စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







သာသနာမည္သူ ျပဳသနည္း

        

သာသနာဟူသည္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ အဆုံးအမျဖစ္သည္။ ထိုအဆုံးအမ ျဖစ္ေသာ သာသနာေတာ္သည္ ပိဋကတ္သုံးပုံ၊ နိကာယ္ငါးရပ္၊ ဓမၼကၡႏၶာေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေ ထာင္ ျဖစ္ေလသည္။ အက်ဥ္းအားျဖင့္ဆိုလွ်င္ မေကာင္းမႈဟူသမွ် မျပဳရ၊ ေကာင္းမႈမွန္သမွ် မရ-အရျပဳ၊ စိတ္ကုိ ျဖဴစင္ေအာင္ထား ဟူ၍ ျဖစ္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မေကာင္းမႈေရွာင္၍ ေကာင္းမႈျပဳသူမ်ားကို သာသနာျပဳသူ (တနည္း) ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ အဆုံးအမကို လိ…ုက္နာသူ၊ အရွည္တည္တံ့ေအာင္ လက္ဆင့္ကမ္း၍ ေစာင့္ေရွာက္သူ ၊ ျပဳသူဟုဆိုရမည္ ျဖစ္ေပသည္။

ျပဳဟူေသာစကားသည္ ျမန္မာစာလုံးေပါင္းသတ္ပုံက်မ္း၌ ျပဳလုပ္၊ ျပဳက်င့္ဟူ၍ ေဖာ္ျပ ထားေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ အဆုံးအမကို လိုက္နာသူ၊ က်င့္ၾကံသူမ်ားလည္း သာသနာျပဳဟု ဆိုႏုိင္ေပသည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ဘုရားတည္သူလည္း သာသနာျပဳသူ၊ တရားေဟာတရားျပ၊ စာေရး၊စာခ်သူလည္း သာသနာျပဳသူ၊ ရိပ္သာတရား စခန္းဖြင့္သူလည္း သာသနာျပဳသူ၊ ကထိန္ခင္းသူလည္း သာသနာျပဳသူ၊ လမ္းခင္းသူလည္း သာသနာျပဳသူ၊ ေဂါပကလူႀကီးမ်ားလည္း သာသနာျပဳသူမ်ား ျဖစ္ၾကေပသည္။

ေကာင္းတာလုပ္သူမွန္သမွ် သာသနာျပဳသူမ်ားသာ ျဖစ္ၾကေပသည္။ သို႔ေသာ္ ေကာင္းတာလုပ္သည္ ဆိုရာ၌လည္း တစ္ဦးတည္း၊ တစ္မိသားစုတည္းအတြက္ သာ ေကာင္းတာျပဳသူလား၊ အမ်ားအတြက္ ေကာင္းတာျပဳသူလား ထပ္မံစဥ္းစား ဆုံးျဖတ္ရမည့္ ကိစၥမ်ား ျဖစ္ေပသည္။ ေကာင္းတာျပဳသူသည္ သာသနာျပဳသူ(တနည္း) ရွင္ေတာ္ျမတ္ ဘုရား၏ အဆုံးအမကို လိုက္နာသူ၊ အဆုံးအမကို တည္ရွိေအာင္ထိန္းသိမ္းသူ ျဖစ္ေပသည္။ ထိန္းသိမ္းသူလည္း သာသနာျပဳ၊ လိုက္နာသူလည္း သာသနာျပဳ၊ ျပန္႔ပြားေအာင္ျပဳသူလည္း သာသနာျပဳမ်ား ျဖစ္ၾကေပရာ မည္သူသည္ သာသနာျပဳ အစစ္ျဖစ္သည္၊ သာသနာအတြက္ ထိေရာက္ေအာင္၊ အက်ိဳးမ်ားေအာင္ ျပဳႏိုင္သူျဖစ္သည္ကို အဓိကႏွင့္ သာမညကဲြျပားစြာ သိရွိရန္ လိုအပ္လာေပသည္။

ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ အဆုံးအမကို လိုက္နာ၍ ေကာင္းတာျပဳသူသည္ သာသနာျပဳဟု ဆိုေသာ္လည္း ထုိသူတို႔သည္ သာသနာအရွည္ခံ့၍ တည္တန္႔ႏိုင္ရန္ အထူးစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ သူမ်ား မဟုတ္ၾကေခ်။ သာသနာအရွည္ခံ့၍ တည္တံံံ့ႏိုင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္သူ၊ သာသနာျပဳသူ အစစ္မ်ားမွာ ပရိယတၱိ၊ ပဋိပတၱိတာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္သူ ရွင္၊ရဟန္းမ်ားသာ ျဖစ္ေပသည္။ ထိုပရိယတ္၊ ပဋိပတ္၀န္ေဆာင္ ရွင္၊ ရဟန္းမ်ားႏွင့္ အနီးကပ္ဆုံး သာသနာျပဳသူမ်ားမွာ ထိုရွင္၊ရဟန္းတို႔အတြက္ ပစၥည္းေလးပါးျဖင့္ ေထာက္ပ့ံလွဴ ဒါန္းေနသူ ဒကာ ဒကာမမ်ားသာ ျဖစ္ေပသည္။ တစ္ျခားေသာ ေကာင္းတာ လုပ္သူ၊ ေကာင္းမႈျပဳသူတို႔သည္ သာသနာျပဳသူဟု ဆိုေသာ္လည္း ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ သာသနာ (အဆုံးအမ)ကို လုိက္နာသူဟု ဆိုမွသာ ပို၍ သင့္ေတာ္ႏုိင္ဖြယ္ ရွိေပသည္။

တစ္ေန႔တြင္ အလြန္ရင္းနီးေသာ အသက္-၅၀ခန္႔ရွိ ဒကာမတစ္ေယာက္ ေက်ာင္းေရာက္လာပါသည္။ စပ္မိစပ္ရာ ေျပာရင္းျဖင့္ ဒကာမက စကားတစ္ ခြန္း ေလွ်ာက္ၾကားလာပါသည္။
”အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္သီလရွင္ ၀တ္ခ်င္တယ္ဘုရား“
”ေဟာ ဆိုင္းမဆင့္ဘုံမဆင့္နဲ႔ ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ၊ ေျပာျပပါအုံး“
”တပည့္ေတာ္ အသက္အရြယ္လဲ ရလာၿပီဘုရား၊ သာသနာအတြက္ ဘာမွလဲ ဟုတ္တိပတ္တိ မလုပ္ျဖစ္ဘူး။ က်န္တဲ့ဘ၀ေလးမွာ သာသနာျပဳသူတစ္ေယာက္အျဖစ္ ခံယူခ်င္တယ္။ သာသနာျပဳသူစစ္စစ္ ျဖစ္ခ်င္တယ္ဘုရား။“

”ဒါပဲလား။ အဲလိုဆိုရင္ အႀကံေပးလိုက္မယ္။ တကယ္သာသနာျပဳသူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ခ်င္ရင္ သီလရွင္မဝတ္နဲ႔“ ”ဘယ္လိုဘုရား။ အရွင္ဘုရားစကားက အဆန္းပါလား။ သာသနာျပဳသူ တကယ္ျဖစ္ခ်င္ရင္ သီလရွင္မဝတ္နဲ႔ဆိုေတာ့ သီလရွင္ဝတ္မွ တကယ္သာသနာျပဳသူ ျဖစ္ႏုိင္မယ္မဟုတ္လား။ ရွင္းျပပါအုံးဘုရား“ ”ဟုတ္ပါတယ္။ သီလရွင္၀တ္ရင္ေတာ့ သာသနာျပဳအစစ္ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ စာေပပရိယတ္ေတြ သင္ သူတစ္ပါးေတြပို႔ခ်၊ သင္အံျပသ၊ ေဟာၾကားေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဒကာမအသက္ကို ျပန္ၾကည့္ပါအုံး။ အခုပဲ အသက္၅၀-ေလာက္ ျဖစ္ေနၿပီ။ ပရိယတၱိစာေတြသင္ရမယ္၊ စာေတြက်က္ရမယ္၊ လုပ္ႏိုင္ပါ့မလား“
”အဲလိုေတာ့ ဘယ္လုပ္ႏိုင္ေတာ့မလဲဘုရား“
”ဟုတ္ၿပီ၊ ပရိယတၱိမလုပ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ ပဋိပတၱိလုပ္ေပါ့၊ ဆရာသမားေတြဆီက ေလ့လာ မယ္၊ သင္ၾကားမယ္၊ နာခံမယ္၊ လိုက္နာျပဳက်င့္မယ္ ဟုတ္တယ္မလား“

