ပန္းပူေဇာ္သူေတြ ျပန္သြားတဲ့အခါ အမ်ိဳးသားငယ္က ပန္းတင္လွဴထားေတြ မညီမညာျဖစ္ေနတာ ေတြ႔ရတဲ့ အတြက္ ၾကည့္လို႔ေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ျပီး ျပန္ပူေဇာ္ပါတယ္။ ဒါတင္မကပါဘူး။ သူမ်ားလွဴခဲ့တဲ့ပန္းေတြကို ျပန္ျပဳျပင္ျပီး ပူေဇာ္ျပီး အဲဒီပူေဇာ္မႈကိုပဲ အာရံုျပဳျပီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ေတြကို ပြားပါတယ္။ ဂုဏ္ေတာ္ပြား တဲ့အခါ စိတ္က ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ျဖစ္လာပါတယ္။ ျပဳထားတဲ့ေကာင္းမႈကို ႏွလံုးသားထဲမွာ ထည့္ထား လိုက္ပါတယ္။
သက္တမ္းေစ့လို႔ ကြယ္လြန္တဲ့အခါ မညီမညာျဖစ္ေနတဲ့ ပန္းေတြကို ျပန္ျပဳျပင္ျပီး ပူေဇာ္ခဲ့ရတဲ့ ကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္မွာ သုနိကိၡတၱနတ္သားရယ္လို႔ ျဖစ္ရပါတယ္။ ျမန္မာလိုေျပာရင္ေတာ့ “ ေကာင္းေကာင္းထား” ပါ။ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ၾကီးသလို အျခံအရံေတြလည္း မ်ားစြာရပါတယ္တဲ့။
ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားရင္ ပြင့္ေတာ္မူတဲ့အခါ ရွင္မဟာေမာဂၢလာန္မေထရ္ျမတ္ တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္ကို ေရာက္လာျပီး ဘယ္လုိ ကုသိုလ္ေတြျပဳခဲ့လို႔ ဒီစည္းစိမ္ေတြ ရတာလဲလို႔ ေကာင္းေကာင္းထားနတ္သားကုိ ေမးေတာ္မူပါတယ္။
ဒီေတာ့ နတ္သားက “ တပည့္ေတာ္ဟာ ေရႊေစတီမွာ ဖရိုဖရဲ မညီမညာ တင္ထားတဲ့ပန္းေတြကုိ ၾကည့္လို႔ ေကာင္းေအာင္ ၾကည္ညိဳဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ ျပန္ျပဳျပင္ျပီး ပူေဇာ္ခဲ့ပါတယ္ဘုရား။ အဲဒီကုသုိလ္ေၾကာင့္ ဒီနတ္စည္းစိမ္ ေတြကို ခံစားေနရတာပါဘုရား ”လုိ႔ ျပန္ေလွ်ာက္ျပပါတယ္။
ရွင္မဟာေမာဂၢလာန္က လူ႔ ျပည္ျပန္ေရာက္တဲ့အခါ ဒီအေၾကာင္းကို ျမတ္စြာဘုရားကုိ ျပန္ေလွ်ာက္ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကလည္း ဒီအေၾကာင္းကုိပဲ လူပရိသတ္ကုိ ျပန္ေဟာျပေပးေတာ္မူပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရဲ့တရားကုိ နာၾကားရတဲ့ ပရိသတ္ေတြဟာ သုနိကၡိတၱနတ္သားကို အားက်ျပီး “ ငါတို႔လည္း သုနိကိၡတၱနတ္သားလို ပိုက္ဆံကုန္စရာမလိုဘဲ သူမ်ားလွဴတဲ့ ပန္းကုိ ၾကည္ညိဳဘြယ္ျဖစ္ေအာင္ ျပန္ျပဳျပင္ပူေဇာ္ရင္ နတ္စည္းစိမ္ကုိ ရလိမ့္မယ္ ” လို႔ ႏွလံုးသြင္းျပီး ေစတီေတာ္ကိုေရာက္တဲ့အခါ သူမ်ားတင္လွဴျပီးသား ပန္းေတြကို ၾကည္ညိဳဘြယ္ျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္ျပီး ျပန္ပူေဇာ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီကုသိုလ္ေၾကာင့္ပဲ သူတို႔လည္း နတ္ျပည္ေရာက္
ၾကရပါတယ္တဲ့။
(၀ိမာန၀ထၳဳအ႒ကထာ၊ သုနိကိၡတၱ၀ထၳဳ)
ေရာက္တဲ့အရပ္မွာ ကိုယ့္ကုိယ္ကိုယ္ ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္တတ္လိုက္ပံုေလးကုိ သေဘာက်လို႔ ဒီ၀ထၳဳေလးကို ထုတ္ျပလိုက္တာပါ။
ပင္ကိုယ္အားျဖင့္ သူ႔ရဲ႕ စိတ္ကေလးကကို မွန္ေနလို႔ပါ။ ပန္းေတြျပဳျပင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ပန္းပိုင္ရွင္ေတြကို အျပစ္တင္တဲ့စိတ္လည္း ရွိမေနခဲ့ပါဘူး။ လူငယ္စကားနဲ႔ ေျပာရရင္ ဆရာၾကီးလုပ္ခ်င္တဲ့စိတ္ ရွိမေနခဲ့ပါဘူး။ တကယ့္ကုိ စိတ္ထားျဖဴျဖဴေလးနဲ႔ လုပ္ခဲ့တာပါ။ ျပီးေတာ့ ပိုက္ဆံလည္း မကုန္ခဲ့ပါဘူး။ ကုသိုလ္မ်ား ရခ်င္တဲ့သူအတြက္ေတာ့ အျမဲကို လြယ္ေနေတာ့တာပါ။
ေစတီကေန အိမ္ျပန္လာတဲ့အခါ သူ႔ရဲ႕ ေျခလွမ္းတုိင္းမွာ ဘယ္ေလာက္စိတ္ခ်မ္းသာေနမယ္ဆိုတာ ေတြးၾကည့္တဲ့သူေတာင္ စိတ္ခ်မ္းသာရတာပါ။
စာေရးသူက စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ေနတဲ့သူဆို သိပ္အားက်တာပါ။
စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ဘယ္လိုေနမလဲ……….?
