စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







ဆီမလိုသည့္ကား ထုတ္မည့္ အနာဂတ္



ႏိုင္ငံတကာမွာ ေခၚဆုိတဲ့ ကားနာမည္ကေတာ့ Green ကား ျဖစ္ ပါတယ္။ ျမန္မာလိုတိုက္ရိုက္ဘာသာျပန္ေတာ့ အစိမ္းေရာင္ကားေပါ့။ သုိ႔ေပမယ့္ အမွန္တကယ္ အနက္ကေတာ့ စိမ္းစိမ္းဆုိဆုိ ေအးခ်မ္းတဲ့ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြမွု ရွိေသာ ကားလို႔ ဆုိလိုျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

စိမ္းဆုိတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ လိုက္တယ္ဆုိတာကလည္း အျခားမဟုတ္ပါဘူး။ စိမ္းဆုိတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ ႔ ဇီဝနဲ႔ ျဖစ္စဥ္ေတြကို အနည္းႏိုင္ဆံုး ထိခိုက္မွုေလ်ာ့ခ်ေပးတဲ့ ကားလို႔ဆုိလိုျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကားရယ္လို႔ ျဖစ္လာ ကတည္းက ပတ္ဝန္းက်င္ကေတာ့ ထိခိုက္မွာပါပဲ။ ယေန႔ရန္ကုန္မွာပဲ ၾကည့္ရင္ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ ေနရာတိုင္း ကားေတြပိတ္ေနျပီး ဟြန္းတီးသံေတြ၊ စက္ႏိုးသံေတြ၊ မီးခိုးေငြ႔ေတြနဲ႔ အလိမ့္လိုက္တက္ေနတာ ပတ္ဝန္းက်င္ ဘယ္ေလာက္ထိ ထိခိုက္တယ္ဆုိတာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သတိမထား မိပါဘူး။ သတိမထားမိဆုိတာထက္ သတိမထားအား တာလည္းျဖစ္ရင္ျဖစ္ မယ္၊ မသိတာလည္း ျဖစ္ရင္ျဖစ္ပါမယ္။ တရုတ္ျပည္က ခ်ယ္ရီကားေတြ ေက်ာက္ဂြမ္းပါတယ္ဆုိတုန္းကေတာ့ အသက္ရွဴလမ္းေၾကာင္းနဲ႔ ဆက္စပ္ေရာဂါျဖစ္မယ္လို႔ သတိထားမိလိုက္ ၾကေသးတယ္ဆုိေတာ့ ျမန္မာျပည္ ေခတ္မေနာက္က်ေသးပါဘူး။ ဒီေတာ့ ထပ္ျပီး ေခတ္မေနာက္က်ေအာင္ အစိမ္းေရာင္ကားမ်ားဆုိတာ သိဖို႔လည္း အၾကမ္းဖ်င္း ေရးသားမ်ွေဝ လိုက္ရပါတယ္။

ကားတစ္စီးမွာ

- ေလာင္ကြ်မ္းဓာတ္ေငြ႔ ေခၚ မီးခိုးေတြ အထြက္နည္းမယ္။ (သို႔တည္းမဟုတ္) မထြက္သေလာက္နည္းမယ္။
- ေလာင္စာဆီ အသံုးျပဳမွု နည္းမယ္ (သုိ႔မဟုတ္) ေလာင္စာဆီအစား အျခားစြမ္းအင္ အသံုးျပဳမယ္။

အၾကမ္းဖ်င္း ဒီႏွစ္ခ်က္ ရွိယံုနဲ႔တင္ ယင္းကားကို အစိမ္းေရာင္ကား လို႔ ေခၚလို႔ရပါတယ္။ အစိမ္းေရာင္ ကာလာ၊ ေဆးေတြသုတ္ထားလို႔ အစိမ္းေရာင္ကားလို႔ ဆုိလိုျခင္း မဟုတ္ပါ။ အထက္ပါႏွစ္ခ်က္နဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ဆုိးက်ိဳးနည္းေအာင္ဖန္တီးေပးတဲ့အတြက္ အစိမ္းေရာင္ကားလို႔ဆိုလိုျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ေလာင္ကြ်မ္းဓာတ္ေငြ႔ နည္းေအာင္လုပ္မယ္
ဒီမွာ အေရးၾကီးဆံုး အခ်က္ပါပဲ။ ေလာင္ကြ်မ္းဓာတ္ေငြ႔ဆုိတာ မထြက္ပါနဲ႔လို႔ တားလို႔မွ မရတာေလ။ ဓာတ္ဆီ၊ ဒီဇယ္ဆီ အင္ဂ်င္ေတြသာ အသံုးျပဳမယ္ ဆုိရင္ေပါ့။ ဒီေတာ့ ယင္းဆီေတြ သံုးေနသေရြ ႔ မီးခိုးအထြက္နည္းေအာင္ လုပ္မယ့္နည္းက အၾကမ္းဖ်င္း ၂ နည္းရွိပါတယ္။ အဆင့္ျမင့္ အသန္႔ရွင္းဆံုး ဆီကုိသံုးမယ္။ ေနာက္တစ္နည္းကေတာ့ ဆီေလ်ာ့သံုးမယ္။ ဒါပါပဲ။

