အြန္လိုင္းေပၚမွာ Article တစ္ခုအတြက္ ၿဖစ္ၿဖစ္ ၊ ဗဟုသုတ အခ်က္အလက္မ်ားကို ေရးသားမွ်ေ၀ဖို ့ပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္.. ေရးသားပံုေရးသားနည္းဟာ အေရးၾကီးပါတယ္။ မိမိေရးသားတင္ၿပပံုဟာ စာဖတ္သူကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ဖို ့ ေယဘုယ်က်တဲ့ အခ်က္ေတြရယ္၊ ထိထိေရာက္ေရာက္ ၿဖစ္ေစတဲ့ အခ်က္ေတြရယ္ ရွိပါတယ္။ စာဖတ္သူကို ပထမ စာေၾကာင္း ဖတ္လိုက္တာနဲ ့.. ဆက္ဖတ္ခ်င္လာေအာင္ ဆြဲေဆာင္ လုပ္ႏိုင္ဖို ့ကလည္း အရည္အခ်င္းတစ္ခုပါပဲ ။
ဒီလို အေရးအသား တင္ၿပပံုေတြကို ဘယ္လို ထိထိေရာက္ေရာက္ၿဖစ္ေအာင္ ေရးသားမယ္ နဲ ့ဘယ္လို အခ်က္ေတြနဲ ့ ညီေအာင္ ေရးသားမယ္ဆိုတာကို ေလ့လာ တင္ၿပခ်င္ပါတယ္။
ပထမဆံုး ဆိုရွယ္ နက္ေ၀ါ့ၿဖစ္တဲ့ ေဖ့ဘြတ္မွာ ေရးသားတဲ့ ပံုစံမွာ … အေရးၾကီးတဲ့ အခ်က္ေတြက ..
(၁) စာလံုး အၿဖတ္အေတာက္ ကို သတိၿပဳပါ။
အဓီက က ေလးေထာင့္က်က် ေဘာက္စ္ တစ္ခုမွာ ေရးသားတဲ့ အခါ စာလံုးအၿဖတ္အေတာက္နဲ ့ အထားအသို ၿဖစ္တဲ့ (ရရစ္) (ရပင့္) (ေအာက္ကၿမင္)(တစ္ေခ်ာင္းငင္
ဥပမာ။ ။ လုပ္ကိုင္ေနၾကသည္။ ကို
လုပ္ကိဳင္ေနၿကသည္ ။ ဆိုတာမ်ိဳးမၿဖစ္ေအာင္ သတိၿပဳရပါမယ္။
စကားလံုး ေလးလံုး(သို ့) သံုးလံုးကို Space Bar တစ္ခ်က္ ပုတ္ၿပီး ေရးရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ကီးကြတ္တစ္ခုထဲက(
(၂) စာလံုးေပါင္းမွန္ရပါမယ္။
ဒါကေတာ့ တင္ၿပသူဘက္က ၿမန္မာစာကို ၿမန္မာလို ေရးတဲ့ အခါ စာလံုးေပါင္းမွားေနခဲ ့ရင္ ဖတ္ရွဳသူမ်ားဟာ အမွတ္ေလွ်ာ့ေစတဲ့ အခ်က္ပါပဲ ။ မွန္ကန္တဲ့ ၿမန္မာစကားလံုးကို သံုးပါ ။ အကယ္လို ့စကားလံုး မွားမွန္ကို ေ၀ခြဲမရရင္ၿမန္မာစာ စာလံုးေပါင္း သတ္ပံု က်မ္း တစ္အုပ္သာ ေဆာင္ထားသင့္ပါတယ္။
မွားတက္တဲ့ ပံုစံမ်ားကေတာ့။ ။ ဟု ဆိုလိုၿခင္း ကို …. ဟု ဆိုလိုခ်င္း
( စားၿခင္း၊ သြားၿခင္း၊လာၿခင္း အၿပဳအမူေနာက္မွာ ၿခင္းကို သံုးပါတယ္။ )
ခ်င္းကေတာ့…စားတဲ့” ခ်င္း”ကိုပဲ သံုးပါတယ္။
လုပ္ေနက် ကို …. လုပ္ေနၾက
(အၿမဲ လုပ္တက္တဲ့ အလုပ္ေနာက္မွာ စားေနၾက၊ သြားေနၾက၊လာေနၾက …ထိုၾကကို သံုးပါတယ္၊)
က် ဆိုတဲ့ စကားလံုးကိုေတာ့ စာေမးပြဲက် ၊ အၿမင့္မွ ၿပဳတ္က်
ဘဲ နဲ ့ ပဲ အသံုးၿပဳ ပံုကလည္း မွားတက္ပါတယ္ ။