တခ်ိဳ႕ က်ေတာ့ စိတ္ခ်မ္းသာၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ ၾကေတာ့ စိတ္မခ်မ္းသာၾကပါဘူး။
အေျဖကေတာ့ တိုတုိပါပဲ။
ကိုယ့္ရင္ထဲမွာ အကုသိုလ္စိတ္ေတြ ကိန္းေနရင္ စိတ္ဆင္းရဲရပါတယ္။
ကုိယ့္ရင္ထဲမွာ ကုသိုလ္စိတ္ေတြ ကိန္းေနရင္ စိတ္ခ်မ္းသာရပါတယ္။
တစ္ခါတေလ စိတ္ခ်မ္းသာေနျပီဆိုရင္ ကိုယ့္ရင္ထဲကို ျပန္အာရံုျပဳၾကည့္လိုက္ပါ။ ကုသိုလ္စိတ္ေတြ ကိန္းေနတာ ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ ဒါနနဲ႔ ယွဥ္တဲ့ကုသုိလ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေ၀ယ်ာ၀စၥပရဟိတနဲ႔ ယွဥ္တဲ့ ကုသိုလ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဂုဏ္ေတာ္၊ ေမတၱာ၊ ၀ိပႆနာနဲ႔ ယွဥ္တဲ့ ကုသိုလ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုသိုလ္တစ္ခုခု ကိန္းေနလို႔ပါ။
ဒီလိုပါပဲ။ စိတ္ဆင္းရဲေနရျပီဆိုရင္လည္း အကုသိုလ္စိတ္တစ္ခုခု ကိန္းေနလို႔ပါ။ ေဒါသပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဣႆာမစၦရိယပဲျဖစ္ျဖစ္ အကုသိုလ္စိတ္တစ္ခုခု၀င္ေနတာ ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။
တကယ္လို႔ စိတ္ဆင္းရဲေနလို႔ ကိုယ့္ရင္ထဲကုိ သတိနဲ႔ ျပန္ၾကည့္လုိ႔ အကုသိုလ္စိတ္တစ္ခုခု ကိန္းေနတာ ေတြ႔ရရင္ “ ဒီအကုသိုလ္စိတ္ကေလးေၾကာင့္ ငါစိတ္ဆင္းရဲေနရတာပဲ ” ဆိုျပီး ဆင္ျခင္လိုက္ပါ။ ျပီးရင္ ကုိယ္ၾကိဳက္တဲ့ ဣရိယာပုထ္နဲ႔ ေသခ်ာထိုင္ျပီး ကိုယ့္ရင္ထဲက အကုသိုလ္စိတ္ကေလးကုိ စိတ္နဲ႔ပဲ ျပန္ၾကည့္ေန လိုက္ပါ။ ျဖစ္ေနတဲ့ အကုသိုလ္စိတ္ကေလးကုိ စိတ္နဲ႔ပဲ ျပန္သိေနလိုက္ပါ။ တစ္မိနစ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ႏွစ္မိနစ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သံုးမိနစ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ငါးမိနစ္-ဆယ္မိနစ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အခ်ိန္ကေလးယူျပီး ကိုယ့္ရင္ထဲမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ စိတ္ကေလးကို သတိကပ္ျပီး သိေန လိုက္ပါ။
သိပါ သိပါမ်ားလာရင္ ထြက္သြားပါလိမ့္မယ္။ တစ္ခုေတာ့ရွိပါတယ္။ ကုိယ့္ရင္ထဲေရာက္ေနတဲ့ အကုသိုလ္က သိပ္ျပီး ၾကီးေနရင္ေတာ့ အခ်ိန္ကေလးေတာ့ ယူေပးရပါမယ္။
သိပါမ်ားမ်ားလာရင္ေတာ့ တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့ေလ်ာ့သြားပါလိမ့္မယ္။
ဒါက စိတၱာႏုပႆနာေခၚတဲ့ ၀ိပႆနာနဲ႔ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ ပယ္ထုတ္ပစ္လိုက္တာပါ။
ကိုယ့္ရင္ထဲမွာ အကုသိုလ္စိတ္တစ္ခု ၀င္လာရင္ အဲဒီအကုသိုလ္စိတ္ကုိ ဥာဏ္နဲ႔ စိုက္ၾကည့္တဲ့ အလုပ္ကို ေသခ်ာထံုထားလိုက္ပါ။ ၾကာလာရင္ ကုိယ္ေမွ်ာ္လင့္တဲ့ စိတ္ခ်မ္းသာမႈေလးေတြ ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္။
ကိုယ္က ၀ိပႆနာနဲ႔ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ မပယ္ႏိုင္ေသးဘူးဆုိရင္ေတာ့ ျဖစ္ေနတဲ့ အကုသိုလ္ကေလးကုိပဲ စိုက္ၾကည့္ျပီး ” အကုသိုလ္ဆိုတာ မေကာင္းဘူး၊ စိတ္ကုိလည္း ပူေလာင္ေစတယ္၊ ရုပ္ကုိလည္း ပူေလာင္ေစတယ္ ” လို႔ ထပ္ကာ ထပ္ကာေလး ဆင္ျခင္ေပးေနလိုက္ပါ။ ကိုယ့္ရဲ႕ ဆင္ျခင္မႈကို အသိဥာဏ္က လက္ခံသြားျပီဆိုရင္ ျဖစ္ေနတဲ့ အကုသိုလ္ေလးက ထြက္သြားတာမ်ားတယ္။