အသန္႔ရွင္းဆံုးဆီကေတာ့ထားလိုက္ေတာ့ ဆီေလ်ာ့သံုးမယ္ဆုိေတာ့ ကား Performance မက်ေအာင္ ဘယ္လုိလုပ္ရမလဲဆုိတာက စဥ္းစားစရာ တစ္ခ်က္ ဝင္လာျပန္ပါျပီ။ ဒါလည္းလြယ္ပါတယ္။ ဆီစားအင္ဂ်င္ ေသးေသးေလးနဲ႔ လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာကိုေမာင္းေပးမယ့္ ဘက္ထရီတပ္ဆင္ေပးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို ဟိုင္းဘရစ္လို႔ေခၚပါေလေရာ၊ စက္တစ္မ်ဳိးတည္း မဟုတ္ပဲ ႏွစ္မ်ိဳးသံုးတဲ့ကားကို ဟုိင္းဘရစ္လို႔ေခၚတယ္ ဆုိေပမယ့္ ဆီအင္ဂ်င္နဲ႔ ဘက္ထရီအသံုးျပဳ ေမာ္တာတို႔ ေပါင္းတဲ့ကားကို ဟိုင္းဘရစ္ (Hybrid) ကားလို႔ အၾကမ္းဖ်င္းမွတ္ယူႏိုင္ပါတယ္။

မီးခိုးမထြက္သေလာက္ နည္းေအာင္လုပ္မယ္
ဒါဆုိရင္ေတာ့ ၾကိမ္းေသ ဆီသံုးလို႔မရေတာ့ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ဆီအင္ဂ်င္ေတြ ဖယ္ျပီး သူ႔ေနရာမွာ အစားထိုး အင္ဂ်င္မ်ား ထည့္ရပါမယ္။ လက္ရွိ ေခတ္ စားတာကေတာ့ လွ်ပ္စစ္ကားမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားကို အသံုးျပဳလို႔ ေမာ္တာကိုလည္ပတ္ေစျပီး ယင္းေမာ္တာက ဘီးအူတိုင္ ကိုလည္ေစတဲ့အခါ ကားက တစ္ေရြ ႔ေရြ ႔နဲ႔ သြားေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒါဟာ လွ်ပ္စစ္ကားလို႔ လက္မေထာင္ကုန္ၾက ပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားခ်ည္း သီးသန္႔သံုးရင္ေတာ့ လွ်ပ္စစ္ကားလို႔ ၾကိမ္းေသေခၚ မွာပါ။ ကမၻာမွာ ဒီနည္းပညာကိုပဲ အာရံုစိုက္ေနၾကျပီမို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆီ (ေရနံဆီ) က ေနာင္အႏွစ္ ၅၀ မွာ အေရခံလုနီးနီးကုန္ သြားမယ္လို႔ ေဗဒင္ေဟာထားၾကပါတယ္။

ေဗဒင္မဟုတ္ပါဘူး။ ကမၻာ့ေျမထု နဲ႔ သယံဇာတကို အျမဲေစာင့္ၾကည့္ေနတဲ့ အဖြဲ႔ေတြက ေလ့လာျပီးေဟာ ထားတဲ့စကား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ အားလံုးက လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားကို အာရံုစိုက္ၾကပါေလေရာ။ ေရနံဆီကေန ဆက္ထြကမယ့္ ဓာတ္ဆီ၊ ဒီဇယ္ဆီဆုိတာ မရွိေတာ့ရင္ မွီခိုစရာက လွ်ပ္စစ္စြမ္းအင္ျဖစ္လာမွာ အမွန္ပါပဲ။ ဆုိလာပယ္နယ္နဲ႔ထုတ္ မလား၊ ေရကေနထုတ္ မလား၊ ေလကေနထုတ္မ လား သတၱဳဘက္ထရီအိုး ကေနပဲ ထုတ္မလား အစရွိသျဖင့္ အားလံုးေခါင္းစား ၊ၾကိဳးစားေနၾကပါတယ္။

