စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







အလုပ္ေကာင္းေကာင္းရဖို႔ လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္မ်ား





လင္းသိုက္ညြန္႔ (ျမန္မာ့ေျမ)

ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး (Personality)

Job Seekers Journal vol.2,No.38

ေကာင္းမြန္တဲ့ အလုပ္အကုိင္တစ္ခုကုိ ရရွိဖုိ႔ ကုိယ္ရည္ကုိယ္ေသြး (Personality) ကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ Personality ဆုိတဲ့ေနရာမွာ ႐ုပ္ရည္ေခ်ာေမာေျပျပစ္တာ တစ္ခုတည္းကုိ ဆုိလုိတာမဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ္ရည္ကုိယ္ေသြး (Personality) ဆုိတဲ့ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ-
(၁) သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္မႈ (Grooming)
(၂) ကုိယ္ဟန္အမူအရာ (Body Language)
(၃) လူႀကီးလူေကာင္းဆန္မႈ (Etiquette)
စတာေတြအားလုံး အက်ဳံး၀င္ပါတယ္။ မိမိအေန နဲ႔ ဒီအခ်က္ ၃ ခ်က္ကုိ စနစ္ တက်ေဆာင္ရြက္ ျခင္းအားျဖင့္ ကုိယ္ရည္ကုိယ္ေသြး (Personality) ေကာင္း သူတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာေအာင္ ေလ့က်င့္ေဆာင္ရြက္လုိ႔ရပါတယ္။ Personality ဆုိတာ ေမြးရာပါ႐ုပ္ရည္နဲ႔ မ်ားစြာမသက္ဆုိင္လွပါဘူး။

သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္မႈ (Grooming)
တစ္ကုိယ္ရည္သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္ၿပီးSmart က်နသူ တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ တျခားသူေတြကုိ မ်ားစြာဆြဲေဆာင္ႏုိင္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ လူ တစ္ေယာက္၊ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုနဲ႔ စတင္ေတြ႕ဆုံတဲ့အခါ မိမိ္ရဲ႕ေကာင္း မြန္တဲ့ပုံရိပ္ (Positive Self-image) အတြက္ မ်ားစြာအေရးပါပါတယ္။

ေယဘုယ်အားျဖင့္ Grooming အဆင့္ ၃ဆင့္ ရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့-
- တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္း သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္မႈ
(Individual Level),
- အုပ္စုလုိက္ သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္မႈ
(Group Level),
- အဖြဲ႕အစည္းအလုိက္ သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္မႈ
(Organizational Level),
တုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အလုပ္ေကာင္းေကာင္းတစ္ခု ကုိ ရလုိသူတစ္ဦးအေန နဲ႔ကေတာ့ ေရွးဦးစြာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္း သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္မႈ (Individual Level) အဆင့္မွာ မိမိကုိယ္ကုိ သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္မႈရွိလာေအာင္ စတင္ေဆာင္ ရြက္အားထုတ္ရမွာပါ။ အေျခခံအားျဖင့္ မိမိကုိယ္ကုိ သန္႔ ရွင္းသပ္ရပ္မႈရွိ လာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္တာ ေတြကေတာ့-
- ဆံပင္ကုိ စနစ္တက်ညႇပ္ျခင္း
- လက္သည္းေျခသည္း၊ သြား၊ ခံတြင္းနံ႔
- သက္ဆုိင္ရာ လုပ္ငန္းခြင္အလုိက္ လုပ္ငန္းခြင္ဆုိင္ရာ Professional ၀တ္ဆင္မႈ (ဥပမာ- အယ္ဒီတာဆုိလွ်င္ အယ္ဒီတာပုံစံ၊ ေရွ႕ေန ဆုိလွ်င္ ေရွ႕ေနပုံစံ စသည္ျဖင့္)စတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

