စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







ၿပီးျပည့္စုံေသာ “အိမ္ကေလး”ထဲမွာ ေနသြားၾကပါစို႔

ၿပီးျပည့္စုံေသာ “အိမ္ကေလး”ထဲမွာ ေနသြားၾကပါစို႔ 
နာမည္ေလးၾကားရုံမွ်နဲ႔ပင္ ေနခ်င္စရာေကာင္းလြန္းတဲ့၊ ခ်စ္စရာအိမ္ေလးေပါ့ ကၽြန္မတို႔လူသားေတြ ေမြးဖြားစဥ္ကတည္းက “အိမ္”ဆိုတာ မေနဘူးသူလည္းမရွိပါဘူး မေပ်ာ္ဘူးဆိုတဲ့သူလည္းမရွိခဲ့ပါဘူး၊ ကၽြန္မတို႔လူသားေတြရယ္မွ အိမ္ဆိုတာ ရွိတာမဟုတ္ပါဘူး အသက္ရွိေနၾကတဲ့ ေက်းငွက္သတၱ၀ါေလးေတြမွာလည္း “အိမ္”ဆိုတာ ရွိခဲ့ၾကပါတယ္…သူတို႔ရဲ႕ အသိုက္အၿမံဳေလးေတြကို တည္ေဆာက္ရင္း အစာရွာသြား၊ အစာရွာရာအျပန္မွာေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ “အိမ္”ေလးကို ျပန္လာတတ္ၾကစၿမဲပါ….။
ကၽြန္မတုိ႔လူသားေတြမွာ “အိမ္”ေလးေတြ ကိုယ္စီကိုယ္စီရယ္ ရွိၿပီး ကမၻာေျမျပင္ႀကီးေပၚမွာ အသက္ရွင္ေနထိုင္ေနၾကတယ္ “အိမ္”ေတာ့အိမ္ပါဘဲ ဒါေပမယ့္ မိသားစုတစ္စုနဲ႔တစ္စု ဘ၀ကေပးလာတဲ့ အေျခအေနေတြေပၚမူတည္ၿပီး “အိမ္”ခ်င္းေတာ့ ကြာျခားေနၾကပါတယ္၊ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း တိုက္ဆိုတဲ့“အိမ္”မ်ိဳးေတြ၊ တစ္ခ်ိဳ႕ၾကျပန္ေတာ့လည္း သက္ကယ္မိုး၊ ဓနိမိုးနဲ႔ ၀ါးၾကမ္းခင္းလို“အိမ္”မ်ိဳးေတြ စသည္ျဖင့္ေပါ့၊ ဘယ္လိုအိမ္မ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါေစ “အိမ္”ဆိုတဲ့ ေနရာဌာနေလးမွာ ကၽြန္မတို႔ေတြ ေပ်ာ္ေမြ႕တတ္ၾကသည္မဟုတ္ပါလား……။
“အိမ္”ဆိုတာနဲ႔ မိသားစုဆိုတာလည္း ရွိေနၾကပါမွာ ဆင္းရဲတဲ့မိသားစု၊ ခ်မ္းသာတဲ့မိသားစုရယ္ေပါ့ ကၽြန္မတို႔ ျပန္ေတြးၾကည့္မယ္ဆိုရင္ျဖင့္ ဘယ္လိုမိသားစုကေနပဲ ေပါက္ဖြားတတ္ၾကပါေစ “အိမ္”ဆိုတဲ့အရသာကိုေတာ့ လူတိုင္းမက္ေမာတတ္ၾကပါတယ္၊ ဆင္းရဲတဲ့မိသားစု၊ ခ်မ္းသာတ့ဲ့မိသားစု၊ မိသားစုေတြအားလုံးဟာ ကိုယ္စိတ္သုံးပါးမွာ ေျပာင္းလဲမႈေတြ ခံစားေနရတတ္ပါတယ္ ၊ ခ်မ္းသာတယ္ဆိုတ့ဲ မိသားစုေတြမွာလည္း စိတ္ဆင္းရဲျခင္းေသာကေတြ ရွိေနၾကပါတယ္၊ ဆင္းရဲတဲ့မိသားစုေတြမွာလည္း စိတ္ဆင္းရဲျခင္းေသာကေတြ၊ စိတ္ခ်မ္းသာျခင္းေတြ ႀကံဳေတြ႔ေနရပါတယ္ မိသားစုဆိုတဲ့“အိမ္”ေလးျဖစ္လာတာနဲ႔အမွ်ေတာ့ ဆင္းရဲျခင္း၊ ခ်မ္းသာျခင္းဆိုတဲ့အရာေတြကို တန္းတူညီမွ် မွ်ေ၀ခံစားၾကရမွာ မလြဲႏိုင္ပါဘူး….