စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







သက္သတ္လြတ္ႏွင့္အသားၾကီးဆယ္မ်ိဳး

ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား သက္သတ္လြတ္ စားသင့္သလား၊ မစားသင့္ဘူးလား ဆိုတာကို ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးရဲ့ အေမးအေၿဖမ်ားကို တိုက္ရိုက္ ဖတ္ရွဳေစၿခင္းအားၿဖင့္ ဓမၼဒါနၿပဳလိုက္ပါသည္။ ေလွ်ာက္ထားေမးၿမန္းသူကေတာ့ ဆရာေတာ္အရွင္ရာဇိႏၵ(ရေဝႏြယ္-အင္းမ)ပါ။ၿပန္လည္ မိန္႔ၾကားဆံုးမလမ္းညႊန္ထားသူကေတာ့ ဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိက(ေရႊပါရမီေတာရ)ပါ။အရွင္ဆႏၵာဓိက(ေရႊပါရမီေတာရ)ေရးသားေသာႏို႔ႏွစ္လံုးဖိုးေၾကပါတယ္
ဆိုတဲ့စာအုပ္ထဲတြင္ပါဝင္ေသာ"သက္သတ္လြတ္ႏွင့္အသားၾကီးဆယ္မ်ိဳး"ဆိုေသာ
ေခါင္းစဥ္ကိုတိုက္ရိုက္ၿပန္လည္ေဖာ္ၿပအပ္ပါတယ္။ အားလံုး ေကာင္းမြန္ရိုေသစြာနားၾကားၾကပါ။
အရွင္ဘုရား...
ဗုဒၶဘာသာဝင္ လူဝတ္ေၾကာင္ေတြကို သက္သတ္လြတ္စားဖို ဆင္၊ၿမင္း၊ကၽြဲ၊ႏြား၊ဝက္ ဆိုတဲ့ အသားၾကီးငါးမ်ိဳးေရွာင္ၾကဥ္ဖို႔ ၿမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႔ မိန္႔ၾကားခ်က္ ေထရဝါဒပိဋကတ္ေတာ္မွာ ရွိ-မရွိ ေၿဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား...။
ဦးဇင္းရေဝႏြယ္ေရ...
ေထရဝါဒ ဗုဒၶအဆံုးအမနဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့ အေၿပာအဆို၊အေရးအသားေတြကို အေၾကာင္းသင့္ အက်ိဳးသင့္ ရွင္းၿပၿပီး ဖယ္ရွားသုတ္သင္ရမယ့္ တာဝန္ဟာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဈင္တိုင္းရဲ႕ မထမ္းမၿဖစ္ ထမ္းေဆာင္ရမယ့္ 'ဘုရားေပးတာဝန္' တစ္ခုၿဖစ္ပါတယ္။(ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမည္ခံၿပီး ေၿပာဆိုေရးသားတာေတြကို ေၿပာတာပါ။တၿခားဘာသာဝင္ေတြရဲ႕ ကိုယ့္ဘာသာဆိုက္ရာေၿပာဆိုေရးသားမွဳေတြကိုေတာ့ ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္စရာ လံုးဝမလိုပါဘူး။)
ၿမတ္စြာဘုရားရွင္က ၿဗဟၼဇာလသုတၱန္မွာ 'အဘူတံ အဘူတေယာ နိေဗၺေဌတဗၺံ - မမွန္တာကို မမွန္ဘူးလို႔ ေၿဖရွင္းၿပရမယ္' လို႔မိန္႔ၾကားေတာ္မူထားပါတယ္။ဘုရား၊တရား၊သံဃာ ရတနာသံုးပါးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ မဟုတ္မမွန္တာေတြကို 'ဘာေၾကာင့္ မဟုတ္ဘူး၊ ဘာေၾကာင့္ မမွန္ဘူး' လို႔ အေၾကာင္းအက်ိဳး ခိုင္လံုစြာေၿဖရွင္းၿပရမယ္...တဲ့။ သည္းခံတာပဲ ေကာင္းပါတယ္ ဆိုၿပီး ႏွဳတ္ဆိတ္ၿငိမ္တိတ္ မေနရဘူး...တဲ့။အဲဒီလို ဘာမွၿပန္ေၿဖရွင္းမၿပဘဲ ႏွဳတ္ပိတ္ေနတာဟာလည္း သည္းခံၿခင္းအစစ္ မဟုတ္ပါဘူး...တဲ့။
ရေဝႏြယ္ေရ...
