မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း) ေရးသားသည္။
ေလာက၌ လူအမ်ဳိးမ်ဳိး စ႐ိုက္အေထြ ေထြ စိတ္ေနစိတ္ထားအဖံုဖံုရွိပါသ
ေတြရွိသလို အက်ည္းတန္ သူေတြလည္း ရွိပါ သည္။ စိတ္ရင္းေကာင္း၍ စိတ္ေကာင္းေမြးသူေတြ ရွိသလုိ စိတ္ရင္းမေကာင္း စိတ္ေကာင္းမေမြးသူေတြ လည္း ရွိပါ၏။ စိတ္ႏွင့္႐ုပ္ ဒြန္တြဲျဖစ္တည္ေနေသာလူတို႔ တြင္ အခ်ဳိ႕မွာ ႐ုပ္ရည္ေခ်ာေမာလွပၿပီး စိတ္ထားလည္း ေကာင္းမြန္သည္။ အခ်ဳိ႕မွာ ႐ုပ္ရည္လည္းအက်ည္းတန္သလုိ စိတ္ထားလည္းမလွပ။ အခ်ဳိ႕မွာ ႐ုပ္ဆင္းသဏၭာန္ လွပတင့္ တယ္ေသာ္လည္း စိတ္ေနစိတ္ထားမွာ မလွပ၊ မေကာင္း မြန္။ အခ်ဳိ႕မွာ ႐ုပ္ဆင္းသဏၭာန္မလွပေစကာမူ စိတ္ ေနစိတ္ထား လွပျဖဴစင္သည္။
အခ်ဳိ႕သူေတြက အတိတ္ကံေကာင္း အက်ဳိးေပးမႈအရ ႐ုပ္ရည္ အဆင္းလွပ၏။ စကား ေျပာလွ်င္လည္း ခ်ဳိခ်ဳိသာသာ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း။ သုိ႔တေစ အတြင္း သေဘာက မေျဖာင့္စင္း။ မေခ်ာေမြ႕။ သူတစ္ပါး ေတြအေပၚ ျငဴစူတတ္သည္။ ဝန္တိုတတ္သည္။ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲတတ္သည္။ သူတစ္ပါးေတြ၏ ေအာင္ျမင္တိုးတက္မႈ၊ ႀကီးပြားခ်မ္းသာမႈအေပၚ မနာလိုတတ္ေပ။ သူတစ္ပါး၏ ကံဥာဏ္ဝီရိယအစြမ္းျဖင့္ ႐ိုး႐ိုးသားသားႀကိဳးစားၿပီး
''ေဒါသနဲ႔ယွဥ္တြဲၿပီးျဖစ္လာ
လူတစ္ေယာက္ ေအာင္ျမင္လာၿပီး စည္းစိမ္ခ်မ္းသာရလာတာကို အျခားတစ္ေယာက္က မေက်နပ္ႏိုင္ဘူး။ မေပ်ာ္ႏိုင္ဘူး။ လူတစ္ေယာက္ႀကီးပြားသြားရင္ မၾကည့္ႏိုင္ဘူး။ မ႐ႈစိမ့္ဘူး။ မနာလိုမ႐ႈစိမ့္ျဖစ္တယ္လို႔ေ
လူတစ္ဦး၏ အတြင္းသႏၲာန္တြင္ ဣႆာႀကီးစိုးေနေသာအခ်ိန္ ထုိသူ၌ သူေတာ္ေကာင္းဓာတ္ကင္းမဲ့ေနေ
အခ်ဳိ႕ စကားေျပာခ်ဳိသာၿပီး ဟန္ပန္အမူအရာက စိတ္ေကာင္းရွိေလဟန္ေဆာင္တတ္
''မစၧရိယဆိုတာ ကိုယ့္အရည္အေသြးမ်ဳိး သူမ်ားကိုမရေစခ်င္တာ။ ကိုယ့္အေျခအေနမ်ဳိး သူမ်ားမရေစခ်င္တာ။ ကိုယ္နဲ႔သာ ယွဥ္ၿပိဳင္လာမယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္အရည္အေသြးမ်ဳိးကို ကိုယ္ပဲပိုင္ဆိုင္ထားခ်င္တယ