”တင္ပါ့“
”ဒီလိုဆိုရင္ ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ တရားအားထုပ္ေနတာ သူတစ္ပါးအတြက္ ျဖစ္မလား၊ မိမိအတြက္ျဖစ္မလား“
”တပည့္ေတာ္အတြက္ ျဖစ္မွာပါ“
” ဟုတ္တယ္။ အမ်ားဆုံးက ဒကာမႀကီးအတြက္ ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ သာသနာျပဳေတာ့ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတစ္ပါးကို သာသနာျပဳသူ အျဖစ္ထက္ မိမိကိုယ္ကို သာသနာျပဳသူ ျဖစ္ေနတယ္။ သူတစ္ပါးအက်ိဳးရွိဖို႔ထက္ မိမိအက်ိဳးရွိဖို႔က မ်ားေနတယ္။

အဲလိုဆိုရင္ ဒကာမႀကီး ေမွ်ာ္မွန္းထားတဲ့ အမ်ားကို အက်ိဳးရွိေအာင္ သာသနာျပဳသူ ျဖစ္ပါ့မလား“ ”အဲလိုဆိုေတာ့လဲ ဟုတ္သားပဲ။ အဲလိုဆို တပည့္ေတာ္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ“
”သာသနာျပဳတယ္ဆိုတာ ပရိယတၱိစာေပသင္ၾကား၊ စာေပေတြ ျပန္သင္ေပး၊ ေနာက္ တရားေဟာ၊ တရားျပ ဒီအလုပ္ေတြက သာသနာျပဳအစစ္ေတြေပါ့။ ဒကာမႀကီးပဲ စဥ္းစားၾကည့္ေလ။ ဒီအလုပ္၊ ဒီတာ၀န္ေတြ ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြ ဒီအတိုင္း ရပ္တည္လို႔ ရလား။ မရဘူးေနာ္။ ေက်ာင္း၊ သကၤန္း၊ ဆြမ္း၊ ေဆး ဆိုတဲ့ ပစၥည္းေလးပါးရွိမွ သာသနာအရွည္တည္တံ့မဲ့ အလုပ္ေတြ လုပ္ႏိုင္မွာ။ ရဟန္းသံဃာဆိုတာ ကိုယ္ပိုင္စီးပြားေရး လုပ္ၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ဒီပစၥည္းေလးပါးဆိုတာ ဒကာ၊ ဒကာမေတြ က ေထာက္ပံ့ရတာ။ ေထာက္ပံ့သူ ဒကာ၊ဒကာမေတြ မရွိဘဲ ရဟန္းသံဃာေတြ ရပ္တည္ႏုိင္ပါ့ မလား“ ”မရပ္တည္ႏုိင္ပါဘူးဘုရား“
”ပစၥည္းေလးပါးမရွိလုိ႔ ရဟန္းသံဃာေတြ မရပ္တည္ႏုိင္ဘူးဆိုရင္ ဘုရားရွင္ရဲ့ တရားေတာ္ေတြ၊ ဒီပိဋကတ္ေတာ္ေတြကို ေစာင့္ေရွာက္မဲ့သူ၊ သင္ၾကားၿပီး ျပန္လည္ပို႔ခ်မဲ့သူ ရွိပါအုံးမလား။“

” မရွိပါဘူးဘုရား“
”ပိဋကတ္စာေပေတြကို ေစာင့္ေရွာက္မဲ့သူ မရွိရင္ ဘုရားရွင္ရဲ့ အဆုံးအမ သာသနာေတာ္ႀကီး ကလဲ အရွည္တည္တံ့ႏိုင္ပါအုံးမလား။ မတည္တံ့ႏိုင္ေတာ့ဘူးေနာ္။ ေအး..ဒီလိုဆိုရင္ သာသနာကို အရွည္တည္တ့ံဖို႔ဆိုတာ ပိဋကတ္ေတာ္ေတြကို သင္အံ၊ ေလ့က်က္၊ သင္ၾကားပို႔ခ်တဲ့ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္ေတြ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္သလုိ၊ ပစၥည္းေလး ပါး ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းတဲ့ ဒကာ ဒကာမဆိုတာလဲ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္တယ္ေနာ္။“

