၁။ ဘယ္အသက္အရြယ္မွာ ေသမည္ဟု မသိႏိုင္၊
၂။ ဘယ္အနာေရာဂါႏွင္႔ ေသမည္ဟု မသိႏိုင္၊
၃။ နံနက္၊ ေန႔လည္၊ ည ဘယ္ကာလ မွာေသမည္ဟု မသိႏိုင္၊
၄။ ဘယ္သၤခ်ိဳင္းမွာ ခ်မည္ဟု မသိႏိုင္၊
၅။ ငရဲ၊ တိရစၦာန္၊ ျပိတၱာ၊ လူ၊ နတ္၊ ဘယ္ဘံုေရာက္မည္ဟု မသိႏိုင္ျခင္းတို႕ ျဖစ္ေပသည္။
ထို႕ေၾကာင္႔လည္း ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ေကြးေသာလက္ မဆန္႔ခင္၊ ဆန္႔ေသာလက္ မေကြးခင္၊ ေသျခင္းတရားသည္ ရုတ္တရက္ ဆိုက္ေရာက္လာႏိုင္သည္ဟူ၎၊ မရဏံ ေမ ဓု၀ံ၊ ဇီ၀ိတံ ေမ အဓု၀ံ၊
“ငါ႔အား ေသျခင္းတရားသည္ အျမဲရိွ၏။ ငါ႔အား အသက္ရွင္ျခင္းသည္ အျမဲမရိွ” ဟူ၍၎ ေဟာၾကားခဲ႔ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ)
++++++++++++++++++++++++++
*သံေ၀ဂတရား(ဂ)ပါးလကၤာ*
လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီး ေရးစပ္သတိေပးေတာ္မူခဲ႔ေသာ သံေ၀ဂတရားရဖြယ္ လကၤာေလးျဖစ္ပါသည္။
ႏုနယ္ရုပ္ဆင္း၊ ပ်ဳိျမစ္ျခင္းကား၊ အိုမင္းေနာက္ဆံုး ရိွေခ်၏။
ဥစၥာဆင္ျမင္း၊ ေပါမ်ားျခင္းကား၊ ယိုယြင္းေနာက္ဆံုး ရိွေခ်၏။
၀ိဥာဏ္ထင္းလင္း၊ သက္ရွင္ျခင္းကား၊ ေသျခင္းေနာက္ဆံုး ရိွေခ်၏။
ခ်စ္ခင္ေပါင္းသင္း၊ ဆက္ဆံျခင္းကား၊ ေကြကြင္းေနာက္ဆံုး ရိွေခ်၏။
တက္ၾကြားၾကြၾကြ၊ ျမင္႔လြန္းကလည္း၊ ေလွ်ာက်ေနာက္ဆံုး ရိွေခ်၏။
ခံုခင္ခယ၊ ခ်စ္သမွ်ကား၊ ေသာကေနာက္ဆံုး ရိွေခ်၏။
ပြဲလယ္ျပင္ပ၊ ခ်ီးမြမ္းၾကလည္း၊ ရႈတ္ခ်ေနာက္ဆံုး ရိွေခ်၏။
ၾကည္သာရႊင္ျပ၊ ခ်မ္းသာလွလည္း၊ ဒုကၡေနာက္ဆံုးရိွေခ်၏။
(လယ္တီဆရာေတာ္)
++++++++++++++++++++++++++
*ဧည္႔သည္*
လာတုန္းကလည္း တစ္ေယာက္တည္းေနာ႔၊
လက္တြဲေခၚကာ အေဖာ္မပါဘူး၊
ဥစၥာခ်ည္းႏွွီး ကိုယ္ထီးတည္း။
ျပန္သြားေတာ႔လည္း တစ္ေယာက္တည္းေနာ႔၊
လက္တြဲေခၚကာ အေဖာ္မပါဘူး၊
ဥစၥာခ်ည္းႏွီး ကိုယ္ထီးတည္း။
လာျပီးေတာ႔နား မသြားေသးခင္ ခ်ိန္ေလးတြင္မွ၊
၀န္းက်င္ခက္ႏြယ္ ေႏွာင္ၾကိဳးသြယ္ၾက၊
ျပံဳးရယ္မဲ႔ငို ခ်စ္မုန္းပိုၾက၊
မလိုေဒါသ လိုေလာဘနဲ႔၊
ဘ၀ရိပ္ျမံဳ-ကၾကိဳးစံုခဲ႔၊
ကံကုန္မိုးခ်ဳပ္ လက္တြဲျဖဳတ္ကာ၊
သုတ္သုတ္ေဆာလ်င္ ခရီးႏွင္သည္၊
တို႔မ်ား“ဧည္႔သည္”ပါတကား။
