ျမန္မာ့ေႏြဦး ဧပရယ္ဖူးလ္
ပရယ္ဖူးလ္ လုပ္သည္ဆိုသည္က ေမာင္ၿဗိတို႔ႏိုင္ငံတြင္ ေခတ္စားလာသည္မွာ မၾကာေသး။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဧပရယ္လ ၁ ရက္ေန႔တြင္ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္း အခ်င္းခ်င္း အ႐ူးလုပ္ကာ စေနာက္ၾကသည့္ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ား၏ ဓေလ့ျဖစ္ သည္။
ဧပရယ္လ္ကား ျမန္မာလျဖင့္ တြက္လွ်င္ တန္ခူးလ။
တစ္နည္းအားျဖင့္ ျမန္မာ့ေႏြဦး။
ေႏြဦးဆိုသည့္ စကားလုံးသည္ ယခုႏွစ္မ်ားအတြင္း ေတာ္ေတာ္ေလးကို ေခတ္စားသည့္စကား လုံးျဖစ္၏။ အာဏာရွင္ႏိုင္ငံမ်ား၏ အသြင္ကူးေျပာင္းသည့္ ကာလမ်ားကို အာရပ္ေႏြဦး၊ လစ္ဗ်ားေႏြဦး ဘာေႏြဦး ညာေႏြဦးဟု တင္စားခဲ့ၾကသည္ကို ေမာင္ၿဗိ ဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ ဖတ္ဖူးသည္။
ေနာက္ပိုင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အေျပာင္းအလဲ ကိုလည္း ျမန္မာ့ေႏြဦး အေ႐ြ႕၊ ျမန္မာ့ေႏြဦး ဘယ္လဲ ဘာညာသာရကာ စသျဖင့္ စာနယ္ဇင္းဆရာမ်ားက ေခါင္းစဥ္တပ္ကာ ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားလာေခ်၏။
ေမာင္ၿဗိလည္း ျမန္မာ့ေႏြဦးအေၾကာင္း မေရးလွ်င္ ေခတ္မမီႏိုင္ဟု ယူဆမိသည္။ ခက္သည္က ျမန္မာ့ေႏြဦးႏွင့္ ဆက္စပ္ၿပီး ေမာင္ၿဗိသိသည္မွာ ထန္းေတာႏွင့္ ထန္းေရဆိုင္သာ ျဖစ္ေခ်၏။
ျမန္မာ့ေႏြဦး ထန္းေတာသို႔ အေ႐ြ႕ ဆိုတာမ်ဳိး ကလည္း ေရးလို႔ မျဖစ္ေတာ့။ ဒီေတာ့ ျမန္မာ့ေႏြဦးသည္ ေတာ္ေတာ္ အေနာက္သန္သည့္ ဧပရယ္ဖူးလ္ ေႏြဦးသာ ျဖစ္မည္ဟု ေမာင္ၿဗိ ေတြးမိေတာ့သည္။
ဟုတ္သည္။
ေမာင္ၿဗိတို႔ႏိုင္ငံမွ လူႀကီးမ်ားသည္ ေတာ္ေတာ္ေလး ေခတ္မီလာၾကၿပီ ျဖစ္၏။ ျပည္သူကို ခ်စ္စႏိုးႏွင့္ ႏိုင္ငံႏွင့္ခ်ီကာ ဧပရယ္လ္ဖူး ခဏခဏ လုပ္ၾကေလသည္။
ပထမအဆင့္ အေနႏွင့္ ျပည္သူတို႔သည္ ေရအားလွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္းႀကီး အခု ၂၀ ခန္႔အား တီဗီႏွင့္ သတင္းစာထဲတြင္သာ လည္ပတ္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳလိုက္ၿပီး ဖေယာင္းတိုင္မ်ား ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး ထြန္းကာေနရန္ လူႀကီးတစ္ဦးက က်ီစယ္သည္။ တကယ္ေတာ့လည္း ဒီအခ်က္က က်ီစယ္သည္ ဆိုျခင္းထက္ ထိုလူႀကီးမင္း၏ ေစတနာကို ေမာင္ၿဗိတို႔ နားလည္ရန္ လိုအပ္သည္။
ရွင္းအံ့။
