စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







သင္အလုပ္မရသည့္ အေၾကာင္းရင္း (၁၀)ခ်က္



(၁) သင့္ရဲ့ CV ကၿပည့္စံုမွန္ကန္ၿခင္းမရွိခဲ့ပါဘူး။

အလုပ္ရွာသူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလုပ္ေလ့လုပ္ထရွိေသာအမွားကေတာ့ CVကိုေသေသ ခ်ာခ်ာၿပင္ဆင္မႈမရွိၿခင္း ၿဖစ္ပါတယ္။ သင့္ရဲ့ CVဟာ သင္ေလွ်ာက္ထားတဲ့အလုပ္ႏွင့္ ပက္သက္ေသာ ကြ်မ္းက်င္မႈမ်ား ပါ၀င္သင့္ပါတယ္။ သင့္ရဲ့အေတြ႔အၾကံဳေတြကိုေဖာ္ၿပသင့္ပါတယ္။ အကယ္၍ သင္ဟာမတူညီတဲ့အလုပ္အကိုိင္မ်ားအတြက္ အလုပ္ေလွ်ာက္ခ်င္ရင္ေတာ့ သင္ေလွ်ာက္မဲ့အလုပ္တိုင္းအတြက္ကိုက္ညီမည့္ မတူညီေသာ CV မ်ားရွိသင့္ပါတယ္။ အလုပ္ရွင္အမ်ားစုကေတာ့ သူတို႔ရဲ့လုပ္ငန္းကို စိတ္၀င္တစားအာရံုစိုက္တဲ့ ၀န္ထမ္းမ်ားကိုသာ အလိုရွိၾကပါတယ္။ထို႔ေၾကာင့္ မၿပည့္မစံုေသာCVတစ္စံုၿဖင့္ သင့္ကိုအလုပ္ခန္႔မည့္သူ၏ အာရံုစူးစိုက္မႈကို သင္ရရွိမွာမဟုတ္ပါဘူး။
.
(၂) သင္ cover letter ေကာင္းေကာင္းတစ္ေစာင္ေရးခဲ့ၿခင္းမရွိခဲ့ပါဘူး။

သင္ရဲ့အရည္အခ်င္းေတြ အေတြ႕အၾကံဳေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာတိတိက်က် ရွင္းၿပဖို႔ သင္cover letterတစ္ေစာင္ေရးသင့္ပါတယ္။ cover letter ဟာ တုိတိုနဲ႔တိတိက်က် ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ၿဖစ္သင့္ပါတယ္။ သင္ေလွ်ာက္ထားတဲ့ အလုပ္ေပၚစိတ္၀င္စားမႈနဲ႔ သင့္ရဲ့အရည္အခ်င္းေတြဟာ ထုိအလုပ္အတြက္ သင့္ေတာ္ေၾကာင္းကို cover letter မွာေဖာ္ၿပလို႔ရပါတယ္။ အလုပ္ရွင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ CVေပါင္းမ်ားစြာကို နွံ႔ႏွ႔ံစပ္စပ္ၾကည့္ဖို႔ အခ်ိန္မရေသာေၾကာင့္ cover letterေကာင္းေကာင္းတစ္ေစာင္ၿဖင့္ သင့္အလုပ္ရွင္၏ အာရံုစူးစိုက္မႈကိုရယူနုိင္ပါတယ္။

(၃) CVတင္ၿပီး ေနာက္ဆက္တြဲလုပ္ေဆာင္မႈမ်ားမလုပ္ၿခင္း

အလုပ္ရွင္အမ်ားစုဟာ မအားမလပ္ေသာေၾကာင့္ သူတို႔သင့္ကိုသတိထားမိေစဖုိ႔ CVတင္ရံုနဲ႔ မရပါဘူး။ သင့္CVကိုသူတို႔ၿမင္ေၾကာင္းေသခ်ာေစရန္ သင္၀ီရိယရွိစြာ ၾကိဳးစားသင့္ပါတယ္။CV နဲ႔ cover letterကိုပို႔ၿခင္းသည္ အင္တာဗ်ဴးအေခၚခံရရန္ၾကိဳးစားၿခင္း ၿဖစ္ေၾကာင္းသတိရပါ။ ဒါေၾကာင့္သင္ CVနဲ႔ cover letterပုိ႔ၿပီး မၾကာခင္မွာ သင္ေလွ်ာက္ထားေသာ အလုပ္ကိုဖုန္းဆက္ၿပီး သင္ဟာအင္တာဗ်ဴးအတႊက္အသင့္ရွိ ေၾကာင္းေၿပာနုိင္ပါတယ္။ သင့္ရဲ့ကြ်မ္းက်င္မႈနဲ႔ သင့္ရဲ့အေတြ႔အၾကံဳေတြကို ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း နဲ႔ အခ်ိန္အနည္းအတြင္း ဖုန္းထဲမွာေၿပာၿပနုိင္ရန္ ၾကိဳတင္ ၿပင္ဆင္ထားပါ။ သင့္ကုိအင္တာဗ်ဴးေခၚၿပီး အေသးစိတ္အခ်က္အလက္မ်ား ထပ္ ေဆြးေႏြး ခ်င္စိတ္ေပၚလာေအာင္ေၿပာပါ။

