Probox ကားေတြ မီးေလာင္တာ သံုးေလးခါလုိလုိၿဖစ္လာေတာ့ ဘာလုိ႕မီးေလာင္တာလဲ ဘာၿပသနာရွိလုိ႕လဲလုိ႕ မန္ဘာတခ်ိဳ႕က ေမးၾကတယ္။ Probox ေတြမွာ မီးသတ္ဗူးထည့္ရမယ္ဆိုတဲ့ သတင္းလဲေတြ႕လာရတယ္။ ကားထဲမွာ မီးသတ္ဗူးပါတယ္ဆုိတာ ေကာင္းတဲ့အေလ့အက်င့္ပါ။ အိမ္၊ ေက်ာင္း၊ ရံုး၊ ေစ်း၊ ခရီးသည္တင္နဲ႕အိမ္စီးကား ဘယ္မွာမဆုိရွိသင့္တဲ့ ပစၥည္းပါပဲ။
ဒါေပမယ့္ Probox ထဲ မီးသတ္ဗူးေဆာင္ထားရံုနဲ႕ေတာ့ မီးမေလာင္ေတာ့ဘူးလုိ႕ေၿပာလုိ႕မရဘူး။ မီးသတ္ဗူးဟာ မီးမၾကီးခင္ ၿငိွမ္းဖုိ႕သာၿဖစ္ၿပီး မီးမေလာင္ေအာင္ေတာ့ မကာကြယ္ႏုိင္ဘူး။ မီးေလာင္ရတဲ့အေၾကာင္းရင္းကိုသိမွသာလွ်င္ ကာကြယ္ဖုိ႕နည္းကုိသိမွာပါ။ Probox ေတြခ်ည္းပဲၿဖစ္ေနေတာ့ Probox မွာၿပသနာရွိတာလုိ႕ေတာ့ အလြယ္ေကာက္ခ်က္ခ်လုိက္လုိ႕ေတာ့ရတာေပါ့။ မီးေလာင္ၿပီးေနာက္မွာ က်န္ခဲ့တဲ့ကားနဲ႕မီးေလာင္ၿပီးအပိုင္းအစအပ်က္အစီးေတြကို investigate လုပ္မွသာ တကယ့္အေၾကာင္းအရင္းမွန္ကုိသိႏုိင္မွာပါ။။ ဒါေပမယ့္ အဲလုိမလုပ္ၾကတဲ့အတြက္ ၀ါယာေရွာ့ၿဖစ္တာေနမွာလုိ႕ေတာ့ အတိအက်ၾကီးစြပ္စြဲလုိ႕မရဘူးေပါ့။
ကားမီးေလာင္မႈၿဖစ္ႏုိင္တဲ့ အေၾကာင္းရင္းေတြမ်ားစြာရွိပါတယ္။ ကားမွာ ဓါတ္ဆီလုိ မီးေလာင္လြယ္တဲ့အရည္ ေလးငါးေၿခာက္မ်ိဳးပါသလို၊ မီးေလာင္ၿခင္းကိုၿဖစ္ေစႏုိင္တဲ့ ပစၥည္း ေတြလဲပါပါတယ္။ ကားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာပါ၀င္တဲ့ Hose ေတြ pump ေတြဟာ ခုနကေၿပာခဲ့တဲ့ မီးေလာင္လြယ္တဲ့အရည္ေတြကို ပူေနတဲ့အင္ဂ်င္ခန္းကေနၿဖတ္သန္းသယ္ေဆာင္ရတဲ့အခါ အဲဒီ hose/pump ေတြ မေကာင္းေတာ့ရင္ ဆီယိုၿပီး မီးထေတာက္ႏုိင္ပါတယ္။ hose/pump ေတြေကာင္းေပမယ့္ ဆီတုိင္ကီအဖုံးမလံုတာ၊ လံုေအာင္မပိတ္မိတာမ်ိဳးကေနလဲ ဆီေတြက ပူေနတဲ့အင္ဂ်င္အစိတ္အပိုင္းေပၚက်ၿပီးမီးေလာင္ႏုိင္တယ္။
ေနာက္ၿပီး ကားမွာ electrical devices ေတြလဲပါ၀င္တဲ့အတြက္ အဲဒါေတြကေနလဲ short circuits ေတြၿဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။
ၿဖစ္ႏုိင္ေၿခနည္းတဲ့ေနာက္ထပ္အေၾကာင္းရင္းတစ္ခုကေတာ့ ေလထုညစ္ညမ္းေစတဲ့မီးခိုးေတြ၊ ဓါတ္ေငြ႕ေတြကို အတတ္ႏုိင္ဆံုးေလွ်ာ့ခ်ဖုိ႕ ထည့္သြင္းထားတဲ့ catalytic converter ကလဲ overheat ၿဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဘာလုိ႕ overheat ၿဖစ္လဲဆုိေတာ့ အင္ဂ်င္ထဲကုိဓါတ္ဆီပို႕ေပးရတဲ့ fuel injectors ေတြမွာ leakage/dripping ၿဖစ္ေနတဲ့အခါ မေလာင္ကြ်မ္းရေသးတဲ့ fuel (HC) ေတြ catalytic converter ေတြထဲေရာက္လာၿပီး အထဲမွာမွ လာေလာင္ပါတယ္။
