တစ္ခ်ိန္တုန္းက ဘုန္းၾကီး အစင္ေတာထဲေနစဥ္အခါက ေက်ာင္းဆရာတစ္ဦးက ” သတ္သက္လြတ္ဆိုတာ ဘာအဓိပၸါယ္ရွိလဲ ”
တဲ့ သူကလာေမးတယ္။ေမးလိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာ သူဘာဦးတည္ခ်က္နဲ႔ ေမးေနတာဘုန္းၾကီးလည္း နည္းနည္းသေဘာေပါက္ပါ
တယ္။ ဘုန္းၾကီးက ” ဘာမွအဓိပၸါယ္မရွိပါဘူး ” လို႔လဲျပန္ေျဖလိုက္ေတာ့ သူကေစ်းဆစ္တတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေလေတာ့ ” ဘာျဖစ္လို႔လဲတဲ့ ” သူကထပ္ေမးပါတယ္။ဒီေတာ့ဘုန္းၾကီးက မလြဲမေရွာင္သာတဲ့ျပႆနာေလးေတြ သူ႔ကိုရွင္းျပပါတယ္။ အသားငါးကို မစားဘူးလို႔ ေျပာရင္ အဓိပၸါယ္ရွိတန္သေလာက္ရွိပါတယ္။သို႔ေသာ္လည္း သတ္သက္လြတ္စားေနပါတယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဓိပၸါယ္နဲနဲကင္းမဲ့တဲ့ သေဘာရွိတယ္လို႔၊ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ခုလိုေပါ့ ယင္နားစာေတြကို စားလိုက္ရင္ သတ္သက္လြတ္တယ္လို႔ ေျပာနိုင္ပါေတာ့မလား။မေျပာနိုင္ဘူး။
ဘုန္းၾကီးတို႔ ဆြမ္းခံတဲ့ အခါ ယင္ေတြကမည္းေနတာဘဲ ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒီယင္ေတြက ဘယ္ကလာလဲ ဟိုဘက္ကအိမ္သာစတဲ့ မေကာင္းတဲ့ေနရာေတြက လာရွိေလေတာ့ သူတို႔စီမွာ မျမင္နိုင္တဲ့ ဘက္တီရီးယားေတြပါမေနဘူးလား။တစ္ခ်ဳိ႕ေခတ္မီွတဲ့နိုင္ငံေတြမွာေတာ့ ဒီလိုယင္နားစာေတြကို မစားသုံးက်ပါဘူး။ဘုန္းၾကီးတို႔ေလာင္းလိုက္တဲ့ ဆြမ္းထဲေကာ ဒီလိုယင္နားစာေတြပါမေနဘူးလား။ပါေနမွာဘဲ။
အိမ္ရွင္မေတြ တစ္ခါတစ္ေလ ဆန္ထဲမွာဆန္ပိုးပါေနတာမေရြးဘဲ ေရာခ်က္လိိုက္တယ္။ဘုန္းၾကီးကိုေလာင္းလိုက္ေလေတာ့
သပိတ္ထဲလဲ ဒီပိုးေတြပါမလာဘူးလား။ပါလာတယ္။သတ္သက္တစ္ကယ္လြတ္တယ္ ေျပာနိုင္ဦးမလား။ မေျပာနိုင္ဘူးေနာ္။
သူမ်ားအသားငါးေတြ သတ္ျပီးစားရမယ္လို႔ ဘုန္းၾကီးဆိုလိုရင္းမဟုတ္ဘူး။အဓိပၸါယ္ကို ဆန္းစစ္ျပေနတာပါ။ေနာက္တစ္ခုၾကည့္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြမွာ ဘက္တီးရီးယားဆိုတဲ့ပိုးေတြ ပါေလေတာ့။ပကတိမ်က္စိနဲ႔့ျမင္ဖို႔ရန္ခက္ခဲတယ္ ။ ခက္ခဲေလေတာ့ အဲ့ဒိမွာ ပိုးေတြက စားမိရင္ တကယ့္သတ္သက္လြတ္တယ္ဆိုတာ မေျပာနိုင္ပါဘူးလို႔။