(၄) အင္တာဗ်ဴးအတြက္ၾကိဳတင္ၿပင္ဆင္မႈနည္းၿခင္း

အလုပ္ရွာသူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အင္တာဗ်ဴးအေခၚခံရတဲ့အထိေအာင္ၿမင္ၿပီးမွ အင္တာဗ်ဴးအတြက္ၾကိဳတင္ၿပင္ဆင္မႈအားနည္းခ်င္းေၾကာင့္ အင္တာဗ်ဴးအခန္းထဲေရာက္မွ အလုပ္အခန္႔မခံရၿခင္း ၿဖစ္တတ္ပါတယ္။ မိမိအလုပ္ေလွ်ာက္ေသာ company အေၾကာင္းမသိၿခင္း၊ အလုပ္အေၾကာင္းမသိၿခင္း၊ အလုပ္အတြက္လုိအပ္ခ်က္မ်ားကို မသိၿခင္း၊ အင္တာဗ်ဴးေယဘူယ်ေမးခြန္းမ်ားကိုမေၿဖနိုင္ၿခင္း စေသာအခက္အခဲမ်ား ေၾကာင့္ အလုပ္ခန္႔ၿခင္းမခံရၿခင္း မ်ားပါတယ္။ သင္အလုပ္ေလွ်ာက္ထားေသာ company အေၾကာင္းကိုသိေအာင္ေသခ်ာစံုစမ္းၿပီး အင္တာဗ်ဴးမွာအေကာင္းဆံုးေၿဖနိုင္ဖို႔ ၾကိဳတင္ ၿပင္ဆင္ထားသင့္ပါတယ္။

(၅) အင္တာဗ်ဴးမွာ မသင့္ေတာ္ေသာအ၀တ္အစား၀တ္ဆင္မိၿခင္း

“လူမွာအ၀တ္ ေတာင္းမွာအကြပ္”ဆိုေသာဆိုရိုးနွင့္အညီ လူတစ္ေယာက္၏ သိကၡာအတြက္ ပထမဆံုးအလုပ္ရွင္ႏွင့္ေတြ႔ေသာ အင္တာဗ်ဴးမွာ အ၀တ္အစားက အရမ္းအေရးၾကီးပါတယ္။ ထသြားထလာေပါ့ေပ့ါပါးပါးအ၀တ္အစား၀တ္ဆင္ၿခင္း၊ အင္တာဗ်ဴးအတြက္မသင့္ေတာ္ေသာ အ၀တ္အစား၀တ္ဆင္ၿခင္းက သင့္ရဲ့အလုပ္အေပၚမေလးစားရာက်ပါတယ္။ တင္းက်ပ္ေသာအ၀တ္အစားမ်ား၊ ထသြားထလာအ၀တ္အစားမ်ား၊ မ်က္စိေနာက္စရာ အ၀တ္အစားမ်ား၊ မိတ္ကပ္အလြန္အကြ်ံ အသံုးၿပဳၿခင္း( မိန္းကေလးမ်ားအတြက္) မ်ား ေရွာင္ရွားသင့္ပါတယ္။