”တင္ပါ့ဘုရား“
”ပိဋကတ္စာေပေတြကို သင္အံပို႔ခ်၊ ေဟာေျပာျပသေနတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတြက သာသနာျပဳ အစစ္ျဖစ္တယ္ဆိုရင္၊ အဲဒီရဟန္းသံဃာေတြ သာသနာေဘာင္မွာ ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔၊ သာသနာ့ တာဝန္ျဖစ္တဲ့ ပိဋကတ္စာေပေတြကို ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ လြယ္လြယ္ကူကူ မပင္မပန္း သင္ယူႏိုင္ဖို႔၊ ပို႔ခ်ႏိုင္ဖို႔ ေနာက္ဘက္ကေန ပစၥည္းေလးပါး ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းေနတဲ့ ဒကာ၊ ဒကာမေတြကလဲ သာသနာျပဳ အစစ္ေတြေပါ့။ ဟုတ္တယ္မို႔လား“

”မွန္ပါဘုရား“
”ဒီဒကာ ဒကာမေတြမွ သာသနာျပဳအစစ္ မျဖစ္ႏိုင္ရင္ ဘယ္သူေတြက သာသနာျပဳ ျဖစ္ႏိုင္မွာလဲ၊ သာသနာကို ထိထိေရာက္ေရာက္ျပဳသူ၊ စြမ္းစြမ္းတမံျပဳသူ ျဖစ္ႏုိင္မွာ လည္း စဥ္းစားၾကည့္ပါအုံး။ ေနာက္ၿပီး သာသနာျပဳစစ္စစ္ ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတြ ပစၥည္းေလးပါး မလွဴတန္းဘဲ ေနၾကည့္လိုက္ပါ၊ သာသနာျပဳ ျဖစ္ႏုိင္ပါအုံးမလား။ ဘယ္ေလာက္ ေတာင့္ခံႏိုင္မလဲလို႔ေနာ္။ သေဘာေျပာျပတာပါ။ သီဟုိဠ္မွာ တိုင္းျပည္မၿငိမ္ မသက္ျဖစ္ၿပီး ရဟန္းသံဃာေတြ ဆြမ္းကြမ္းလွဴဒါန္းသူ မရွိတုန္းက ဘယ္ေလာက္အထိ ဒုကၡေရာက္ခဲ့တယ္၊ အခက္အခဲ ၾကံဳခဲ့ရတယ္ဆိုတာ ဒကာမႀကီးလဲ ၾကားဖူးမွာပါေနာ္“
”မွန္ပါၾကားဖူးပါတယ္ဘုရား“
”သာသနာအတြက္ ပစၥည္းေလးပါး ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းမႈကလဲ ဘယ္ေလာက္အေရးပါ တယ္ဆိုတာ နားလည္ၿပီမို႔လား။ သာသနာျပဳသူဆိုတာေကာ ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္ေတြဆိုတာ နာလည္းၿပီေနာ္။ “
”မွန္ပါဘုရား“

”ဟုတ္ၿပီ၊ ဒီလိုဆိုရင္ သာသနာျပဳသူ စစ္စစ္ေတြဟာ ပရိယတၱိစာေပ သင္ၾကားေနတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတြ၊ ပဋိပတၱိတရားေဟာ တရားျပေနတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတြနဲ႔၊ ၄င္းတို႔ကို ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းေနတဲ့ ဒကာ ဒကာမေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ သာသနာ့တာဝန္ေတြကို ထမ္းေဆာင္ဖို႔၊ သာသနာျပဳသူ ျဖစ္ဖို႔အတြက္ ဒကာမႀကီးက ဘယ္ဘက္က စြမ္းေဆာင္္ႏုိင္ တာလဲ။ တရားေဟာ၊ တရားျပ၊ စာသင္၊ စာခ်ဘက္ကလား၊ စီးပြားဥစၥာ ရွာေဖြတဲ့ ဘက္ကလား။“