( ဗန္းေမာ္ေရြညိဳ)
++++++++++++++++++++++++++
၁။ အမ်ားသတြာ ကုိယ္ခႏၶာကား
ေရာဂါရန္စြယ္ အႏၲရာယ္အသီးသီး
ဖ်က္အဆီးျဖင္႔ ပ်က္စီးဖို႔ရာ နီးလွစြာ
သူငါေၾကာက္လန္႔ဖြယ္တကား။
၂။ စုၾကေဆာင္းၾက သိမ္းဆည္းၾကသည္႔
ဓနဥစၥာ ရတနာလည္း မၾကာရွည္ၾက
တစ္ခဏျဖင္႔ ကုန္ရေပ်ာက္ရ၊
အဆံုးက် စြန္႔ရမွခ်ည္းပါတကား။
၃။ အိမ္ေျမလယ္ယာ ရတနာသီးသီး
သားသမီးႏွင္႔ ဇနီးခ်စ္လင္
ခင္မင္ႏြဲၾက တြဲသမွ် ကြဲရေနာက္ဆံုးပါတကား။
၄။ သတြာသခၤါရ ျဖစ္သမွ်တို႔ ကာလရွည္ၾကာ
မတည္သာခဲ႔ ျဖစ္လာပ်က္ရ အနိစၥ ေလာက သေဘာပါတကား။
၅။ အသက္ဇီ၀ိန္ ကုိယ္႔ေငြ႔ရိွန္ႏွင္႔
၀ိညာဥ္မန ဤသံုး၀တို႔ လံုး၀စြန္႔ခြာ
ဤအခါ၌ ခႏၶာသမုတ္ ဘူတရုပ္ကား သရုပ္မမွန္
ေျမသုႆာန္ ဧကန္ဆိုက္ရမည္။
၆။ ဘယ္သက္ရြယ္မွာ ဘယ္ေရာဂါႏွင္႔ ဘယ္ခါကာလ
ဘယ္ေဒသ၌ ေသရမည္တာ တို႔သူငါ မွန္စြာမသိပါတကား။
၇။ ေျမ၊ေရ၊ေလ၊မီး ဓာတ္ၾကီးေလးေထြ အေနက်က်
အေျခလွ၍ မွ်တေနစဥ္ အသက္ရွင္လည္း အၾကင္အခါ
ဓာတ္ေလးျဖာတို႕ အာဏာဟုန္ျပ သူပုန္ထေသာ္
ပ်က္ရေက်ရေျခမလွ ေသရေခ်ဦးမည္။
(သေျပကန္ဆရာေတာ္)
++++++++++++++++++++++++++
*ေမွာ္ဆရာ႕စက္ကြင္း*
ငယ္ရြယ္ႏုပ်ဳိ၊ ပ်ဳိမ်စ္လွ၍ မာနယစ္မူး၊ ရူးေနသူ
ပညာထြန္းေတာက္၊ ပါရဂူေျမာက္၍ ေမာက္မာ မာန၊ ၾကြေနသူ
ဥစၥာဓန၊ ေပါၾကြယ္၀၍ အတၱမာနၾကီးေနသူ
မ်ားေခြ်ရံရွိ၊ အာဏာျပည္႕၍ အတိမာနေရာက္ေနသူ
အားအင္ျပည္႕မား မ်ားထက္သာ၍ မာနတံခြန္ထူေနသူ
အမ်ားႏွင္႕ဆန္႔က်င္၊ အဟုတ္ထင္၍ ေမွာ္၀င္မာန ပူးေနသူ
အရာရာက်ရႈံး၊ ခ်စ္သူမုန္း၍ ႏံုးခ်ည္႕မာနစြဲေနသူ
ပိုးဖလံအျဖစ္ မီး၀ယ္နစ္သို႔ မုန္း ခ်စ္ စြန္းတြက္၊ မာနတက္ဘိ
လက္ရွိအေျခ၊ ေအာင္ျမင္ေနလည္း ေရပြက္ပမာ၊ ခဏသာ
ကံေဟာင္းကူေဖး၊ အက်ဳိးေပးေၾကာင္႕လူေရးခြင္၀
မာန္စြယ္ထုတ္ျပ၊ သရုပ္လွလည္း လင္းရလွ်ပ္စီး၊ တျပက္သာ
ေၾသာ္… လူေတြလူေတြ
အပူေတြၾကား၊ အယူမွားလွ်က္ တရားဆိတ္သုဥ္း၊ အခ်ိန္ျဖဳန္းေသာ္
လံုးရာမွျပား၊ ျပားရာမွအက္ အက္ရာမွကြဲ၊ ကြဲရာမွေၾက
ေၾကရာမွမြ၊ မြရာမွလြင္႕ လြင္႕ရာမွေပ်ာက္၊ နိဂံုးေရာက္ေသာ္
ေတာက္ေလာင္မစဲ၊ မီးက်င္းထဲမွာ လူးလဲမထသာ၊ နာၾကီးနာသည္
မာနဒဏ္က စုန္းေမွာ္အသြင္ မသာတမွ် နံစြႏွလံုးေညာွ္၀င္