(၆) အင္တာဗ်ဴးအတြင္း ပညာတတ္မဆန္ေသာအၿပဳအမူမ်ား

အင္တာဗ်ဴး၏ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ သင္သည္ အလုပ္အတြက္သင့္ေတာ္၊ မသင့္ေတာ္ သင့္အလုပ္ ရွင္ကေခၚယူစစ္ေဆးၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္။ အင္တာဗ်ဴးမွာ မၿပဳလုုပ္သင့္တဲ့အၿပဳအမူမ်ားကိုၿပဳမူေသာ ၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္ကို မည္သည့္အလုပ္ရွင္ကမွခန္႔မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဥပမာအေနနဲ႔ အင္တာဗ်ဴးကိုေနာက္က်မွေရာက္ၿခင္း၊ ၾကိဳတင္ၿပင္ဆင္မႈအားနည္းၿခင္း၊ ရန္လိုၿပီးပညာတတ္ မဆန္ေသာကိုယ္အမူအရာ ႏႈတ္အမူအရာမ်ား ၿပဳမူၿခင္း၊ မိမိ CVအေၾကာင္းကိုပင္ေသခ်ာမသိၿခင္း၊ အင္တာဗ်ဴးေမးသူကို အရမ္းရင္းႏွီးေသာအမူ အရာၿဖင့္ဆက္ဆံၿခင္း၊ မိမိအေၾကာင္းမ်ားကို ရွည္လ်ားစြာေၿပာၿပၿခင္း၊ ခ်ဲ႔ကားေၿပာၿခင္း၊ သင့္၏လုပ္ခဲ့ဖူးေသာအလုပ္မ်ား အေၾကာင္းလိမ္ညာၿခင္း စေသာအမူအရာမ်ားေၾကာင့္ သင့္ကိုအလုပ္ခန္႔ဖို႔ အခြင့္အေရးေလ်ာ့က်သြားနုိင္ပါတယ္။ အကယ္၍သင္သည္ အင္တာ ဗ်ဴးေၿဖဆိုဖူးၿခင္းမရွိပါကအင္တာဗ်ဴးတြင့္ၿပဳသင့္ေသာအမူအရာမ်ား ေဆာင္ရန္ ေရွာင္ရန္မ်ားကို ေလ့လာထားသင့္ပါတယ္။

(၇) ကုမၸဏီအေၾကာင္းစိတ္၀င္စားမႈနည္းၿခင္း

အလုပ္ရွာသူအမ်ားစုသည္ မိမိအလုပ္ေလွ်ာက္ထားေသာ ကုမၸဏီအေၾကာင္းကို အင္တာဗ်ဴးေခၚသည္အထိတိုင္ေအာင္ မေလ့လာထားၾကပါဘူး။ အလုပ္ရွင္အမ်ားစုသည္ အလုပ္ကုိ စိတ္၀င္စားသူ၊ စိတ္အားထက္သန္သူ၊ ကုမၸဏီရဲ့အမွတ္တံဆိပ္ကို ဂုဏ္ယူစြာၿဖင့္၀တ္ဆင္မည့္ ၀န္ထမ္းမ်ားကိုသာ အလုိရွိၾကပါတယ္။ သင့္ရဲ့စိတ္၀င္စားမႈကို အင္တာဗ်ဴးခန္းထဲတြင္ သင္ၾကိဳတင္ၿပင္ဆင္ထားသည့္သင့္ေတာ္ေသာ ေမးခြန္းအခ်ိဳ႔ေမးၿခင္းၿဖင့္ ေဖာ္ၿပနိုင္ပါတယ္။ သင္လုပ္ရမည့္အလုုပ္ႏွင့္ ပက္သက္ၿပီး မႏွစ္သက္ၿခင္း တစ္စံုတစ္ရာရွိခဲ့ေသာ္ အင္တာဗ်ဴးတြင္ မေၿပာသင့္ပါ။ သင္အလုပ္ရဖို႔ကိုသာ အင္တာဗ်ဴးမွာ အာရံုစိုက္သင့္ပါတယ္။

