‘‘သႀကၤန္ခါေတာ္ေပ xxx ရက္ျမတ္မွာေလ xx လွပ်ဳိေဖာ္တစ္သင္းနဲ႔ ေတးသံလြင္လြင္
xx ရင့္က်ဴးေပ ဆီးလို႔သာေလ ပက္ဖ်န္းမယ္ သႀကၤန္ေရ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း
လန္းဆန္းၾကေစ xxx မိတ္အေပါင္း က်န္းမာေၾကာင္းေ၀ေဟာင္းေႁခြႏွစ္သစ္ေပ xxx’’
သႀကၤန္သီခ်င္းေတြ ဟိုမွာ၊ သည္မွာ ၾကားလာရၿပီ။ ေနာက္တစ္ပတ္ဆယ္ေရာက္ေလာက္ဆို သႀကၤန္က်ေလၿပီ။ ျမန္မာ့႐ိုးရာပြဲေတာ္၊ တစ္ျပည္လံုး အုန္းအုန္းကြၽက္ကြၽက္စည္ကားတဲ့ပြဲေတာ္၊ လမ္းေပၚမွာ လူေတြေရာင္စံုျခယ္ စည္ကားတဲ့ပြဲေတာ္။
အခ်ဳိ႕က သႀကၤန္ကို မီးကုန္းယမ္းကုန္ဆင္ႏႊဲၾကသည္။ အခ်ဳိ႕က သႀကၤန္အတြင္း ရာသီစာ စီးပြားေရးေလးလုပ္ရင္း ျဖတ္သန္းၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ကေတာ့ ေအးေအးလူလူပင္ အိမ္တြင္းပုန္းကာ အနားယူၾကပါသည္။ မီးကုန္ယမ္းကုန္လည္း မလည္တတ္၊ စီးပြား လည္းမရွာတတ္၊ အိမ္မွာလည္း ေအးေအးလူလူမေနတတ္ေသာ ကြၽန္ေတာ္တို႔လို ေဇာ္ကန္႔လန္႔လူေတြအဖို႔ သႀကၤန္တြင္းသည္ ငါးရံ႕ ျပာလူးသကဲ့သို႔ မေနတတ္မထိုင္ တတ္ျဖစ္ကာ အိမ္တြင္းမွာပင္ ေျခခ်ဳပ္မိေတာ့သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ သႀကၤန္တစ္ႏွစ္ကေတာ့ ဘယ္လိုေၾကာင့္ရယ္မသိ စိတ္ေကာင္းေလး၀င္ေရာက္ကာ သကၤန္းဆီးၿပီး တရားစခန္း၀င္ရန္ စီစဥ္ခဲ့သည္။ သူမ်ားေတြက သာသနာ့ေဘာင္၀င္တာ သက္သက္၊ တရားစခန္း၀င္တာ သက္သက္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ကုသိုလ္ႏွစ္မ်ဳိးတစ္ခါတည္းရေအာင္ သကၤန္းဆီးၿပီး တရားစခန္း၀င္ရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုးၿမိဳ႕ျပ သႀကၤန္ပြဲေတာ္ကို ေရွာင္ခြာကာ စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုးရွိ သီရိသုမနေခ်ာင္တြင္ သာသနာ့ေဘာင္သို႔ ၀င္ေရာက္ၿပီး ဆယ္ရက္တရားစခန္း၀င္ရန္ စီစဥ္ခဲ့သည္။
ဆယ္ရက္တရားစခန္းမစမီ တစ္ရက္ႀကိဳကာ ရိပ္သာသုိ႔ အေရာက္သြားရသည္။ ဟိုေရာက္ေတာ့ သကၤန္းဆီးရန္ ေခါင္းတံုးႀကိဳတံုးရသည္။ ေခါင္းတံုးမတံုးခင္အထိ က်ဳံးေဘးမ႑ပ္ေတြ မ်က္စိထဲ ခဏခဏေျပးေပၚသည္။ ေရေတြ ဖ်န္းခနဲပက္တာေတြ သတိရလာသည္။ ထိုသို႔ သတိရေနတုန္း ေခါင္းေပၚေရေတြ စီးက်လာသည္။ သႀကၤန္ေရအေလာင္းခံရတာမဟုတ္။ ရိပ္သာမွ ဆရာေတာ္ႀကီးက ေခါင္းတံုးတံုးရန္ ဆံပင္ကို ေရျဖင့္ ဆြတ္လိုက္တာ ျဖစ္သည္။ ဆံပင္ေတြ အစုလိုက္ အစုလိုက္က်လာသည္။ ေခါင္းေပၚမွာ ဟာလာဟင္းလင္းျဖစ္သြားသည္။
ကိုယ့္ေခါင္းကိုယ္ျပန္ကိုင္ၾကည့္ေတာ့ ေျပာင္ေခ်ာေခ်ာျဖစ္ေနသည္။ ကဲ...ေခါင္းတံုးေတာင္တံုးၿပီးၿပီဆိုေတာ့ သႀကၤန္ေရမစိုႏိုင္ေတာ့တာ ေသခ်ာပါၿပီေလဟုေတြးကာ သက္ျပင္းကို ျဖည္းျဖည္းခ်လိုက္ပါေတာ့သည္။
ညေနပိုင္းေရာက္ေတာ့ တရားစခန္း၀င္မည့္ ဒုလႅဘရဟန္းေတြ ကိုယ့္အဖြဲ႕ႏွင့္ကိုယ္ ေရာက္လာၾကသည္။ ရိပ္သာက ဆရာေတာ္ႀကီးနဲ႔ အျခားသံဃာေတာ္ေတြက သကၤန္းဆီးေပးၿပီးေနာက္ ဆယ္ရက္တရားစခန္းအတြင္း ေနထိုင္ပံုေနထိုင္နည္းေတြ ၊ စည္းကမ္းခ်က္ေတြ မိန္႔ၾကားၾကသည္။
ဆယ္ရက္ တရားစခန္းအတြင္း စကားလံုး၀မေျပာရ။ ေငြလံုး၀မကိုင္ရ။ ဖုန္းလည္း ေျပာဖို႔မေျပာႏွင့္ ယူထားလို႔ေတာင္မရ။
