စၾကာဝဠာအနႏၵ၌ရွိၾကကုန္ေသာ လူ၊နတ္၊ျဗမၼာ၊သတၱဝါအားလံုးတိုသည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖွာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ေကာင္းက်ဳိးလိုရာစႏၵ ျပည္ဝၾကပါေစ...







အရြယ္ရွိခိုက္ လုံ႕လ စိုက္ပါေလ


ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာက ျပဳခဲ့ေသာ “အတိတ္ကံ” ၏
အက်ဳိးေပးမႈအရ လူ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ငယ္ႏုစဥ္ကာလ ဘ၀ေပး အေျခအေနခ်င္း မတူညီၾကေပ ။
ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ေသာ မိဘ ေဆြမ်ဳိး အသိုင္းအ၀ိုင္းတြင္ႀကီးျပင္းရွင္သန္ခဲ့ရသူေတြရွိသလို
ဆင္းရဲႏြမ္းပါးေသာ မိဘေဆြမ်ဳိး အသိုင္းအ၀ိုင္းတြင္ႀကီးျပင္း ရွင္သန္ခဲ့ရသူေတြလည္းရွိပါသည္ ။

ၿမဳိ႕ႀကီးျပႀကီးမ်ားတြင္ ေမြးဖြား ႀကီးျပင္း က်င္လည္ခဲ့ရသူေတြ ရွိသလို
ရြာသိမ္ ရြာငယ္ ကေလးမ်ားတြင္ ေမြးဖြား ႀကီးျပင္းက်င္လည္ ခဲ့ရသူေတြလည္း ရွိပါသည္ ။
မိဘ ၏ အရိပ္အာ၀ါသေအာက္တြင္ ခိုလႈံႀကီးျပင္းရမႈအေနအထားခ်င္း ကြာျခားခဲ့ေသာ္လည္း
ထိုသို႕ ငယ္ႏုစဥ္မွသည္ ဆယ္စုႏွစ္ သုံးေလးခုမွ်အၾကာဘ၀ကို ျဖတ္သန္းၿပီးသြားေသာအခါတြင္မူ.....

၁) ငယ္ရြယ္စဥ္က ဘ၀ေပးအေျခအေန ျမင့္မားသူမ်ားအထဲမွအခ်ဳိ႕သည္
ငယ္ရြယ္စဥ္က ဘ၀ေပးအေျခအေနအတိုင္းတည္တံ့ေနသည္ ။ အခ်ဳိ႕သည္
ငယ္ရြယ္စဥ္က ရွိရင္းစြဲ ဘ၀ေပးအေျခအေနထက္ တိုးတက္ျမင့္မားသြားသည္ ။
အခ်ဳိ႕ကမူ ရွိရင္းစြဲဘ၀မွသည္ လြန္စြာနိမ့္က် ဆင္းရဲသြားသည္။

၂) ငယ္ရြယ္စဥ္က ဘ၀ေပးအေျခအေန နိမ့္က်ႏြမ္းပါးသူမ်ားထဲမွ
အခ်ဳိ႕သည္ ငယ္စဥ္က ဘ၀အတိုင္း ဘ၀အေျခအေန ဆင္းရဲၿမဲဆင္းရဲသည္။
အခ်ဳိ႕ကမူ ငယ္စဥ္က ဘ၀ႏွင့္ လုံးလုံးႀကီးျခားနားလွ်က္ ၊ ဘ၀ အေျခအေန
ျမင့္မား ခ်မ္းသာသြားသည္ ။ ဤသည္မွာ လူတစ္ဦး၏ အတိတ္ကံက ခ်ေပးေသာ
ဘ၀ေပးအေျခအေန မည္သို႕ပင္ ရွိခဲ့ေစကာမူ...
ထိုသူ၏ ပစၥဳပၸန္ ေစတနာ ၊ ဥာဏ္ ၊ ၀ိရိယ တို႕အေပၚ တည္မွီလွ်က္
ေျပာင္းလဲခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္ ။

