ၵဒီတပတ္ ျမန္မာ့မ်က္ေမွာက္ေရးရာ ေဆြးေႏြးခန္းမွာ
ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အမ်ားျပည္သူေကာင္းက်ဳိးကို ရည္ရြယ္ၿပီး ဆႏၵမဲေပးျခင္းဟာ
ေကာင္းမႈကုသိုလ္ျဖစ္ၿပီး၊ မတရားသျဖင့္ မဲလိမ္ခိုးျခင္းဟာ မေကာင္းတဲ့
အကုသိုလ္ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိက က မိန္႔ၾကားလိုက္ပါတယ္။
ဝါရွင္တန္ၿမိဳ ႔ VOA ျမန္မာဌာနကို ႂကြေရာက္လာတဲ့ ဆရာေတာ္ကို ဦးေက်ာ္ဇံသာက
ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းထားပါတယ္။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ပထမဦးဆံုး ေလွ်ာက္ထားခ်င္တာကေတာ့ အခု ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ
တိုင္းျပည္ကလည္း အေျပာင္းအလဲျဖစ္လာတယ္။ (၂၁) ရာစုမွာ လူထုရဲ ႔
ေနမႈထုိင္မႈေတြလည္း ေျပာင္းလဲလာတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္
လူငယ္ထုၾကားမွာ။ ဗုဒၶဘာသာရဲ ႔ မူရင္းအႏွစ္သာရကေတာ့ အဘိဓမၼာတို႔ကေတာ့
ဒီအတိုင္းပဲ ရွိမွာေပါ့ဘုရား။ ဒါေပမဲ့ ဗုဒၶသာသနာကို ျမန္မာလူ႔အဖြဲ႔အစည္းက
ယဥ္ေက်းမႈတရပ္အေနနဲ႔ ျမန္မာလူ႔အဖြဲ႔အစည္းထဲမွာ ရွင္သန္ေနတယ္ဆိုရင္
မွားမွာမဟုတ္ပါဘူး ဘုရား။ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ ေခတ္နဲ႔အညီ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ
ရွိလာခဲ့တဲ့ ဗုဒၶသာသနာဟာ ဘယ္လိုမ်ား လိုက္ေလ်ာညီေထြ ေျပာင္းလဲလာတယ္လို႔
သံုးသပ္မိပါလဲဘုရား။
ဆရာေတာ္ ။ ။ ဗုဒၶအဆံုးအမကေတာ့ မေျပာင္းလဲဘူးေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဗုဒၶအဆံုးအမကို
ေခတ္လူငယ္ေတြ နားလည္ေအာင္ ေရးသားေပးရမယ္။ ေဟာေျပာေပးရမယ္။
အဲဒီလိုဆိုရင္ေတာ့ လူငယ္ေတြလည္း ဗုဒၶအဆံုးအမကို သိၿပီးေတာ့
လိုက္နာက်င့္သံုးႏိုင္မွာေပါ့။ က်င့္ရတဲ့က်င့္စဥ္အေနနဲ႔ေတာ့ အတူတူပါပဲ။
အဲဒီေတာ့ တကယ့္လက္ေတြ႔ဘဝထဲမွာ ဘုရားရဲ ႔ အဆံုးအမေတြကို
လိုက္နာက်င့္သံုးလုိ႔ရေအာင္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြက ေျပာေပးေရးေပးဖို႔
လိုအပ္တာေပါ့။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဆိုေတာ့ ဆရာေတာ္ဘုရားအေနနဲ႔ စာအုပ္ေတြ
အေျမာက္အျမားေရးေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ ေရးခဲ့တဲ့ စာအုပ္ေတြက
သိပ္ၿပီးေတာ့ ဖတ္ရခက္ပါတယ္။ မနည္းစဥ္းစားဖတ္ရတယ္။ စာအုပ္ထူႀကီးေတြ။
မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရား၊ အရွင္ဇနကဘိဝံသတို႔ရဲ ႔ စာအုပ္ႀကီးေတြက
က်မ္းေလးတယ္လို႔ ေျပာရမွာေပါ့ဘုရား။ ဆရာေတာ္ဘုရားတုိ႔ေရးတဲ့ စာအုပ္ေတြက