မစၧရိယဆိုတာလဲ အတူတူပဲ။ ေဒါသနဲ႔ယွဥ္တြဲတယ္။ အရပ္ထဲမွာေတာ့ မစၧရိယဆိုတာ ႏွေျမာတာ။ ႏွေျမာအိုးမို႔ ဘာမွမလွဴဘူး။ မတန္းဘူး။ မေပးဘူး။ မကမ္းဘူးလို႔ ေျပာၾကတယ္။ မစၧရိယက ႏွေျမာတာခ်ည္းပဲမဟုတ္ဘူး။
မစၧရိယဆိုတာ ကိုယ္ႀကီးပြားသလို သူ မ်ား မႀကီးပြားေစခ်င္ဘူး။ ကိုယ္ေအာင္ ျမင္သလုိ သူမ်ား မေအာင္ျမင္ေစခ်င္ဘူး။ အဲဒါမ်ဳိးကို မစၧရိယလို႔ေျပာတာ။''
စင္စစ္မစၧရိယဟူသည္ အကုသိုလ္ေစတ သိက္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ဝန္တိုျခင္းသေဘာျဖစ္ပါသည္။ ဤဝန္တိုမႈကို အတြင္းသႏၲာန္တြင္ ေမြးျမဴ လိုက္သည္ ႏွင့္ မိမိ၏ဘဝကို ေလာင္ၿမိဳက္မည့္မီးကို မိမိကိုယ္ တိုင္ ေမႊးလိုက္ျခင္းသာျဖစ္ပါ၏။ ဝန္တိုခံရသူမွာ ပူ ေလာင္ျခင္းမရွိဘဲ မိမိကိုယ္တိုင္ ဦးစြာပူေလာင္ေပ လိမ့္မည္။
ေတာင္ၿမိဳ႕ မဟာဂႏၶာ႐ံုအရွင္ဇနကာဘိ ဝံသဆရာေတာ္ႀကီးကလည္း မစၧရိယႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဤသို႔မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါ၏။
''လူအမ်ား၌ ကိုယ့္ထက္ အိမ္ေကာင္းယာ ေကာင္းရွိမွာစိုးျခင္း၊ ကိုယ့္ထက္ဥစၥာဓန ေပါမွာစိုးျခင္း၊ ေရာင္းဝယ္ေကာင္းမွာစိုး ျခင္း၊ ကိုယ့္ထက္ေဆြမ်ဳိးညာတိ ေပါမွာစိုး ျခင္း၊ ကိုယ့္ထက္လွမွာစိုးျခင္း၊ ကိုယ့္ထက္ ဂုဏ္ႀကီးမွာစိုးျခင္း၊ ကိုယ့္ထက္ တတ္သိ မွာစိုးျခင္း..စေသာ သေဘာမ်ားရွိတတ္ ေလသည္။ ထုိသေဘာမ်ားက မစၧရိယပင္ တည္း။ ထုိသို႔ မစၧရိယျဖစ္သည့္အတြက္ တစ္ဖက္လူ အက်ဳိးမယုတ္ဘဲ ကိုယ့္မွာ သာ စိတ္ယုတ္မာရွိေၾကာင္း ထင္ရွားရ ကား၊ ဤမစၧရိယကို ဝါသနာႏွင့္တကြ အျမစ္ပါျပဳတ္ေအာင္ႀကိဳးစား၍
တကယ္ေတာ့ စိတ္ထဲတြင္ မည္သည့္မစၧ ရိယမွ အဝင္မခံသင့္ပါ။ သဝန္တိုမႈတစ္ခုခုကိန္းဝပ္ လာသည္ႏွင့္ စိတ္သည္ မစင္ၾကယ္ေတာ့။ ညစ္ႏြမ္း သြားသည္။ သဝန္တိုမႈဟူေသာ စိတ္ဓာတ္၏ မစင္ ၾကယ္မႈအဂၤါက အကုသိုလ္ကို ေမြးဖြားေပးသည္။ သဝန္တိုေနစဥ္အခိုက္အတန္႔ မိမိ၏အတြင္းသႏၲာန္ ကို ငဲ့ေစာင္းၾကည့္လွ်င္ မည္မွ်ေသးသိမ္ႏံု႔နဲေနေၾကာင
မစၧရိယငါးမ်ဳိးရွိပါသည္။ မိမိေနေသာေန ရာတြင္ အျခားသူလာေနမည္ကို မလိုလားမႏွစ္သက္ ျခင္းမွာ အာဝါသမစၧရိယျဖစ္ပါ၏။ မိမိႏွင့္ ေပါင္း သင္းရင္းႏွီးခင္မင္သူကို အျခားသူတစ္ဦးက ခင္မင္ ရင္းႏွီးမည္ကို မလုိလားမႏွစ္သက္ျခင္းမွာ ကုလမစၧ ရိယ ျဖစ္ပါသည္။