အဲဒီေလာင္ကြ်မ္းမႈေၾကာင့္ မီးခုိးစစ္ဖုိ႕ထည့္ထားတဲ့ catalytic converter ထဲက ပ်ားအံုကြက္လုိေလစစ္ေတြဟာ အရည္ေပ်ာ္လာၿပီး exhaust flow က ေကာင္းေကာင္းအလုပ္မလုပ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီလုိနဲ႕ အခ်ိန္ၾကာတဲ့အခါ overheat ၿဖစ္လာၿပီး အပူခ်ိန္ဟာ 200C ကိုေက်ာ္တဲ့အထိၿဖစ္လာႏုိင္တဲ့အတြက္ ေၿခာက္ေသြ႕တဲ့အရာေတြအနားမွာရွိရင္ကိုပဲ မီးေလာင္ႏိုင္ပါတယ္။ စက္မသတ္ဘဲလမ္းေပၚရပ္ထားတဲ့ cruiser ေတြ (ကားေအာက္မွာ သစ္ရြက္ေၿခာက္ေတြရွိတာေၾကာင့္ ) မီးထေလာင္တာမ်ိဳး မၾကခဏမဟုတ္ေပမယ့္ ၿဖစ္ဖူးတာရွိပါတယ္။
အခုေရးလုိက္တဲ့အေၾကာင္းအရာေတြဟာ သိသေလာက္၊ ေလ့လာမိသေလာက္ကိုေရးထားတာမုိ႕လုိ႕ ပညာရွင္တစ္ေယာက္ေရးတာလုိ ၿပည့္စံုမွာေတာ့မဟုတ္ဘူး။ Probox ေတြ ဘာလုိ႕မီးေလာင္တာလဲလုိ႕ ေမးလာလုိ႕ သိသေလာက္ကိုေ၀မွ်တဲ့သေဘာပါပဲ။ အခုေရးထားတာေတြဟာ Probox သက္သက္အတြက္မဟုတ္ဘဲ ၿပဳၿပင္ထိန္းသိမ္းမႈနည္းတဲ့ကားတုိင္းမွာ ၿဖစ္တတ္တဲ့သေဘာကို ေယဘုယ်ေရးတာပါ။ ဒါဆုိ ကားတုိင္းမၿဖစ္ဘဲ ဘာလုိ႕ Probox ေတြခ်ည္းပဲၿဖစ္ေနသလဲ။ ဂ်ပန္မွာ Fit, Vitz, Swift..etc ဆုိတာ အိမ္စီးကားေတြၿဖစ္ၿပီး Probox ေတြကေတာ့ လုပ္ငန္းသံုးကားပါ။ ေလလံမွာ ကီလုိမီတာနည္းနည္းနဲ႕ကားေတြ႕ႏုိင္သလုိ ကီလုိမီတာ ႏွစ္သိန္းေတြ သံုးသိန္းေတြအထိခုိင္းထားတဲ့ကားေတြလဲရွိပါတယ္။
အဲလုိအမ်ားၾကီးခုိင္းထားတဲ့ကားကို ေလလံဆြဲတဲ့အခါ ကီလုိမီတာနည္းတဲ့ကားထက္ အမ်ားၾကီးေစ်းသက္သာပါတယ္။ အဲလုိကားေတြသြင္းလာၿပီး ရန္ကုန္ေရာက္တဲ့အခါမွာလဲ Taxi ဆုိၿပီး ထပ္ခုိင္းၿပန္ပါတယ္။ ေငြႏွေၿမာလုိ႕ရယ္မဟုတ္ဘဲ ဒါေတြကိုလဲစစ္ေဆးသင့္မွန္းမသိထားခဲ့ရင္၊ workshop ကိုစစ္ခုိင္းဖုိ႕ေမ့ေနတာမ်ိဳး၊ သူ႕အခ်ိန္တန္လုိ႕လဲရမယ့္ ပစၥည္းေတြမလဲဘဲထားရင္၊ လိုအပ္တဲ့ၿပဳၿပင္ထိန္းသိမ္းမႈမလုပ္ထားရင္ အေၾကာင္းတစ္ခုမဟုတ္တစ္ခုေၾကာင့္ မီးေလာင္တဲ့အခါ အမ်ားၾကီးဆံုးရံႈးနစ္နာရပါတယ္။
ကားမီးေလာင္ၿခင္းအပါအ၀င္ ကားနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ accident တခုခုၿဖစ္တဲ့အခါ အေၾကာင္းရင္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ကားရဲ႕engine design ေၾကာင့္မဟုတ္သလုိ ထုတ္လုပ္သူရဲ႕အမွားအယြင္းတခုခုေၾကာင့္လဲမဟုတ္ဘဲ လံုေလာက္တဲ့ၿပဳၿပင္ထိန္းသိမ္းမႈမရွိလို႕ၿဖစ္ရတာမ်ားပါတယ္။
------------------------------------------------------------------
ေလာင္လိုက္တိုင္း ေတာင္တက္လမ္းခရီးမွာ ျဖစ္တတ္တာကလည္း စဥ္းစားစရာတစ္ခုပါ။
ေတာင္တက္မတ္ေစာက္တဲ့အခါမ်ိဳးမွာ ထိုက္သင့္တဲ့ ဂီယာကို အသံုးျပဳသင့္ပါသည္။
ပံုမွန္အားျဖင့္ "D" နဲ႔ေမာင္းေနေပမယ့္ မိမိေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဟာ ၀န္အျပည့္ပါျပီး၊ (၁၀)ဒီဂရီထက္မတ္ေစာက္တဲ့ လမ္းမွာ "2" သို႔မဟုတ္ "S" ကို အသံုးျပဳကါ ေမာင္းႏွင္သင့္ပါသည္။
"L" ကေတာ့ သံုးေလ့နည္းပါသည္။ သဲထဲဗြက္ထဲ တစ္လိမ့္ခ်င္းလိမ့္တဲ့အခါမ်ိဳးမွသာ သံုးေလ့ရွိသည္။
CM2
CarMarketInMyanmar
Credits
http://www.mm4everfriends.com/profiles/blog/show?id=2863689%3ABlogPost%3A824665
No comments:
Post a Comment