ရဟနၱာဓါတ္ေတာ္
by ရွစ္ပါးမဂၢင္ နိဗၺာန္ဝင္ on Monday, January 16, 2012 at 5:48pm ·
ရဟနၳာ တိုင္းဓါတ္ေတာ္မက်ပါဘူး။ အ ဓိ႒ဌာန္မွသာဓါတ္ေတာ္က်ပါတယ။္ ဓါတ္ေတာ္မ်ားဟာလည္း တစ္ပါးနဲ့တစ္ပါး ပံုစံခ်င္းမတူျကပါဘူး။အလံုးခ်ည္းပဲ မဟုတ္ပါဘူး။ အစံုျဖစ္ပါတယ္။ ကြန့္ျမူးေအာင္ အ ဓိ႒ဌာန္ရင္ ကြန့္ျမူးၾကပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုမဟုတ္ဘဲ ဘာမွ မက်န္ေစနဲ့ အကုန္ျပာျဖစ္ပါေစ လို့ အဓိ႒ဌာန္တာလဲ ရွိပါတယ္။ ေနာက္ အေလာင္းအတိုင္း မပုပ္မသိုး ကာလတစ္ခုအထိရွိေစတာလဲ ရွိပါတယ္။ အကိုမွတ္ထားဖူးတာ- ရွင္သာရိပုျတာ ဆို ပြတ္သစ္စ ခရုသင္းကဲ့သို့ ဆြတ္ဆြတ္ျဖူေသာ ဓါတ္ေတာ္၊ ရွင္ေမာဂၢလန္ ဆို ျမတ္ေလးပန္းငံု နွင့္တူေသာ ဓါတ္ေတာ္ စသည္ျဖင့္ကြာပါတယ္။
ေသခ်ာတဲ့ သာဓကေတြ အေနနဲ့ကေတာ့ -ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က အရွင္ဒဗၺ ဆိုတာ ေက်ာင္းအိပ္ရာေနရာခင္းက်င္းရာမွာ ေသခ်ာ ေကာင္းမြန္သင့္ေတာ္မႈအရာ၌ အဂၢ ေသာနာသန ပညာပက ဘြဲ့ခ်ီးျမွင္ခံရပါတယ္။ သူကပရိနိဗၺာန္ျပုကာနီးေတာ့ သူ့အေလာင္းေၾကာင့္ သတၱဝါေတြ ကိစၥမမ်ားဖို့ ရည္စူးျပီး အ ဓိ႒ဌာန္ ခဲ့လို့ ပရိနိဗၺာန္ျပုတာနဲ့ အေလာင္းကသူ့ဟာသူေတေဇာဓာတ္ေလာင္ျပီး ျပာျဖစ္တယ္။ဘာမွ မခ်န္ခဲ့ဘူး။ဓာတ္ဆီကို
မီးရွို့သလိုပဲ လို့ ဆိုပါတယ္။
အရွင္ဗာကုလ ဆိုရင္ သူမ်ားအက်ိုးကို အျမဲရြတ္ေဆာင္ခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူ့အေလာင္းေၾကာင့္လဲ သူမ်ားေတြ မဆင္းရဲေစသတည္းလို့ အ ဓိ႒ဌာန္ ခဲ့လို့ ပရိနိဗၺာန္ျပုတာနဲ့ အေလာင္းကသူ့ဟာသူေတေဇာဓာတ္ေလာင္ျပီး ျပာျဖစ္တယ္။ဘာမွ မက်န္ဘူး။
ရဟနၱာတင္မဟုတ္ပါဘူး။ ေဂါတမဘုရားရွင္နဲ့ ကႆပ ဘုရားရွင္နွစ္ဆူအၾကားမွာ ပေစၥက ဗုဒၶါေတြ အမ်ားၾကီးရွိခဲ့တယ္။ ေနာက္ဆံုးတစ္ဆူကေတာ့ ရွင္မာတင္ဂ လို့ ဘြဲ့ေတာ္ေခၚပါတယ္။ ေဂါတမဘုရားေလာင္း ေသတေကတု နတ္သား နတ္သက္ေၾကြခံျပီး မယ္ေတာ္မာယာ ဝမ္းျကာတိုက္မွာ သေနၶယူတဲ့ အခါမွာ( မဟာသကၠရာဇ္ ၆၇ ခု ၊ ဝါဆိုလျပည့္ ၾကာသပေတးေန့ေပါ့ ) နတ္ေတြက ရွင္မာတင္ဂ ကို သြားေလွ်ာက္ၾကတယ္ လို့ ဆိုပါတယ္။ အရွင္ဘုရား သံုးေလာကထြတ္ထား ၊ သဗၺညုတ ဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူဖို့ လူသားမိခင္ဝမ္းမွာ သေနၶစယူေနပါျပီ လို့ ေလွ်ာက္ထားၾကတဲ့ အခါ ၊ ရွင္မာတင္ဂ က ေလာကမွာ သဗၺညုတ ဘုရားရွင္ နဲ့ ပေစၥကဗုဒၶ ယွဉ္ျပိုင္ျပီး ပြင့္ရိုးထံုးစံ မရွိဘူးလို့ သိတယ္။ သူ ပရိနိဗၺာန္ျပုဖို့ အခ်ိန္ေရာက္ျပီဆိုတာလဲ သိတယ္။ေနာင္ေတာ္ ပေစၥက ဗုဒၶါေတြ ပရိနိဗၺာန္ျပုထားတဲ့ ေနရာမွာ သြားျကည့္ေတာ့ အရိုးေတြ အေခ်ာင္းလိုက္ရွိေနေသးတာ ေတြ့ရတယ္။ ဒီေတာ့ သူလဲ ဘယ္လို ပရိနိဗၺာန္ျပုသင့္လဲဆိုတာ ဆင္ျခင္လိုက္ေတာ့ ဓာတ္ေတာ္ခ်န္လို့ရတယ္။အရိုးခ်န္လို့ ရတယ္။ ဘာမွ မက်န္လို့ ရတယ္။ အေလာင္းက်န္လို့ရတယ္ စသျဖင့္ လုပ္နိုင္တာေတြ သိတယ္ ။ ဒီေတာ့ သူ့တစ္ကိုယ္စာေနရာရေအာင္ ေနာင္ေတာ္ ပေစၥက ဗုဒၶါေတြ ရဲ့ က်န္ေနတဲ့ အရိုးပံုၾကီးကို ေတာင္ေအာက္ပစ္ခ်ျပီး သူ့အတြက္ေနရာ တစ္ေနရာလဲ ရေရာ ေတေဇာဓာတ္ေလာင္ဖို့ အဓိ႒ဌာန္ျပီး ၊ ေလာင္ကြ်မ္းလိုက္တယ္။အရိုးခ်န္တယ္ဆိုပါေတာ့ ။
ဒီဘက္ေခတ္မွာလဲ ရဟနၱာေတြ အမ်ားၾကီးကို ရွိေနတာ မ်ိုးစံုပရိနိဗၺာန္ျပုၾကတာေတြ့ရပါတယ္။ စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ၾကီး ဦးကဝိ ဆို အေလာင္းကို မပုပ္မသိုးေအာင္ ခ်န္ခဲ့တယ္။ ထားဝယ္ ဘုတ္ျပင္းရြာက ဆရာေတာ္ၾကီးလဲ အေလာင္းကို မပုပ္မသိုးေအာင္ ခ်န္ခဲ့တယ္။
ျမန္ေအာင္ဆရာေတာ္ၾကီး ဦးသာသန ၁၃၅၄ ခု၊ ျပာသိုလဆန္း(၅)ရက္ ၊ နံနက္ (၆း၃၀) မွာ ပရိနိဗၺာန္ျပုေတာ့ (၁၁)ရက္ၾကာမွ အရိုးျပာေကာက္ၾကတာ ဓာတ္ေတာ္ေတြအမ်ားၾကီးကို ခ်န္တယ္။ အမ်ိုးစံုခ်န္တယ္။ အသီး ၊အခိုင္၊အခဲ ၊ အရြယ္စံု စသည္….ဓာတ္ေတာ္ေတြကို ကြန့္ျမူးခိုင္းတယ္ ။ ေနတိုင္းညေနဆို ဓာတ္ေတာ္ေတြ ျမူးေနျကတယ္။ ဒါေျကာင့္ ျမန္ေအာင္က မူစလင္ေတြေတာင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ျဖစ္လာျကတယ္ လို့ ဆိုပါတယ္။အဲဒီတုန္းကေပါ့ ။
မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ၾကီး ဓာတ္ေတာ္ အလံုးေတြ မ်က္လံုးေတာ္၊သြားေတာ္ စသည္က်န္တယ္။ ဖူး ဖူးၾကပါလိမ့္မယ္။ ဆားေတာင္ဆရာေတာ္ၾကီး( မၾကာေသးဘူး) ပရိနိဗၺာန္ျပုတာ။ စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ၾကီး ဦးကဝိ ရဲ့ က်င့္စဉ္နဲ့ပဲ ရဟနၱာျဖစ္တယ္။ ေသြးေတာ္၊ ဆံေတာ္ ၊ အရိုးေတာ္၊ အစံုပဲ ေတာ္ေတာ္ကို ထူးဆန္းတဲ့ ဓာတ္ေတာ္ေတြ ခ်န္ခဲ့ တယ္။ လယ္တီဆရာေတာ္ ၊ မဟာစည္ ဆရာေတာ္ ၊ ေဝဘူဆရာေတာ္ ၊ ဦးသီလ ၊ မိုးညွင္းဆရာေတာ္ စသည္ ထူးဆန္းတာေတြ အမ်ားျကီးပါပဲ ။ ဓမၼစရိယ ဦးေ႒းလွိုင္ေရးတဲ့ ရဟနၱာနဲ့ ပုဂၢိုလ္ထူးမ်ားစာအုပ္ မွာ ဖတ္ၾကည့္ပါ ။
ဆရာေတာ္ အရွင္ဆနၵါဓိက ၏ ေဆာင္းပါး ။ ရဟနၱာ နဲ့ အရိုးဆက္ျပႆနာ ။
…ဒကာေလးတစ္ေယာက္က ဦးဇင္းကိုေလွ်ာက္ဖူးပါတယ္။
ဆရာေတာ္တစ္ပါး ရဟနၱာလို့ နာမည္ၾကီးလာရင္ ေဆးရံုပင့္သြားျပီး ဓာတ္မွန္ရိုက္ၾကည့္မယ္။ အရိုးကြင္းဆက္ဆိုရင္ ရဟနၱာ၊ အရိုးကြင္းဆက္မဟုတ္ရင္ ရဟနၱာမဟုတ္ဘူးေပါ့။ ရွင္းေနတာပဲ၊ ဘာမွအျငင္းပြားစရာ မလိုေတာ့ဘူး…တဲ့
ရဟနၱာမွန္ရင္ အရိုးကြင္းဆက္ ဆိုတဲ့ ၾကားဖူးနားဝ တစ္ဆင့္စကားေတြကို အမွန္လို့ ထင္ျမင္ယူဆျပီး ေလွ်ာက္ထားလိုက္တာပါပဲ။ ဓာတ္မွန္ရိုက္ၾကည့္လို့ အရိုးကြင္းဆက္မဟုတ္ရင္ ရဟနၱာမဟုတ္ဘူးလို့ သူသတ္မွတ္မွာေသခ်ာပါတယ္။ တကယ္လို့မ်ားဓာတ္မွန္ရႈင္က ရဟနၱာျဖစ္ေနခဲ့ရင္ ရဟနၱာကိုျပစ္မွားတဲ့ အကုသိုလ္ကံျကီးထိုက္ေတာ့မွာ မလြဲပါဘူး။
လူသားေတြရဲ့ အရိုး တစ္ခုနဲ့တစ္ခု ဆက္ပံုက ကြင္းဆက္၊ ခ်ိတ္ဆက္၊ ေတ့ဆက္ လို့ သံုးမ်ိုးရွိပါတယ္။ အျမင့္ျမတ္ဆံုး လူသားေတြရဲ့ အရိုးက ကြင္းဆက္ ျဖစ္ျပီး အလယ္အလတ္ ျမင့္ျမတ္သူေတြရဲ့ အရိုးက ခ်ိတ္ဆက္ ျဖစ္ပါတယ္။ သာမန္ျမင့္ျမတ္သူေတြနဲ့ ရိုးရိုးလူသားေတြရဲ့ အရိုးကေတာ့ ေတ့ဆက္ ေတြခ်ည္းပါပဲ။ အျမင့္ျမတ္ဆံုး လူသားေတြဆိုတာ သစၥာေလးပါး အမွန္တရားကို ကိုယ္တိုင္လည္းသိ၊ ကြ်တ္ထိုက္သမွ် ေဝေနယ်ေတြကိုလည္း သိေအာင္ ေဟာေျပာ ညွြန္ျပေတာ္မူနိုင္တဲ့ သမၼာသမၺုဒၶဘုရားရွင္ ေတြပါပဲ။ သမၼာသမၺုဒၶဘုရားရွင္ အားလံုးရဲ့ အရိုးေတာ္ေတြဟာ တစ္ခုနဲ့တစ္ခု ကြင္းဆက္ဆက္ေနျကပါတယ္။ သံကြင္းတစ္ကြင္းနဲ့ တစ္ကြင္းကို ဂေဟေဆာ္ျပီး တြဲဆက္ထားသလို တစ္လံုးတစ္ခဲတည္း၊ တစ္ဆက္တစ္စပ္တည္း ဆက္ေနျကပါတယ္။
အလယ္အလတ္ ျမင့္ျမတ္သူေတြ ဆိုတာကေတာ့ သစၥာေလးပါး အမွန္တရားကို ကိုယ္တိုင္သာသိျမင္ျပီး သတၱဝါေဝေနယ်ေတြကို သိေအာင္ ေဟာျပေတာ္ မမူနိုင္တဲ့ ပေစၥကဗုဒၶါဘုရားရွင္ ေတြပါပဲ။ ပေစၥကဗုဒၶါဘုရားရွင္အားလံုးရဲ့ အရိုးေတာ္ေတြဟာ တစ္ခုနဲ့တစ္ခု ခ်ိတ္ဆက္ဆက္ေနျကပါတယ္။ ခြ်န္းခ်ိတ္ေတြ အခ်င္းခ်င္း ခ်ိတ္တြယ္ျငိကပ္ ဆက္စပ္ေနျကပါတယ္။
သာမန္ျမင့္ျမတ္သူေတြ ဆိုတာကေတာ့ သစၥာေလးပါး အမွန္တရားကို ကိုယ္တိုင္မသိျမင္နိုင္ဘဲ ဘုရားေဟာတဲ့တရားကို ဘုရားထံက တိုက္ရိုက္ျဖစ္ေစ၊ သာဝက ( ဘုရားတပည့္ )ထံက ထပ္ဆင့္ျဖစ္ေစ နာယူရမွ သိျမင္နိုင္တဲ့ ေသာတာပန္၊ သကဒါဂမ္၊ အနာဂမ္၊ ရဟနၱာ၊ အရိယာပုဂၢိုလ္ျကီးေတြပါပဲ။
ရိုးရိုးလူသားေတြ ဆိုတာကေတာ့ ကံနဲ့ကံရဲ့အက်ိုးကို နွစ္နွစ္ကာကာ ယံုၾကည္ျပီး ရုပ္နာမ္ျဖစ္ပ်က္ကို ျမင္နိုင္စြမ္းတဲ့ ကလ်ာဏပုထုဇဉ္ ( ပုထုဇဉ္ အေကာင္း ) ပုဂၢိုလ္ေတြနဲ့ ကံ ကံရဲ့အက်ိုးကို မယံုျကည္တဲ့၊ ရုပ္နာမ္ျဖစ္ပ်က္ကို မျမင္ဘဲ ပုဂၢိုလ္သတၱဝါ ပညတ္ေတြမွာ အစြဲအလမ္းၾကီးေနတဲ့ အနၶပုထုဇဉ္ ( ပုထုဇဉ္အကန္း ) ပုဂၢိုလ္ေတြပါပဲ။
ရဟနၱာပုဂၢိုလ္ျကီးမ်ား အပါအဝင္ သာမန္ျမင့္ျမတ္သူေတြနဲ့ ရိုးရိုးလူသားေတြအားလံုးရဲ့ အရိုးေတြဟာ တစ္ခုနဲ့တစ္ခု ေတ့ဆက္ ဆက္ေနၾကပါတယ္။ အရိုးတစ္ခုရဲ့ ထိပ္နဲ့ တျခားအရိုးတစ္ခုရဲ့ထိပ္၊ ထိပ္ထိပ္ျခင္း ထိစပ္ျပီး ေတ့တြဲတြဲ ပူးကပ္ဆက္စပ္ေနျကပါတယ္။
အရိုးစုကမၼဌာန္း ရႈပြားၾကတဲ့ တခ်ို့ တရားရိပ္သာေတြမွာ ဦးေခါင္းခြံနဲ့တကြ တစ္ကိုယ္လံုးက အရိုးစုေတြကို သံျကိုးေလးေတြနဲ့ တြဲသီျပထားတာ ေတြ့နိုင္ပါတယ္။ ေဆးကုခန္းေတြက နံရံေတြမွာ ကပ္ျပထားတတ္တဲ့ အရိုးစုပိုစတာေတြမွာလည္း လူ့အရိုးေတြ တစ္ခုနဲ့တစ္ခု ဘယ္လို တြဲဆက္ေနၾကတယ္ ဆိုတာ ေလ့လာနိုင္ပါတယ္။
