ေသာတာပန္ေတြရဲ႕ စိတ္ထားဟာ ပုထုဇဥ္ေတြနဲ႕ မတူတဲ့ သတၱမအခ်က္က သစၥာတရားေတြ သတိပ႒ာန္တရားေတြနာၾကားျပီးတဲ့အခါမွာ ဝမ္းေျမာက္လို႕မဆံုးႏိုင္ျခင္းပါ။ ေသာတာပန္ေတြဟာ သစၥာတရားေတြ သတိပ႒ာန္တရားေတြနာၾကားျပီးတဲ့အခါမွာ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာနဲ႕ ေျပာလို႕ကို မဆံုးႏိုင္ဘူးတဲ့။ အႏွစ္သာရရွိတဲ့တရားေတြ ဟုတ္လိုက္တာ။ မွန္လိုက္တာ။ ဒါ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရားေတြပဲ။ ရင္ထဲမွာ ေတာ္ၾကာရင္းပီတိျဖစ္လာ။ ေတာ္ၾကာရင္း ပီတိျဖစ္လာ။
ဝိပႆနာအားထုတ္လို႕ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္မရေသးတာေတာင္ဝိပႆနာတရားမ်ားမ်ားအားထုတ္ထားတဲ့ေယာဂီဟာ ဘုရားအေၾကာင္း တရားအၾကာင္းသံဃာအေၾကာင္း ကုသိုလ္ေတြအေၾကာင္း ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားတဲ့သစၥာတရားေတြအေၾကာင္း ရတနာျမတ္သံုးပါးနဲ႕ပတ္သက္လို႕ ေဟာေျပာျပသတဲ့အသံေလးမ်ားၾကားလုိက္ရရင္ တစ္ခါတည္း ရင္ထဲမွာ ဖ်န္းဖ်န္းဖ်န္းနဲ႕ ၾကက္သီးေတြထလာတယ္။
ဝိပႆနာဉာဏ္ေတြ အေတာ္အတန္ရင့္က်က္ေနတဲ့ေယာဂီရိပ္သာေတြမွာလည္းရွိပါတယ္။ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ အေၾကာင္းမ်ားေျပာလိုက္လို႕ရွိရင္ မိမိကိုတည့္တည့္ ေဟာေနသလိုပဲ။ဟုတ္လိုက္တာ။မွန္လိုက္တာ နဲ႕ ေၾကနပ္လို႕ကိုမဆံုးဘူး။
ျမတ္စြာဘုရားအေၾကာင္းမ်ား ေျပာလိုက္လို႕ရွိရင္လည္း တစ္ခါတည္း မ်က္ရည္ေတြဝဲျပီးက်လာတာ။အဲဒါ ဓမၼပီတိေၾကာင့္က်တဲ့ မ်က္ရည္။ နိဗၺာန္ေရာက္မယ့္မ်က္ရည္လို႕ေခၚတယ္။
မ်က္ရည္က ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။ ေနာက္တစ္မ်ိဳးက ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြေသလို႕ စီးပြားဥစၥေတြဆံုးရံႈးလို႕ ေသာကပရိေဒဝေၾကာင့္ က်တဲ့မ်က္ရည္။အဲဒီမ်က္ရည္မ်ိဳးကေတာ့ အပါယ္က်မယ့္ မ်က္ရည္လို႕ေခၚရမယ္။
ဘုရားအေပၚမွာ ယံုၾကည္လြန္းအားၾကီးလို႕ ၾကည္ညိဳလြန္းအားၾကီးလို႕ တရားအေပၚမွာ ယံုၾကည္လြန္းအားၾကီးလို႕ ၾကည္ညိဳလြန္းအားၾကီးလို႕ ဟုတ္ေၾကာင္းမွန္ေၾကာင္းေတြကို ရင္ထဲမွာ သိေနတယ္။ ဖြယ္ဖြယ္ရာရာ ျပန္မေျပာျပတတ္ေသာ္လည္းပဲ ကိုယ္ကအမ်ားၾကီးအားထုတ္ထားတာဆိုေတာ့
ဟုတ္လိုက္တာ။ မွန္လိုက္တာ။ သခၤါရတရားေတြပဲ ။ အနိစၥတရားေတြဘယ္ဟာမွမျမဲဘူး။ဟာ တကယ္ညွဥ္းဆဲႏွိပ္စက္တာပဲ။ ငါက သူက ႏိွပ္စက္တာမဟုတ္ဘူး။သခၤါရတရားေတြဟာ အျမဲတမ္းျပဳျပင္ေနရတယ္။ ဒါေတြဟာ ဆင္းရဲဲတဲ့တရားေတြပဲ။ အနတၱတရားေတြပဲ။ ဘယ္ဟာမွအစိုးမရဘူး။