ဆင္ျခင္ေပမယ့္ အသိဥာဏ္ပိုင္းက လက္မခံေသးဘူးဆိုရင္ေတာ့ အကုသိုလ္ မထြက္ေသးပါဘူး။ ဆင္ျခင္မႈ ေတြမ်ားလာတဲ့အခါ အသိဥာဏ္ပိုင္းက လက္ခံသြားတဲ့အခါမွာေတာ့ အကုသိုလ္ေလးက မေန၀ံ့ေတာ့ပါဘူး။ ထြက္ကို ထြက္သြားရေတာ့တာပါ။
ဆင္ျခင္တဲ့ေနရာမွာ “ဘယ္သူေတြက ဘယ္တုန္းက ဘယ္လုိျပဳခဲ့လို႔ ဘယ္လိုဆိုးက်ိဳးေတြ ေပးသြားတာ ” စသည့္ျဖင္ ကိုယ္လက္ေတြ႔ ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရတာေလးေတြနဲ႔ ယွဥ္ျပီး အကုသိုလ္ရဲ႕ အက်ိဳးအျပစ္ကေလး ေတြကုိ ေပၚႏိုင္သမွ် ေပၚေအာင္ပံုေဖာ္ျပီး ကိုယ္ဆင္ျခင္တတ္သလို ဆင္ျခင္လို႔လည္း ရပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္ၾကားဖူး ထားတဲ့ အကုသိုလ္ ဆိုးက်ိဳး ၀ထၳဳ ဇာတ္လမ္းေတြကို အာရံုျပဳျပီး ဆင္ျခင္လို႔လည္း ရပါတယ္။
အဓိကကေတာ့ ဒီအကုသိုလ္စိတ္ကေလးေၾကာင့္ ကိုယ္စိတ္ဆင္းရဲေနရတယ္ဆိုတာ ေသခ်ာသိထားဖို႔ပါပဲ။ သိထားျပီး ကုိယ္ကိုယ္တုိင္ကလည္း ဒီအကုသိုလ္စိတ္ကေလးကို မလိုလားဘူးဆိုရင္ ဆင္ျခင္ျပီးပဲပယ္ပယ္၊ ၀ိပႆနာမွတ္ျပီးပဲ ပယ္ပယ္ ပယ္လုိ႔ လြယ္သြားတာ မ်ားပါတယ္။
တစ္ခုေတာ့ရွိပါတယ္။ အကုသိုလ္ပယ္ပံုနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အေလ့အထံု နည္းေနေသးတယ္ဆိုရင္ေတာ့ သူမ်ားထက္ ပိုျပီး ထပ္ကာထပ္ကာေလး ဆင္ျခင္ ဆင္ျခင္ သိသိေပးေနရပါမယ္။ အေလ့အက်င့္ လုပ္ပါမ်ားလာရင္ အလုပ္က သင္သြားတာမ်ားပါတယ္။
ဆင္ျခင္လို႔ သိလို႔ အကုသိုလ္ေလး ထြက္သြားတဲ့အခါ ေနာက္ထပ္ ဘာဆက္လုပ္ရမလဲဆိုေတာ့ ကုိယ့္ရင္ ထဲမွာ ကုသိုလ္စိတ္ကေလးတစ္ခု ေရာက္လာေအာင္ လုပ္ရပါတယ္။ အလြယ္ဆံုးနည္းကေတာ့ အရဟံဂုဏ္ေတာ္ ေလးကို ထပ္ကာထပ္ကာ ပြားေနလိုက္မယ္ဆိုရင္လည္း အလြယ္တကူ ကုသိုလ္စိတ္ကေလး ၀င္လာတာပါ။
အရဟံ = ကိေလသာကင္းစင္ေတာ္မူေသာျမတ္စြာဘုရား
အရဟံ = ဆိတ္ကြယ္ရာအရပ္၌ပင္ မေကာင္းမႈကို ျပဳေတာ္မမူေတာ္ ျမတ္စြာဘုရား
အရဟံ = ပူေဇာ္အထူးကို ခံယူေတာ္မူထိုက္ေတာ ျမတ္စြာဘုရား
လို႔ ထပ္ကာထပ္ကာေလး ပြားေနလုိက္ပါ။
ဒါမွမဟုတ္ အိမ္မွာရွိတဲ့ဘုရားကို ေရကပ္တာ၊ ပန္းကပ္တာေတြ လုပ္လုိက္ရင္လည္း ရပါတယ္။
လက္ေတြ႔ အသံုးခ်ၾကည့္လို႔ ကိုယ္ေမွ်ာ္လင့္သလိုျဖစ္သြားျပီဆိုရင္ သိပ္ေပ်ာ္ရတာပါ။ ေနာင္ အကုသိုလ္စိတ္ ကေလး ၀င္လာလို႔ စိတ္ဆင္းရဲေနရတဲ့အခါ ပယ္ထုတ္ရမွာ ၀န္မေလးေတာ့ပါဘူး။
၀င္လာတဲ့ အကုသိုလ္ကုိ ပယ္နည္းေတြက စာမွာအမ်ားၾကီးရွိေနတာပါ။ နည္းအမ်ားၾကီးထဲက ကိုယ့္အတြက္ လြယ္တဲ့ႏွစ္နည္းေလာက္ကုိ လက္ကိုင္ထားလိုက္ရင္ ရပါတယ္။ အကုသိုလ္၀င္လာတဲ့အခါ ကိုယ့္အတြက္ လြယ္တဲ့ ကိုယ္လက္ကိုင္ထားတဲ့နည္းနဲ႔ ပယ္ပယ္ထုတ္ထုတ္သြားဖို႔ပါပဲ။ ၀င္လာတဲ့အကုသိုလ္ကုိ မပယ္ဘဲ မခြာဘဲ ဒီအတိုင္းထားလိုက္ရင္ အကုသိုလ္က တိုးတုိးပြားပြားလာတာ မ်ားပါတယ္။ ကိုယ့္ရင္ထဲမွာ အကုသိုလ္တိုးေလ တိုးတုိးျပီး စိတ္ဆင္းရဲရေလေလပါပဲ။