စေရာက္တဲ့ ညကေတာ့ တရားစခန္းမစေသးတာမို႔ တရားေတြ ဘာေတြ မထိုင္ရ မနာရေသး။ ေနာက္တစ္ေန႔မွသာ စမည္တဲ့။ အိပ္ရာ အေျပာင္းအလဲျဖစ္လို႔ အိပ္ခါစ သိပ္အိပ္မေပ်ာ္။ ေနာက္တစ္ေန႔ကစ တရားစခန္းစေတာ့မည္။ ဘယ္လိုလာမည္မသိ။
နံနက္ ၃ နာရီခြဲမွာ အုန္းေမာင္းေခါက္သံၾကားရၿပီး အသံခ်ဲ႕စက္မွ အိပ္ရာကထၾကဖို႔ ႏိႈး ေဆာ္သံဖြင့္ေပးသည္။ ညပိုင္းမွာ အနည္းငယ္ပူခဲ့ေပမယ့္ နံနက္အ႐ုဏ္တက္ခ်ိန္မွာေတာ့ အေအးဓာတ္ကေလးက ရွိေနသည္။
တရားစခန္းက ေတာင္ေျခမွာရွိတာမို႔ ေတာင္၏ အေငြ႕အသက္ေၾကာင့္ အေအးဓာတ္က ခပ္စိမ့္စိမ့္ေလးျဖစ္ေနသည္။ ေလအခ်ဳိ႕ ေ၀့ခနဲတိုက္လာေတာ့ ရိပ္သာတြင္းက တမာရြက္ေျခာက္ေတြ ေလထဲေ၀ါခနဲပါလာသည္။
အသံခ်ဲ႕စက္မွ လုပ္ေနတဲ့အျပဳအမူေတြမွန္သမွ် သတိေလးကပ္လုပ္ဖို႔ မျပတ္သတိေပးေနသည္။ သြားတိုက္၊ မ်က္ႏွာသစ္၊ အေပါ့အပါးသြား၊ သကၤန္းျပင္ ၀တ္ၿပီးေတာ့ နံနက္ ၄ နာရီထိုး ေတာ့မည္။ ၄ နာရီ အတိမွာ တရားစထိုင္ရသည္။ ထိုင္စက ေတာ့ ဘာမွမျဖစ္။ ဆယ့္ငါးမိနစ္ေလာက္ ၾကာလာေတာ့ ေျခေထာက္ေတြက်ဥ္လာသည္။
အေနအထားျပန္ျပင္ရသည္။ ေနာက္ဆယ္မိနစ္ေလာက္ေနေတာ့ ေျခ ေထာက္က နာလာျပန္သည္။ ထပ္ ျပင္ရသည္။ တစ္နာရီအတြင္း သံုး ေလးခါေလာက္ေတာ့ ျပင္ေနရ သည္။
တရားထိုင္ၿပီးေနာက္ ခဏနားၿပီး အ႐ုဏ္ဆြမ္းဘုဥ္းေပးခ်ိန္သို႔ ေရာက္သည္။ အ႐ုဏ္ဆြမ္းမွာ ပဲျပဳတ္ထမင္းဆီဆမ္း၊ အေၾကာ္စံု၊ မုန္႔လက္ဖက္ရည္မ်ဳိးစံု ပါသည္။ ညစာမဘုဥ္းေပးခဲ့ရတာမို႔ ၀မ္းကဟာေနသည္။ လူ၀တ္နဲ႔သာဆို ခပ္သြက္သြက္ ခူးခပ္စားမိေရာ့မည္။ သို႔ေသာ္ သကၤန္း၀တ္ႏွင့္မို႔ ဣေႁႏၵသိကၡာျဖင့္ မ်က္လႊာကေလးခ်ကာ ခပ္တည္တည္ေနရသည္။ ဆြမ္းမဘုဥ္းေပးမီ အလွဴရွင္ေတြကို ေမတၱာပို႔ရသည္။ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးေနသည့္ အခါတြင္လည္း ဆရာေတာ္ႀကီး၏ စားေသာက္မႈပံုစံ သတိေပးသံကို အသံခ်ဲ႕စက္ျဖင့္ မျပတ္ဖြင့္ထားသည္။ သည္အစားအစာေတြကို တရားက်င့္ႀကံသည့္အခါ ခႏၶာကိုယ္အာဟာရျဖစ္ေစရန္အတြက္သာ စားသံုးရန္လည္း သတိေပးသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ထမင္းတစ္ပန္းကန္ကို ခပ္ၾကာၾကာေလးဘုဥ္းေပးလိုက္ရသည္။ လိုက္ပြဲလည္း ထပ္မယူမိေတာ့။
အ႐ုဏ္ဆြမ္း ဘုဥ္းေပးၿပီး နံနက္ ၆ နာရီခန္႔မွာေတာ့ ဆြမ္းခံထြက္ဖို႔ ျပင္ရသည္။ ရိပ္သာမွာက ဆြမ္းကပ္လွဴသူေတြ ေန႔တိုင္းရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ရိပ္သာက ဆရာေတာ္ေတြက ဒုလႅဘဘ၀ေရာက္တုန္း ဆြမ္းခံအေတြ႕အႀကံဳရေစခ်င္သည္။ ၿပီးေတာ့ ဆြမ္းခံစားရတာလည္း ကုသိုလ္ရသည္ဟုဆိုေသာေၾကာင့္ ဆြမ္းခံထြက္တာကို ဒုလႅဘေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား လိုက္ၾကသည္။
စစ္ကိုင္းေတာင္တက္လမ္းေဘးက ရိပ္သာထဲကေန ဒုလႅဘ ရဟန္းေတြ တန္းစီကာ ဆြမ္းခံ ထြက္လာၾကသည္။ ေရွ႕ဆံုးတြင္ ရိပ္သာအတြင္းမွ ဆရာေတာ္တစ္ပါးက ဦးေဆာင္သည္။ အလင္းေရာင္က မရွိေသး။ ေက်းငွက္သံ အခ်ဳိ႕ေတာ့ ၾကားစျပဳသည္။ ဖိနပ္ မပါေတာ့ ေျမသားခပ္ေအးေအးကို ထိေတြ႕ရသည္။ ထေနာင္းပင္ အိုတန္းေတြေအာက္ကေန ျဖတ္သန္းရသည္။ ဘုရားေစတီပ်က္ အခ်ဳိ႕နားကလည္း ျဖတ္ရသည္။ လူေနရပ္ကြက္ေတြထဲေရာက္ ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးလင္းလာခဲ့သည္။ ရဟန္းအပါး ၃၀ ေက်ာ္ေလာက္ကို တန္းေပါက္ေလာင္းလွဴခဲ့ၾကသည္။ ဆြမ္းေတြ၊ ဆြမ္းဟင္းေတြကဆို သပိတ္ထဲမွာေရာ သပိတ္အဖံုးေပၚမွာပါ အျပည့္အလွ်ံ။ ႐ိုးရာႏွစ္သစ္ကူးကာလဆိုေတာ့ လွဴလိုက္ၾကတာလည္း အလွ်ံပယ္။