တရားရိပ္သာနဲ့ ေဆးခန္းပိုစတာေတြမွာ ျပသထားတဲ့ အဲဒီအရိုးေတြအားလံုးဟာ ဘုရား၊ ပေစၥကဗုဒၶါ မဟုတ္တဲ့ လူသားေတြရဲ့ အရိုးေတြခ်ည္းျဖစ္လို့ အရိုးအားလံုးဟာ ေတ့ဆက္ ဆက္ေနၾကတာခ်ည္းပါပဲ။
အနွစ္ခ်ုပ္ ျပန္ေျပာရရင္ သမၼာသမၺုဒၶဘုရားရွင္တို့ရဲ့ အရိုးဟာ ကြင္းဆက္၊ ပေစၥကဗုဒၶါဘုရားရွင္တို့ရဲ့ အရိုးဟာ ခ်ိတ္ဆက္၊ ရဟနၱာအပါအဝင္ က်န္လူသားအားလံုးရဲ့ အရိုးဟာ ေတ့ဆက္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဦးဇင္းတို့ ျမတ္စြာဘုရားရႈင္ရဲ့ အရိုးေတာ္ေတြဟာ အဆက္ၾကီး တစ္ဆက္နွစ္ဆက္နဲ့ လက္ေခ်ာင္းေတာ္ အဆစ္ေနရာေတြလြဲရင္ တစ္ကိုယ္ေတာ္လံုးက အရိုးေတြအားလံုး သံကြင္းေတြလို တစ္လံုးတစ္ခဲတည္း တြဲဆက္ေနၾကပါတယ္။
အဆက္ၾကီး တစ္ဆယ့္နွစ္ဆက္ဆိုတာက လက္ဝဲလက္ယာ လက္ေကာက္ဝတ္နွစ္ခုနဲ့ လက္ဆက္တဲ့ အဆက္နွစ္ခု၊ လက္ေကာက္ဝတ္ကေန တံေတာင္ဆစ္ထိ လက္နဲ့ လက္ေမာင္းဆက္တဲ့ အဆက္နွစ္ခု ( လက္ဝဲလက္ယာ )၊ လက္ေမာင္းနဲ့လက္ျပင္ရိုး ဆက္တဲ့ အဆက္နွစ္ခု ( လက္ဝဲလက္ယာ)၊ ေျခဖမိုးေတာ္နဲ့ ေျခသလံုးေတာ္ဆက္တဲ့ အဆက္နွစ္ခု ( ဝဲ၊ယာ )၊ ေျခသလံုးရိုးနဲ့ေပါင္ရိုးဆက္တဲ့ အဆက္နွစ္ခု ( ဝဲ၊ယာ )၊ ေပါင္ရိုးနဲ့တင္ပါးဆံုရိုးဆက္တဲ့ အဆက္နွစ္ခု ( ဝဲ၊ယာ ) တို့ပါပဲ။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ့ လည္ပင္းရိူးေတာ္ေတြဟာ သံကြင္းဆက္ေတြ ဂေဟေဆာ္ထားသလို တစ္လံုးတစ္ခဲတည္း တြဲဆက္ေနတဲ့အတြက္ တစ္ေနရာရာကို ေနာက္ျပန္လွည့္ၾကည့္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ လည္ပင္းေတာ္ခ်ည္းသက္သက္ လွည့္ၾကည့္လို့ မရပါဘူး။ တစ္ကိုယ္ေတာ္လံုး လွည့္ၾကည့္မွရပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ့ ပါရမီေတာ္ဘုန္းကံေၾကာင့္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ တမင္ ေနာက္ျပန္လွည့္ေနစရာ မလိုပါဘူး။ တစ္ေနရာကို ေနာက္ျပန္ လွည့္ၾကည့္မယ္လို့ စိတ္ေတာ္ျဖစ္လိုက္တာနဲ့ တစ္ျပိုင္နက္ မဟာပထဝီေျမၾကီးက အရွင္ဘုရား ျဖည့္က်င့္ခဲ့တဲ့ ပါရမီေတြဟာ ကိုယ္တိုင္ ေနာက္ျပန္လွည့္ရမယ့္ ပါရမီမ်ိုးေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ လွည့္မယ္လို့ မေျပာေသာ္လည္း၊ ေျပာသကဲ့သို့ျဖစ္ျပီး အိုးထိန္းစက္လို ပတ္ခ်ာလည္သြားလိုက္တာ ျမတ္စြာဘုရား ၾကည့္ေတာ္မူလိုရာ အရပ္ကို မ်က္နွာေတာ္မူမိျပီဆိုမွ ရပ္သြားပါေတာ့တယ္။
ျမတ္စြာဘုရား ၾကည့္ေတာ္မူလိုရာအရပ္နဲ့ မ်က္နွာခ်င္းဆိုင္မိေအာင္ မဟာပထဝီေျမၾကီးက ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ့ ကိုယ္ေတာ္ကို လွည့္ေပးလိုက္တာပါပဲ။ ဆံပင္ညွပ္ဆရာက သူညွပ္လိုတဲ့ေနရာေရာက္ေအာင္ ဆံုလည္ကုလားထိုင္ကိုလွည့္ျပီး ဆံပင္ညွပ္သူကို အေနအထား ေျပာင္းေပးသလိုမ်ိုးေပါ့။ ၾကည့္ေတာ္မူ လိုရာအရပ္ကို ၾကည့္ျပီးျပီဆိုမွ သြားေတာ္မူလိုရာ အရပ္ကိုမ်ကနွာျပန္မူမိေအာင္ မဟာပထဝီေျမၾကီးက ျပန္လွည့္ေပးပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ့ အဲဒီလိုၾကည့္ေတာ္မူျခင္းမ်ိုးကို ဆင္ေျပာင္ျကီးရဲ့လွည့္ၾကည့္ျခင္း ( နာဂါပေလာကိတ ) လို့ေခၚပါတယ္။ ဆင္ေျပာင္ျကီးေတြ ေနာက္ျပန္လွည့္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ လည္ပင္းသက္သက္ လွည့္ၾကည့္လို့မရဘဲ တစ္ကိုယ္လံုး လွည့္ျပီးၾကည့္မွ ရလို့ပါပဲ။
ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူဖို့ သံုးလအလို ေဝသာလီျမို့မွာ အာယုသခၤၡရ လွြတ္ေတာ္မူျပီးတဲ့ေနာက္ ေဝသာလီျမို့ကေန ပရိနိဗၺာန္စံမယ့္ ကုသိနာရံုကို ျကြတဲ့ခရီးမွာ ျမတ္စြာဘုရားရႈင္ဟာ ေဝသာလီျမို့တံခါးေပါက္ ေနရာအေရာက္
ေဝသာလီျမို့ကို ေနာက္ဆံုးၾကည့္ျခင္းအေနနဲ့ ေနာက္ျပန္လွည့္ၾကည့္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဆင္ေျပာင္ၾကီးရဲ့ လွည့္ၾကည့္ျခင္းမ်ိုးနဲ့ပါပဲ။
