စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







ခ်စ္ၿပံဳးစီျခယ္ခဲ့တဲ့ စိုးလြင္လြင္

 ခိုင္ထူး, စိုးလြင္လြင္, ခ်စ္ၿပံဳးစီျခယ္, Bass ခင္ေမာင္သန္း, Iron Cross Band, Symphony Band,
 ညီညီစံ
နံနက္ခင္းတခုမွာ ေရာင္းရင္းႀကီး ေတးေရး ညီညီသြင္ က်ေနာ့္ထံ ဖုန္းဆက္လာပါတယ္။ ပိုပိုႀကီး (စိုးလြင္လြင္) အမွတ္တရ Show ပြဲတခု မျဖဴ (စိုးလြင္လြင္ဇနီး) စီစဥ္မွာမို႔ တိုင္ပင္ဖို႔ အတြက္ က်ေနာ့္ကို ဆံုဖို႔ ခ်ိန္းဆိုျခင္း ျဖစ္ပါ တယ္။ ညီညီသြင္ ေျပာမွပဲ စိုးလြင္လြင္ ကြယ္လြန္ခဲ့တာ ဆယ္စုႏွစ္ နီးပါး ေက်ာ္လြန္သြားခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း က်ေနာ္ သတိထားမိ ပါေတာ့တယ္။ စိတ္ထဲမွာေတာ့ မေန႔ တေန႔ကလိုပါပဲ။ စိုးလြင္လြင္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အမွတ္တရ အပိုင္းအစ ေတြဟာလည္း က်ေနာ့္အေတြးထဲ အစီအရီ ေပၚလာပါေတာ့တယ္။

စိုးလြင္လြင္ကို ညီညီသြင္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ရင္ႏွီး ကြ်မ္းဝင္ခဲ့ရ ေပမယ့္ သူ႔ရဲ႕အဆိုေတာ္ တေယာက္လို ဟိတ္ဟန္ မရွိတဲ့ အေနအထိုင္ ႐ိုးစင္းမႈေတြေၾကာင့္ အခ်ိန္တိုေလး အတြင္းမွာပဲ ငယ္ေပါင္းႀကီးေဖာ္ ေတြလို ျဖစ္သြားခဲ့ရပါတယ္။ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ေရစီးေၾကာင္း စတင္ကတည္းက တစိုက္မတ္မတ္ မယိမ္းမယိုင္ ပါဝင္လာတဲ့ စိုးလြင္လြင္ဟာ က်ေနာ္နဲ႔ ေတြ႔ခ်ိန္မွာ ေအာင္ျမင္မႈ အေတာ္ရေနပါၿပီ။

အႏုပညာကို အေလးအနက္ တန္ဖိုးထားတတ္သလို အႏုပညာသမား ပီသစြာ ေနထိုင္က်င့္ႀကံသူေတြ ထဲမွာ စိုးလြင္လြင္ကို ခ်န္ထားလို႔ မရပါဘူး။ ရန္ကင္းက သူ႔တိုက္ခန္းေလးမွာ က်ေနာ္နဲ႔ ညီညီသြင္ကို အခန္းတခန္း သီးသန္႔ ေပးထားၿပီး သီခ်င္းေတြ စိတ္ႀကိဳက္ ဖန္တီးခြင့္ ေပးတာကို ၾကည့္ျခင္း အားျဖင့္ လြတ္လပ္တဲ့ အႏုပညာ ဖန္တီးမႈကို ခံုမင္သူ တဦးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဂီတ အႏုပညာကို တန္ဖိုးထားတဲ့ စိတ္၊ ဂီတအႏုပညာ သမားေတြကို ယံုၾကည္ ေလးစားတတ္တဲ့ စိတ္ကိုလည္း သူနဲ႔ ရင္းႏွီးၿပီး မၾကာခင္မွာပဲ က်ေနာ္ သိရွိခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။

၁၉၈၈ အေရးအခင္းၿပီး ကာလတခုက ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ (မာနမ်က္ႏွာ) ေတးစီးရီးထြက္ၿပီး က်ေနာ္နဲ႔ ညီညီသြင္ သူ႔တိုက္ခန္းေလးမွာ ေသာင္တင္ ေနခ်ိန္ေပါ့။ တရက္မွာ စိုးလြင္လြင္ဆီကို အလယ္ပိုင္းတိုင္း စစ္ဌာနခ်ဳပ္က တာဝန္ရွိသူ တခ်ိဳ႕ ေရာက္လာၿပီး မႏၲေလးနန္းတြင္းမွာလျပဳလုပ္မယ့္ Show တခု အတြက္ ေဖ်ာ္ေျဖေပးဖို႔ လာေရာက္ ဆက္သြယ္ပါ တယ္။ (အဲဒီတုန္းက တိုင္းမႉး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ထြန္းၾကည္ တာဝန္ယူခ်ိန္ပါ။)