လူတစ္ေယာက္ဟာ စိတ္ခ်မ္းသာဖို႔ သိပ္ျပီးအေရးၾကီးပါတယ္။ စိတ္ခ်မ္းသာေနမွ ေလာကီအလုပ္ပဲလုပ္လုပ္ ေလာကုတၱရာအလုပ္ပဲလုပ္လုပ္ အဆင္ေျပတာပါ။ စိတ္ဆင္းရဲေနတဲ့စိတ္ကုိ စိတ္နဲ႔ပဲ ျပန္ကုရပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘ၀မွာ ကုသိုလ္နဲ႔ အကုသိုလ္မွာ အကုသိုလ္မျဖစ္ဖို႔က ပထမဦးစားေပးပါ။ ကုသိုလ္ျဖစ္ဖို႔က ဒုတိယဦးစားေပးပါ။ ဆိုလုိတာက ကုသိုလ္မျဖစ္ရင္ေနပါေစ၊ အကုသိုလ္မျဖစ္ေအာင္ေတာ့ အထူးေစာင့္ထိန္းရမွာပါ။
အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္တဲ့အခါ စိတ္ဆင္းရဲရပါတယ္။
ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္တဲ့အခါ စိတ္ခ်မ္းသာရပါတယ္။
ဒီေတာ့ အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းအရင္းကဘာလဲ၊ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္း အရင္းက ဘာလဲ။
စာေပအရေျပာရရင္ေတာ့ အေယာနိေသာမနသိကာရျဖစ္ရင္ အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ေယာနိေသာမန သိကာရျဖစ္ရင္ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာလိုေျပာရရင္ေတာ့ ႏွလံုးသြင္းမွားရင္ အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ႏွလံုးသြင္းမွန္ရင္ ကုသိုလ္စိတ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကိုေထာက္ျပီး ကုသိုလ္စိတ္၊ အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ျခင္းဟာ ကုိယ့္အေပၚမွာပဲ အဓိကက်ေနပါတယ္။
ပတ္၀န္းက်င္က တစ္စံုတစ္ေယာက္က ဘယ္ေလာက္ပဲ ေဖာက္ျပန္တဲ့အမူအရာ ျပေနဦးေတာ့ ကိုယ့္မွာ ေယာနိေသာမနသိကာရ ရွိေနရင္ အကုသိုလ္စိတ္ မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ ေအးေဆးပါပဲ။
လူသံုးေယာက္ရွိပါတယ္။
ပထမတစ္ေယာက္က ပင္ကုိယ္ပါရမီဓာတ္ခံ သိပ္အားေကာင္းပါတယ္။ ဘယ္အာရံုဆိုးနဲ႔ပဲေတြ႔ေတြ႔ ႏွလံုးသြင္းမွန္ေနတဲ့အတြက္ သူ႔ကုိၾကည့္လုိက္ရင္ ျပံဳးျပံဳး ျပံဳးျပံဳးနဲ႔ပါ။ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး။ ေတြ႔ဖူးၾကမွာပါ။
ဒုတိယတစ္ေယာက္က်ေတာ့ ပင္ကုိယ္ဓာတ္ခံအားနည္းေနတဲ့အတြက္ အာရံုဆိုးတစ္ခု ေတြ႔လိုက္ရတဲ့အခါ ႏွလံုးသြင္းမွားျပီး အကုသုိလ္စိတ္ တန္းကနဲျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူက ႏွလံုးသြင္းမွားတာကို ခ်က္ခ်င္းသိျပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကိုယ့္ ႏွလံုးသြင္းမွန္ေအာင္ ျပန္ျပီး ျပဳျပင္ဆင္ျခင္ျပီး ယူပါတယ္။
ႏွလံုးသြင္းမွားမႈေၾကာင့္ အကုသိုလ္စိတ္ေတြေတာ့ ျဖစ္လိုက္ပါတယ္။ ျဖစ္ေပမယ့္ ျပန္ျပဳျပင္ယူလိုက္ေတာ့ အကုသိုလ္စိတ္ဟာ ရင္ထဲမွာ အခိုက္အတန္႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ျဖစ္ေက်ာရွည္မေနေတာ့ပါဘူး။
တတိယတစ္ေယာက္က်ေတာ့ အာရံုဆုိးတစ္ခုကို ေတြ႔လိုက္ရတဲ့အခါ ႏွလံုးသြင္းမွားမႈေၾကာင့္ အကုသိုလ္ စိတ္ေတြ ၀င္လာပါတယ္။
ကုိယ္ႏွလံုးသြင္းမွားလို႔ အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ေနတာကို မသိေတာ့ဘဲ တစ္ဖက္က အာရံုဆီကိုပဲ စိတ္ကေရာက္ ေနျပီး အကုသိုလ္စိတ္တြခ်ည္း ဆက္ကာဆက္ကာ ျဖစ္ေနေတာ့တာပါ။
