စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ အဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္ ရွိသင့္၊ မရွိသင့္



19/6/2013

အခုတေလာ ရုပ္ရွင္ဗီဒီယိုေလာကမွာ ခ်စ္ခန္းႀကိဳက္ခန္းေတြကို ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ ရိုက္ကူး၊ သရုပ္ေဆာင္ တင္ျပ လာၾကတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာပရိသတ္ေတြရဲ႕ ပါးစပ္ဖ်ားမွာ အဲဒီဇာတ္ကားေတြ အေၾကာင္းက ထပ္တလဲလဲ ေျပာဆိုလာတား မၾကားခ်င္အဆံုး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေမာ္ဒယ္လ္၊ မင္းသမီးေတြရဲ႕ ေခတ္ဆန္ဆန္ ဝတ္စားဆင္ယင္ မႈေတြကေတာ့ အင္တာနက္ေတြရဲ႕ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ ျမင္ေတြ႕ပါမ်ားလို႔ ရိုးေနၾကပါၿပီ။

ျမန္မာႏိုင္ငံ ဒီမိုကေရစီ ေခတ္ဦး၊ လြတ္လပ္တဲ့၊ ပြင့္လင္းတဲ့ အခ်ိန္ကာလအျဖစ္ ကိုယ့္ဘာသာ သတ္မွတ္လိုက္ၾကၿပီး လူေတြရဲ႕ ပါးစပ္ဖ်ားမွာ ဒီမိုကေရစီဆုိတဲ့ ဆုိတဲ့ စကားလံုးကလည္း ေခတ္စားေနခ်ိန္၊ ရပ္ကြက္ ေစ်းေလး သြားတာကအစ “ဒါ ငါ့ေနရာ၊ ဒီမိုကေရစီ ေခတ္ႀကီးမွာ နင္လူပါးမဝနဲ႔” ဆိုတာမ်ိဳး ေစ်းသည္ခ်င္း ေျပာေနၾကတာေတာင္ ၾကားလာရပါၿပီ။

အဲဒီလို ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို စတင္ ေဖာ္ေဆာင္ေနၿပီဆိုတဲ့ အသံၾကားကတည္းက မဂၢဇင္းေတြ၊ ဂ်ာနယ္ေတြနဲ႔ စာေစာင္ ေတြမွာပါ အေရးအသားနဲ႔ အသံုးျပဳတဲ့ ဓာတ္ပံုေတြလည္း ေျပာင္းလာလိုက္ၾကတာ၊ ညိႇဳ႕တို႔၊ မာယာတို႔လို ပုရိသေတြ ဓာတ္က်တဲ့ စာေစာင္ေတြလည္း ထြက္လာတာ အားလံုးအသိပါ။ အရင္က ေမာ္ဒယ္လ္ေတြ ကိုယ့္ဘာသာ ရိုက္ထားၿပီး သိမ္းထားရတဲ့ ဓာတ္ပံုေတြ၊ ဓာတ္ပံုဆရာေတြ စိတ္ႀကိဳက္ လက္စြမ္းျပထားတဲ့ Sexy ပံုေတြကလည္း ဒီမိုကေရစီေခတ္ႀကီးမွာ တရားဝင္ ခ်ျပခြင့္ ရလာပါၿပီ။ အႏုပညာ စာေစာင္ေတြမွာလည္း စာအေရးအသား၊ သတင္းတင္ျပပံု တိုးတက္လာသလား၊ ေျပာင္းလဲလာသလား ဆိုတာေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး၊ ဓာတ္ပံုေတြကေတာ့ အၿပိဳင္အဆုိင္ မ်ားျပားတိုးတက္ ေျပာင္းလဲလာၾက တာကို ေတြ႕ၾကရမွာပါ။

အဲဒီကေန တစတစနဲ႔ ဒီမိုကေရစီကို ေဖာ္ေဆာင္လာလိုက္ၾကတာ ျမန္မာဗီဒီယို ဇာတ္ကားေတြမွာလည္း ခ်စ္ခန္း၊ ႀကိဳက္ခန္းေတြက အရင္ အစိုးရအဆက္ဆက္ ေခတ္ေတြမွာ တခါမွ မျမင္ဘူးတဲ့

ပံုစံေတြ ျမင္လာရေတာ့ ပရိသတ္ ဟင္ကနဲ ဟာကနဲ ျဖစ္ကုန္ၾကပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း ဇာတ္လမ္း သေဘာအရ ဒီလို ဇာတ္ဝင္ခန္း မ်ိဳးေတြကို ထည့္သြင္းၾကတာ ပါပဲ။ ခ်စ္ခန္း၊ နမ္းခန္း၊ လင္မယားခန္း ေတြမွာ သ႑ာန္လုပ္ သရုပ္တူ သရုပ္ေဆာင္ၾကတာကို အျပစ္ဆုိစရာလို႔ေတာ့ မျမင္မိပါဘူး။ ျမန္မာ့ ဒီမိုကေရစီ ေခတ္ႀကီးမွာ ျမန္မာ ဇာတ္ကားေတြထဲ ဒီလို ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြကို ထည့္သြင္း ရိုက္ကူး လာတာလည္း ထူးဆန္းလွတယ္လို႔ မထင္ပါဘူး။