ေဝသာလီျမို့ကို ျမတ္စြာဘုရား လွည့္ျကည့္တာဟာ အလြမ္းေျပ လွည့္ျကည့္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ မခြဲနိုင္မခြာရက္လို့ လွည့္ျကည့္တာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ျမတ္စြာဘုရား ေနာက္ျပန္လွည့္ျကည့္တဲ့ ျမို့တံခါးေပါက္ေနရာမွာ ေဝသာလီမင္းေတြ ေစတီတည္ျပီး ပန္းေရခ်မ္း ဆြမ္းဆီမီး စသည္နဲ့ လႉဒါန္းပူေဇာ္ျကရင္ အဲဒီကုသိုလ္က ေနာက္သံုးနွစ္အျကာမွာ ေသေျကပ်က္စီးျကေတာ့မယ့္ ေဝသာလီမင္းေတြအတြက္ အားကိုးအားထားရာ သံသရာ ရိကၡာျဖစ္လိမ့္မယ္လို့ ျကိုတင္သိျမင္ေတာ္မူတဲ့အတြက္ ေဝသာလီမင္းေတြကို ခ်ီးျမွောက္ေစာင့္ေရွာက္တဲ့အေနနဲ့ ေနာက္ျပန္လွည့္ျကည့္ေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
အရိုးကြင္းဆက္ ဆိုတာ သမၼာသမၺုဒၶဘုရားရွင္ေတြနဲ့သာ သက္ဆိုင္တဲ့ သီးျခားဂုဏ္ထူးတစ္ခုျဖစ္သလို အရိုးခ်ိတ္ဆက္ဆိုတာလည္း ပေစၥကဗုဒၶါဘုရားရွင္ တို့နဲ့သာ သက္ဆိုင္တဲ့ သီးျခားဝိေသသ တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ရဟနၱာဆိုတာ ဘုရား၊ ပေစၥကဗုဒၶါတို့နဲ့ နွိုင္းယွဉ္ရင္ ပါရမီခ်င္းေရာ၊ အသိဉာဏ္ျခင္းေရာ အဆင့္အတန္း အမ်ားျကီးနိမ့္တာမို့ ဘုရားနဲ့ျပိုင္ျပီး အရိုးကြင္းဆက္လို့ မယူဆသင့္သလို ပေစၥကဗုဒၶါနဲ့ ျပိုင္ျပီးလည္း အရိုးခ်ိတ္ဆက္လို့ မသတ္မွတ္သင့္ပါဘူး။ သာမန္လူေတြလို အရိုးေတ့ဆက္လို့ပဲ ပိဋကတ္ေတာ္နဲ့အညီ သံသယမရွိ မွတ္သားထားသင့္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ဘုရားသားေတာ္ ရဟန္းေတာ္ေတြကို ရဟနၱာ ဟုတ္မဟုတ္ စိစစ္ေဝဖန္တဲ့ အလုပ္ဟာ လူဝတ္ေၾကာင္ ဒကာဒကာမေတြရဲ့ အလုပ္မဟုတ္ပါဘူး။ သူေျပာတဲ့စကား၊ သူေဟာတဲ့တရားက ကိုယ့္ရဲ့စိတ္ဓာတ္နဲ့ ကိုယ့္ရဲ့ဘဝကို ေကာင္းရာျမတ္ရာ ျငိမ္းခ်မ္းရာဘက္ တိုးတက္ေျပာင္းလဲ ေစနိုင္တယ္ဆိုရင္ ရဟန္းတာတာ-မတာတာ ယံုၾကည္ေလးျမတ္စြာ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ရံုပါပဲ။ ( ဘုရားေဟာ ေထရဝါဒ ပိဋကတ္ေတာ္နဲ့ ကိုက္ညီတဲ့ အဆံုးအမေတြ ျဖစ္ဖို့ေတာ့ အထူးအေရးၾကီးပါတယ္။ )