` သူကငါ့ကုိ ဘယ္လိုေျပာလုိက္တာ၊ ငါကလည္း ဘယ္လိုျပန္ေျပာလိုက္တာ၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူက အကႌ်ပန္းေရာင္ေလး ၀တ္ထားတယ္၊ ငါက ေလွကားလက္တန္းေလးကုိကိုင္ထားတယ္ ´ စသည္ျဖင့္ ျဖစ္ပ်က္သမွ် ေတြကို အေသးစိတ္ျပန္ျပင္ေယာင္ျပီး ထပ္ကာထပ္ကာ ေတြးေတြးျပီး ခံစားေနေတာ့တာပါ။ ဒီလိုပါပဲ ေနာက္ရက္ ေတြမွာလည္း ေတြးခ်ိန္ေရာက္လာတာနဲ႔ " သူကငါ့ကို ဘယ္လိုေျပာလိုက္တာ " စသည္ျဖင့္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သမွ်ကို ျပန္ေတြးေတာ့တာပါ။ ျဖစ္စတုန္းက ဒီေလာက္မဟုတ္ေပမယ့္ ေတြးပါေတြးပါ မ်ားမ်ားလာေတာ့ အေတြးက အကုသိုလ္စိတ္ကုိ ပိုပိုတုိးတုိးသြားေစေတာ့တာပါ။
ၾကာလာေတာ့ အာရံုဆိုးတစ္ခုေတြ႔လို႔ မေက်နပ္စိတ္ကို ျပန္ျပန္ေတြးတတ္တဲ့ အထံုက ကိုရီးယားကား စြဲသလို စြဲသြားေတာ့တာပါ။ ေအးေအးေဆးေဆး အနားယူရမယ့္ အခ်ိန္မွာေတာ့ အေတြးက အားထုတ္စရာမလိုဘဲနဲ႔ ေပၚလာေတာ့တာပါ။
ဒီေတာ့ စိတ္ဆင္းရဲရျပန္ေရာ။
ကိုယ့္က ေတြးေတြးျပီး စိတ္ဆင္းရေနရတဲ့အခ်ိန္မွာ ဟိုတစ္ဖတ္သားက သိေတာင္သိမွာမဟုတ္ပါဘူး။
လူသံုးမ်ိဳးထဲမွာ ကိုယ္က ပထမအမ်ိဳးအစားထဲမွာ မပါရင္ေတာင္ စိတ္ကို ျပန္ျပဳျပင္ယူတဲ့ ဒုတိယ အမ်ိဳးအစားထဲမွာ ပါေအာင္ေတာ့ ၾကိဳးစားရပါမယ္။
တကယ္လုိ႔ တတိယအမ်ိဳးအစားထဲမွာပါတယ္ဆိုရင္လည္း ဘာမွ အားငယ္စရာမလိုပါဘူး။ ဘယ္ကိစၥပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေလ့က်င့္ယူရင္ ရတာပါပဲ။ အေလ့အက်င့္မ်ားလာတဲ့အခါ ဒုတိယအမ်ိဳးအစားထဲမွာ ၀င္လာမယ္။ ေနာက္ ဆက္ေလ့က်င္တဲ့အခါ ပထမအမ်ိဳးအစားထဲမွာေတာင္ မယံုၾကည္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ၀င္သြားေတာ့တာပါ။
အဲဒီ အထံုပါရမီဓာတ္ဟာ ေနာက္ဘ၀အထိပါ ဆက္ပါသြားေတာ့မွာပါ။
၀င္လာတဲ့ အကုသိုလ္ကို ပယ္တတ္သလို ပယ္ပယ္ျပီး ႏွလံုးသြင္းမွန္ေအာင္ေနမယ္။ ကုသိုလ္ေလးေတြ ဆက္ကာဆက္ကာ ျပဳျပဳေပးျပီး ေနသြားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ စိတ္ဆင္းရဲလည္း ခဏသာ စိတ္ဆင္းရဲျပီး ကိုယ့္ရဲ ႔ စိတ္ကေလးက အခ်ိန္မ်ားမ်ား စိတ္ခ်မ္းသာေနေတာ့မွာပါ။
အဲဒီစိတ္ခ်မ္းသာတဲ့စိတ္ကေလးနဲ႔ ၀ိပႆနာတရား အားထုတ္ျဖစ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့……….။
ဒါက အကုသိုလ္စိတ္၀င္လို႔ သိပ္စိတ္ဆင္းရဲေနတဲ့ သူအတြက္ ေျပာတာပါ။ အဲဒီေလာက္လည္း ကိုယ္က အကုသိုလ္စိတ္မ၀င္ဘူး။ အဲဒီေလာက္လည္း အရမ္းကာေရာ စိတ္ဆင္းရဲမေနဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ရဲ႕ စိတ္ကေလး အျမဲ ျငိမ္းေအးေနခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ နည္းတစ္မ်ိဳးနဲ႔ ထံုပြားၾကည့္ရေအာင္ပါ။
ဒီေတာ့ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ဘယ္လိုေနမလဲ……..?
စိတ္ဆင္းရဲတယ္၊ စိတ္ဆင္းရဲတယ္ဆိုတာ ရင္ထဲကို ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ဣသာမစၧရိယ၊ ရာဂ၊ တဏွာ စတဲ့ အကုသိုလ္တရားေတြ ၀င္လာလို႔ပါ။ ဒီသေဘာကို ကိုယ္က အရင္ သေဘာေပါက္ထားလိုက္ပါ။
ဒီေတာ့ မနက္အိပ္ယာထ ႏိုးတာနဲ႔ " ငါ ဒီေန႔ သတိပ႒ာန္ရယ္၊ နေမာတႆရယ္နဲ႔ ငါ့စိတ္ကေလးကို ျငိမ္းေအးေအာင္ ေနမယ္ " လို႔ သံုးခါေလာက္ စိတ္ထဲကေန အဓိ႒ာန္လိုက္ပါ။