ကိုယ္ျဖစ္ေစခ်င္သလို ဘယ္ဟာမွမျဖစ္ဘူး။ သူ႕အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာျဖစ္တာပဲ။ အင္မတန္မွန္တာပဲ။ အင္မတန္နက္နဲတဲ့တရားေတြပဲ။ မိမိတို႕က မၾကာခဏေလ့လာေနရလို႕ တရားေတြေတာ္ေတာ္သိေနေတာ့ လြယ္တယ္လို႕ ေအာက္ေမ့ရတယ္။ မလြယ္ဘူး။ နာၾကားဖို႕ကိုမလြယ္တာ။ အားထုတ္ဖို႕ကို အသာထားဦး တရားေလးခဏနာပါဦးဗ်ာ။
မနာႏိုင္ဘူး။မအားလို႕။ နားေထာင္လို႕ကိုမရဘူး။ ရင္ထဲမွာမီးေတာင္ၾကီးလိုျဖစ္ေနတာ။ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရားဆိုရင္ သူတို႔နားမွာမီးေလာင္ေနျပီ။ သူတို႕နားက
ကိေလသာျဖစ္မယ့္အသံမွ နားေထာင္လို႕ရတာ။ ဝိသဘာဂ အသံဆို နားေထာင္လို႕ကိုမဝ ႏိုင္ဘူး။
တရားရေၾကာင္း နိဗၺာန္ရေၾကာင္းဆိုရင္ ပ်င္းရိသြားတာပဲ။ အိပ္ခ်င္လာတယ္။ တစ္ခါတည္း ဘယ္လိုမွ နားေထာင္လို႕မရဘူး။ေခါင္းေတြဘာေတြမူးျပီးေတာ့ ပစ္လွဲခ်င္သလို ျဖစ္လာတာ။
ဘဝအဆက္ဆက္ကလည္း အဝိဇၨာတဏွာအားၾကီးတယ္။
အခုသာသနာေတာ္ၾကီးနဲ႕ေတြ႕ျပန္ေတာ့လည္း မေလ့လာမလိုက္စားတဲ့အခါ က်ေတာ့ သစၥာတရားအသံေတြဆိုရင္ စိတ္မဝင္စားေတာ့ဘူး။ ဘယ္လိုမွရင္ထဲမွာ လက္မခံႏိုင္ေတာ့ဘူး ျဖစ္လာတယ္။
တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း ခက္ခက္ခဲခဲ အဆန္းလုပ္မေနပါဘူးကြာ။ ဒါနေလာက္ျပဳေတာ္ေရာေပါ့။ ႏွလံုးသြင္းမွားတာေတြ။ အဲဒါ အဝိဇၨာေၾကာင့္ အေယာနိေသာမနသိကာရ။ အေယာနိေသာမနသိကာရေၾကာင့္ အဝိဇၨာ။ အျပန္အလွန္ေပါ့။
တခ်ိဳ႕ ေဒသနာေတြမွာက်ေတာ့လည္း အဝိဇၨာ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္သလဲ။ ဝိစိကိစာၦနဲ႕ ပမာဒေၾကာင့္။ ဒါေလာကသုတၱန္အရ အဓိကက အဝိဇၨာပါပဲ။ အမွန္တရားမသိလို႕။ အဝိဇၨာအားၾကီးျပီဆိုရင္ တဏွာလည္းအားၾကီးတာပဲ။
အဝိဇၨာတဏွာအားၾကီးျပီဆိုရင္ သဒၶါနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့တရား၊ ပညာနဲ႕ပတ္သက္တဲ့တရားေတြကို မၾကားခ်င္ဘူး။ သဒၶါတရားေခါင္းပါးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို ရတနာသံုးပါးနဲ႕ ကံ၊ ကံရဲ႕အက်ိဳးကိုသြားေျပာရင္ သူ႕မွာ နားၾကားျပင္းကပ္တယ္တဲ့။
မစၦရိယ- ဝန္တိုတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကို ဒါနအေၾကာင္းသြားေျပာရင္ သူ႕မွာနားၾကားျပင္းကပ္တယ္တဲ့။ ဗဟုသုတနည္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို ဗဟုသုတအေၾကာင္းသြားေျပာရင္ နားၾကားျပင္းကပ္တယ္။ ပညာနည္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို ပညာအေၾကာင္းသြားေျပာရင္ နားၾကားျပင္းကပ္တယ္။နားမေထာင္ခ်င္ဘူး။
တရားကိုပြားမ်ားအားထုတ္ထားတဲ့ ေယာဂီက သစၥာတရားကိုနာၾကားလို႕မဝႏို္င္ဘူး။ ေတာ္ၾကာရင္းနာခ်င္ ၊ ေတာ္ၾကာရင္းနာခ်ုင္ ခဏခဏနာခ်င္တယ္။ နာလည္းနာခ်င္တယ္။ အားလည္း အားထုတ္ခ်င္တယ္။ ဘယ္လိုမွ မအားလို႕သာေနမယ္။ နည္းနည္းေလးအားတာနဲ႕ သတိပ႒ာန္တရားနာတယ္။ဝိပႆနာတရားအားထုတ္တယ္။
