အလုပ္ခြင္မွာ အလုပ္ေတြပိုၿပီးဖို႔ ကူညီနုိင္မည့္အခ်က္မ်ား
(၁) To do Listေလးလုပ္ထားပါ။ ဒါေပမဲ့ အဲ့ဒိListေပၚမွာေတာ့ အခ်ိန္အမ်ားၾကီးမၿဖဳန္းပါနဲ႔။ မွတ္စုစာအုပ္ေလးနဲ႔ၿဖစ္ၿဖစ္၊ ကြန္ပ်ဴတာေပၚက Sticky Noteေလးနဲ႔ ၿဖစ္ၿဖစ္ သင္တစ္ေန႔တာလုပ္ရမည့္ အလုပ္မ်ားကိုစာရင္းလုပ္ထားပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒိစာရင္းလုပ္ရင္းနဲ႔ေတာ့ အခ်ိန္ေတြအမ်ားၾကီး မကုန္ပါေစနဲ႔။ စာရင္းကုိ အတိုခ်ဳပ္ပဲလုပ္ပါ။
(၂) အေရးၾကီးတဲ့အလုပ္မ်ားအေပၚ ပိုၿပီးအာရံုုစိုက္ပါ။
သင္ပိုၿပီးအာရံုစိုက္ရမည့္ အလုပ္မ်ားကို ဦးစားေပးၿပီးလုပ္ပါ။ အေရးၾကီးတဲ့အလုပ္မ်ားကို စာရင္း၏ ထိပ္ဆံုးကိုတင္ထားပါ။ သိပ္အေရးမၾကီးတဲ့အရာမ်ားကိုစၿပီးမလုပ္ပါနဲ႔။
(၃) အလုပ္ကုိပီပီၿပင္ၿပင္စလုပ္ပါ။
အလုပ္စလုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ပီပီၿပင္ၿပင္နဲ႔ စိတ္ပါ၀င္စားစြာ စတင္လုပ္ကိုင္ပါ။ နားရမည့္အခ်ိန္ကိုသိပါ။ ဦးေနွာက္က ဆက္လက္ၿပီးမလုပ္နိုင္ေတာ့တဲ့အခ်ိန္မွာ ခဏအနားေပးပါ။ အခ်ိန္အၾကာၾကီးေတာ့ အနားမယူပါနဲ႔။ အလုပ္ၿပန္စဖိို႔ ပ်င္းသြားတတ္ပါတယ္။
(၄) ခက္ခဲတဲ့အလုပ္မ်ားကို စလုပ္ပါ။
ဒီအခ်က္ကသင္သေဘာမတူေကာင္းမတူေလာက္ပါဘူး။ဒါေပမယ့္တကယ္ေလ့လာေတြ႔ရွိခ်က္မ်ားအရေတာ့ ဒီအခ်က္ကအေရးၾကီးပါတယ္။ သင့္ရဲ့ခက္ခဲတဲ့ တာ၀န္မ်ားၿပီးဆံုးသြားရင္ က်န္တဲ့လြယ္ကူေသာ တာ၀န္မ်ားကို လြယ္ကူစြာလုပ္ေဆာင္နုိင္ၿပီး သင့္ရဲ့ေန႔တစ္ေန႔လံုးေခ်ာေမြ႔သြားပါလိမ့္မယ္။ သင့္ရဲ့ခက္ခဲတဲ့ တာ၀န္ကို ေနာက္ဆံုးမွလုပ္ေဆာင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ သင္ရံုးဆင္းခါနီးမွာ ေခါင္းနပန္းၾကီးေနပါလိမ့္မယ္။
(၅) သင့္ရဲ့အလုပ္လုပ္နုိင္ဆံုးအခ်ိန္ကိုသိပါ။
လူတစ္ေယာက္မွာအေကာင္းဆံုးစြမ္းေဆာင္နိုင္တဲ့အခ်ိန္ဆိုတာရွိပါတယ္။ ဥပမာ နံနက္ခင္းမွာသင္က အလုပ္လုပ္လို႔ေကာင္းတာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ေန႔လည္စာစားၿပီးခ်ိန္မွသင့္စြမ္းေဆာင္ရည္အၿမင့္ဆံုး ေရာက္တာလား သင္သိဖို႔လိုပါတယ္။ အဲ့ဒိလိုအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ခက္ခဲတဲ့တာ၀န္ေတြကိုလုပ္ေဆာင္ပါ။ သင့္စြမ္းေဆာင္ရည္မေကာင္းတဲ့အခ်ိန္မွာ လြယ္ကူတဲ့တာ၀န္ေတြကို လုပ္ေဆာင္ပါ။
(၆) အီးေမးလ္စစ္ခ်ိန္ကို အခ်ိန္သတ္မွတ္ထားပါ။