ေပါ့ေပါ့ပါးပါးျဖစ္တယ္။ လူငယ္ေတြရဲ ႔ တံု႔ျပန္မႈသေဘာထားေတြက ဆရာေတာ္
ျပန္ၾကားမိပါလား။ သူတုိ႔ ဘယ္လိုသေဘာထားပါလဲဘုရား။
ဆရာေတာ္ ။ ။ ၾကားပါတယ္ ဒကာႀကီး။ ဦးပဥၹင္း ေရးလိုက္တဲ့
စာအုပ္ကိုဖတ္ၿပီးေတာ့ စာေၾကာင္းေလးတေၾကာင္းေၾကာင့္၊
စာပိုဒ္ေလးတပိုဒ္ေၾကာင့္၊ စကားလံုးေလးတလံုးေၾကာင့္၊
အသံုးအႏႈန္းေလးတခုေၾကာင့္ သူတုိ႔ရဲ ႔ စိတ္ဓါတ္နဲ႔ ဘဝေတြ
ေျပာင္းလဲသြားတယ္အေၾကာင္း အမ်ားႀကီး လာေျပာၾကပါတယ္။ ဦးပဥၨင္း
ေရးတဲ့အေၾကာင္းအရာကလည္း အေၾကာင္းအရာစံုတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔ ခံစားခ်က္နဲ႔
မတိုက္ဆိုင္တဲ့ လူေတြအတြက္ေတာ့ တခ်ဳိ ႔အေၾကာင္းအရာေတြဟာ သူတုိ႔နဲ႔
ဘာမွမထူးသလိုပဲေပါ့။ မထူးရံုအျပင္ ဦးပဥၨင္းကလည္း တကယ့္လက္ေတြ႔ဘဝထဲမွာ
ရွိေနတဲ့ စကားလံုးေလးေတြနဲ႔ ေရးတဲ့အခါမွာ တခ်ဳိ ႔ကလည္း ေပါ့ပ်က္သလိုလို၊
ကလက္သလိုလို ေဝဖန္တာမ်ဳိးလည္း ရွိတာေပါ့။
ဦးပဥၨင္း
ေရးတဲ့စာအုပ္တအုပ္ဆုိရင္ “လမ္းခြဲတာ ဝမ္းနည္းစရာလား” စာအုပ္ေလး ရွိတယ္။
အဲဒါဆိုရင္ အေၾကာင္းတခုခုေၾကာင့္ လမ္းခြဲျခင္းတခုခုနဲ႔ ႀကံဳဆံုေနရတဲ့
လူတေယာက္အတြက္ေတာ့ ေခါင္းစဥ္ေလး ၾကားလိုက္ရတာနဲ႔ စိတ္ထဲမွာ
ေအးခ်မ္းသြားတာေပါ့။ အဲဒီလို ေအးခ်မ္းသြားတဲ့အေၾကာင္းလည္း လာေျပာတာေတြ
ရွိပါတယ္။ တခါ အေသးစိတ္ ဖတ္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာလည္း ဒီလမ္းခြဲရတဲ့အေပၚမွာ
ဘယ္လိုစိတ္ထားရမလဲ။ ႏွလံုးသြင္းရမလဲ၊ ဘယ္လို က်င့္သံုးရမယ္ဆိုတာကို
သိသြားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔ သူတုိ႔ရဲ ႔ စိတ္ဓါတ္နဲ႔ သူတို႔ရဲ ႔ဘဝေတြ
အမ်ားႀကီး ေျပာင္းလဲသြားပါတယ္။ ဗုဒၶအဆံုးအမဆိုတာလဲ ဝိပႆနာတခုတည္း
မဟုတ္ဘူးေလ။ ဗုဒၶဘာသာရဲ ႔ ဘာသာတရားဆုိတာ အမွန္တရားပဲေပါ့။ အဲဒီေတာ့
ဗုဒၶဘာသာရဲ ႔ ဘာသာေရးဆုိတာ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ပညာေရး၊
က်န္းမာေရး၊ ေနာက္ဆံုး အခ်စ္ေရး၊ အိမ္ေထာင္ေရး အေရးအရာအားလံုးနဲ႔
သက္ဆုိင္တာေပါ့။ အေရးအရာအားလံုးနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့အတြက္ ဦးပဥၨင္း ေရးလိုက္တဲ့
အေၾကာင္းအရာထဲမွာလည္း တခ်ဳိ ႔အေၾကာင္းအရာေတြဆုိရင္ အခ်စ္နဲ႔
ပတ္သက္တာလည္းပါတယ္။ ဥပမာ စာအုပ္ေခါင္းစဥ္တခုဆုိရင္ “အခ်စ္ကံ ေခေပမယ့္
အႏွစ္က်န္ေစရမယ္” ေပါ့။ ဝိပႆနာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စာအုပ္ေလးေတြလည္း
ေရးထားတဲ့အတြက္ တခ်ဳိ ႔ဆုိရင္ တရားစခန္းသြားမယ္ဆုိရင္ ဝိပႆနာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့
