စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







ပင္လယ္သမုဒၵရာထဲတြင္ကၽြန္ကၽြန္အိပ္ကို ျမိဳခ်ထားတဲ့ ေဝလငါး

က်ေနာ္တို႔ တစ္ေတြရဲ့ ကုန္စံုဆိုင္ စတိုးဆိုင္ ေတြမွာသံုးေနၾကတဲ့ ပလပ္စတစ္အိတ္ ကၽြတ္ကၽြတ္အိတ္ ေတြကို ဘယ္လိုအဆံုးသတ္နိုင္မလဲ..။ ကၽြတ္ကၽြတ္အိတ္ေတြကို က်ေနာ္တို႔ အသံုးျပဳျပီး စြန္႔ပစ္လိုက္ၾကေပမဲ့ သူတို႔ဟာ အေ၀းကိုေရာက္မသြားပဲ က်ေနာ္တို႔ေတြရဲ့ အနီးဆံုးမွာပဲ အႏၱရာယ္ေပးဖို႔ ရွိေနတယ္ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ေတြ သတိထားမိၾကဖို႔လိုပါတယ္..။ နွစ္စဥ္ ကၽြတ္ကၽြတ္အိတ္ one trillion ေလာက္ထုတ္လုပ္ေနတဲ့ က်ေနာ္တို႔ကမာၻၾကီးမွာ 1% ေ
လာက္ကသာ recycled အိတ္ေတြကိုအသံုးျပဳေနၾကတာပါ..။ ဒီပလပ္စတစ္အိတ္ေတြဟာ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကို ဆိုးက်ိဳးေတြအမ်ားဆံုးေပးတဲ့ အႏၱရာယ္ျဖစ္လာေနပါျပီ..။

ကၽြတ္ကၽြတ္အိတ္ေတြဟာ သမုဒၵရာေရထဲမွာ နွစ္ေပါင္း 600 ေလာက္မပ်က္ဆီးပဲ ရွိေနနိုင္ပါတယ္..။ ေရေနသတၱ၀ါ မ်ိဳးစိတ္အမ်ားစုဟာ သူတို႔ရဲ့အစာအျဖစ္ မွားျပီးျမင္ေနတတ္ပါတယ္..။ အဲ့ဒီပင္လယ္ သတၱ၀ါေတြထဲက အနည္းဆံုး 260 မ်ိဳးစိတ္ ဟာ ပလပ္စတစ္ကို သူတို႔ရဲ့စားစရာအျဖစ္သိျမင္ေနတာပါ..။ သဘာ၀အေလ်ာက္ေသဆံုးသြားတဲ့ လင္းပိုင္မ်ား(dolphins) နဲ႔ ေ၀လငါးမ်ား(whales) ထဲက အနည္းဆံုး 50% ရဲ့အစာအိမ္ထဲမွာ ကၽြတ္ကၽြတ္အိတ္ အလံုး 100 ေလာက္ မ်ိဳခ်ထားတာေတြကို သိပၢံပညာရွင္ေတြ က ေတြ႕ရွိခဲ့ပါတယ္..။ က်ေနာ္တို႔ တစ္ေတြဟာ က်ေနာ္တို႔ရဲ့ သမုဒၵရာ နဲ႔ ေရေန သတၱ၀ါေတြအတြက္ က်ေနာ္တို႔ ဘာေတြမ်ားလုပ္ေပးရပါ့မလဲ...? ဒါအျပင္ က်ေနာ္တို႔ ဟာ ပလပ္စတစ္အိတ္ ေတြေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ အသံုးမျပဳဖို႔ ေျပာတာေျပာေနၾကေပမဲ့.. အဲ့ဒါရဲ့ ျခားနားတဲ့ တစ္ဖက္ကိုပဲ က်ေနာ္တို႔တစ္ေတြသြားေနၾကတယ္ဆိုတာ ေရာ က်ေနာ္တို႔၀န္ခံၾကပါရဲ့လား...? က်ေနာ္တို႔ ရဲ့ပတ္၀န္းက်င္ နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ရဲ့ ကမာၻၾကီးအတြက္ က်ေနာ္တို႔ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီမွာ တာ၀န္ရွိတယ္လို႔ မထင္ျမင္ၾကဘူးလား...? ဒီေတာ့ ဒီေန႔ကစျပီး က်ေနာ္တို႔တစ္ေတြဟာ B.Y.O.B. (Bringing Your Own Bag) က်ေနာ္တို႔ရဲ့ ကိုယ္ပိုင္အိတ္.. ျခင္း.. စတာေတြကို အသံုးျပဳၾကပါစို႔လား..။ ဒီနည္းနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ခ်စ္တဲ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ့ ကမာၻၾကီးကို က်ေနာ္တို႔ရဲ့ အိမ္..ရပ္ကြက္..ျမိဳ႕..ျပည္နယ္..နိုင္ငံကေနစျပီး..အလွဆင္ၾကရေအာင္လား...။

မူရင္း post ပိုင္ရွင္ရဲ့အေရးအသားကို ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ဘာသာျပန္ထားတာပါ..။ သူကေတာ့ ဒီလင့္ကို ref: ေပးထားပါတယ္..:> http://oceanwildthings.com/2012/06/sperm-whale-death-by-100-plastic-bags/

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...