စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







“သည္းခံႏိုင္ေရး အသိတရား”

                            

ေလာက၌ သူတစ္ပါးတို႔၏ “ႏႈတ္” ျဖင့္က်ဴးလြန္မႈကို အမ်က္မထြက္ဘဲ
ေနႏိုင္ျခင္းသည္ သည္းခံျခင္းမည္၏။ထို႔အတူ သူတစ္ပါး တို႔၏ “ကိုယ္” ျဖင့္ က်ဴးလြန္မႈကို
အမ်က္မထြက္ဘဲ ေနႏုိင္ျခင္းမွာသည္းခံျခင္းပင္ျဖစ္၏။

မ်က္ေမွာက္ လူ႔ေလာကတြင္ ကုိယ္ျဖင့္ က်ဴးလြန္မႈထက္၊ႏႈတ္ျဖင့္ သူတပါး တုိ႔အား က်ဴးလြန္မႈက
အျဖစ္မ်ားေသာေၾကာင့္ မ်ားရာလိုက္၍ သူတစ္ပါးတို႔၏ ၾကမ္းၾကဳတ္စြာ ဆဲဆိုေသာ
ႏႈတ္ျဖင့္ က်ဴးလြန္ေသာစကားကို သည္းခံျခင္းသည္ “ခႏၲီ” ျဖစ္သည္ဟု ေျပာဆိုၾက၏။
ထိုအခါ ကိုယ္ျဖင့္သူတစ္ပါးတို႔ က်ဴးလြန္မႈျပဳသည္ကို အမ်က္မထြက္ဘဲ ေနႏိုင္သူမ်ား၏ သည္းခံျခင္း တရားမွာ
“ခႏၲီတရား”ပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း မထင္ ရွားသလိုအျမင္ခံေနရေပသည္။
သည္းခံျခင္းတရားႏွင့္ ပတ္သက္၍အမွန္တကယ္ မွတ္သားၾကရန္မွာ ခႏၲီဝါဒီဇာတ္၌
ကလာဗုမင္းသည္ ခႏၲီ ဝါဒီရေသ့ကို ႏႈတ္ျဖင့္ က်ဴးလြန္ျခင္းသာမက အသက္ေသ ေအာင္ကိုယ္ျဖင့္ က်ဴးလြန္
ျပစ္မွားခဲ့ရာ ခႏၲီ ဝါဒီ ရွင္ရေသ့သည္ သည္းခံေတာ္မူခဲ့ေၾကာင္းလာ ရွိေပသည္။
ခႏၲီ ဝါဒီဇာတ္ေတာ္ကို ေထာက္ဆလ်က္ သည္းခံ ျခင္းဟူသည္ ႏႈတ္ျဖင့္ က်ဴးလြန္မႈ၊
ကုိယ္ျဖင့္က်ဴးလြန္မႈ ႏွစ္မ်ဳိးစံုကုိ သည္းခံျခင္း မွာ“ခႏၲီ” ျဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူၾကရမည္ ျဖစ္ေပသည္။

စင္စစ္သူတစ္ပါးတို႔က မိမိအေပၚေျပာဆိုလာေသာႏႈတ္ျဖင့္ က်ဴးလြန္ေစာ္ကားမႈ၊
ကုိယ္ျဖင့္ က်ဴးလြန္ေစာ္ကားမႈတို႔အတြက္ ေဒါသမထြက္ေအာင္ စိတ္ကို
ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ထားႏုိင္ျခင္းသည္ သည္းချံခင္း ခႏၲီ စစ္စစ္ ျဖစ္ေပသည္။

■သည္းခံျခင္း = ခႏၲီ အစစ္မဟုတ္ေသာအေယာင္ေဆာင္အမ်က္မထြက္ျခင္း=အေကၠာဓ၏
သေဘာမွာ သူတစ္ပါးတို႔ ကိုယ္ျဖင့္ က်ဴးလြန္မႈ၊ႏႈတ္ျဖင့္ က်ဴးလြန္မႈတို႔ေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ၊
ျဖစ္ပြါးတတ္ေသာ ေဒါသတစ္မ်ိဳးကုိအေၾကာင္း ျပဳ၍ အမ်က္မထြက္ေအာင္
ထိန္းသိမ္းျခင္းမွာ = “အေကၠာဓ” ျဖစ္၏။

