ဤအခ်က္သည္ အလြန္အေရးႀကီးတဲ့ ျပႆနာျဖစ္လုိ႔
“ဒသကနိပါတ္အဂၤုတၳဳိရ္” ပါဠိေတာ္ “ရွင္ပုဏၰိယ”ႏွင့္ “ဗုဒၶ” ျမတ္စြာတို႔
အေမးအေျဖလုပ္ႀကပံုကို ထုတ္ေဖာ္ျပပါမည္။
ေမး= လူတိုင္းတရားဥာဏ္ ေပါက္ေရာက္နိဳင္ပါသလား ျမတ္စြာဘုရား။
ေျဖ=လူတိုင္း တရားဥာဏ္ မေပါက္ေရာက္ႏိုင္ဘူး ခ်စ္သား။
ေမး=ေပါက္ေရာက္နိဳင္ရန္ ဘယ္အခ်က္ေပၚမွာ တည္ပါသလဲ ျမတ္စြာဘုရား။
ေျဖ=ယံုႀကည္မႈရိွျခင္း မရိွျခင္းေပၚ၌ တည္ပါတယ္ ခ်စ္သား။
ေမး=ယံုႀကည္မႈရိွေတာ့ ဘာျဖစ္ပါသလဲ ဘုရား။
ေျဖ=ယံုႀကည္မႈရိွမွသာလွ်င္ သူေတာ္ေကာင္းထံ၌ ဆည္းကပ္နိဳင္ပါတယ္။ ဒါေႀကာင့္ တရားဥာဏ္
ေပါက္ေရာက္မႈဟာ သူေတာ္ေကာင္းထံမွာ ဆည္းကပ္ျခင္း မဆည္းကပ္ျခင္းေပၚ၌ တည္ပါတယ္ ။
ေမး=သူေတာ္ေကာင္းထံ၌ ဆည္းကပ္တိုင္း တရားသိႏိုင္ပါသလား ျမတ္စြာဘုရား။
ေျဖ=တရားမသိႏိုင္ပါဘူး ခ်စ္သား။
ေမး=တရားသိနိဳင္ျခင္းသည္ ဘယ္အခ်က္ေပၚမွာ တည္ေနပါသလဲ ျမတ္စြာဘုရား။
ေျဖ=ထိုသူေတာ္ေကာင္းႏွင့္ ေဆြးေႏြးျခင္း မေဆြးေႏြးျခင္းေပၚမွာ တည္ေနပါတယ္ ခ်စ္သား။
ေမး=ေဆြးေႏြးတိုင္းလဲ တရားသိႏိုင္ပါသလားဘုရား။
ေျဖ=ေဆြးေႏြးတိုင္းလဲ တရားမသိနိဳင္ပါခ်စ္သား။
ေမး=သည္လိုဆိုပါလွ်င္ တရားသိႏိုင္ျခင္းသည္ ဘယ္အခ်က္ေပၚမွာ တည္ေနပါသလဲ ဘုရား။
ေျဖ=ေဆြးေႏြးတဲ့အခါမွာ ေကာင္းစြာ နားေထာင္ျခင္း မေထာင္ျခင္းေပၚ၌ တည္ပါတယ္။
ေမး=ေကာင္းစြာနားေထာင္တိုင္း တရားရႏိုင္ပါသလားဘုရား။
ေျဖ= ေကာင္းစြာနားေထာင္တုိင္းလည္း တရားမရႏိုင္ပါခ်စ္သား။
ေမး=တရားမရနိဳင္တာ ဘယ္အေႀကာင္းပါလဲဘုရား။
ေျဖ=နားေထာင္ျပန္လွ်င္ မွတ္သားမႈရိွျခင္း မရိွျခင္းေပၚ၌ တည္ပါတယ္ ခ်စ္သား။
ေမး=မွတ္သားမႈရိွတိုင္းေရာ တရားရနိုင္ပါသလား ဘုရား။
ေျဖ=မရနိဳင္ပါ ခ်စ္သား။
ေမး=မရနိဳင္ေသာ အေႀကာင္းက ဘယ္လုိပါလဲ ဘုရား။
ေျဖ=မွတ္သားမႈရိွျပန္လွ်င္လဲ ကိုယ္ပုိင္ဥာဏ္ျဖင့္ ဆင္ျခင္မႈ မဆင္ျခင္မႈေပၚ၌ တည္ပါတယ္ ခ်စ္သား။