ၿမတ္စြာဘုရားရွင္က ရတနာသံုးပါးကို ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္တဲ့ လူဝတ္ေၾကာင္ ဒကာ၊ဒကာမေတြကို သက္သတ္လြတ္စားဖို႔ လံုးဝမိန္႔ၾကားေတာ္ မမူခဲ့ပါဘူး။ လူဝတ္ေၾကာင္ေတြကိုသာ မဟုတ္ပါဘူး၊ သာသနာ့ အတြင္းသား ရဟန္းေတာ္မ်ားကိုလည္း သက္သတ္လြတ္စားဖို႔ လံုးဝ ပညတ္ေတာ္မမူခဲ့ပါဘူး။
သက္သတ္လြတ္စားရံုသက္သက္နဲ႔ ကုသိုလ္မရႏိုင္လို႔ ၿမတ္စြာဘုရားရွင္က သက္သတ္လြတ္စားဖို႔ တိုက္တြန္းေတာ္မမူခဲ့တာပါ။
ပါးစပ္ထဲ ထည့္သြင္းလိုက္တဲ့ အစားအစားတစ္ခုကို 'ဟိုဟာ ဒီဟာပဲ' လို႔ေရြးခ်ယ္သတ္မွတ္လိုက္ရံုနဲ႔ အလိုလိုေနရင္း ကုသိုလ္စိတ္၊ အကုသိုလ္စိတ္ ၿဖစ္မသြားပါဘူး။ အစားအစာဟာ အစားအစာပါပဲ။ ဘာအစားအစာကိုပဲ စားစား ကုသိုလ္ၿဖစ္ေအာင္ ႏွလံုးသြင္းဆင္ၿခင္ၿပီးစားရင္ ကုသိုလ္ရပါတယ္။ အကုသိုလ္ၿဖစ္ေအာင္ စဥ္းစားေတြးေတာၿပီး စားရင္ အကုသိုလ္ရပါတယ္။
အစားအစာတစ္ခုကို စားေနစဥ္မွာၿဖစ္တဲ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကုသိုလ္စိတ္နဲ႔ အကုသိုလ္စိတ္ကို သူစားေနတဲ့ အစားအစာက မၿပဌာန္းပါဘူး။ သူ႔သႏၱာန္မွာၿဖစ္ေနတဲ့ စိတ္ထား၊ အေတြး၊ ႏွလံုးသြင္းကပဲ ၿပဌာန္းပါတယ္။
'အစားအစာကအဓိကမဟုတ္ စိတ္ကသာအဓိက' ၿဖစ္တဲ့အတြက္ အစာစားရင္း ကုသိုလ္ရခ်င္ရင္ အစာကို ေရြးခ်ယ္ေနစရာမလိုဘဲ စိတ္ကိုသာ ၿပဳၿပင္ေနဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ကိုယ္နဲ႔မွ်တတဲ့ အစားအစာကို ေရြးခ်ယ္တဲ့ 'ေဘာဇနသပၸာယ' ကေတာ့ တစ္ပိုင္း တစ္က႑ေပါ့။ ('သက္သတ္လြတ္ႏွင့္ သပၸာယ'အေၾကာင္း ေဆာင္းပါး သီးသန္႔ ေရးပါမယ္။)
သက္သတ္လြတ္အစားအစာကို ပါးစပ္ထဲ ထည့္လိုက္ရံုနဲ႔ အလိုလိုေနရင္း ကုသိုလိရမသြားသလို အသားငါးအစားအစာမ်ားကို ပါးစပ္ထဲ ထည့္လိုက္ရံုနဲ့လည္း အလိုလိုေနရင္း အကုသိုလ္ၿဖစ္မသြားပါဘူး။
သက္သတ္လြတ္စားရင္း ေလာဘ၊ ေဒါသၿဖစ္စရာေတြ ေတြးေနမယ္၊ အကုသိုလ္ၿဖစ္စရာစကားေတြ ေၿပာေနမယ္ဆိုရင္ သက္သတ္လြတ္စားရင္း အကုသိုလ္ တိုးေနပါတယ္။
အသားငါးစားရင္း ေလာဘ၊ ေဒါသၿငိမ္းေၾကာင္း ဘာဝနာတစ္ခုခုကိုပြားေနမယ္၊ ကုသိုလ္ၿဖစ္စရာ စကားေတြ ေၿပာေနမယ္ဆိုရင္ အသားငါးစားရင္း ကုသိုလ္တိုးေနပါတယ္။