ႏိုင္ငံတကာမွာ ဒီလိုဇာတ္ကားမ်ိဳးေတြ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာကတည္းက ရိုက္ကူးလာၾကတယ္၊ ျမန္မာေတြလည္း ၾကည့္ဖူးၾကတယ္၊ လက္လည္း လက္ခံႏိုင္တယ္၊ အခု ျမန္မာသရုပ္ေဆာင္ေတြက အဝတ္အစား လံုလံုၿခံဳၿခံဳနဲ႔ ခ်စ္ခန္းနမ္းခန္း၊ လင္မယားခန္းေတြ ရိုက္ကူးခ်ျပလာတဲ့ အခါက်ေတာ့ ျမန္မာပရိသတ္ေတြက လက္မခံႏိုင္ၾကဘူးလား ဆိုတဲ့ အႏုပညာရွင္ တခ်ိဳ႕ရဲ႕ အသံေတြလည္း တိုးတုိးတမ်ိဳး၊ က်ယ္က်ယ္တမ်ိဳး ၾကားလာရပါတယ္။

တခိ်ဳ႕ကလည္း ျမန္မာေတြ အခုလို ရိုက္ျပတာကို လက္ခံလိုက္ရင္ ေနာက္ပိုင္း ဒီထက္ဆိုးတာေတြ ထပ္ရိုက္ျပလာလိမ့္မယ္လို႔ စိုးရိမ္ၾကပါတယ္။

ႏိုင္ငံတကာ အေတြ႕အႀကံဳရွိသူ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဒီလို ေမာင္နဲ႔ႏွမ၊ သားနဲ႔အမိ အတူၾကည့္လို႔ မသင့္ေလ်ာ္တဲ့ ဇာတ္ကားမ်ိဳး ေတြကို ႏုိင္ငံတကာမွာ အသက္ ၁၈ ႏွစ္ မျပည့္ေသးတဲ့ သရုပ္ေဆာင္ေတြ ရိုက္ခြင့္မရွိဘူး၊ အသက္ ၁၈ ႏွစ္မျပည့္ေသးတဲ့ မင္းသားမင္းသမီးေတြဟာ ႏႈတ္ခမ္းခ်င္း နမ္းတဲ့ ဇာတ္ဝင္ခန္းမ်ိဳး မရိုက္ရဘူးလို႔ သတ္မွတ္ထားေၾကာင္း ေျပာဆိုၾကပါတယ္။ ေနာက္တခုက အသက္ ၁၈ ႏွစ္ေအာက္ မၾကည့္သင့္တဲ့ ဇာတ္ကား၊ ႏွလံုးေရာဂါသည္ေတြ မၾကည့္သင့္တဲ့ သတ္ျဖတ္ ထိုးခုတ္ ေသြးထြက္သံယို ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ဇာတ္ကား စသျဖင့္ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ ရွိၾကပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ရုပ္သံခ်ယ္နယ္ ေတြကေန အဲဒီလို ကားမ်ိဳး ထုတ္လႊင့္ျပသမယ္ ဆိုရင္ ကေလးေတြ အိပ္ခ်ိန္၊ လူမမာေတြ အိပ္ခ်ိန္၊ အနားယူခ်ိန္ စတဲ့ ညဥ့္နက္ခ်ိန္ေတြ က်မွ ျပခြင့္ေပးတယ္လို႔လည္း သိရပါတယ္။

အခု ျမန္မာကားေတြမွာ လုပ္ခြင့္ရၿပီဆိုရင္ အကုန္ကို စြတ္လုပ္ေတာ့မယ္၊ အသက္ေတြလည္း မသိေတာ့ဘူး ကေလးေတြ ကိုလည္း ရိုက္ခိုင္းေတာ့မယ္၊ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ မရွိတဲ့အတြက္ ကေလးေတြကလည္း ဒီလိုဇာတ္ကားမ်ိဳးေတြ ၾကည့္ၾက ေတာ့မယ္လို႔ တခ်ိဳ႕ ျမန္မာ ပရိသတ္ေတြရဲ႕ စိုးရိမ္တႀကီး ေဝဖန္သံေတြလည္း ၾကားေနရပါတယ္။

