ကေလးငယ္ေလးမ်ားကုိ ငယ္ငယ္ကတည္းက နည္းလမ္းမွန္မွန္ မထိန္းေက်ာင္းႏုိင္ပါက ကေလးငယ္ မ်ား၏စိတ္တြင္ မလုိလားအပ္ေသာ စိတ္ခံစားခ်က္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ေၾကာင္းကုိ စိတ္ပညာဌာနမွ ပါေမာကၡ (ၿငိမ္း) တစ္ဦးက အႀကံျပဳေျပာထားသည္။
ကေလးငယ္မ်ား၏ ေန႔စဥ္ဘဝတြင္ အဆုိးျမင္သင္ယူတတ္ေျမာက္ျခင္းႏွင့္ အေကာင္းျမင္တတ္ေျမာက္ ျခင္းဟူ၍ ႏွစ္ပုိင္းခြဲျခားထားေၾကာင္း သိရသည္။
ကေလးငယ္ေလးမ်ား၏ ေန႔စဥ္ဘဝမွ အဆုိးျမင္သင္ယူတတ္ေျမာက္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ အခ်က္ခုႏွစ္ ခ်က္ရွိၿပီး၊ ထုိအခ်က္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ စိတ္ပညာပါေမာကၡ (ၿငိမ္း) တစ္ဦးက “ကေလးငယ္ေတြရဲ႕ ေန႔စဥ္ဘဝမွာ ကေလးေတြကုိအုပ္ထိန္းသူေတြ သတိမျပဳမိလုိက္တဲ့အရာေလးတစ္ခု ကေလးငယ္တစ္ ဦးရဲ႕စိတ္တြင္ ထိခုိက္နစ္နာမႈကုိျဖစ္ေစပါတယ္။ ေန႔ရက္မ်ားစြာ သတိမျပဳမိရင္ေတာ့ ကေလးငယ္အ တြက္မ်ားစြာေသာ ထိခိုက္မႈကုိျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။ လြန္စြာအသနားခံရတဲ့ကေလးက အားငယ္တဲ့စိတ္ ေတြျဖစ္လာတယ္။ အရာရာကုိ အားငယ္စိတ္ေတြနဲ႔ပဲ ၾကည့္တတ္လာတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက သူ႔ပတ္ ဝန္းက်င္မွာ ခက္ထန္ၾကမ္းတမ္းမႈေတြခံရတဲ့ ကေလးကလက္ေတြ႕မွာလဲ သူငယ္ခ်င္းေတြကုိရန္လုိ မယ္။ ခုိက္ရန္ပြားမယ္။ တစ္ခုခုျဖစ္လာရင္ သည္းခံစိတ္က နည္းလာၿပီးလက္နဲ႔ေျဖရွင္းတာမ်ားလာ တယ္။ ၿပီးေတာ့ အရမ္းဖိႏွိပ္ခံရမယ္။ အေၾကာက္တရားေတြနဲ႔ႀကီးျပင္းလာမယ္ဆုိရင္ စုိးရိမ္ေသာက စိတ္ေတြနဲ႔ ပူပန္မႈေတြမ်ားတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္အျဖစ္ ႀကီးျပင္းလာမယ္။ တစ္ခုခုျဖစ္လာရင္ ကေလးရဲ႕စိတ္ထဲမွာ အစုိးရိမ္လြန္ကဲေနတတ္တယ္” ဟု ေျပာသည္။
ယင္းအျပင္ အရွက္ရေအာင္ လုပ္ခံရေသာ ကေလးသည္သိမ္ငယ္စိတ္မ်ားႏွင့္ အားငယ္စိတ္မ်ားျဖစ္ လာႏုိင္ေၾကာင္း ယင္းကဆက္လက္ေျပာသည္။
“ကေလးငယ္တစ္ဦးကုိ အရွက္ရေအာင္ ေဘာင္းဘီဆြဲခၽြတ္လုိက္တာတုိ႔၊ တမင္သက္သက္အရွက္ရ ေအာင္ဖန္တီးလုိက္တာတုိ႔ လုပ္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ အဲ့ဒီကေလးရဲ႕စိတ္မွာ သိမ္ငယ္စိတ္ေတြျဖစ္လာ တတ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ကေလးေတြကုိ ေလွာင္ေျပာင္တာ အဆုိးဆုံးပါပဲ။ ကေလးက သူလုပ္ႏုိင္တာ ေလးကုိ လုပ္လုိက္တယ္။ (သုိ႔) ကစားတဲ့ေနရာမွာတစ္ခုခုမွားၿပီး လုပ္ေဆာင္လုိက္တာကုိ လူႀကီးေတြ ကဝုိင္းၿပီး ရယ္ၾကမယ္။ ေလွာင္ေျပာင္ၾကမယ္ဆုိရင္ အဲ့ဒီကေလးက အရွက္အေၾကာက္အရမ္းႀကီးလာ တယ္။ သူတစ္ခုခုလုပ္လုိက္ရင္ တျခားလူေတြဝုိင္းရယ္ခံရမွာပါလားဆုိတဲ့စိတ္က ဝင္သြားၿပီးအလုပ္ လုပ္ရင္းနဲ႔ပဲ ရွက္ေၾကာက္ေနတတ္တာကုိ ေတြ႕ရတယ္။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ကေလးတစ္ေယာက္ ကစားတာပဲျဖစ္ျဖစ္ (သုိ႔) သူလုပ္တတ္တာေလးလုပ္လုိက္တာျဖစ္ျဖစ္၊ မိဘေတြကအျပစ္ေျပာမယ္၊ ေဝဖန္မယ္ဆုိရင္ အဲ့ဒီကေလးကအျခားသူေတြကုိလဲ အျပစ္တင္႐ႈတ္ခ်တတ္လာတယ္။ ၿပီးေတာ့မနာ လုိစိတ္ရွိတဲ့ အသုိင္းအဝုိင္းက ကေလးဆုိရင္ေတာ့ ကေလးကုိယ္တုိင္ကလဲ သူတစ္ပါးကုိမနာလုိမ႐ႈ စိတ္ေတြပြားမ်ားတတ္လာတယ္။ ဒါေတြက ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ေနထုိင္တဲ့ပတ္ဝန္းက်င္ အသုိင္းအဝုိင္းကုိ အတုယူၾကတယ္ဆုိတာကုိ ေတြ႕ရတယ္။ အဓိကကေတာ့ အတူေနတဲ့ မိဘအုပ္ ထိန္းသူေတြရဲ႕ အျပဳအမူကုိပုိၿပီး အတုယူတာကုိေတြ႕ရတယ္” ဟု ယင္းကဆက္လက္ေျပာသည္။
ကေလးငယ္မ်ားကုိ ေန႔စဥ္ထိန္းေက်ာင္းေသာသူမ်ားမွ ကေလးငယ္မ်ား၏ အျပဳအမူကုိ ေကာင္းစြာ ေျပာျပျခင္း၊ နားလည္ေအာင္သြန္သင္ျခင္းျဖင့္ အေကာင္းျမင္တတ္ေသာ ကေလးငယ္မ်ားအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ရွိလာႏုိင္ေၾကာင္းႏွင့္ ကေလးေကာင္းတစ္ဦးျဖစ္လာေစရန္ မိမိေနထုိင္ေသာ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ မ်ားစြာသက္ဆုိင္ေၾကာင္းကုိ “ကေလးငယ္တစ္ဦးက မိမိပတ္ဝန္းက်င္မွာ အားေပးမႈခံရမယ္ဆုိရင္ မိမိ ကုိယ္ကုိယုံၾကည္သူတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာမယ္။ ေႏြးေႏြးေထြးေထြးအေရးေပးခံရတဲ့ ကေလးကသူတစ္ ပါးအေပၚမွာလဲ ၾကင္နာသနားေမတၱာထားတတ္လာမယ္။ လူႀကီးေတြရဲ႕ အသိအမွတ္ျပဳခံရတဲ့ကေလး က သူ႔ရဲ႕ရည္မွန္းခ်က္ကုိ ႀကီးႀကီးမားမား ထားတတ္တာကုိ ေတြ႕ရတယ္။ ေနာက္ဆုံးတစ္ခုကေတာ့ သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္အသုိင္းအဝုိင္းကေန မွ်ေဝခံစား႐ုိင္းပင္းကူညီတတ္တဲ့ကေလးက သူကုိယ္တုိင္လဲေပး ကမ္းရက္ေရာတတ္သူ ျဖစ္လာတာကုိေတြ႕ရတယ္” ဟု ေျပာသည္။
ကေလးတစ္ေယာက္၏အျပဳအမူ အေနအထုိင္သည္ ကေလးကုိထိန္းသိမ္းေသာပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ မ်ား စြာသက္ဆုိင္ေၾကာင္းကုိ စိတ္ပညာဌာနမွ ပါေမာကၡ (ၿငိမ္း) တစ္ဦးက အႀကံျပဳေျပာထားသည္။
Democracy Today Daily
http://www.searchmyanmar.com/link/comment/cid/52395
No comments:
Post a Comment