ဆြမ္းခံရလာတဲ့ ဆြမ္းအုပ္ ေတြကို ဘုရားကပ္လွဴၾကသည္။ ၿပီးေနာက္ တစ္နာရီျခားတစ္ခါ တရားထိုင္ရျပန္သည္။ နံနက္ ၁၁ နာရီမွာေတာ့ ေန႔ဆြမ္းဘုန္းေပးၾကသည္။ ဘုဥ္းေပးသည့္အခါမွာလည္း ဆရာေတာ္ႀကီး၏ သတိ ေပးသံကို အသံခ်ဲ႕စက္ျဖင့္ မျပတ္ ဖြင့္ထားေပးျပန္သည္။ သို႔ေသာ္ မေန႔တစ္ေန႔ကမွ သာသနာ့ ေဘာင္ေရာက္လာတာဆိုေတာ့ သတိေပးသံက ၾကားတစ္ခ်က္မၾကားတစ္ခ်က္။ ကပ္လွဴၾကတဲ့ ဆြမ္းဟင္းေတြကလည္း အမ်ဳိးစံု၊ အမည္စံု။
လူငယ္တစ္ေယာက္လည္းျဖစ္ေနျပန္ဆိုေတာ့ အစာကို တရားက်င့္ရာအေထာက္အပံ့ျဖစ္႐ုံသာ စားဖို႔ဆိုတာေတြ ေမ့သြားသည္။ ထမင္းတစ္ဇြန္းခန္႔ ထပ္ထည့္လိုက္မိသည္။ အႏွစ္ကေလးခပ္ရႊဲရႊဲဆမ္းကာ ဘုဥ္းေပးလိုက္မိသည္။ ထိုသို႔ဘုဥ္းေပးလိုက္မိသည့္အတြက္ မၾကာခင္ ဒုကၡလွလွေရာက္ပါေလေတာ့သည္။
မြန္းလြဲ ၁ နာရီအခ်ိန္မွာ တရားျပန္ထိုင္ရေတာ့ ဆြမ္းစားမ်ားခဲ့တာေတြ ဒုကၡေပးေတာ့သည္။ မ်က္လံုးပိတ္ကာ တရားထိုင္ေတာ့ ေရွ႕ကို ခဏခဏငိုက္က်သည္။ အျခားကိုယ္ေတာ္တခ်ဳိ႕လည္း ငိုက္တာေတြ႕ရသည္။ ေနာက္ဆံုးမွာ ထုိင္ေနတဲ့ ကိုရင္အခ်ဳိ႕ကေတာ့ ငိုက္လိုက္တာ နဖူးနဲ႔ ၾကမ္းျပင္ ဒုန္းခနဲဆိုထိသည္။ ကိုရင္ အခ်င္းခ်င္းေတြကေတာ့ ရယ္ၾကသည္။ အဲသည္က်မွ ကိုယ္လည္း သတိျပန္၀င္သည္။
တရားတစ္ခ်ိန္ၿပီးေတာ့ တစ္နာရီခန္႔နားသည့္အခ်ိန္အတြင္း မ်က္ႏွာသစ္ထားရသည္။ သို႔ေသာ္ ေနာက္တစ္ခ်ိန္က်ေတာ့လည္း ငိုက္ၿမဲငိုက္ဆဲ။ အိပ္ခ်င္ေျပရန္ ကိုယ့္ေပါင္တြင္းေၾကာ ကိုယ္လိမ္ဆြဲသည္။ ေျခသလံုးကို ဆြဲဆိတ္သည္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ မ်က္လံုးဖြင့္ကာ တရားပဲနာလိုက္ရေတာ့သည္။
အဲသလိုႏွင့္ တစ္နာရီနားလိုက္ တစ္နာရီတရားထိုင္လိုက္ျဖင့္ ညပိုင္းေရာက္လာခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ထိုင္ၿပီးေတာ့ ၁၀ နာရီထိုးၿပီ။ အိပ္ရမည့္ အေဆာင္ေရာက္ေတာ့ ဒုလႅဘ ရဟန္းအခ်ဳိ႕ ကိုယ့္ေျခသလံုးကို ႏွိပ္နယ္ေနတာေတြ႕ရသည္။ အခ်ဳိ႕ကေတာ့ ဆြမ္းခံႂကြရင္း ေျခဖ၀ါးေသြးျခည္ဥလာၾကတာကို အခ်င္းခ်င္းျပန္ျပေနၾကသည္။
အခ်င္းခ်င္းစကားမေျပာဖို႔ ေျပာထားေပမယ့္ တစ္ႏွစ္လံုး ေန႔စဥ္ရက္ ဆက္စကားေပါင္းမ်ားစြာ ေျပာလာခဲ့ၾကေတာ့ ႐ုတ္တရက္ျဖတ္ဖို႔ မလြယ္။
ဒီႏွစ္သႀကၤန္ ဘယ္မ႑ပ္မွာေတာ့ ဘယ္သူရွိမည္၊ ဘယ္မွာေတာ့ ပိုစည္လိမ့္မည္ စတာေတြ ေျပာျဖစ္ၾကသည္။ မိုးခ်ဳပ္လာခ်ိန္ ရိပ္သာက ဆရာေတာ္ေတြ ေခ်ာင္းကေလးဘာေလးဟန္႔ျပမွ ကိုယ့္ ျခင္ေထာင္ထဲ အသာလွ်ဳိ၀င္သြား ၾကသည္။
တရား ထိုင္ထိုင္ခ်င္းေတာ့ ေဆာင္းေဘာက္စ္က ဆရာေတာ္ ႀကီး၏ တရားသံကို လုိက္မွတ္ရင္းထိုင္ေနေသးသည္။ သို႔ေသာ္ နည္းနည္းၾကာလာေတာ့ လူကသာ ၿငိမ္ေနတာ စိတ္ကမၿငိမ္ေတာ့။ မႏၲ ေလးက်ဳံးေဘးေရာက္သည္။ ၿမိဳ႕ ေတာ္မ႑ပ္ေရွ႕သြားသည္။ ဦးပိန္တံတားေပၚ လမ္းေလွ်ာက္သည္။ ၿပီးေတာ့မွ ငါတရားစခန္းေရာက္ ေနတာပါလားလို႔ သတိကျပန္၀င္သည္။