ျပင္သစ္ျပည္၊ စိန္႔ျမစ္ကမ္းနံေဘးရွိ စားေသာက္ဆိုင္မ်ားတြင္ ပီဇာႏွင့္ဝိုင္နီကို ေရွ႕ခ်လ်က္ ဖေယာင္းတိုင္ မီးေလးမ်ားထြန္းကာ လြန္စြာမွ ႐ိုမန္႔တစ္ ျဖစ္လွေသာ ကန္ဒယ္လိုက္ခ္ ညစာစားပြဲ တစ္ပြဲသည္ ၿဗိတိသွ်ေငြ ေပါင္ ၅၀ ခန္႔တတ္ႏိုင္မွသာ ခံစားႏိုင္ၾကသည့္ အရသာ မဟုတ္လား။
ေမာင္ၿဗိတို႔ ျမန္မာျပည္သူမ်ားကာ ဖေယာင္းတိုင္မီးေလးထြန္း၊ ဘဲဥေၾကာ္ တစ္ခ်ပ္၊ ထမင္းၾကမ္း တစ္ခဲ၊ ေသာက္ေရ ဒန္ခြက္တစ္ခြက္ျဖင့္ လင့္မ်က္ႏွာ မယားဝါးတားတား၊ မယားမ်က္ႏွာ လင္ဝါးတားတား ႐ိုမန္႔တစ္ ကန္ဒယ္လိုက္ခ္ ထမင္းပြဲေလးမ်ားကို ျမန္မာေငြ တစ္ေထာင္က်ပ္ခန္႔ျဖင့္ ခံစားေနရေခ်ၿပီ။
အေျမာ္အျမင္ ႀကီးစြာျဖင့္ က်ီစယ္ေသာ လူႀကီးမင္းပင္။
ေနာက္လူႀကီးမင္း တစ္ဦးကလည္း အားက်မခံ တစ္နပ္ေလွ်ာ့ စီမံကိန္းကိုျဖင့္ ျပည္သူကို ေပ်ာ္ေစျပက္ေစ ကလက္ေစ၏။ မဟားဒယား မယူမေနရ အတင္း ထိုးေရာင္းထားေသာ ေျမၾသဇာေၾကြးမ်ား ေက်ေစရန္အလို႔ငွာ လယ္သမားမ်ားတို႔အား မန္မန္းေလး တစ္နပ္ေတာ့ ေလွ်ာ့စားၾကပါဟု တိုက္တြန္းေလသည္။
လယ္သမားတို႔သည္ ဝါတြင္းပင္မဟုတ္ တစ္ႏွစ္ပတ္လုံး ဥပုသ္သီတင္း ေဆာက္တည္ေသာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားအျဖစ္ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း ကုသိုလ္ထူးမ်ား ရကာ တခ်ဳိ႕လည္း နိဗၺာန္သို႔ ေစာေစာစီးစီး မ်က္ေမွာက္ျပဳၾကကုန္၏...။
တခ်ဳိ႕မွာလည္း အေၾကြးမေက်ဘဲ အစာအိမ္ ေရာဂါကပ္သူကပ္၊ အာဟာရ ျပတ္သူျပတ္ျဖင့္ ေက်းလက္ ေဆးေပးခန္းႏွင့္ နီးစပ္ရာ တိုက္နယ္ေဆး႐ုံ မ်ားတြင္ ထမင္းကို အပင္ပန္းခံ ဝါးစရာမလိုဘဲ ေရွာေရွာရွဴရွဴ ဆံျပဳတ္ေသာက္ၿပီး အနားယူၾကရကုန္၏။
ေနာက္ထပ္ ဧပရယ္ဖူးလ္လုပ္သူ လူႀကီးတစ္ေယာက္ကား ဗိုက္လွန္ ပါး႐ိုက္သီဝရီျဖင့္ ျပည္သူကို ႐ုပ္တည္ႀကီးျဖင့္ ျပက္လုံး ထုတ္ျပန္၏။
စစ္တိုက္ဖူးၿပီး ဗိုက္တြင္ က်ည္ဆန္ဒဏ္ရာ ရွိသူတိုင္း သူရဲေကာင္းျဖစ္သည္။ သူရဲေကာင္းတိုင္းသည္ ျပည္သူလူထုကို ပါး႐ိုက္ႏိုင္သည္ ဟူေသာ သီဝရီအား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ႀကီး ဝါဒျဖန္႔ျဖဴးေလသျဖင့္ ျပည္သူမ်ားထဲမွ ဗိုက္တြင္ အမာ႐ြတ္ရွိသူ တခ်ဳိ႕ကား လြန္စြာမာန္တင္း ေထာင္လႊားၾကကုန္သည္။
၎တို႔သည္ အက်ႌမ်ားမဝတ္ဘဲ ယင္းတို႔၏ ေပြးအမာ႐ြတ္၊ ဝဲအမာ႐ြတ္ႏွင့္ ဒဏ္ရာေဟာင္းမ်ားအား က်ည္ဆန္ရာကဲ့သို႔ အေယာင္ျပ ေဖာ္ကာ လမ္းသလားေနသျဖင့္ အဝတ္အထည္ေစ်းမ်ား လ်င္ျမန္စြာ က်ဆင္းကုန္ေလသည္။