အေတြးေၾကာင့္ၿဖစ္တဲ့ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္က သပ္သပ္၊ အစားေၾကာင့္ၿဖစ္တဲ့ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္က သပ္သပ္၊ရယ္လို႔ မရွိပါဘူး။ သက္သတ္လြတ္အစားအစာဟာ ကုသိုလ္အစားအစာ မဟုတ္သလို အသားငါး အစားအစားဟာလည္း အကုသိုလ္အစားအစာမဟုတ္ပါဘူး။
သက္သတ္လြတ္စားရံုသက္သက္နဲ႔ ကုသိုလ္ရတယ္ဆိုရင္ ႏို႔စို႔ကေလးေတြ အေမႏို႔ စို႔ေနတဲ့အခ်ိန္၊ ၿမီးေကာင္ေပါက္ ေကာင္မေလးေတြ သရက္ေပါင္း၊ ဆီးေပါင္း စားေနတဲ့အခ်ိန္၊ ရုပ္ရွင္ဗီဒီယိုၾကည့္သူေတြ ေနၾကာေစ့၊ ကြာေစ့ ဝါးေနတဲ့အခ်ိန္၊ အရက္သမား ဘီယာသမားေတြ အရက္ ဘီယာ ေသာက္ေနတဲ့အခ်ိန္၊ အရက္ ဘီယာ ေသာက္ရင္း အာလူးေၾကာ္၊ေၿမပဲေလွာ္ ၿမည္းေနတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာလည္း သူတို႔တစ္ေတြ အလကားေနရင္း ကုသိုလ္ရေနမွာေပါ့။ အဲဒါေတြအားလံုး သက္သတ္လြတ္ေတြခ်ည္းပဲ မဟုတ္လား။
ပြင့္ေတာ္မူၿပီးသမွ် ဘုရား၊ ပေစၥကဗုဒၶါ၊ ရဟႏၱာအရွင္ၿမတ္ေတြ အားလံုး အသားငါး အစားအစာေရာ၊ အသီးအရြက္ အစားအစာပါ ၾကံဳရာ ရရာကို စားရင္း က်င့္ၾကံၾကိဳးကုတ္ အားထုတ္ခဲ့ၾကလို႔ ဘုရားအၿဖစ္၊ ပေစၥကဗုဒၶါအၿဖစ္၊ ရဟႏၱာအၿဖစ္ကို ေရာက္ေတာ္မူခဲ့ၾကပါတယ္။ သက္သတ္လြတ္စားတဲ့ ကုသိုလ္ေၾကာင့္ ဘုရား၊ ပေစၥကဗုဒၶါ၊၊ ရဟႏၱာ ၿဖစ္သြားတဲ့ူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ မရွိပါဘူး။
သက္သတ္လြတ္စားရံုသက္သက္နဲ႔ ကုသိုလ္မရႏိုင္တဲ့အတြက္ အရွင္ေဒဝဒတ္ရဲ႔'ရဟန္းေတာ္တိုင္း သက္သတ္လြတ္စားရန္' ပညတ္ေပးဖို႔ အဆိုၿပဳခ်က္ကို ၿမတ္စြာဘုရား၇ွင္က 'ဗီတိုအာဏာ'ထက္အဆေပါင္းမ်ားစြာ ၾသဇာၾကီးတဲ့ 'ဗုဒၶအာဏာ' နဲ႔ ၿပတ္ၿပတ္သားသား ပယ္ခ်ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ကိုယ့္အတြက္ သီးၿခား ရည္စူးၿပီး သတ္တာလို႔ မၿမင္ရင္၊ မၾကားရင္၊ မယံုမွားရင္ လူဝတ္ေၾကာင္ေတြအေနနဲ႔ ဘယ္အသားကိုမဆို စားေယာက္သံုးေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။ လူဝတ္ေၾကာင္ေတြ ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ့္အသား တစ္ခုမွမ၇ွိပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္ေတြကေတာ့ 'လူသား၊ ဆင္သား၊ ၿမင္းသား၊ ေခြးသား၊ ေၿမြသား၊ ၿခေသၤ့သား၊ က်ားသား၊ က်ားသစ္သား၊ ဝက္ဝံသား၊ ေအာင္းသား' ဆိုတဲ့ 'အသားၾကီးဆယ္မ်ိဳး' ကို လံုးဝရွာင္ၾကဥ္ၾကရပါမယ္။
