႐ိုေသစြာ ေလွ်ာက္ထားပါသည္ အရွင္ဘုရား၊သုဝဏၰသာမ ျမားဆိပ္သင့္ေသာအခါ
ခမည္းေတာ္၊ မယ္ေတာ္ႏွင့္ နတ္သမီးေပါင္းသံုးဦး သစၥာျပဳသျဖင့္ အသက္ခ်မ္းသာခဲ့ရသည္ဟု
ဆိုပါသည္။ တပည့္ေတာ္ သိလိုသည္မွာ သစၥာသည္ အကယ္၍ အစြမ္းထက္ျငားအံ့ ပါရိကာ သစၥာျပဳေသာ
အခါကပင္ သုဝဏၰသာမ ျမားဆိပ္ေျပသင့္ပါသည္ ဘုရား။ သို႔ေသာ္ အမွန္၌ ခမည္းေတာ္ မယ္ေတာ္ႏွင့္ နတ္သမီးပါ သံုးေယာက္သား သစၥာျပဳမွ အသက္ခ်မ္းသာခဲ့ရပါသည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ ပါနည္းအရွင္ဘုရား။ သနားက႐ုဏာ ေရွ႕ထား၍ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါ အရွင္ျမတ္ဘုရား။
-(႐ိုေသစြာျဖင့္ ေအာင္စိုးမိုး)
“သစၥာႏႈတ္သီး”
••••••••••••••••••
“သစၥာႏႈတ္သီး၊ မႏၲန္ႀကီးျဖင့္၊ ေက်ာ္ခ်ီးေစေအာင္၊ အၿငိမ္းေဆာင္သည္”လို႔ ပါရမီေတာ္ခန္းပ်ိဳ႕ (အပိုဒ္ ၁၂၂)မွာ ႏႈတ္က သစၥာျပဳတာကို သစၥာႏႈတ္သီး မႏၲန္ႀကီးလို႔
ေဖာ္က်ဴးခဲ့ပါတယ္။ သစၥာနဲ႔ ေျပာဆိုတာဟာ ႀကီးျမတ္တဲ့ မႏၲန္သဖြယ္ ျဖစ္ပံုကိုဆိုလိုတာပါ။
ဗုဒၶေလာင္းလ်ာေတြ က်င့္သံုးခဲ့တဲ့ က်င့္စဥ္တစ္ရပ္ျဖစ္လို႔ သစၥာရဲ႕ အစြမ္းထက္ျမက္ပံုကို ဗုဒၶဝါဒအစဥ္အလာမွာ မ်ားစြာ ခ်ီးက်ဴး သ႐ုပ္ေဖာ္ပါတယ္။
သစၥာျပဳတယ္ဆိုတာ အမွန္စကားကို ႏႈတ္ကႁမြက္ဆိုတဲ့ အလုပ္ ျဖစ္ပါတယ္။
“ကံဆိုတာ အလုပ္”လို႔ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုတာမို႔ ကာယ ၊ဝစီ ၊မေနာလို႔ ကံသံုးမ်ိဳးရွိရာမွာ
ဝစီ(ႏႈတ္)နဲ႔ ျပဳလုပ္တဲ့ကံကို သစၥာျပဳတယ္လို႔ နားလည္ႏိုင္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ သစၥာအစြမ္း ထက္တယ္ဆိုေပမယ့္ လုပ္ေဆာင္မႈ ပေယာဂနဲ႔ ပမာဏ ျခားနားႏိုင္သလို သစၥာကံ
အက်ိဳးေပးရာမွာ ျခားနားမႈေတြ ရွိႏိုင္ပါတယ္။
“ကံေပါင္းစံုကိုယ္”
•••••••••••••••••
ပုဂၢိဳလ္ သတၱဝါ ဆိုတာ လုပ္ထားၿပီးသမွ် ကံေတြရဲ႕ရလဒ္(သို႔မဟုတ္)ကံေပါင္းစံုကိုယ
ဘဝေပါင္း မ်ားစြာမွာ မိမိကိုယ္တိုင္ ျပဳလုပ္ထားၿပီးျဖစ္တဲ့မ်ားလြန္းလွတဲ့ ကံအထုဟာ သတၱဝါေတြမွာ အရိပ္လို ထက္ၾကပ္မကြာ ရွိေနပါတယ္။ အဲဒီလို မ်ားျပားသေလာက္ ဘယ္ကံက ဘယ္အခ်ိန္မွာ
