✔ ဘုရားရွိခိုး✔
က႐ုဏာသီဟလဟဒယံ၊ ပညာပေဇၨာတ ဝိဟတ ေမာဟတမံ၊
သနရာမရ ေလာကဂ႐ံု၊ ဝေႏၵ သုဂတံ ဂတိဝိမုတၱံ။
ဧေတန သစၥဝေဇၨန၊ သုခိတာ ေဟာႏၲဳပါဏိေနာ။
ဂ႐ုဏာသီတလဟဒယံ၊ မဟာက႐ုဏာေတာ္ျမတ္ အတြင္းဓာတ္ျဖင့္ လွပ္လွပ္ေဖြးလွ ေအးျမစည္ပင္ ၾကည္လင္ ေသာစိတ္ႏွလံုးေတာ္လည္း ရွိေတာ္မူေပထေသာ။ ပညာပေဇၨာတဝိဟတေမာဟတမံ၊ အရဟတၴမဂ္ပညာ တည္းဟူေသာ ဆီမီးေရာင္ျဖင့္ အဝိဇၨာတည္းဟူေသာ အမိုက္ေမွာင္ကို ပယ္ေဖ်ာက္ေတာ္ မူၿပီးထေသာ။ သနရာမရ ေလာကဂ႐ံု၊ လူနတ္ၿဗဟၼာသတၱဝါ အားလံုး၏ ညႊတ္႐ံုးဦးခိုက္ အေလးအျမတ္ျပဳထိုက္ေသာ ဆရာတစ္ဆူျဖစ္ေတာ္မူ ေပထေသာ။
ဂတိဝိမုတၴံ၊ ေဒဝ မႏုႆ နိရယႏွင့္ေပတတိရစၧာန္ လားရန္အရွိငါးတန္ေသာဂတိမွလည ္း အထူးသျဖင့္ ကင္းလြတ္ေတာ္မူၿပီးထေသာ။ သုဂတံ၊စကားေျခာက္ခြန္းလူ၌ထြ န္းလဲ
ႏွစ္ခြန္းကိုသာ အက်ဳိးရွိရာကို ေကာင္းစြာမေသြ ဆိုေတာ္မူတတ္ေပေသာ။ ဗုဒၶံ၊
သစၥာေလးပါးျမတ္တရားကို ျပတ္သားထင္ထင္ သိျမင္ေပတတ္
ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ကို။ အဟံ၊ ဘုရားတပည့္ေတာ္သည္။ သာဒရံ၊ ေလးျမတ္ၾကည္ညိဳ ႐ိုေသျခင္းရွိ သည္ျဖစ္၍။
တီဟိ၊ လက္အုပ္အဥၨလီ ႏႈတ္သံခ်ီလ်က္ ၾကည္ရႊင္မေနာ သံုးပါးေသာပဏာမတို႔ျဖင့္။ ဝေႏၵ-ဝႏၵာမိ၊အမ်ားသူငါ ေဘးရန္ကင္းကြာ၍ ခ်မ္းသာေစေၾကာင္းဆုမြန္ေတာင ္းလ်က္ ဦးေခါင္းညြတ္က်ဳိး လက္စံုမိုးကာ ရွိခိုးပါ၏ ျမတ္စြာဘုရား။
ဧေတနသစၥဝေဇၨ၊ ဤသို႔ႏႈတ္သံေဖာ္ ထုတ္ျပန္၍ ဟုတ္မွန္ေသာ ပဏာမသစၥာစကားကို ေျပာဆိုရေလေသာ ေၾကာင့္။ ပါဏိေနာ၊ မ်ားလွေသာင္းေသာင္း သတၱဝါအေပါင္းတို႔သည္။ သုခိတာ၊ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာျခင္းရွိၾကကုန္သည္။ ေဟာႏၲဳ၊ ျဖစ္ၾကပါေစကုန္သတည္း။
နိဒၵဳကၡာစ၊ ဆင္းရဲခပ္သိမ္းမွလည္း ကင္းၿငိမ္းၾကကုန္သည္။ ေဟာႏၲဳ၊ ျဖစ္ၾကပါေစကုန္သတည္း။ နိဗၻယာစ၊ ေဘးရန္ခပ္သိမ္းမွလည္း ကင္းၿငိမ္းၾကကုန္သည္။ ေဟာႏၲဳ၊ ျဖစ္ၾကပါေစကုန္သတည္း။အေသာကာ စ၊
မညိႇဳးမမွိန္ တန္ခိုးရွိန္လ်က္ စိုးရိမ္မေႏွာင့္ ေၾကာင့္ၾကပူေဆြး
ငိုေႂကြးျခင္းမွလည္း ကင္းၿငိမ္းၾကကုန္သည္။ ေဟာႏၲဳ၊ ျဖစ္ၾကပါေစကုန္သတည္း။
