စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







အေမေရးေသာ စာ

April 19

အေမသို႔ အလြမ္း

        အမွတ္ရစရာ သတိရမွဳမ်ားက ခပ္ေဝးေဝး ေဝးေနမွ ပံုေပၚလာတတ္ၾကတာပါ ။ နီးေနတုန္းက သူတို႔ လွဳပ္ရွားမွဳ မရွိ ေဝးကြာခါမွ တမ္းတျခင္း ၊ သတိရျခင္းေတြက ထၾကြလာၾကတာ သဘာဝပဲ လို႔ပဲ ထင္မိပါတယ္ ။ ငယ္ငယ္ကဆို အေမနဲ႔ ပံုေျပာတမ္း ကစားခဲ႔တာလည္း အေမာပါပဲ ။ အေမက အျမဲ သားငယ္-က်ေနာ္ ေျပာသမွ် မျငီးညဴပဲ နားေထာင္ေပးတယ္ ။ ထိုစဥ္အခ်ိန္ အေမ႔မ်က္နွာမွာ အျပံဳးပီတိနဲ႔ ဖံုးလႊမ္းေနတာ ခုထိ ျပန္ျမင္ေယာင္မိပါတယ္ ။ က်ေနာ္ေပ်ာ္
လို႔ အေမေပ်ာ္တယ္ ။ အေမအားေပးလို႔ က်ေနာ္ေပ်ာ္ခဲ႔တယ္ ။ အဲ႔ဒီအခ်ိန္ အေမနဲ႔သား ေတာ္ေတာ္ သေဘာေတြ႔ ေပ်ာ္ေမြ႔မိခဲ႔တယ္ ။ ဟုတ္ပါတယ္ ခုထိ မေမ႔ေသးပါဘူး ။

        က်ေနာ္ငယ္ငယ္ နို႔စို႔အရြယ္ကဆို အေမဘယ္သြားသြား အေမ႔အပါးမွာပဲ ။ ခပ္ေဝးေဝး ခရီးဆိုရင္ အေမ႔ခါးေပၚက မဆင္း ။ အိမ္လည္ထြက္ျပီဆိုလည္း အေမ႔ခါးေပၚမွာပဲ … ေအာက္ကို မဆင္းေတာ႔ … လမ္းေလွ်ာက္ျပီဆိုလည္း ေမေမပါေရာျပီး သားလို လမ္းေလွ်ာက္တယ္ ေမေမက ေဘးခ်ဥ္း ယွဥ္ေလွ်ာက္တယ္ အေမက ပထမဆံုး Training (ေလ႔က်င္႔) ေပးခဲ႔သူပါ ။ အေမနဲ႔ဆုိရင္ က်ေနာ္႔ကို လာျပီး စေနာက္တဲ႔သူ အားလံုးကို မေၾကာက္ခဲ႔ဘူး ။ အေမက က်ေနာ္႔ ကို အားအျပည္႔ေပးခဲ႔တယ္ ။ စေႏွာက္တဲ႔သူေတြက ဒီေကာင္ေလး ပါေဖာင္းေဖာင္းေလးနဲ႔ ဆိုျပီး ပါးကို ဆြဲဆြဲသြားၾကတာ ။ အရြယ္ေရာက္ မိန္မပ်ိဳေတြကဆို သိတယ္မို႔လား ပါးကို လိမ္ျပီး နမ္းသြာတာ ။ နမ္းရံုဆို စိတ္မဆိုးဘူး ။ ပါးကို လိမ္ျပီးေတာ႔ ဖ်စ္ဖ်စ္သြားတာ ။ အဲ႔ေတာ႔ နာတာေပါ႔ နာေတာ႔ ငိုတယ္ေလ အားျပဲၾကီးနဲ႔ ဝါး.. ဝါး . နဲ႔ …. ။ က်ေနာ္ငိုေတာ႔ အေမက သားကိုေခ်ာ႔တယ္ .. “ငိုပါနဲ႔သားရယ္ .. သူတို႔က ခ်စ္လို႔စတာပါ” တဲ႔ ။ မငိုပဲေနလို႔မရဘူးေလ ကေလးဆိုေတာ႔ ပါးက နုနုေလးရယ္ နာတာေပါ႔ ။ ခု လာျပီးလုပ္ပါ႔လား အေမေျပာသလိုပဲ ေနလိုက္မွာေပါ႔ . ။ အဲ႔ဒါက က်ေနာ္ငယ္ငယ္ နို႔စို႔အရြယ္က ပတ္ဝန္းက်င္ ပါ ။