ဘယ္လုပ္ အက်ိဳးေပးမယ္ဆိုတာကိုလည္း ပုထုဇဥ္တို႔အေနနဲ႔ သိႏိုင္ခဲပါတယ္။
ကံတစ္ခုဟာ အားေကာင္းလာလို႔ အက်ိဳးေပးခြင့္ ႀကံဳတဲ့အခါ ေကာင္းက်ိဳး ၊ ဆိုးက်ိဳးကို ေပးတာပါပဲ။
ကံ အက်ိဳးေပးမယ့္ အခ်ိန္အခါကို ဗုဒၶဘုရားတို႔ သိႏိုင္ေပမယ့္ ၊ ကံအက်ိဳး ေပးကိုေတာ့ ဗုဒၶဘုရားနဲ႔တကြ
မည္သူမွ ေရွာင္လႊဲလို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။
“ျပည့္စံုမႈေလးမ်ိဳး”
••••••••••••••••••
သစၥာဆိုတာ ကံပဲလို႔ နားလည္ၿပီးရင္ ကံအက်ိဳးေပးခြင့္ ႀကံဳဖို႔ သို႔မဟုတ္ သစၥာစူးဖို႔ သမၸတိၱ (ျပည့္စံုမႈ)
ေလးမ်ိဳး ရွိပါတယ္။
(၁) ဂတိ(ဘဝေပးအေျခအေန) သမၸတိၱ။
တိရစၧာန္ ဘဝနဲ႔စာရင္ လူ႔ဘဝက ေကာင္းက်ိဳးေပးခြင့္သာေအာင္ ဉာဏ္နဲ႔ ျပဳျပင္လို႔ ပိုၿပီး ရႏိုင္ေျခရွိတယ္။
ဒီလိုပဲ နတ္၊ျဗဟၼာဘဝေတြမွာ အကုသိုလ္ကံေတြ ရွိေနေပမဲ့ ကုသိုလ္ကံ အက်ိဳးေပးခြင့္ ပိုမ်ားႏိုင္တာေပါ့။
(၂) ဥပဓိ (႐ုပ္ဆင္းၾကန္အင္)သမၸတိၱ။
ဟသၤာတနယ္က သာမန္ေတာသူ မျမေလးဟာ ဥပဓိသမၸတိၱေၾကာင့္ နန္းမေတာ္ မျမေလး ျဖစ္သြားတာ။
(၃) ကာလ (အခ်ိန္အခါ) သမၸတိၱ။
လူစိတ္မဲ့တဲ့ ဝိသမေလာဘသား (ကိုယ္က်ိဳးဆန္လြန္းသူ)ေတြ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး အဓမၼလူႀကီး လုပ္ေနခ်ိန္မွာ လူေတြလည္း မလႊဲသာလို႔ အဲဒီအသိုင္းအဝိုင္းက လူေတြနဲ႔ အေပါင္းအသင္း
လုပ္ေနရသေ႐ြ႕ “အကုသိုလ္ အက်ိဳးေပးခြင့္” ပိုရွိႏိုင္ပါတယ္။ င႐ုတ္သီးနဲ႔ ေပါင္းလို႔ ၾကက္သြန္ အေထာင္းခံရသလိုေပါ့။
(၄) ပေယာဂ (သတိနဲ႔ ဉာဏ္ ဦးစီးတဲ့ အားထုတ္မႈ) သမၸတိၱ။ပညာ ဗဟုသုတနဲ႔ ျပည့္စံုသူေတြကို ဘယ္ႏိုင္ငံကမဆို၊မိမိႏိုင္ငံသားအျဖစ္ လက္ခံလိုၾကလို႔ ခ်မ္းသာျပည့္စံုတဲ့
ေကာင္းက်ိဳးကိုရဖို႔ အခြင့္အလမ္း ပိုသာတာေပါ့။ အခ်ိန္အခါေကာင္းနဲ႔ႀကံဳေပမယ
မရွိဘဲ သတိလက္လြတ္ေနရင္ ကုသိုလ္ အက်ိဳးေပးခြင့္ နည္းပါလိမ့္မယ္။
ဒီေလးမ်ိဳးထဲမွာ “ပေယာဂသမၸတိၱ” အေရးႀကီးပါတယ္။သတိနဲ႔ ပညာ ဦးစီးတဲ့ အားထုတ္မႈရွိရင္ ေကာင္းျမတ္တဲ့ ကာယ ဝစီ မေနာကံေကာင္းေတြ အက်ိဳးေပးခြင့္
အားေကာင္းပါတယ္။
“သစၥာစူးမႈ ျခားနားခ်က္”
••••••••••••••••••••••••••
