••••••••••••••••••••••••••
ဒီေန႔ တည္ထားကိုးကြယ္မွာက အရဟံေစတီဆုိတာ
အရဟံဂုဏ္ေတာ္ ပြားမ်ားေနျခင္းသည္ပင္ မိမိရဲ႕
ႏွလံုးသားမွာ အရဟံေစတီတည္ေနျခင္းပါပဲ။ မိမိရဲ႕
ႏွလံုးသားေတာင္ထိပ္မွာ အရဟံေစတီတည္မယ္
ဆုိရင္ အရဟံဂုဏ္ေတာ္အေပၚမွာ ယံုၾကည္တဲ့
သဒၶါတည္းဟူေသာ ေက်ာက္သား ေျမသားေတြနဲ႔
လည္း ျပည့္စံုရမယ္။ အရဟံဂုဏ္ေတာ္ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို
ပီပီျပင္ျပင္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း နက္နက္ရူိင္းရူိင္း
သိျမင္တဲ့ ပညာဆုိတဲ့ ေက်ာက္သား ေျမသား
ေတြနဲ႔လည္း ျပည့္စံုရမယ္။
အရဟံဂုဏ္ေတာ္ ပြားမ်ားျခင္းရဲ႕ တန္ခိုးသတၱိေတြ
အေပၚမွာလည္း ယံုၾကည္ျပီ၊ အရဟံဂုဏ္ေတာ္ရဲ႕
အဓိပၸာယ္ေတြကိုလည္း ထုိးထိုးထြင္းထြင္း သိျမင္ျပီ
ဆုိရင္ေတာ့ မိမိရဲ႕ ႏွလံုးသားဟာ ေတာင္ထြတ္
ေတာင္ထိပ္ၾကီး ျဖစ္ပါျပီ။
အဲဒီအခါမွာ ယံုၾကည္တဲ့သဒၶါ၊ သိျမင္တဲ့ပညာကို
အေျခခံျပီး မိမိ သိထားတဲ့ အရဟံဂုဏ္ေတာ္ကို
ထပ္တလဲလဲ ပြားမ်ားရမွာပါပဲ။ အဲဒီလုိ ထပ္တလဲလဲ
ပြားမ်ားလုိက္ျပီဆုိရင္ မိမိရဲ႕ ႏွလံုးသားေတာင္ထိပ္မွာ
အရဟံေစတီေတာ္ၾကီး တျဖည္းျဖည္း၊ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔
ျမင့္တက္ျပီး ေပၚေပါက္လာပါတယ္။
နည္းနည္းပဲ ပြားရေသးတယ္၊ အစပဲ ပြားရေသးတယ္
ဆုိရင္ေတာ့ အုတ္ျမစ္ေလာက္ပဲ ရွိဦးမွာပါ။ ဒီထက္
ဆက္ပြားသြားမယ္ဆုိရင္ သူ႔အဆင့္နဲ႔သူ ပစၥယံေလးေတြ၊
သပိတ္ေမွာက္ေတြ၊ ငွက္ေပ်ာဖူးေတြ စသည္အားျဖင့္
အဆင့္ဆင့္ တက္တက္ျပီးေတာ့ ေနာက္ဆံုး စိန္ဖူးေတာ္
နဲ႔တကြ ထီးေတာ္အထြက္ တင္ရမွာေပါ့။ တစ္ၾကိမ္ေလာက္ပဲ
ပြားမ်ားရုံနဲ႔ေတာ့ ေစတီေတာ္ၾကီး တစ္ဆူလံုး ျပီးမွာ
မဟုတ္ေသးဘူး။
ျပင္ပေလာကမွာ တည္ထားတဲ့ ေစတီေတာ္မ်ားဟာလည္း
တစ္ရက္တည္းနဲ႔ ေန႔ခ်င္းျပီးတည္ရမယ္၊ ဘယ္ႏွနာရီအတြြင္း
တည္ရမယ္ဆိုလုိ႔ ေဗဒင္ ယၾတာသေဘာနဲ႔ ေလာေလာဆယ္
ေလာကီရဲ႕အက်ိဳး၊ မေရရာမေသခ်ာတဲ့ ေလာကီအက်ိဳးေတြကို
ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တျပီးေတာ့ ျပီးစလြယ္ တည္တဲ့ ဘုရား၊
ေသးေသးငယ္ငယ္ တည္တဲ့ဘုရားဆုိရင္ေတာ့ ေန႔ခ်င္း
ျပီးခ်င္ျပီးမွာေပါ့။ တကယ္ပီပီျပင္ျပင္တည္တဲ့ ဘုရား
ဆုိရင္ေတာ့ ရက္ေတြ၊ လေတြ၊ ႏွစ္ေတြ အခ်ိန္ယူရမွာပါပဲ။
အဲဒီလိုပါပဲ၊ အရဟံဂုဏ္ေတာ္ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို တစ္ေခါက္
ေလာက္ သိထားရုံနဲ႔၊ တစ္ေခါက္ေလာက္ပြားလုိက္ရုံန