အိပ္ရာထကတည္းက သတိပ႒ာန္ေလးနဲ႔ ထလိုက္ပါ။ ေရခ်ိဳးခန္း၀င္တာ၊ မ်က္ႏွာသစ္တာ၊ သြားတုိက္တာ၊ မ်က္ႏွာသုတ္တာ၊ ေျခလွမ္းလွမ္းတာ၊ ျခင္ေထာင္သိမ္းသာ၊ ေစာင္ေခါက္တာ၊ မီးဖိုေခ်ာင္၀င္တာ စသည္ေတြကို သိသိေနလိုက္ပါ။
တကယ္လို႔ မွတ္ရတာ ၾကာလလို႔ နည္းနည္းျငိးေငြ႔လာရင္ နေမာတႆကို လွည့္ပြားေနလိုက္ပါ။ နေမာတႆ ပြားလို႔ အားရလာတဲ့အခါ သတိပ႒ာန္ကို ျပန္မွတ္ပါ။ သတိပ႒ာန္ေလးနဲ႔ ေနလိုက္၊ နေမာတႆေလးနဲ႔ ေနလိုက္နဲ႔ ေသခ်ာ သတိကပ္ျပီး ေနေနလိုက္ပါ။
သတိပ႒ာန္ေလးနဲ႔ ေနေနတဲ့အခ်ိန္၊ နေမာတႆပြားေနတဲ့အခ်ိန္ေလးမွာ ေလာဘ၊ ေဒါသ စတဲ့ အကုသိုလ္ တရားေတြ မ၀င္ပါဘူး။ အဲဒီ အကုသိုလ္တရားေတြ မ၀င္ရင္ စိတ္ကေလး ျငိမ္းေအးေနေတာ့တာပါ။
တစ္ေန႔လံုး မက်င့္ႏိုင္ရင္ေတာင္ မနက္ပိုင္းေလးမွာေတာ့ အခ်ိန္ေလးသတ္မွတ္ျပီး က်င့္ၾကည့္ေစခ်င္ ပါတယ္။ က်င့္စမွာ နည္းနည္းခက္ခ်င္ ခက္မယ္။ က်င့္ပါမ်ားလာရင္ေတာ့ မွတ္ရ ပြားရတာ လြယ္သြားပါလိမ့္မယ္။
၀ိပႆနာဆိုတာ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱလကၡဏာ ေတြ႔ျမင္ပါမွ ၀ိပႆနာ စစ္စစ္ျဖစ္တာပါ။ ဒါေပမယ့္ သြားရင္သြားတယ္လို႔ သိေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေသာက္ရင္ေသာက္တယ္လို႔ သိေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သတိျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ အကုသိုလ္စိတ္ကေလးေတြက မ၀င္ပါဘူး။ မ၀င္တဲ့အတြက္ စိတ္ကေလးက ျငိမ္းေအးေနေတာ့တာပါ။ ဒီေလာက္ ဆိုရင္ပဲ ကိုယ့္အတြက္ ေတာ္ေတာ္ေလးဟုတ္ေနပါျပီ။
ဒါေလးကုိ စမ္းျပီးေတာ့ က်င့္ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။ စိတ္ကေလး ျငိမ္းေအးေနေစခ်င္လို႔ပါ။ သိပ္ျပီး ခက္လွတဲ့ က်င့္စဥ္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။
တခ်ိဳ႕ စိတ္ဆင္းရဲမႈေတြဟာ ေတြးလို႔ ျဖစ္ရတာပါ။ ေတြးတာက ၾကာလာရင္ အက်င့္ပါသြားတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ဆင္းရဲစရာတစ္ခု ေတြးမိလိုက္တာနဲ႔ " ေတြးတယ္၊ ေတြးတယ္ "လို႔ မွတ္ခ်က္လုိက္ပါ။ " ေတြးတယ္၊ ေတြးတယ္ " လို႔ သိခ်လိုက္ပါ။ မွတ္ရတာ ကိုယ့္အတြက္ သိပ္ခက္ေနရင္လည္း နေမာတႆကို အားရသေလာက္ ပြားခ်ပစ္လိုက္ပါ။ မေတြးမိေအာင္လည္း အက်င့္လုပ္ထားလိုက္ပါ။
ေသရင္ေတာင္ အားလံုးကုိ ထားခဲ့ရဦးမွာဆိုေတာ့ ေသျခင္းတရားနဲ႔ ယွဥ္လိုက္ရင္ က်န္တဲ့ စိတ္ညစ္စရာ ဆိုတာေတြက ဘာမွ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။
လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ပူေလာင္ေနၾကတာမ်ားပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ ပစၥည္ဥစၥာေတြ သပ္ခ်မ္းသာၾကတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ဟာလည္း ပူေလာင္ေနၾကတာပါပဲ။
စိတ္ပူေလာင္လာရင္ သက္သာလို သက္သာျငား ထင္မိထင္ရာ အကုသိုလ္ေတြကုိ လုပ္ခ်လိုက္ၾကပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ သံသရာအတြက္ပါ ေၾကာက္စရာေကာင္းသြားရပါတယ္။
လူႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။
စိတ္ပူေလာင္ေနလို႔ သတိပ႒ာအားထုတ္တဲ့သူရယ္။
