မေကာင္းေသာအမႈကုုိ ဘာတစ္ခုုမွ မျပဳက်င့္ဘဲေနရမည္။ (သဗၺပါပႆ အကရဏံ)
၁။ သဗၺပါပႆအရ မေကာင္းမႈဆုုိသည္မွာ သတၱဝါတုုိ႔အား မေကာင္းေသာလမ္းသုုိ႔ တြန္းပုုိ႔ပစ္ခ်ေပးတတ္သည့္ ဒုုစရုုိက္တရားမ်ားတည္း။
ဒုု- မေကာင္းေသာ သူတစ္ပါးတုုိ႔လည္း စက္ဆုုပ္တတ္ေသာ၊ စရိတ- အက်င့္မ်ား၊ ဒုုစရိတ-မေကာင္းအက်င့္ဆုုိး၊ အက်င့္ပ်က္၊ အက်င့္မွား ဒုုစရုုိက္တရားမ်ား၊ ယင္းဒုုစရုုိက္ တရားတုုိ႔မွာ ဆယ္မ်ဳိးပင္ျပားေခ်၏။
က။ ၄င္းဆယ္မ်ဳိးကား
၁။ သူ႔အသက္ သတ္ျဖတ္ျခင္း၊
၂။ ပုုိင္ရွင္သည္ ကုုိယ္ႏႈတ္ႏွစ္ပါး တစ္ပါးပါးျဖင့္ ခြင့္မျပဳသည္တုုိ႕ကုုိ ယူငင္ျခင္း၊ ေက်ာ္နင္းျခင္း၊
၃။ အုုပ္ထိန္းသူမ်ား၏ သေဘာၾကည္ျဖဴစြာ ခြင့္ျပဳခ်က္မရသူႏွင့္ ကာမရမၼက္ စပ္ယွက္ လြန္က်ဴးမိျခင္း။
ဤကား ကုုိယ္ထိလက္ေရာက္ ျပဳမူမိသည့္ မေကာင္းေသာအက်င့္ဆုုိး၊ အက်င့္ပ်က္သုုံးမ်ဳိးတည္း။
မွတ္ခ်က္။ ။ အထက္ပါသုုံးခ်က္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေနေသာ ေခ်ာင္းေျမာင္းလ်ွက္ ခုုိးၾကည့္ျခင္း၊ တစ္ဖက္ခြင့္မျပဳဘဲ ေျပာင္ခုုိးၾကည့္ျခင္း၊ နားေထာင္ျခင္း၊ နမ္း႐ႈတ္ျခင္း၊ ကုုိင္တြယ္ျခင္းတုုိ႔မွာလည္း ဘုုရားရွင္ ေမထုုန္ငယ္အျဖစ္ျဖင့္ ေဟာၾကားထားသျဖင့္ ဤ၌သြင္းယူပါေလ။
ခုုိးမႈ၌လည္း ေနရာေျပာင္းျခင္း၊ စာရင္းလိမ္ျခင္း၊ စာရင္းေဖ်ာက္ျခင္း စသည့္ ႏွစ္ဆယ့္ငါးမ်ဳိး တုုိ႕ကုုိလည္း ဤ၌ပင္ သြင္းယူပါေလ။
ခ။ စကားျဖင့္ မုုိက္မွားျခင္း
၁။ မမွန္စကား မုုသားဆုုိျခင္း။
၂။ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အထင္လြဲမွားေစသည့္ ကုုန္းေခ်ာစကား မုုသားဆုုိျခင္း။
၃။ ဆဲေရးတုုိင္းထြာမႈျဖင့္ မုုသားဆုုိျခင္း။
၄။ မဂ္ဖုုိလ္အျပီး အခ်ည္ႏီွးစကား ေလာကီအက်ဳိး ေလာကုုတ္အက်ဳိး ႏွစ္မ်ဳိးမျပီး အခ်ည္းအႏွီးစကား၊ ရယ္စရာစကား၊ ပုုံျပင္စကား ေျပာၾကားလ်က္ မုုသားဆုုိျခင္း။ ဤကားႏႈတ္ျဖင့္ျပဳမူသည့္ အက်င့္ပ်က္ ေလးမ်ဳိးတည္း။
မွတ္ခ်က္။ ။ အထက္ပါေလးမ်ဳိးတုုိ႔ႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ေနေသာ မိမိက လိမ္ညာလုုိေသာ ေစတနာ မပါေသာ္လည္း မိမိတပ္အပ္ ထင္ထင္၊ မသိျမင္ပါဘဲလ်ွက္ တစ္ဖက္သား အက်ဳိးနည္းေစသည့္ အလြဲမွားမ်ဳိးေျပာဆုုိမိပါကလည္း ဤ၌ပင္ သြင္းယူပါေလ။
ဂ။ ကုုိယ္ႏႈတ္တုုိ႔အား အမိန္႔ေပးၾကိဳးကုုိင္ေနေသာ စိတ္မုုိက္မ်ား