ၿငင္းတဲ့ စကားလံုးေနာက္မွာ ” ဘဲ ” ကို သံုးပါတယ္ ။ မလုပ္ဘဲ..မစားဘဲ..မလာဘဲ..မေ
ပဲ ကေတာ့.. သူပဲ..ငါပဲ .ဟိုမွာပဲ..ဒီမွာပဲ.. ။
(၃) တင္ၿပလိုတဲ ့အေၾကာင္းအရာ ကို ကိုယ္ပိုင္အေရးအသားနဲ ့တင္ၿပရပါမယ္။
အဓီက က ဘာသာၿပန္ ေရးသားတဲ့ သူမ်ားပါ ။ သူမ်ားေရးထားတာ ေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ..။ဘာသာမၿပန္ခင္ မကိုးကားခင္ ဒါကို အရင္ဆံုးဖတ္ပါ..။ စိတ္ထဲမွာ တစ္ခုခု က်န္သြားသည္ အထိ ၿပန္ဖတ္ပါ ။ ကိုယ္စိတ္ထဲမွာ က်န္တဲ ့ပံုစံ က ကိုယ့္ ကိုယ္ပိုင္ အေရးအသားပါပဲ ။ ကိုယ္ ဘယ္လို နားလည္သြားသလဲ ဆိုတာကို ၿပန္ခ်ဲ ့ၿပီး အစေဖာ္ေရးသားရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္ ။
ဒါေပမဲ့ သတိၿပဳစရာကေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ အေရးအသားမွာ သတင္းေရးသားတဲ့ သူတစ္ေယာက္ အေနနဲ ့ ေရးသားခြင့္မရွိပါဘူး ။ သူက သတင္းအဂၤါရပ္ (W) ေၿခာက္လံုးနဲ ့ညီေအာင္ ရယ္ ဘက္မလိုက္ဘဲ သတင္းကို သတင္း အေနနဲ ့ၿပန္ေရးရလို ့ပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။
သတင္းအဂၤါရပ္မ်ား
ဘာျဖစ္တာလဲ (What)
ဘယ္သူျဖစ္တာလဲ (Who)
ဘယ္တုန္းကျဖစ္တာလဲ (When)
ဘယ္ေနရာမွာျဖစ္တာလဲ (Where)
ဘာေၾကာင့္ျဖစ္တာလဲ (why)
ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ (How)
(၄) တင္ၿပတဲ့ စာနဲ ့လိုက္ဖက္တဲ ့ရုပ္ပံု ပါရွိရပါမယ္။
မိမိတင္ၿပတဲ့ အေၾကာင္းအရာဟာ တင္ၿပလိုတဲ ့ဓာတ္ပံု ပါသင့္ပါတယ္လို ့ မွတ္ခ်က္ၿပဳခ်င္ပါတယ္။ မဂၢဇင္း လို စာအုပ္ တစ္အုပ္မွာ ကဗ်ာ ေရးတာ ပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္၊ ေဆာင္းပါးေရးတာပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ ဘယ္ေနရာမဆို လိုက္ဖက္တဲ့ ရုပ္ပံုမ်ားကို ထည့္သြင္းၾကတာ စာဖတ္သူကို ဆြဲေဆာင္ေစဖို ့ တစ္ခုတည္းေသာ ေဖာ္ညြန္းခ်က္အေနနဲ ့ သံုးၾကတာကို ေတြ ့ၾကမွာပါ။
သတိၿပဳရမွာက . မိမိတင္ၿပတဲ့ စာနဲ ့လိုက္ဖက္တဲ့ ပံုေတြသာ ၿဖစ္ပါေစ ။ Business အေၾကာင္း ေဆာင္းပါးေရးရင္ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ေဆြးေႏြးေနတဲ့ ရံုး၀န္ထမ္းပံုနဲ ့လူပံု ထည့္တာ သူတို ့ဒီစာကို ေဖာ္ညြန္းခ်င္တယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္ေစခ်င္လို ့ပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။ တင္ၿပပံုနဲ ့မဆိုင္တဲ ့ရုပ္ပံု ထည့္ၿခင္းကေတာ့ မၿပဳသင့္ပါဘူး..။