မိမိရရွိေသာ ေငြေၾကးဥစၥာမ်ဳိးကို အျခားသူေတြရမည္ကို မလိုလားမႏွစ္သက္ျခင္းမွာ လာဘမစၧရိယျဖစ္ပါ၏။ ေဆြမ်ဳိးအသိုက္အဝန္းအထဲ မွာပင္ျဖစ္ေစ၊ ႐ံုးဌာန လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာပင္ျဖ
အခ်ဳိ႕သူတို႔သည္ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲတတ္ သည္။ သူတစ္ပါးတို႔အေပၚ မ႐ိုးမေျဖာင့္ဆက္ဆံတတ္ သည္။ သူ႔အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ဆိုလွ
အခ်ဳိ႕သူတို႔က မာယာအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ပရိယာယ္ အေထြေထြ၊ ေကာက္က်စ္လွည့္စားမႈအဖံုဖံု
ပုထုဇဥ္လူသားတို႔အေနႏွင့္ အဆင္မေျပ မႈ၊ အလုိမက်မႈ၊ အေစာ္ကားခံရမႈ၊ အဖိႏွိပ္ခံရမႈတို႔ ႏွင့္ ႀကံဳဆံုေသာအခါ အနည္းႏွင့္အမ်ား ေဒါသထြက္ တတ္ၾကသည္မွာ ဓမၼတာသာျဖစ္ပါ၏။ သို႔တေစ လူ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး စိတ္ေနစိတ္ထားႏွင့္ အသိဥာဏ္ ကြာဟျခားနားမႈေၾကာင့္ ေဒါသထြက္ရာ၌ အျပင္း အေပ်ာ့ ကြာျခားတတ္ေပသည္။ အခ်ဳိ႕က မေျပာပ ေလာက္ေသာ အေၾကာင္းအေပၚမူတည္၍ ေဒါသ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေပါက္ကြဲသည္။ ဓမၼအသိရွိသူက မေျပာပေလာက္ေသာအေၾကာင္းအေပၚ
ထစ္ခနဲဆို ေဒါသျဖစ္လြယ္လြန္းျခင္းသည္ သူေတာ္ေကာင္းလကၡဏာမဟုတ္ေလပါ
အထက္ပါဓမၼပဒတြင္ ဘုရားရွင္က ''ဝန္ တိုျခင္း၊ ျငဴစူျခင္း ေကာက္က်စ္ စဥ္းလဲျခင္းတုိ႔သည္ သူေတာ္ေကာင္းလကၡဏာမဟုတ္ေၾကာ
သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္လိုသူ တိုင္း မိမိ၏အတြင္းသႏၲာန္တြင္ သူတစ္ပါးအေပၚ ဝန္ တိုျခင္း၊ ျငဴစူျခင္း၊ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲျခင္းႏွင့္ ေဒါသ အမ်က္ထြက္လြယ္ျခင္းဟူေသာ စ႐ိုက္ဆိုးမ်ား မတည္ ကိန္းေအာင္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ၾကရမည္ျဖစ္
https://www.facebook.com/yangonmediagroup/photos/a.335477406471186.83922.33
No comments:
Post a Comment