■အမ်က္မထြက္ျခင္း အေကၠာဓ ျဖစ္ပြားပံုကို ထင္ရွားသိသာေစရန္ ဥပမာပံုေဆာင္ ျပရေသာ္...
လူတစ္ေယာက္သည္ အသံုးျပဳရန္ တစ္စံုတစ္ခုေသာ ပစၥည္းကိရိယာတစ္ခုကို လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္အား
ျပဳလုပ္ေပးရန္ ေစခုိင္းခဲ့၏။
ထုိအခါ ပစၥည္း ကိရိယာ ျပဳလုပ္ေပးရမည့္သူကလည္း သူ႔ဉာဏ္ရွိသေလာက္ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေစရန္
ၾကံစည္ အားထုတ္ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ေပးေသာ္လည္ပစၥည္းအပ္ႏွံသူကလာေရာက္ၾကည့္ရွဳေသာအခါ
သူရည္မွန္းသည့္အတိုင္း မျဖစ္လွ်င္ အမ်က္ ေဒါသထြက္တတ္သည္။
ထိုသို႔ အမ်က္မထြက္ ရန္ထိန္းထားျခင္းမွာ
= အေကၠာဓ ပင္ျဖစ္၏။ သည္းခံျခင္း = ခႏၲီ
မဟုတ္ေပ။ ဤသို႔အားျဖင့္လည္း “ခႏၲီ ႏွင့္ အေကၠာဓ”
တရားႏွစ္ပါး ကုိကြဲျပားစြာသတ္မွတ္အပ္ၾကေပသည္။

ေလာကလူသားမ်ားအေနျဖင့္
သည္းခံျခင္း = ခႏၲီ တရားႏွင့္
အေကၠာဓ = အမ်က္မထြက္ျခင္း တရားႏွစ္ပါးအျပင္
ေကာဓ =အမ်က္ထြက္ျခင္း၊
အေၾကာင္းတရားမ်ားကိုလည္း ေလ့လာ
မွတ္သားသင့္ၾကေပသည္။

ေကာဓ = အမ်က္ထြက္ျခင္း၌ အေၾကာင္းတရား“ကိုးပါး” ရွိ၏။ ယင္းကိုးပါးကို အာဃာတဝတၳဳ
ကိုးပါး ဟု ဘုရားေဟာၾကား ေတာ္မူခဲ့သည္။ အမ်က္ထြက္ျခင္းကိုးပါးႏွင့္ ပတ္သက္၍
မွတ္သားၾကရန္မွာ အမ်က္ထြက္ျခင္းသည္ မိမိအတြက္သာ အမ်က္ထြက္တတ္ၾကသည္မဟုတ္။

မိမိခင္ေသာ သူအတြက္လည္း အမ်က္ထြက္တတ္သလို၊
မိမိ၏ ရန္သူအတြက္လည္း အမ်က္ထြက္တတ္ၾက၏။

ထိုကဲ့သို႔ အမ်က္ထြက္တတ္ၾကရာမွာလည္း လြန္ခဲ့ေသာ အတိတ္ကာလ၊ မ်က္ေမွာက္ပစၥဳပၸန္ကာလႏွင့္
အနာဂတ္ကာလစသည့္ ကာလသံုးပါးလံုးအတြက္ အမ်က္ထြက္တတ္ၾကသည္။ သို႔ျဖစ္၍ မိမိကိုယ္တိုင္
မိမိ၏မိတ္ေဆြ၊မိမိ၏ ရန္သူ စသည္အားျဖင့္ ပုဂၢိဳလ္သံုးစားရွိေပရာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးျခင္းအတြက္ျဖစ္ၿပီး၊
ျဖစ္ဆဲ၊ျဖစ္လတၱံဟု ကာလသံုးပါးျဖင့္ ေပါင္းစု ေရတြက္လိုက္လွ်င္ အမ်က္ထြက္ျခင္းအေၾကာင္း ကိုးပါးျဖစ္ပြားလာ၏။ ထိုအမ်က္ထြက္ျခင္း အေၾကာင္းတရားကိုးပါး၏
 
