စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







ကရင္႐ိုးရာ ေဆးေသာက္ျခင္း


                   ===================
ထားဝယ္ေဒသ အေရွ႕ဘက္မွာ ေနထိုင္သည့္ ကရင္တိုင္းရင္းသားမ်ား
တစ္ႏွစ္တစ္ခါ သြားေရာက္ သုံးေဆာင္ေလ့ ရွိေသာ ေတာတြင္း ေဆးေသာက္ခရီးစဥ္ အေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။ တစ္ႏွစ္ပတ္လုံး ေပါ့ပါးက်န္းမာရန္ တစ္ႏွစ္တစ္ႀကိမ္ ေဆးေသာက္ခရီးသြားသူ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ပိုမ်ားလာသည္ဟု ဆိုသည္။
ေဆးကို ေသာက္လည္းေသာက္ႏိုင္သည္။ လိမ္း႐ုံအျပင္ ခ်ဳိးလည္း ခ်ဳိးရသည္။ ေဆးခ်ဳိးျခင္းကို ညပိုင္းတြင္ အနည္းဆုံးသုံးႀကိမ္ အခ်ိန္အလိုက္ လုပ္ေဆာင္ရသည္။ အခ်ဳိ႕သူမ်ားက ေဆးအိုးက်ဳိထားေသာ မီးဖိုတြင္ ေစာင္ပတ္ကာ ေဆးလႈံသည္။


ရက္ညခ်ီ ၾကာမည့္ခရီးစဥ္ မတိုင္မီ လိုအပ္သည့္ကိစၥ အဝဝကို အေသးစိတ္ ျပင္ဆင္ရသည္။ ဆန္၊ ဆီ၊ ဆား၊ ခ်က္ရန္အိုး၊ ဓားကအစ အိပ္ရန္ပုခက္အဆုံး သယ္ပိုးရန္ ျပင္ရသည္။
ထားဝယ္ၿမဳိ႕မွာ ႏွစ္နာရီေက်ာ္ၾကာ ဆိုင္ကယ္ေမာင္းႏွင္ရေသာ ျမင္းခံေဘာ္ေက်း႐ြာ အုပ္စုမွ ေနာက္ထပ္ သုံးနာရီဝန္းက်င္ၾကာ ဆိုင္ကယ္ျဖင့္ လွည္းလမ္းအတိုင္း ခရီးၾကမ္း ႏွင္ရသည္။ က်ဴေတာ၊ ဝါးေတာ၊ ယာေတာ၊ ေက်ာက္ႀကီး ေက်ာက္ငယ္အသြယ္သြယ္ ျပြန္းတီးေနေသာ ေခ်ာင္းကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ျဖတ္ေက်ာ္ရသည္။


ဆိုင္ကယ္ခရီးၿပီးေနာက္ လမ္းအနည္းငယ္ ေလွ်ာက္ပါက ေတာင္ေျခရွိ စမ္းေခ်ာင္းတစ္ခုတြင္ စခန္းခ် ညအိပ္ရသည္။ ပါလာေသာဆန္မ်ားကို ခ်က္၊ ေတာေတာင္အတြင္းမွ ရရွိေသာ အသီးအႏွံမ်ား ခ်က္ျပဳတ္ စားေသာက္ရသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ တစ္နပ္စာကို ထမင္း၊ ငါးပိခ်က္ႏွင့္ ေတာငွက္ေပ်ာ ျဖင့္လည္း စခန္းသြားရသည္။


ယင္းေနာက္ ေနာက္ေန႔နံန
က္တြင္ ေဆးေတာင္ဟု ေဒသခံ ကရင္တိုင္းရင္းသားမ်ား ေခၚေသာ ပထန္ေတာင္ေျခသို႔ ေပ ၂၅၀၀ ေက်ာ္ျမင့္ေသာ ေတာင္တစ္လုံးကို ေက်ာ္ျဖတ္ကာ တစ္မနက္ခန္႔ လမ္းေလွ်ာက္ ခရီးႏွင္ရသည္။