ရိပ္သာက လူေနရပ္ကြက္ေတြနဲ႔ နည္းနည္း လွမ္းတာမို႔ သႀကၤန္အေငြ႕အသက္ကို ဆြမ္းခံထြက္တဲ့အခ်ိန္ကလြဲလို႔ က်န္တဲ့အခ်ိန္မွာ မရတတ္။ ရက္အနည္း ငယ္ၾကာလာေတာ့ က်င့္သားရလာလို႔လားမသိ။ တရားထိုင္ရတာ မနာေတာ့။ တရားထိုင္ခ်ိန္ မငိုက္ဖို႔ ဆြမ္းစားသည့္အခါတြင္လည္း မ်ားမ်ားမစားရဲေတာ့။ ေတာ္ၾကာ ကိုယ္ပဲ ဒုကၡေရာက္မည္။ နံနက္ဆြမ္းခံထြက္ခ်ိန္ ရပ္ကြက္ထဲက လူငယ္ေတြ သႀကၤန္လည္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနတာေတြ႕ေတာ့ ႏွစ္စဥ္ ႏႊဲလာခဲ့သည့္ မႏၲေလး သႀကၤန္ သတိရလာျပန္သည္။ သႀကၤန္မ႑ပ္ေတြ ဘယ္လိုစည္ကားေနမည္လဲ ၾကည့္ခ်င္လာျပန္သည္။ ေၾသာ္...ငါသကၤန္း၀တ္ႀကီးနဲ႔ပါလားလို႔ စိတ္ကိုျပန္ေျဖရ သည္။
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စိတ္ေရာ လူပါ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ေယာက္ယက္ ခတ္ခဲ့တာဆိုေတာ့ သႀကၤန္တြင္း ဆယ္ရက္ကေလးႏွင့္ေတာ့ တရားထူးတရားျမတ္ရဖို႔ မလြယ္ခဲ့ပါ။ သို႔ေသာ္ တရားစခန္း ရက္တစ္၀က္ေက်ာ္လာခ်ိန္မွာေတာ့ ေနရထိုင္ရတာ အသားက်လာခဲ့သည္။ နံနက္ အ႐ုဏ္တက္ခ်ိန္ အုန္းေမာင္းေခါက္သံနဲ႔အတူ ႏိုးထရတာကို သေဘာက်လာသည္။ နံနက္ေစာေစာ မ်က္လႊာကေလးခ်ကာ ေျခတစ္လွမ္းခ်င္းလွမ္းၿပီး ဆြမ္းခံႂကြရတာကို ၾကည္ႏူးလာ သည္။ တစ္နာရီျခားတစ္ခါ ခႏၶာကိုယ္ေလး ၿငိမ္ၿငိမ္ကေလးထိုင္ၿပီး ကိုယ့္စိတ္ကေလးကိုယ္ ျပန္ျမင္ေနရတာကို ႏွစ္သက္လာခဲ့သည္။
အခ်ိန္တန္လွ်င္ အရာအားလံုး ၿပီးဆံုးသြားမည္ဆိုသည့္အတိုင္း သႀကၤန္အတြင္း ဆယ္ရက္တရားစခန္းက ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ ေန႔တြင္ ၿပီးဆံုးသြားခဲ့သည္။ အရင္ ႏွစ္ေတြကေတာ့ သႀကၤန္ၿပီးလွ်င္ ေလးငါးရက္ လမ္းေပၚထြက္ခဲ့တာဆိုေတာ့ အသားအေရေတြ ညိဳ ကုန္သည္။ ေရမသန္႔တာေတြနဲ႔ ထိခဲ့ရင္လည္း ခႏၶာကိုယ္ေတြ ယားယံလာခဲ့သည္။
သႀကၤန္တြင္းပိုက္ဆံျဖဳန္းခဲ့တာဆိုေတာ့ သႀကၤန္ၿပီးၿပီဆို ငါးျပားေစ့တစ္ေစ့ေတာင္ မက်န္တာမ်ဳိး ႀကံဳလာရသည္။ တရားစခန္းက ထြက္ခ်ိန္မွာေတာ့ ထိုအရာေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္။
ဆယ္ရက္ေက်ာ္ အေဆာက္အအံုတြင္းေနခဲ့ရေတာ့ အသားက ခပ္၀င္း၀င္း။ ေငြကလည္း မကိုင္ရေတာ့ တစ္ျပားမွမကုန္။ ၿပီးေတာ့ ျမင့္ျမတ္လွသည့္ သာသနာ့ေဘာင္မွာ ေခတၱေနခဲ့ရသည္ဆိုေတာ့ ေျပာတာဆိုတာ ေနတာထိုင္တာကအစ သတိေလးကပ္ကာ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္။
လူထြက္သိကၡာခ်ရေတာ့ ၀မ္းနည္းသလိုလုိျဖစ္မိသည္။ သာသနာ့ေဘာင္မွာ တစ္သက္လံုး အ႐ုိးထုတ္သြားခ်င္တာမ်ဳိးေတာ့မဟုတ္။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ဣသာမစၧရိယေတြနဲ႔ ခပ္ေ၀းေ၀း ေလးေနခဲ့ရသည့္ ေအးခ်မ္းလွသည့္ အခ်ိန္ေလးေတြကို ျပန္လြမ္းမိတာ ျဖစ္သည္။
ရိပ္သာကအထြက္ စစ္ကိုင္း ၿမိဳ႕ထဲေရာက္ေတာ့ မဖ်က္ရေသးသည့္ အုန္းလက္မ႑ပ္အခ်ဳိ႕ကို ေတြ႕ရသည္။ အခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ ဗြက္ေတြထေနသည္။ ကားဘီးရာေတြ ထင္က်န္ေနသည္။ လူငယ္ အခ်ဳိ႕ကေတာ့ အိမ္ေရွ႕ထိုင္ခံုေပၚမွာ ငူငူငိုင္ငိုင္ေလးေတြ ထိုင္ေနၾကသည္။ သႀကၤန္ကေတာ့ ၿပီးသြားေလၿပီ။ အိမ္အျပန္ ခရီးကေတာ့ တရားစခန္းကေန ႏွစ္သစ္မွာ အလုပ္လုပ္ဖို႔ အင္အားေတြအျပည့္ရလာခဲ့သည္။ စစ္ကိုင္းေတာင္ႀကီးကေတာ့ တျဖည္းျဖည္းဟိုးခပ္ေ၀းေ၀းမွာ တည္ၿငိမ္စြာျဖင့္ က်န္ရစ္ခဲ့သည္။ သႀကၤန္ရက္မ်ားအတြင္း စစ္ကိုင္းေတာင္ေတာ္တစ္႐ိုးဆီ ခို၀င္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားရေပဦးမည္။ ။