ဥပမာ အခ်စ္ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကို ေရးၿပီး တင္လိုက္ရင္ အခ်စ္နဲ ့ပတ္သတ္တဲ ့ Romance ပံုေလးေတြသာ ၿဖစ္သင့္ပါတယ္ ။မဆီမဆိုင္ တင္ၿပသူ မိမိရဲ ့ ဖလမ္းဖလမ္းထေနတဲ့ ပံုနဲ ့တြဲၿပီး တင္ၿပတာေတာ့ မၿဖစ္သင့္ပါဘူး။ အဓီက ကေတာ့ မိမိတင္ၿပလိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာ နဲ ့ မဆီေလွ်ာ္တဲ့ ပံု မၿဖစ္သင့္ပါ။
(၅) တင္ၿပတဲ့သူ နာမည္ပါရပါမယ္။
စာပုဒ္ အဆံုးမွာ ဘယ္သူ ဘယ္၀ါ ၿဖစ္ပါတယ္ ဆိုတာေလး ထည့္သြင့္ေပးပါ ။ ဒါ မိမိေရးထားတဲ့ ဟာဆိုၿပီး အသိအမွတ္ေလးေတာ့ ၿပဳခံဖို ့သင့္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘယ္သူ ဘယ္၀ါ ေရးတယ္ဆိုတာ ေလးထည့္ထားေတာ့ စာဖတ္သူမ်ားက ဘယ္သူေရးထားတဲ့ စာပါလားဆိုၿပီး စိတ္ထဲ စြဲေနမယ္ ့အၿပင္ စာေရးသူတိုင္းဟာ မိမိေရးသားတဲ့အေၾကာင္းအရာကိ
ဥပမာ ..မိမိေရးသားမွဳကို ေကာ္ပီကူးေရးသားမွဳမ်ား ရွိလာရင္ ေၿဖရွင္းႏိုင္မည့္ အၿပင္ ေရးသားသူ ဘယ္သူ ဘယ္၀ါဆိုတာ ပါတဲ့အတြက္ သေဘာက်တဲ့ Online Media က ေဖာ္ၿပလိုလွ်င္ မိမိဆီကို တိုက္ရိုက္ဆက္သြယ္လာႏိုင္တဲ
(၆) မိမိကိုယ္ပိုင္ေရးသားခ်က္ မဟုတ္ရင္ ကိုးကားခ်က္ ( Credit ) ထည့္သြင္းရပါမယ္။
ဘာသာၿပန္ေရးသားသူမ်ား သတိထားစရာပါ ။ အြန္လိုင္းကေန ခပ္တည္တည္ေကာက္ၿပီး ဘာသာၿပန္လိုက္တယ္ ။ ေနာက္ ကိုယ့္နာမည္ၾကီး ေကာက္တပ္ၿပီး မိမိေရးသည္တို ့ ဘာတို ့ မလုပ္သင့္ပါဘူး ။ ဘယ္ဆိုက္ကေန ကူးယူၿပီး ေဖာ္ၿပပါတယ္ ။ ကုိးကားပါတယ္ ဆိုတာေလးေတာ့ မူရင္း တင္ၿပသူကို ေလးစားတဲ့အေနနဲ ့ထည့္သြင္းသင့္ပါတယ္ ။ ဒါကလည္း မီဒီယာ Ethic တစ္ခု ၿဖစ္ပါတယ္။
(၇) စကားေၿပ အေရးအသားနဲ ့စကားေၿပာဟန္ အေရးအသားကို သတိၿပဳ ခြဲၿခားတက္ရပါမယ္။