         အဲ႔ဒီအခ်ိန္ငယ္ငယ္က .။ က်ေနာ္ ေက်ာင္း မတက္ေသးဘူး ။ ဒါေပမဲ႔ စာသင္ေနခဲ႔ရတယ္ ။ သင္ရတာေတြက အမ်ားတကာၾကားမွာ သံုးႏွဳန္းေခၚေဝၚၾကတဲ႔ “ဦးဦး၊ ေဒၚေဒၚ၊ ကိုကို ၊ မမ၊ ညီေလး ၊ ညီမေလး ၊ ဘဘ ၊ ေဖေဖ ၊ ေမေမ ” စသည္ျဖင္႔ ေခၚေဝၚမွဳ အမ်ိဳးအစားေတြကို ေမေမ သင္တယ္ေပးခဲ႔တယ္ ။ က်ေနာ္လည္း မပီကလာ ပီကလာ အသံနဲ႔ လုိက္ဆိုတာေပါ႔ ။ က်ေနာ္ဆိုတာ မွားသြားရင္ ေမေမက ရယ္တယ္ . . က်ေနာ္လည္း လိုက္ရယ္မိတယ္ ။ အဲ႔ဒီအခ်ိန္ ေမေမက သားကို ခ်စ္လြန္းလို႔ အနမ္းေပးတယ္ ။ ေမေမနမ္းေတာ႔ က်ေနာ္ ေပ်ာ္တယ္ အားရတယ္ ေမေမ႔ကို အရမ္း ခ်စ္မိတယ္ ။ သားမိနွစ္ေယာက္တည္းနဲ႔လည္း စကားဝိုင္း တခု ျဖစ္ခဲ႔တယ္ ။ ဘာမွမသိေသးတဲ႔ ေလာကၾကီးထဲက က်ေနာ္ ထင္ရာျမင္ရာေတြကို အေမ႔ ကိုေမးခဲ႔တယ္ ။ လမ္းမွာေတြ႔တဲ႔ သူေတြကိုေတာင္ “ေမေမ သူတို႔က ဘာလုပ္ၾကတာလဲဟင္ … ဘယ္ကိုသြားၾကတာလဲဟင္” ဆိုျပီး ေတြ႔ကရာ ေမးတတ္တယ္ ။ ေမးခြန္းတိုင္းကို အေမက သားအားရေက်နပ္ေအာင္ ေျဖေပးတယ္ ။ ထိုသို႔ျဖင္႔ ေက်ာင္းမတက္ေသးတဲ႔ က်ေနာ္ ေမေမနဲ႔ စာေတြသင္ခဲ႔ရတယ္ ။

       သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ကစားတတ္ခါစ ရြာေက်ာင္းမွာ အတန္းေတြတက္ရမယ္ဆိုေတာ႔ ေပ်ာ္မိသြားတယ္ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ေက်ာင္းကို သြားရမယ္ေပါ႔ ဒီလိုနဲ႔ ေက်ာင္းစတက္ျဖစ္တယ္ ။ စတက္တဲ႔ရက္မွာပဲ ေက်ာင္းမွာ ငိုတာ .. ဘာလို႔လဲဆို အေမ႔ကိုလြမ္းတာေလ ။ ဆရာမေတြကလည္း ေခ်ာ႔လို႔မရဘူး ။ ဒီကလဲ ဘယ္သိမလဲ ငိုတာအရမ္းပဲ .. ေနာက္ေတာ႔ က်ေနာ္႔မမၾကီးက ေလးတန္းဆိုေတာ႔ သူက အိမ္ကို ျပန္လိုက္ပို႔ေပးတယ္ ။ အိမ္ေရာက္ေတာ႔ အေမက ေမးတာေပါ႔ “ငါ႔သားဘာျဖစ္လို႔လဲ .. လဲ … လဲ” လို႔ ဆိုျပီး ေမးခြန္းေတြနဲ႔ ေမးတာေပါ႔။ က်ေနာ္ ဘာမွ မေျပာပဲ အေမ႔ရင္ခြင္မွာ ေခါင္းတိုးေဝွ႔ျပီး မ်က္နွာကို အေမ႔ရင္ဘက္ေပၚမွ အပ္ထားမိတယ္ ။ ေနာက္ေတာ႔ ေမေမ သိလိုက္တယ္ “သားက အေမ႔ကို လြမ္းလို႔ ငိုတယ္ ” ဆိုတာကို။ ေနာက္ေန႔ ေက်ာင္း ျပန္တက္ဖို႔ အေမက ေသခ်ာမွာတယ္ . ေသခ်ာရွင္းျပတယ္ . “သား ေက်ာင္းကို သူမ်ားေတြလို လိုက္တက္ရမယ္ေနာ္ .. ပညာတတ္ေအာင္သင္ရမယ္ .. ပညာတတ္မွ လူ႔ေအာက္မက်တာ”တဲ႔ အေမက အဲ႔လို ေခ်ာ႔ေခ်ာ႔ ေမာ႔ေမာ႔ က်ေနာ္႔ကို ေက်ာင္းတက္ေစဖို႔ ရွင္းျပတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ က်ေနာ္ ေက်ာင္းဆက္တက္ျဖစ္တယ္ ။ အဲ႔လိုနဲ႔ ဆယ္တန္းေအာင္ ျပီး ရိုးရိုး အေဝးသင္ဘြဲ႔ေလး တစ္ခု ရခဲ႔တယ္ဆိုပါေတာ႔ဗ်ာ ။