အတိတ္ကံ အက်ဳိးေပးမႈအရ လူတစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး
ရွိရင္းစြဲ ဘ၀အေျခအေနႏွင့္ အခြင့္အလမ္းခ်င္းမတူ
ကြဲျပားျခားနား ေနလင့္ကစား .... တစ္ေန႕လွ်င္ (၂၄) နာရီ
ပိုင္ဆိုင္မႈမွာမူ လူသားတိုင္းကို သဘာ၀တရားက
အညီအမွ် အပ္ႏွင္းထားေသာ အခြင့္အေရးတစ္ရပ္ ျဖစ္ပါသည္ ။

ခ်မ္းသာသူ ျဖစ္ေစ ၊ ဆင္းရဲသူျဖစ္ေစ
မည္သူတစ္ဦး တစ္ေယာက္မွ် တစ္ေန႕လွ်င္(၂၄)နာရီထက္ ပို၍
လည္းမရ ၊ ေလ်ာ့၍လည္းမရ ၊ သို႕တေစ လူတစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး
ထိုသို႕ညီတူညီမွ် ပိုင္ဆိုင္ထားေသာ “အခ်ိန္ ၊ အခြင့္အေရး” အေပၚ
တန္ဖိုးထားပုံခ်င္း၊ အသုံးခ်ပုံခ်င္း မတူၾကေပ ။
ထိုသို႕ ပစၥဳပၸန္ဘ၀တြင္ အခ်ိန္အေပၚ အမြန္အျမတ္ျပဳပုံခ်င္း
မတူျခားနားသည့္အေပၚတည္မွီလွ်က္ ႏွစ္ကာလ ၾကာရွည္လာေသာအခါ
လူတစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ဘ၀အဆင့္အတန္း ဆူႀကဳံနိမ့္ျမင့္
ကြာျခားသြားျခင္း ျဖစ္ပါသည္ ။

လူတစ္ဦး၏ ဘ၀သည္ အလိုအေလ်ာက္ ျဖစ္တည္ေနသည္မဟုတ္ပါ။
လူသားတစ္ဦးသည္ သူ၏ဘ၀ကို ေစတနာ ၊ ဥာဏ္ ၊ ၀ီရိယ တို႕ျဖင့္
ထုဆစ္ တည္ေဆာက္ရပါသည္ ။ လူတစ္ဦးသည္ စိတ္ရင္း ေစတနာလည္း
ေကာင္းမည္ ၊ ဥာဏ္လည္းေကာင္းမည္ ၊ လုံ႕လ ၀ီရိယလည္း ႀကီးမားမည္
ဆိုလွ်င္ ထိုသူ၏ဘ၀သည္ ေလွကားထစ္တက္သည့္ပမာ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း
အဆင့္အတန္းျမင့္သည္ထက္ ျမင့္မားလာေပလိမ့္မည္ ။
စိတ္ရင္းေစတနာလည္းမေကာင္း ၊ ဥာဏ္လည္းမေကာင္း ၊ လုံ႕လ ၀ီရိယလည္း
မရွိလွ်င္ ထိုသူ၏ဘ၀သည္ ေျမက်င္းတူးသူပမာ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း
အဆင့္အတန္း နိမ့္က်လာေပလိမ့္မည္ ။ မိမိပိုင္ဆိုင္ေသာ အခ်ိန္ကို တန္ဖိုးထားလ်က္
လုံ႕လ၀ီရိယဇြဲျဖင့္ ေပါင္းစပ္မွသာ တန္ဖိုးတစ္စုံတစ္ရာ ျဖစ္ေပၚလာပါလိမ့္မည္ ။
ရလာဒ္ေကာင္းေတြ ထြက္ေပၚလာပါလိမ့္မည္ ။ အခ်ိန္ႏွင့္ပ်င္းရိျခင္းေပါင္းေသာ္
မည္သည့္ တန္ဖိုး တစ္စုံတစ္ရာမွ် ထြက္ေပၚလာမည္ မဟုတ္ပါ ။

အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် လုံ႔လ ၊ ၀ီရိယ ၊ ဇြဲ ကို အရင္းတည္၍ အားထုတ္ႀကဳိးပမ္းမွသာလွ်င္
“ပညာ”လည္းရႏိုင္မည္ ။ “ပစၥည္းဥစၥာလည္း ရႏိုင္မည္ ။ “ကုသိုလ္”လည္းရႏိုင္မည္။
လုံ႔လ ၊ ၀ီရိယ ၊ ဇြဲျဖင့္ အပတ္တကုတ္ ႀကဳိးစားအားထုတ္မွသာ “ပညာရွင္” လည္း
ျဖစ္ႏိုင္မည္ ။ “ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈရွင္”လည္းျဖစ္ႏိုင္မည္။ မိမိ၏ အက်ဳိးစီးပြားအတြက္
သာမက အမ်ားအက်ဳိးစီးပြားအတြက္ပါ အက်ဳိးေဆာင္သူ ျဖစ္ႏိုင္ပါမည္။

ဘ၀ တစ္ေလွ်ာက္လုံး ေပါ့ေပါ့ေန ေပါ့ေပါ့စား ၊ ေဟးလား ၀ါးလားျဖင့္ “အခ်ိန္”ကို
ျဖဳန္းေသာ “လူပ်င္း” တို႕သည္ ပညာလည္းမရ ၊ ဥစၥာလည္းမရ၊ ကုသိုလ္လည္းမရႏိုင္ ။

“ပညာရွင္” လည္းမျဖစ္ႏိုင္၊ “ဥစၥာရွင္” လည္း မျဖစ္ႏိုင္၊
“ကုသိုလ္ေကာင္းမႈရွင္” လည္းမျဖစ္ႏိုင္။ ထိုလူမ်ဳိးသည္ မိမိ၏အက်ဳိးကိုလည္း
မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ ၊ အမ်ားအက်ဳိးကိုလည္း မေဆာင္ရြက္ႏိုင္။
ဆိုရေသာ္ လူပ်င္းတို႕သည္ “တန္ဖိုးမဲ့” သူသာျဖစ္ပါ၏။ ထိုသို႕ အခ်ိန္ျဖဳန္းေသာ
“လူပ်င္း” တို႕သည္ ဆင္းဆင္းရဲရဲ သိမ္သိမ္ငယ္ငယ္ႏွင့္သာ ဘ၀နိဂုံး
အဆုံးသတ္ရတတ္ပါသည္။ တိပိဋကဓရသီရိႏၵာ ဘိ၀ံသ (ေယာ)ဆရာေတာ္ႀကီးက
အခ်ိန္အသုံးခ်မႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဤသို႕ မိန္႕ေတာ္မူခဲ့ပါသည္ ။

“ေလာက၌ အခ်ိန္ကိုျဖဳန္းျခင္းထက္ နစ္နာေသာ ဆုံး႐ႈံးမႈမ်ဳိး မရွိေခ် ။
အစားထိုး၍မရႏိုင္ေသာ ဆုံး႐ႈံးမႈမ်ဳိးျဖစ္သည္ ။ အခ်ိန္၏တန္ဖိုးကို မည္သည့္
စက္ကိရိယာႏွင့္မွ် တိုင္းတာဆုံးျဖတ္၍ မရစေကာင္းေခ် ။ စီးပြားဥစၥာရွာသူအတြက္
အခ်ိန္သည္ပင္ စီးပြားဥစၥာျဖစ္သည္။ ပညာသင္ၾကားေလ့လာသူအတြက္
အခ်ိန္သည္ပင္ ပညာျဖစ္သည္။ တရားရွာမွီးအားထုတ္ေနသူအတြက္ အခ်ိန္သည္ပင္
တရား ျဖစ္သည္ ။