အလုပ္ေခၚအင္တာဗ်ဴးမွာ သင့္ရဲ႕သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္မႈ (Grooming) ကုိၾကည့္ၿပီး အင္တာဗ်ဴး ေမးျမန္းသူက သင့္ရဲ႕-
- ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ပီသမႈ
- အသိၪဏ္အဆင့္အတန္း
- ယုံၾကည္စိတ္ခ်ရႏုိင္မႈ
- ေလးစားမႈ
စတာေတြကုိ ဆုံးျဖတ္စဥ္းစားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ကုိယ္ဟန္အမူအရာ (Body Language)
လူေတြအခ်င္းခ်င္း ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ၾကတဲ့ ေနရာမွာ-
- စာေရးသားဆက္သြယ္ျခင္း
(Text/ Writing)
- စကားေျပာဆုိဆက္သြယ္ျခင္း
(Speaking / Vocal)
- ပုံရိပ္ျဖင့္ ဆက္သြယ္ျခင္း (Visuals)
- ကုိယ္ဟန္အမူအရာျဖင့္ ဆက္သြယ္ျခင္း
(Body Language)
ဆုိၿပီး ၄ မ်ဳိးပဲ ရွိပါတယ္။ စာေရးသူတုိ႔ ေန႔စဥ္လႈပ္ရွားေနတဲ့ ကုိယ္ဟန္ အမူအရာေတြမွာ အဓိပၸာယ္ေတြ၊ ဆက္သြယ္ ေဆာင္ရြက္မႈေတြ မ်ားစြာ ရွိပါတယ္။ ဒီကုိယ္ဟန္အမူအရာေတြေပၚမူတည္ၿပီး လူတစ္ေယာက္ ဟာ ႏွစ္ လုိဖြယ္ေကာင္းတယ္၊ ရန္လုိတယ္၊ ေအးေဆးတည္ၿငိမ္တယ္။ စိတ္လႈပ္ရွား လြယ္တယ္၊ တက္ႂကြထက္ျမက္တယ္ စသည္ျဖင့္ သုံးသပ္စဥ္းစား ဆုံးျဖတ္ၾကတာပါ။ ကုိယ္ဟန္အမူ အရာဆုိတာဟာ စကားလုံးမပါတဲ့ ဆက္သြယ္ ေဆာင္ရြက္မႈတစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဥပမာ-အလုပ္ေခၚအင္တာဗ်ဴးကုိ ေျဖဆုိမယ့္သူတစ္ဦးအေနနဲ႔ မိမိ အလွည့္က်လုိ႔ အင္တာဗ်ဴးေျဖဆုိရမယ့္ အခန္းထဲကုိ ၀င္ေရာက္တဲ့ ေနရာမွာ တံခါးအဖြင့္အပိတ္၊ လမ္းေလွ်ာက္ပုံစတဲ့ ကုိယ္ဟန္အမူအရာေတြကုိ အထူး ဂ႐ုစုိက္ဖုိ႔ လုိအပ္သလုိ ဂ႐ုျပဳသင့္တာတစ္ခုကေတာ့ အင္တာဗ်ဴးေျဖဆုိမယ့္ သူ ထုိင္ရမယ့္ေနရာမွာ ခ်က္ခ်င္း ၀င္မထုိင္ဘဲ ..
“ထုိင္ခြင့္ျပဳပါ ခင္ဗ်ာ”
“ထုိင္ခြင့္ျပဳပါရွင္”
စသည္ျဖင့္ ယဥ္ေက်းပ်ဴငွာစြာ ခြင့္ေတာင္းခံၿပီးမွ ၀င္ထုိင္ျခင္းအားျဖင့္ မိမိ အေပၚ စေတြ႕ေတြ႕ခ်င္း အကဲျဖတ္သုံးသပ္တဲ့ေနရာမွာ မ်ားစြာအက်ဳိးရွိ ႏုိင္ မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မိမိရဲ႕ ကုိယ္ဟန္အမူအရာ တုိင္းဟာ စကားလုံးေတြအျဖစ္ ဆက္သြယ္ေန တယ္၊ မိမိကုိ ကုိယ္စားျပဳေနတယ္ဆုိတာ အထူး သတိခ်ပ္ၾကရပါမယ္။ ။

(ေနာက္တစ္ပတ္ ဆက္ပါမည္။)

See you at the top!
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...