သရုပ္ေဆာင္ အမ်ားစုကို ၾကည့္လိုက္ရင္လည္း အခု လက္ရွိမွာ ဆယ္ေက်ာ္သက္ သရုပ္ေဆာင္ ေလးေတြခ်ည္းပဲ အႏုပညာ ေလာကထဲမွာ နာမည္ႀကီးလာ၊ ဝင္ေရာက္လာၾကတာ ေတြ႕ရျပန္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ျမန္မာ့ဗီဒီယို ရုပ္ရွင္ေလာကမွာ ဒီလို ေမာင္နဲ႔ႏွမ၊ သားနဲ႔အမိ အတူၾကည့္ဖို႔ မေလ်ာ္တဲ့ ဇာတ္ကားေတြ၊ ေသြးစိမ္းရွင္ရွင္ ပန္းထြက္ေလာက္ေအာင္ ထိုးခုတ္ သတ္ျဖတ္တဲ့၊ ႏွလံုးေရာဂါရွိရင္ ၾကည့္ရင္း ေငါက္ကနဲ ေသသြားႏုိင္တဲ့ ဇာတ္ကားေတြ အတြက္ ႏိုင္ငံတကာလို Rating System (အဆင့္သတ္မွတ္မႈ) ေတြထားဖို႔ လိုအပ္လာၿပီလား၊ တကယ္ ျဖစ္သင့္တဲ့ ကိစၥတခုလား၊ အႏုပညာေလာကက ဒါရိုက္တာေတြ၊ သရုပ္ေဆာင္ေတြ ကလည္း ဒီလို Rating System သတ္မွတ္မႈကို လက္ခံၾကမလား၊ သေဘာတူ ၾကမလား ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းေတြ ေမးစရာ ရွိလာပါတယ္။

ျမန္မာ ပရိသတ္ေတြ အတြက္ ျမန္မာ့ဗီဒီယိုေလာက အဆင့္ျမင့္မားဖို႔ Rating System က အေရးပါ အသံုးဝင္မလား ဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာ့ အႏုပညာရွင္တခ်ိဳ႕၊ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ တာဝန္ရွိသူ တခ်ိဳ႕ကို ဧရာဝတီက ေမးျမန္းၾကည့္ရာမွာ Rating စနစ္ ရွိသင့္တယ္လုိ႔ ေျဖသူေတြ ရွိသလို၊ အဲဒီလို အဆင့္သတ္မွတ္မႈ ေတြေၾကာင့္ မလိုလားအပ္တဲ့ ျပႆနာေတြ ျဖစ္လာႏုိင္တာမို႔ စဥ္းစားသင့္တယ္ ဆုိတာမ်ိဳး ေျဖသူေတြလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။

ႏွင္းဆီဝိုင္ ဗီဒီယို ဇာတ္ကားနဲ႔ ဒါရိုက္တာဘဝကို စတင္ခဲ့ၿပီး လက္ရွိလည္း ရုပ္ရွင္ ဗီဒီယိုေတြ မ်ားစြာရိုက္ကူးေနတဲ့ ဒါရိုက္တာ ေမာင္မ်ိဳးမင္း (ရင္တြင္းျဖစ္) က “Rate ေတြ သတ္မွတ္တာမ်ိဳးက ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ ကမၻာမွာလည္း ရွိတာပဲ။ ဒါဟာ တကယ္ ျဖစ္သင့္တဲ့ ကိစၥတခုပါ။ လုပ္သင့္တာ ေတာ္ေတာ္ေတာင္ ေနာက္က်ေနၿပီ။ ဒီထက္ အေစာႀကီး ကတည္းက လုပ္သင့္တာ။ ဒီလိုသတ္မွတ္ဖို႔ ဘယ္သူ႔မွာ တာ၀န္ရွိလဲဆိုရင္ Rating သတ္မွတ္တဲ့လူမွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ ေျပာရရင္ဒါဟာ ရုပ္ရွင္ ဆင္ဆာဘုတ္ အဖြဲ႔မွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္” လို႔ ေျပာပါတယ္။

ဒါရိုက္တာ ေမာင္မ်ိဳးမင္းက က်န္းမာေရး အေျခအေနေၾကာင့္ လက္ရွိရိုက္ေနတဲ့ ဇာတ္ကားေတြကို ေခတၱရပ္ထားရၿပီး ဇူလိုင္လမွာ သရုပ္ေဆာင္ ေျပတီဦး၊ မင္းဦး၊ ေဖြးေဖြး တို႔နဲ႔ ဗီဒီယိုတကား၊ ႏွင္းဆီ အဖြဲ႕သားေတြနဲ႔ ဗီဒီယို တကား ရိုက္ကူးဖို႔ ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

တခ်ိန္က ရုပ္ရွင္ေလာကမွာ ေအာင္ျမင္ခဲ့ၿပီး အကယ္ဒမီလည္း ရခဲ့ဖူးတဲ့ သရုပ္ေဆာင္ မင္းသမီးႀကီး ေဆြဇင္ထိုက္ ကေတာ့ ရုပ္ရွင္ေလာက ျပန္တိုးတက္ဖု႔ိ အတြက္ ျပန္ၿပီး Retreat လုပ္ရမယ္လို႔ ဆိုလာပါတယ္။

“ဒီလိုလုပ္တာမွာ Rating System ကိုလည္း ထည့္ထားပါတယ္။ ဒီဟာက တကမၻာလံုး လုပ္ေနတာဆုိေတာ့ ကုိယ္ေတြလည္း လုပ္ၾကရမွာပါ။ ဒီ Retreat ၿပီးသြားရင္ အဆင့္သတ္မွတ္မႈေတြ ေရာက္လာမယ္ ထင္ပါတယ္။ Retreat အတြက္က ဘယ္သူေတြ လုပ္ေနလဲဆို က်မကေတာ့ အဲဒီထဲမွာ မေနႏိုင္လို႔ ၀င္ေျပာေနတဲ့လူေပါ့” လို႔ သူက ရွင္းျပပါတယ္။