ပင္ကုိယ္အားျဖင့္ စိတ္ကေအးေနေပမယ့္ အျမဲစိတ္ကေလးေအးေနဖို႔ သတိပ႒ာန္တရား အားထုတ္တဲ့ သူရယ္။
ဒီေတာ့ စိတ္ညစ္ရင္လည္း သတိပ႒ာန္တရား အားထုတ္ရမွာပါ။ စိတ္ခ်မ္းသာရင္လည္း ဆက္ျပီး စိတ္ခ်မ္းသာဖို႔ သတိပ႒ာန္တရားပဲ အားထုတ္ရမွာပါပဲ။
တစ္ခါတုန္းက ပေစၥကဗုဒၶါေလာင္းတစ္ပါးဟာ ကႆပဘုရားရွင္ရဲ႕ သာသနာမွာ အႏွစ္ ႏွစ္ေသာင္း ရဟန္းတရားကို အားထုတ္ျပီး ကြယ္လြန္တဲ့အခါ ျဗဟၼာ့ျပည္မွာ ျဖစ္ရပါတယ္။ ျဗဟၼာ့ျပည္ကေန စုေတတဲ့အခါ က်ေတာ့ ဗာရာဏသီျပည္ မိဖုရားၾကီးရဲ႕ ၀မ္းမွာ ၀င္စားပါတယ္။
ျဗဟၼာ့ျပည္ကလာတာဆိုေတာ့ မင္းသားငယ္ဟာ မိန္းမေတြကိုင္တာ မၾကိဳက္ပါဘူး။ ေရခ်ိဳးတာျပဳတာ ကိုလည္း ေယာက်္ားေတြကပဲ ျပဳေပးရပါတယ္။ ႏုိ႔တိုက္တာေတာင္ မိန္းမေတြက ေယာက်္ားအသြင္၀တ္ျပီး တုိက္ရပါတယ္။ မိန္းမေတြရဲ႕ အနံ႔အသက္ကိုေတာင္ အလိုမရွိတဲ့အတြက္ အနိတၳိဂႏၶလို႔ အမည္ေပးထားၾကပါတယ္။
အရြယ္ေရာက္လာတဲ့အခါ နန္းတြင္းကေခ်သည္ေတြနဲ႔ ေခ်ာ့ျမဴျဖားေယာင္းေပမယ့္ မရပါဘူး။ သင့္ေတာ္တဲ့ မင္းသမီး တစ္ပါးပါးနဲ႔ လက္ထပ္ဖို႔ တိုက္တြန္းတာကိုလည္း လက္မခံပါဘူး။
တိုက္တြန္းပါမ်ားလာေတာ့ မင္းသားငယ္က အလြန္လွတဲ့ မိန္းမေရႊရုပ္တစ္ခုကို ထုေစျပီး " ဒီေလာက္လွတဲ့ မိန္းမကို ရရင္ ယူမယ္ " လို႔ ေျပာလိုက္ပါတယ္။
အမွန္ေတာ့ မရႏိုင္ေလာက္ဘူးထင္ျပီး မိန္းမမယူခ်င္လို႔ ေျပာလုိက္တာပါ။
အမတ္ေတြ ေရႊရုပ္ကိုင္ျပီး ရွာၾကေတာ့ မဒၵရာဇ္တုိင္း၊ သာဂရျမိဳ႕ က ဘုရင့္ရဲ႕ သမီးေတာ္ကို ရခဲ့ပါတယ္။
ရလွ်င္ရျခင္းပဲ အမတ္ေတြက မင္းသားငယ္ဆီကုိ ေရႊရုပ္နဲ႔ တူတဲ့ မင္းသမီးရျပီလို႔ သတင္းပို႔လုိက္ပါတယ္။ ဒီသတင္းၾကားလိုက္ရံုနဲ႔တင္ မျမင္ရေသးဘဲ မင္းသမီးအေပၚ ခ်စ္ခင္မႈရာဂေတြ ျဖစ္လာပါသတဲ့။ အဲဒီ ရာဂႏွိပ္စက္မႈ ေၾကာင့္ပဲ ရထားတဲ့ပထမစ်ာန္လည္း ေလွ်ာက်သြားပါသတဲ့။ မင္းသာငယ္ဟာ ေနမထိ ထိုင္မသာနဲ႔ တမန္ေစလႊတ္ျပီး ျမန္ျမန္ေခၚခဲ့ဖို႔ မွာပါသတဲ့။ ေခၚလာရင္း ျမိဳ႕ အျပင္ နန္းေတာ္နားေရာက္ခါနီးမွာပဲ မင္းသမီးေလးက ကြယ္လြန္သြား ပါသတဲ့။
ဒီသတင္းလဲၾကားေရာ မင္းသားငယ္မွာ မဟာေသာက ျဖစ္ရပါေတာ့တယ္။
ဒါေပမယ့္ မင္းသားငယ္က ပါရမီပါခဲ့သူဆိုေတာ့ ျဖစ္ေနတဲ့ ေသာကရဲ႕ အျပစ္ကုိ တူးျဖိဳဖို႔ အားထုတ္ပါ ေတာ့တယ္။
ဒီေတာ့ မင္းသားငယ္က ဆင္ျခင္ပါတယ္။ " ဒီေသာကဟာ ပဋိသေႏၶမေနတဲ့သူမွာ မျဖစ္ဘူး၊ ပဋိသေႏၶ ေနတဲ့သူမွာသာ ျဖစ္ရတာ၊ ဇာတိတရားဟာ ဘ၀ကို စြဲျဖစ္တာပဲ " လို႔ ေရွးက အားထုတ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ဘာ၀နာရဲ႕ အစြမ္းနဲ႔ ဆင္ျခင္ပါတယ္။ ဆင္ျခင္တဲ့အခါ အျပန္အလွန္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို ျမင္ျပီး ၀ိပႆနာတရား ဆက္ရႈမွတ္လုိက္တာ ပေစၥကဗုဒၶါအရွင္ျမတ္ ျဖစ္သြားပါေတာ့တယ္။
(သုတၱနိပါတ္အ႒ကထ၊ ပထမတြဲ၊ ႏွာ ၆၀၊ ၆၁၊ ၆၂)
မင္းသားငယ္ဟာ ေသာကေတာ့ ျဖစ္လိုက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျဖစ္ေနတဲ့ ေသာကကုိ ျပန္သိလိုက္ပါတယ္။ သိတဲ့အခါ တရားသေဘာနဲ႔ ျပန္ဆင္ျခင္ပါတယ္။ ဆင္ျခင္လိုက္တဲ့အခါ ျဖစ္ေနတဲ့ေသာကက ေပ်ာက္သြားပါတယ္။ ဆင္ျခင္လို႔ ရရွိတဲ့ တရားသံေ၀ဂအသိကုိပဲ အေျခခံျပီး ၀ိပႆနာ ဆက္ပြားပါတယ္။ ေနာက္ ပေစၥကဗုဒၶါ အရွင္ျမတ္ ျဖစ္သြားပါတယ္။ တစ္ဆင့္ခ်င္း တစ္ဆင့္ခ်င္း တစ္ကြက္ခ်င္း၊ တစ္ကြက္ခ်င္း ျဖစ္ျဖစ္သြားပံုေလးက သက္ရွိ တကယ့္ တီဗြီဇာတ္လမ္းေလး တစ္ခုလိုပါပဲ။ သိပ္အားက်ဖို႔လည္း ေကာင္းတာပါ။ ေသာကေတာ့ ျဖစ္လုိက္ပါတယ္။ ျဖစ္လာတဲ့ေသာကကိုပဲ အေျခခံျပီး အျမတ္ဆံုးပန္းတိုင္တစ္ခုကို ေရာက္ေအာင္ လွမ္းတက္လုိက္တာပါ။