ေစတီေတာ္ၾကီး မျပီးေသးဘူး။ အၾကိမ္ေပါင္း ရာဂဏန္း၊
ေထာင္ဂဏန္း၊ ေသာင္းဂဏန္း၊ သိန္းဂဏန္း၊ သန္းဂဏန္း၊
ကုေဋကုဋာ၊ ရက္ေတြ၊ လေတြ၊ ႏွစ္ေတြ ခ်ီျပီးေတာ့ အရဟံ
ဂုဏ္ေတာ္ကို ထပ္တလဲလဲ ပြားမ်ားရမယ္။
တစ္ခါပြားမ်ားရင္ အုတ္တစ္ခ်ပ္စီျပီးသားျဖစ္လု
ပြားမ်ားရင္ အုတ္တစ္ခ်ပ္စီျပီးသားျဖစ္လု
တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ၾကီးမားလာပါတယ္။ ဒါကလည္း ဥပမာ
အရသာ ခြဲျခားျပီး ေျပာေနတာပါ။ အရဟံဂုဏ္ေတာ္ကို
တုိးတုိးပြားေလ မိမိရဲ႕ ႏွလံုးသားေတာင္ထိပ္ဟာလည္း
ျမင့္ျမင့္လာေလ၊ မိမိရဲ႕ အရဟံ ေစတီေတာ္ၾကီးဟာလည္း
ၾကီးၾကီးလာေလ ျဖစ္တာပါပဲ။
ေတာင္တည္ေဆာက္တဲ့အလုပ္က သီးျခားတစ္ခု၊ ေစတီ
တည္တဲ့အလုပ္က သီးျခားတစ္ခုလုိ႔ေတာ့ မရွိပါဘူး။ စကား
အရသာ ဥပမာအေနနဲ႔ ထင္ရွားေအာင္ ေျပာရျခင္းပါ။
အရဟံဂုဏ္ေတာ္ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို မသိေသးခင္ သိေအာင္
ေလ့လာတာကေတာ့ ေတာင္ကုန္းျဖစ္ေအာင္ ေတာင္ထြတ္
ေတာင္ထိပ္ျဖစ္ေအာင္ တည္ေဆာက္တယ္ပဲ ထားပါေတာ့။
သိျပီးတဲ့ေနာက္ အရဟံဂုဏ္ေတာ္ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို ထပ္
တလဲလဲ ပြားတာကေတာ့ ေစတီတည္တဲ့ အလုပ္ပါပဲ။
ဒီေတာ့ မိမိရဲ႕ ႏွလံုးသားေတာင္ထိပ္မွာ အရဟံေစတီ
တည္ၾကရေအာင္။ အရဟံဂုဏ္ေတာ္ကို ပြားမ်ားဆင္ျခင္
ေနရင္ အရဟံ ေစတီတည္တာပါပဲ။
“အရဟံ - ကိေလသာ ကင္းစင္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား”
အဲဒါ အရဟံဂုဏ္ေတာ္ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ပါပဲ။ အဲဒီအဓိပၸာယ္သည္
ပင္လွ်င္ အရဟံ ဂုဏ္ေတာ္ဆုိတာ ကိေလသာ ကင္းစင္ျခင္း
ပဲဆုိတာ သိျပီး ဘယ္လုိ ပြားမ်ားရမလဲလုိ႔ ေတြးေနစရာ
မလုိပါဘူး။
အရဟံဆုိတာ ကိေလသာကင္းစင္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားလို႔
အဓိပၸာယ္ေလး တစ္ေခါက္ သိျပီးတဲ့ေနာက္ အရဟံဂုဏ္ေတာ္
ပြားတဲ့ အခါမွာ “အရဟံ၊ အရဟံ၊ အရဟံ”နဲ႔ အဲဒီလုိ ပါဠိလိုခ်ည္း
ဆက္တုိက္ရြတ္ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ရြတ္လုိ႔လည္း ရေတာ့ ရပါတယ္။
သို႔ေသာ္ မိမိက ပါဠိလုိမ်ိဳး မဟုတ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အရဟံဆုိတာ
ကိေလသာကင္းစင္တဲ့သူလုိ႔ အဓိပၸာယ္ရတယ္ဆုိတာ သိထားေပမယ့္
အရဟံဆုိတဲ့ စကားလံုးကို ထပ္ကာထပ္ကာ ရြတ္တဲ့အခါမဓွာေတာ့
ရြတ္တုိင္းရြတ္တုိင္း “ကိေလသာကင္းစင္သူ”ဆုိတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို
သိျမင္မေနေတာ့ပါဘူး။
ဆုိပါေတာ့၊ ပုတီးတစ္ပတ္ဆုိရင္ပဲ (၁၀၈)ေခါက္၊ အဲဒီလုိ (၁၀၈)
ေခါက္လံုး အရဟံ၊ အရဟံလုိ႔ ရြတ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ (၁၀၈)
ေခါက္လံုး “ကိေလသာ ကင္းစင္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား”ဆုိတဲ့
အဓိပၸာယ္ေပၚမွာ အာရုံမေရာက္ေတာ့ပါဘူး။ ပထမႏွစ္ေခါက္
သံုးေခါက္ေလာက္ကေတာ့ အရဟံလုိ႔ အဓိပၸာယ္က အာရုံထဲမွာ
ထင္ခ်င္ထင္လိမ့္မယ္။ ေနာက္အေခါက္ေတြ ေနာက္အေခါက္
ေတြက်ေတာ့ အရဟံ အရဟံနံ႔ အရဟံဆုိတဲ့ စာလံုးေလး သံုးလံုးပဲ
မ်က္စိထဲ ျမင္ေနေတာ့တယ္။
ဒါမွမဟုတ္ရင္လည္းပဲ မိမိၾကည္ညိဳတဲ့၊ မိမိ အာရုံယူထားတဲ့ ရုပ္ပြား
ေတာ္တစ္ဆူတူ၊ သို႔မဟုတ္ ရုပ္ပြားေတာ္ တစ္ဆူဆူရဲ႕ မ်က္ႏွာေတာ္၊
ဒါမဟုတ္ ေစတီေတာ္၊ အဲဒီလိုအားျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ ေစတီ
ေတာ္ေတြ ရုပ္ပြားေတာ္ေတြ မ်က္ႏွာေတာ္ေတြကိုပဲ မိမိအာရုံထဲမွာ
ျမင္ေနေတာ့မွာပဲ၊ ကိေလသာ ကင္းျခင္းဆုိတဲ့ ဂုဏ္သတၱိ၊ ကိေလသာ
ကင္းျခင္းဆုိတဲ့ ဂုဏ္သတၱိ၊ ကိေလသာကင္းျခင္းဆုိတဲ့ စိတ္အရည္
အေသြးေလးရဲ႕အေပၚမွာ မိမိစိတ္က အာရုံ မေရာက္ေတာ့ဘူး။
အဲဒီလိုဆုိရင္ မိမိရဲ႕ အရဟံေစတီဟာ သိပ္ျပီးေတာ့ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ
မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ သိပ္ျပီးေတာ့ မသပၸာယ္ေတာ့ဘူး။ သိပ္ျပီးေတာ့
အစြမ္းသတၱိ မထက္ျမက္ေတာ့ဘူး။ သိပ္ျပီးေတာ့ တန္ခိုးမၾကီးေတာ့ဘူး။
သပၸာယ္ျပီး တန္ခိုးၾကိးတဲ့ အရဟံေစတီကို တည္မယ္ဆုိရင္ေတာ့
စိပ္ပုတီးစိပ္တာ ၀ါသနာပါတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကလည္းပဲ “အရဟံ ကိေလသာ
ကင္းစင္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား”၊ အဲဒီလို အျပည့္အစံုဆုိျပီးေတာ့မွ
ပုတီေလးတစ္လံုးခ်၊ ေနာက္တစ္လံုးကေတာ့လည္း “အရဟံ ကိေလသာ
ကင္းစင္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား” တစ္လံုးခ်။ ပါဠိလိုေရာ ျမန္မာလုိ
အဓိပၸာယ္ေရာ ပြားမ်ားျပီးေတာ့မွ ပုတီးေလးတစ္လံုးစီ ခ်သြား။ ပါဠိ
သက္သက္ပြားတာထက္ ပိုျပီးေတာ့ အစြမ္းသတၱိ ထက္ျမက္ပါတယ္။
ျမန္မာလုိပါတြဲရြတ္တုိင္းရြ
ကိေလသာေတြကင္းစင္ေနတဲ့ သေဘာေလးကို အာရုံျပဳျပီးေတာ့
ၾကည္ညိဳလုိ႔ရပါတယ္။ ဂုဏ္ေတာ္အေပၚမွာ ၾကည္ညိဳတဲ့စိတ္ ျဖစ္မွ
လည္းပဲ ဂုဏ္ေတာ္ပြားျခင္းေၾကာင့္ ပီတိပႆဒၶိလုိ႔ေခၚတဲ့ ႏွစ္သက္