ပုံမွန္အားျဖင့္ ေနေျပာက္မထိုးေသာ မိုးသစ္ေတာကို သစ္႐ြက္ေျခာက္မ်ားအတိ ဖုံးေနေသာ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ျဖတ္သန္းရေသာ္လည္း တစ္ခါတစ္ခါ အေတာ့္ကို နိမ့္ေသာ ဝါး႐ုံေတာမ်ားကို ျဖတ္သန္းရသည္။ ထိုအခ်ိန္ မ်ဳိးတြင္ လမ္းပါ ေပ်ာက္တတ္၍ ပိုသတိထားရသည္။ ေလွ်ာက္ေနက် ကရင္တိုင္းရင္းသား အဖို႔ သုံးနာရီေက်ာ္ ခန္႔ျဖင့္ ခရီးေပါက္ၿပီး ဧည့္သည္မ်ား အတြက္မူ အနည္းဆုံး ငါးနာရီအထိ ၾကာၿပီးေနာက္ ပထန္ ေဆးေတာင္ေျခသို႔ ေရာက္သည္။
တနသၤာရီ႐ိုးမ အတြင္း ေတာင္ကုန္းေတာင္တန္းေပါင္း မ်ားစြာရွိေသာ္လည္း ေဆးဖက္ဝင္ သစ္ဥ၊ သစ္ဖု၊ အပင္စုံေသာေတာင္မွာ ယင္းပထန္ေတာင္ တစ္ခုတည္း ရွိေၾကာင္း ေဒသခံတို႔က ဆိုသည္။ ေဆးေတာင္သို႔ တက္ရန္ အခက္အခဲ မ်ားလြန္းသျဖင့္ ပုံမွန္အားျဖင့္ အျခားသူ တက္ေလ့မရွိဘဲ ေဆးဆရာႏွင့္ အခ်ဳိ႕သူမ်ားသာ ေဆးအရွာ ထြက္ေလ့ရွိသည္။


ကရင္တိုင္းရင္းသားမ်ား အမ်ဳိးအစဥ္အဆက္ မွတ္သားလာခဲ့မႈ အရ ေဆးသစ္ဥ၊ သစ္ဖု၊ သစ္႐ြက္အမ်ဳိးအစား ၃၇ မ်ဳိးရွိသည္ဟု ဆိုၿပီး အမ်ဳိးတစ္ဆယ္ေက်ာ္ ကိုသာ အမည္ျဖင့္ မွတ္သားခဲ့ရသည္ဟု ေဆးဆရာေမာင္ႏွံက ရွင္းျပသည္။


ရရွိလာေသာ ေဆးသစ္ဥ၊ သစ္ဖု၊ သစ္႐ြက္မ်ားကို စဥ္းတန္သည္စဥ္း၊ ခုတ္တန္သည္ ခုတ္ရသည္။ ယင္းေနာက္ ေဆးကို အိုးအမ်ဳိးမ်ဳိးခြဲကာ ခ်က္က်ဳိရသည္။ အသက္ ၃၀ ေက်ာ္မ်ား အတြက္ ေဆးအိုး၊ ၃၀ ေအာက္လူငယ္မ်ား အတြက္ ေဆးအိုး၊ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအတြက္ ေဆးအိုး သတ္သတ္စီ ျဖစ္သည္။ တစ္ခါတစ္ခါ ေဆးဆရာက လူပ်ဳိေဆးအိုးဟု သတ္သတ္က်ဳိေပး တတ္ေသးသည္။


ေဆးေသာက္၊ ေဆးခ်ဳိးကာလအတြင္း ေတာင္ေျခစခန္းတြင္ သုံးရက္ခန္႔ နားေလ့ရွိသည္။ ယင္းနားခ်ိန္တြင္ စာဖတ္လွ်င္ဖတ္၊ စကားေျပာလိုက ေျပာ၊ အိပ္စက္လိုက အိပ္စက္မည္။
The Voice Weekly


https://www.facebook.com/MyawadyNews/photos/a.351047714993066.76926.351018658

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...