိတ္ (၅)ပါးကို ျမင္ေတြ႕ရျပီး ေသေဘးကို အလြန္ ေၾကာက္လန္႔ၾကကုန္၏ ။ ေသေဘး၏ၿခိမ္းေျခက္မႈကို ခံရေသာ နတ္တို႔သည္ ေၾကာက္လန္႕ၾက သလို ေဒါသ၊ ေဒါမနႆလည္းျဖစ္ရသလို ထိုအျခင္းကို ျမင္ေတြ႕ရေသာ ျဗဟၼတို႔သည္လည္း ျပင္းစြာ ထိတ္လန္႔လ်က္ သံေ၀ဂ ျဖစ္ၾကရသည္။


ပုဗၺနိမိတ္ (၅)ပါးကေတာ့ ….

(၁) နတ္ပန္း တုိ႔သည္ ညွိဳးႏြမ္းၾကကုန္၏ ။
(၂) နတ္အ၀တ္ တုိ႔သည္ ညွိဳးႏြမ္းၾကကုန္၏ ။
(၃)လက္ကတီး (ခ်ိဳင္း) ၾကားမွ ေခြ်းထြက္ ယိုက်လာ၏။
(၄) ကိုယ္အေရာင္ေဖာက္ျပန္ေသာ အေရာင္အဆင္းျဖစ္လာ၏ ။( အသားအေရ ေျပာင္းလာ၏)
(၅)နတ္ဘံုဗိမၼာန္၌ မေပ်ာ္ေမြ႔ ႏိုင္ ျဖစ္လာၾက၏ ။
ဤ (၅)ပါးတု႔ိကား နတ္ေသခါနီး ေရွ႕ေျပး နိမိတ္ (၅)ပါးတည္း …..တဲ႔ ။

ဒီအခါမွာ သိၾကားမင္းဟာ လြန္စြာေၾကာက္လန္႔ျပီး ဘုရားရွင္ဆီကို ညအခ်ိန္မေတာ္ႀကီး ေရာက္ လာပါတယ္။ ဘုရားရွင္က အာနာပါနကမၼ႒ာန္း ကိုေဟာေပးပါတယ္။ ဒီတရားပြဲမွာ သိၾကားမင္းနဲ႔ အတူ နတ္ကုေဋေပါင္းမ်ားစြာ တရားလာနာၾကတယ္။ သိၾကားမင္းဟာ ဒီတရားပြဲမွာ ေသၿပီး ခ်က္ခ်င္းပဲ ဒီပံုစံ ၊ ဒီစည္းစိမ္အတိုင္း ဘာမွမေျပာင္းလဲဘဲ ေနာက္ဘ၀ကို ရသြားတယ္။ သိၾကားမင္းကေနေသၿပီး သိၾကားမင္းပဲ ျပန္ျဖစ္သြားတယ္ ။ ဒါကို ဘုရားရွင္နဲ႔ သိၾကားမင္း (၂) ဦးပဲ သိလိုက္ၾကတယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။

သိၾကားမင္းေသာတပန္တည္ပံု

တခါမွာ သိၾကားမင္းဟာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႔ ခြင့္ျပဳခ်က္ရလို႔ ေမးခြန္းေတြ ေလွ်ာက္တယ္။ သတၱ၀ါ ေတြဟာ ရန္ျငိဳးကင္းလ်က္၊ အနာကင္းလ်က္၊ဒဏ္ရာကင္းလ်က္၊ စိတ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းလ်က္၊ အမ်က္ထြက္ျခင္းကင္းလ်က္ ေနရပါလို႔၏ လို႔ ကိုယ့္ကိုကိုေမတၱာေတြပို႔ၾကတယ္၊ ဆႏၵျပဳၾကတယ္။ ဒါေပမယ္႔ အားလံုးမွာ ဒီ ရန္ၿငိဳး၊ အနာ၊ ဒဏ္ရာ၊ စိတ္ဆင္းရဲျခင္း၊အမ်က္ထြက္ျခင္းေတြနဲ႔ ေနၾက ျခင္းဟာ ဘာေၾကာင့္ပါလဲ ဘုရား ..လို႔ ေမးေလွ်ာက္တယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက သတၱ၀ါေတြဟာ ရန္ၿငိဳးကင္းလ်က္၊ အနာကင္းလ်က္၊ ဒဏ္ရာကင္းလ်က္၊ စိတ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းလ်က္၊ အမ်က္ ထြက္ျခင္းကင္းလ်က္ ေနရပါလို႔၏လို႔ ကိုယ့္ကိုကိုေမတၱာေတြပို႔ၾကတယ္၊ ဆႏၵျပဳၾကတယ္။ ဒါေပမယ္႔ အားလံုးမွာ ဒီရန္ၿငိဳး၊ အနာ၊ ဒဏ္ရာ၊ စိတ္ဆင္းရဲျခင္း၊ အမ်က္ထြက္ျခင္းေတြနဲ႔ ေနၾကျခင္းဟာ ဣႆာမစၧရိယ =မနာလို၀န္တိုမႈ (သံေယာဇဥ္) မ်ားေနလို႔ဟု ေျဖေတာ္မူပါတယ္။
ဒီေတာ့ သိၾကားဟာသူသိခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းသိရလို႔ ၀မ္းေျမာက္ျခင္းနဲ႔ အတူ ဝိစိကိစၦာ ရွင္းသြား တယ္တဲ့။