Social Media မွာ ေရးသားၾကတဲ့စာမ်ားဟာ သတင္းစာမ်ား ၊ ဂ်ာနယ္မ်ား အတြက္ ေရးတဲ့ စာမ်ား မဟုတ္ပါ ။ ထို ့အတြက္ ဖတ္ရင္ စိတ္၀င္စားမွဳ ရွိေအာင္ ဘယ္လိုနည္းနဲ ့ေရးမလဲဆိုတာ ကိုယ္တိုင္ ဆံုးၿဖတ္ရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္ ။ ဒါကေတာ့ ကိုယ္ဘယ္လို နဲ ့ဘယ္လိုင္းသြားတယ္ဆိုတာ အေပၚမူတည္ပါတယ္။ Social Media ကို သံုးသူမ်ားဟာ ၅ မိနစ္ထက္ ပိုတဲ့ တင္ၿပခ်က္ကို ဖတ္ရွဳဖို ့စိတ္၀င္စားမွဳ နည္းၾကတယ္လို ့သိရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္လိုအေရးအသားက ငါးမိနစ္ေလာက္မွာ မိမိေပးခ်င္တဲ့ Message ကို ေပးမယ္ ။ စာဖတ္သူကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္မယ္ဆိုတာ သတိခ်ပ္စရာပါ ။
(၈) ၿပန္စစ္ပါ ၊ ၿပန္ဖတ္ပါ
Article တစ္ခုကို ေရးၿပီးသြားၿပီး ဆိုရင္ ၿပန္စစ္ဖို ့ကေတာ့ မေမ ့သင့္ပါဘူး ။ မိမိၿပန္ဖတ္ၾကည့္ရင္း ကိုယ္သာ စာဖတ္သူဆိုရင္ လို ့ ခံစားၿပီး ဖတ္ေပးပါ ။ ဒါမွ လိုတာေတြ ပိုတာေတြ ေတြ ့မွာပါ ။စာလံုးအၿဖတ္အေတာက္ မွန္ မမွန္ေတြ ၊ အထားအသို နဲ ့ စင္းလံုးေခ်ာမေခ်ာကို ၾကည့္ပါ။ ေရးထားတာေတာ့ ၿပီးသြားပါၿပီ မိမိေပးခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ ေပၚမေပၚကလည္း ၿပန္ဖတ္ရင္း ဆန္းစစ္သြားပါ ။
(၈) ဖန္တီးမွဳ နဲ ့Article
တစ္ခါတေလ အသစ္အဆန္းေလးေတြ မေပးႏိုင္တဲ့ တင္ၿပပံုကို စာဖတ္သူမ်ားဟာ ၿငီးေငြ ့တက္ၾကပါတယ္ ။ အထက္ပါ ေဖာ္ၿပပါ အခ်က္မ်ားနဲ ့လည္း ကိုက္ညီၿပၤီး လန္ပ်ံေနေအာင္ ေရးႏိုင္ေပမဲ့ လူေတြဟာ အသစ္အဆန္းကို မွ ၾကိဳက္တာ ထံုးစံပါ ။ တခါတေလ ၿဖစ္နိုင္ရင္ စာဖတ္သူနဲ ့စာေရးသူ ေဆြးေႏြႏိုင္တဲ့ အစီအစဥ္ေလး ေတြ Feedback ၿပန္ေပးႏိုင္တဲ့ အစီအစဥ္ေလးေတြ လုပ္သင့္ပါတယ္ ။
ဘာလို ့လဲဆိုေတာ့ လူေတြ ဘာလိုေနတယ္ဆိုတာ သိၿပီး အသစ္အဆန္းေတြ ဖန္တီးေပးႏိုင္ တဲ့ အခ်မ္းသာဆံုး Technical Company မ်ားဟာ Apple တို ့ Facebook တို ့ဘာလို ့ၿဖစ္ေနရသလဲဆိုတာ သေဘာေပါက္ရပါမယ္။က်ေနာ္တို ့ေရွ ့ဆက္ဘယ္လိုပံုေလးေတြ
ဖန္းတီးမယ္ဆိုတာ က်ေနာ္တို ့ကိုယ္တိုင္ ရွာေဖြ၍ ေသာ္လည္ေကာင္း ၊ Survey ဆင္း၍ ေသာ္လည္ေကာင္း ၊ အဖြဲ ့လိုက္ ေလ့လာ၍ ေသာ္လည္ေကာင္း ဖန္တီးေနရင္ ထိုအတြက္ Burning Desire ၿဖစ္ေနရမည္ ။
ဤတြင္ Learning Social Media Trend @ Attractive Writing Skills တစ္ခန္းရပ္သည္။
By Freddy
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=427750937322743&set=a.351047714993066.7
No comments:
Post a Comment