စိုးလြင္လြင္က တာဝန္ရွိသူေတြ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးတာကို အားလံုးနားေထာင္ၿပီး တခြန္းပဲ ျပန္ေမးပါတယ္။ “ဘယ္ Band ေဖ်ာ္ ေျဖရမွာလဲ။ Band အဆင္မေျပရင္ က်ေနာ္ မဆိုဘူး” တာဝန္ရွိပုဂၢိဳလ္က စိုးရိမ္တဲ့မ်က္ႏွာ နဲ႔ “Symphony Band နဲ႔ပါ” လို႔ေျပာ လိုက္ေတာ့ စိုးလြင္လြင္မ်က္ႏွာ ဝင္းလက္ သြားၿပီး “ဒါ ဆရာဘြဲ႔ Band ပဲ၊ က်ေနာ္ဆိုမယ္” လို႔ ခ်က္ခ်င္း အေျဖ ေပးလိုက္ပါတယ္။
သူ ခ်စ္ခင္ေလးစား ယံုၾကည္ရတဲ့ ဆရာ ေစာဘြဲ႔မႉး ဦးစီးတဲ့ Band နဲ႔မို႔ ေဖ်ာ္ေျဖဖို႔ လက္ခံလိုက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း က်ေနာ္ သေဘာေပါက္ နားလည္ခဲ့ရပါတယ္။ ဆရာ ေစာဘြဲ႔မႉးက Iron Cross Band မထူေထာင္ခင္ Symphony Band ကိုအရင္ဖြဲ႔ခဲ့ပါတယ္။

ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ဒီ Show ပြဲကို စိုးလြင္လြင္က “ညီစံ အေတြ႔အႀကံဳ ရေအာင္ လိုက္ခဲ့ပါကြာ” ဆိုၿပီး အတင္းေခၚ တာေၾကာင့္ သူနဲ႔အတူ မႏၲေလးကို အျမန္ရထားႀကီးနဲ႔ ခ်ီတက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အထူးတန္း သီးသန္႔တြဲေပၚမွာ  Symphony အဖြဲ႔သားေတြနဲ႔ အတူတူ တေပ်ာ္တပါး က်ေနာ္တို႔ ခရီးထြက္ခဲ့တာ အခုထိ သတိရေနပါေသးတယ္။
က်ေနာ္တို႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွာ Bass ကိုခင္ေမာင္သန္႔ (ယခု Iron Cross Band) တို႔ ၾကင္စဦး ဇနီးေမာင္ႏွံ ပါ။ ကိုခင္ေမာင္သန္႔က တလမ္းလံုး ရယ္စရာေတြ ေျပာလိုက္၊ ဆရာဘြဲ႔က ဟာသေတြ လုပ္လိုက္နဲ႔ မႏၲေလး ခရီးစဥ္ဟာ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းလွပါတယ္။

မႏၲေလး ေရာက္ေတာ့ နန္းတြင္း တပ္ထဲက တည္းခိုေဆာင္ေတြမွာ ေဖ်ာ္ေျဖေရး အဖြဲ႔သားေတြကို ေနရာခ်ထား ေပးပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္နဲ႔ အတူ ႏွစ္ထပ္ တည္းခိုေဆာင္ရဲ႕ အေပၚထပ္မွာ တခန္းတည္း အတူေနရာက်သူ က အဆိုေတာ္ႀကီး ကိုခိုင္ထူးပါ။
ကိုခိုင္ထူးကို က်ေနာ္ အဲဒီေတာ့မွ စတင္ရင္းႏွီးဖူးတာပါ။ စိုးလြင္လြင္က ကိုခိုင္ထူးကို “ဒါ မာနမ်က္ႏွာသီခ်င္းေရးတဲ့ က်ေနာ့္ ေတးေရးဆရာ ညီညီစံ” ဆိုၿပီး မိတ္ဆက္ေပးပါတယ္။ ကိုခိုင္ထူးမွ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္ မသိေသးတဲ့ ဂီတသမားေတြ အားလံုးကိုလည္း သူ႔ေတးေရးဆရာပါ ဆိုၿပီး ဂ႐ုတစိုက္ မိတ္ဆက္ေပးပါတယ္။ ေတးေရးသမားေတြ အေပၚ အေလးအနက္ တန္ဖိုးထားတတ္တဲ့ စိုးလြင္လြင္ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ပါ။