ဦးပဥၨင္းစာအုပ္ေလး ေရြးၿပီးယူသြားတာေပါ့။ တရားအားထုတ္ရင္နဲ႔
ဒီစာအုပ္ေလးကို ဖတ္ဖတ္ၿပီးေတာ့ အားထုတ္တဲ့အတြက္ ကိုယ့္လိုအပ္ခ်က္ေလးေတြ
ျဖည့္ၿပီးေတာ့ အားထုတ္သြားတဲ့အတြက္ ဝိပႆနာအလုပ္မွာလည္း ထူးထူးျခားျခား
ေကာင္းက်ဳိးေတြ ရသြားၾကတာေပါ့။ ဦးပဥၨင္းရဲ ႔ စာအုပ္ေတြကို ဖတ္ၿပီးေတာ့
ေကာင္းက်ုိးရၾကတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေတြေျပာၾကတဲ့ တုံ႔ျပန္မႈေတြေတာ့
အမ်ားႀကီးရပါတယ္ ဒကာႀကီး။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ အခုေျပာင္းလဲလာတဲ့ လူေနမႈဘဝထဲမွာ ပကာသနေတြ၊ ဂုဏ္ေတြလည္း
ပိုၿပီးေတာ့ မ်ားလာတယ္ ထင္ပါတယ္။ အဲဒီ ဂုဏ္ပကာသနေတြ။ ေလာကီကိစၥေတြက
ဗုဒၶအဆံုးအမနဲ႔ သိပ္မသက္ဆိုင္ဘူးလို႔ တပည္ေတာ္ ထင္ပါတယ္။ အဲဒီကိစၥေတြကို
ဘယ္လို ေရွာင္လႊဲပါလဲဘုရား။ အဲဒါေတြ နည္းနည္းပါးပါး ဆရာေတာ္
မႀကံဳရဘူးလားဘုရား။
ဆရာေတာ္ ။ ။ ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ပကာသနကိစၥေတြကို ေမးတာလား။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ တင္ပါ့ .. ဘာသာေရးမွာ ပကာသနကို ဦးစားေပးၿပီးေတာ့ လုပ္လာတဲ့ကိစၥေတြ။ တကယ့္ အနစ္သာရအပိုင္း မဟုတ္ဘဲနဲ႔။
ဆရာေတာ္ ။ ။ ဒါကေတာ့ ဘာသာေရး အဆံုးအမရဲ ႔ အနစ္သာရကို နားမလည္ၾကလုိ႔၊
သေဘာမေပါက္ၾကလို႔ ျဖစ္မွာေပါ့။ ဥပမာ ဓနဆိုရင္ပဲ ဓနရဲ ႔ အနစ္သာရကေတာ့
တဖက္သားရဲ ႔ လိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းေပးတဲ့ အလုပ္။ တခ်ုိ ႔က တဖက္သားမွာ
လုိအပ္ခ်က္ေတြ ရွိေနတယ္။ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနတယ္ဆိုတာကို သိတယ္။ သိရဲ ႔သားနဲ႔
အဲဒီလိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းမေပးဘဲနဲ႔ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားဖို႔ေတြ၊ အမ်ားရဲ ႔
အခ်ီးမြမ္းခံရမႈေတြကိုပဲ ၾကည့္ၿပီးလုပ္ၾကတာေတြ ရွိတာေပါ့။ ဥပမာ ဘုရားတည္၊
ေက်ာင္းေဆာက္တဲ့ အလုပ္ဆုိတာလည္း ေကာင္းတဲ့အလုပ္ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလိုမ်ဳိး
အေဆာင္အေယာင္သေဘာမ်ဳိး၊ အခမ္းအနားသေဘာမ်ုိး ျဖစ္ေနတဲ့
ဘာသာေရးကိစၥေတြမွာေတာ့ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ေနၿပီးေတာ့ ဒီဘာသာေရးရဲ ႔
တကယ့္အႏွစ္သာရက စိတ္ဓါတ္ျဖဴစင္ဖို႔ အဓိက။ ဘုရားအဆံုးအမ လိုရင္းႏွစ္ခ်က္က
“မေကာင္းမႈေရွာင္ ေကာင္းမႈေဆာင္၊ ျဖဴေအာင္စိတ္ကူးထား” ဆိုထားတယ္။
ကုသိုလ္ကိစၥလို႔ နံမည္တပ္ထားတဲ့ ကိစၥေတြ၊ ခမ္းနားႀကီးက်ယ္တဲ့ အလုပ္ေတြကို
လုပ္ေနေပမယ့္ ေနာက္ဆံုး တကယ့္အႏွစ္သာရျဖစ္တဲ့ ဝိပႆနာအလုပ္ကို