တစ္ခ်ဳိ႕အိမ္ရွင္မေတြလည္း ရွိပါတယ္။တစ္ခါတေလ အိုးမေဆးဘဲ ထမင္းခ်က္လိုက္တယ္။ဒီထဲပုရြက္ဆိတ္ေတြကပါလာတယ္။ဟင္းထဲလည္းပါလာတတ္တယ္။အဲ့ဒါေၾကာင့္ သတ္သက္လြတ္အစစ္ရယ္လို႔ေျပာလို႔ သိပ္မလြယ္ဘူးလို႔။ဘုန္းၾကီးက သူ႕ကိုရွင္းျပပါတယ္။
သို႔ေသာ္ပိုဆိုးတဲ့ျပႆနာတစ္ခုက အဂၤလိပ္လက္ထက္ေလာက္က ဆိုၾကပါစို႕ နာမည္ေက်ာ္ျဖစ္တဲ့ ဒီသစ္သီးေက်ာင္းကို စျပီးတည္ေထာင္သြားတဲ့ သစ္သီးဆရာေတာ္ရဲ႕ ဆရာျဖစ္ေတာ္မူတဲ့ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ဘုရား ဆိုတာ စစ္ကိုင္းမွာထင္ရွားပါတယ္။အဂၤလိပ္အမ်ဳိးသားတစ္ဒကာတစ္ဦးက ဆရာေတာ္ၾကီးထံခ်ဥ္းကပ္ျပီးေတာ့ အရွင္ဘုရားတို႔ဘုရားရွင္ကေနျပီးေတာ့
သူတစ္ပါးရဲ႕အသက္ကိုမသတ္ရဘူး ဆိုျပီးေတာ့ဒီလိုပညတ္ထားတယ္တဲ့။အဲ့ဒီလို ပညတ္ထားတဲ့အပိုင္းမွာ အရွင္ဘုရားတို႔ေသာက္သုံးေနတဲ့ ေရေေတြကို သိပၸံပညာနည္းနဲ႕ ေသေသခ်ာခ်ာစမ္းစစ္ၾကည့္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္အခါမွာ အဲ့ဒိထဲမွာ ပိုးေတြမ်ားစြာပါေနတယ္တဲ့။”အဲ့ဒါသူမ်ားအသက္ကို သတ္ေနတာမဟုတ္ဘူးလား” တဲ့။ဒီေမးခြန္းေလးေမးလာတယ္။
ေမးလိုက္တဲ့အခါ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ” တို႔ဘုရားရွင္က ေရကိုစစ္ျပီးေတာ့ေသာက္သုံးေစဆိုျပီး ခြင့္ျပဳထားတယ္။တို႔လည္းစစ္ျပီးေတာ့ေသာက္တာ ၊ ေသာက္လိုက္တဲ့အခါေရကစစ္ထားတယ္ ပိုးရွိတယ္ဆိုတာလည္းမသိဘူး။ျမင္လည္းမျမင္နိုင္ဘူး။မျမင္နိုင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ မျမင္နိုင္တဲ့ ဒီပစၥည္းေတြအတြက္ဆိုရင္ အာပါတ္ရဲ႕အဂၤါမေခၚေလေတာ့။အာပါတ္မသင့္ပါဘူးလို႔” ျပန္ေျဖလိုက္တယ္။
