စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







စိတ္ထားေကာင္း၍ လုပ္ရပ္မွန္ေစ




ကြၽန္ေတာ္၏ ေဆာင္းပါး ေခါင္းစဥ္ကို ''စိတ္ထားေကာင္း၍၊ လုပ္ရပ္မွန္ေစ'' ဟု အမည္ေပး ထားသည္။ ႐ိုးစင္းေသာ ေခါင္းစဥ္အမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေလးနက္မႈ မ်ားစြာရွိ၏။ အေၾကာင္း ရွိလွ်င္ အက်ဳိးရွိမည္ ဟူေသာ အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ဳိးကို ဆက္စပ္သိျမင္ ႏုိင္ပါ၏။

ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာမႈတြင္ အသံုးတြင္က်ယ္လ်က္ ရွိေသာ စကားတစ္ခြန္းမွာ ''စိတ္ထား တတ္က ျမတ္သည္'' ဟူ၍ ျဖစ္၏။ လူတစ္ေယာက္၏ ဘဝတြင္ စိတ္ထား သို႔မဟုတ္ စိတ္ဓာတ္သည္ အလြန္ အေရးႀကီး၏။ ဤအခ်က္ကို ပိုမိုမွန္ကန္ေစရန္ ၫႊန္ျပလ်က္ ရွိေသာ ဆို႐ိုးစကားမ်ားမွာ ''စိတ္တစ္ခုေဆာင္ အိုေတာင္မဆင္းရဲ'' ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ''စိတ္တစ္ခု ႐ုပ္ကိုးဆယ္'' ဟူ၍ လည္းေကာင္း ဆိုစမွတ္ ျပဳၾက၏။

ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈကို ျဖစ္ေစ၊ အကုသိုလ္ မေကာင္းမႈကို ျဖစ္ေစ မည္သည့္ အမႈကိုျပဳျပဳ မေနာကံ အမႈျဖင့္ စတင္ ၾကရေပမည္။ စိတ္ (မေနာကံ) ျဖင့္ ေရွးဦးစြာ ႀကံစည္စိတ္ကူး ၿပီးမွ သာ ႏႈတ္ျဖင့္ ေျပာဆိုမႈ (ဝစီကံ)၊ ကိုယ္ျဖင့္ ျပဳလုပ္မႈ (ကာယကံ) တို႔ကို ျပဳလုပ္ၾကရျခင္း ျဖစ္သည္။

ထို႔အျပင္ စိတ္သည္ မေကာင္းမႈတြင္ ေမြ႕ေလ်ာ္တတ္၏ (ပါပသၼႎရမတိေနာ) ဟူေသာ သေဘာ အရ စိတ္သည္ မေကာင္းမႈဘက္သို႔ ကိုင္းၫႊတ္က်က္ စားတတ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ မေကာင္းေသာ အာ႐ံုမ်ားကို မိမိတို႔က ဖယ္ခြာေနရန္ သတိျပဳ သင့္ပါ၏။ ထိုအာ႐ံုမ်ား မိမိတို႔ အနားသို႔ ေရာက္မလာေအာင္ ဂ႐ုစိုက္သင့္၏။ မေကာင္းေသာ အာ႐ံုမ်ားတြင္ စိတ္ကိုလွည့္လည္ က်က္စားခြင့္ မေပးဘဲ ေကာင္းေသာ အာ႐ံုမ်ား၌သာ စိတ္ကို ေမြ႕ေလ်ာ္ေပ်ာ္ ပိုက္ေအာင္ မိမိတို႔ စိတ္ကို မိမိတို႔ ႏိုင္နင္းစြာ ေဆာက္တည္ ထားသင့္၏။

မိမိ၏ စိတ္ဓာတ္ တည္တံ့ခိုင္ၿမဲမႈကို ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီး တတ္ေသာ အာ႐ံုမ်ားႏွင့္ မၾကာခဏ ေတြ႕ရွိ တတ္ေသာေၾကာင့္ အရာရာ၌ သင့္ေလ်ာ္ေအာင္ ႏွလံုးသြင္းမႈ ''ေယာနိေသာ မနသီ ကာရ'' ကို လက္ကိုင္ထားရန္ လိုအပ္သည္။