အီးေမးလ္ကိုခဏခဏမစစ္ပါနဲ႔။ ဥပမာတစ္နာရီၿခားတစ္ခါသုိ႔မဟုတ္ သင့္ဆီအီးေမးလ္၀င္တဲ့ အၾကိမ္ေရေပၚမူတည္ၿပီး အခ်ိန္အတိုင္းအတာ တစ္ခုသတ္မွတ္ထားပါ။
(၇) တစ္ခ်ိန္တည္းမွာအလုပ္အမ်ားၾကီးမလုပ္ပါနဲ႔။
သင္ကေတာ့အဲ့ဒိအက်င့္ဟာအလုပ္အမ်ားၾကီးၿပီးတယ္လို႔ထင္ေကာင္းထင္
နုိင္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ သိပ္မကြာပါဘူး။ အကယ္၍ပိုၿပီးတယ္ဆိုရင္ေတာင္အမ်ားၾကီးေတာ့မကြာၿခားပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ကြာၿခားသြားတာကေတာ့ စိတ္ဖိစီးမႈပါ။ တစ္ခ်ိန္တည္းအလုပ္အမ်ားၾကီးလုပ္တဲ့အတြက္ သင္စိတ္ဖိစီး လာပါလိမ့္မယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ သင္လုပ္ေနတဲ့တစ္ခုတည္းေသာအလုပ္ကို ပဲအာရံုစိုက္ပါ။
(၈) ယဥ္ေက်းစြာၿငင္းဆန္တတ္ပါေစ။
တစ္ခါတစ္ေလ အလုပ္ခြင္မွာ သင္နဲ႔မပက္သက္တဲ့အရာေတြလုပ္ရတတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အၿမဲတမ္း ေခါင္းၿငိမ့္ေနရင္ေတာ့ သင့္အလုပ္ေတြမၿပီးပဲၿဖစ္တတ္ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္တစ္ခါတစ္ေလမွာ ယဥ္ေက်းစြာ ၿငင္းဆန္တတ္ပါေစ။
(၉) ေနရာတကာၿပည့္စံုေအာင္ခ်ယ္သမေနပါနဲ႔။
တစ္ခ်ိဳ႕ကိစၥေတြက အမွားခံလို႔မရပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ တစ္္ခ်ိဳ႕ကိစၥေတြက်ေတာ့လည္း အရမ္းၾကီးကို ခ်ယ္သေနဖို႔မလိုပါဘူး။ အလုပ္ေတြမ်ားေနတဲ့အခ်ိန္မွာလိုအပ္တဲ့အရာကုိပဲ ၿပီးၿပည့္စံုေအာင္လုပ္ပါ။ မလိုအပ္တဲ့အရာမ်ားကုိ အရမ္းၾကီးပံုၾကီးမခ်ဲ႕ပါနဲ႔။
(၁၀) သင့္ရဲ့လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြေၾကာင့္ သင့့္ရဲ့အခ်ိန္မကုန္ပါေစနဲ႔။
တစ္ခါတစ္ေလ မလိုအပ္ပဲလုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြေၾကာင့္အခ်ိန္ကုန္တတ္ပါတယ္။ သူတို႔က သင္အလုပ္ရႈပ္ေနခ်ိန္မွာ စကားေၿပာခ်င္တာလည္းၿဖစ္နိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင္ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းနဲ႔ ၿငင္းဆိုတတ္ပါေစ။
အလုပ္ခြင္မွာစိတ္ခ်မ္းခ်မ္းသာနဲ႔အလုပ္ေတြအမ်ားၾကီးလုပ္နုိင္ပါေစ။
မိုးရွင္း (I.M.T)
www.work.com.mm
ref:themuse.com
https://www.facebook.com/Work.com.mm/photos/a.359562060790938.85922.327695830
No comments:
Post a Comment