ဒီလို တန္းတူမွ်ေ၀ခံစားႏိုင္ျခင္းမရွိခဲ့ရင္ေတာ့ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕“အိမ္”ေလးဟာ ခ်စ္စရာေကာင္းၿပီး ၿပီးျပည့္စုံတဲ့ “အိမ္ကေလးလို႔ ယူဆလို႔မရႏိုင္ေတာ့ပါဘူး….။
ကၽြန္မတို႔ေတြဟာ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ်ဆိုသလို အေရးသုံးပါးကို ရုန္းကန္တိုက္ထုတ္ေနရပါတယ္ အဲ့ဒါေတြကေတာ့ ေနေရး၊ စားေရး၊ ၀တ္ေရးဆိုတဲ့ အေရးေတြပါပဲ….ကၽြန္မအခုေျပာေနတဲ့ “အိမ္”ေလးကေတာ့ ေနေရးဆိုတဲ့ ပထမဦးဆုံးမွာ ပါ၀င္ေနတာျဖစ္လို႔ စာဖတ္သူမိတ္ေဆြတို႔ သတိထားမိၾကမယ္ထင္ပါတယ္….ကၽြန္မေျပာခဲ့သလိုေပါ့ ၀ါးနဲ႔ပဲ ေဆာက္ေဆာက္၊ အုတ္နဲ႔ပဲေဆာက္ေဆာက္ ကၽြန္မတို႔ေတြဟာ ကၽြန္မတို႔ေတြပိုင္ဆိုင္တဲ့ ကိုယ္ပိုင္”အိမ္”ကေလးတစ္လုံး ရရွိေနတယ္ဆိုရင္ပဲ ေက်နပ္ေနတယ္ၾကပါတယ္….ခုလိုေခတ္ႀကီးမွာ “အိမ္”ကေလးကို မေဆာက္လုပ္ႏိုင္တဲ့သူေတြက လည္း အိမ္ငွားၿပီးေနထိုင္ၾကပါတယ္ ကၽြန္မတို႔ပိုင္ဆိုင္တဲ့အိမ္မဟုတ္ဘဲ တျခားသူေတြပိုင္ဆိုင္တဲ့အိမ္မွာ ေနရၿပီဆိုရင္ေတာ့ သူတို႔အလိုက် ၊ သူတို႔ဆႏၵေတြသာ ျဖစ္ရပါေတာ့တယ္ ကိုယ့္ေျခ၊ ကိုယ့္လက္ဆိုတာ ဘယ္မွာလာရွိႏိုင္ေတာ့မလဲ…..ဒါေၾကာင့္လည္း “အိမ္”ဆိုေပမယ့္လည္း ကၽြန္မေျပာတဲ့ ၿပီးျပည့္စုံတဲ့“အိမ္ကေလး”ကိုေတာ့ ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ၾကမွာမဟုတ္ပါဘူး….။
ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ လူသားေတြဘ၀မွာ အခက္အခဲေတြ ၊ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ၊ စိတ္ေသာကေတြ ႀကံဳလာၾကၿပီဆိုရင္ေတာ့ “အိမ္”ေလးရဲ႕ အေ၀းဆုံးကို ထြက္ေျပးခ်င္ၾကေတာ့တာပါပဲ၊ “အိမ္”ဆိုတာ စိတ္ညစ္စရာႀကီးပါကြာ၊ “အိမ္”မွာမေနခ်င္ေတာ့ပါဘူး၊ “အိမ္”မွာကိုက က်က္သေရမရွိတာပါကြာလို႔ စိတ္ကသိကေအာက္ျဖစ္တဲ့အခါတိုင္း ေျပာတတ္ၾကတဲ့ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ တကယ္ဆိုေတာ့ အယူအဆေတြဟာ မွားယြင္းေနတတ္ၾကပါတယ္….. ဘာေတြမွားယြင္းေနသလဲလို႔ ေမးစရာေမးခြန္းေလးေတြ ရွိေနၾကမွာပါ ၊ ကၽြန္မတို႔တေတြဟာ သာရင္သာ ေက်နပ္ေနတတ္ၾကၿပီး နာရင္ေတာ့ မခံတတ္ၾကတဲ့သူမ်ိဳးေတြေပါ့…“အနာခံမွ အသာစံရမယ္”ဆိုတဲ့ စကားပုံေလးတစ္ခုကို စာဖတ္သူတို႔ သိထားၾကၿပီးျဖစ္မွာပါ….ဘယ္အရာမ်ိဳးကိုပဲမဆို အရာရာတိုင္းမွာ အနစ္နာခံႏိုင္မွ သာလြန္တဲ့ ေနရာေလးတစ္ခုကို ေရာက္ရွိေနမွာပါ…..ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ “အိမ္”ေလးမွာ စိတ္ညစ္စရာေတြ၊ ေငြေၾကးေတြ စတဲ့ အခက္အခဲေလးေတြကို မိသားစုအားလုံးက တိုင္ပင္ႏွီးေႏွာဖလွယ္ၾကၿပီး၊ ျဖစ္သင့္တဲ့အေၾကာင္းခ်င္းရာေလးေတြ၊ ျဖစ္ႏိုင္တဲ့အရာေလးေတြကို စည္းစည္းလုံးလုံးနဲ႔ ၀ိုင္း၀န္းေျဖရွင္းၾကမယ္ဆိုရင္ ၿပီးျပည့္စုံတဲ့အိမ္ကေလးျဖစ္လာမွာ အမွန္မလြဲေပါ့….။
အဲဒီလိုမွမဟုတ္ၾကဘဲ ငါေတာ့မေနခ်င္ပါဘူးကြာ ဒီအိမ္ႀကီးမွာ၊ ထြက္သြားေတာ့မယ္ကြာဆိုၿပီး တျပည္တရြာကို လက္လွမ္းလို႔ ထြက္သြားတတ္ၾကပါတယ္၊ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ မိသားစုအိမ္ေလးထက္ တျပည္တရြာက “အိမ္”ေလးက ၿပီးျပည့္စုံၾကတယ္လို႔ထင္ေနလို႔ပါပဲ၊ တကယ္ေတာ့ ဒီလိုအေတြးအေခၚေတြနဲ႔ အယူအဆေတြကလည္း မွားယြင္းတတ္ၾကပါတယ္….“ေဘးေျပာတာကိုမယုံနဲ႔….ေသြးေျပာတာကိုယုံ”ဆိုတဲ့ စကားေလးကိုလည္း စာဖတ္သူတို႔ ၾကားဘူးေနၾကမွာပါ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္မိသားစုထက္ပဲ အျခားေသာမိသားစုကေျပာေသာစကားက ပိုၿပီးအေရးပါေနသလား၊ (သို႔မဟုတ္) ကၽြန္မတို႔ရ႕ဲ ဆင္ျခင္ဥာဏ္နည္းလွတဲ့ အသိတရားေတြကပဲ အျခားေသာမိသားစုကေျပာတဲ့ စကားလုံးေတြကို ယုံၾကည္မႈေတြျဖစ္သြားခဲ့တာလားဆိုတာ ကၽြန္မတို႔ကိုယ္တိုင္ ဆန္းစစ္ၾကည့္ဖို႔ လိုပါလိမ့္မယ္….ကၽြန္မေျပာတဲ့မိသားစုဆိုတာေလးကေတာ့ အခက္အခဲေတြရွိေနခ်ိန္မွာလည္း ေရွာင္ထြက္မသြားၾကဘဲ လက္တြဲလို႔ေျဖရွင္းသူ၊ ၀မ္းသာပီတိေတြျဖစ္ေနရခ်ိန္ေလးေတြမွာဘဲ မခြဲမခြါဘဲ ရွိေနၾကမယ္ဆိုရင္ “အိမ္”ကေလးဟာ ခ်စ္စရာေကာင္းၿပီး ၿပီးျပည့္စုံေနၾကမွာပါ……