ေဒၚေဆြဇင္ထိုက္က လက္ရွိ NGO တခုမွာ တာဝန္ယူေနၿပီး သရုပ္ေဆာင္ အျဖစ္ေတာ့ မေတြ႕ရေတာ့ပါဘူး။ ႏိုင္ငံတကာ ရုပ္ရွင္ပြဲေတာ္ေတြ၊ ရုပ္ရွင္ျပပြဲ၊ ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ အကဲျဖတ္ဒိုင္ အျဖစ္လည္း တာဝန္ယူေနတဲ့သူ တဦး ျဖစ္ပါတယ္။

အခု နာမည္ႀကီးေနတဲ့ မ်က္လံုးေလး ကလယ္ကလယ္ ဇာတ္ကား ရိုက္ကူးခဲ့သူ ဒါရိုက္တာ ၀င္းထြန္းထြန္းကေတာ့ “အင္တာေနရွင္နယ္ ေပတံနဲ႔ တိုင္းမယ္ဆိုရင္ Standard သတ္မွတ္တာ ရွိသင့္ပါတယ္။ တျခား ကားေတြကိုေတာ့ မၾကည့္ရလို႔ မသိပါဘူး။ ကိုယ့္ကားဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီလို သတ္မွတ္စရာ မလိုဘူး ထင္တယ္။ ကိုယ့္ကား ထဲက မင္းသမီးႏွစ္လက္လံုး ရင္သားလည္း မေပၚဘူး၊ ဒူးလည္း မေပၚဘူး၊ ေျခမ်က္စိလည္း မျမင္ရဘူး။ ဒီေလာက္ ျပခ်က္ကေတာ့ ကိုယ္တို႔ တိုင္းျပည္လည္း ဒီေလာက္ ေခတ္ေနာက္က်တဲ့ တိုင္းျပည္ မဟုတ္ဘူး။ အိုင္တီနည္းပညာ တိုးတက္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ နာမည္ေက်ာ္ Twill Light ဇာတ္ကားထဲက ဒိုင္ယာေလာခ့္ေတြကို ငါးတန္း ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြ ေလာက္ကေတာင္ အလြတ္ရတယ္။ ဒီလိုကားက ဆယ္ေက်ာ္သက္ ေတြရဲ႕ ခ်စ္မႈခန္းေတြလည္း ပါတယ္။ ဒီေလာက္ကို ေတာင္ နားလည္ ၾကည့္ေနၾကခ်ိန္မွာ ကိုယ္တို႔ ရင္သားလည္း မေပၚဘူး၊ ဒူးလည္းမေပၚဘူး၊ ေျခမ်က္စိလည္း မျမင္ရဘူး၊ ဒီေလာက္ ျပခ်က္ကို Rate သတ္မွတ္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ တမ်ိဳးပဲ။ ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ သတ္မွတ္မွာလဲ။

တကယ္ ေဖာ္ခၽြတ္ေတြနဲ႔ ျပသရမယ့္ ဇာတ္ေတြလည္း ရွိလာမယ္။ ဒီလိုေတြက်ရင္ ဂရိတ္သတ္မွတ္ရမယ္။ ကိုယ္ရိုက္ခဲ့တဲ့ ဇာတ္ကားမွာ ကိုယ္သိတာကေတာ့ ႏွစ္ခန္းေလာက္ ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဒီအခန္းေတြက ဘယ္လိုမွ ျဖဳတ္မရတဲ့ အခန္းေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ ဇာတ္ လိုအပ္ခ်က္ အရ ျဖဳတ္မရလို႔ ရိုက္တယ္။ ရိုက္တာမွာလည္း ရင္သားလည္းမေပၚဘူး၊ ဒူးလည္းမေပၚဘူး၊ ေျခမ်က္စိလည္း မျမင္ေအာင္ ရိုက္တယ္။ အခု လက္ရွိမွာက အိမ္ထဲကေန အျပင္ထြက္တာနဲ႔ မိန္းကေလးေတြ ၀တ္စားတာမွာ ရင္ျမင္ရ၊ ဒူးျမင္ရတယ္။ ဒီလိုေခတ္မွာေတာင္ လံုၿခံဳစြာ ရိုက္ထားတာပါ။ Rateသတ္မွတ္ တာမွာက သတ္မွတ္သင့္တဲ့ ကားေတြကို သတ္မွတ္သင့္ပါတယ္၊ ဘာမဟုတ္တာကိုေတာ့ လိုက္မသတ္မွတ္သင့္ဘူး ထင္ပါတယ္။ ဒီလို ဇာတ္ဝင္ခန္းမ်ိဳးေတြ ပါမွ အႏုပညာ ေျပာင္ေျမာက္မယ္ ဆိုရင္ အႏုပညာရွင္ကေတာ့ ရိုက္မွာပဲ။ 