လုပ္တယ္ပဲထားအံုး။ တခ်ုိ ႔ဆုိရင္ တေန႔ကုန္ ေလးငါးေျခာက္နာရီ
တရားထိုင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဘာသာေရး ကိုင္းရိႈင္းပါတယ္ဆိုၿပီး
ေျပာၾကတာရွိတယ္။ ေလးငါးေျခာက္နာရီ တရားေတာ့ ထုိင္ေနပါရဲ ႔ ဒါေပမဲ့
ကိုယ့္ေၾကာင့္ တဖက္သား စိတ္ဆင္းရဲမယ့္အလုပ္ေတြ၊ ကိုယ့္ေၾကာင့္ တဖက္သား
ဆုိးက်ုိးျဖစ္မယ့္အလုပ္ေတြ။ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေျပာရရင္ ကိုယ့္ေၾကာင့္
တိုင္းသူျပည္သား ဆင္းရဲဒုကၡ ေရာက္ရမယ့္အလုပ္ေတြ၊ ကိုယ့္ေၾကာင့္
တုိင္းျပည္မဖြံ႔ၿဖိဳး မတိုးတက္မယ့္ အလုပ္ေတြကို လုပ္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့
ဘာသာတရားကိုင္းရိႈင္းတယ္လို႔ ေျပာလို႔မရဘူး။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ တခ်ဳိ ႔ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြ၊ ႏုိင္ငံေရး အင္အားစုေတြက
ဘာသာတရားကို အသံုးခ်ၾကၿပီးေတာ့ မဲႏုိင္ဖို႔ ႀကိဳးစားၾကေနတယ္ဆိုၿပီးေတာ့
ေျပာဆုိသံုးသပ္ခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီး ၾကားေနရပါတယ္ဘုရား။ အဲဒီကိစၥေတြကို
သံဃာထုအေနနဲ႔ ဘယ္လို ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မယ္ ထင္ပါလဲ။ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ၾကပါလား
ဘုရား။
ဆရာေတာ္ ။ ။ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာေပါ့။ ဘာသာေရးအလုပ္ကို
ႏုိင္ငံေရးရဲ ႔ အသံုးခ်စရာ မျဖစ္ေအာင္။ လက္ကိုင္တုတ္ မျဖစ္ေအာင္
ေရွာင္က်ဥ္ႏုိင္ရမွာေပါ့။ ဘာသာေရးဆိုတာေတာ့ အေရးအားလံုးနဲ႔
သက္ဆိုင္တဲ့အတြက္ အသံုးခ်တယ္လို႔ ေျပာလုိ႔မရေပမယ့္လို႔ ဆက္စပ္မႈေတာ့
ရွိပါတယ္။ ဘယ္လို ဆက္စပ္သလဲဆုိရင္ေတာ့ ႏုိင္ငံေရးနယ္ပယ္မွာ က်င္လည္ေနၾကတဲ့
ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ႏိုင္ငံေရးအလုပ္ကို မွန္မွန္ကန္ကန္၊ တရားမွ်မွ်တတ
လုပ္ပါဆိုတဲ့ အဆိုအမမ်ုိးေတာ့ ေပးရမွာေပါ့။ တရားမမွ်တတဲ့ အလုပ္ေတြကို
လံုးဝေရွာင္က်ဥ္ပါ။ တရားမွ်တတဲ့ အလုပ္ကို လုပ္ပါ။ တရားမ်ွတေအာင္
လုပ္ခ်င္တဲ့ စိတ္ဓါတ္မ်ဳိး ေမြးျမဴးပါဆိုတဲ့ တရားအဆံုးအမမ်ုိးကိုေတာ့
ေပးရမွာပါ။ အဲဒီေတာ့ မမွန္မကန္ လုပ္တာေတြရွိရင္ မွန္မွန္ကန္ကန္လုပ္ေအာင္
လမ္းညႊန္ေပးတဲ့အလုပ္၊ ဆံုးမၾသဝါဒ ေပးတဲ့အလုပ္ကေတာ့ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ေတြ၊
ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြအေနနဲ႔ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့ အလုပ္ပါ။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ အခု ျမန္မာႏုိင္ငံ လက္ရွိ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ အစိုးရရဲ ႔