ဒီေတာ့ ကိုယ္ေသာကျဖစ္လာတဲ့အခါ ပါရမီမျပည့္ေသးလို႔ တရားထူးမရေသးဦးေတာ့ ျဖစ္ေနတဲ့ေသာကကို ပထမ သိလိုက္ရပါမယ္။ သိတာနဲ႔ ေသာကျဖစ္ေၾကာမရွည္ေအာင္ တစ္နည္းနည္းနဲ႔ ျဖတ္ခ်လိုက္ႏုိင္ရပါမယ္။
ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ စိတ္ခ်မ္းသာခ်င္တဲ့သူခ်ည္းပါပဲ။ စိတ္မခ်မ္းသာခ်င္တဲ့သူ ဘယ္သူမွ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ က်ေတာ့ မိသားစုကာမဂုဏ္အာရံုထက္ေက်ာ္လြန္ျပီး ပညာရွိေတြကဲ့ရဲ႕ တဲ့ ေလာကျပစ္ ဓမၼျပစ္သင့္ေစတဲ့ တဏွာနဲ႔ပဲ စိတ္ခ်မ္းသာမႈကုိ ရွာၾကတာပါ။ တခ်ိဳ႕ က်ေတာ့ တရားနဲ႔ပဲ ရွာၾကတာပါ။
တဏွာနဲ႔ ရွာတဲ့အခါ အခိုက္အတန္႔ေတာ့ စိတ္ခ်မ္းသာသလို ထင္ရေပမယ့္ ေနာက္ေတာ့လည္း စိတ္ဆင္းရဲရတာပါပဲ။ ကာမဂုဏ္အာရံုေတြေနာက္ကုိလိုက္ေနတဲ့သူဟာ ဘယ္ေတာ့မွ စိတ္မခ်မ္းသာႏုိင္ပါဘူး။ ေနာက္ဆံုး စိတ္ဓာတ္ေတြက်ျပီး လုပ္မိလုပ္ရာေတြလုပ္ရင္း ပ်က္စီးသြားရေတာ့တာပါ။ ကာမဂုဏ္ေနာက္ကို လိုက္ေနတဲ့သူဟာ " တရားသံ " ၾကားရင္ သိပ္နားခါးတာပါ။ ဒါက တရားရဲ႕ အရသာကို မသိေသးလို႔ပါ။ ေနာက္ဆံုး စမ္းၾကည့္တဲ့အေနနဲ႔ ရိပ္သာတစ္ခုခုမွာေပေတျပီး ဆယ္ရက္ေလာက္ ၀င္ပစ္လုိက္စမ္းပါ။ ကိုယ့္မွာ တရားပါရမီ ပါမလာဘူးလို႔ ဘယ္သူေျပာႏုိင္မွာလဲ။ တကယ္ တရားအရသာကို သိသြားတဲ့အခါ ကိုယ္တစ္ခ်ိန္က အေပ်ာ္လိုက္ခဲ့ တာေတြကိုေတာင္ ရွက္ျပီးရင္ ရွက္ေနေတာ့မွာပါ။
တကယ္ေတာ့ " ဘ၀ကို ဘယ္လိုေနမလဲ " ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို မၾကာခဏ စဥ္းစားရမွာပါ။ စဥ္းစားတဲ့အခါ တရားနဲ႔ မနီးစပ္တဲ့သူက်ေတာ့ တရားကိုဖယ္ျပီး စဥ္းစားလုိက္တာပါ။ ဒီေတာ့ အဓိကမက်တာေတြဘဲ အာရံုညြတ္ခ် လိုက္ေတာ့တာပါ။ စဥ္းစားတဲ့အခါ တရားနဲ႔ ယွဥ္ျပီး စဥ္းစားႏုိင္ရပါမယ္။ ဒါမွ အမွန္ဆီကို ပို႔ေပးႏိုင္တာပါ။
ကိုယ့္အတြက္အားကိုးရာ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားထားတဲ့ တရားေတာ္ေတြရွိတယ္ဆိုတာ သိထားေပး လိုက္္စမ္းပါ။ တရားေတာ္ေတြထဲမွာ ေလာကီၾကီးပြားေရးေတြေကာ၊ ေလာကုတၱရာ ၾကီးပြားေရးေတြေကာ အျပည့္ အစံုေဟာထားတာပါ။
ဒီစကားေတြေျပာေတာ့ အဲဒီစာေရးေနတဲ့သူကေကာ တရားေတြ ဘယ္ေလာက္ရွိေနလို႔လဲလို႔ ေမးခ်င္ ေမးစရာပါ။ ဘယ္ေလာက္မွ မရွိပါဘူး။ အပူတခ်ိဳ႕ နဲ႔ တစ္ခါတေလ ၾကံဳရတတ္လို႔ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္နဲ႔ တရားနည္း မွ်ေ၀တာပါ။ စိတ္ညစ္တဲ့အခါ တရားနဲ႔ထြက္ေပါက္ရွာႏုိင္ေအာင္လို႔ပါ။ ေလာကရဲ႕ မျမဲတဲ့သေဘာေတြကို ဥာဏ္ျဖစ္ျပီး မသိဦးေတာ့၊ ဆင္ျခင္သိနဲ႔ သိလိုက္ႏုိင္တယ္ဆိုရင္ပဲ ေတာ္ေတာ္ေလး ဟုတ္သြားပါျပီ။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ စိတ္မညစ္ပါနဲ႔။ သတိပ႒ာန္ရွိပါတယ္။
အလင္းတန္းဂ်ာနယ္
18-2-2008
25-2-2008
No comments:
Post a Comment