အမွန္စင္စစ္ လူတစ္ဦးသည္ “ပ်င္း” ၿပီဆိုလွ်င္ “ဖ်င္း” လည္း “ဖ်င္း” ပါေတာ့သည္။
ပ်င္းရိသူမွန္သမွ် အရည္အခ်င္း “ညံ႕ဖ်င္း” သူခ်ည္း ျဖစ္ပါ၏။ လူပ်င္း လူဖ်င္းတစ္ဦး၏
ဘ၀ေနာက္ေႏွာင္းသည္ မည္သည့္နည္းႏွင့္ ေကာင္းႏိုင္ဖြယ္မရွိပါ ။ ေက်းဇူးရွင္ ဓမၼဒူတ
ဆရာေတာ္ႀကီးက ဖ်င္းလွ်င္ နာမည္လည္းပ်က္ ၊ ဘ၀လည္းပ်က္ႏိုင္ေၾကာင္း
ေအာက္ပါအတိုင္း မိန္႕ေတာ္မူခဲ့ပါသည္ ။

“လူမွာ နာမည္ပ်က္၊ဘ၀ပ်က္ဆိုၿပီး အပ်က္ႏွစ္မ်ဳိး ရွိတယ္။ အလုပ္မလုပ္တတ္သူက
လူဖ်င္း ၊ ႀကဳိးစားလို႕ ရေသးတယ္ ၊ အလုပ္မလုပ္တဲ့လူက်ေတာ့ လူပ်င္း ၊ ဖ်င္းတာက
နာမည္ပ်က္႐ုံ ၊ ပ်င္းတာက်ေတာ့ နာမည္လည္းပ်က္ ၊ ဘ၀လည္းပ်က္ေရာ။ ဘုန္းႀကီး
တို႕ေတာ့ အလုပ္လုပ္ေနရမွ ေက်နပ္တယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ လူပ်င္း အျဖစ္မခံႏိုင္ဘူး ”

လူသည္ အသက္ရွင္ေနထိုင္ရစဥ္အခိုက္ ျပဳဖြယ္ကိစၥ၊ လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားကို လုံ႕လ၀ီရိယ
ရွိရွိျဖင့္ တက္တက္ၾကြၾကြ ေဆာင္ရြက္သင့္ပါသည္ ။ လုံ႕လ၀ီရိယျဖင့္ တည္ေဆာက္မွလည္း
အဓိပၸါယ္ရွိရွိျဖင့္ ဘ၀ရွင္သန္ ျဖစ္တည္ေနပါလိမ့္မည္ ။ ေန႕စဥ္ပင္ မပ်င္းမရိပဲ လုံ႕လ၀ီရိယ
မွန္မွန္ျဖင့္ အလုပ္လုပ္သင့္ေၾကာင္း ေက်းဇူးရွင္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသဆရာေတာ္ႀကီးက
ဤသို႕ ဆုံးမေတာ္မူခဲ့ပါသည္ ။

“လုံ႕လ၀ီရိယကင္း၍ အပ်င္းစား အေပါစား လုပ္ေနေသာ္ ဤခႏၶာကိုယ္ႀကီး ပို၍မက်မ္းမာ၊
ပို၍ အသက္မရွည္ေတာ့ၿပီ။ စင္စစ္ေသာ္ကား ပ်င္းေနသည့္အတြက္ ခႏၶာကိုယ္မွ အခိုးအေငြ႕
ေတြ အျပင္သို႕ မထြက္ရေသာေၾကာင့္ ေအးစက္စက္ျဖစ္ကာ ပို၍မက်မ္းမာျဖစ္ေသး၏။

ထိုမက်မ္းမာေၾကာင့္ အပ်င္းထူသူမွာ အသက္တိုဖြယ္သာမ်ား၏။ ပ်င္း၍ အလုပ္မလုပ္ေသာ
သူသည္ သာ၍ ပ်င္းစရာ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မည္ ။

