ငရဲအေၾကာင္းေရးရမည္ ဆိုလွ်င္ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ အထူးပင္စိတ္ဝင္စားေခ်လိမ့္မ
ငယ္စဥ္ကတည္းက ငရဲဆိုတာဘာလဲ။ ဆီပူဒယ္အိုးထဲမွာ ထည့္ေမြတာလား ဟု လူၾကီးမ်ားကို ေမးေလ့ေမးထ ရွိခဲ့သည္။ ဗုဒၶဘာသာစာေပက်မ္းဂမ္မ်ားကိ
စာဖတ္သူ ဓမၼမိတ္ေဆြသည္လည္း ငရဲကိုယံုပါသေလာ။ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ ငရဲကုိ မည္သို႔ သတ္မွတ္ပါေလသ ေလာ။
ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ ၃၁ ဘံုရွိသည္ကို သိရွိျပီးျဖစ္သည္။ (အေသးစိတ္သိသူမ်ားလည္း ရွိလွ်င္ရွိေခ်မည္) ထို ၃၁ ဘံု အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေဖာ္ျပရေသာ္ ငရဲ၊ တိရစၦာန္၊ ျဗိတၱာ၊ အသူရကာယ္၊ လူ႔ဘံု၊ နတ္ျပည္ ေျခာက္ထပ္၊ ျဗဟၼာျပည္ အထပ္ ၂၀ ဟု စုစုေပါင္း ၃၁ ဘံုရွိေခ်သည္။ ဤသည္မွာ စာေရးသူ အေျပာမဟုတ္ ဗုဒၶ၏ အဆံုးအမမ်ားျဖစ္ေခ် သည္။ ဗုဒၶအဆံုးအမဟုဆိုရာတြင္ ထုိဘံုမ်ားကို ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားဖန္ဆင္းေလသ
ျမတ္စြာဘုရား ရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ဘုရားမျဖစ္မွီ အရင့္အရင္ ဘဝမ်ားက ငရဲဘံုတြင္ ဝဋ္ေၾကြးခံခဲ့ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားေလာင္း ေတမိမင္းသား ဘဝသုိ႔ေရာက္ေသာအခါ ဆြံ႔အသူ ပမာ စကားတစ္ခြန္းမွ မေျပာခဲ့ေခ်။ အကုသိုလ္ကံမည္မွ်ၾကီးေလသည္က
ငရဲၾကီး ရွစ္ထပ္ရွိေခ်သည္။ ၄င္းတို႔မွာ- သဥၨိဳင္းငရဲ၊ ကာဠသုတ္ငရဲ၊ သံဃာသ ငရဲ၊ ေရာရုဝ ငရဲ၊ မဟာေရာရုဝ ငရဲ၊ တာပန ငရဲ၊ မဟာတာပန ငရဲ၊ အဝီစိငရဲ ဟူ၍ ျဖစ္ျပီး ငရဲႏွစ္မွာ ၅၀၀၊ ၁၀၀၀၊ ၂၀၀၀၊ ၄၀၀၀၊ ၈၀၀၀၊ ၁၆၀၀၀၊ အႏၱရကပ္ တစ္ဝက္၊ ၁ အႏၱရကပ္ ဟု ႏွစ္အသီးသီး ၾကာျမင့္ၾကသည္။ ပထမဆံုး(သဥၨိဳင္း)ငရဲတြင္ တစ္ရက္သည္ လူတို႔ႏွစ္ ကိုးသန္းႏွင့္ ညီမွ်ေခ်သည္။ငရဲႏွစ္မွာ ၅၀၀ ခံရေခ်မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူတို႔သက္တမ္းႏွင့္ ျပန္လည္ေျမာက္ၾကည့္လွ်င္ အင္မတန္ ရွည္လ်ားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ငရဲဘံုတို႔၏ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကိုသာေဖာ္ျပမည္။
သဥၨိဳင္းငရဲ မွာ အကုသိုလ္ကံမကုန္မခ်င္း သံတင္းပုတ္ျဖင့္ ထုကာညင္းဆဲသတ္ျဖတ္ေသာ ငရဲ
ကာဠသုတ္ငရဲ မွာ အကုသိုလ္ကံမကုန္မခ်င္း ခုတ္ေရြ ညွင္းဆဲ သတ္ျဖတ္ေသာ ငရဲ
သံဃာသ ငရဲ မွာ အမုန္႔ညက္ညက္ေၾကမြေအာင္ သံေတာင္ၾကီးျဖင့္ ၾကိတ္ေခ်ေသာ ငရဲ
ေရာရုဝ ငရဲ မွာ အလြန္ငံယား၊ စပ္ခါး၊ ျခစ္တူး ပူေလာင္ေသာ အခိုးအေငြ႔တို႔ျဖင့္ ႏွိပ္စက္ေသာ ငရဲ
မဟာေရာရုဝငရဲ မွာ ထိုအခိုးအေငြ႔အျပင္ မီးေတာက္မီးလွ်ံမ်ားျဖင့္ပါ
တာပနငရဲ မွာ စအိုမွ ဦးေခါင္းထိ မီးကင္ သံတံက်င္ျဖင့္ ႏွိပ္စက္ညွဥ္းပန္းေသာငရဲ
မဟာတာပန ငရဲ သံပူေတာင္မ်ား၊ သံဆူးပင္ၾကီးမ်ားေပၚ ေျပးတက္ေစျပီး လိုက္လံႏွိပ္စက္ေသာ ငရဲ
မဟာအဝီစိ ငရဲ ငရဲ သံေသတၱာၾကီးတြင္ အလြန္ပူေလာင္အရွိန္ျပင္းထန္
ငရဲဘံုတစ္ထပ္ႏွင့္တစ္ထပ္ လူ႔ဘံုမွ စ ၍ ယူနာေပါင္း ၁၅၀၀၀ စီကြာျခားသည္။ ထို႔ျပင္ ငရဲၾကီးတစ္ထပ္တစ္ထပ္တြင္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ၌ ငရဲငယ္ ၅ခုစီ ဝန္းရံထားေသးသည္။ ၄င္းတို႔ကုိ ဆက္ရွင္ေနလွ်င္ စာရွည္ေနလိမ့္မည္။
အဆိုးဆံုးငရဲမွာ အဝီဇီငရဲျဖစ္ျပီး သဥၨိဳင္းငရဲမွာ အျခား ငရဲတို႔ႏွင့္ ႏွုိင္းစာလွ်င္ ခံရသည့္ ႏွစ္ႏွင့္ ေဝဒနာေသးငယ္ေနေခ်ေသးသည္။
တစ္ထပ္ႏွင့္ တစ္ထပ္အာနိသင္မတူ။ ဥပမာ- ဂရုကံ (အမိသတ္၊ အဖသတ္၊ သံဃာဂိုဏ္းခြဲ စသည္ျဖင့္ ကံၾကီးထိုက္ငါးပါး) က မဟာအဝီဇိသုိ႔ ၾကိမ္းေသေရာက္ရသည္။
ငရဲ၏ ဆိုးပံုကို စာဖြ႔ဲလွ်င္ အင္မတန္ကိုမ်ားျပားလွေပသည္။
ထို႔ကဲ့သို႔လြန္ကဲမွုမ်ားေၾ
ငရဲသည္ ဘံုတစ္ခုျဖစ္ျပီး မေကာင္းမွုဒုစရိုက္ျပဳသူမ်ာ
ဤတြင္ ေထာက္စရာအခ်က္တစ္ခုရွိေခ်သည
မေကာင္းမွုအမ်ားျဖင့္လုပ္ေသ
မွန္ပါသည္။ မိမိ မည္သည့္ ဘံုဘဝသို႔ေရာက္မည္ဆုိျခင္းမ
ငရဲတစ္ခုတည္းႏွင့္ မေျပာလိုေတာ့ ဒုကၡတိဘံုအားလံုးႏွင့္ ျခံဳေျပာမည္။
မိမိ ဒုကၡတိဘံုသို႔ေရာက္ႏိုင္ မေရာက္ႏိုင္မွာ ေသခါနီး (စုတိခါနီး) မိမိထားေသာ စိတ္အေပၚတြင္သာ မူတည္ပါသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ အကုသိုလ္အလုပ္မ်ားသူသည္ စုတိခါနီးတြင္ အကုသိုလ္ကံမ်ားသာ ထင္လာျပီး ဧကန္ ဒုကၡတိဘံုမ်ားသုိ႔ေရာက္ရသည္
သို႔ေသာ္ အကုသိုလ္အလုပ္မ်ားေသာ္ျငား လည္း ေသခါနီး (စုတိခါနီး)တြင္ ျပဳဖူးသည့္ ကုသိုလ္ကံတစ္ခုထင္ျခင္းေၾကာ
ဘဝတစ္ပါးမွေသလြန္ျပီး အျခားဘဝတြင္ ျဖစ္ရျခင္း ပဋိသေႏၶမွာ တစ္ျပိဳင္နက္တည္းျဖစ္သည္။ ၾကားတြင္ ေနသည္ဟုမရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ အသုဘ ရက္လည္ ႏွင့္ ပန္းေျခာက္ယူျပန္ တရားနာ ျခင္းတို႔မွာ မွားယြင္းေသာ အယူအဆျဖစ္ေခ်သည္။ ထို႔ျပင္ ကူးတို႔ခေပးျခင္းတို႔လည္း မွားယြင္းေခ်သည္။
ယခု ငရဲ ရွင္းမျပီးေသးေခ်။ စာဖတ္သူတို႔တြင္ ငရဲကို မယံုသူတုိ႔ရွိေနေခ်အံုးမည္။
ေထာက္ျပစရာအခ်က္က်န္ေသးသည္။
ျမင္မွယံုမည္ ျမင္မွယုံျမင္ဆုိေသာသူတုိ႔ အကုသိုလ္ကုသုိလ္ မည္သည္မွားသည္မွန္သည္ကို ဗုဒၶအဆံုးအမကို ေလ့လာထား၍ သိရွိျပီး ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ျမင္ႏိုင္ၾကေလာ။ အာရံု၏အမွန္ကိုျမင္ႏိုင္ၾကေ
အာရံု၏ သေဘာအမွန္ကို ျမင္လွ်င္ မည္သည္မွာ ငရဲ၊ မည္သည္မွ နတ္ဘံု၊ ျဗဟၼာဘံုဟု တပ္အပ္ျမင္ေခ် လိမ့္မည္။
ေနာက္တစ္ခ်က္ စာဖတ္သူတို႔ သဘာဝေလာကကိုေလ့လာေခ်။ ကမၻာေပၚရွိ မေရမတြက္ႏိုင္ေသာ တိရစၦာန္၊ အင္းစက္ပိုးမြားမ်ား မည္မွ် ရွိေခ်သနည္း။ သိပၸံပညာရွင္တို႔၏ေလ့လာခ်က္
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေဟာၾကားခဲ့
စာဖတ္သူတုိ႔ ငရဲ စသည္ ဆင္းရဲျခင္း ဘံုဘဝတို႔ကို အမွန္ျမင္ သိရွိကာ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ေလ့လာက်င့္ၾကံအားထုတ္ႏုိင္ၾ
By ေအာင္ခမ္း ( International news for myanmar)
ဒီေနရာမွ ကူးယူမွ်ေဝပါသည္။
No comments:
Post a Comment