အထက္ပါ ခုုနစ္မ်ဳိးတုုိ႔ျဖင့္ ဆုုိင္ရာ(တစ္ဖက္ရွိ) ဝတၳဳအာရုုံအေပၚ လြန္က်ဴးမႈ အထေျမာက္ ေအာာင္ျမင္သြားေစရန္ အတြင္းမေနာမွေန၍
၁။ ေသြးထုုိးလႈံ႕ေဆာ္ေပးျခင္း။
၂။ ဦးေဆာင္လမ္းျပေပးျခင္း။
၃။ အရသာခံယူကာ မွတ္ခ်က္ခ်ေပးျခင္း
ထုုိသုုံးမ်ဳိးတုုိ႔ျဖင့္ ၾကိတ္ပုုန္းလြန္က်ဴးလ်က္ရွိေသာ မေနာျပစ္အက်င့္ဆုုိးသည္လည္း သုုံးမ်ဳိးပင္ရွိပါေခ်၏။ ၄င္းတုုိ႔မွာ
၁။ တစ္ဖက္ရွိ ဝတၳဳအာရုုံတုုိ႔၏ အေပၚ၌ ထုုိတစ္ဖက္ ကာယကံရွင္မသိေစဘဲ ဆာေလာင္ျပင္းျပစြာ ျပစ္မွားေနသည့္ အၾကံဆုုိးကတစ္မ်ဳိး။
၂။ ၄င္းဝတၳဳအာရုုံတုုိ႔ကုုိ ဆုုိင္ရာကုုိယ္ႏႈတ္မ်ားက လြန္က်ဴး၍ မေပးမခ်င္း အလုုိမက်၊ အားမရစိတ္ျဖင့္ ပူဆာေနတတ္သည့္ အၾကံဆုုိးကတစ္မ်ဳိး။
၃။ ကုုိယ္ၾကိဳက္က အေကာင္းထင္၊ ကုုိယ္မၾကိဳက္အဆုုိးျမင္ကာ ေမွာက္ေမွာက္မွားမွား ျပစ္မွားေနသည့္ အၾကံဆုုိးကတစ္မ်ဳိးတည္း။ ထုုိသုုံးမ်ဳိးတုုိ႔တြင္အဘိဇၹ်ာေခၚ အလုုိၾကီးျခင္း ရမၼက္ထန္ျပင္းျခင္းသည္ကား တစ္ဖက္သားအား ကုုိယ္ႏႈတ္ ႏွစ္မ်ဳိး တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ျပစ္မွားေပးရန္အျမဲပင္ ပူဆာတတ္ေခ်၏။ ထုုိစိတ္ျပစ္မွားမႈကုုိ တစ္ဖက္သား သိရွိရန္မွာ မလြယ္ကူေခ်။ သုုိ႔ေၾကာင့္လ်ွင္ စိတ္ျဖင့္သာ လြန္က်ဴးေနေသာ မုုဒိန္းမႈကုုိလည္းေကာင္း၊ စိတ္ျဖင့္သာ လြန္က်ဴးေနေသာခုုိးမႈကုုိလည္းေကာင္း၊ စိတ္ျဖင့္သာ လြန္က်ဴးေနေသာ လူသတ္မႈကုုိလည္းေကာင္း၊ မည္သည့္အစုုိးရကမ်ွ မဖမ္းဆီးနုုိင္ၾကျပီ။ မည္သည့္ကာယကံရွင္ကမ်ွလည္း တုုိင္တန္းရေကာင္းမွန္းမသိနုုိင္ ၾကျပီ။
ထုုိ႔အတူ အလုုိမက် အားမရေလတုုိင္း ဗ်ာပါဒစိတ္ျဖင့္ ေစာ္ကားေနေသာ လူသတ္မႈ စသည္မ်ားကုုိလည္းေကာင္း၊ ကုုိယ္ႏႈတ္မပါ လြဲမွားစြာ ျမင္သိမႈတစ္ခုုတည္းျဖင့္ ဖိႏွိပ္ၾကိတ္ၾကံေနေသာ ေတာ္လွန္ပုုန္ကန္မႈ စသည္မ်ားကုုိလည္းေကာင္း၊ မည္သည့္ အစုုိးရမ်ွလည္း မတတ္နုုိင္ရာျပီ။ မည္သည့္ကာယကံရွင္မ်ွလည္း မတတ္နုုိင္ရာျပီ။ စင္စစ္ တုုိင္ျပည္အုုပ္ခ်ဳပ္ရသူအစုုိးရသည္ ျပည္သူတုုိ႔၏ ကုုိယ္ႏႈတ္မ်ွကုုိသာ ပုုိင္ဆုုိင္ၾကရာ၏။ စိတ္ကုုိကား ကာယကံရွင္ေသာ္မွ် မပုုိင္ရာျပီ။ ဤကား စိတ္ျဖင့္သာ ျပဳမူသည့္ အက်င့္ပ်က္သုုံးမ်ဳိးတည္း။
မွတ္ခ်က္။ ။ အထက္ပါ အက်င့္ပ်က္ဆယ္မ်ဳိးတုုိ႔ႏွင့္ ယွက္ႏြယ္ေနၾကေသာ