ေမး=ဆင္ျခင္တိုင္းလည္း တရားရနိုင္ပါသလား။
ေျဖ=တရားမေပါက္နိဳင္ပါဘူးခ်စ္သား။
ေမး=တရားမေပါက္ႏိုင္ေသာ အေႀကာင္းက ဘယ္လုိပါလဲဘုရား။
ေျဖ=တရားကို လက္ေတြ႔က်င့္သံုးျခင္း မက်င့္သံုးျခင္းေပၚမွာ တည္ပါတယ္ခ်စ္သား။
လက္ေတြ႔က်င့္သံုးလွ်င္တရားဥာဏ္ေပါက္ပါတယ္။လက္ေတြ႔မက်င့္သံုးလွ်င္တရားဥာဏ္မေပါက္
ႏိုင္ပါဘူး ခ်စ္သားပုဏၰိယ။
တရားမွန္ကို ရွာေဖြလိုသူတိုင္း “အရွင္ပုဏၰိယ” ႏွင့္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္စြာဘုရားတုိ႔ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ အေမး အေျဖေတြကို “အႏုလံု” “ပဋိလံု” အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ စဥ္းစားျပီးေတာ့ ဖတ္ရႈႀကေစလိုပါတယ္။
မွတ္ခ်က္။ ။ ဆရာေတာ္ သု၀ိစိတၱ ေရသားျပဳစုထားေသာ ဗဟုသုတ ပေဒသာ အမွတ္(၁) စာအုပ္မွ ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပလိုက္ရပါသည္။
http://buddhismworld.ning.com/profiles/blog/show?id=6371237%3ABlogPost%3A354527&x
ေမး= လူတိုင္းတရားဥာဏ္ ေပါက္ေရာက္နိဳင္ပါသလား ျမတ္စြာဘုရား။
ေျဖ=လူတိုင္း တရားဥာဏ္ မေပါက္ေရာက္ႏိုင္ဘူး ခ်စ္သား။
ေမး=ေပါက္ေရာက္နိဳင္ရန္ ဘယ္အခ်က္ေပၚမွာ တည္ပါသလဲ ျမတ္စြာဘုရား။
ေျဖ=ယံုႀကည္မႈရိွျခင္း မရိွျခင္းေပၚ၌ တည္ပါတယ္ ခ်စ္သား။
ေမး=ယံုႀကည္မႈရိွေတာ့ ဘာျဖစ္ပါသလဲ ဘုရား။
ေျဖ=ယံုႀကည္မႈရိွမွသာလွ်င္ သူေတာ္ေကာင္းထံ၌ ဆည္းကပ္နိဳင္ပါတယ္။ ဒါေႀကာင့္ တရားဥာဏ္
ေပါက္ေရာက္မႈဟာ သူေတာ္ေကာင္းထံမွာ ဆည္းကပ္ျခင္း မဆည္းကပ္ျခင္းေပၚ၌ တည္ပါတယ္ ။
ေမး=သူေတာ္ေကာင္းထံ၌ ဆည္းကပ္တိုင္း တရားသိႏိုင္ပါသလား ျမတ္စြာဘုရား။
ေျဖ=တရားမသိႏိုင္ပါဘူး ခ်စ္သား။
ေမး=တရားသိနိဳင္ျခင္းသည္ ဘယ္အခ်က္ေပၚမွာ တည္ေနပါသလဲ ျမတ္စြာဘုရား။
ေျဖ=ထိုသူေတာ္ေကာင္းႏွင့္ ေဆြးေႏြးျခင္း မေဆြးေႏြးျခင္းေပၚမွာ တည္ေနပါတယ္ ခ်စ္သား။