ေဟာႏၲဳ၊ ယခုဆိုအပ္ေသာ သစၥာစကားႏွင့္ ပို႔လႊတ္အပ္ေသာ
ေမတၱာဓာတ္အရွိန္အဝါေၾကာင့္ အခ်ိန္မၾကာ ကိုယ္စီကိုယ္ငွျဖစ္ေတာ္မူၾက ပါေစကုန္သတည္း။
' သာဓု သာဓု သာဓု ပါဘုရား'
၁၃၄၁-ခုႏွစ္ နယုန္လဆန္း(၁)ရက္ေန႔၊ ေန႔(၂)နာရီအခ်ိန္၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဝိဇၨာသိပံၸတကၠသိုလ္ ဗုဒၶဘာသာအသင္းမွဆင္ယင္က်င္း ပသည့္ဓမၼသဘင္၌ ေဟာၾကားအပ္ေသာ နိယာမတရားငါးပါးႏွင့္ အနတၱေဒသနာ တရား။
✔ ဓမၼသဘာဝမွန္မွ် အနတၱ✔
သေဗၺ ဓမၼာ အနတၱာတိ၊ ယဒါ ပညာယ ပႆတိ။
အထနိဗၺိႏၵတိဒုေကၡ၊ ဧသ မေဂၢါဝိသုဒိၶယာ။
သတၱဝါမ်ားရဲ႕ ဝိသုဒိၶမဂၢအတြက္ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ေဟာေတာ္မူတဲ့ေဒသနာေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာေတြထဲကဓမၼပဒပါ ဠိေတာ္မွာယခုဘုန္းႀကီးရြတ္အ ပ္တဲ့ပါဠိေတာ္နဲ႔တြဲၿပီးေတာ ့ ပါဠိေတာ္သံုးပုဒ္ေဟာ ထားတယ္။
(၁) သေဗၺ သခၤါ အနိစၥာ
(၂) သေဗၺ သခၤါ ဒုကၡာ
(၃) သေဗၺ ဓမၼာ အနတၱာ
သေဗၺ ဓမၼာ အနတၱာတိ၊ ယဒါ၊ ပညာယ ပႆတိ။
ဒုတိယဂါထာမွာေတာ့-
သေဗၺ သခၤါရာ ဒုကၡာတိ၊ ယဒါ ပညာယ ပႆတိ။
ပထမဂါထာက-
သေဗၺ သခၤါရာ အနိစၥာတိ၊ ယဒါ ပညာယ ပႆတိ။
ထိုကဲ့သို႔ စီတန္းပီးေတာ့ ေဟာတဲ့ပါဠိေတာ္မ်ားမွာ ၾကည့္လိုက္ရင္္ပထမပိုဒ္ကို ' သေဗၺ သခၤါရာ အနိစၥာ' လို႔ ေဟာထားတယ္။ သခၤါရဓမၼဟာ အနိစၥ၊ ဒုတိယအပိုဒ္မွာ ' သေဗၺ သခၤါ ဒုကၡာ'လို႔ေဟာထားတယ္။ သခၤါရ တရားအားလံုးသည္ ဒုကၡ။ တတိယပါဠိေတာ္က်ေတာ့ ' သေဗၺ ဓမၼာ အနတၱာ'၊ သခၤါရလုိ႔ မေဟာေတာ့ဘူး။
သေဗၺ ဓမၼာ အလံုးစံုေသာဓမၼတို႔သည္။
ပရမတၴဓမၼမွန္ရင္ အားလံုး၊ ပညတိၱဓမၼေတြ အားလံုး၊ ဘယ္ဓမၼပဲျဖစ္ျဖစ္ ဓမၼတရားမွန္လို႔ရွိရင္ အနတၱထဲမွာ ထည့္ေတာ့တယ္။
သေဗၺ ဓမၼာ အနတၱာတိ၊ ယဒါပညာယ ပႆတိ။ (ဓမၼပဒ ၂၅၆)
အထနိဗိၺႏၵတိ ဒုေကၡ၊ ဧသ မေဂၢါဝိသုဒိၶယာ။
သေဗၺ၊ အလံုးစံုကုန္ေသာ၊ ဓမၼာ၊ စိတ္ေစတသိတ္ ႐ုပ္ နာမ္ဆိုတဲ့ ပရမတၴမွန္သမွ်တို႔သည္။ အနတၱာ၊အနတၱဓမၼတို႔သာတည္း။ ဘယ္တရားျဖစ္ျဖစ္ အားလံုး အနတၱတရားခ်ည္းပဲ။