သံဃာေတြအေပၚမွာ၊ သာသနာအေပၚမွာ သေဘာထားကို ဘယ္လို သံုးသပ္ပါလဲဘုရား။
ဆရာေတာ္ ။ ။ ဒါကေတာ့ လူအမ်ဳိးမ်ဳိး စိတ္အေထြေထြလို႔ပဲ ေျပာရမွာေပါ့ေလ။
ကာယကံရွင္ေတြရဲ ႔ စိတ္ထားကေတာ့ ဘယ္လိုလဲမသိဘူး။ တနည္းေျပာရရင္ေတာ့ ဗုဒၶရဲ
႔ဝါဒကိုက ဒီမုိကေရစီဝါဒပါပဲ။ လြတ္လပ္မႈကို တန္းဖိုးထားတယ္။ သတိပဌာန္
ဝိပႆနာကို အားထုတ္တယ္ဆိုရင္ေတာင္မွ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ရွိတယ္။
ကိုယ္ဘယ္အရွဴခံအာရံုကို အဓိကထား ရွဴမွတ္မလဲ စသည္ျဖင့္။ ဓနနဲ႔
ပတ္သက္လို႔ရွိရင္လဲ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္တိုင္ ေဟာၾကားၿပီးထား
ကိုယ္စိတ္ၾကည္လင္တဲ့ေနရာမွာပဲ လွဴပါ။ ဘယ္ေနရာပဲ လွဴရမယ္၊ ဘယ္ေနရာေတာ့
မလွဴရဘူး။ ကိုယ္စိတ္ဆႏၵရွိတဲ့အတိုင္း ကိုယ့္ရဲ ႔အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ကို
လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ရွိတယ္။ ႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္လို႔ အမည္ခံထားတဲ့
ပုဂၢိုလ္ေတြကလည္း ဒီဗုဒၶဘာသာကို တကယ္ကိုင္းရိႈင္းတယ္။ ဆရာေတာ္သံဃာေတြကို
ၾကည္ညိဳတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဗုဒၶရဲ ႔ အဆံုးအမအတိုင္း ကိုယ့္ရဲ ႔ ႏုိင္ငံေရး
လုပ္ရပ္ေတြ၊ ႏိုင္ငံေရး စိတ္ဓါတ္ေတြကို အေကာင္းအဆိုး၊ အက်ဳိးအေၾကာင္း
ေဝဖန္သံုးသပ္တယ္အေပၚမွာ ေက်ေက်နပ္နပ္ လက္ခံဖို႔ လိုတာေပါ့။ ကိုယ့္ကို
အေကာင္းေျပာတဲ့လူေတြကို လက္ခံမယ္၊ ေထာက္ခံမယ္။ ကိုယ့္ကို
အေကာင္းမေျပာတဲ့လူ။ အေကာင္းမေျပာတဲ့လူဆိုတာ ကိုယ့္က မေကာင္းလို႔
မေကာင္းတဲ့အေၾကာင္း၊ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေဝဖန္သံုးသပ္တဲ့ လူေတြၾကေတာ့
ကိုယ့္ရန္သူလို သေဘာထားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးလုပ္ၿပီး
ႏိုင္ငံေရးလုပ္တယ္လို႔ သတ္မွတ္ရင္တာ့လဲ ဒါကေတာ့ ဘာသာတရားနဲ႔
ဆန္႔က်င္ေနတယ္လို႔ ေျပာရမွာေပါ့။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ အခု ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ေရြးေကာက္ပြဲ ျပလုပ္ဖို႔ဆိုၿပီး
စီစဥ္ေနပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲကာလကို ဘယ္လုိ မွန္ကန္တဲ့
သေဘာထားမ်ဳိးထားၿပီးေတာ့ ျဖတ္သန္းရမယ္လို႔ အရွင္ဘုရား ထင္ပါလဲဘုရား။
ဆရာေတာ္ ။ ။ အခုေလာေလာဆယ္ အေရးႀကီးဆံုးကေတာ့ ႏိုင္ငံသူႏုိင္ငံသားအားလံုး
တေယာက္မက်န္ မဲစာရင္း ၾကည့္ျဖစ္ေအာင္ ၾကည့္ပါလို႔ မွာၾကားခ်င္ပါတယ္။
