“
•••••••••••••••••••••••••• ••••••••••
“သမထဘဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဝိပႆနာဘဲျဖစ္ျဖစ္” ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္ေတာ႔မယ္ဆိုရင္ ပထမဆုံး
“ကိုယ္က်င့္တရား” ျဖဴစင္ေအာင္ သီလေဆာက္တည္သင့္တယ္။ကိုယ္က်င့္သီလမရွိတဲ႔ ပုဂိၢဳလ္မွာ စိတ္ကို ကမၼ႒ာန္းအာရံုထဲထားဖို႔ႀကိဳးစားတာနဲ ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ၊အတိတ္က အာရံုပုံရိပ္ေတြ စိတ္ထဲတိုးဝင္လာတတ္တယ္။အဲဒီအာရံုပုံရိပ္ အေႏွာင့္အယွက္ေတြ မဝင္လာရေအာင္
ကိုယ္က်င့္သီလကိုေဆာက္တည္ၿပ ီး၊ကိုယ္က်င့္သီလကို ဆင္ျခင္ၿပီး ဝမ္းေျမာက္မႈ ၊ စိတ္ၾကည္ႏူးမႈကိုျဖစ္ေစရမယ္ ။
“သီလံ အဓိပၸဋိသာရာယ”တဲ့။
●သီလဆိုတာ စိတ္ႏွလုံးရႊင္ၾကည္မႈကိုျဖစ ္ေစရန္အတြက္ ျဖစ္တယ္။
●စိတ္ႏွလုံးရႊင္ၾကည္မွ ပါေမာဇၨ ဆိုတဲ႔ ဝမ္းေျမာက္မႈျဖစ္တယ္။
●ဝမ္းေျမာက္မႈျဖစ္မွ ႏွစ္သက္ၾကည္ႏူးပီတိျဖစ္ႏုိင ္တယ္။
●ပီတိျဖစ္မွ ကိုယ္စိတ္ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ပႆဒၶိျဖစ္ႏုိင္တယ္။
●ပႆဒၶိျဖစ္မွ ကိုယ္ခ်မ္းသာမႈ၊စိတ္ခ်မ္းသာ မႈသုချဖစ္ႏုိင္တယ္။
●သုချဖစ္မွ စိတ္တည္ၿငိမ္မႈ သမာဓိ ျဖစ္ႏုိင္မယ္။
●သမာဓိျဖစ္မွ ယထာဘူတဉာဏေခၚ
အမွန္အတိုင္းသိတဲ့ဉာဏ္ ျဖစ္ႏုိင္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္က်င့္သီလကို ေရွးဦးစြာ
စင္ၾကယ္ေအာင္ ေဆာက္တည္ရျခင္း ျဖစ္တယ္။
လူဝတ္ေၾကာင္ျဖစ္လွ်င္ “ငါးပါးသီလ” ကို ထပ္မံေဆာက္တည္ရမယ္။
ၿပီးရင္ကိုယ့္သီလကိုဆင္ျခင္ လိုက္။
●အခုအခ်ိန္ကစၿပီး ဘယ္သတၱဝါကိုမွ ငါမသတ္ဘူး။
သူတစ္ပါးအသက္ကို သတ္ျဖတ္ျခင္းမွေရွာင္ၾကဥ္တယ ္။
ဒီသီလနဲ႔ျပည့္စုံေနတယ္လို႔ စဥ္းစားလိုက္။
စိတ္ၾကည္ႏူးမႈရလာႏုိင္တယ္။
●သူတစ္ပါးဥစၥာကိုငါမခိုးဘူး ။
ငါ႔မွာ ဒီသီလလည္းစင္ၾကယ္တယ္။
●သူတစ္ပါး သားမယားအေပၚ မျပစ္မွားဘူး။
●လိမ္လည္လွည့္ဖ်ားမုသားစကား ကိုလည္းငါမေျပာဘူး။
မွန္တာကိုသာေျပာတယ္။
●ေသရည္ေသရက္ ၊ ဘီယာကအစ ငါမေသာက္ဘူး။
ေရွာင္တယ္။