ၿမတ္စြာဘုရား၇ွင္လက္ထက္တုန္းက 'သုပၸိယာ' ဆိုတဲ့ ဥပါသိကာမ တစ္ေယာက္ က အသားစြပ္ၿပဳတ္ လိုအပ္ေနတဲ့ ဝမ္းေလွ်ာ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးကို ေဈထဲမွာ အသားဝယ္လို႔မရတဲ့အတြက္ မိမိရဲ႕ ေပါင္သားကို လွီးၿဖတ္ စြတ္ၿပဳတ္လုပ္ၿပီး ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းခဲ့ပါတယ္။
ၿမတ္စြာဘုရားသိသြားတဲ့အခါ ဘာအသားလဲလို႔မစူးစမ္းဘဲ စိပ္ၿပဳတ္ေသာက္လိုက္တဲ့ ရဟန္းေတာ္ကို ကဲ့ရဲ႕ရွဳတ္ခ်ၿပီး ရဟန္းေတာ္မ်ား လူသားလံုးဝမစားဖို႔ပညတ္ခ်က္ ထုတ္လိုက္ပါတယ္။ 'ဘာအသားဟင္းလဲ လို႔ မစူးစမ္း၊ မေမးၿမန္းဘဲ အသားဟင္း မစားရ၊ စားလွ်င္ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္ေစ' လို႔လည္း ဝိနည္းစည္းကမ္း သတ္မွတ္လိုက္ပါတယ္။
အစာေရစာ ရွားပါးတဲ့ တစ္ခ်ိန္တုန္းက အလိုလို ေသဆံုးသြားၾကတဲ့ ရွင္ဘုရင္ရဲ့ ဆင္ေတြ၊ ၿမင္းေတြကို လူေတြက ဆင္သား၊ ၿမင္းသားဟင္း၊ ခ်က္စားၾကၿပီး ရဟန္းေတာ္ေတြကိုလည္း ေလာင္းလွဴၾကပါတယ္။ ဘုဥ္းေပးတဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြကို လူေတြက 'ကိုယ္ေတာ္ေတြ ဘာလို႔ ဆင္သား၊ ၿမင္းသား စားၾကတာလဲ၊ ဆင္တုိ႔၊ ၿမင္းတို႔ဆိုတာ ရွင္ဘုရင္ရဲ႔ အသံုးအေဆာင္ေတြ၊ မင္းအဂၤါေတြပဲ၊ ရွင္ဘုရင္သာသိရင္ ကိုယ္ေတာ္ေတြကို ေက်နပ္မွာ မဟုတ္ဘူး' လို႔ ကဲ႔ရဲ႔ၾကတဲ့အတြက္ ၿမတ္စြာဘုရား၇ွင္က ရဟန္းေတာ္ေတြ ဆင္သား၊ ၿမင္းသား မစားဖို႔ ပညတ္ေတာ္မူရၿပန္ပါတယ္။
လူေတြေလာင္းလွဴလို႔ ေခြးသား၊ ေၿမြသား ဘုန္းေပးၾကၿပန္ေတာ့လည္း 'စက္ဆုပ္စရာၾကီး၊ ရြံစရာၾကီး၊ ဘာလို႔ ဘုဥ္းေပးၾကတာလဲ' လို႔ကဲ့ရဲ့ၾကၿပန္တဲ့အတြက္ ေခြးသား၊ ေၿမြသား မစားဖို႔ ပညတ္ေတာ္မူ၇ၿပန္ပါတယ္။ ေၿမြသားမစားဖို႔ ပညတ္တဲ့ေနရာမွာေတာ့ 'သုပႆ' ဆိုတဲ့နဂါးမင္းက 'သဒၶါတရားမ၇ွိတဲ့ နဂါးမ်ိဳး၊ ေၿမြမ်ိဳးေတြက ရဟန္းေတာ္ေတြကို ဘာမဟုတ္တဲ့အေၾကာင္းေလးေတြေလာက္နဲ႔လည္း ညွင္းဆဲႏွိပ္စက္ႏိုင္တဲ့အတြက္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ေၿမြသားမစားဖို႔ ေတာင္းပန္ပါတယ္'လို႔ ၿမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားခဲ့တာလည္း အေၾကာင္းတရားတစ္ခုအၿဖစ္ ပါဝင္ပါတယ္။