အဲ့ဒိေတာ့ ေရေတာင္မွသတ္သက္လြတ္ေသးလား?။မလြတ္ဘူး။ေရေတာင္ သတ္သက္မလြတ္ဘူးဆို အျခားေကာ သတ္သက္လြတ္ဆိုတာရွိနိုင္ပါေတာ့မလား။ဒိထက္ပိုဆိုးတဲ့ ျပႆနာတစ္ခုကို ဘုန္းၾကီးစဥ္းစားမိတာ သိပၸံပညာနည္းအရေျပာမယ္ဆို အသက္ရွဴလိုက္တဲ့ ေလထဲမွာလည္း ကူးစက္တတ္တဲ့ ပိုးမႊားေတြရွိေနတယ္။ဥပမာ တီဘီေရာဂါရွိတဲ့သူေတြ ေခ်ာင္းတံေတြးကေနကူးနိုင္တယ္။ သူေခ်ာင္ဆိုးလိုက္တဲ့အခါ သူေခ်ာင္ဆိုးတဲ့ေလမွာ ပိုးေတြပါတယ္။ မိမိကရွဴခဲ့မိမယ္ဆိုကူးစက္နိုင္ပါတယ္။ဒီလိုဆိုအသက္ရွဴလိုက္ရင္အဲ့ဒိပိုးေကာင္ေတြပါမသြားဘူးလား။တကယ့္သတ္သက္လြတ္အစစ္ျဖစ္ပါ့မလား?။
မျဖစ္နိုင္ဘူးေနာ္။ဒါေၾကာင့္နည္းနည္းေလး အစြန္းတစ္ဖက္ကိုေရာက္ေနတဲ့စိတ္ထား ဘုန္းၾကီးကမရွိေစခ်င္လို႔ေျပာတာပါ။
အရင္တံုးက က်န္းမာေရးအရ လက္ဖက္ထဲမွာ စမ္းသပ္လိုက္ေတာ့ ပိုးေတြမ်ားစြာပါေနဆိုေတာ့ ဘုန္းၾကီးလည္း ဒါကိုၾကားျပီးလက္ဖက္မစားတာႏွစ္နဲ႔ခ်ီၾကာပါတယ္။ေနာက္ေတာ့ျပန္ စဥ္းစားမိတယ္ ေရေသာက္ေနလဲပိုးကပါတယ္။အသက္ရွဴရင္လည္းပိုးကပါတယ္။ေနာက္ဆုံး က်င္ၾကီးက်င္ငယ္ထဲလည္းပိုးကပါေနေလေတာ့ ၊ က်င္ၾကီးက်င္ငယ္စြန္႔လိုက္ရင္ဒီပိုးေတြေသေၾကပ်က္စီးကုန္မွာဆိုးလို႔ မစြန္႔ဘဲေနမလားလို႔ စဥ္းစားၾကည့္ေနာ္။တစ္ဖက္စြန္းကို မေရာက္ေစခ်င္လို႔ဘုန္းၾကီးေျပာတာပါ။
ဥပါလိသူၾကြယ္ကို ဘုရားရွင္ေဟာၾကားထားတာတစ္ခုရိွပါတယ္။ကာယကံနဲ႔ မေနာကံေနရာမွာ လမ္းေလ်ာက္တဲ့အခါမွာ ကိုကျမင္လဲမျမင္ဘူး သိလည္းမသိဘဲ ပိုးမႊားေတြကိုနင္းမိတယ္။ေသေၾကပ်က္စီးကုန္တယ္။ဒီလိုေနရာမ်ဳိးမွာေတာ့ ေသေစလိုတဲ့ စိတ္ေစတနာ ထင္ရွားရွိမွသာလွ်င္ ပါဏာတိပါတကံထိုက္ပါတယ္။လုံ႔လပေယာဂစသည္အဂၤါရပ္ေတြလည္းပါတယ္ အဲ့ဒိမွာ အဓိက ကေသေစလိုစိတ္ေစတနာပါ။ခုလိုသြားလာရင္း သတၱဝါေတြကို ေသေစလိုတဲ့ စိတ္မထားဘဲ ႏွလုံးသြင္းမွန္ေနမယ္ဆို
အျပစ္မျဖစ္ပါဘူး။အကယ္၍ ဒီလိုဟာသာအျပစ္ျဖစ္ပါတယ္ဆို လမ္းမသြားဘဲေနရေတာ့မလား။
ဒီေနရာမွာ အ႒ကထာ၊ဋီကာေတြဖြင့္ဆိုထားတာ ဘုရားရွင္ရဲ႕အလိုအတိုင္း တကယ့္သတ္သက္လြတ္ဆိုတာ စမ္းစစ္ၾကည့္ရင္လြယ္ပါ့မလား?။မလြယ္ဘူးေနာ္။ဘုရားရွင္က စားသုံးတဲ့အခါမွာ နိႆရဏ သံသရာမွထြက္ေျမာက္ေၾကာင္း တရားနွလုံးသြင္းျပီးစားသုံးဖို႔ညႊန္ၾကားထားပါတယ္။ဒီမွာကဘယ္လိုျပႆနာေပၚလဲဆိုေတာ့ သတ္သက္လြတ္စားတဲ့ အေလ့အက်င့္သည္ မြန္ျမတ္တဲ့ က်င့္ဝတ္ျဖစ္တယ္လို႔ ယူဆခဲ့ရင္ မိစာၦဒိ႒ိျဖစ္တယ္လို႔ဆိုျပီး အ႒ကထာ၊ဋီကာေတြဖြင့္ဆိုထားတယ္။ဘာျဖစ္လို႔လည္းမွားယြင္းေနတဲ့ အယူအဆမို႔ပါ။အခုစမ္းစစ္ျပသလို တကယ့္သတ္သက္လြတ္ဆိုတာျဖစ္နိုင္ပါ့လား?။ မျဖစ္နိုင္ပါဘူးေနာ္။