စိတ္ေသာကေတြျဖစ္ၿပီး တျပည္တရြာကုိ ေရွာင္ထြက္သြားၾကတယ္ဆိုတာ တျပည္တရြာကမ်ား ကၽြန္မတို႔လိုခ်င္တဲ့ ေမတၱာေတြ ရႏိုင္မလား၊ ေပးႏိုင္မလားဆိုတဲ့ အသိစိတ္ေတြနဲ႔ ထြက္ခြာလာခဲ့ၾကတာပါ….သို႔ေပမယ့္လည္း ႏွစ္ကာလေတြရွည္ၾကာတဲ့အခါမွာေတာ့ ကၽြန္မတို႔ စြန္႔ပစ္ထားရစ္ခဲ့တဲ့ “အိမ္”ေလးကို လြမ္းေမာလာခ့ဲၾကတာ အမွန္ပါ တျပည္တရြာက ေမတၱာေတြဟာ စြန္႔ပစ္ထားခဲ့တဲ့ “အိမ္”ေလးရဲ႕ စိတ္ညစ္စရာေတြ၊ စိတ္ေသာကေတြ၊ စတဲ့အေငြ႕အသက္ေတြကို မမွီႏိုင္ဘူးလို႔ ယူဆလာခဲ့ၾကပါေတာ့တယ္….အဲဒီအခ်ိန္မွာလည္း ကၽြန္မတို႔တေတြဟာ “အိမ္”ေလးကို ဟိုးအရင္တုန္းကထက္ ပိုၿပီးတန္ဘိုးထားတတ္၊ ျမတ္ႏိုးတတ္၊ လြမ္းတတ္လာခဲ့ၿပီေပါ့ရွင္….။
ဒီလိုပါပဲ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ေမြးဖြားရာ၊ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ေရေသာက္ျမစ္ေလးဟာ အမိျမန္မာျပည္ႀကီး မဟုတ္ပါလား…. အမိျမန္မာျပည္ႀကီးမွာ ေမြးဖြားရွင္သန္ခဲ့ၾကရတဲ့ ကၽြန္မတို႔ေတြဟာ အမိေျမကေန ေမြးဖြားႀကီးျပင္းခဲ့ရၿပီး ၊ အမိေျမက သင္ေပးလိုက္တဲ့ ပညာရပ္ေတြကတဆင့္ ႏိုင္ငံရပ္ျခားစီမွာ ပညာေတာ္သင္ေတြ၊ ေက်ာင္းတက္ေနခဲ့ရတာေတြ၊ အလုပ္ေတြ လုပ္ေနရတာေတြဟာ အမိေျမကေနသင္ယူတတ္ေျမာက္ၿပီးစီးျခင္းမွသည္ ထက္ဆင့္တက္လွမ္းႏိုင္ခဲ့သည္ မဟုတ္ပါလား…. တခါတရံမွာ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ေမြးဖြားရာ ဇာတိမွာ မေပ်ာ္ႏိုင္ခဲ့ၾကပါဘူး၊ စိတ္ညစ္စရာေတြ၊ စိတ္ေသာကေတြ၊ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ လူတိုင္းကိုယ္စီ ရွိခဲ့ၾကမွာပါ၊ ကၽြန္မတစ္ေယာက္တည္းမဟုတ္သလို လူတိုင္းကိုယ္စီ ရွိေနခဲ့ၾကတာေတြပါ…. အဆိုးေတြကို မခံစားႏိုင္လို႔ အေကာင္းဘက္စီေမွ်ာ္ၾကည့္ရင္း တျပည္တရြာက ႏိုင္ငံရပ္ျခားစီ ထြက္သြားခဲ့မိၾကေလ ေရာလား…..