ဣတိ၊ ဤသို႔။ ယဒါ။ အၾကင္အခါ၌။ ပညာယ၊ ပညာျဖင့္။ ပႆတိ၊ ျမင္ၾက၏။ အထ၊ ထိုသို႔ အနတၱဓမၼတို႔ကို တကယ္ျမင္ၾကတဲ့အခါ၌။ ဒုေကၡ၊ အဲဒီအနတၱဓမၼေတြကို အတၱလုပ္ၿပီး ျပဳျပင္ေနတဲ့ဒုကၡေတြထဲမွာ၊ နိဗိၺႏၵတိ၊ ၿငီးေငြ႔ၾကေလေတာ့၏။ ဧသ-ဧေသာ နိဗိၺႏၵေႏၲာ၊ ဤကဲ့သို႔ အလံုးစံုေသာ အနတၱဓမၼတို႔ရဲ႕ေပၚမွာ ဒုကၡျမင္ၿပီးေတာ့ ၿငီးေငြ႔သြားၾကျခင္းသည္။ သတၱာနံ၊ လူေရာနတ္ပါ သတၱဝါအေပါင္းတို႔ရဲ႕။ ဝိသုဒိၶယာ၊ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္း တရားပါေပတည္း။ (ဝါ)ဝိသုဒိၶ လမ္းစဥ္ႀကီးပင္ျဖစ္ပါေတာ့၏။
ဣတိ၊ ဤသို႔။ဘဂဝါ၊ ဘုန္းေတာ္ေျခာက္ပါးသခင္ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္သည္။
' ဝိသုဒိၶမဂၢ'လို႔ေခၚတဲ့ သတၱဝါမ်ားရဲ႕သန္႔ရွင္းစင္ၾက ယ္ေရး ေကာင္းျမတ္တဲ့လမ္းကို။ ကေထသိ၊ က႐ုဏာေရွ႕ထား ေမတၱာအားျဖင့္ ေဟာၾကား ေတာ္မူခဲ့ပါေပသတည္း။
✔ နိယာမ (၅)ပါးျပည့္စံုေအာင္ ေဟာဖုိ႔အခ်ိန္မရ✔
ဒီေန႔ေဟာဖို႔ရန္ အခ်ိန္အားျဖင့္ တစ္နာရီသတ္မွတ္ထားေတာ့ တစ္နာရီအတြင္း ကိုယ္ေဟာခ်င္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ အျပည့္အစံုပါေအာင္ မနည္းႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ ေဟာရမယ္။ အခ်ိန္က အလြန္တိုေတာင္းတယ္။ နိယာမတရားငါးပါးကို အနတၱႏွင့္ ႐ႈကြက္တင္ၿပီးေတာ့ ေဟာဖို႔ရာ ဘုန္းႀကီးစိတ္ထဲမွာ ဒီလို ႏွလံုးသြင္းထားတယ္။
ယခင္ ေဟာဒီတကၠသိုလ္ ဓမၼာ႐ံုတရားပြဲမွာ ဗုဒၶရဲ႕ဝဋ္ေတာ္ ၁၂ႏွင့္ပတ္သက္လို႔ နိယာမေဒသနာေတာ္ ေတြထဲကကမၼနိယာမရဲ႕ အႁမြက္မွ်သေဘာစိတၱနိယာမရဲ႕အ ႁမြက္မွ်သေဘာကို
ဘုန္းႀကီးထည့္ၿပီးေတာ့ ေဟာထားတယ္။ ထိုကဲ့သို႔ အႁမြက္မွ်
ေဟာထားတဲ့ေဒသနာမ်ားကို ဒီကေန႔ျပန္ၿပီးေတာ့ကိုိ နိယာမတရားမ်ားထဲမွ
အနတၱသေဘာေတြ ပါဝင္ေၾကာင္း ဘုန္းႀကီးတို႔ အမ်ဳိးေကာင္းသားေတြ၊
အမ်ဳိးေကာင္းသမီးေတြ သိသင့္သိထိုက္တယ္လို႔
သေဘာက်တာႏွင့္ပဲ ဒီနိယာမတရားကို ကိုင္ၿပီးေတာ့ ဒီေန႔ေဟာဖို႔စိတ္ထဲမွာအာ႐ံု ျပဳၿပီးေတာ့ လာခဲ့ပါတယ္။ တစ္နာရီမွ် အတြင္းမွာ