ဒီလိုကိုယ္က်င့္တရားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး၊ကိုယ့္သီလကိုယ္ေတြးလိုက္ရင္
စိတ္ထဲၾကည္ႏူးမႈေတြ ျဖစ္လာႏုိင္တယ္။
အဲဒီၾကည္ႏူးတဲ႔ စိတ္ကေလးကို သမာဓိတင္ေပးလိုက္ရင္ သမာဓိျမန္ျမန္ရလာႏုိင္တယ္။
ဒီလုိမွ မဟုတ္ဘဲ 。。。
ကုိယ္က်င့္သီလ မစင္ၾကယ္ဘဲ 。。。၊
ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားရင္၊ကုိယ္က်င့္သီလပ်က္ျပားမႈကုိ အေျခခံၿပီးျဖစ္ေပၚလာတဲ့
အတိတ္ကပံုရိပ္ႀကီးေတြ တုိးဝင္လာလုိ႔ စိတ္ေတြဟာ ဂဏွာမၿငိမ္ျဖစ္တတ္တယ္။
စိတ္ဂဏွာမၿငိမ္သက္ျခင္းဆုိတ ဲ့ ဥဒၶစၥတရားလႊမ္းမုိးထားလုိ႔ရ ွိရင္၊သမာဓိတရား ဘယ္လုိမွမရႏုိင္ဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက“သီလံ အဝိပၸ ဋိသာရာယ” ကိုယ္က်င့္သီလဟာ
စိတ္ႏွလုံးသာယာဖို႔အတြက္ လုပ္ရတယ္တဲ့။ စိတ္ႏွလုံးၾကည္သာဖို႔ဆိုတာ သိပ္အေရးႀကီးတယ္ေပါ႔။
••••••••••••••••••••••••••
“သမထဘဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဝိပႆနာဘဲျဖစ္ျဖစ္” ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္ေတာ႔မယ္ဆိုရင္ ပထမဆုံး
“ကိုယ္က်င့္တရား” ျဖဴစင္ေအာင္ သီလေဆာက္တည္သင့္တယ္။ကိုယ္က်င့္သီလမရွိတဲ႔ ပုဂိၢဳလ္မွာ စိတ္ကို ကမၼ႒ာန္းအာရံုထဲထားဖို႔ႀကိဳးစားတာနဲ
ကိုယ္က်င့္သီလကိုေဆာက္တည္ၿပ
“သီလံ အဓိပၸဋိသာရာယ”တဲ့။
●သီလဆိုတာ စိတ္ႏွလုံးရႊင္ၾကည္မႈကိုျဖစ
●စိတ္ႏွလုံးရႊင္ၾကည္မွ ပါေမာဇၨ ဆိုတဲ႔ ဝမ္းေျမာက္မႈျဖစ္တယ္။
●ဝမ္းေျမာက္မႈျဖစ္မွ ႏွစ္သက္ၾကည္ႏူးပီတိျဖစ္ႏုိင
●ပီတိျဖစ္မွ ကိုယ္စိတ္ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ပႆဒၶိျဖစ္ႏုိင္တယ္။
●ပႆဒၶိျဖစ္မွ ကိုယ္ခ်မ္းသာမႈ၊စိတ္ခ်မ္းသာ
●သုချဖစ္မွ စိတ္တည္ၿငိမ္မႈ သမာဓိ ျဖစ္ႏုိင္မယ္။
●သမာဓိျဖစ္မွ ယထာဘူတဉာဏေခၚ
အမွန္အတိုင္းသိတဲ့ဉာဏ္ ျဖစ္ႏုိင္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္က်င့္သီလကို ေရွးဦးစြာ
စင္ၾကယ္ေအာင္ ေဆာက္တည္ရျခင္း ျဖစ္တယ္။
လူဝတ္ေၾကာင္ျဖစ္လွ်င္ “ငါးပါးသီလ” ကို ထပ္မံေဆာက္တည္ရမယ္။