တျပည္တရြာမွာ ကၽြန္မတို႔ေတြ ဘယ္လုိအက်ိဳးအျမတ္ေတြမ်ား ရရွိေနခဲ့ၾကပါသလဲ၊ ရရွိလာတဲ့အက်ိဳးအျမတ္ေတြနဲ႔အတူ ပင္ပန္းဆင္းရဲျခင္းေတြ၊ ဆင္းရဲျခင္းေသာကေတြက တပုံတပင္၊ ခိုလႈံစရာအိမ္ရယ္လို႔ ရွိေသာ္မွ အေႏြးဓာတ္ရယ္မရွိ၊ ဥေပကၡာခ်စ္ျခင္းေတြနဲ႔အတူ ေလွာ္ခတ္သူမပါတဲ့ ေလွတစ္စီးကို စီးေမ်ာေနရသလိုပါပဲ….ကၽြန္မတို႔ေတြ ခုေတာ့လည္း အမိေျမကို လြမ္းေနၾကရပါၿပီ….ဘာေတြလြမ္းေနၾကသလဲ….။
အမိေျမဆိုတာ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ သာယာလွပၿပီး၊ ၿပီးျပည့္စုံတဲ့ “အိမ္”ကေလးမဟုတ္ပါလား….ကၽြန္မတို႔ေတြ ဘယ္အခ်ိန္ပဲ ျပန္လာပါေစ ေႏြးေထြးစြာနဲ႔ အသင့္ႀကိဳဆိုေနၿပီး ခိုလႈံစရာေကာင္းတဲ့ ေနရာေလးတစ္ခုရယ္ပါ…..ကၽြန္မတို႔ေတြ တျပည္တရြာမွာ စားသုံးေနရတဲ့ ေခ်ာကလက္ဆိုတာေတြက အမိေျမက သရက္သီးစိပ္ တစ္စိတ္ေလာက္မွေကာင္းပါရဲ႕လား၊ တျပည္တရြာမွာ ၀တ္ေနရတဲ့ ဟိုေပၚဒီေပၚ အတိုအႏွမ္းအ၀တ္အစားေတြက အမိေျမက ခ်ိတ္လုံခ်ည္ထမီေလးေလာက္ လုံလုံၿခံဳၿခံဳနဲ႔ ေပ်ာ္ေမြ႕မႈရွိၾကပါရဲ႕လား၊ တျပည္တရြာမွာ စားသုံးခဲ့ၾကရတဲ့ ေကာင္းပါေပ့ဆိုတဲ့ ေကာ္ဖီတစ္ခြက္ကေရာ အမိေျမရဲ႕ ေရေႏြးၾကမ္းတစ္ခြက္ရယ္ေလာက္ တန္ဘိုးရွိၾကရဲ႕လား၊ ကၽြန္မတို႔စားသုံးခဲ့ရတဲ့ ေဟာ့ေပါ့ဆိုတဲ့ အစားအစားကိုေရာ အမိေျမက ခ်ဥ္ေပါင္ဟင္းတစ္ခြက္နဲ႔ လဲလွယ္ႏိုင္ၾကပါရဲ႕လား……။
တျပည္တရြာရဲ႕ အစားအေသာက္၊ အ၀တ္အထည္၊ အေနအထိုင္ေတြအားလုံးက အမိေျမမွာထက္ေတာ့ ပကတိစိတ္မွာေတာ့ အဆေပါင္းမ်ားစြာ သာလြန္ေနလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ေကာင္းထင္ေနၾကပါလိမ့္မယ္ သို႔ေပမယ္ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ရင္တြင္းစိတ္တေနရာမွာ ကိန္းေအာင္းေနခဲ့ၾကတဲ့ မသိစိတ္တေနရာဆီမွာေတာ့ အမိေျမကုိ လြမ္းဆြတ္ေနခဲ့ရတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ မျငင္းႏိုင္ခဲ့ၾကပါဘူး….အမိေျမနဲ႔မတူ ကြာျခားလွတဲ့ လြတ္လပ္ျခင္းအႏွစ္သာရမရွိတဲ့ စိတ္ေသာကေတြနဲ႔အတူ ႏွစ္ၿမိဳ႕ခဲ့ရတဲ့ အေကာင္းတကာ့ အေကာင္းစားဆိုတာႀကီးေတြက ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ အမိေျမက“အိမ္”ကေလးကို တမ္းတလြမ္းဆြတ္ေစခဲ့မိပါတယ္….။