နိယာမတရား ငါးပါး ေရေရလည္လည္ ျပည့္ျပည့္စံုစံု နားလည္ေအာင္ ဘယ္နည္းႏွင့္မွပရိသတ္အား မေဟာႏိုင္ဘူး။ နိယာမတရားတစ္ခုတစ္ခုကို အနတၱလကၡဏာသြင္း၍သြင္း၍ ႏွစ္နာရီေလာက္ ဒီလိုကို ေဆြးေႏြးၿပီး ေတာ့ေဟာသြားမယ္ဆိုရင္နာရီေပ ါင္းဆယ္နာရီေလာက္ေဟာမွ ဒီနိယာမငါးပါးဟာ ေသေသခ်ာခ်ာေရလည္မွာ ျဖစ္ ပါတယ္။
ဒီေန႔ တစ္နာရီေလာက္ေဟာတဲ့ ဒီနိယာမငါးပါးကို ဘုန္းႀကီးတို႔ ပရိသတ္ရဲ႕စိတ္ထဲ မရွင္းလင္းလို႔ အကယ္၍ မျပည့္စံုဘူးလို႔ ထင္ခဲ့ရင္ အခ်ိိန္အားျဖင့္တိုေတာင္းလြ န္းလို႔ဆိုတာ ဘုန္းႀကီးတို႔ပရိသတ္ကိုႀကိဳ တင္ၿပီးေတာ့ ဘုန္းႀကီး ပန္ၾကားထားပါတယ္။ ဒီေတာ့နိဒါန္းစကား ဒီေလာက္ပဲထားပါ။
✔ အနတၱကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလို႔မရ✔
'နိယာမ'ဆိုတာ ဘာတဲ့လဲဆိုရင္ျမန္မာလိုရွင္ းရွင္းကေလးေျပာၾကပါစို႔။ သဘာဝဓမၼတို႔ရ႕ဲ ျဖစ္ၿမဲသေဘာ။ 'နိယာမ'ဆိုတာ ျဖစ္ၿမဲသေဘာ၊ ပရမတၴဓမၼတို႔ရဲ႕ ပညတိၴဓမၼတို႔ရဲ႕ျဖစ္ၿမဲသေဘာ ။ မည္သည့္တရားမဆိုပရမတၴတရား၊ ပညတိၴတရား၊ ဘယ္တရားမ်ားအတြက္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ၊ ျဖစ္ၿမဲသေဘာကို 'နိယာမ'လို႔ ဒီလိုေခၚတယ္။
အဲဒီျဖစ္ၿမဲျဖစ္ေနတဲ့သေဘာေတ ြကို ကိုယ္ကမျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကည့္၊ ပ်က္ၿမဲပ်က္ေနတဲ့ သေဘာေတြကို မပ်က္ေအာင္ႀကိဳးစားၿပီးၾကည္ ့။
ႀကိဳးစားၾကည့္လို႔မရတာသည္ အနတၴပဲလို႔ တရားတခုလံုးရဲ႕အတိုခ်ဳပ္ ကေလး
ဒီလိုနားလည္ထားလိုက္။ ျဖစ္ၿမဲျဖစ္ေနတဲ့သေဘာကို ကုိယ္ကမႀကိဳက္လို႔
ဟိုလိုျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုၿပီး ႀကံၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစား ၾကည့္၊ျဖစ္ၿမဲသေဘာကို
မျဖစ္ေအာင္ႀကိဳးစားၾကည့္ၾကတ ယ္။ သို႔မဟုတ္ သူ႔နဂိုအတိုင္းျဖစ္ေနတဲ့သေဘ ာကို ကိုယ္ကလက္မခံ ႏိုင္လို႔တစ္မ်ဳိးျဖစ္ခ်င္လ ို႔ႀကိဳးစားၾကည့္ၾကတယ္။
အဲဒီလို ႀကိဳးစားလို႔မရတာသည္ အနတၱ၊ ပ်က္ေနတဲ့သေဘာေတြကို မပ်က္ေအာင္ႀကိဳးစားၾကည့္တယ္ ။ ပ်က္ပံု ပ်က္နည္းတစ္မ်ဳိးစီ၊ ကိုယ့္အလိုအတိုင္း ကိုယ့္အလိုက် ပ်က္ခ်င္လို႔ႀကိဳးစားၾကည့္လ ိုက္တယ္။ ႀကိဳးစားတိုင္းမရ ဘူးဆိုတဲ့သေဘာသည္ အနတၱပဲ။ ဘုန္းႀကီးတို႔ စာေပက 'အဝသဝတၱနေ႒နအနတၱာ' လို႔ဒီလို ပါဠိစကား ေပးထား ပါတယ္။