ဒုတိယေမးခြန္းက အဲဒီဣႆာမစၧရိယ ဘယ္အေျခခံကလာသလဲ တိုးတက္ျဖစ္ပြားစရာ ဘာရွိပါ သလဲ၊ အဘယ္တရားမရွိရင္ ဣႆာမစၧရိယမရွိျဖစ္မည္လဲ ဘုရား……လို႔ ထပ္ေလွ်ာက္ေတာ့
ဣႆာမစၧရိယဟာ ခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္းကလာတယ္လို႔ ျမတ္စြာဘုရားကေျဖေတာ္မူတယ္တဲ့။ ခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္းက လာတယ္လို႔ ျမတ္စြာဘုရားကေျဖေတာ္မူၿပီးေတာ႔ -သိၾကားမင္းက ေမးခြန္း ေတြဆက္တုိက္ေမးပါတယ္။ သိၾကားမင္းက ခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္းဘယ္ကလာပါသလဲ။ ဆႏၵကလာ ပါတယ္။ ဆႏၵဘယ္ကလာပါသလဲ။ ၀ိတက္ ( ၾကံစည္ျခင္း … သံသရာခ်ဲ႕တတ္ေသာ ပါပဥၥတရား ကိုျဖစ္ေစေသာအေၾကာင္းခံ) ကလာပါတယ္။ ထို႔ေနာက္ ဘုရားရွင္က ေသာမနႆကို မွီ၀ဲသင့္ ေသာ ၀မ္းေျမာက္ျခင္း၊ မမွီ၀ဲသင္႔ေသာ ၀မ္းေျမာက္ျခင္းစသည္ ျဖင္႔ ၀ိတက္၊ ၀ိစာရမွ ႏြယ္ျပီး ေ၀ဒနာ ကမၼဌာန္းေဟာပါတယ္။ အဲဒီ႔ေနာက္ သိၾကားမင္းက ပါတိေမာကၡသံ၀ရသီလကို ေမး ေလွ်ာက္ျပန္တယ္ ။ (ပါတိေမာကၡသံ၀ရသီလ = အကုသိုလ္တရားမ်ားကို မျပဳမိေအာင္ ထိန္းေပး ေသာ သီလျဖစ္ပါတယ္)။ တဖန္ သိၾကားမင္းက ဣျႏၵိယသံ၀ရသီလ ကို ေမးေလွ်ာက္ျပန္တယ္ ။ (အာရံု (၆)ပါးကိုေစာင္႔ထိန္းေသာ သီလျဖစ္ပါတယ္)။ ေမးခြန္းအားလံုးေဟာျပီးမွ ဘုရားရွင္က သိၾကားမင္းကို ေရွးအခါက အသင္သိၾကားမင္း မည္သည္ကို ၀မ္းေျမာက္ဖူးသနည္းဟု ေမးပါ တယ္။ ထိုအခါမွာ သိၾကားမင္းက အသူရာတို႔ကိုစစ္ႏိုင္ေသာအခါ ေအာင္ျမင္မႈကို ငါေတာ္လို႔ ၊ ငါႏိုင္တာ စသည္ျဖင္႔ ေတြးေတာ ၀မ္းေျမာက္ဖူးပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထုိခ်မ္းသာသည္ကား တုတ္၊ ဓါး လက္နက္မ်ားကိုင္ေဆာင္ထားရေသာ ခ်မ္းသာမွ်သာျဖစ္ပါတယ္။ ယခု အရွင္ဘုရား၏ အာရံု (၆) ပါးကို ထိန္းေသာ ရာဂကိုၿငိမ္းေစေသာ သစၥာ (၄)ပါးကို ဦးတည္ေသာ ဓမၼသည္ကား တုတ္၊ ဓါး လက္နက္ မပါ၊ သူငါမပါေသာ ၀မ္းေျမာက္ျခင္း ခ်မ္းသာျဖစ္ပါတယ္လို႔ ျပန္ေလွ်ာက္ပါတယ္။ ဒီအခါ မွာ ငါ စြဲျပဳတ္သြားပါတယ္။ ေသာတာပန္ ျဖစ္သြားတယ္။ ဘာဒိ႒ိျပဳတ္လို႔ ေသာတာပန္ တန္းျဖစ္ ႏိုင္တာလဲ။ သိၾကားမင္း ငါစြဲကင္းျပီး သကၠာယဒိဌိ ျပဳတ္သြားတာပါ။