ေသာတာပန္ေတြဟာ သစၥာတရားကို အျမဲတမ္းနာၾကားခ်င္တဲ့စိတ္ရွိတယ္။ အဲဒီလို သစၥာတရား သတိပ႒ာန္တရား ေတြနာျပီးတဲ့အခါလည္း ပါဠိေတြမသိေပမယ့္ အဓိပၸာယ္ေတြအထိုက္အေလ်ာက္သိေနေတာ့ စိတ္ထဲမွာ အားရပါးရလည္းျဖစ္တယ္။ ဝမ္းသာလို႕လည္းမဆံုးႏိုင္ဘူး။ ပီတိေသာမနႆက ေတာ္ေတာ္နဲ႕ မေပ်ာက္ဘူး။ တစ္ကိုယ္လံုးတသိမ့္သိမ့္ျဖစ္ေနတာ။
ပုထုဇဥ္ေတြက်ေတာ့ တရားနာေနတဲ့အခ်ိန္ေလးပဲ သံေဝဂဉာဏ္ျဖစ္သလိုလို အျမင္မွန္ရသလိုလိုရွိတယ္။ တရားသိမ္းလို႕ သာဓု သာဓု သံုးၾကိမ္လည္းေခၚျပီးေရာ တရားနဲ႕ပတ္သက္လို႕ ရင္ထဲမွာ ဘာမွမက်န္ေတာ့ဘူး။ နာတုန္းခဏပဲ ျပီးရင္ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ျဖစ္သြားတာ။
အဲဒီလို ပုထုဇဥ္စိတ္ထားနဲ႕ ေသာတာပန္စိတ္ထားက ကြဲျပားမႈရွိတယ္။ လူပံုသ႑န္က ကြဲျပားသြားတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ဘယ္လိုမိန္႕သလဲဆိုေတာ့……
ေသာတာပန္ဆိုတာ ခ်ိဳေပါက္လာတာမဟုတ္ဘူး။ အသား အေရစိုျပည္ျပီးရုပ္အဆင္းကလွလာတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ စိတ္ထဲမွာ ကိေလသာပါးရွားျပီး ေသာတာပန္စိတ္ျဖစ္ေပၚလာတာကို ေသာတာပန္လို႕ေခၚတာ။ ေသေသခ်ာခ်ာမွတ္ထားၾက
ဒီေလာက္ဆို ေယာဂီေတြအေနနဲ႕ မိမိကိုယ္မိမိ ေသာတာပန္ျဖစ္မျဖစ္ ဒီတရားမွတ္ေက်ာက္နဲ႕ စစ္ၾကည့္လို႕ မရႏိုင္ဘူးလား။ ရႏိုင္ပါတယ္။
အခ်ိန္ယူျပီးေသေသခ်ာခ်ာ စစ္ၾကည့္ၾကေနာ္။ တစ္ငါတည္းငါေနတဲ့ အတၱဒိ႒ိ ငါစြဲေတြအားၾကီးေနေသးတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူး။ ေသာတာပန္တကယ္မျဖစ္ေသးပဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အထင္မၾကီးမိၾကေစနဲ႕။ အခုလို သာသနာတြင္းမွာ လူလာျဖစ္ဖို႕ဆိုတာ လြယ္တာမဟုတ္ဘူး။ အခ်ိန္လြန္မွ သိရရင္ ကိုယ္ပဲနစ္နာမွာ။
ေသာတာပန္ျဖစ္တာေသခ်ာတဲ့ ေယာဂီေတြကေတာ့ ကိုယ္အပါယ္တံခါးပိတ္သလို တျခားသူေတြလည္း အပါယ္တံခါးပိတ္ေအာင္ သာသနာျပဳျပီး ျမတ္စြာဘုရားကိုေက်းဇူးဆပ္ၾကေနာ္။ တရာနဲ႕ပူေဇာ္၊ တရားနဲ႕ ေက်းဇူးဆပ္ၾက။ ကဲ….. အခုေတာ့ သာဓု သံုးၾကိမ္ေခၚျပီးတရားသိမ္းၾကစို႕…..
သာဓု… သာဓု… သာဓုပါဘုရား။
ဓမၼာ့မိတ္ေဆြတို႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕လည္း ဝမ္းေျမာက္လို႕မဆံုးႏိုင္တဲ့ဘ၀ကို ပိုင္ဆိုင္ၾကႏိ္ုင္ေစရန္ ျမစိမ္းေတာင္ ဆရာေတာ္ အရွင္ဇာေနယ်၏ ေသာတာပန္ဆို ဒီလိုပါ စာအုပ္မွ ထုတ္ႏႈတ္မွ်ေ၀လိုက္ပါတယ္။
ဆႏၵမြန္ျဖင့္…………..
Nyan soe
http://buddhismworld.ning.com/profiles/blog/show?id=6371237%3ABlogPost%3A358524&x
No comments:
Post a Comment