ေလာင္စာဆီ အသံုးျပဳမွု နည္းမယ္ ဒါက အထက္မွာ ေျပာျပီး သြားပါျပီ။ ေလာင္စာဆီ လို႔ေခၚတဲ့ ဓာတ္ဆီ၊ ဒီဇယ္ဆီ၊ ဂက္ဆုိလိုင္း အစရွိသျဖင့္တုိ႔ကို နည္းေအာင္လုပ္ဖို႔က ဘက္ထရီေပါင္း မယ္၊ ေမာ္တာေပါင္းမယ္၊ ကားအူတိုင္ကို အတူလွည့္ခ်င္လွည့္မယ္။ ေမာ္တာ တစ္လံုးတည္းက လက္စြမ္းျပလို႔ လွည့္ခ်င္လွည့္မယ္၊ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကားေရြးေနတာေလး ျမင္ရေတာ့ ဟိုင္းဘရစ္ဆုိတာေလးက မ်က္ႏွာပန္းလွလာပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာေတာင္ ဟုိင္းဘရစ္ေတြ မ်ားလာပါျပီ။ ေနာက္တစ္နည္းကေတာ့ ဆီအခ်ိဳး၊ ေလအခ်ိဳး ကစားတာပါပဲ။ ဒါက လူတိုင္းကစားလို႔မရပါဘူး။ အေနာက္တိုင္း နဲ႔ ဂ်ပန္က ကိုေရႊ အင္ဂ်င္ေနယာမ်ားက ဆီအခ်ိဳး၊ေလအခ်ိဳး ကစားလို႔ ဆီအသံုးျပဳမွု နည္းေအာင္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ၾကိဳးစားပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေနာက္ပိုင္း မွာ ေခတ္စားလာတာက Ecoboost လို႔ေခၚတဲ့ အကုန္က် သက္သာ အင္ဂ်င္အမ်ိဳးအစားပါပဲ။ ဒါကလည္း ေျဖရွင္းနည္း တစ္မ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေလာင္စာဆီအစား အျခားစြမ္းအင္ အသံုးျပဳမယ္

ဒါကလည္း အထက္မွာ ေဆြးေႏြးခဲ့ျပီးပါျပီ။ လက္ရွိ အမ်ားစု အာရံုစိုက္ေနတာက လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားျဖစ္ ပါတယ္။ ေနေရာင္ျခည္က ထုတ္မလား၊ ေရကထုတ္မလား၊ ေလကထုတ္မလားဆုိတာပါပဲ။ အပင္ေတြ၊ အသီးေတြကေန ထုတ္တဲ့ စြမ္းအင္ကလည္းရွိေနပါေသးတယ္။ ဒါကလည္း တစ္က႑ပါ။ သူက ဆီအစားထိုးေပမယ့္ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိခိုက္မွုက သိပ္မကြာေလေတာ့ မထူးပါဘူး။ သုိ႔ေပမယ့္ ပညာရွင္ေတြက ပိုေတာ္ေလေ တာ့ ပတ္ဝန္းက်င္ကို မထိေအာင္ ပိုတီထြင္ႏိုင္ရင္ေတာ့ အားလံုး လိုက္အသံုးျပဳလာၾကမွာပါပဲ။ အခုဆုိ ေပါက္ေပါက္ရွာရွာ ၾကင္ငယ္ေရ နဲ႔ေမာင္းတဲ့ မီးစက္ေတြေရာ၊ ေလအိုး နဲ႔ ေမာင္းတဲ့ ကားေရာ၊ ေရသက္ သက္နဲ႔ ေမာင္းတဲ့ကားေရာ စံုေနေအာင္ ေပၚလာပါေတာ့တယ္။ ]

ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဒါေတြအားလံုးက အစိမ္းေရာင္ကား ျဖစ္လာဖို႔ ဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္ကုိ သြားဝင္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ အစိမ္းေရာင္ကား ဆုိတာ ဆယ္စုႏွစ္မၾကာပဲ ကမၻာမွာ ေရပန္းစားလာမွာမို႔ အၾကမ္းဖ်င္း သဘာေလး သိေအာင္ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ ရပါတယ္။
--
ေအာင္ခမ္း (ColayOnline)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=417561171675053&set=a.35104771499306

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...