အဝသဝတၱနေ႒န၊ ကိုယ့္အလိုအတိုင္း လိုက္ပါျခင္းမရွိတဲ့သေဘာေၾက ာင့္။ ေတ ဓမၼာ၊ အဲဒီနိယာမတရား တို႔သည္။ အနတၱာ၊ အနတၱတရားေတြပါ။ ကိုယ့္အလိုအတိုင္းဘာမွ ျပဳျပင္လို႔မရတာေတြကို အနတၱတဲ့။
✔ အနတၱဓမၼနဲ႕ ပညာသိ- သညာသိ✔
သေဗၺ ဓမၼာ အနတၱာတိ၊ ယဒါ ပညာယ ပႆတိ။
သေဗၺ၊ အလံုးစံုကုန္ေသာ၊ ဓမၼာ၊ ေဟာဒီ နိယာမ တရားတို႔သည္။ အနတၱာ၊အနတၱတရားေတြပါပဲ။ ဣတိ၊ ဤသို႔။ ယဒါ၊ အၾကင္အခါ၌။ ပညာယ၊ ပညာျဖင့္။ ပႆတိ၊ ျမင္၏။
'ပညာယပႆတိ'အပိုင္းကို ဘုန္းႀကီးတို႔ပရိသတ္ ရွင္းရွင္းကေလး မွတ္ပါ။ 'ပညာ'ဆိုတာ ထိုနိယာမတရားတစ္ခုခုထဲမွာ မိမိရဲ႕စိတ္ေစတသိတ္ကို ဉာဏ္နဲ႔ယွဥ္ၿပီးေတာ့ စိုက္ၿပီးႏႈိက္ၾကည့္လိုက္လိ ု႔ ေတြ႔လာရတဲ့ အသိ ကို'ပညာ'ေခၚတယ္။
ဖတ္လို႔သိတဲ့အသိ၊ သင္တန္းတက္လုိ႔သိတဲ့အသိ၊ ေဟာတာေတြကို မွတ္လို႔သိတဲ့အသိ၊ စဥ္းစားေတြးေခၚလို႔ သိတဲ့ အသိေတြသည္ ပညာမဟုတ္ဘူး။ အဲဒါဟာ သညာ။ အမွတ္ျပဳ၍ သိျခင္းသည္ သညာ။ စာအုပ္ကို ဖတ္မွတ္၍ သိျခင္းသည္ သညာ။ သင္တန္းတက္မွတ္၍ သိျခင္းသည္သညာ။ ေဟာတာကိုနာမွတ္၍ သိျခင္းသည္ သညာ။
'ပညာ'ဆိုတာဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီနိယာမတစ္ခုခုထဲကိုု စိတ္ႏွင့္စိုက္သြင္းထားၿပီး ေတာ့
ေသေသခ်ာခ်ာ ႏႈိက္ၾကည့္လို႔ သိတဲ့အသိက ပညာ။ ပညာႏွင့္သညာ
ထိုကဲ့သို႔ကြဲပါတယ္။ သညာက မွတ္ထားလို႔သိတာ။ 'ပညာ'ဆိုတာ က
ကိုယ္တုိင္စိုက္စိုက္စူးစူး ႏႈိက္ၾကည့္လို႔
သိလာတာ။ ယခု ပါဠိေတာ္မွာအနတၱဓမၼကို သိဆိုတာ ဘယ့္ႏွယ္ သိတာလဲ။
ဖတ္လို႔သိတဲ့အသိ၊ မွတ္လို႔သိတဲ့အသိ၊ ႀကံလို႔သိတဲ့အသိမ်ဳိးမဟုတ္ဘ ူး။ ပညာယ၊ စိုက္စုိက္စူးစူး ေဟာဒီအနတၱဓမၼထဲကို ႏႈိက္ၾကည့္လို႔သိတဲ့ပညာျဖင္ ့။ ပႆတိ၊ ျမင္ၾက၏။
ဆက္ရန္------
သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ေဒါက္တာ အ႐ွင္ဉာဏိႆရ
—https://www.facebook.com/photo.php?fbid=813479088713483&set=a.165810310147034.