”ဒီလိုဆိုေတာ့ တပည့္ေတာ္ကၽြမ္းက်င္တာက စီးပြားရွာတဲ့ဘက္ကေပါ့ဘုရား။“
”ဒီလိုဆိုရင္ ဒီေန႔ကစၿပီး စီပြားေတြတိုးရွာ၊ ငါရွာထားတဲ့ စီးပြားေတြဟာ သာသနာအတြက္ ျဖစ္ရမယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ဒီထဲက ဘယ္၍ဘယ္မွ်ဟာ သာသနာအတြက္ လွဴဒါန္းမယ္လို႔ ဆုံးျဖတ္ၿပီး ကိုယ္တတ္ႏိုင္တဲ့ဘက္ကေန၊ ကိုယ္ကၽြမ္းက်င္တဲ့ဘက္ကေန သာသနာျပဳ လုပ္ငန္းေတြ လုပ္တာပိုမေကာင္းဘူးလား။ ထိေရာက္တဲ့ သာသနာျပဳသူ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။ သီလရွင္ဝတ္တာ မေကာင္းဘူးလုိ႔ ဆိုလိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒကာမႀကီးက သာသနာေတာ္အတြက္ ထိထိေရာက္ေရာက္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္သူ၊ ျပဳသူျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုလို႔ပါ“

”မွန္ပါ။ တပည့္ေတာ္ နားလည္ပါၿပီဘုရား။ တပည့္ေတာ္ စီးပြားေတြ အရင္ကထက္ ႀကိဳးစားၿပီး ရွာေဖြပါ့မယ္ဘုရား။ သာသနာ(အရွည္တည္တံ့ေရး)အတြက္ အဓိကအခန္း က႑က ပါဝင္တဲ့ ပစၥည္းေလးပါးကို မ်ားမ်ားစားစား ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းနိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါေတာ့မယ္ ဘုရား“
တခ်ိဳ႕ကား ဘဝေနဝင္ခ်ိန္နီးလာၿပီ၊ သာသနာေဘာင္မွာ ဝင္ခို၍ တရားဘာဝနာေလးပြား၊ ပုတီးေလးစိပ္၊ စာေလးဖတ္ျဖင့္ ေနေတာ့မည္ဟု သာသနာေဘာင္သို႔ ရဟန္းဝတ္၊ သီလရွင္ဝတ္ျဖင့္ ဝင္ေရာက္လာၾကသည္။ လက္ေတြ႔တြင္ကား မွန္းထားသလို၊ ရည္ရြယ္သလို ျဖစ္မလာၾက။ ေယာင္ေတာင္ေတာင္၊ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ျဖင့္သာ ဘဝနိဂုံး ခ်ဳပ္သြား တတ္ၾကသည္။ ရဟန္းဝတ္၊ သီလရွင္ဝတ္ျဖင့္ ဘဝနိဂုံးခ်ဳပ္ျခင္းသည္လည္း ဂုဏ္တစ္ခုဟု မွတ္ထင္တတ္ၾကသည္။ ထိုဘဝေရာက္ေနသူမ်ားသည္လည္း သာသနာျပဳမ်ား သာ ျဖစ္ၾကသည္ဟု ထင္မွတ္ၾကေလသည္။

လူဟူသည္ကား မိမိကိုယ္ကို အထင္မႀကီးတတ္၊ တစ္ပါးသူကိုသာ အထင္ႀကီးတတ္ၾကသည္။ ရဟန္းဘဝ၊ သီလရွင္ဘဝသည္သာ သာသနာျပဳအစစ္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ မိမိတို႔၏ ပစၥည္းေလးပါး လွဴဒါန္းေနသူတို႔သည္ သာသနာျပဳအစစ္မဟုတ္ဟု ေမ့ေနတတ္ၾကသည္။

ပစၥည္းေလးပါး ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းသူ မရွိက ရဟန္းသံဃာ၊ သီလရွင္မ်ား အရွည္သျဖင့္ မရပ္တည္ႏိုင္ေၾကာင္း သတိရွိရေပမည္။ တခ်ိဳ႕ကား ပစၥည္းေလးပါး လွဴဒါန္းသူသည္လည္း သာသနာျပဳအစစ္ျဖစ္သည္၊ မရွိမျဖစ္ လုိအပ္သည္ဟု နားလည္သေဘာေပါက္ၾကသည္။ ထိုေၾကာင့္ ႀကိဳးစားလွဴဒါန္းၾကသည္။ တစ္ဦးတည္း မတတ္ႏိုင္လွ်င္ အမ်ားႏွင့္ေပါင္းစု၍၊ အမ်ားကိုဦးေဆာင္၍ လွဴဒါန္းၾကသည္။ လွဴဒါန္းႏုိင္ေအာင္ ၾကိဳးစားၾကသည္။