ညဘက္ ေဖ်ာ္ေျဖေရး စင္ျမင့္ရွိရာ က်ံဳးၿမိဳ႕႐ိုးဘက္သြားေတာ့ က်ေနာ္က သူသီဆိုမယ့္ Notes စာရြက္ေလးေတြ ကူညီသယ္ကိုင္ ေပးမယ္ လုပ္ေတာ့လည္း သူက “ညီစံ၊ ခင္ဗ်ားက ေတးေရးဆရာပဲ၊ က်ေနာ့္ Notes စာရြက္ေတြ မကိုင္ေပး ပါနဲ႔၊ က်ေနာ့္ဘာသာ သယ္ပါ့မယ္” ဆိုၿပီး သူ႔ဘာသာသူ ခ်ိဳင္းၾကားညႇပ္လို႔ စင္ေပၚတက္ သြားတဲ့ သူပါ။

တည္းခိုေဆာင္မွာ က်ယ္က်ယ္ဝန္းဝန္းနဲ႔ အခန္းထဲမွာ ခုတင္သံုးလံုးနဲ႔ အဆင္ေျပလွ ေပမယ့္ ေရခ်ိဳးခန္း၊ အိမ္သာ ကေတာ့ တခန္းတည္း ရွိပါတယ္။ အျပင္ထြက္ဖို႔နဲ႔ စင္ျမင့္ေပၚသြားခါနီး ေရခ်ိဳးခန္း ဝင္ခ်ိန္တိုင္းမွာ စိုးလြင္လြင္က ကိုခိုင္ထူးကို “ကိုခိုင္ထူး အရင္လုပ္ပါ က်ေနာ္ တို႔က အေရးမႀကီး” ဆိုၿပီးအၿမဲဦးစား ေပးတတ္ပါတယ္။

ကိုယ့္ထက္ စီနီယာက်တဲ့ ကိုခိုင္ထူးရဲ႕ ဂီတအေတြ႔အႀကံဳ ေျပာစကားေတြကိုလည္း တေလးတစားနဲ႔ နာယူတတ္ ပါတယ္။ ဂီတသမားေတြ အေပၚမွာ အၿမဲေလးေလးစားစား ဆက္ဆံတတ္တဲ့ စိုးလြင္လြင္ရဲ႕ စိတ္ရင္း ေစတနာကို က်ေနာ္ အဲဒီကတည္းက အနီးကပ္ အကဲခတ္ခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။
သီခ်င္းေတြ ေပၚမွာ အေလးအနက္ ထားတဲ့ အႏုပညာ ခံစားခ်က္ကိုလည္း က်ေနာ္ ကိုယ္ေတြ႔ ႀကံဳသိခဲ့ရပါတယ္။ “မာနမ်က္ႏွာ” ေတးစီးရီး ထြက္ၿပီး “ခ်စ္တဲ့ၿငိမ္း”၊ “ေမာင့္မ်က္ရည္ဝိုင္း” အစရွိသျဖင့္ စိုးလြင္လြင္ရဲ႕ ေအာင္ျမင္တဲ့ ေတးစီးရီးေတြ ဆက္တိုက္ ထြက္ရွိခဲ့ပါတယ္။

စိုးလြင္လြင္ ေတးစီးရီးေတြဟာ တကိုယ္ေတာ္ ေတးစီးရီးေတြခ်ည္းပါ။ အတြဲေခြ တခါမွ မဆိုဖူးပါဘူး။ တရက္မွာေတာ့ သရဖီ ေတးသံသြင္းက စီစဥ္သူ ကိုၾကည္သိန္းက အဆိုေတာ္ႀကီး ကိုခိုင္ထူးနဲ႔ စိုးလြင္လြင္ကို တျခမ္းစီ အတြဲေခြလုပ္ဖို႔ စီစဥ္လာပါတယ္။ စိုးလြင္လြင္ကလည္း သူေလးစား ခ်စ္ခင္တဲ့ ကိုခိုင္ထူးနဲ႔ အမွတ္တရ အတြဲေခြ လုပ္ရမွာမို႔ စိတ္ဝင္တစားနဲ႔ သီခ်င္းေတြကို ဂ႐ုတစိုက္ ျပင္ဆင္ပါတယ္။
က်ေနာ့္ကို သီခ်င္းအသစ္ တပုဒ္ ေရးေပးဖို႔ သူကိုယ္တိုင္အပ္တဲ့ အခ်ိန္မွာလည္း “ညီစံ၊ သီခ်င္းကို ဂ႐ုစိုက္ပါ။ ကိုခိုင္ထူးလို သမၻာႀကီးနဲ႔ တြဲရမွာမို႔” ဆိုၿပီး ေျပာပါတယ္။ သူ႔အတြက္ “ပန္းရနံ႔ေလးမွ တပါး” ဆိုတဲ့ သီခ်င္းတပုဒ္ကို ေတးစီးရီးအတြက္ က်ေနာ္ေရးစပ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ “ထားရစ္ခဲ့ ေနခဲ့ေတာ့မယ္” အမည္ရ အဲဒီ ေတးစီးရီးဟာ ကိုခိုင္ထူးနဲ႔ စိုးလြင္လြင္ တျခမ္းစီ သီဆိုထားတာပါ။ ေတးစီးရီးမွာပါဝင္တဲ့ “ခ်စ္ၿပံဳးစီျခယ္” ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေလးကေတာ့ သူ ေရးဖြဲ႔ခဲ့ သမွ် သီခ်င္းေတြထဲမွာ က်ေနာ္အႀကိဳက္ ဆံုး ေတးသီခ်င္းပါပဲ။

