တကယ္ေတာ့ေရစက္ခ်တယ္ဆိုတာ “ေရွးထုံးလည္းမပယ္နဲ႔၊ ေစ်းသုံးလည္းမလြယ္နဲ႔”ဆိုတဲ့စကားအတိုင္း ဘုရားေလာင္း ေ၀ႆႏၲရာမင္းႀကီးဘ၀တုန္းက လုပ္႐ိုးလုပ္စဥ္ လုပ္ငန္းစဥ္တစ္ခုကို အတုယူၿပီး လိုက္လုပ္ေနၾကတာပါ။ေ၀ႆႏၲာမင္းႀကီးက ဆင္ျဖဴေတာ္လွဴတုန္းက ဆင္ျဖဴေတာ္ရဲ႕ႏွာေမာင္းကို အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ေတြကိုကိုင္ခိုင္းထားၿပီးေရစက္ခ်ခဲ့ဖူူးတယ္။ သားေတာ္ဂဏွာနဲ႔၊ သမီးေတာ္ဇာလီကို ဇူဇကာပုဏၰားကိုလွဴတုန္းကလည္း ေရစက္ခ် ဘုရားဆုပန္ လွဴဒါန္းခဲ့ဖူးပါတယ္။ ေရွးသူေတာ္ေကာင္းေတြျပဳလုပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ လုပ္ငန္းျဖစ္တဲ့အတြက္လည္း ေနာင္လူေနာင္သား
ေတြ လိုက္လုပ္သင့္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေရစက္ခ်တယ္ဆိုတာကလည္း အဓိပၼါယ္ေတြမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ေရကို
လွဴဖြယ္၀တၱဳအေနနဲ႔တင္စားၿပီး အခ်က္(၃)ခ်က္နဲ႔အညီ ေရစက္ခ်တာပါ။
(၁) မခ်ီမႏိုင္ေသာ ပစၥည္း၀တၱဳကို ခ်ီမလြယ္ကူေသာ ေရႏွင့္တင္စားျခင္း။
(၂) ေရ၌ ၾကည္လင္ေအးျမသန္႔ရွင္းမႈရွိေနသလို႔ အလွဴရွင္ေတြရဲ႕ စိတ္မွာလည္း ႀကည္လင္သန္ရွင္းေနပါေၾကာင္းတင္စားျခင္း။
(၃) ေရတစ္စက္တစ္စက္က်၍ ကုုန္သြားရာ၌ ႏွေျမာတပ္မက္မႈမရွိသလို လွဴ၍ကုန္သြားေသာ ပစၥည္း၀တၱဳအေပၚ၌တပ္မက္မႈတဏွာေလာဘ မရွိပါေၾကာင္းတင္စားပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ အလွဴတစ္ခုျပဳတိုင္း ေရစက္ခ်ဖို႔ထက္ပိုအေရးႀကီးတာက အမွ်ေပးေ၀ဖို႔ပါ။ အေျခအေနအရ ေရစက္ခ်ဖို႔ အခြင့္မႀကဳံေသာ္လည္း အမွ်ေပးေ၀တာကိုေတာ့ မျဖစ္မေနလုပ္ေဆာင္သင့္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ကုသိုလ္
ျဖစ္ေၾကာင္းတရား(၁၀)ပါးထဲမွာ ပတၱိဒါန= အမွ်ေပးေ၀ျခင္း၊ ပတၱာႏုေမာဒနာ = ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ သာဓုေခၚျခင္းရယ္လို႔ ပါရွိပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး အလွဴအတန္းျပဳလုပ္၍ အမွ်ေပးေ၀မွ သာဓုေခၚႏိုင္တဲ့ ၿပိတၱာေတြအတြက္ အမွ်ေပးေ၀မွသာသာဓုေခၚႏိုင္မွာပါ။ တကယ္ေတာ့ အမွ်ေပးေ၀တယ္ဆိုတာ ကုသိုလ္ရွင္ရရွိထားတဲ့ ကုသိုလ္အဖို႔ေတြကို သာဓုေခၚ
တဲ့သူေတြကို ေ၀မွ်လိုက္တာပါ။ သို႔ေသာ္လည္း ကုသိုလ္ရွင္ေတြအတြက္ေတာ့ ကိုသိုလ္အဖို႔က ေလ်ာ့က်သြားျခင္းမရွိ
ပါဘူး။ ဥပမာအားျဖင့္ ဖေယာင္းတိုင္မီးတစ္တိုင္က မီးကို ေနာက္ထပ္ ဖေယာင္းတိုင္ဘယ္ေလာက္ပဲ မီးကူးေပးလိုက္ေပးလိုက္ မူလဖေယာင္းတိုင္က မီးအလင္းေလ်ာ့က်မသြားပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အလွဴတစ္ခုျပဳလုပ္ၿပီးတိုင္း ေရစက္ခ်တာ
ထက္ အမွ်ေပးေ၀ဖို႔က ပိုအေရးႀကီးပါတယ္။ သတၱ၀ါအမ်ား ေမတၱာပြား ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာခ်မ္းသာၿပီး
အျမင္မွန္ရႏိုင္ပါေစ . . . ။
No comments:
Post a Comment