http://7daydaily.com/story/35023#.VR6xqS7dXLU
သႀကၤန္သီခ်င္းေတြ ဟိုမွာ၊ သည္မွာ ၾကားလာရၿပီ။ ေနာက္တစ္ပတ္ဆယ္ေရာက္ေလာက္ဆို သႀကၤန္က်ေလၿပီ။ ျမန္မာ့႐ိုးရာပြဲေတာ္၊ တစ္ျပည္လံုး အုန္းအုန္းကြၽက္ကြၽက္စည္ကားတဲ့ပြဲေတာ္၊ လမ္းေပၚမွာ လူေတြေရာင္စံုျခယ္ စည္ကားတဲ့ပြဲေတာ္။
အခ်ဳိ႕က သႀကၤန္ကို မီးကုန္းယမ္းကုန္ဆင္ႏႊဲၾကသည္။ အခ်ဳိ႕က သႀကၤန္အတြင္း ရာသီစာ စီးပြားေရးေလးလုပ္ရင္း ျဖတ္သန္းၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ကေတာ့ ေအးေအးလူလူပင္ အိမ္တြင္းပုန္းကာ အနားယူၾကပါသည္။ မီးကုန္ယမ္းကုန္လည္း မလည္တတ္၊ စီးပြား လည္းမရွာတတ္၊ အိမ္မွာလည္း ေအးေအးလူလူမေနတတ္ေသာ ကြၽန္ေတာ္တို႔လို ေဇာ္ကန္႔လန္႔လူေတြအဖို႔ သႀကၤန္တြင္းသည္ ငါးရံ႕ ျပာလူးသကဲ့သို႔ မေနတတ္မထိုင္ တတ္ျဖစ္ကာ အိမ္တြင္းမွာပင္ ေျခခ်ဳပ္မိေတာ့သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ သႀကၤန္တစ္ႏွစ္ကေတာ့ ဘယ္လိုေၾကာင့္ရယ္မသိ စိတ္ေကာင္းေလး၀င္ေရာက္ကာ သကၤန္းဆီးၿပီး တရားစခန္း၀င္ရန္ စီစဥ္ခဲ့သည္။ သူမ်ားေတြက သာသနာ့ေဘာင္၀င္တာ သက္သက္၊ တရားစခန္း၀င္တာ သက္သက္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ကုသိုလ္ႏွစ္မ်ဳိးတစ္ခါတည္းရေအာင္ သကၤန္းဆီးၿပီး တရားစခန္း၀င္ရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုးၿမိဳ႕ျပ သႀကၤန္ပြဲေတာ္ကို ေရွာင္ခြာကာ စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုးရွိ သီရိသုမနေခ်ာင္တြင္ သာသနာ့ေဘာင္သို႔ ၀င္ေရာက္ၿပီး ဆယ္ရက္တရားစခန္း၀င္ရန္ စီစဥ္ခဲ့သည္။
ဆယ္ရက္တရားစခန္းမစမီ တစ္ရက္ႀကိဳကာ ရိပ္သာသုိ႔ အေရာက္သြားရသည္။ ဟိုေရာက္ေတာ့ သကၤန္းဆီးရန္ ေခါင္းတံုးႀကိဳတံုးရသည္။ ေခါင္းတံုးမတံုးခင္အထိ က်ဳံးေဘးမ႑ပ္ေတြ မ်က္စိထဲ ခဏခဏေျပးေပၚသည္။ ေရေတြ ဖ်န္းခနဲပက္တာေတြ သတိရလာသည္။ ထိုသို႔ သတိရေနတုန္း ေခါင္းေပၚေရေတြ စီးက်လာသည္။ သႀကၤန္ေရအေလာင္းခံရတာမဟုတ္။ ရိပ္သာမွ ဆရာေတာ္ႀကီးက ေခါင္းတံုးတံုးရန္ ဆံပင္ကို ေရျဖင့္ ဆြတ္လိုက္တာ ျဖစ္သည္။ ဆံပင္ေတြ အစုလိုက္ အစုလိုက္က်လာသည္။ ေခါင္းေပၚမွာ ဟာလာဟင္းလင္းျဖစ္သြားသည္။
ကိုယ့္ေခါင္းကိုယ္ျပန္ကိုင္ၾကည့္ေတာ့ ေျပာင္ေခ်ာေခ်ာျဖစ္ေနသည္။ ကဲ...ေခါင္းတံုးေတာင္တံုးၿပီးၿပီဆိုေတာ့ သႀကၤန္ေရမစိုႏိုင္ေတာ့တာ ေသခ်ာပါၿပီေလဟုေတြးကာ သက္ျပင္းကို ျဖည္းျဖည္းခ်လိုက္ပါေတာ့သည္။
ညေနပိုင္းေရာက္ေတာ့ တရားစခန္း၀င္မည့္ ဒုလႅဘရဟန္းေတြ ကိုယ့္အဖြဲ႕ႏွင့္ကိုယ္ ေရာက္လာၾကသည္။ ရိပ္သာက ဆရာေတာ္ႀကီးနဲ႔ အျခားသံဃာေတာ္ေတြက သကၤန္းဆီးေပးၿပီးေနာက္ ဆယ္ရက္တရားစခန္းအတြင္း ေနထိုင္ပံုေနထိုင္နည္းေတြ ၊ စည္းကမ္းခ်က္ေတြ မိန္႔ၾကားၾကသည္။
ဆယ္ရက္ တရားစခန္းအတြင္း စကားလံုး၀မေျပာရ။ ေငြလံုး၀မကိုင္ရ။ ဖုန္းလည္း ေျပာဖို႔မေျပာႏွင့္ ယူထားလို႔ေတာင္မရ။
စေရာက္တဲ့ ညကေတာ့ တရားစခန္းမစေသးတာမို႔ တရားေတြ ဘာေတြ မထိုင္ရ မနာရေသး။ ေနာက္တစ္ေန႔မွသာ စမည္တဲ့။ အိပ္ရာ အေျပာင္းအလဲျဖစ္လို႔ အိပ္ခါစ သိပ္အိပ္မေပ်ာ္။ ေနာက္တစ္ေန႔ကစ တရားစခန္းစေတာ့မည္။ ဘယ္လိုလာမည္မသိ။