လုံ႔လ၀ီရိယမွန္မွန္ျဖင့္ အလုပ္လုပ္ေနသူကို လူေတြကလည္း ၾကည္ၫို၊ နတ္ေတြကလည္း
ေစာင့္ေရွာက္လို၏။ ေရွးကံေတြကလည္း အက်ဳိးေပးခြင့္သာ၍ လွလွပပ အက်ဳိးေပးၾကသည္။
ထို႕ေၾကာင့္ လုံ႔လ ရွိသူအဖို႕မွာ ေလာကႀကီး၌ ေပ်ာ္စရာကိုသာ ေတြ႕ရပါလိမ့္မည္။
တစ္ေန႕အဖို႕ ကုသိုလ္၊ ဥစၥာ ၊ က်န္းမာေရး၊ အတတ္ပညာ ၊ တန္ခိုးဂုဏ္သိန္ ဤငါးမ်ဳိးတြင္
တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးမွ အက်ဳိးမရပဲ ကုန္သြားေသာေန႕သည္ ၀မ္းနည္းစရာ ၀မ္းနည္းစရာ
လြန္စြာသုံးမက် မေသမီက အေသျဖစ္ရေသာ ေန႕ေပတည္း ။

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ျမတ္စြာဘုရားက ႀကီးပြားခ်မ္းသာလိုသူတိုင္း လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရမည့္
သမၸဒါတရားေလးပါးကို ေဟာေဖာ္ၫႊန္ျပေတာ္မူခဲ့ရာတြင္ ပထမဦးဆုံးအခ်က္မွာ
ဥ႒ာန သမၸဒါ (ထၾကြလုံ႕လ ၀ီရိယႏွင့္ျပည့္စုံျခင္း) ျဖစ္ပါသည္။ ထၾကြလုံ႕လ ၀ီရိယ
ကင္းမဲ့ေနလွ်င္ မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် ႀကီးပြားခ်မ္းသာျခင္း မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ အပ်င္းေရာဂါသည္
တစ္ဦး၏ ဘ၀သည္ ပ႐ုတ္လုံးကဲ့သို႕ၾကာေလ လုံးပါးပါးေလသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္ ။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက အပ်င္းစိတ္ကိုႏိုင္ေအာင္ တိုက္ထုတ္
ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဤသို႕ မိန္႕ေတာ္မူခဲ့ပါ၏ ။

“ဘုန္းႀကီးတို႕ တကာ ၊ တကာမေတြအတြက္ လိုအပ္တာ တစ္ခ်က္စီရွိတယ္။ အဲဒီ
တစ္ခ်က္က ကိုယ္တိုင္ပ်င္းတာ၊ဖ်င္းတာကို ျပင္ၾကရလိမ့္မယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ပဲ၊
ရိပ္မိၾကပလား။ ဒီအထဲ ဖ်င္းေနတာကိုေတာ့ ဆရာဘုန္းႀကီးက ကူႏိုင္တယ္။
ပ်င္းေနတာကိုေတာ့ မတတ္ႏိုင္ဘူး ။ ဒကာတို႕က ပ်င္းၿပီး မလုပ္ပဲေနရင္ေတာ့
မတတ္ႏိုင္ဘူး။ အဲဒီအပ်င္းကိုေတာ့ ကိုယ္တိုင္အားထုတ္ၿပီးျပင္ၾက”