စာေရးသူတုိ႔ေက်ာင္း ျမေစတီနန္းဦးစာသင္တုိက္ (မုတၱမ)သည္ ၁၃၊ ၄၊ ၂၀၁၂ေန႔က ေပါင္ၿမိဳ႕၊ ရင္းၿငိမ္၊ ဇင္းက်ိဳက၊္ ကတြန္၊ ေဒးဗလိန္းစေသာ ၿမိဳ႕ရြာမ်ားသို႔ ဆြမ္းဆန္စိမ္းအလွဴခံ ၾကြျဖစ္ပါသည္။ နံနက္ ၇-နာရီခဲြေနာက္ပိုင္းမွ ၁၀- နာရီခဲြအထိ၊ ေန႔ခင္း ၁၂-ခဲြမွ ညေန၆- နာ၇ီအထိ တစ္ေန႔တာ ၾကြျဖစ္ပါသည္။ တစ္ရြာႏွင့္တစ္ရြာ ေဝးလွ်င္ကားစီး၍ နီးလွ်င္ ေျခက်င္ဆက္တိုက္ ၾကြပါသည္။ ဆြမ္းဆန္စိမ္းအလွဴခံၾကြရာ၌ ရဟန္းသာမေဏ ၁၅၀-ေက်ာ္ရွိျခင္း၊ အညိဳသကၤန္း တစ္ေရာင္တည္း ဝတ္ရုံျခင္း၊ ဦးေခါင္းကို တစ္ညီတစ္ညာတည္း ရိပ္ထားျခင္း၊ သပိတ္အိပ္ လြယ္ထားျခင္း၊ ထန္းရြက္ယပ္ ညီညာစြာ ကိုင္ေဆာင္ထားျခင္းတို႔ႏွင့္ ရဟန္းသာမေဏ မ်ားစြာကို တစ္ေနရာတည္း တန္းစီၾကြလာသည္ကို ဖူးေတြ႔ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ဒကာ၊ ဒကာမတို႔မွာ မ်ားစြာၾကည္ညိဳၾကပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စိတ္ဝင္တစား ၾကည့္ရႈဖူးေျမာ္ ၾကပါသည္။ အိမ္ထဲမွ ထြက္၍ၾကည့္ရႈသူ၊ လမ္းေဘးျဖတ္ သြားသူမ်ားသည္ ဆန္တစ္ဗူး၊ ေငြႏွစ္ရာက်ပ္ အနည္းဆုံး မလွဴသူ မရွိသေလာက္ ျဖစ္ေပသည္။

လက္ကမ္းစာရြက္၌လည္း ” အက်ိဳးမ်ားမႈ၊ မမ်ားမႈကို မစီစစ္ဘဲ လွဴေသာအလွဴသည္ ကုသိုလ္သာရ၍ အက်ဳိးနည္းေသာအလွဴ ျဖစ္ေပသည္။ ဂႏၳဓုရ၊ ဝိပႆနာဓုရ သာသနာ့ တာဝန္ႏွစ္ရပ္ကို ထမ္းေဆာင္ေနေသာ ရွင္၊ ရဟန္းတို႔အား လွဴဒါန္းေသာအလွဴသည္သာ ကုသုိလ္လည္းရ၊ အက်ိဳးလည္းမ်ားေသာ အလွဴျဖစ္ေပသည္။ ထိုသူတို႔ကိုသာ စစ္မွန္ေသာ သာသနာျပဳသူ ဟု ေခၚဆိုႏုိင္ေပသည္“ ဟု ေၾကာ္ျငာထားသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရေပသည္။ စာသင္တိုက္ဟု သိေသာအခါ ပို၍ သဒၶါတရား ထက္သန္ၾကသည္။

ေမာ္လၿမိဳင္၊ ရန္ကုန္ကားလမ္းေပၚျဖစ္ရာ ကားတိုင္းနီးပါး ကားရပ္၍ ဝတၳဳေငြ လွဴဒါန္းၾကပါသည္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္လည္း ေသာက္ေရကပ္သူ၊ အခ်ိဳရည္ကပ္သူ၊ ကၽြဲရုိင္းဗူးလိုက္ကပ္သူတို႔ အလြန္မ်ားျပားလွပါသည္။