က႐ုဏာသီဟလဟဒယံ၊ ပညာပေဇၨာတ ဝိဟတ ေမာဟတမံ၊
သနရာမရ ေလာကဂ႐ံု၊ ဝေႏၵ သုဂတံ ဂတိဝိမုတၱံ။
ဧေတန သစၥဝေဇၨန၊ သုခိတာ ေဟာႏၲဳပါဏိေနာ။
ဂ႐ုဏာသီတလဟဒယံ၊ မဟာက႐ုဏာေတာ္ျမတ္ အတြင္းဓာတ္ျဖင့္ လွပ္လွပ္ေဖြးလွ ေအးျမစည္ပင္ ၾကည္လင္ ေသာစိတ္ႏွလံုးေတာ္လည္း ရွိေတာ္မူေပထေသာ။ ပညာပေဇၨာတဝိဟတေမာဟတမံ၊ အရဟတၴမဂ္ပညာ တည္းဟူေသာ ဆီမီးေရာင္ျဖင့္ အဝိဇၨာတည္းဟူေသာ အမိုက္ေမွာင္ကို ပယ္ေဖ်ာက္ေတာ္ မူၿပီးထေသာ။ သနရာမရ ေလာကဂ႐ံု၊ လူနတ္ၿဗဟၼာသတၱဝါ အားလံုး၏ ညႊတ္႐ံုးဦးခိုက္ အေလးအျမတ္ျပဳထိုက္ေသာ ဆရာတစ္ဆူျဖစ္ေတာ္မူ ေပထေသာ။
ဂတိဝိမုတၴံ၊ ေဒဝ မႏုႆ နိရယႏွင့္ေပတတိရစၧာန္ လားရန္အရွိငါးတန္ေသာဂတိမွလည
တီဟိ၊ လက္အုပ္အဥၨလီ ႏႈတ္သံခ်ီလ်က္ ၾကည္ရႊင္မေနာ သံုးပါးေသာပဏာမတို႔ျဖင့္။ ဝေႏၵ-ဝႏၵာမိ၊အမ်ားသူငါ ေဘးရန္ကင္းကြာ၍ ခ်မ္းသာေစေၾကာင္းဆုမြန္ေတာင
ဧေတနသစၥဝေဇၨ၊ ဤသို႔ႏႈတ္သံေဖာ္ ထုတ္ျပန္၍ ဟုတ္မွန္ေသာ ပဏာမသစၥာစကားကို ေျပာဆိုရေလေသာ ေၾကာင့္။ ပါဏိေနာ၊ မ်ားလွေသာင္းေသာင္း သတၱဝါအေပါင္းတို႔သည္။ သုခိတာ၊ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာျခင္းရွိၾကကုန္သည္။ ေဟာႏၲဳ၊ ျဖစ္ၾကပါေစကုန္သတည္း။
နိဒၵဳကၡာစ၊ ဆင္းရဲခပ္သိမ္းမွလည္း ကင္းၿငိမ္းၾကကုန္သည္။ ေဟာႏၲဳ၊ ျဖစ္ၾကပါေစကုန္သတည္း။ နိဗၻယာစ၊ ေဘးရန္ခပ္သိမ္းမွလည္း ကင္းၿငိမ္းၾကကုန္သည္။ ေဟာႏၲဳ၊ ျဖစ္ၾကပါေစကုန္သတည္း။အေသာကာ
' သာဓု သာဓု သာဓု ပါဘုရား'
၁၃၄၁-ခုႏွစ္ နယုန္လဆန္း(၁)ရက္ေန႔၊ ေန႔(၂)နာရီအခ်ိန္၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဝိဇၨာသိပံၸတကၠသိုလ္ ဗုဒၶဘာသာအသင္းမွဆင္ယင္က်င္း
✔ ဓမၼသဘာဝမွန္မွ် အနတၱ✔
သေဗၺ ဓမၼာ အနတၱာတိ၊ ယဒါ ပညာယ ပႆတိ။
အထနိဗၺိႏၵတိဒုေကၡ၊ ဧသ မေဂၢါဝိသုဒိၶယာ။
သတၱဝါမ်ားရဲ႕ ဝိသုဒိၶမဂၢအတြက္ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ေဟာေတာ္မူတဲ့ေဒသနာေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာေတြထဲကဓမၼပဒပါ
(၁) သေဗၺ သခၤါ အနိစၥာ
(၂) သေဗၺ သခၤါ ဒုကၡာ
(၃) သေဗၺ ဓမၼာ အနတၱာ
သေဗၺ ဓမၼာ အနတၱာတိ၊ ယဒါ၊ ပညာယ ပႆတိ။
ဒုတိယဂါထာမွာေတာ့-
သေဗၺ သခၤါရာ ဒုကၡာတိ၊ ယဒါ ပညာယ ပႆတိ။
ပထမဂါထာက-
