
ယူကရိန္းႏိုင္ငံမွ ကမၻာ့အေလးဆံုး ဧရာမ ေလယာဥ္ပ်ံ ကမၻာ့အေလးဆံုး ေလယာဥ္ပ်ံလို႔ စံခ်ိန္ခ်ိဳးထားႏိုင္ တဲ့ ေလ
ယာဥ္ကေတာ့ယူကရိန္းႏိုင္ငံမွ Antonov An-225 Mriya ျဖစ္ပါတယ္။ အတုိေကာက္အေနနဲ႔ An-225 လို႔လည္း
အမ်ားေခၚတဲ့ ယင္းေလယာဥ္ဟာ အေလးခ်ိန္အားျဖင့္ တန္ ၆၄၀ (ေပါင္ ၁၄သိန္း ၁ေသာင္း) အေလးခ်ိန္ရွိပါ
တယ္။ ယင္းေလယာဥ္ ကို ၁၉၈၀ေနာင္းပိုင္း ဆုိဗီယက္ေခတ္က တည္ေဆာက္ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ျပီး ၁၉၉၁ ေနာင္းပိုင္း
ဆုိဗီယက္ျပဳိကြဲခ်ိန္ မွာေတာ့ ယူကရိန္းပိုင္ေလယာဥ္အျဖစ္ သုိ႔ ေရာက္ရွိသြားပါ တယ္။
_1.jpg?width=320)

တည္ေဆာက္တဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္က ဆုိဗီယက္အာကာသအစီအစဥ္အတြက္ျဖစ္ပါတယ္။ Buran Orbiter အမည္ရ
အာကာသ ဒံုးပ်ံႏွင့္ ယာဥ္မ်ားကို သယ္ေဆာင္ဖို႔ ရည္ရြယ္ျပီး တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ဧရာမေလယာဥ္ၾကီး ျဖစ္ပါ
တယ္။ ပထမဆံုး ပ်ံသန္း ႏိုင္ခ်ိန္ကေတာ့ ၁၉၈၈ခုႏွစ္ဒီဇင္ဘာလ မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတင္ေဆာင္ႏိုင္တဲ့အမ်ားဆံုး
ကုန္ခ်ိန္ကေတာ့ အတြင္းမွာ တင္ရင္ ေပါင္ ၅သိန္း၅ေသာင္း၊ ေက်ာ္ေပၚမွာ တင္ေဆာင္ မယ္ဆိုရင္ ေပါင္ ၄သိန္း
၄ေသာင္းျဖစ္ပါ တယ္။ ေက်ာေပၚ မွာေတာ့ ေလယာဥ္မ်ား၊ ဒံုးပ်ံမ်ား၊ ေရာ့ကတ္မ်ား တင္ေဆာင္ေပးႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါ
တယ္။ ေလထဲ အျမန္ဆံုးပ်ံသန္းႏိုင္အားကေတာ့ တစ္နာရီ မိုင္ ၅၃၀ ျဖစ္ပါတယ္။ ေျမျပင္မွာ အရွိန္ယူတဲ့ အျမန္
ဆံုး Speed ကေတာ့ တစ္နာရီ မိုင္ ၅၀၀ အထိရွိပါတယ္။ အရွည္ ၂၅၇.၆ေပ၊ ေဘးေတာင္ပံပါ အက်ယ္ ၂၉၀ေပ
၂လက္မ၊ အျမင့္ ၅၉.၃ေပ၊ အထိ အတိုင္းအတာရွိပါတယ္။ အျမင့္ ဆံုးေမာင္ႏွင္း ပ်ံသန္းႏိုင္စြမ္းကေတာ့ ကုန္အ
ျပည့္တင္ ခ်ိန္ ေျမျပင္အထက္ ေပ ၁၁၅၀၀ အထိပ်ံသန္းႏိုင္ မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလယာဥ္မွဴး ၆ဦး ပါဝင္ေမာင္းႏွင္ရ
မယ့္ ဧရာမ ေလယာဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ ေျမျပင္မွာ ဆင္းသက္ဖို႔ အတြက္ ဘီး ၃၂ လံုးပါဝင္ပါတယ္။ ေလယာဥ္ကို ပ်ံ
သန္းေစမယ့္ အင္ဂ်င္ကေတာ့ သာမန္ေလ ယာဥ္မ်ားထဲကလို မဟုတ္ေတာ့ ပဲ ေလယာဥ္ အင္ဂ်င္ Power plant
အေနနဲ႔ တာဘိုပန္ကာစက္ၾကီး ၆လံုး တပ္ဆင္ထားပါတယ္။ ႏွစ္စီးေဆာက္ဖို႔ ရည္ရြယ္ခဲ့ျပီး ဒုတိယတစ္စီးကေတာ့
ေႏွာင့္ေႏွးေနပါတယ္။