သို႔ေသာ္ သိလ်က္နဲ႔ လြန္ၾကဴးလိုတဲ့စိတ္ေစတနာျဖင့္ သတၱဝါေတြကို သတ္ျဖတ္ျပီးစားေသာက္တာဘုရားရွင္ ႏွစ္ျခိဳက္သလား။
မႏွစ္ျခိဳက္ပါဘူး။ဒီေန႔စားေနတဲ့ အသားငါးေတြက မသတ္ဘဲျဖစ္ေပၚလာသလား? ။ ရွားပါတယ္ေနာ္။သတ္သက္လြတ္စားတဲ့ အေလ့အက်င့္သည္ မြန္ျမတ္ေသာ က်င့္ဝတ္ျဖစ္တယ္လို႔ ယူဆခဲ့ရင္ မိစာၦဒိ႒ိျဖစ္သလို သတ္သက္မလြတ္မွ အသားငါးကိုစားမွသာလွ်င္ သမၼာဒိ႒ိျဖစ္တယ္လို႔ယူဆမယ္ဆိုရင္မမွားဘူးလား?။မွားေနတယ္ဘာျဖစ္လို႔လဲ အသားငါးမစားတဲ့ေန႔က အျပစ္ရွိရမယ္ပုံျဖစ္ေနေတာ့မယ္။
ဘုရားရွင္က သတ္သက္လြတ္ျခင္း အသားငါးစားျခင္းမစားျခင္းထက္ အစြန္း၃ပါးလြတ္ဖို႔ရန္သာအဓိကပါ။အားလူးဘဲစားတယ္ထား ဘဝမွလြတ္ေျမာက္ဖို႔ နိႆရဏသံသရာကထြက္ေျမာက္ဖို႔ ဉာဏ္အျမင္နဲ႔မစားခဲ့ရင္ ဆင္းရဲဒုကၡမွလြတ္နိုင္ဖို႔မလြယ္ပါဘူး။အပ္စပ္ေနတဲ့ အသားငါးဘဲစားခ်င္စားပါေစ။ဘဝမွလြတ္ေျမာက္လိုတဲ့ နိႆရဏ ပညာဉာဏ္အျမင္ရွိခဲ့ရင္ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲကမလြတ္နိုင္ဘူးလား။လြတ္နိုင္ပါတယ္။
ဘုရားရွင္သည္လည္း နိႆရဏအညာနဲ႔ အပ္စပ္ေသာအသားငါးကိုမစားဘူးလား။ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲကမလြတ္နိုင္ဘူးလား။လြတ္ေျမာက္သြားပါတယ္။တစ္ခ်ဳိ႕ေတြ သတ္သက္လြတ္စားေနတယ္ နိႆရဏဉာဏ္ကညာမရွိေလေတာ့ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲကလြတ္နိုင္လား။မလြတ္နိုင္ပါတယ္။သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲကလြတ္ဖို႔ နိႆရဏဉာဏ္အညာကို ဘုရားရွင္ကသင္ေပးေနတာပါ။
” ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္ “
http://www.searchmyanmar.com/link/comment/cid/52212
No comments:
Post a Comment