က။ မိမိသူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးသားတုုိ႔ စိတ္ဆင္းရဲ ကုုိယ္ဆင္းရဲေစျပီး ေလာကုုတ္ေလာကီ ႏွစ္လီေသာအက်ဳိးလည္းဆုုတ္ယုုတ္ေစ၊
ခ။ မိမိသူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးသားလုုံးပင္ ပစၥဳပၺန္သံသရာ ထုုိႏွစ္ျဖာတုုိ႔၌ အတုုံ႕အလွည့္လည္း ျဖစ္ေပၚေစ။ ဤအခ်က္ႏွစ္ခ်က္ႏွင့္ျပည့္စုုံခုုိင္လုုံေနသည့္ ကုုိယ္ျပစ္ ႏႈတ္ျပစ္ စိတ္ျပစ္အားလုုံးကုုိလည္း ဤဒုုစ႐ုုိက္အုုပ္စုုတုုိ႔အတြင္း၌သာ သြင္းယူၾကပါေလ။
မေကာင္းမႈအသက္ဝင္ မေကာင္းေသာ အသက္ရွင္ျခင္းပင္
ထုုိဆယ္မ်ဳိးတုုိ႔သည္ အကုုသလကမၼပထဟူ၍လည္း အမည္တြင္ပါေခ်၏။ အကုုသလ ကမၼပထဟူသည္ အကုုသုုိလ္ကံ အၾကံေအာင္၍ အထေျမာက္သြားသည္ကုုိ ဆုုိ၏။ ထုုိသုုိ႔အထေျမာက္ေလေသာအခါ
က။ ျပစ္မႈအားေလ်ာ္စြာ အစြဲစိတ္က မိမိေနာက္သုုိ႔ ေျခရာခံလ်က္က လုုိက္ေနျခင္း။
ခ။ ျပစ္မႈအားေလ်ာ္စြာ မေကာင္းက်ဳိးမ်ားကလည္း ၾကံေျပာ လႈပ္တုုိင္း အငုုတ္မွ အတက္ေပါက္လာျခင္း။
ဤအဂၤ`ါႏွစ္ပါးစုုံ အကုုန္ဝင္လာရေခ်ေတာ့သည္သာ။ ထုုိအဂၤ`ါႏွစ္ပါးစုုံျဖင့္ ၾကံစည္ျခင္း၊ ေျပာဆုုိျခင္း၊ လႈပ္ရွားျခင္း ကံသုုံးမ်ဳိးတုုိ႔ကုုိကား ဒုုရာဇီဝ အမည္ရ၏။
ဒုု- မေကာင္းကံစုု မေကာင္းမႈျဖင့္။
အာဇီဝ- အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းျခင္း။
ဒုုရာဇီဝ- မေကာင္းေသာ အက်င့္ဆုုိး အက်င့္ပ်က္မ်ားျဖင့္ အသက္ေမြးျခင္း။ ထုုိသုုိ႔ စြဲစိတ္ခုုိင္းရာ ကုုိယ္လုုိက္ပါလ်က္ကကုုိယ္ကလည္းလႈပ္၊ ႏႈတ္မွလည္း ဖြင့္၊ စိတ္ျဖင့္လည္း ၾကံစည္လ်က္က အသက္ရွင္ေနသူကား မေကာင္းေသာ အသက္ရွင္ျခင္းပင္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဟူမူ သူတစ္ပါးမ်ားထံမွ ဝဋ္တုုံ႕ဝဋ္လွည့္မ်ားစြာကုုိ အေၾကြးယူစားေနေသာေၾကာင့္တည္း။ ထုုိအကုုသလကမၼပထတုုိ႔၏ လက္သည္တရားခံကား မသိမႈ အဝိဇၹာပင္ ျဖစ္ေခ်ေတာ့သည္။
ကုုိးကား။ ။ ဝနဝါသီေဥယ်ဓမၼသာမိေထရ္၏ ဓေမၼာဝါဒကထာ။
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလုုံး သက္ရွည္က်န္းမာ စိတ္ခ်မ္းသာ၍ လုုိရာဆႏၵမ်ား တစ္လုုံးတစ္ဝတည္း ျပည့္ဝၾကပါေစ။
အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုုိလ္)
၀ီရဓမၼ
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=709427922431182&set=a.572785052762137.
No comments:
Post a Comment