စိတ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ စိတ္ပညာရွင္မ်ားက ''ကိုယ့္စိတ္ကို ကိုယ္ျပန္ၿပီး သိဖို႔ရာမွာ အနည္း ဆံုးေတာ့ ညအိပ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ တစ္ေန႔တာ လုပ္ေဆာင္ ခဲ့တာေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သေဘာ ထားကို ျပန္ၿပီး စစ္ေဆး သင့္ပါတယ္။ ဒီလိုလုပ္ျခင္းျဖင့္ တစ္ဖက္သတ္ ဆန္တဲ့ မိမိရဲ႕အတၱကို အေျခခံတဲ့ သေဘာထား အမွားေတြကို ျပဳျပင္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္'' ဟူ၍ ဆိုပါသည္။

ကြၽန္ေတာ္၏ ေဆာင္းပါး ေခါင္းစဥ္အရ ဤေနရာတြင္ အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ဳိးအျပန္အလွန္ ဆက္စပ္ ပတ္သက္ေနမႈကို ေဖာ္ျပလိုပါ၏။

''သေဘာတရား'' ဟူေသာ ေဝါဟာရကို လူအမ်ား ၾကားဖူး၏။ စကားေျပာ ဆိုရာတြင္လည္း ယင္းစကားလံုးကို တြင္တြင္ က်ယ္က်ယ္ သံုးတတ္ၾက၏။

''သေဘာတရား'' ဟူသည္ သဘာဝ တရားႏွင့္ လူတို႔၏ လက္ေတြ႕ဘဝျဖစ္ ရပ္မ်ားထဲမွ အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ဳိးညီၫြတ္စြာ ဆက္စပ္ေနသည့္ သေဘာတို႔ကို စနစ္တက်စုစည္း ေဖာ္ေဆာင္ ထားျခင္းျဖစ္ေပရာ မွန္ကန္စြာ ဆင္ျခင္သံုးသပ္၍ သူ႔ေနရာႏွင့္သူ နည္းလမ္းတက် အသံုးခ်တတ္ပါမူ လူမႈဘဝ ကိစၥမ်ားတြင္ ေကာင္းက်ဳိး သက္ေရာက္ႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါ၏။

အရာရာကို ႐ႈျမင္သံုးသပ္ရာ၌ အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ဳိး၊ အေကာင္းႏွင့္ အဆိုး၊ အက်ဳိးႏွင့္ အျပစ္ ဟူ၍ ပိုင္းျခား ေဝဖန္ကာ ဆင္ျခင္တိုင္းထြာ တတ္မွသာ သဘာဝ က်ေသာ အသိအျမင္ကို ရရွိႏိုင္မည္
ျဖစ္သည္။

မည္သည့္ အရာမဆို အျပင္ပန္း အေနအထားအရ ထိေတြ႔ သိျမင္႐ံုမွ်ျဖင့္ မွန္ကန္ျပည့္ဝေသာ သေဘာတရား အျမင္ကို ရရွိႏိုင္မည္ မဟုတ္ေခ်။ အရာရာကို ေလးေလးနက္နက္ ဆင္ျခင္၍ စူးစူးရွရွ ေဖာက္ထြင္းၿပီး သိျမင္ႏိုင္မွသာ မွန္ကန္ ျပည့္ဝေသာ သေဘာတရား အျမင္၊ မွန္ကန္ေသာ အသိကို ရရွိႏိုင္စြမ္း ရွိေပသည္။

ေလးနက္မႈ၏ အဂၤါ လကၡဏာတြင္ အေျခခံမူ အေပၚ၌ ခုိင္ၿမဲျခင္း၊ ရည္မွန္းခ်က္ကို စြဲၿမဲျခင္းႏွင့္  အမွန္ကုိ လုပ္ေဆာင္ တတ္ျခင္းတို႔ အက်ဳံးဝင္သည္။ ဤအခ်င္းအရာတို႔၏ ညီၫြတ္စြာ ေပါင္းစည္း အပ္သည့္ သေဘာသည္ ေလးနက္မႈကို ျဖစ္ေစႏိုင္ပါ၏။ ေလးနက္မႈရွိ ျခင္းသည္ ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံ တည္းဟူေသာ အလုပ္သံုးပါး စလံုးကို စူးရွထက္ျမက္ ႏိုင္သည္။

အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ဳိး ဆက္စပ္ကာ ဆင္ျခင္ျခင္းျဖင့္ မည္သည့္ ျဖစ္ရပ္ အေျခအေန၊   အေၾကာင္းခ်င္း ရာတို႔၏ ပကတိ သေဘာကို မဆို သိျမင္ႏိုင္စြမ္း ရွိၿပီး အေကာင္းႏွင့္ အဆိုး၊ အက်ဳိးႏွင့္ အျပစ္တို႔ကို ခြဲျခားကာ ဆန္းစစ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္၍ လက္ေတြ႕ လုပ္ရပ္မ်ားတြင္ အဆိုးပိုင္းကို ပယ္ကာ အေကာင္းပိုင္းကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။

ထို႔အတူ ဆင္ျခင္တံု တရားရွိမႈသည္ အသိတရားကို ေလးနက္ မွန္ကန္ ေစႏိုင္သည္ ျဖစ္ရာ မည္သည့္ ကိစၥကို မဆို လြယ္လင့္တကူ  ေပါ့ေပါ့တန္တန္ လုပ္တတ္သည့္ အေလ့အက်င့္ကို ပ်က္ျပယ္ ေစႏုိင္သည္။
အမွားႏွင့္ အမွန္ကို ေဝဖန္ စစ္ေဆး၍ ႏႈိင္းဆခ်ိန္တြယ္ တတ္႐ံုမွ်မက အမွန္တရားကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မွသာ စဥ္းစားေတြးေတာသည့္ အဆင့္မွ လက္ေတြ႕ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္သည့္ အဆင့္အထိ ေလး နက္ တည္ၾကည္၍ ေျဖာင့္မတ္စြာ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ 

မည္သည့္ျဖစ္ရပ္ အေျခအေနႏွင့္ အေၾကာင္းခ်င္းရာတို႔ကို အကဲျဖတ္ရာ၌ ျဖစ္ေစ၊ မည္သည့္ လုပ္ငန္း ေဆာင္တာတို႔ကို လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရာ၌ ျဖစ္ေစ အရာရာကို ဆႏၵစြဲ မပါဘဲ အဘက္ဘက္မွ စိစစ္ေဝဖန္ သံုးသပ္ျခင္း၊ ႐ႈေထာင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိးမွ ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ျခင္း၊ အလားအလာမ်ားကို စနစ္တက် ခြဲျခမ္း စိတ္ျဖာ၍ ေလ့လာျခင္းတို႔ကို မွန္ကန္ေသာ အသိ အျမင္ရွိမွသာ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။

မွန္ကန္ေသာ အသိအျမင္ ရွိသူတစ္ဦးအဖို႔ စိတ္ထားေကာင္းသူ ျဖစ္လာရန္မွာ မခဲယဥ္း ေတာ့ေပ။ တခ်ဳိ႕ေသာ လူတို႔သည္ စိတ္သေဘာထား မျပည့္ဝျခင္း၊ အရာရာကို တစ္ဖက္သတ္ အျမင္ျဖင့္ လုပ္ကိုင္တတ္ျခင္း၊ အတၱကို ေရွ႕တန္းတင္ျခင္း၊ အမွန္တရား အေပၚ ရဲဝံ့ျပတ္သား စြာ ရပ္တည္ႏိုင္မႈ မရွိျခင္း၊ မိမိရရွိ ထားသည့္ရာထူးႏွင့္ အာဏာ ဆံုး႐ႈံးေလ်ာ့ပါး သြားမည္ကို အစိုးရိမ္ လြန္ျခင္း စသည္တို႔သည္  စိတ္ထားေကာင္းသူ မျဖစ္ႏိုင္ေပ။

ထိုေၾကာင့္ စိတ္ထားေကာင္း၍ လုပ္ရပ္မွန္ လိုလွ်င္ မိမိအားထုတ္မႈ မွန္သမွ် အလုပ္သည္ ေကာင္းရမည္။ မွန္ရမည္။ အက်ဳိးရွိရမည္။ အမ်ားလက္ခံ ႏိုင္ရမည္။ 

တစ္နည္း ဆိုရလွ်င္ လွပေသာ၊ မြန္ျမတ္ေသာ၊ မည္သူ႔ကိုမွ်  အေႏွာင့္အယွက္ မေပးေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ အလုပ္ ျဖစ္ရေပမည္။ သုိ႔မွသာ သင္သည္ စိတ္ထားေကာင္း၍ လုပ္ရပ္မွန္သူ အျဖစ္ အမ်ား၏ အသိအမွတ္ ျပဳျခင္းကို မလြဲမေသြ ခံရမည္ ျဖစ္ပါ၏။      ။

 http://www.myawady.com.mm/library/stories/storiesforall/item/21445-2013-08-05-10-04-

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...