သေဗၺ သခၤါရာ အနိစၥာတိ၊ ယဒါ ပညာယ ပႆတိ။
ထိုကဲ့သို႔ စီတန္းပီးေတာ့ ေဟာတဲ့ပါဠိေတာ္မ်ားမွာ ၾကည့္လိုက္ရင္္ပထမပိုဒ္ကို ' သေဗၺ သခၤါရာ အနိစၥာ' လို႔ ေဟာထားတယ္။ သခၤါရဓမၼဟာ အနိစၥ၊ ဒုတိယအပိုဒ္မွာ ' သေဗၺ သခၤါ ဒုကၡာ'လို႔ေဟာထားတယ္။ သခၤါရ တရားအားလံုးသည္ ဒုကၡ။ တတိယပါဠိေတာ္က်ေတာ့ ' သေဗၺ ဓမၼာ အနတၱာ'၊ သခၤါရလုိ႔ မေဟာေတာ့ဘူး။
သေဗၺ ဓမၼာ အလံုးစံုေသာဓမၼတို႔သည္။
ပရမတၴဓမၼမွန္ရင္ အားလံုး၊ ပညတိၱဓမၼေတြ အားလံုး၊ ဘယ္ဓမၼပဲျဖစ္ျဖစ္ ဓမၼတရားမွန္လို႔ရွိရင္ အနတၱထဲမွာ ထည့္ေတာ့တယ္။
သေဗၺ ဓမၼာ အနတၱာတိ၊ ယဒါပညာယ ပႆတိ။ (ဓမၼပဒ ၂၅၆)
အထနိဗိၺႏၵတိ ဒုေကၡ၊ ဧသ မေဂၢါဝိသုဒိၶယာ။
သေဗၺ၊ အလံုးစံုကုန္ေသာ၊ ဓမၼာ၊ စိတ္ေစတသိတ္ ႐ုပ္ နာမ္ဆိုတဲ့ ပရမတၴမွန္သမွ်တို႔သည္။ အနတၱာ၊အနတၱဓမၼတို႔သာတည္း။ ဘယ္တရားျဖစ္ျဖစ္ အားလံုး အနတၱတရားခ်ည္းပဲ။
ဣတိ၊ ဤသို႔။ ယဒါ။ အၾကင္အခါ၌။ ပညာယ၊ ပညာျဖင့္။ ပႆတိ၊ ျမင္ၾက၏။ အထ၊ ထိုသို႔ အနတၱဓမၼတို႔ကို တကယ္ျမင္ၾကတဲ့အခါ၌။ ဒုေကၡ၊ အဲဒီအနတၱဓမၼေတြကို အတၱလုပ္ၿပီး ျပဳျပင္ေနတဲ့ဒုကၡေတြထဲမွာ၊ နိဗိၺႏၵတိ၊ ၿငီးေငြ႔ၾကေလေတာ့၏။ ဧသ-ဧေသာ နိဗိၺႏၵေႏၲာ၊ ဤကဲ့သို႔ အလံုးစံုေသာ အနတၱဓမၼတို႔ရဲ႕ေပၚမွာ ဒုကၡျမင္ၿပီးေတာ့ ၿငီးေငြ႔သြားၾကျခင္းသည္။ သတၱာနံ၊ လူေရာနတ္ပါ သတၱဝါအေပါင္းတို႔ရဲ႕။ ဝိသုဒိၶယာ၊ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္း တရားပါေပတည္း။ (ဝါ)ဝိသုဒိၶ လမ္းစဥ္ႀကီးပင္ျဖစ္ပါေတာ့၏။
ဣတိ၊ ဤသို႔။ဘဂဝါ၊ ဘုန္းေတာ္ေျခာက္ပါးသခင္ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္သည္။
' ဝိသုဒိၶမဂၢ'လို႔ေခၚတဲ့ သတၱဝါမ်ားရဲ႕သန္႔ရွင္းစင္ၾက
✔ နိယာမ (၅)ပါးျပည့္စံုေအာင္ ေဟာဖုိ႔အခ်ိန္မရ✔
ဒီေန႔ေဟာဖို႔ရန္ အခ်ိန္အားျဖင့္ တစ္နာရီသတ္မွတ္ထားေတာ့ တစ္နာရီအတြင္း ကိုယ္ေဟာခ်င္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ အျပည့္အစံုပါေအာင္ မနည္းႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ ေဟာရမယ္။ အခ်ိန္က အလြန္တိုေတာင္းတယ္။ နိယာမတရားငါးပါးကို အနတၱႏွင့္ ႐ႈကြက္တင္ၿပီးေတာ့ ေဟာဖို႔ရာ ဘုန္းႀကီးစိတ္ထဲမွာ ဒီလို ႏွလံုးသြင္းထားတယ္။