၁၉၈၈ ေနာင္းပိုင္း ကတည္ ေဆာက္ျပီး ဆုိဗီယက္ျပိဳကြဲခ်ိန္ေၾကာင့္ တစ္ဝက္ တစ္ပ်က္နဲ႔ စတိုခန္းထဲ သိမ္းဆည္း
ခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ေရာက္မွ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းကို ျပန္လည္စတင္ခဲ့ရပါတယ္။ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္
ေရာက္ ခ်ိန္မွာ ျပီးဖို႔ ေမ်ာ္ လင့္ထားေပမယ့္ ၂၀၀၉ခုႏွစ္ေရာက္တာေတာင္မျပီးခဲ့ပါ ဘူး။ တန္၂၅၀ တင္ေဆာင္ႏိုင္
ေလာက္ေအာင္ တည္ေဆာက္တိုင္း အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၃၀၀ လိုအပ္တယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။

အစုိးရဘက္မွ ေငြေၾကးေထာက္ပံ့မွု မလံုေလာက္တဲ့အတြက္ တည္ေဆာက္မွု ေႏွာင့္ေႏွးေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္သံုးႏွစ္အတြင္း ျပီးစီးမယ္လို႔ ေျပာဆုိထားျပီးယေန႔ခ်ိန္မွာေတာ့ ၇၀ရာခိုင္ႏွုန္းေလာက္ထိ တည္ေဆာက္
ျပီးစီးျပီလို႔ ယံုၾကည့္ေနၾကပါတယ္။ ေလယာဥ္တစ္စီးရဲ႕တည္ေဆာက္မွုကုန္က်စရိတ္က အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း
၃၀၀နဲ႔အထက္မွာ ရွိလို႔ သိရပါတယ္။ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္က ၾကမ္းျပင္ အနည္းငယ္ျပင္ဆင္တာေတာင္ အေမရိကန္ေဒၚ
လာ သန္း ၂၀ ကုန္က်ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္သူ႔ရဲ႕ပ်ံသန္းစရိတ္ကလည္းၾကီးမားပါတယ္။ လက္ရွိ ယူကရိန္း
Antonov Airlines မွာ ကုန္တင္ေလယာဥ္ အျဖစ္ စီးပြားရွာေနျပီး အေမရိကန္တပ္မေတာ္အတြက္ အေရွ႕အ
လယ္ပိုင္းကို ကုန္ေတြ တင္ေဆာင္ေပး လ်က္ရွိပါ တယ္။ တစ္ခါတစ္ခါ ကုန္သယ္ေဆာင္ေပးရန္ ကုန္က်စရိတ္က
ယူရိုေငြ ၆သိန္း ၆ေသာင္းကုန္က်ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကမၻာ့ငွားရမ္းခေစ်းအၾကီးဆံုးေလယာဥ္လို႔လည္း စံခိ်န္တင္
ခဲ့ပါတယ္။ ဓာတ္ေပါင္းဖိုၾကီးမ်ား၊ ေလယာဥ္ပ်ံမ်ား၊ တင့္ကားမ်ားကို သယ္ေဆာင္ျပီးလည္း စံခ်ိန္မ်ားခ်ိဳးဖူးပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ Antonov An-225 Mriya ဟာ အျခား ဘိုးအင္းေလယာဥ္၊ Cago Aircraft မ်ားထက္ေက်ာ္လြန္ကာ
ယေန႔အခ်ိန္အထိ ကမၻာ့အေလးဆံုး ေလယာဥ္အျဖစ္ စံခိ်န္တင္ထားပါတယ္။ လက္ရွိတည္ေဆာက္ေနတဲ့ ဒုတိ
ယတစ္ခုကို ေပါ့ပါးတဲ့ ပစၥည္းမ်ားအသံုးျပဳျပီး ကမၻာ့အၾကီးဆံုး ေလယာဥ္အျဖစ္ စံခ်ိန္တင္ႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးပမ္းေန တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
--- Ref:www.wikipedia.org.
Photo courtesy of EnglishRussia. All Rights Reserved.
Aung Kham
No comments:
Post a Comment