  သူ႔ရင္ထဲမွာ ရွိတဲ့ အႏုပညာကို ကန္႔သတ္ တားဆီးမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အႏုပညာ ေသသြားႏိုင္တယ္။ ဒီမွာ အႏုပညာရွင္ေတြရဲ႕ အႏုပညာမေသဖို႔၊ ဒီႏိုင္ငံ ယဥ္ေက်းမႈအရ သင့္ေတာ္တဲ့ စည္းကမ္း ဂရိတ္သတ္မွတ္ခ်က္ လိုပါမယ္။ ဒီမွာလည္း ျဖစ္သင့္တဲ့ ပံုစံ၊ ျဖစ္သင့္တဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ အတိုင္း သတ္မွတ္ေပး သင့္တယ္။ အတင္းအက်ပ္ ေဘာင္တခုထဲ အတင္းသြတ္သြင္း တာမ်ိဳးေတာ့ မျဖစ္သင့္ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္” လို႔ သူ႔ရဲ႕ ရင္တြင္း ခံစားခ်က္ကို ေျပာျပလာပါတယ္။ ဒါရိုက္တာ ဝင္းထြန္းထြန္းက လြန္ခဲ့တဲ့ တလေက်ာ္က ထြက္ရွိခဲ့တဲ့ မ်က္လံုးေလး ကလယ္ကလယ္ ဇာတ္ကားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေဝဖန္ခံခဲ့ရတဲ့ ဒါရိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီဇာတ္ကားမွာ ပါတဲ့ ၉ တန္းေက်ာင္းသူ မင္းသမီးနဲ႔ မင္းသားရဲ႕ ခ်စ္ခန္းႀကိဳက္ခန္းကို ပရိသတ္က ေဝဖန္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ရုပ္ရွင္အစည္းအရံုး ဥကၠ႒ေဟာင္း ျဖစ္ၿပီး၊ အခု သက္တမ္းမွာလည္း ရုပ္ရွင္အစည္းအရံုး နာယက အျဖစ္ တာဝန္ယူေနတဲ့ အကယ္ဒမီ ဒါရိုက္တာ ၾကည္စိုးထြန္းကေတာ့ “ဒီလို ဇာတ္ကားမ်ိဳးေတြကို လက္မခံႏိုင္ပါဘူး။ ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔လည္း မကိုက္ညီ ဘူးေလ၊ တျခားေတာ့ အမ်ားႀကီးလည္း မေျပာခ်င္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အစကတည္းက မရိုက္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးပါပဲ” လို႔ ေျပာပါတယ္။

အခုလက္ရွိမွာ သရုပ္ဆာင္ ဒါရိုက္တာ ေတးဆို တဦးျဖစ္ၿပီး ရုပ္ရွင္အစည္းအရံုး ဥကၠ႒ အျဖစ္ ပူပူေႏြးေႏြး တာဝန္ယူထားတဲ့ အကယ္ဒမီ လူမင္းရိုက္ကူးတဲ့ ေဘာင္၊ ကား စတဲ့ ဇာတ္ကားေတြအျပင္၊ ဒါရိုက္တာ သီဟတင္သန္း ရိုက္ကူးၿပီး သရုပ္ေဆာင္ ေနမင္းနဲ႔ သဥၨာႏြယ္ဝင္း ပါဝင္ထားတဲ့ “မာယာမ်ားတဲ့ အလကၤာ” စတဲ့ ဇာတ္ကားေတြနဲ႔ ဒါရိုက္တာ ဝင္းထြန္းထြန္း ရိုက္ကူးတဲ့ “မ်က္လံုးေလး ကလယ္ကလယ္” ဇာတ္ကားေတြဟာ ျမန္မာ ပရိသတ္ေတြအတြက္ လတ္တေလာမွာ လူေျပာ အမ်ားဆံုး ဇာတ္ကားေတြ အျဖစ္ ေနရာယူ ရပ္တည္ေနပါတယ္။ အဲဒီဇာတ္ကားေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အဓိက လူေျပာအခံရဆံုး မင္းသမီး သဥၨာႏြယ္ဝင္းကေတာ့ ဒီလို ဇာတ္ဝင္ခန္းမ်ိဳး ေနာက္မရိုက္ေတာ့ဘူး ဆိုတဲ့အေၾကာင္း၊ မာယာမ်ားတဲ့ ခ်စ္ျခင္းအလကၤာ ဇာတ္ကားမွာလည္း ရိုက္ကြင္းေရာက္မွ ဒီလိုမ်ိဳး ရိုက္ဖို႔ သိခဲ့ရတယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္းကို စာေစာင္ေတြကေန တဆင့္ေရာ၊ အင္တာနက္ လူမႈကြန္ရက္ facebook စာမ်က္ႏွာေတြကေန တဆင့္ပါ ေျပာဆုိ ေတာင္းပန္ခဲ့တာ ေတြ႕ရပါတယ္။