ေသာတာပန္ ( ၂ ) မ်ိဳးႏွစ္စားရွိပါတယ္။
(၁) စူဠေသာတာပန္ = ခႏၶာ၊ အယတန၊ ဓာတ္၊ သစၥာ၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ သေဘာတရားမ်ားကို သုတမယ ဥာဏ္ျဖင့္ သိျပီး၊ စိႏၲာမယ ဥာဏ္ျဖင္႔လည္း ေ၀ဖန္သံုးသပ္ ဆင္ျခင္ေတြးေခၚႏိုင္ၿပီး ျဖစ္မႈ၊ ပ်က္မႈ သေဘာတရားကို ျမင္ေသာပုဂိၢဳလ္။ ( ၀ိပႆနာ ရႈလို႔ ဥဒယ-ဘယ ဥာဏ္ကိုေရာက္ ရင္ကို အက်ိဳးမ်ားတယ္လို႔ ဆရာေတာ္မ်ား ေဟာၾကားၾကတာ ဒါေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ပါတယ္ )

စူဠေသာတာပန္၏ အဆင္႔အတန္း ။

(က) တစ္ဘ၀ ( သို႔ ) ႏွစ္ဘ၀ အပယ္ မလားပါ။
(ခ) အသိတရားအဆင္႔ ( ညာတပရိညာ )
(ဂ) အပြားအဆင္႔ ( တရားအားထုတ္မႈ၍ ဒိဌိမျပဳတ္ေသး၊ ဒုဗၺလ ( အားနည္းေသာ ) ၀ိပႆနာ )

(၂) မဟာေသာတာပန္ = ခႏၶာ၊ အယတန၊ ဓာတ္၊ သစၥာ၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ သေဘာတရားမ်ားကို သုတမယ ဥာဏ္ျဖင္႔္ သိၿပီး၊ စိႏၲာမယ ဥာဏ္ျဖင္႔လည္း ေ၀ဖန္သံုးသပ္ ဆင္ျခင္ေတြးေခၚရံုသာ မကဘဲ ၊ ဘာ၀နာမယဥာဏ္ျဖင္႔ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ႀကိဳးစားပြားမ်ားေနေသာေၾကာင္႔ ခႏၶာ(၅)ပါး ၊ ရုပ္နာမ္ (၂)ပါး၏ ျဖစ္ပ်က္ကို ျမင္၊ ျဖစ္ပ်က္ကိုမုန္း၊ ျဖစ္ပ်က္၏ဒုကၡႀကီး ခ်ဳပ္ဆံုးမႈကိုပါ ျမင္ေသာ ပုဂိၢဳလ္။
မဟာေသာတာပန္ (၄)မ်ိဳး ။
(က) သတၱကၡတၱဳပရ ေသာတာပန္ = (၇) ႀကိမ္ ပဋိသေႏၶ ေနၿပီး နိဗၺာန္၀င္သူ
(ခ) ေကာလံေကာလေသာတာပန္ = လူနတ္ဘ၀ႏွင္႔ ၂ ဘ၀ေျမာက္မွ ၊ ၆ ဘ၀ေျမာက္အထိသာ ေနၿပီးနိဗၺာန္၀င္သူ (၂၊ ၃၊ ၄၊ ၅၊ ၆ ႀကိမ္ ပဋိသေႏၶေနၿပီးမွ နိဗၺာန္၀င္သူ )
(ဂ) ဧကဗီဇီ ေသာတာပန္ = လူနတ္ဘ၀ႏွင္႔ ၁ ႀကိမ္သာေနျပီး နိဗၺာန္၀င္သူ
(ဃ) ဘံုစဥ္စံ ေသာတာပန္ = သုဒၶါ၀ါသ ျဗဟၼဘံုကိုခ်န္ျပီး က်န္သုဂတိဘံုမ်ားတြင္ တစ္ဘ၀ျပီး ျမင္႔ကာ ျမင္႔ကာ ဘံုစဥ္စံျပီး နိဗၺာန္၀င္သူ ( ၀ိသာခါ ၊ သိၾကားမင္း ၊ အနာတပိဏ္)

သိၾကားမင္းၾကီးဟာ အပယ္မလာေတာ႔မယ္႕ ဘံုစဥ္စံ ေသာတာပန္ႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ ပိုပိုေကာင္း တဲ႔ ဘံုေတြကို ျမင္႔တက္ခံစားျပီးမွ ေနာက္ဆံုး (၇) ဘ၀မွာ သုဒါၶ၀ါသ ျဗဟၼာဘံုကေန နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳပါလိမ္႔မယ္။

သုခီအတၱာနံ ပရိဟရႏၲဳ



ကုမာၻဏ္နတ္ဘီလူး


Credit by http://www.thettantvillage.com/blogs/item/883978

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...