ဒီမဲစာရင္းမွာ အမွားအယြင္းေတြကို သိပ္ကိုမ်ားလြန္အားႀကီးေနတယ္ဆိုတာ
သိရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ကိုယ့္ရဲ ႔ မဲေပးပိုင္ခြင့္ မဆံုးရံႈးဖို႔အတြက္
မဲစာရင္းၾကည့္ျဖစ္ေအာင္ ၾကည့္ပါလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒီလူတစု
ေကာင္းက်ဳိးကိုပဲ ဦးစားေပးတဲ့လူေတြ၊ တိုင္းျပည္ကို ဦးမေဆာင္ဘဲနဲ႔
လူထုေကာင္းက်ုိးကို ဦးစားေပးတဲ့လူေတြကို ဦးေဆာင္ေစခ်င္တယ္ဆိုရင္
အခုေလာေလာဆယ္ မဲစာရင္း ၾကည့္ျဖစ္ေအာင္ၾကည့္ပါ။ မဲေပးရမယ့္
ေရြးေကာက္ပြဲေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာလည္း မဲေပးခြင့္ရွိသူေတြ မဲေပးျဖစ္ေအာင္
မဲေပးပါလို႔ ဦးပဥၨင္းက ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒီလို ေျပာလိုက္လို႔
ႏုိင္ငံေရးစကားထင္မယ္။ ဘာသာေရးစကားျဖစ္ေအာင္ ဘာသာေရးနယ္ပယ္က စကားလံုးပါမွ
လက္ခံႏုိင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ႏိုင္ငံသားတေယာက္ ျဖစ္ေနၿပီးေတာ့
မဲစာရင္းသြားမၾကည့္ဘူး။ မဲမေပးဘူးဆိုရင္ အဲဒါ အကုသိုလ္ပဲ။ မဲစာရင္း
သြားၾကည့္တယ္။ မဲေပးတယ္ဆိုရင္ ကုသိုလ္ပါပဲလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ မဲလိမ္တဲ့လူေတြရဲ ႔ အကုသိုလ္လည္း ဘာသာေရးစကားနဲ႔ ေျပာပါအံုးဘုရား။
ဆရာေတာ္ ။ ။ မဲလိမ္တဲ့လူေတြ၊ မဲခိုးတဲ့လူကေတာ့ အင္မတန္ႀကီးက်ယ္တဲ့
အကုသိုလ္ႀကီး ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ လူတေယာက္ကို လိမ္တယ္ဆုိရင္ တေယာက္ပဲ
ဆုိးက်ုိးျဖစ္တယ္ဆိုရင္ တေယာက္စာ အကုသိုလ္ဆိုးက်ဳိးကို ခံစားရပါမယ္။
လူေပါင္း သန္း (၅၀) ေက်ာ္ကို လိမ္လည္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီ မဲလိမ္ျခင္းေၾကာင့္
လူေပါင္း သန္း (၅၀) ဆုိးက်ဳိးေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႔ ကိုယ့္ရဲ ႔
လိမ္လည္အကုသိုလ္ကလည္း အဆေပါင္းမ်ားစြာေသာ အသၤေခ်အနႏၲ
အကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ဆိုတာ အမ်ားေျပာတာ
သူမ်ားအသတ္သတ္တာ၊ သာမန္ဟာမ်ုိးေတြတင္ မဟုတ္ပါဘူး။ ႏုိင္ငံေရး နယ္ပယ္မွာလည္း
မလုပ္သင့္ မလုပ္ထိုက္တဲ့အလုပ္၊ တရားမမွ်တတဲ့ အလုပ္ကိုလုပ္ရင္ အကုသိုလ္ပဲ။
လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့အလုပ္ တရားမွ်တတဲ့အလုပ္ကို မွန္မွန္ကန္ကန္လုပ္ရင္
ကုသိုလ္ပါပဲလုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ သံဃာအဖြဲ႔အစည္းကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ
သံဃာေတာ္ေတြဟာ ေက်းလက္မိသားစုက ေပါက္ဖြားလာၾကတာတယ္ဆိုတာကို သိရပါတယ္။ အခု
တျဖည္းျဖည္း ၿမိဳ ႔ေပၚလူတန္းစား မ်ားလာတယ္။ အဲဒီက ေခတ္ပညာတတ္ေတြ ျဖစ္လာတယ္။
ဆရာေတာ္ဘုရားဆုိရင္ ေခတ္ပညာတတ္ မိသားစုက ေပါက္ဖြားလာတယ္။ ေခတ္ပညာတတ္တယ္။
ေက်ာင္းပညာလည္း ထူးခၽြန္ၿပီးေတာ့ သံဃာေလာကထဲ ေရာက္လာတယ္ဆိုတာ အင္မတန္
ပါရမီထူးလို႔ေပါ့ဘုရား။ ဒါေပမဲ့ အခု ေရွ ႔ကို ေမွ်ာ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္
ဆရာေတာ္တို႔လို ပုဂၢိုလ္ေတြ ေခတ္ပညာတတ္ အသိုင္းအဝိုင္းက ေပၚထြန္းလာမယ္လို႔
ထင္ပါသလား။ သမာရိုးက် ေက်းလက္က ငယ္ငယ္ကတည္းက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းပညာေရးနဲ႔
ႀကီးျပင္းလာၿပီးေတာ့ ကပၸိယေလး၊ ကိုရင္ေလးက ျဖစ္လာတဲ့ ရဟန္းေတြ
ပိုမ်ားလာမလား။ ဘယ္လို အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္လာမယ္လို႔ သံုးသပ္ပါလဲ။
ဆရာေတာ္ ။ ။ အခုေနာက္ပိုင္းကေတာ့ ဘာသာေရးကလည္း ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ ဆက္စပ္ေနသလို။
ႏုိင္ငံေရးစနစ္ရဲ ႔ အားနည္းမႈေတြေၾကာင့္ ေက်းလက္ေတာရြာမွာရွိတဲ့ လူေတြ
တိုင္းတပါးသြားၿပီးေတာ့ အလုပ္လုပ္ၾကတယ္။ အမွန္တရားနဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့
သူ႔တပါးဆီမွာ ကၽြန္ခံရတဲ့သေဘာမ်ဳိး အလုပ္ၾကမ္းေတြ သြားလုပ္ၾကရတယ္။ အဲဒီေတာ့
နည္းနည္းေလး အရြယ္ေရာက္လာတာနဲ႔ တျခားတိုင္းတပါးကို ေရာက္သြားၾကတာ
မ်ားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဒီေက်းလက္ေဒသေတြမွာေတာ့ ကိုရင္၊ ဦးပဥၨင္း ဆိုတာေတာ့
အင္မတန္ ရွားပါးသြားၿပီေပါ့။ ဗုဒၶအဆံုးအမမွာ သက္ဝင္ၿပီးေတာ့
သာသနာ့ေဘာင္ဝင္လာတဲ့ ေခတ္ပညာတတ္ ပုဂၢိဳလ္ေတြေတာ့ ဒီေခတ္ပိုင္းမွာ
နည္းနည္းမ်ားလာတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ေနာင္တခ်ိန္မွာလဲ အခုလို
ေလာကီနယ္ပယ္မွာလည္း အနည္းဆံုး အေျခခံပညာအဆင့္ေလာက္အထိ ေအာင္ျမင္ၿပီးေနာက္
အေျခခံအဆင့္ေလာက္အထိ ေအာင္ျမင္ၿပီးေနာက္ ေလ့လာၿပီးေနာက္ၿပီးမွ သာသနာေဘာင္
ဝင္လာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သိပ္ေကာင္းပါတယ္။ ဦးပဥၨင္းရဲ ႔ သေဘာအရေတာ့ ကေလးကတည္းက
သာသနာေဘာင္ဝင္တာထက္ အနည္းေလာက္ ဆယ္တန္းေလာက္ေအာင္ေအာင္ ေလာကီနယ္ပယ္မွာ
ေလ့လာၿပီးမွ ဗုဒၶအဆံုးအမကို တဖက္က ေလ့လာၿပီးမွ အတုိင္းအတာတခု
ရင့္က်က္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္ေရာက္မွ သာသနာေဘာင္ဝင္တာကို ပိုေတာင္သေဘာက်ပါတယ္။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ေနာက္ဆံုး ေလွ်ာက္ထားခ်င္တာကေတာ့ အနာဂတ္ ဗုဒၶသာသနာေပၚမွာ