ထာ၀ရ၊ ဟန္မက်၊ ျပံဳးေပ်ာ္မရႊင္။
(ေအာင္ပန္းေ၀-ေရႊဘို)
++++++++++++++++++++++++++
*ငါစြဲ*
ငါသိငါတတ္၊ ငါသာျမတ္သည္
ငါ႔အိုးငါ႔အိမ္၊ ငါ႔စည္းစိမ္ႏွင္႔
ငါ႔သားမယား၊ငါ႕စီးပြားကို
ငါသာပိုင္သည္၊ ငါဆိုင္သည္ဟု
စိတ္တြင္ထင္စြဲ၊ ငါစြဲစြဲကာ
ဆင္ျခင္တံုတရား၊ မပြားမ်ားဘဲ
ကာမဂုဏ္ေတာ၊ ေရစံုေမ်ာ၍
သတိတရား၊ မထားမိက
သံသရာစက္ကြင္း၊ ဒုကၡတြင္းတြင္
စုန္ဆန္ေမ်ာပါ၊ ရွည္ၾကာမည္တည္း။
ထြန္းျမတ္ေတဇ (ျမန္ေအာင္)
++++++++++++++++++++++++++
*လူေလးမ်ဳိး*
၁။ ငါးပါးသီလကိုမွ မလံုေသာေၾကာင္႔ နာတာရွည္ေရာဂါကို အျမဲတမ္း
ခံစားေနရေသာသူ၊ ေထာင္တန္းက်၍ အျမဲတမ္း အညွင္းပန္း၊
အႏွိပ္စက္ခံေနရေသာသူမ်ားကို
၂။ ျပိတၱာမ်ားသည္ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာတစ္ခုမွ မလုပ္နိုင္ဘဲ၊
တစ္၀မ္းတစ္ခါးအတြက္သာ ပင္ပင္ပန္းပန္းရွာေဖြ စားေသာက္ရင္း
တစ္ဘ၀ဆံုးရသကဲ႔သို႕ လူျဖစ္ပါလ်က္ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာတစ္ခုမွ မလုပ္ႏိုင္ဘဲတစ္၀မ္းတစ္ခါးအ
တစ္ဘ၀ဆံုးၾကရသူမ်ားကို လူ႕ျပိတၱာဟု ဆိုရသည္။
၃။ တိရိစၧာန္မ်ားသည္ အိပ္၊ စား၊ ကာမသံုးမ်ဳိးကိုသာ သိျပီး ဒါန၊ သီလ၊
ဘာ၀နာတစ္ခုမွ မလုပ္သကဲ႔သို႕ လူျဖစ္ပါလ်က္ အိပ္၊ စား၊ ကာမသံုးမ်ဳိးကို သာသိျပီး ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာတစ္ခုမွ မျပဳလုပ္ေသာသူကို လူ႕တိရိစၧာန္ ဟုေခၚသည္။
၄။ စီးပြားဥစၥာကိုလည္း အတန္အသင္႔ရွိေအာင္ ရွာႏိုင္၍ ဒါန၊ သီလ၊
ဘာ၀နာကုိလည္း စြမ္းႏိုင္သေလာက္ ျပဳလုပ္ေနေသာ သူကိုသာ လူ႕ပရမတၱ= လူစစ္စစ္ဟုဆိုရသည္။
ေမတၱာရွင္ (ေရႊျပည္သာ)
++++++++++++++++++++++++++
ၾကံဳေတြ႕ရမည္႔ဒုကၡဆင္းရဲမ်ာ
ကြ်န္ေတာ္တို႕သံသရာတြင္က်င္
ၡမ်ဳိးစံုနဲ႔ၾကံဳေတြ႕ေနရမည္
(၁) ဇာတိဒုကၡ=ပ႗ိသေႏၶေနရျခင္းဆင
(၂) ဇရာဒုကၡ=အိုမင္းရင္႔ေရာ္ရျခ
(၃) ဗ်ာဓိဒုကၡ=နာမက်န္းျဖစ္ရျခင
(၄) မရဏဒုကၡ=စုေတလြန္ရျခင္းဆင္း
(၅) အပိေယဟိသမၼေယာဂဒုကၡ=မခ်စ္မႏ
(၆) ပိေယဟိ၀ိပၸေယာဂဒုကၡ=ခ်စ္ခင္
(၇) ယံပိစၦံနလဘတိဒုကၡ=လိုသည္႔အရ
(၈) ပဥၥဳပါဒါနကၡႏၶဒုကၡ=ခႏၶာငါးပ
++++++++++++++++++++++++++
.