အနက္ အဓိပၸါယ္မွာ . . .
●(၁)။ သူသည္ ေရွးအခါက ငါ၏အက်ဳိးစီးပြားပ်က္စီးျခင္းကို ျပဳခဲ့ဖူးၿပီးဟူ၍ အမ်က္ထြက္ျခင္း။
●(၂)။ သူသည္ ငါ၏ အက်ဳိးစီးပြား ပ်က္စီးျခင္းကို ယခုလည္းျပဳလုပ္ဆဲဟူ၍ အမ်က္ထြက္တတ္ျခင္း။
●(၃)။ သူသည္ ငါ၏ အက်ဳိးစီးပြား ပ်က္စီးျခင္းကုိေနာက္အခါတြင္လည္း ျပဳလိမ့္ဦးမည္ဟူ၍
အမ်က္ထြက္တတ္ျခင္း။
●(၄)။ သူသည္ ေရွးအခါက ငါ့မိတ္ေဆြ၏အက်ဳိးစီးပြားပ်က္စီးျခင္းကို ျပဳလုပ္ခဲ့သည္ ဟူ၍
အမ်က္ထြက္တတ္ျခင္း။
●(၅)။ သူသည္ ငါ့မိတ္ေဆြ၏ အက်ဳိးစီးပြားပ်က္စီးျခင္းကို ယခုလည္းျပဳလုပ္ဆဲဟူ၍
အမ်က္ထြက္တတ္ျခင္း။
●(၆)။ သူသည္ငါ့မိတ္ေဆြ၏ အက်ဳိးစီးပြားပ်က္စီးျခင္းကို ေနာက္အခါတြင္လည္း ျပဳလိမ့္ဦးမည္ဟူ၍
အမ်က္ထြက္တတ္ျခင္း။
●(၇)။ သူသည္ ငါ့ရန္သူ၏ အက်ဳိးစီးပြားကို ေရွးက ျပဳခဲ့ဖူးၿပီးဟူ၍အမ်က္ထြက္တတ္ျခင္း။
●(၈)။ သူသည္ငါရန္သူ၏ အက်ဳိးစီးပြားကို ယခုလည္း ျပဳလုပ္ေနဆဲဟူ၍ အမ်က္ထြက္တတ္ျခင္း။
●(၉)။ သူသည္ငါရန္သူ၏ အက်ဳိးစီးပြားကိုေနာက္အခါတြင္လည္း ျပဳလုပ္လိမ့္ဦးမည္ ဟူ၍
အမ်က္ထြက္တတ္ျခင္း စသည့္အေၾကာင္းတရား ကိုးပါး တို႔သည္
ေကာဓ = အမ်က္ထြက္ျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းခံ တရားမ်ားပင္ျဖစ္ေပသည္။

ယင္းအမ်က္ထြက္ျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းခံတရားကိုးပါးသည္ပင္ ခႏၲီ သည္းခံတရားကို
မျဖစ္ေပၚေအာင္ ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးေနေသာတရားဆိုးကိုးပါးျဖစ္ေလရာ၊ဗုဒၶ၏အဆံုးအမ ကို
ေလးစားလိုက္နာေနသူမွန္သမွ် “ခႏၲီ တရား” ကိုျဖည့္က်င့္ ဆည္းပူႏိုင္ၾကေစရန္ ေကာဓဟူေသာ
အမ်က္ထြက္ျခင္း တရားဆိုးကိုးပါးကုိ အသိ၊သတိဉာဏ္ပညာ တုိ႔ျဖင့္ထိန္းခ်ဳပ္လ်က္
သူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္ လည္းေကာင္း၊ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔သည္ လည္းေကာင္း
ျမတ္ႏိုးအေရးထား ေလးစားၾကသည့္ ခႏၲီ သည္းချံခင္း ဟူေသာ အက်င့္တရားကို အေလးထား၍ ႀကိဳးစား
ျဖည့္က်င့္ဆည္းပူးၾကရန္ အထူးပင္လုိအပ္လွေပသည္။
-【ရွင္ဉာဏ(ဖ်ာပံု)】
 
-【စာရုိက္ပူေဇာ္သူ - Admin Team ofYoung Buddhist's Association】
Posted by►
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...