ယခင္ ေဟာဒီတကၠသိုလ္ ဓမၼာ႐ံုတရားပြဲမွာ ဗုဒၶရဲ႕ဝဋ္ေတာ္ ၁၂ႏွင့္ပတ္သက္လို႔ နိယာမေဒသနာေတာ္ ေတြထဲကကမၼနိယာမရဲ႕ အႁမြက္မွ်သေဘာစိတၱနိယာမရဲ႕အ
သေဘာက်တာႏွင့္ပဲ ဒီနိယာမတရားကို ကိုင္ၿပီးေတာ့ ဒီေန႔ေဟာဖို႔စိတ္ထဲမွာအာ႐ံု
နိယာမတရား ငါးပါး ေရေရလည္လည္ ျပည့္ျပည့္စံုစံု နားလည္ေအာင္ ဘယ္နည္းႏွင့္မွပရိသတ္အား မေဟာႏိုင္ဘူး။ နိယာမတရားတစ္ခုတစ္ခုကို အနတၱလကၡဏာသြင္း၍သြင္း၍ ႏွစ္နာရီေလာက္ ဒီလိုကို ေဆြးေႏြးၿပီး ေတာ့ေဟာသြားမယ္ဆိုရင္နာရီေပ
ဒီေန႔ တစ္နာရီေလာက္ေဟာတဲ့ ဒီနိယာမငါးပါးကို ဘုန္းႀကီးတို႔ ပရိသတ္ရဲ႕စိတ္ထဲ မရွင္းလင္းလို႔ အကယ္၍ မျပည့္စံုဘူးလို႔ ထင္ခဲ့ရင္ အခ်ိိန္အားျဖင့္တိုေတာင္းလြ
✔ အနတၱကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလို႔မရ✔
'နိယာမ'ဆိုတာ ဘာတဲ့လဲဆိုရင္ျမန္မာလိုရွင္
အဲဒီျဖစ္ၿမဲျဖစ္ေနတဲ့သေဘာေတ
အဲဒီလို ႀကိဳးစားလို႔မရတာသည္ အနတၱ၊ ပ်က္ေနတဲ့သေဘာေတြကို မပ်က္ေအာင္ႀကိဳးစားၾကည့္တယ္
အဝသဝတၱနေ႒န၊ ကိုယ့္အလိုအတိုင္း လိုက္ပါျခင္းမရွိတဲ့သေဘာေၾက
✔ အနတၱဓမၼနဲ႕ ပညာသိ- သညာသိ✔
သေဗၺ ဓမၼာ အနတၱာတိ၊ ယဒါ ပညာယ ပႆတိ။
သေဗၺ၊ အလံုးစံုကုန္ေသာ၊ ဓမၼာ၊ ေဟာဒီ နိယာမ တရားတို႔သည္။ အနတၱာ၊အနတၱတရားေတြပါပဲ။ ဣတိ၊ ဤသို႔။ ယဒါ၊ အၾကင္အခါ၌။ ပညာယ၊ ပညာျဖင့္။ ပႆတိ၊ ျမင္၏။
'ပညာယပႆတိ'အပိုင္းကို ဘုန္းႀကီးတို႔ပရိသတ္ ရွင္းရွင္းကေလး မွတ္ပါ။ 'ပညာ'ဆိုတာ ထိုနိယာမတရားတစ္ခုခုထဲမွာ မိမိရဲ႕စိတ္ေစတသိတ္ကို ဉာဏ္နဲ႔ယွဥ္ၿပီးေတာ့ စိုက္ၿပီးႏႈိက္ၾကည့္လိုက္လိ
ဖတ္လို႔သိတဲ့အသိ၊ သင္တန္းတက္လုိ႔သိတဲ့အသိ၊ ေဟာတာေတြကို မွတ္လို႔သိတဲ့အသိ၊ စဥ္းစားေတြးေခၚလို႔ သိတဲ့ အသိေတြသည္ ပညာမဟုတ္ဘူး။ အဲဒါဟာ သညာ။ အမွတ္ျပဳ၍ သိျခင္းသည္ သညာ။ စာအုပ္ကို ဖတ္မွတ္၍ သိျခင္းသည္ သညာ။ သင္တန္းတက္မွတ္၍ သိျခင္းသည္သညာ။ ေဟာတာကိုနာမွတ္၍ သိျခင္းသည္ သညာ။
'ပညာ'ဆိုတာဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီနိယာမတစ္ခုခုထဲကိုု စိတ္ႏွင့္စိုက္သြင္းထားၿပီး
ဆက္ရန္------
သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ေဒါက္တာ အ႐ွင္ဉာဏိႆရ
No comments:
Post a Comment