စာဖတ္သူေတြလည္း ကၽြန္မလိုဘဲ ခံစားၾကရမယ္လို႔ ေတြးမိပါတယ္…. ဒီ“အိမ္”ႀကီးက က်က္သေရမရွိဘူးကြာ၊ ဒီ“အိမ္”ႀကီးက စိတ္ညစ္စရာပါကြာ၊ ဒီ“အိမ္”မွာ စားရတာ မေကာင္းပါဘူးကြာဆိုေပမယ့္ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ကိန္းေအာင္းေနၾကတဲ့ စိတ္ေလးကိုေတာ့ မဖုံးႏိုင္မဖိႏိုင္ဆိုသလို တစ္ေန႔ေန႔မွာေတာ့ ေပၚလြင္ေနတတ္ၾကမွာပါ…..
ကၽြန္မလိုဘဲ စာဖတ္သူေတြလည္း မိမိတို႔ရဲ႕စိတ္ေလးေတြကို ကြယ္၀ွက္ညာမေနၾကဘဲ ဘယ္လိုအိမ္ေလးပဲျဖစ္ျဖစ္ တည္ေဆာက္ၾကပါ….ေရွာင္ထြက္မသြားၾကပါနဲ႔….စည္းစည္းလုံးလုံးနဲ႔ “အိမ္”ေလးမွာ ေပ်ာ္ေအာင္ေနၾကပါ…. ေပ်ာ္ရႊင္စရာ ေကာင္းေသာ အိမ္ကေလးျဖစ္လာေအာင္ ကၽြန္မတို႔ကိုယ္တိုင္က ႀကိဳးစားဖန္တီးၿပီး တည္ေဆာက္သြားၾကမယ္…. အဲဒီလိုဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ေမွ်ာ္မွန္းထားတဲ့ ခ်စ္စရာေကာင္းၿပီး၊ ၿပီးျပည့္စုံလွတဲ့“အိမ္ကေလး”တစ္လုံးျဖစ္လာမွာပါ …..
ကၽြန္မတို႔ဖန္တီးထားတဲ့“အိမ္ကေလး”တစ္လုံးျဖစ္လာခဲ့ရင္ျဖင့္ ဟိုးတျပည္တရြာကို ဘယ္သူမွ ခြဲခြာသြားႏိုင္ၾကေတာ့မွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး….စာဖတ္သူေတြလည္း ကၽြန္မလိုဘဲ “အိမ္ကေလး”ကို ခ်စ္ၾက၊ ျမတ္ႏိုးၾကလိမ့္မယ္လို႔ ထင္ျမင္မိပါတယ္….“အိမ္ကေလး”ခ်စ္ၾကတဲ့ စာဖတ္သူေတြလည္း….လွပၿပီး၊ ခ်စ္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ၿပီးျပည့္စုံတဲ့“အိမ္ကေလး”ကို ဖန္တီးတည္ေဆာက္ႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ဆႏၵျပဳရင္းနဲ႔ပဲ ဒီေဆာင္းပါးေလးကို ေရးသားတင္ျပလိုက္ရပါတယ္ရွင္…..။


ေနျခည္သစ္ႏြယ္(ျပည္)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...