အမာ႐ြတ္ မရွိသူမ်ားကား အိမ္တြင္းတြင္ ပုန္းလ်က္လည္းေကာင္း၊ အမာ႐ြတ္ရွိသူမ်ားအား ေတြ႕လွ်င္ ပါး႐ိုက္ခံရမည္ စိုးသျဖင့္ ခပ္ေဝးေဝးမွ ေရွာင္သြားျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း အားငယ္ၾကေခ်သည္ တမုံ႔...။
သို႔ေသာ္ျငား အမာ႐ြတ္မရွိေသာ လူငယ္အခ်ဳိ႕ကား ဗိုက္တြင္ က်ည္ဆန္ဒဏ္ရာ ရရန္အလ႔ိုငွာ တပ္မေတာ္သို႔ အလုအယက္ ဝင္ၾကကုန္သျဖင့္ သံေခ်ာင္း တပ္မေတာ္ကား အင္အား ေတာင့္တင္းသထက္ ေတာင့္တင္းလာႏိုင္ေပမည္။ လြန္စြာေအာင္ျမင္ေသာ စစ္သားစုေဆာင္း နည္းတစ္ရပ္ျဖစ္သျဖင့္ အ႐ြယ္ေရာက္သူတိုင္း စစ္မႈ မထမ္းမေနရ ဥပေဒျဖင့္ စစ္သားစုေနရေသာ ေတာင္ကိုရီးယား တပ္မေတာ္ပင္ ထိုနည္းကို စမ္းသပ္ရန္ စီစဥ္ေနသည္ဟု ၾကားသိရေပသည္..။
ေမာင္ၿဗိတို႔ လူႀကီးမ်ားက အစအေနာက္သန္သည္ မွန္ေသာ္လည္း ျပည္သူလူထုအေပၚ ေမတၱာကား ႀကီးမားလွပုံက ေျပာမကုန္။
ျပည္သူလူထုအား အရက္အစား ႏြားႏို႔ေျပာင္း ေသာက္ရန္ႏွင့္ တစ္ေန႔ႏွစ္ေထာင္သာ သုံးရန္လည္း အတည္ေပါက္ႏွင့္ စေနာက္ၾကေသး၏။
အစိုးရမင္းမ်ား၏ အတည္ေပါက္ စေနာက္ခ်က္ေၾကာင့္ အိမ္ရွင္မတို႔ ဝမ္းသာၾကကုန္၏၊ အိမ္ေထာင္ဦးစီးတို႔ ဝမ္းနည္းၾကကုန္၏။
ေယာက္်ားတို႔သည္ အရက္အစား ႏြားႏို႔ကို ေျပာင္းေသာက္လိုက္ရသျဖင့္ ယခင္ကဲ့သို႔ မူးေၾကာင္ေၾကာင္ျဖင့္ ေတြ႕ရာေနရာ ထိုးမအိပ္၊ ေကတီဗီ မေရာက္၊ မာဆတ္မေရာက္သျဖင့္ အိမ္ရွင္မတို႔ ဝမ္းသာၾကကုန္၏။
အလားတူ အိမ္ေထာင္ဦးစီးတို႔လည္း ဝမ္းသာၾကကုန္၏။ အိမ္ရွင္မတို႔ ဝမ္းနည္းၾကကုန္၏။
ယခင့္ယခင္ကား အိမ္ေထာင္ဦးစီးတို႔သည္ အိမ္ရွင္မတို႔အား ေစ်းဖိုး ၅၀၀၀ အထက္ ေပးၾကရာမွ အစိုးရ၏ ျပ႒ာန္းခ်က္ေၾကာင့္ ၂၀၀၀ သာေပးၾကကုန္သျဖင့္ ပိုလွ်ံေသာ သံုးေထာင္အား ေန႔စဥ္ေသာက္သည့္ ႏြားႏို႔အတြင္း အထူးစပါယ္ရွယ္ အယ္လ္ကိုေဟာေလးမ်ား ေရာစပ္ကာ အာသာ ေျဖႏိုင္ၾကေလသည္။
အိမ္ရွင္မတို႔မွာကား ယိုးဒယား စေတာ့ရွယ္ယာ ေနာက္ႏွစ္လုံးကိုလည္း ရင္မခုန္ႏိုင္၊ သီရိဒုံ၏ အထူး လက္ေဆာင္သုံးလုံး ကိုလည္း မအာႏိုင္ မတြက္ႏိုင္ မေမြးႏိုင္ေတာ့သျဖင့္ စိတ္ဒုကၡေရာက္ကာ ယားက်ိက်ိ ျဖစ္ၾကကုန္ေလသတည္း ...။
ထိုသို႔ျဖင့္ ေမာင္ၿဗိတို႔မွာ အေနာက္သန္ေသာ လူႀကီးမ်ားေၾကာင့္ အၿမဲတမ္း အူႏွိပ္ေအာင္ ရယ္ေနရေလသည္။