နံနက္ ၃ နာရီခြဲမွာ အုန္းေမာင္းေခါက္သံၾကားရၿပီး အသံခ်ဲ႕စက္မွ အိပ္ရာကထၾကဖို႔ ႏိႈး ေဆာ္သံဖြင့္ေပးသည္။ ညပိုင္းမွာ အနည္းငယ္ပူခဲ့ေပမယ့္ နံနက္အ႐ုဏ္တက္ခ်ိန္မွာေတာ့ အေအးဓာတ္ကေလးက ရွိေနသည္။
တရားစခန္းက ေတာင္ေျခမွာရွိတာမို႔ ေတာင္၏ အေငြ႕အသက္ေၾကာင့္ အေအးဓာတ္က ခပ္စိမ့္စိမ့္ေလးျဖစ္ေနသည္။ ေလအခ်ဳိ႕ ေ၀့ခနဲတိုက္လာေတာ့ ရိပ္သာတြင္းက တမာရြက္ေျခာက္ေတြ ေလထဲေ၀ါခနဲပါလာသည္။
အသံခ်ဲ႕စက္မွ လုပ္ေနတဲ့အျပဳအမူေတြမွန္သမွ် သတိေလးကပ္လုပ္ဖို႔ မျပတ္သတိေပးေနသည္။ သြားတိုက္၊ မ်က္ႏွာသစ္၊ အေပါ့အပါးသြား၊ သကၤန္းျပင္ ၀တ္ၿပီးေတာ့ နံနက္ ၄ နာရီထိုး ေတာ့မည္။ ၄ နာရီ အတိမွာ တရားစထိုင္ရသည္။ ထိုင္စက ေတာ့ ဘာမွမျဖစ္။ ဆယ့္ငါးမိနစ္ေလာက္ ၾကာလာေတာ့ ေျခေထာက္ေတြက်ဥ္လာသည္။
အေနအထားျပန္ျပင္ရသည္။ ေနာက္ဆယ္မိနစ္ေလာက္ေနေတာ့ ေျခ ေထာက္က နာလာျပန္သည္။ ထပ္ ျပင္ရသည္။ တစ္နာရီအတြင္း သံုး ေလးခါေလာက္ေတာ့ ျပင္ေနရ သည္။
တရားထိုင္ၿပီးေနာက္ ခဏနားၿပီး အ႐ုဏ္ဆြမ္းဘုဥ္းေပးခ်ိန္သို႔ ေရာက္သည္။ အ႐ုဏ္ဆြမ္းမွာ ပဲျပဳတ္ထမင္းဆီဆမ္း၊ အေၾကာ္စံု၊ မုန္႔လက္ဖက္ရည္မ်ဳိးစံု ပါသည္။ ညစာမဘုဥ္းေပးခဲ့ရတာမို႔ ၀မ္းကဟာေနသည္။ လူ၀တ္နဲ႔သာဆို ခပ္သြက္သြက္ ခူးခပ္စားမိေရာ့မည္။ သို႔ေသာ္ သကၤန္း၀တ္ႏွင့္မို႔ ဣေႁႏၵသိကၡာျဖင့္ မ်က္လႊာကေလးခ်ကာ ခပ္တည္တည္ေနရသည္။ ဆြမ္းမဘုဥ္းေပးမီ အလွဴရွင္ေတြကို ေမတၱာပို႔ရသည္။ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးေနသည့္ အခါတြင္လည္း ဆရာေတာ္ႀကီး၏ စားေသာက္မႈပံုစံ သတိေပးသံကို အသံခ်ဲ႕စက္ျဖင့္ မျပတ္ဖြင့္ထားသည္။ သည္အစားအစာေတြကို တရားက်င့္ႀကံသည့္အခါ ခႏၶာကိုယ္အာဟာရျဖစ္ေစရန္အတြက္သာ စားသံုးရန္လည္း သတိေပးသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ထမင္းတစ္ပန္းကန္ကို ခပ္ၾကာၾကာေလးဘုဥ္းေပးလိုက္ရသည္။ လိုက္ပြဲလည္း ထပ္မယူမိေတာ့။
အ႐ုဏ္ဆြမ္း ဘုဥ္းေပးၿပီး နံနက္ ၆ နာရီခန္႔မွာေတာ့ ဆြမ္းခံထြက္ဖို႔ ျပင္ရသည္။ ရိပ္သာမွာက ဆြမ္းကပ္လွဴသူေတြ ေန႔တိုင္းရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ရိပ္သာက ဆရာေတာ္ေတြက ဒုလႅဘဘ၀ေရာက္တုန္း ဆြမ္းခံအေတြ႕အႀကံဳရေစခ်င္သည္။ ၿပီးေတာ့ ဆြမ္းခံစားရတာလည္း ကုသိုလ္ရသည္ဟုဆိုေသာေၾကာင့္ ဆြမ္းခံထြက္တာကို ဒုလႅဘေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား လိုက္ၾကသည္။
စစ္ကိုင္းေတာင္တက္လမ္းေဘးက ရိပ္သာထဲကေန ဒုလႅဘ ရဟန္းေတြ တန္းစီကာ ဆြမ္းခံ ထြက္လာၾကသည္။ ေရွ႕ဆံုးတြင္ ရိပ္သာအတြင္းမွ ဆရာေတာ္တစ္ပါးက ဦးေဆာင္သည္။ အလင္းေရာင္က မရွိေသး။ ေက်းငွက္သံ အခ်ဳိ႕ေတာ့ ၾကားစျပဳသည္။ ဖိနပ္ မပါေတာ့ ေျမသားခပ္ေအးေအးကို ထိေတြ႕ရသည္။ ထေနာင္းပင္ အိုတန္းေတြေအာက္ကေန ျဖတ္သန္းရသည္။ ဘုရားေစတီပ်က္ အခ်ဳိ႕နားကလည္း ျဖတ္ရသည္။ လူေနရပ္ကြက္ေတြထဲေရာက္ ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးလင္းလာခဲ့သည္။ ရဟန္းအပါး ၃၀ ေက်ာ္ေလာက္ကို တန္းေပါက္ေလာင္းလွဴခဲ့ၾကသည္။ ဆြမ္းေတြ၊ ဆြမ္းဟင္းေတြကဆို သပိတ္ထဲမွာေရာ သပိတ္အဖံုးေပၚမွာပါ အျပည့္အလွ်ံ။ ႐ိုးရာႏွစ္သစ္ကူးကာလဆိုေတာ့ လွဴလိုက္ၾကတာလည္း အလွ်ံပယ္။