ေမး=ေဆြးေႏြးတိုင္းလဲ တရားသိႏိုင္ပါသလားဘုရား။
ေျဖ=ေဆြးေႏြးတိုင္းလဲ တရားမသိနိဳင္ပါခ်စ္သား။
ေမး=သည္လိုဆိုပါလွ်င္ တရားသိႏိုင္ျခင္းသည္ ဘယ္အခ်က္ေပၚမွာ တည္ေနပါသလဲ ဘုရား။
ေျဖ=ေဆြးေႏြးတဲ့အခါမွာ ေကာင္းစြာ နားေထာင္ျခင္း မေထာင္ျခင္းေပၚ၌ တည္ပါတယ္။
ေမး=ေကာင္းစြာနားေထာင္တိုင္း တရားရႏိုင္ပါသလားဘုရား။
ေျဖ= ေကာင္းစြာနားေထာင္တုိင္းလည္း တရားမရႏိုင္ပါခ်စ္သား။
ေမး=တရားမရနိဳင္တာ ဘယ္အေႀကာင္းပါလဲဘုရား။
ေျဖ=နားေထာင္ျပန္လွ်င္ မွတ္သားမႈရိွျခင္း မရိွျခင္းေပၚ၌ တည္ပါတယ္ ခ်စ္သား။
ေမး=မွတ္သားမႈရိွတိုင္းေရာ တရားရနိုင္ပါသလား ဘုရား။
ေျဖ=မရနိဳင္ပါ ခ်စ္သား။
ေမး=မရနိဳင္ေသာ အေႀကာင္းက ဘယ္လုိပါလဲ ဘုရား။
ေျဖ=မွတ္သားမႈရိွျပန္လွ်င္လဲ ကိုယ္ပုိင္ဥာဏ္ျဖင့္ ဆင္ျခင္မႈ မဆင္ျခင္မႈေပၚ၌ တည္ပါတယ္ ခ်စ္သား။
ေမး=ဆင္ျခင္တိုင္းလည္း တရားရနိုင္ပါသလား။
ေျဖ=တရားမေပါက္နိဳင္ပါဘူးခ်စ္သား။
ေမး=တရားမေပါက္ႏိုင္ေသာ အေႀကာင္းက ဘယ္လုိပါလဲဘုရား။
ေျဖ=တရားကို လက္ေတြ႔က်င့္သံုးျခင္း မက်င့္သံုးျခင္းေပၚမွာ တည္ပါတယ္ခ်စ္သား။
လက္ေတြ႔က်င့္သံုးလွ်င္တရားဥာဏ္ေပါက္ပါတယ္။လက္ေတြ႔မက်င့္သံုးလွ်င္တရားဥာဏ္မေပါက္
ႏိုင္ပါဘူး ခ်စ္သားပုဏၰိယ။
တရားမွန္ကို ရွာေဖြလိုသူတိုင္း “အရွင္ပုဏၰိယ” ႏွင့္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္စြာဘုရားတုိ႔ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ အေမး အေျဖေတြကို “အႏုလံု” “ပဋိလံု” အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ စဥ္းစားျပီးေတာ့ ဖတ္ရႈႀကေစလိုပါတယ္။
မွတ္ခ်က္။ ။ ဆရာေတာ္ သု၀ိစိတၱ ေရသားျပဳစုထားေသာ ဗဟုသုတ ပေဒသာ အမွတ္(၁) စာအုပ္မွ ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပလိုက္ရပါသည္။
http://buddhismworld.ning.com/profiles/blog/show?id=6371237%3ABlogPost%3A354527&x
No comments:
Post a Comment