၀မ္းေျမာက္မူ ျငိမ္းေအးမူဆုိတာ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။
ဂုဏ္ေတာ္အေပၚမွာ ၾကည္ညိဳျပီး ႏွစ္သက္၀မ္းေျမာက္ ျငိမ္းေအးေနတဲ့
ပီတိပႆဒၶိ အားေကာင္းမွသာလွ်င္ ဂုဏ္ေတာ္ပြားျခင္းရဲ႕ ေလာကီ
ေလာကုတၱရာ တန္ခိုးသတၱိေတြကို အျပည့္အ၀ ရရွိႏုိင္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ဘာ၀နာဆုိတာကေတာ့ စိတ္ရဲ႕ အလုပ္မွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။
ႏူတ္ရဲ႕ အလုပ္လည္း မဟုတ္ပါဘူး၊ လက္ရဲ႕ အလုပ္လည္း မဟုတ္
ပါဘူး။ စိတ္သက္သက္နဲ႔ အာရုံျပဳ ပြားမ်ားႏုိင္ေလာက္ေအာင္ မိမိက
စိတ္စြမ္းရည္ မျပည့္၀ေသးဘူးဆုိရင္ေတာ့ ျပင္ပ ရုပ္၀တၳဳပစၥည္း
တစ္ခုခုရဲ႕ အကူအညီကို ယူျပီးေတာ့ ပြားမ်ားရမွာေပါ့။
စိတ္သက္သက္နဲ႔ပဲ ပြားမ်ားလုိ႔ရလားေအာင္၊ စိတ္သက္သက္နဲ႔ပဲ
အာရုံျပဳၾကည္ညိဳလုိ႔ရလာေအာင
ဆုိရင္ေတာ့ ျပင္ပ ရုပ္၀တၳဳပစၥည္းေတြရဲ႕ အကူအညီ လံုး၀ မလိုအပ္
ေတာ့ပါဘူး။ ႏူတ္ရဲ႕ အကူအညီလည္းပဲ လံုး၀ မလိုအပ္ေတာ့ပါဘူး။
ဘာ၀နာပြားတဲ့ အခ်ိန္ကို ေျပာတာပါ။ ဘာ၀နာပြားတဲ့နည္းနဲ႔
မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ၾကည္ညိဳလုိ႔ အသံထြက္ျပီးေတာ့
ရြတ္ဆုိခ်င္တယ္၊ ရြတ္ပြားခ်င္တယ္္ဆုိရင္ေတာ့
စိတ္သက္သက္နဲ႔ပဲ ဗုဒၶါႏုႆတိဘာ၀နာ ပီျပင္လာေအာင္ ပြားမ်ား
ခ်င္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ အခုေျပာမယ့္ ဂုဏ္ေတာ္ေတြရဲ႕ အဓိပၸာယ္ေတြ
စိတ္သက္သက္နဲ႔ပဲ အာရုံျပဳျပီးေတာ့ ၾကည္ညိဳရမွာပါ။
ဂုဏ္ေတာ္ပြားေသာအားျဖင့္ ကိုယ့္ႏွလံုးသားမွာ တည္လုိက္တဲ့ ဘုရားက
ကိုယ့္အတြက္ေတာ့ ကမၻာေပၚမွာ တန္ခိုးအၾကီးဆံုးဘုရားပါပဲ။
ကိုယ့္ကိုလာျပီး ေကာင္းက်ိဳးမေပးႏုိင္ပါဘူး။
တည္ထားတဲ့ ဘုရားကမွ ကိုယ့္ကို ေကာင္းက်ိဳးေပးႏုိင္တာပါ။
ျပင္ပက တန္ခိုးၾကီးဘုရားေတြကို ဖူးေျမာ္ပူေဇာ္တာဟာ အဲဒီဘုရား
ေတြကို အာရုံျပဳျပီး ကိုယ့္ႏွလံုးသားမွာ ဘုရားတည္ဖို႔အတြက္ပါပဲ။
ကိုယ့္ႏွလံုးသားမွာ ဘုရားေျပာင္းမတည္ဘဲနဲ႔ေတာ့ ဘယ္တန္ခိုးၾကီး
ဘုရားကမွ ကိုယ့္ကို မမစႏုိင္ပါဘူး။
ဂုဏ္ေတာ္ေတြကို တစ္ၾကိမ္တစ္ခါေလာက္ ပြားရုံ၊ အၾကိမ္နည္းနည္း
ပြားရုံနဲ႔လည္း တစ္သက္စာ အားကိုးရေလာက္ေအာင္ ႏွလံုးသားထဲက
ဘုရားက တန္ခိုးမၾကီးေသးပါဘူး။ အၾကိမ္ၾကိမ္အထပ္ထပ္ ပြားမွွ
တန္ခိုးၾကီးတာပါ။
- ဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိက ( ေရႊပါရမီေတာရ )
Dhamma Danã Source ►
youngbuddhistassociation
No comments:
Post a Comment