••••••••••••••••••••••••••
ေလာကၾကီးမွာ မည္သည့္ အေၾကာင္းႏွင့္ျဖစ္ေစ အကဲ့ရဲ႕မလြတ္ႏုိင္ဟု ဘုရွားရွင္က ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ထုိေၾကာင့္ မိမိတုိ႔ ကဲ့ရဲ႕ျခင္းဆုိသည့္ ေလာကဓံႏွင့္
ၾကံဳလာရသည္ ရွိခဲ့ေသာ္ ရန္တံု႔မျပန္မိေစရန္ သတိရွိရပါမယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္တြင္ သီတင္းသုံးေတာ္မူစဥ္ တစ္ေန႔၌ အတုလ ဥပါသကာ ေခါင္းေဆာင္ေသာ သူ၏အေပါင္းအေဖာ္ ငါးရာတုိ႔သည္ တရားနာရန္ ေရာက္လာၾကပါတယ္။
♦ ေရွးဦးစြာ အရွင္ေရ၀တ ထံခ်ဥ္းကပ္ ၾကပါတယ္။
အရွင္ေရ၀တသည္ အနည္းငယ္ ႏႈတ္ဆက္စကားေျပာၿပီး
တိတ္ဆိတ္စြာ တရားထိုင္ေနေလရာ အရွင္သာရိပုတၱရာထံ
သြားၾကပါတယ္။
♦ အရွင္သာရိပုတၱရာက ခက္ခဲနက္နဲေသာ အဘိဓမၼာတရား
သေဘာမ်ားကို က်ယ္၀န္းစြာ ေဟာေျပာရာ ၿငီးေငြ႔လာၿပီး
သင့္ေတာ္ေသာ တရားကို နာယူမည္ဟုဆံုးျဖတ္၍
အရွင္အာနႏၵာထံ သြားၾကျပန္တယ္။
♦ အရွင္အာနႏၵာက အေျခခံတရားမ်ား၏ လိုရင္းသေဘာတုိ႔ကို တိုတိုတုတ္တုတ္ ေဟာေျပာရာ နားမရွင္းျဖစ္ၾကျပန္တယ္။
ထုိ႔ေနာက္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေရွ႕ေမွာက္သို႔သြားေရာက္ၾကၿ
ေလွ်ာက္ထားၾကျပန္တယ္။
“အရွင္ဘုရား အရွင္ေရ၀တက တရားမေဟာပါ၊ သူ႔ဘာသာ ႏႈတ္ဆိတ္ေနပါတယ္။
အရွင္သာရိပုတၱရာက က်ယ္၀န္းစြာေဟာ၍ ၿငီးေငြ႔ၾကရပါတယ္။ အရွင္အာနႏၵာ တရားေဟာပံုမွာ တုိတိုက်ဥ္းက်ဥ္းျဖစ္၍ နားလည္ရန္ခက္ပါတယ္။
ဘယ္တရားႏွင့္မွ အဆင္မေျပ၍ အရွင္ဘုရားထံ တရားနာရန္ လာေရာက္ၾကပါတယ္” ဟုေလွ်ာက္ထားရာ ဘုရားရွင္က ေအာက္ပါအတုိင္း ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
“အုိ…အတုလ ကဲ့ရဲ႕ျခင္းသည္ ေရွးရိုးအစဥ္လာေပတည္း။
ဤကဲ့ရဲ႕ျခင္းသည္ ယခုမွျဖစ္သည္မဟုတ္။
ဆိတ္ဆိတ္ေနသူကိုလည္း ကဲ့ရဲ႕ကုန္၏။
မ်ားစြာေျပာေဟာ သူကုိလည္းကဲ့ရဲ႕ကုန္၏။
ႏႈိင္းခ်ိန္၍ ေျပာေသာသူကိုလည္း ကဲ့ရဲ႕ကုန္၏။
ေလာက၌ အကဲ့ရဲ႕လြတ္ေသာသူမည္သည္ မရွိေပ”
ေလာကလူမ်ား၊ စိတ္အထာကား၊
စကားမ်ားလွ်င္ အျပစ္တင္၏။
နည္းလွ်င္ကဲ့ရဲ႕၊ ရွုံ႕ခ်မဲ့၏။
မခ်ဲ႕လိုရင္းသင့္ရံုရွင္းလည
စိတ္တြင္မၾကိဳက္၊ ကဲ့ရဲ႕လိုက္၏။
ႏွစ္ၿခိဳက္မႈကြာ၊ ဘာပဲျမင္ျမင္၊ အျပစ္တင္သည္၊
ဤလွ်င္လူ႔သေဘာေပတည္း။
(ေကာဓ၀ဂ္၊ အတုလဥပါသကာ၀တၳဳ)၊
Dhamma Danã Source ►Young Buddhist's Association
No comments:
Post a Comment