ေတာမုဆိုး ေလာင္းလွဴတဲ့ ၿခေသၤ့သား၊ က်ားသား၊ က်ားသစ္သား၊ ဝက္ဝံသား၊ ေအာင္းသားေတြကို ဘုဥ္းေပးၿပီး ေတာထဲမွာ သီတင္းသံုးၾကၿပန္ေတာ့လည္း ခႏၶာကိုယ္က ထြက္တဲ့ ၿခေသၤ့သားနံ႔၊ က်ားသားနံ႔၊ က်ားသစ္သားနံ႔၊ ဝက္ဝံသားနံ႔၊ ေအာင္းသားနံ႔ေတြေၾကာင့္ ၿခေသၤ့ေတြ၊ က်ားေတြ၊ က်ားသစ္ေတြ၊ ဝက္ဝံေတြ၊ ေအာင္းေတြက ရဟန္းေတာ္ေတြကို အမ်ိဳၚမ်ိဳး ညွဥ္းဆဲတိုက္ခိုက္ ရန္ၿပဳၾကၿပန္တဲ့အတြက္ ၿမတ္စြာဘုရားရွင္င အဲဒီအသားေတြမစားၾကဖို႔ ရဟန္းေတာ္ေတြကို ပညတ္ခ်က္ ထုတ္ၿပန္ေတာ္မူရၿပန္ပါတယ္။
အာပတ္အၿပစ္အေနနဲ႔ကေတာ့ လူသားစားရင္ ထုလႅစၥည္းအာပတ္၊ က်န္အသားကိုးမ်ိဳးစားရင္ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္ပါတယ္။ ဒီဆယ္မ်ိဳးကို အသားသား မစားေကာင္းတာမဟုတ္ပါဘူး။။ အရိုး၊ အေရ၊ အသား၊ အေသြး၊ အေမြး ဘာကိုမွ မသံုးေကာင္းပါဘူး။ သံုးရင္ အာပတ္သင့္ပါတယ္။
အသားၾကီး ဆယ္မ်ိဳးက လြဲရင္ ဘယ္အသားငါးကိုမဆို ရဟန္းေတာ္မ်ား ဘုဥ္းေပးေကာင္းပါတယ္။ ဘာအာပတ္မွ မသင့္ပါဘူး။ ဘာအကုငိုလ္မွ မၿဖစ္ပါဘူး။ ေလာကီ ေလာကုတၱရာ ဘယ္လိုေကာင္းက်ိဳးမ်ိဳးကိုမွ မတားၿမစ္ႏိုင္ပါဘူး။
ရေဝႏြယ္ေမးတဲ့ 'ဆင္၊ၿမင္း၊ကၽြဲ၊ႏြား၊ဝက္' ထဲကဆင္နဲ႔ၿမင္းကိုေတာ့ ရဟန္းေတာ္မ်ား လံုးဝ ေရွာင္ၾကဥ္ရပါမယ္။ ကၽြဲ၊ ႏြား၊ ဝက္ ကိုေတာ့ေရွာင္ၾကဥ္စရာ မလိုပါဘူး။ ကိုယ္နဲ႔တည့္ရင္ စားႏိုင္ပါတယ္။
လူဝတ္ေၾကာင္ေတြကေတာ့ ဆင္ ၊ၿမင္း ၊ကၽြဲ ၊ႏြား ၊ဝက္ ငါးမ်ိဳးစလံုးဆႏၵရွိသလို စားႏိုင္ပါတယ္။ မတည့္လို႔ ေရွာင္တာကလြဲရင္ အကုသိုလ္ ေၾကာက္ၿပီးလည္း ေရွာင္စရာ မလိုပါဘူး။ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ေကာင္းက်ိဳးေတြ မရမွာ၊ ကိုယ္က်င့္ေနတဲ့ က်င့္စဥ္ေတြ မေအာငါၿမင္မွာ ေၾကာက္ၿပီးလည္း ေရွာင္စရာ မလိုပါဘူး။ အသားၾကီး ငါးမ်ိဳး ေရွာင္ၾကဥ္ရံုနဲ႔လည္း အလိုလိုေနရင္း ကုသိုလ္ရမသြားပါဘူး။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ မစားခ်င္လို႔ မစားတာကိုလည္း ဘာမွထူးၿပီး ခ်ီးမြမ္းစရာ မရွိပါဘူး။