ငယ္စဥ္ကာလအရြယ္ရွိခိုက္ လုံ႕လ၀ီရိယဇြဲျဖင့္ ပညာတတ္ေအာင္ အားမထုတ္
ဥစၥာပစၥည္းကိုလည္း ႀကဳိးစားမရွာေဖြ၊ သူေတာ္ေကာင္းအက်င့္ကိုလည္းမက်င့္ေသာ
လူၫံ႕လူပ်င္းတို႕သည္ အရြယ္လြန္၍ အိုမင္းမစြမ္းျဖစ္ေသာအခါ ဆင္းရဲဒုကၡမ်ဳိးစုံကို
တြန္းလွန္ႏိုင္စြမ္းမရွိေတာ့ ။ ခါးစည္း၍ ခံၾကရရွာေတာ့သည္။ ဘ၀တစ္သက္တာပတ္လုံး
ဆယ္စုႏွစ္ ေလးငါးခုၾကာမွ် သက္သာသလို အေခ်ာင္ေနခဲ့မႈ၏ ဆိုးက်ဳိးကို ဓာတ္ခြဲစမ္းသပ္ခန္းက
ဖားကေလးပမာ လည္စင္း၍ ခံၾကရရွာေတာ့သည္။ ျမတ္စြာဘုရားက မိမိကိုယ္ကိုသာ
အားကိုးပါဟု ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါ၏။ မိမိကိုယ္ကိုသည္သာ မိမိ၏ မွီခိုအားထားရာျဖစ္ေအာင္
မိမိကိုယ္တိုင္က ဥာဏ္၊ ၀ီရိယတို႔ျဖင့္ ထုဆစ္ပုံေဖာ္ရေပလိမ့္မည္။ မိမိ၏ အိုမင္းမစြမ္းကာလအတြက္
မိမိကိုယ္တိုင္ ႀကဳိတင္ျပင္ဆင္သင့္သည္တို႕ကို အေျမာ္အျမင္ရွိရွိ ၊ လုံ႕လ ၀ီရိယရွိရွိျဖင့္
ႀကဳိတင္ ျပင္ဆင္ရေပလိမ့္မည္။ မိမိကိုယ္ကို မိမိ စနစ္တက် ေမာင္းႏွင္ေစခိုင္း
ခဲ့ရေပလိမ့္မည္။

မိမိ၏ အိုမင္းမစြမ္းကာလအတြက္ သား၊သမီး၊ ေဆြမ်ဳိး မိတ္သဂၤဟတို႕ကို အမွီသဟဲ
အားကိုးအားထားျပဳရန္ ေမွ်ာ္လင့္မထားသင့္ပါ။ သူတစ္ပါးအေပၚ ေမွ်ာ္လင့္အားထားမႈမွန္သမွ်
ျဖစ္ႏိုင္ေခ် နည္းပါးတတ္ပါသည္။

ဓမၼပဒ ေဒသနာေတာ္လာ ဘုရားရွင္၏ အဆုံးအမေတာ္ကို ႏွလုံးအိမ္တြင္ အစဥ္အၿမဲ
စြဲထင္ႏွလုံးသြင္းလွ်က္ မိမိ၏ အိုမင္းမစြမ္း ဇရာအရြယ္တြင္ မည္သူတစ္စုံတစ္ဦး၏
အကူအညီ အေထာက္အပံ့မွ် မလိုအပ္ပဲ ဂုဏ္သိကၡာရွိရွိ ေအးခ်မ္းတည္ၿငိမ္စြာ ရပ္တည္
ႏိုင္စိမ့္ေသာငွာ အရြယ္ရွိစဥ္ကာလကတည္းက လုံ႔လ ၀ီရိယဇြဲတို႕ျဖင့္ ႀကဳိတင္ျပင္ဆင္
အားထုတ္ ႀကဳိးပမ္းအပ္ပါသည္ ။

ဆရာ မင္းနန္(ေမာ္ကၽြန္း) ေရးသားသည္။
၂၀၁၂ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ ၂၁-၂၇၊ Flower News ဂ်ာနယ္မွ

ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲက ဆႏၵတစ္စုံတစ္ရာကို ဆရာက လွပစြာ ေဖာ္ထုတ္ျပလို႕
ဆရာ့ရဲ႕ စာမူအတိုင္း ကူးယူ ေဖာ္ျပပါသည္။ “ ခြန္ညီေဇာ္ေထြး”

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...