ဆရာေတာ္ဘုရား ဘယ္လို ျမင္ပါလဲ။ ဘုရားေဟာတရားနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ဘက္ကို
ပိုသြားမလား။ ဘုရားေဟာတရားနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ဘက္ကို ပိုသြားမလား။ အေဆာင္အေယာင္
ပကာသနေတြဘက္ကို ေမွ်ာပါသြားႏုိင္တဲ့ အေျခအေန ပိုမ်ားသလားဘုရား။
ဆရာေတာ္ ။ ။ အဲဒီလိုေတာ့ ဦပဥၨင္းက ေရွ ႔ျဖစ္မေဟာတတ္ေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။
ဒါေပမဲ့လို႔ ဗုဒၶဘာသာ ျပန္႔ပြားေရးအတြက္ဆုိတာ ဗုဒၶအဆံုးအမကို တကယ္သိဖုိ႔၊
တကယ္က်င့္ဖို႔က အဓိကပဲ။ ဗုဒၶဘာသာ ျပန္႔ပြားေရးကို တကယ္လုပ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္
ဗုဒၶအဆံုးအမကို သိတဲ့လူေတြ မ်ားသထက္မ်ားလာေအာင္ လုပ္ဖို႔က အဓိကပဲ။ အဲဒီလို
ဗုဒၶဘာသာ ကာကြယ္ခ်င္တဲ့သေဘာ၊ တုိးတက္ခ်င္တဲ့သေဘာ ရွိတယ္ဆုိရင္လဲ
ကိုယ္ကိုယ္တုိင္က ဗုဒၶအဆံုးအမနဲ႔အညီ လိုက္နာက်င့္သံုးဖို႔ လိုတာေပါ့။ ဥပမာ
ဗုဒၶအဆံုးအ ေမတၱာတရားကို ဦးထိပ္ထားတယ္။
ဗုဒၶအဆံုးအမ
တကယ္ျပန္႔ပြားေစခ်င္တယ္ဆိုရင္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ကလည္း ေမတၱာလမ္း
လႊမ္းတဲ့စကားမ်ုိး ေျပာဖို႔။ ေမတၱာသေဘာ သက္ေရာက္တဲ့ စကားလံုး
အသံုးအႏႈန္းေလးေတြ ေျပာဖို႔။ ေမတၱာစကားေတြပဲ ျဖန္႔ေဝဖို႔ အေရးႀကီးတာေပါ့။
ကိုယ္ကိုယ္တုိင္က ေဒါသသံလႊမ္းတဲ့ စကားေတြ၊ ေဒါသသံေလသံေတြနဲ႔ ေဒါသစကားေတြ
ေျပာေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဗုဒၶအဆံုးအမေပၚ အထင္ေသးလာမယ္။ အဲဒါဆုိရင္
ေခတ္လူငယ္ေတြ၊ ကိုယ္ႏုိင္ငံအတြင္းမွာရွိတဲ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မိရိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာ
သာသနာဝင္ျဖစ္တဲ့ လူငယ္ေတြေတာင္မွ ဗုဒၶအဆံုးအမအေပၚ သံသယရွိလာမယ္။
ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြအေပၚ သံသယ ရွိလာမယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဘာသာတရား
ျပန္႔ပြားမႈကို တကယ္လုပ္ခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ ပုဂၢိုလ္ေတြက ဗုဒၶအဆံုးအမနဲ႔အညီ
ႏူးႏူးညံ့ညံ့၊ သိမ္သိမ္ေမြ႔ေမြ႔၊ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း၊ ဥာဏ္ပညာပါပါ
ေျပာဆုိတတ္ဖို႔၊ စဥ္းစားေတြးေခၚတတ္ဖို႔၊ ျဖန္႔ေဝတတ္ဖို႔ အေရးႀကီးတာေပါ့။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဘုရား။
http://burmese.voanews.com/content/weekly-news-analysis-with-sayadaw-on-election/2844081.html
No comments:
Post a Comment