ရဟနၱာဆီတပည့္ခံ အားထုတ္မွ ရဟနၱာျဖစ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ပုထုဇဉ္ဆီ တပည့္ခံအားထုတ္ရင္လည္း ဘုရားေဟာက်င့္စဉ္နဲ့ ကိုက္ညီရင္ ရဟနၱာ ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။ ရဟနၱာလို့ နာမည္ၾကီးေပမယ့္ သူညွြန္ၾကားတဲ့က်င့္စဉ္ေတြက ဘုရားေဟာေထရဝါဒက်င့္စဉ္ေတြနဲ့ ဆန့္က်င္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဆရာမွားရင္ တစ္သံသရာလံုးေမွာက္ ဆိုတဲ့ စကားအတိုင္း အၾကီးအက်ယ္ကို ကိုယ္က်ိုးနည္းၾကရပါလိမ့္မယ္…လို့…။
ဆရာေတာ္ေရးတဲ့ အတိုင္း ျပန္ကူးေပးလိုက္တာပါ ။
သိဒၶိစြမ္းအားက်င့္စဉ္မ်ား၊ဘုရားေဟာ သမထပိုင္းဆိုင္ရာ ကမၼ႒ဌာန္းက်င့္စဉ္မ်ား မွာ စုတိစိတ္ကို အရမ္းကို ညင္သာစြာခ်ုပ္နိုင္ရင္ အေလာင္းေကာင္းမပုပ္သိုးပဲ က်န္တတ္ပါတယ္။
သတိထားမိတာတစ္ခုရွိပါေသးတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ရဟနၱာ အရိုး ခ်ိတ္ဆက္ေနတတ္တယ္လို့ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ၾကီးေဟာတာရွိပါတယ္။ ဆရာေတာ္အရွင္ အရွင္ဆနၵါဓိက ၏ ေဆာင္းပါးကေတာ့ အ႒ဌကထာ သုတ္မဟာဝါကို ကိုးကားျပီး ေရးထားတာပါ။ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ၾကီးနဲ့ အ႒ဌကထာမတူတာေတာ့ သတိထားမိတယ္။ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ၾကီး ကေတာ့ ကိုယ္တိုင္လဲ ရဟနၱာဆိုေတာ့ အ႒ဌကထာဆရာေဟာတာထက္ ပိုတိက်မွန္ကန္မယ္လို့ ယံုမိပါတယ္ ။ အခုေနာက္ပိုင္းမွာလဲ ခ်ိတ္ဆက္ေနေသာ အရိုးေတာ္ဆိုတာကို မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ၾကီး ဦးဝိမလ ၊ ဦးေဃာသိတ တို့ရဲ့ အနၱိမဈာပန အျပီးေတြမွာ ဓာတ္ပံုေတြကေနဖူးေနရပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ ရဟနၱာမွာအရိုး ခ်ိတ္ဆက္နိုင္တယ္လို့ လဲ ယူဆမိပါေၾကာင္း။
Source: http://tinyurl.com/74rhw76
No comments:
Post a Comment