ဆြမ္းခံရလာတဲ့ ဆြမ္းအုပ္ ေတြကို ဘုရားကပ္လွဴၾကသည္။ ၿပီးေနာက္ တစ္နာရီျခားတစ္ခါ တရားထိုင္ရျပန္သည္။ နံနက္ ၁၁ နာရီမွာေတာ့ ေန႔ဆြမ္းဘုန္းေပးၾကသည္။ ဘုဥ္းေပးသည့္အခါမွာလည္း ဆရာေတာ္ႀကီး၏ သတိ ေပးသံကို အသံခ်ဲ႕စက္ျဖင့္ မျပတ္ ဖြင့္ထားေပးျပန္သည္။ သို႔ေသာ္ မေန႔တစ္ေန႔ကမွ သာသနာ့ ေဘာင္ေရာက္လာတာဆိုေတာ့ သတိေပးသံက ၾကားတစ္ခ်က္မၾကားတစ္ခ်က္။ ကပ္လွဴၾကတဲ့ ဆြမ္းဟင္းေတြကလည္း အမ်ဳိးစံု၊ အမည္စံု။
လူငယ္တစ္ေယာက္လည္းျဖစ္ေနျပန္ဆိုေတာ့ အစာကို တရားက်င့္ရာအေထာက္အပံ့ျဖစ္႐ုံသာ စားဖို႔ဆိုတာေတြ ေမ့သြားသည္။ ထမင္းတစ္ဇြန္းခန္႔ ထပ္ထည့္လိုက္မိသည္။ အႏွစ္ကေလးခပ္ရႊဲရႊဲဆမ္းကာ ဘုဥ္းေပးလိုက္မိသည္။ ထိုသို႔ဘုဥ္းေပးလိုက္မိသည့္အတြက္ မၾကာခင္ ဒုကၡလွလွေရာက္ပါေလေတာ့သည္။
မြန္းလြဲ ၁ နာရီအခ်ိန္မွာ တရားျပန္ထိုင္ရေတာ့ ဆြမ္းစားမ်ားခဲ့တာေတြ ဒုကၡေပးေတာ့သည္။ မ်က္လံုးပိတ္ကာ တရားထိုင္ေတာ့ ေရွ႕ကို ခဏခဏငိုက္က်သည္။ အျခားကိုယ္ေတာ္တခ်ဳိ႕လည္း ငိုက္တာေတြ႕ရသည္။ ေနာက္ဆံုးမွာ ထုိင္ေနတဲ့ ကိုရင္အခ်ဳိ႕ကေတာ့ ငိုက္လိုက္တာ နဖူးနဲ႔ ၾကမ္းျပင္ ဒုန္းခနဲဆိုထိသည္။ ကိုရင္ အခ်င္းခ်င္းေတြကေတာ့ ရယ္ၾကသည္။ အဲသည္က်မွ ကိုယ္လည္း သတိျပန္၀င္သည္။
တရားတစ္ခ်ိန္ၿပီးေတာ့ တစ္နာရီခန္႔နားသည့္အခ်ိန္အတြင္း မ်က္ႏွာသစ္ထားရသည္။ သို႔ေသာ္ ေနာက္တစ္ခ်ိန္က်ေတာ့လည္း ငိုက္ၿမဲငိုက္ဆဲ။ အိပ္ခ်င္ေျပရန္ ကိုယ့္ေပါင္တြင္းေၾကာ ကိုယ္လိမ္ဆြဲသည္။ ေျခသလံုးကို ဆြဲဆိတ္သည္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ မ်က္လံုးဖြင့္ကာ တရားပဲနာလိုက္ရေတာ့သည္။
အဲသလိုႏွင့္ တစ္နာရီနားလိုက္ တစ္နာရီတရားထိုင္လိုက္ျဖင့္ ညပိုင္းေရာက္လာခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ထိုင္ၿပီးေတာ့ ၁၀ နာရီထိုးၿပီ။ အိပ္ရမည့္ အေဆာင္ေရာက္ေတာ့ ဒုလႅဘ ရဟန္းအခ်ဳိ႕ ကိုယ့္ေျခသလံုးကို ႏွိပ္နယ္ေနတာေတြ႕ရသည္။ အခ်ဳိ႕ကေတာ့ ဆြမ္းခံႂကြရင္း ေျခဖ၀ါးေသြးျခည္ဥလာၾကတာကို အခ်င္းခ်င္းျပန္ျပေနၾကသည္။
အခ်င္းခ်င္းစကားမေျပာဖို႔ ေျပာထားေပမယ့္ တစ္ႏွစ္လံုး ေန႔စဥ္ရက္ ဆက္စကားေပါင္းမ်ားစြာ ေျပာလာခဲ့ၾကေတာ့ ႐ုတ္တရက္ျဖတ္ဖို႔ မလြယ္။
ဒီႏွစ္သႀကၤန္ ဘယ္မ႑ပ္မွာေတာ့ ဘယ္သူရွိမည္၊ ဘယ္မွာေတာ့ ပိုစည္လိမ့္မည္ စတာေတြ ေျပာျဖစ္ၾကသည္။ မိုးခ်ဳပ္လာခ်ိန္ ရိပ္သာက ဆရာေတာ္ေတြ ေခ်ာင္းကေလးဘာေလးဟန္႔ျပမွ ကိုယ့္ ျခင္ေထာင္ထဲ အသာလွ်ဳိ၀င္သြား ၾကသည္။
တရား ထိုင္ထိုင္ခ်င္းေတာ့ ေဆာင္းေဘာက္စ္က ဆရာေတာ္ ႀကီး၏ တရားသံကို လုိက္မွတ္ရင္းထိုင္ေနေသးသည္။ သို႔ေသာ္ နည္းနည္းၾကာလာေတာ့ လူကသာ ၿငိမ္ေနတာ စိတ္ကမၿငိမ္ေတာ့။ မႏၲ ေလးက်ဳံးေဘးေရာက္သည္။ ၿမိဳ႕ ေတာ္မ႑ပ္ေရွ႕သြားသည္။ ဦးပိန္တံတားေပၚ လမ္းေလွ်ာက္သည္။ ၿပီးေတာ့မွ ငါတရားစခန္းေရာက္ ေနတာပါလားလို႔ သတိကျပန္၀င္သည္။
ရိပ္သာက လူေနရပ္ကြက္ေတြနဲ႔ နည္းနည္း လွမ္းတာမို႔ သႀကၤန္အေငြ႕အသက္ကို ဆြမ္းခံထြက္တဲ့အခ်ိန္ကလြဲလို႔ က်န္တဲ့အခ်ိန္မွာ မရတတ္။ ရက္အနည္း ငယ္ၾကာလာေတာ့ က်င့္သားရလာလို႔လားမသိ။ တရားထိုင္ရတာ မနာေတာ့။ တရားထိုင္ခ်ိန္ မငိုက္ဖို႔ ဆြမ္းစားသည့္အခါတြင္လည္း မ်ားမ်ားမစားရဲေတာ့။ ေတာ္ၾကာ ကိုယ္ပဲ ဒုကၡေရာက္မည္။ နံနက္ဆြမ္းခံထြက္ခ်ိန္ ရပ္ကြက္ထဲက လူငယ္ေတြ သႀကၤန္လည္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနတာေတြ႕ေတာ့ ႏွစ္စဥ္ ႏႊဲလာခဲ့သည့္ မႏၲေလး သႀကၤန္ သတိရလာျပန္သည္။ သႀကၤန္မ႑ပ္ေတြ ဘယ္လိုစည္ကားေနမည္လဲ ၾကည့္ခ်င္လာျပန္သည္။ ေၾသာ္...ငါသကၤန္း၀တ္ႀကီးနဲ႔ပါလားလို႔ စိတ္ကိုျပန္ေျဖရ သည္။