သစၥာျပဳခံ ပုဂၢိဳလ္က အဲဒီေလးမ်ိဳးနဲ႔ ျပည့္စံုရင္ သစၥာျပဳတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကလည္း သီလ၊သိကၡာ တည္တံ့သူျဖစ္ေနရင္
သစၥာစြမ္းအင္ ပိုထက္မွာပဲ။ သစၥာ အစြမ္းကေတာ့ ထက္တာေပါ့။
ထက္လို႔ပဲ ျမားဆိပ္သင့္ၿပီး ေသေတာ့မယ့္ သုဝဏၰသာမမေသဘဲ ရွင္ျပန္ထေျမာက္ခဲ့တာ မဟုတ္လား။
ျမားထိရာက ျပန္ရွင္လာတာဟာ ေတာ္႐ံု ႀကီးက်ယ္တဲ့ကိစၥမဟုတ္ဘူး ဆိုတာကိုလည္း သတိျပဳဦးမွေပါ့။
ဒါေပမယ့္ ပါရိကာ သစၥာျပဳဆဲခဏမွာပဲ ေသေဘးက လြတ္ေျမာက္ၿပီးသား ျဖစ္ေနၿပီ။ တစ္ႀကိမ္တည္းနဲ႔
ငုတ္ခနဲ ထမထိုင္တာကလည္း သစၥာအစြမ္း ညံ့လို႔ မဟုတ္ပါဘူး။
အဲဒီအခ်ိန္က သစၥာျပဳခံသူမွာရွိရမယ့္ သမၸတိၱနဲ႔ သစၥာျပဳၾကသူေတြမွာ ရွိရမယ့္ဝစီကံ စြမ္းအင္ေတြက
အဲဒီအေျခအေနပဲ ရွိေနခဲ့လို႔ပါ။ဥပမာ ေဆးစြမ္းေတာ့ ထက္တာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကုသေပးသူ ကုသမႈခံယူသူ တို႔ရဲ႕ အခ်ိန္အခါ ၊ေနရာေဒသအလိုက္ ေပ်ာက္ကင္းမႈ အေျခအေနနဲ႔
အခ်ိန္ကာလ အေႏွးအျမန္ ရွိႏိုင္သလိုပါပဲ။ တစ္ႀကိမ္တည္း ေသာက္သံုး႐ံုနဲ႔ သက္သာသြားၿပီး
ေနာက္ အျမစ္ျပတ္ဖို႔ အဲဒီေဆးကိုပဲ အႀကိမ္ႀကိမ္
ဆက္ေသာက္ရသလိုပါပဲ။
“သုဝဏၰသာမ”
•••••••••••••••••••••••
ပီဠိယကၡမင္းဟာ ျမားနဲ႔ပစ္မိတဲ့ သုဝဏၰသာမကို သူေတာ္ေကာင္းပဲလို႔ သိလိုက္တာနဲ႔ အလြန္အမင္း
စိတ္မခ်မ္းသာျဖစ္သြားၿပီး သုဝဏၰသာမရဲ႕ မ်က္မျမင္ မိဘေတြကို ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ သြားရာကေန မိဘေတြရဲ႕
ဆႏၵအရ ၎တို႔ကို ျမားထိခံ မင္းသုဝဏ္ဆီ ေခၚလာခဲ့ရပါတယ္။ မယ္ေတာ္ ပါရိကာက မင္းသုဝဏ္ရဲ႕ ရင္ဝကိုစမ္းၾကည့္ရာမွာ အသက္႐ွဴဆဲျဖစ္လို႔ “ငါ့သား မေသေသးဘူး”ဆိုၿပီး သစၥာျပဳတယ္။
မင္းသုဝဏ္က ဘယ္ညာ လူးလိမ့္ၿပီး ျပန္ေမ့သြားတယ္။ခမည္းေတာ္ဒုကူလက ဆက္ၿပီး သစၥာျပဳရာမွာ
ေနာက္တစ္ႀကိမ္ လူးလိမ့္ၿပီး ေမ့သြားျပန္တယ္။ ေနာက္ဆံုး မင္းသုဝဏ္ရဲ႕ မိခင္ေဟာင္း ျဖစ္ဖူးတဲ့
ဗဟုသုႏၵရီ အမည္ရွိတဲ့နတ္သမီးက သစၥာျပဳေတာ့မွ မင္းသုဝဏ္ ထထိုင္ၿပီး ျမားဆိပ္ က်သြားပါတယ္။
ကဏွဒီပါယနဇာတ္အရ သူေဌးသားငယ္ ေႁမြကိုက္ခံရလို႔ အဆိပ္ မႊန္ေနတုန္း ရေသ့၊ ဖခင္နဲ႔ မိခင္ သံုးေယာက္ သစၥာျပဳမွ အသက္ခ်မ္းသာသြားတယ္ဆိုတာလည္