ခ်စ္ၿပံဳးစီျခယ္

V1:       စန္းေသာ္တာ လမင္းႀကီးလို  ဝင္းဝင္းပပထည္
တို႔ခ်စ္သူ ေရႊစင္ေလး ႐ႈမၿငီးႏိုင္တယ္
ေမာင့္ရင္ကိုေအးခ်မ္းေစသူ      ၿပံဳးပန္းအလွမ်က္ျခယ္
သက္ႏြဲ႕တင္ ခ်ိဳအီမူး ေက်ာ့ဆံုးေကသြယ္

V2:       မရမ္းေရာင္ျခယ္ သူ႔ႏႈတ္ခမ္းေလးရယ္ … နမ္း နမ္း နမ္းခ်င္စဖြယ္
ပန္းဝတ္ရည္တံုအိမူး ကိုယ္႐ူးၿပီကြယ္            … နန္းစံသူ ျမမ်က္ဝန္းရယ္ အသည္းစြဲ
ႏုတ္ထားတယ္
စိမ္းနဲ႔ေနာ္ၾကင္နာဦး သက္ဆံုးတိုင္မယ္

CHO:     အညႇာလြယ္လြယ္ တို႔အသည္း … ႏုႏုငယ္ငယ္
ေၾကြၿပီေနာ္ ခ်ိဳအသည္း … ၿပံဳးသူ႔သက္လွယ္ ႐ုန္းဘူးေနာ့္ မ်က္ျခယ္ … ဆံုးခန္းထိေအာင္ …

V3:       ပိုးခ်ည္မွ်င္ လြန္းရက္ကန္းတင္ … အကြက္လွလွလိမ္းျခယ္
ထားသစၥာခိုင္ေစဦး ရြက္လူးပ်ိဳငယ္
ဘဝပံုကာခ်စ္ၾကစို႔ကြယ္ … တိုးရစ္ပတ္အခ်စ္ႏြယ္
စိမ္းလဲ့ေရၾကည္ေစဦး … ခ်စ္ၿပံဳးစီျခယ္  …။

ခ်စ္လို႔လွတဲ့ ခ်စ္သူရဲ႕ အလွအပနဲ႔ သက္ဆံုးတိုင္ ခ်စ္ခင္ၾကင္နာမယ့္အေၾကာင္းကို ဖြဲ႔ဆိုထားတာျဖစ္ ေပမယ့္ စကားလံုး အသံုးအႏႈန္းနဲ႔ တင္စားဖြဲ႔ဆိုမႈေတြဟာ ျမန္မာစာေပကို ထဲထဲဝင္ဝင္ ေလ့လာလိုက္စား သူတဦးျဖစ္ ေၾကာင္း သိသာ ထင္ရွားလွပါတယ္။ သံစဥ္ကလည္း ရွားပါးတဲ့ ျမန္မာဟန္ပါတဲ့ Jazz  ပံုစံ ျဖစ္ပါတယ္။ သီခ်င္းကို  Arrangement လုပ္ ေပးသူက လီယိုနာ့ဒ္ ကိုေမာင္ေမာင္လြင္ပါ။
အႏုပညာကို ခ်စ္တဲ့စိတ္၊ ဂီတအႏုပညာသမား ေတြကို ေလးစားတဲ့စိတ္၊ သီခ်င္းေတြကို အေလးအနက္ တန္ဖိုးထား တတ္တဲ့ စိတ္ ရွိတဲ့ စိုးလြင္လြင္ တေယာက္ ကြယ္လြန္ခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာပါေစ သူရွင္သန္ စဥ္က ျပဳမူ လႈပ္ရွားခဲ့သမွ် ပံုရိပ္ေတြကေတာ့ က်ေနာ့္ ႏွလံုးသားထဲမွာ ထပ္ဟပ္က်န္ရစ္ ေနဆဲပါ။ တကယ္ေတာ့ စိုးလြင္လြင္ဟာ သူခ်စ္တဲ့ ေတးသီခ်င္းေတြနဲ႔ ေလာကႀကီးကို အၿပံဳးပန္း စီျခယ္ခဲ့သူ မဟုတ္ပါလားခင္ဗ်ာ။




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...