         “အေမဘာလို႔ သားကို ေက်ာင္းတက္ေစခ်င္တာလဲ ” ဆိုတဲ႔ အေၾကာင္းကို ခုမွ ေသခ်ာနာလည္ခဲ႔ရတယ္ ။ က်ေနာ္႔ ေမေမဟာ ေတာသူ ဆိုေတာ႔ ငယ္ငယ္က တစ္တန္း(ပထမတန္း)ေလာက္ပဲ ေနခဲ႔ရတယ္ ။ စာကို ေကာင္းေကာင္း မဖတ္တတ္ဘူး ။ တစ္ခုခု ဖတ္စရာဆိုရင္ ေမေမက “သား ဖတ္စမ္း” ဆိုျပီး ေပးဖတ္ေစခဲ႔တယ္ ။ ေဆးညႊန္းေတြဆို ေမေမ က်ေနာ္႔ကို ဖတ္ခိုင္းခဲ႔တယ္ ။ ေမေမစာဖတ္တာေတြကို ငယ္ငယ္က နားေထာင္ဖူးခဲ႔တယ္ ။ သူဖတ္တယ္ဆိုရင္ တလံုးခ်င္း စာသံေတြက ေရွ႔ဆက္တယ္ ။ စာေတြလည္း ေရးတာ သိပ္မရွိဘူး ။ ေတာအရပ္ဆိုေတာ႔ စာေပက သိပ္ျပီး မက်ယ္ျပန္႔ဘူးေလ ။ ဒီေတာ႔ အေမစာကိုသိပ္မဖတ္ျဖစ္ဘူး ျမင္သမွ် ေၾကာ္ျငာေလာက္ပဲ သူသိလိမ္႔မယ္လို႔ ထင္တယ္ ။

        က်ေနာ္ငယ္ငယ္က အေမစာသိပ္မဖတ္တာကိုသိလို႔ အေမ႔ကို စာဖတ္ျပေပးဆိုပူဆာခဲ႔ဖူးတယ္ ။ အစကေတာ႔ ေမေမမဖတ္ခ်င္ဘူး ျငင္းေသးတယ္ ေနာက္ သားကိုခ်စ္ေတာ႔ ေမေမ ဖတ္ျပတယ္ ။ ေမေမဖတ္တာေတြက ဖတ္စမရွိေတာ႔ စာကို စိတ္ထဲက အရင္ေပါင္းျပီးမွ ဖတ္သလိုပဲ မျမန္ဘူး မေခ်ာေမြ႔ဘူး ။ ဒါေပမဲ႔ အေမ႔စာဖတ္သံေတြေအာက္မွာ က်ေနာ္ေပ်ာ္ခဲ႔တယ္ ။ တကယ္ေတာ႔ ေမေမ စာေကာင္းေကာင္းမတတ္ခဲ႔ဘူး သာမန္ ေက်ာင္းေတာင္ မတက္ခဲ႔ရဘူး ။ ဒီေတာ႔ သူ႔သားသမီးေတြကို ေက်ာင္းတက္ ပညာတတ္ေစခ်င္ခဲ႔တယ္ ။ ေနာက္ အခ်ိန္ေတြ နွစ္ေတြေျပာင္းလဲလာခဲ႔တယ္ ။ ရြာမွာက မူလတန္းေက်ာင္းအထိပဲ ရွိခဲ႔တယ္ ။ ဒီေတာ႔ တျခားအရပ္ကို ေက်ာင္းသြားတက္ခဲ႔ရတယ္ ။ အဲ႔ဒီလိုနဲ႔ အေမနဲ႔ ခြဲေနရတဲ႔ အခ်ိန္ကစျပီး က်ေနာ္ အေမ႔ရင္ခြင္ကို လြမ္းတတ္လာတယ္ ။ ေနာက္ေတာ႔ အက်င္႔ရသြားတယ္ ။ ဒါေပမဲ႔ သတိရ လြမ္းဆြတ္တာကေတာ႔ မေပ်ာက္ေတာ႔ဘူး ။ ခုလိုေဝးေနတဲ႔ အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ေမေမ႔ကို ပိုျပီးလြမ္းတတ္လာတယ္ ။ တေန႔က ဖုန္းဆက္ျဖစ္လို႔ ေမေမ႔ကို ပူဆာျဖစ္တယ္ ။ တခါမွ စာေကာင္းေကာင္း မေရးတဲ႔ အေမကို စာေရးျပီး သားဖတ္ဖို႔ ပို႔ေပးပါလို႔ ပူဆာျဖစ္တယ္ ။ ေမေမ စာေကာင္းေကာင္း မေရးတတ္ေပမဲ႔ မျငင္းခဲ႔ဘူး ။ ေမေမ မေရးတတ္တဲ႔ လက္ေရးနဲ႔ သားကိုခ်စ္လို႔ သားကိုလြမ္းလို႔ ဆိုျပီး စာတစ္ေစာင္ေရာက္ေအာင္ ပို႔ေပးခဲ႔တယ္ ။ အဲ႔ဒီစာကို က်ေနာ္ တန္ဖိုးထားတယ္ ။