အဆန္းမထြင္ဘဲ ဘုရားေဟာမူရင္းအတိုင္း လိုက္နာက်င့္ၾကံၾကတဲ့ ဘုရားသားေတာ္ ရဟန္းေတာ္(အမွန္အကန္)ေတြက ဘုရားေဟာ ပိဋကတ္ေတာ္နဲ႔အညီ ေၿပာၾကေရးၾကတာကို ဘယ္သူ႔ပုတ္ခတ္တာ၊ ဘယ္ဝါ့ ေစာ္ကားတာတလို႔ မေက်မနပ္ တံု႔ၿပန္ၾကတာ လံုးဝသဘာဝ မက်ပါဘူး။
ဘုရားေဟာ မရွိလို႔ မရွိဘူးေၿပာတာ၊ ဘုရားေဟာနဲ႔မညီလို႔ မညီဘူးေၿပာတာ စိတ္ဆိုးစရာ၊ ေဒါသထြက္စရာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဝမ္းေၿမာက္စရာ၊ ေက်းဇူးတင္စရာပါ။ အယူမွန္ သမၼာဒိဌိကို ၿမတ္ႏိုးတယ္ ဆိုရင္ေပါ့။ ကိုယ့္အေၿပာ ကိုယ့္လုပ္ရပ္ကို ဘုရားေဟာနဲ႔မညီဘူးလို႔ အေၿပာမခံခ်င္ရင္ အစကတည္းက ဘုရားေဟာနဲ႔ညီအာင္ေၿပာၿပီး ဘုရားေဟာနဲ႔ညီေအာင္ လုပ္ရံုပါပဲ။
'အဘူတံ အဘူတေတာ နိဗၺေဌတဗၺံ - မမွန္တာကို မမွန္ဘူး လို႔ ေၿဖရွင္းၿပရမယ္' ဆိုတဲ့ ဗုဒၶအဆံုးအထဲက 'မမွန္' ဆိုတာ ဘုရားဟာ အမွန္၊ တရားသေဘာအမွန္နဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့ 'မမွန္' ကိုေၿပာတာပါ။ ကိုယ့္အၾကိဳက္၊ ကိုယ့္အမွန္နဲ႔ဆန္႔က်င္တဲ႔ 'မမွန္' ကိုေၿပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္ၾကိဳက္လို႔ ကိုယ္မွန္တယ္ထင္တဲ့ အမွန္မွားနဲ႔ ဆန္႔က်င္တိုင္းသာ 'မမွန္' လို႔ လိုက္ေၿဖရွင္းေနရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေၿဖေလ ရွဳပ္ေလ၊ ရွင္းေလ မွားေလ ၿဖစ္ေနမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ။
'မက်င့္လည္းမွား က်င့္လည္းမွား'တဲ့
အၿဖစ္ဆိုးမ်ိဳးမွ
လြတ္ေၿမာက္ႏိုင္ၾကပါေစ။
[အလင္းတန္းဂ်ာနယ္၊ ႏိုဝင္ဘာ(၁၁)၊ ၂၀၀၂။]
က်မ္းညႊန္း ။ ။ - သီလကၡန္ပါဠိေတာ္၊ စာ - ၃။
- ဝိနည္းမဟာဝါပါဠိေတာ္၊ စာ - ၃၁၀ မွ ၃၁၄။
အထက္ပါတရားကို ဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိက(ေရႊပါရမိေတာရ)ေရးသားေသာ 'ႏို႔ႏွစ္လံုးဖိုး ေက်ပါတယ္' ဆိုေသာစာအုပ္မွတိုက္ရိုက္ကူယူေဖာ္ၿပၿပီး ဓမၼဒါန ၿပဳလိုက္ပါတယ္
အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...