ျမန္မာ့ ရုပ္ရွင္ ဗီဒီယိုေလာက တိုးတက္ဖို႔ အားလံုး အတူတကြ ႀကိဳးပမ္းေနၾကပါတယ္ ဆိုတဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြက ဆင္ဆာေၾကာင့္ ပြင့္လင္းတဲ့ ဇာတ္ကားေတြ၊ အျဖစ္မွန္ေတြကို မရိုက္ရဘူးလို႔ တခ်ိန္တခါက ေအာ္ဟစ္ခဲ့ၾက ဖူးပါတယ္။ အခု လက္ရွိ ဆင္ဆာေတြ ေျဖေလွ်ာ့ေပးလိုက္ ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာေရာ အေျခအေနေတြက ဘယ္လို ဆက္ျဖစ္လာသလဲ၊ လက္ရွိ နာမည္ႀကီးေနတဲ့ ဇာတ္ကားေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ ရုပ္ရုပ္ရွင္လုပ္ငန္း ဦးေဆာင္ညႊန္ၾကားေရးမႉး ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ လုပ္ငန္း ဆင္ဆာအဖြဲ႕ အဖြဲ႕ဝင္ ဦးသိန္းထြန္းေအာင္ကလည္း “Rating System ကို ဌာနဆိုင္ရာအေနနဲ႔ လုပ္ဖို႔မွာက်ေတာ့ တခုပဲ ေျပာခ်င္တယ္။ အႏုပညာရွင္ေတြကလည္း တခုခုဆိုရင္ အႏုပညာကို ကန္႔သတ္တာမ်ိဳးလို႔ ေျပာၾကမွာေတြ ရွိတယ္။ အခု မ်က္လံုးေလး ကလယ္လယ္ မွာဆိုရင္ ႏွစ္ခန္းပါတယ္။ တခန္းသည္ ေရႊမႈန္ရတီနဲ႔ သူ႔ရည္းစား ေတြ႔တာပါတယ္။ ဒါက ခ်စ္သူေတြ ေတြ႔တာမွာ အက်ႌၾကယ္သီး စျဖဳတ္သင့္လား၊ ဒါက အႏုပညာနဲ႔ ဆိုင္လား။ ဒီလို မဆိုင္တာေတြ ေတြ႔ရတယ္။ ေနာက္ မိန္းကေလးတေယာက္နဲ႔ ေယာက္်ားေလး ရည္းစား စထားရင္ ႏႈတ္ခမ္း စနမ္းလား၊ နဖူး စနမ္းတတ္လား။ ဒီလို ဟာမ်ိဳးေတြ က်ေတာ့ အႏုပညာ ဖန္တီးတယ္လို႔ မယူဆေတာ့ဘူး။ လုပ္လို႔ရလို႔ လုပ္တယ္လို႔ပဲ ျမင္တယ္။ ေနာက္တခု ေနတိုးက ေရႊမံႈရတီကို စိုးျမတ္သူဇာ အေနနဲ႔ ျဖစ္ၾကတဲ့ အခန္းမွာလည္း မလိုအပ္ဘဲ ေနတိုး Body Movement တခု ထည့္ထားတယ္။


 ေနမင္းနဲ႔ သဥၨာႏြယ္ဝင္း ကားမွာက်ေတာ့ လံုးဝမလိုတဲ့ အခန္းေတြ ထည့္ထားတယ္။ အခု ေျပာျပလို႔ေတာင္ မရတဲ့ အေနအထားေတြ ျဖစ္တဲ့အထိကို ရိုက္ထားတယ္။ ဆင္ဆာ အေနနဲ႔ကေတာ့ ကိုယ့္အႏုပညာကို ကိုယ့္ဘာသာ စိတ္ႀကိဳက္ဖန္တီး၊ ဒါေပမယ့္ ဘာသာတရား အဆံုးအမ၊ ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ေတြနဲ႔ ယွဥ္ၿပီး ဆင္ျခင္တံု တရားနဲ႔ပဲ ဖန္တီး။ ဖန္တီးၿပီးရင္ တာဝန္ယူ၊ တာဝန္ခံ။ ကိုယ္တို႔ကေတာ့ ေတြ႔ရွိခ်က္ေတြ ေဖာ္ေပးလိုက္မယ္။ ဒီပံုစံပဲ သြားထားတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္း ျဖတ္ပါ ေတာက္ပါ မေျပာဘူး။ ျပည္သူအသံေတြ နားေထာင္မယ္။ သူတို႔ကို ျပန္ေမးမယ္။ ဒီအခ်က္ေတြက ဘာသာတရား အဆံုးအမ၊ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ေတြနဲ႔ ညိစြန္းႏိုင္တယ္လို႔ ခ်ျပတယ္။ ျဖတ္ပါေတာက္ပါ မေျပာဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ဒီအတိုင္းပဲ လုပ္ခ်င္တယ္။ ရတယ္။ ဒီဟာနဲ႔ ပတ္သတ္လို႔ ဆင္ဆာအဖြဲ႕က သတိေပးပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အႏုပညာ သက္သက္မို႔ က်ေနာ္တို႔ ထုတ္ပါမယ္ ဆိုလည္း ထုတ္ခြင့္ျပဳေပးတယ္။ အဲဒီလို ပံုစံနဲ႔ပဲ က်ေနာ္တို႔ သြားပါမယ္” လို႔ သူက ဆိုပါတယ္။