ငါးႏွစ္အတြင္း အဂၤပူကို စင္ကာပူလိုျဖစ္ေအာင္ လုပ္မည္ဟု ခပ္တည္တည္ျဖင့္ ေနာက္ေသာ လူေနာက္ႀကီးမ်ား ...။ ရပ္ကြက္အတြက္ မရွိမျဖစ္ဟု ဆိုင္းဘုတ္ႀကီး ေထာင္ကာ ေနာက္ေသာ လူေနာက္ႀကီးမ်ား ...။
အခုေနာက္ဆုံး ေမာင္ေက်ာင္းသားေတြကို လုပ္သည့္ ဧပရယ္လ္ဖူးကေတာ့ နည္းနည္း အစၾကမ္းသည္ဟု ဆိုရမည္။ အစၾကမ္းသျဖင့္ ေက်ာေတာင္ ေကာ့သြားသူ ေတြအမ်ားသား။
အနီေရာင္ပိတ္စ အနီေတြ စည္းထားေသာ လူႀကီးလူေကာင္းတခ်ဳိ႕က ၿမဳိ႕လယ္ေကာင္မွ ဆႏၵျပ ျပည္သူမ်ားကို ဝါးရင္းတုတ္ျဖင့္ ႐ိုက္ၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ အဲဒါ ျပည္သူေတြပါပဲ၊ သို႔ေသာ္ သူတို႔ဟာ သာမန္ျပည္သူ မဟုတ္ဘဲ တာဝန္ရွိျပည္သူေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အနီစေလး စည္းၿပီး တာဝန္လိုက္ ယူရတာပါ ဟုဆိုကာ ေနာက္ေတာက္ေတာက္ ေျပာျပန္သည္။
ေမာင္ေက်ာင္းသားမ်ား အေရးတြင္လည္း ဧရာမ ေရသန္႔ဘူးႀကီး ထိမွန္သျဖင့္ ေၾကာက္အားလန္႔အားႏွင့္ တုတ္ျဖင့္ ျပန္႐ိုက္ရရွာသည္ဟု လူေနာက္ႀကီးက အရႊန္းေဖာက္ျပန္သျဖင့္ ေမာင္ၿဗိတို႔မွာ တုတ္ကိုင္ထားေသာ ကူညီပါရေစကိုကို မ်ားကို ေတာ္ေတာ္ေလး သနားရမလို... ငိုရမလို... ရယ္ရမလိုပင္။
ေမာင္ၿဗိတို႔၏ ခ်စ္စဖြယ္လူႀကီးမ်ားကား ထိုကဲ့သို႔ အေျပာျဖင့္ ျပည္သူကို ဧပရယ္လ္ဖူး လုပ္သလို ေနာက္ဆုံးတြင္ ပါေဖာ့မင့္အျပျဖင့္ပင္ ဧပရယ္လ္ဖူး လုပ္ျပလာျပန္သည္။
မယုံမရွိႏွင့္။ ျပည္တြင္းတြင္ သေဘၤာေမွာက္ၿပီး လူေတြေသသျဖင့္ ျပည္ပမွလာေသာ ေလယာဥ္ပ်ံႀကီးကို သြား ၾကည့္သည့္ ပါေဖာ့မန္႔ကား ကမၻာ့အ့ံၾသဖြယ္ရာ ဧပရယ္လ္ဖူး ပါေဖာမန္႔ႀကီးပင္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျမန္မာစကားတြင္ ခ်စ္လို႔စတာ ဟုသာ ရွိသည္။ မုန္းလွ်င္ မည္သူမွ မစမေနာက္။ ဒီေတာ့... ေမာင္ၿဗိတို႔ ျပည္သူေတြကို လူႀကီးမ်ားက ခ်စ္လို႔သာ ဧပရယ္ဖူးလ္ လုပ္ေနျခင္းဟု ေမာင္ၿဗိထင္သည္။
ေမာင္ၿဗိတို႔ ျမန္မာေႏြဦး အေ႐ြ႕ကား လူႀကီးသူမတို႔၏ ဧပရယ္လ္ဖူး က်ီစားခ်က္မ်ားျဖင့္ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းေနဆဲ... ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းေနဆဲ...။
အျခားဖတ္စရာမ်ား
ၿဗိတိသွ်ကိုကိုေမာင္
https://www.facebook.com/searchmyanmar/photos/a.356889637687313.84429.12061627
စာအမ်ဳိးအစား
ေဆာင္းပါး
No comments:
Post a Comment