*ေနရာမွန္*
အိုဘယ္႕လူသား၊ ခရီးသြား…
ရွည္လ်ားလွစြာ၊ သံသရာမွာ
ခဏတာရ၊ လူ႕ဘ၀ကို
ေလာကီေရးရာ၊ အျဖာျဖာတြင္
ဗုဒၶေဟာၾကား၊ ျမတ္တရားႏွင္႔
သတိမမူ၊ ဥာဏ္မကူဘဲ
စိတ္အလိုလိုက္၊ လမ္းမွားလိုက္က
သံသရာခရီး၊ ေရျပင္ၾကီးတြင္
စုန္ဆန္ေမ်ာပါ၊ ကူးခတ္ကာျဖင္႔
အသင္လူသား၊ ခရီးသြားသည္
မီးစာကုန္ခမ္း၊ ခရီးပန္းကာ
ပန္းတိုင္မေရာက္၊ လမ္းစေပ်ာက္၍
ေနရာမွန္ကန္၊ ျမတ္နိဗၺာန္ကို
ဆံုးရံႈးလက္လြတ္၊ နိဂံုးခ်ဳပ္ရမည္တည္း။
ထြန္းျမတ္ေတဇ (ျမန္ေအာင္)
++++++++++++++++++++++++++
ငါသာ ငါ႔ထက္၊ မာန္မတက္ႏွင္႔
အထက္ေနမင္း၊ ေလးကြ်န္းခ်င္းလည္း
မလင္းတိမ္တိုက္၊ တကြ်န္းမိုက္၏
ႏိႈင္းလိုက္သည္သာ၊ ဤအရာကို
ကညာရွိက၊ သတိရလိမ္႔
လကိုႏႈန္းေထြ၊ ေနကိုႏႈန္းသင္႔
ေျမႏွင္႔ပမာ၊ က်င္႔အပ္စြာ၏။
ရွင္မဟာသီလ၀ံသ
ငါႏွင္႔ငါသာ၊ႏိႈင္းစရာဟု
ပညာမုန္ယို၊ အရြယ္ပ်ဳိက
မဆိုစေလာက္၊ မာန္ေစာင္ေျမာက္၍
ႏႈတ္ေငါက္လြန္မိ၊ ေဒါသရွိလည္း
ေႏွာင္းျပီးတခါ၊ ရိုေသစြာလွ်င္
ဤစာကိုးခန္း၊ ပုလဲပန္းျဖင္႔
စိတ္က်န္းမာန္ေလွ်ာ႔၊ ကြ်န္ကန္ေတာ႔၏။
(ရွင္မဟာရဌသာရ)
++++++++++++++++++++++++++
သာသနာေခတ္
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ပရိနိဗၺာန္
ငါးေထာင္ထားရိွေတာ္မူခဲ႔ပါသ
သည္။ သာသနာေခတ္ငါးေခတ္မွာ-
(၁) ၀ိမုတၱိေခတ္=ပ႗ိသမၻိဒါပတၱရဟ
(၂) သမာဓိေခတ္=အဘိညာဥ္ငါးပါးစ်ာ
(၃) သီလေခတ္=သီလေလးပါးကိုေစာင္႔
(၄) သုတေခတ္=ပိ႗ကတ္က်မ္းစာကိုသင
ရိွေသးေသာေခတ္။
(၅) ဒါနေခတ္=အလွဴဒါန၏တရားကိုအား
++++++++++++++++++++++++++
You'realways Onmymind
ဒီေနရာမွကူးယူမွ်ေဝပါသည္။
No comments:
Post a Comment