ဆက္လက္ၿပီး ဦးသိန္းထြန္းေအာင္က “Rating System က အခုမွ စဖို႔အတြက္ ႀကံတုန္းရွိတယ္၊ အရင္တုန္းကေတာ့ ဒီလို ဆင္ဆာျဖတ္တာေတြက ၂၀၁၁ မတိုင္ခင္မွာ ၿပီးခဲ့ၿပီ။ ၂၀၁၁ ဒီဇင္ဘာ ၂၀ ရက္ မတိုင္ခင္က ၿပီးခဲ့ၿပီ။ ျဖတ္တုန္းက အႏုပညာ လြတ္လပ္ခြင့္ မရွိဘူးေျပာတယ္၊ ၁ ႏွစ္ခြဲပဲ ရွိေသးတယ္၊ ဒီမွာ အခုက စည္းလြတ္သလို ျဖစ္ေနတယ္။ ထိန္းသိမ္းမႈ ေတြေတာ့ လုပ္မယ္၊ ဒါေပမယ့္ က်ပ္တည္းတဲ့ ထိန္းသိမ္းမႈေတြနဲ႔ မလုပ္ဘူး။ အခု သူတို႔ကို ျပည္သူေတြက အဆင္မေျပဘူး ေျပာၿပီ။ 


ကိုဇင္ဝိုင္းလည္း ေျပာတယ္၊ အႏုပညာရွင္ေတြ ရိုက္တာကို အႏုပညာရွင္ေတြပဲ ဆင္ဆာ လုပ္သင့္တယ္။ ဒါ လက္ခံတယ္။ အခု ျပည္သူေျပာလာတာ သူတို႔ဘက္က ဘာလုပ္မလဲ၊ သူတို႔ခ်ျပရေတာ့မယ္။ Rating System ကိုေတာ့ မလုပ္တာ မဟုတ္ဘူး၊ စဥ္းစားေနတယ္။ တခုက ဗုဒၶဘာသာ တိုင္းျပည္ေတြျဖစ္တဲ့ နီေပါ၊ ယိုးဒယား၊ သီဟိုဠ္ ႏုိင္ငံေတြမွာ ဒီစနစ္ မရွိဘူး။ ဒီတိုင္းအပဲ ၾကည့္တယ္။ ဘာသာေရးအရ ၾကည့္တတ္တဲ့ အစၥလမ္ ႏိုင္ငံေတြ မေလးရွား၊ အင္ဒိုနီးရွား ဒီ စနစ္မရွိဘူး။ အာဆီယံမွာ ဒီစနစ္သံုးတာ စင္ကာပူနဲ႔ ဖိလစ္ပိုင္ပဲ ရွိတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံထက္ အႏုပညာ ထြန္းကားတယ္ဆိုတဲ့ ထိုင္း၊ မေလး၊ ဗီယမ္နမ္ တို႔မွာ မရွိဘူး။ အဲဒီေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံက သံုးသင့္လား။ ဒီစနစ္ သံုးၿပီဆို လူတိုင္းဟာ ဒီမိုကေရစီ က်င့္ဝတ္နဲ႔အညီ ၾကည့္ၾကမွာလား။ ဒီလိုဆို ၁၅ ႏွစ္သားက ၁၈ ႏွစ္အထက္ၾကည့္ရမယ့္ ကားကို မၾကည့္ဘဲ ေနမလား။ တခုက ဒီစနစ္က ၾကည့္မယ့္ ျပည္သူကို ကန္႔သတ္တာ။ 

လူနည္းစု လုပ္ခ်င္တ့ဲ ဟာကို လူမ်ားကို ကန္႔သတ္သင့္လား။ သမၼတႀကီး ကိုယ္တိုင္က ျပည္သူကို ဗဟိုျပဳတဲ့ စနစ္ကို ေဆာင္ရြက္ခိုင္းတာေလ။ အႏုပညာရွင္သည္ ျပည္သူကို တတ္စြမ္းသေလာက္ အလုပ္အေကၽြး ျပဳတာ။ ဒါကို ကန္႔သတ္လိုက္ရမွာလား။ ဒီမွာက ရုပ္ရွင္သြားရင္ မိသားစုသြားတယ္၊ သူငယ္ခ်င္း ေမာင္ႏွမေတြ ပါတာရွိတယ္။ ဒါ ရန္ကုန္ ဆိုရေသးတယ္။ နယ္ေတြကေန ရန္ကုန္ လာၾကည့္တာေတြ ရွိရင္ ဘယ္လို ခြဲၾကမလဲ။ အဲဒီလိုကို လက္ခံႏိုင္မလား။ ဒါေတြရွိတယ္။ ဗီဒီယိုဆိုရင္ေကာ၊ မိသားစု ၾကည့္တာက ခြဲၾကည့္ ႏိုင္မလား။ ဘယ္လို လုပ္မလဲ။ ျပင္ဆင္ရမွာေတြ ရွိေသးတယ္။ အကုန္လံုး က်င့္ႏိုင္ၿပီဆို ခြဲေပးလိုက္လို႔ ရတယ္။ ဒါေတြအတြက္ ျပင္ဆင္ဖို႔ လိုေသးတယ္” လို႔ ရွင္းျပပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ အေမရိကန္ ႏုိင္ငံမွာ ႏွစ္ ၂၀ နီးပါး ေနထုိင္ခဲ့တဲ့ စြယ္စံုရ အႏုပညာရွင္ ဒါရိုက္တာ ဦးဝင္းေဖကေတာ့ Rating စနစ္ဆိုတာ ကမၻာမွာ ေတာ္ေတာ္ေလး သိမ္သိမ္ေမြ႕ေမြ႕နဲ႔ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္း လုပ္တဲ့ စနစ္တခုမို႔လို႔ လုပ္သင့္တယ္လို႔ ယူဆေၾကာင္း ဧရာဝတီကို ေျပာပါတယ္။