ၿပီးရင္ကိုယ့္သီလကိုဆင္ျခင္
●အခုအခ်ိန္ကစၿပီး ဘယ္သတၱဝါကိုမွ ငါမသတ္ဘူး။
သူတစ္ပါးအသက္ကို သတ္ျဖတ္ျခင္းမွေရွာင္ၾကဥ္တယ
ဒီသီလနဲ႔ျပည့္စုံေနတယ္လို႔ စဥ္းစားလိုက္။
စိတ္ၾကည္ႏူးမႈရလာႏုိင္တယ္။
●သူတစ္ပါးဥစၥာကိုငါမခိုးဘူး
ငါ႔မွာ ဒီသီလလည္းစင္ၾကယ္တယ္။
●သူတစ္ပါး သားမယားအေပၚ မျပစ္မွားဘူး။
●လိမ္လည္လွည့္ဖ်ားမုသားစကား
မွန္တာကိုသာေျပာတယ္။
●ေသရည္ေသရက္ ၊ ဘီယာကအစ ငါမေသာက္ဘူး။
ေရွာင္တယ္။
ဒီလိုကိုယ္က်င့္တရားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး၊ကိုယ့္သီလကိုယ္ေတြးလိုက္ရင္
စိတ္ထဲၾကည္ႏူးမႈေတြ ျဖစ္လာႏုိင္တယ္။
အဲဒီၾကည္ႏူးတဲ႔ စိတ္ကေလးကို သမာဓိတင္ေပးလိုက္ရင္ သမာဓိျမန္ျမန္ရလာႏုိင္တယ္။
ဒီလုိမွ မဟုတ္ဘဲ 。。。
ကုိယ္က်င့္သီလ မစင္ၾကယ္ဘဲ 。。。၊
ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားရင္၊ကုိယ္က်င့္သီလပ်က္ျပားမႈကုိ
အတိတ္ကပံုရိပ္ႀကီးေတြ တုိးဝင္လာလုိ႔ စိတ္ေတြဟာ ဂဏွာမၿငိမ္ျဖစ္တတ္တယ္။
စိတ္ဂဏွာမၿငိမ္သက္ျခင္းဆုိတ
ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက“သီလံ အဝိပၸ ဋိသာရာယ” ကိုယ္က်င့္သီလဟာ
စိတ္ႏွလုံးသာယာဖို႔အတြက္ လုပ္ရတယ္တဲ့။ စိတ္ႏွလုံးၾကည္သာဖို႔ဆိုတာ သိပ္အေရးႀကီးတယ္ေပါ႔။
ျမတ္စြာဘုရားက သမထက်င့္စဥ္ျဖစ္ျဖစ္ ၊ဝိပႆနာက်င့္စဥ္ျဖစ္ျဖစ္ က်င့္ေတာ႔မယ္ဆိုရင္
ကိုယ္က်င့္တရားေပၚမွာ ရပ္တည္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါတဲ့။
-【ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ ၏
“သမထ ႏွင့္ ဝိပႆနာ” ႏွာ ၁၁ - ၁၅ မွ ေကာက္ႏွဳတ္ပူေဇာ္္မွ်ေဝပါသည ္။】
Dhamma Dãna Source ►
www.facebook.com/ youngbuddhistassociation.mm
ကိုယ္က်င့္တရားေပၚမွာ ရပ္တည္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါတဲ့။
-【ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ ၏
“သမထ ႏွင့္ ဝိပႆနာ” ႏွာ ၁၁ - ၁၅ မွ ေကာက္ႏွဳတ္ပူေဇာ္္မွ်ေဝပါသည
Dhamma Dãna Source ►
www.facebook.com/
No comments:
Post a Comment