        ထိုစာေရာက္တဲ႔ အခ်ိန္ က်ေနာ္ ဖတ္မိေတာ႔ မ်က္လံုးအိမ္အတြင္းမွာ မ်က္ရည္အျပည္႔နဲ႔ ပါ ။ အေမေရးေပးတဲ႔ စာမ်က္နွာေပၚမွာလည္း အေမ႔မ်က္နွာ ထင္ဟပ္ေနတယ္ ။ အေမ႔ကို က်ေနာ္လြမ္းတယ္ ။ က်ေနာ္သတိရတယ္ . က်ေနာ္ အေမ႔ကို ခ်စ္တယ္ ။ ထိုအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္႔ရင္ခြင္က တုန္ခါမွဳေတြနွင္႔ အတူ ဆည္းလည္းသံညံသြားတာပါပဲ ။ အေမေရးပို႔လိုက္တဲ႔ စာတမ်က္နွာကို က်ေနာ႔အတြက္ အမွတ္တရအျဖစ္ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ သိမ္းထားပါတယ္ ။ ခုလည္း အေမ႔ကို လြမ္းလို႔ ေရးရင္း အေမ႔စာေလးကို သတိတရ အျမဲလိုလို ၾကည္႔ျဖစ္ဖို႔ဆိုျပီး စကန္ဖတ္ျပီး တင္ထားတာ မိတ္ေဆြလည္း ဖတ္ၾကည္႔ေပးပါလား ေနာ္ … ။

အဲ႔ဒါ က်ေနာ္ခ်စ္တဲ႔ က်ေနာ္႔ အေမလက္ေရးေလးပါ ။

        က်ေနာ္႔အတြက္ေတာ႔ ကမာၻေက်ာ္ပန္ခ်ီကားေတြထက္ ပိုတန္ဖိုးထားပါတယ္ ။ အေမဟာ အေမပဲမို႔ နွိဳင္းယွဥ္စရာ မရွိဘူးလို႔ ယူဆထားျခင္းပါ ။ အေမဟာ က်ေနာ္႔နွလံုးသားမွာ အျမဲ အသက္ရွင္ရပ္တည္ပါတယ္။ အျမဲတေစ အေမ႔အတြက္ ဆုေတာင္းေပးေနမိတယ္ ။ ညအိပ္ရာဝင္တိုင္း ရွိခိုး ဦးခိုက္မိတယ္ ။ ဒီလိုလဲ နွဳတ္စိတ္က ဆိုဖူးတယ္ “အေမ အစဥ္က်န္းမာပါေစေနာ္ ။ သားကိုသတိရရင္လည္း သားျပံဳးေပ်ာ္ေနတယ္လို႔ အျမဲမွတ္ေပးပါေနာ္” လို႔ အျမဲပဲေပါ႔ ..။

အေမဟာ က်ေနာ႔ စိတ္ဝိဥာဥ္မွာ ထာဝရ ရွင္သန္ေနမွာပါ ။ အေမ……………………

(ဘာေန..)
မူရင္း= http://www.facebook.com/photo.php?fbid=195796570539368&set=a.160184574100568.32784.100003270786651&type=1&theater
         
                                                                    ေလးစားစြာျဖင့္    ....    ေမာင္ျမင့္

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...