“လြတ္လပ္ခြင့္ဆိုတာ ရိုးရိုးသားသား ေျပာရရင္ ဥပမာ – အသက္ ၂ ႏွစ္ေလာက္ပဲ ရွိေသးတဲ့ ကေလးကို လမ္းမေပၚ သြားခ်ထားရင္ သူ အႏၲရာယ္ ျဖစ္မွာေပါ့၊ သူ႔ကို ကားတုိက္ခ်င္ တုိက္သြားမယ္။ အသိဉာဏ္ မလံုေလာက္ေသးတဲ့ သူကို လြတ္လပ္ခြင့္ေပးလိုက္လို႔ တစံုတခု ျဖစ္လာရင္ ေပးတဲ့သူမွာ အျပစ္ရွိတယ္၊ သူ႔ကို အေရးယူရမယ္။ Rating ဆိုတာ သိမ္ေမြ႕တဲ့ ထိန္းေက်ာင္းနည္း တခုပဲ။ ထိန္းသိမ္းကာကြယ္တယ္ ဆိုတာ မွ်မွ်တတ စဥ္းစားေပးၿပီး ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ တာမ်ိဳး ျဖစ္သင့္တယ္။ ႏုိင့္ထက္စီးနင္းလုပ္တဲ့ ထိန္းသိမ္းကာကြယ္နည္း မျဖစ္သင့္ဘူး၊ ဒါ အႏုိင္က်င့္တာ ျဖစ္သြားမယ္” လို႔ ဦးဝင္းေဖက သူ႔အျမင္ကို ရွင္းျပပါတယ္။

အေမရိကန္မွာရွိတဲ့ Motion Picture Association of America Film (MPAA) ကုမၸဏီရဲ႕ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ေလာက္တုန္းက ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ Rating System ကိုေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါ G (General Audience) အသက္အရြယ္ အားလံုး ၾကည့္ႏိုင္တဲ့ ဇာတ္ကား၊ PG (Parental Guidance Suggested) မိဘမ်ားရဲ႕ လမ္းညႊန္ အႀကံေပးခ်က္နဲ႔သာ ၾကည့္သင့္တဲ့ ဇာတ္ကားလို႔ ေတြ႕ရပါတယ္။ PG လို ဇာတ္ကားမ်ိဳးကို ကေလးေတြၾကည့္ရင္ စိတ္ဒဏ္ရာ ရတတ္တာမ်ိဳး၊ အယူအဆ မွားယြင္းတာမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ႏိုင္လို႔ပါ။ PG- 13 (Parents Strongly Cautioned) အသက္ ၁၃ ႏွစ္ကေန ၁၇ ႏွစ္အထိ ဆယ္ေက်ာ္သက္ေတြ မၾကည့္သင့္တဲ့ ဇာတ္ကား၊ မိဘေတြက ျပင္းျပင္းထန္ထန္ တားျမစ္ရမယ့္ ဇာတ္ကားျဖစ္ၿပီး NC- 17 (No one 17 & Under Admitted) ကေတာ့ အသက္ ၁၇ ႏွစ္ေအာက္ ဘယ္သူမွ မၾကည့္သင့္တဲ့ ဇာတ္ကား စသျဖင့္ မွတ္သား ေလ့လာဖူးပါတယ္။

ႏိုင္ငံအမ်ားစုမွာ ထားရွိတဲ့ Rating System က ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ သဟဇာတ ျဖစ္ မျဖစ္ ဆိုတာကိုေတာ့ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္က တာဝန္ရွိသူေတြ၊ ျမန္မာ အႏုပညာရွင္ေတြကသာ စဥ္းစား ဆံုးျဖတ္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဧရာဝတီ ျမန္မာပိုင္းအယ္ဒီတာ ေအးခ်မ္းေျမ့ႏွင့္ သတင္းေထာက္ ျမတ္သူေအာင္တုိ႔ ပူးေပါင္းေရးသားသည္။

ဧရာ၀တီ


ဒီေနရာမွ ကူးယူမွ်ေဝပါသည္။ 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...