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စိတ္ေရာ လူပါ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ေယာက္ယက္ ခတ္ခဲ့တာဆိုေတာ့ သႀကၤန္တြင္း ဆယ္ရက္ကေလးႏွင့္ေတာ့ တရားထူးတရားျမတ္ရဖို႔ မလြယ္ခဲ့ပါ။ သို႔ေသာ္ တရားစခန္း ရက္တစ္၀က္ေက်ာ္လာခ်ိန္မွာေတာ့ ေနရထိုင္ရတာ အသားက်လာခဲ့သည္။ နံနက္ အ႐ုဏ္တက္ခ်ိန္ အုန္းေမာင္းေခါက္သံနဲ႔အတူ ႏိုးထရတာကို သေဘာက်လာသည္။ နံနက္ေစာေစာ မ်က္လႊာကေလးခ်ကာ ေျခတစ္လွမ္းခ်င္းလွမ္းၿပီး ဆြမ္းခံႂကြရတာကို ၾကည္ႏူးလာ သည္။ တစ္နာရီျခားတစ္ခါ ခႏၶာကိုယ္ေလး ၿငိမ္ၿငိမ္ကေလးထိုင္ၿပီး ကိုယ့္စိတ္ကေလးကိုယ္ ျပန္ျမင္ေနရတာကို ႏွစ္သက္လာခဲ့သည္။
အခ်ိန္တန္လွ်င္ အရာအားလံုး ၿပီးဆံုးသြားမည္ဆိုသည့္အတိုင္း သႀကၤန္အတြင္း ဆယ္ရက္တရားစခန္းက ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ ေန႔တြင္ ၿပီးဆံုးသြားခဲ့သည္။ အရင္ ႏွစ္ေတြကေတာ့ သႀကၤန္ၿပီးလွ်င္ ေလးငါးရက္ လမ္းေပၚထြက္ခဲ့တာဆိုေတာ့ အသားအေရေတြ ညိဳ ကုန္သည္။ ေရမသန္႔တာေတြနဲ႔ ထိခဲ့ရင္လည္း ခႏၶာကိုယ္ေတြ ယားယံလာခဲ့သည္။
သႀကၤန္တြင္းပိုက္ဆံျဖဳန္းခဲ့တာဆိုေတာ့ သႀကၤန္ၿပီးၿပီဆို ငါးျပားေစ့တစ္ေစ့ေတာင္ မက်န္တာမ်ဳိး ႀကံဳလာရသည္။ တရားစခန္းက ထြက္ခ်ိန္မွာေတာ့ ထိုအရာေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္။
ဆယ္ရက္ေက်ာ္ အေဆာက္အအံုတြင္းေနခဲ့ရေတာ့ အသားက ခပ္၀င္း၀င္း။ ေငြကလည္း မကိုင္ရေတာ့ တစ္ျပားမွမကုန္။ ၿပီးေတာ့ ျမင့္ျမတ္လွသည့္ သာသနာ့ေဘာင္မွာ ေခတၱေနခဲ့ရသည္ဆိုေတာ့ ေျပာတာဆိုတာ ေနတာထိုင္တာကအစ သတိေလးကပ္ကာ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္။
လူထြက္သိကၡာခ်ရေတာ့ ၀မ္းနည္းသလိုလုိျဖစ္မိသည္။ သာသနာ့ေဘာင္မွာ တစ္သက္လံုး အ႐ုိးထုတ္သြားခ်င္တာမ်ဳိးေတာ့မဟုတ္။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ဣသာမစၧရိယေတြနဲ႔ ခပ္ေ၀းေ၀း ေလးေနခဲ့ရသည့္ ေအးခ်မ္းလွသည့္ အခ်ိန္ေလးေတြကို ျပန္လြမ္းမိတာ ျဖစ္သည္။
ရိပ္သာကအထြက္ စစ္ကိုင္း ၿမိဳ႕ထဲေရာက္ေတာ့ မဖ်က္ရေသးသည့္ အုန္းလက္မ႑ပ္အခ်ဳိ႕ကို ေတြ႕ရသည္။ အခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ ဗြက္ေတြထေနသည္။ ကားဘီးရာေတြ ထင္က်န္ေနသည္။ လူငယ္ အခ်ဳိ႕ကေတာ့ အိမ္ေရွ႕ထိုင္ခံုေပၚမွာ ငူငူငိုင္ငိုင္ေလးေတြ ထိုင္ေနၾကသည္။ သႀကၤန္ကေတာ့ ၿပီးသြားေလၿပီ။ အိမ္အျပန္ ခရီးကေတာ့ တရားစခန္းကေန ႏွစ္သစ္မွာ အလုပ္လုပ္ဖို႔ အင္အားေတြအျပည့္ရလာခဲ့သည္။ စစ္ကိုင္းေတာင္ႀကီးကေတာ့ တျဖည္းျဖည္းဟိုးခပ္ေ၀းေ၀းမွာ တည္ၿငိမ္စြာျဖင့္ က်န္ရစ္ခဲ့သည္။ သႀကၤန္ရက္မ်ားအတြင္း စစ္ကိုင္းေတာင္ေတာ္တစ္႐ိုးဆီ ခို၀င္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားရေပဦးမည္။ ။
http://7daydaily.com/story/35023#.VR6xqS7dXLU
No comments:
Post a Comment