ဒီသုဝဏၰသာမ ဇာတ္ေတာ္ထဲက သေဘာသြား အတိုင္းပါပဲ။
“သစၥာျပဳပံု အမ်ိဳးမ်ိဳး”
••••••••••••••••••••••••••
●သမၺဳလာမင္းသမီး သစၥာျပဳလို႔ ေသာတၳိေသနမင္း ႏူနာေရာဂါ ေပ်ာက္ကင္းသြားတဲ့ ျဖစ္ရပ္၊
●အရွင္အဂၤုလိမာလရဲ႕ သစၥာစကားေၾကာင့္ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ မိခင္ေရာ၊ကေလးပါ
က်န္းမာစြာ ေမြးဖြားသြားတဲ့ ျဖစ္ရပ္ေတြမွာတစ္ဦးတည္းက တစ္ႀကိမ္တည္းနဲ႔ သစၥာျပဳလို႔
ေကာင္းသြားတာမ်ိဳး ေတြ႕ရတယ္။
●သိဝိဇာတ္မွာေတာ့ သိဝိမင္းဟာ သိၾကားမင္းရဲ႕ အၾကံျပဳခ်က္နဲ႔ သစၥာဆိုရာမွာ ပထမအႀကိမ္မွာ မ်က္စိတစ္လံုး၊ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ဆိုမွ မ်က္စိေနာက္တစ္လံုး အလင္းျပန္ရတယ္။
ဒီျဖစ္ရပ္အရ တစ္ေယာက္တည္းက “ႏွစ္ႀကိမ္”သစၥာျပဳတာကို ေတြ႕ႏိုင္တယ္။
ရတနသုတ္အရ ဗုဒၶ၊ ဓမၼ၊ သံဃ ဂုဏ္ေတာ္ေတြကို ေဖာ္က်ဴးၿပီး “ဧေတန သေစၥန သုဝတၳိ ေဟာတု =
ဤမွန္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္ သတၱဝါေတြက်န္းမာၾကပါေစ”လို႔ ညလံုးေပါက္ သစၥာျပဳအတြက္
ေဝသာလီၿမိဳ႕သူ ၿမိဳ႕သားေတြက်န္းမာေဘးကင္းသ
“သစၥာကံရဲ႕ သေဘာ”
••••••••••••••••••
သစၥာကံ အက်ိဳးေပးတဲ့အခါ တစ္ေယာက္တည္းလုပ္လို႔ အက်ိဳးတစ္ခုတည္းကို ေပးတာ၊
အမ်ားစုေပါင္းၿပီး လုပ္လို႔ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို ျဖစ္ေစ၊ အမ်ားကို ျဖစ္ေစအက်ိဳးေပးတာ၊
တစ္ႀကိမ္တည္းလုပ္လို႔ အက်ိဳးေပးသလို အႀကိမ္မ်ားစြာလုပ္မွ အက်ိဳးေပးခြင့္ ႀကံဳလာတာ၊
ခ်က္ျခင္း အက်ိဳးေပးသလို ေနာက္မွ အက်ိဳးေပးတာ။ကိုယ္တိုင္ လုပ္လို႔ အက်ိဳးေပးတာ၊
သူမ်ားက လုပ္ေပးလို႔ အက်ိဳးေပးတာမ်ိဳးေတြ ရွိႏိုင္ေၾကာင္း မွတ္သင့္ပါတယ္။
ဒီသေဘာကို နားလည္ရင္ ျမားထိ သုဝဏၰသာမအတြက္ပုဂၢိဳလ္သံုးဦး သစၥာျပဳကိစၥ ရွင္းေလာက္ပါၿပီ။ ။
-【စာရုိက္ပူေဇာ္သူ - Admin Team ofYoung Buddhist's Association】
-【ဆရာေတာ္အရွင္ေကလာသ】
Posted by►
https://www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm/photos/a.1024094424267
No comments:
Post a Comment