(၈) သင့္ရဲ့တန္ဖိုးကိုေဖာ္ၿပရာတြင္ မရွင္းလင္းမထိေရာက္ၿခင္း

သင့္၏တန္ဖုိးကုိသင္ကိုယ္တိုင္မွမယံုၾကည္လွ်င္ သင့္အလုပ္ရွင္က သင့္ကိုယံုၾကည္ဖို႔ ပိုခက္ခဲပါလိမ့္မယ္။ သင့္၏ အရင္အလုပ္အေၾကာင္း၊ သင့္၏ ပင္ကိုယ္အရည္အေသြးအေၾကာင္း၊ သင့္၏အရည္အခ်င္းမ်ား၊ ကြ်မ္းက်င္မႈမ်ားႏွင့္ ယခုသင္ေလွ်ာက္ထားေသာအလုပ္ႏွင့္ မည္သုိ႔ပက္သက္ေနေၾကာင္းကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းထိထိေရာက္ေရာက္ေၿပာပါ။ သင့္ကိုသင္ အလုပ္ခန္႔ၿခင္းခံၿပီးေသာသူတစ္ေယာက္ကဲ့သုိ႔ သတ္မွတ္ၿပီး အလုပ္အတြက္ သင္မည္သို႔မည္မွ်စြမ္းေဆာင္နုိင္ေၾကာင္း၊ကုမၸဏီအတြက္သင္ဟာ မည္သို႔အသံုး၀င္ နုိင္ေၾကာင္း၊ သင့္ကိုသင္ယံုၾကည္မႈအၿပည့္နဲ႔ ထိထိေရာက္ေရာက္ ေၿပာဆိုနိုင္ပါက သင့္အလုပ္ရွင္၏ ယံုၾကည္မႈကို ရရွိနိုင္ပါတယ္။

(၉) အင္တာဗ်ဴးၿပီး ေနာက္ဆက္တြဲလုပ္ေဆာင္မႈမ်ားမလုပ္ၿခင္း

အလုပ္ေလွ်ာက္သူအမ်ားစုဟာ အင္တာဗ်ဴးေၿဖၿပီးရင္ ၿပီးသြားၿပီ ထင္တတ္ၾကပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႔ေသာကုမၸဏီမ်ားအတြက္မွန္ေကာင္းမွန္ေပမဲ့ တစ္ခ်ိဳ႔ေသာကုမၸဏီမ်ားကေတာ့သင့္ရဲ့“ၿဖစ္လာမွတံုၿပန္ၿခင္းထက္အေၿခအေနကို ဖန္တီးတတ္ယူတတ္ေသာ စြမ္းရည္”ကိုသိခ်င္ေသာေၾကာင့္ သင့္ကိုရက္အနည္းငယ္အတြင္းဆက္သြယ္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ သင့္ကိုအေၾကာင္းမၾကားခဲ့ေသာ္ သင္ကစဆက္သြယ္ၿပီး စံုစမ္းသင့္ပါတယ္။ အင္တာဗ်ဴးၿပီးၿပီးခ်င္းမွာလဲ အင္တာဗ်ဴးသူကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း စာပို႔ၿခင္းၿဖင့္ သင္သည္ အလုပ္ေပၚမွာစိတ္၀င္စား ေသာသူၿဖစ္ေၾကာင္း ၿပသနုိင္ပါတယ္။

(၁၀) သင္၏ယခင္အလုပ္မွ ေထာက္ခံခ်က္ကိုေသခ်ာမၿပင္ဆင္ခဲ့ၿခင္း

သင္ ယခင္လုပ္ဖူးေသာ ေနရာတစ္ုခုခုမွ ေထာက္ခံခ်က္ကို မဆင္မၿခင္မေပးမိပါေစနဲ႔။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အလုပ္ရွာသူအမ်ားစုသည္ အင္တာဗ်ဴးအဆင့္အထိ ေရာက္ၿပီးမွ ယခင္ အလုပ္ရွင္၏ မေက်မနပ္အပ်က္သေဘာ ေဆာင္ေသာ တံု႔ၿပန္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ အလုပ္ရရန္ အခြင့္အေရး လြဲသြားၾကပါတယ္။ အကယ္၍ သင့္ကုိ ေထာက္ခံမည့္သူမွ စာၿဖင့္ေရးသားထားေသာ ေထာက္ခံခ်က္ရွိပါက ပိုမိုသင့္ေတာ္ပါသည္။ သင့္အေနၿဖင့္ သင့္ကိုေထာက္ခံသူ၏သေဘာထားကို သူ၏ေထာက္ခံခ်က္စာရြက္ကို ၾကည့္ၿခင္းၿဖင့္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းသိနုိင္ပါသည္။ သင္ေလွ်ာက္ေသာ အလုပ္တြင္ ေထာက္ခံခ်က္ေပးေသာအခါတြင္လည္း ယံုယံုၾကည္ၾကည္ေပးနုိင္ပါသည္။

အားလံုးအလုပ္အကိုင္အလန္းေတြရၾကပါေစ။
မိုးရွင္း (I.M.T)
www.work.com.mm


https://www.facebook.com/Work.com.mm/photos/a.359562060790938.85922.327695

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...