ကၽြဲရုိင္းအခ်ိဳ၇ည္ကပ္သူတစ္ခ်ိဳ႕ကို အလြန္ပင္ အားနာရသည္လည္း ႀကံဳခဲ့ပါသည္။ စာေရးသူတို႔ ရဟန္း၊ သာမေဏမ်ားမွာ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ အခ်ိဳရည္ကပ္သူမ်ားသျဖင့္ အားနာစြာ ဘုန္းေပးလာခဲ့ရာ ကၽြဲရုိင္းအခ်ိဳရည္ မ်ားကို တစ္ဗူးကုန္ေအာင္ မဘုန္းႏုိင္ေတာ့ပါ။ တစ္ခ်ိဳ႕နည္းနည္း၊ တစ္ခ်ိဳ႕တစ္ဝက္ျဖင့္ ထားခဲ့ရပါသည္။ သံဃာ ၁၅၀-ေက်ာ္၊ ေက်ာင္းသား မ်ားႏွင့္ဆိုလွ်င္ ကၽြဲရိုင္းဗူး ႏွစ္ရာခန္႔ စီမံရပါသည္။
တန္ေၾကးအားျဖင့္ နည္းမည္မထင္ပါ။ တန္းဖိုးႀကီးအခ်ိဳရည္ကပ္သူပင္ သုံးေလးဦးရွိပါသည္။

ဆြမ္းဆန္ဆိုလွ်င္လည္း တစ္ခ်ိဳ႕တစ္ဦးတည္း သုံးေလးအိတ္၊ ဆီတစ္ပုံး စသည္ျဖင့္ လွဴဒါန္းသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရပါသည္။ ေကာ္ဖီမစ္၊ ဆပ္ျပာထုပ္၊ ေဘာပင္၊ သြားတိုက္ေဆး၊ ဆပ္ျပာတို႔ကိုလည္း လွဴဒါန္းၾကပါသည္။ စာသင္တိုက္ဟု သိေသာအခါ ပို၍လွဴဒါန္းၾကပါသည္။
ထိုေန႔တစ္ေန႔တာ အလွဴခံရရွိေသာ ဆြမ္းဆန္းစိမ္းမွာ တင္းေလးရာေက်ာ္၊ ဝတၳဳေငြ က်ပ္၁၀-သိန္းေက်ာ္ႏွင့္ ေကာ္ဖီ၊ ဆပ္ျပာ၊ ဗလာစာအုပ္၊ ေဘာပင္စသည္တို႔မွာ မ်ားစြာရပါသည္။

သာသနာေတာ္ အရွည္တည္တံ့ျခင္း၏ မူလဘူတသည္ ပရိယတၱိဟု သိၾကေသာအခါ ဒကာ၊ ဒကာမတို႔မွာ ေစတနာထက္သန္စြာ လွဴဒါန္းၾကပါသည္။ သာသနာတိုးတက္စည္ပင္ရာ စည္ပင္ေၾကာင္း သာသနာေဘာင္သို႔ ဝင္ေရာက္၍ ပရိယတၱိစာေပမ်ားကို သင္ၾကား၊ ပို႔ခ်ျခင္းငွာ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ၾကေသာ္လည္း စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ေသာ ရဟန္း၊ သာမေဏတို႔ စာေပသင္ၾကား၊ ပို႔ခ်ရာ၌ မပင္မပန္း ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ပို႔ခ်၊ သင္ၾကားႏိုင္ပါေစျခင္း အက်ိဳးငွာ ၄င္းတို႔ စြမ္းႏုိင္သည့္ဘက္က ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္း သာသနာျပဳၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ဦးတည္းျဖင့္ ယခုကဲ့သို႔ ေျမာက္မ်ားစြာ လွဴဒါန္းႏိုင္ရန္မွာ မလြယ္ကူလွပါ။

တစ္ဦးတည္းႏွင့္ မစြမ္းေဆာင္သည္မ်ားကို အမ်ားစုေပါင္း၍ လွဴဒါန္းၾက၊ လွဴဒါန္းနိုင္ေအာင္ ဦးေဆာင္ၾက၊ စီမံၾကျခင္းမွာလည္း သာသနာကို တစ္ဖက္တစ္လမ္းက ျပဳေနသူမ်ားျဖစ္၍ အလြန္ခ်ီးၾကဴး ေလးစားရမည္ ျဖစ္ေပသည္။ (ဆြမ္းဆန္ အတင္းေလးရာေက်ာ္ ရသည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း စာေရးသူတို႔ေက်ာင္းမွာ စာသင္တိုက္ျဖစ္၍ သံဃာမ်ားျခင္း၊ စာသင္ေက်ာင္း တက္ေနေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားရွိျခင္းတို႔ေၾကာင့္ တစ္ေန႔လွ်င္ နံနက္အရုဏ္ဆြမ္း တစ္တင္းေက်ာ္ ခ်က္ရပါသည္။

ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕တြင္ သာသနာအတြက္ အက်ိဳးမ်ားေသာ အိမ္တစ္အိမ္ရွိပါသည္။ ထုိအိမ္သည္ နီးစပ္ရာ မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ စုေပါင္းကာ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ႏွင့္ မုတၱမရွိ သံဃာမ်ားေသာ စာသင္တိုက္မ်ားသို႔ တစ္ပတ္လွ်င္တစ္ရက္ ဆြမ္းဟင္းခ်က္လွဴဒါန္းပါသည္။ ဘဲဥဆိုလွ်င္ တစ္ပါးတစ္လုံးက် အလုံးႏွစ္ေထာင္ ခ်က္ရသည္ဟု ဆိုပါသည္။ အပတ္စဥ္ခ်က္၍ လွဴဒါန္းပါသည္။ ဆြမ္းဟင္းခ်က္ၿပီးလွ်င္လည္း အအားမေနရပါ။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားသို႔ ဆြမ္းဟင္းခ်ိဳင့္ယူရန္ ေမ့ေနမည္စိုး၍ ဖုန္းဆက္ရပါသည္။ လာယူရန္ အေျခအေန မေပးေသာ ေက်ာင္းတိုက္သုိ႔ သြားပို႔ရပါသည္။ ဤအဖဲြ႕အစည္းသည္လည္း အလြန္ခ်ီးၾကဴး ထုိက္ေပသည္။

စာေရးသူ ေရးသားခဲ့ေသာ စာသင္သားမ်ားအတြက္ စာအုပ္စာတမ္းမ်ားကို စုေပါင္း၍ ႏွစ္စဥ္လွဴဒါန္းေနေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဓမၼေစတီေတာ္ဝတ္အသင္း စသည္စသည္ တုိ႔မွာလည္း သာသနာျပဳတာဝန္မ်ားကို စြမ္းႏုိင္သည့္ဘက္က ထမ္းေဆာင္ေနေသာ အဖဲြ႕အစည္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ သာသနာေတာ္ အရွည္တည္တံ့ရန္အတြက္ စာခ်၊ စာသင္၊ တရားေဟာ၊ တရားျပ၊ ရဟန္းသာမေဏ၊ သီလရွင္မ်ားအတြက္ ပစၥည္းေလးပါး၊ စာအုပ္စာတမ္းစသည္မ်ားကို မိမိတို႔ စြမ္းႏုိင္သည့္အားေလ်ာ္စြာ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက လွဴဒါန္းေသာသူတို႔မွာ သာသနာျပဳေနသူမ်ား ျဖစ္ပါေၾကာင္းနွင့္ သာသနာျပဳဟူသည္ သာသနာ့ေဘာင္ဝင္ ေရာက္မွသာ သာသနာျပဳသူဟု ေခၚဆိုရသည္ မဟုတ္ပါေၾကာင္း တင္ျပအပ္ပါသတည္း။
အရွင္ဇဋိလ (နတ္ေမာက္)
၂၊ ၅၊ ၂၀၁၂

ျမန္မာျပည္မွျမန္မာလူမ်ိဳးေဖ့ဘုတ္မွတဆင့္ခံစားတင္ျပသည္။မူၾကိဳဆရာ၏ဘေလာ့မ်ားကို www.damanady.tk တြင္လဲဖတ္ရႈနိင္သည္။

http://buddhismworld.ning.com/profiles/blogs/6371237:BlogPost:330610?xg_source=facebookshare

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...